Oud 06-03-2005, 19:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Blackeyed schreef op 06-03-2005 @ 18:59 :
Happyyy
gepost op 04-03-2005 @ 13:52

Veel gegeten? Ik vind het eerder (behoorlijk) weinig. En die kruidenkaas en yoghurt is ook ongezond. Waarschijnlijk ben je gewoon een kilo lichter omdat je vocht kwijt bent. Dit is geen goed schema om af te vallen vind ik.
(1ste pagina van dit topic)

( sorry maar quoten lukt mij ni nog niet zo )
Haha, ik snap er dan ook niks van
Oud 06-03-2005, 19:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
Blackeyed schreef op 06-03-2005 @ 18:59 :
Happyyy
gepost op 04-03-2005 @ 13:52

Veel gegeten? Ik vind het eerder (behoorlijk) weinig. En die kruidenkaas en yoghurt is ook ongezond. Waarschijnlijk ben je gewoon een kilo lichter omdat je vocht kwijt bent. Dit is geen goed schema om af te vallen vind ik.
(1ste pagina van dit topic)

( sorry maar quoten lukt mij ni nog niet zo )
Rechtsboven de post zit een 'quote' knop. Als je dan áchter de laatste
'[ /QUOTE]' tag typt, komt 't wel goed.
Oud 06-03-2005, 19:22
Verwijderd
Vandaag een beetje te uitgebreid ontbijt gehad..
Normaal doe ik dat wel vaker op zondag.. dat ik lunch en ontbijt zo'n beetje in 1 doe, omdat ik laat opsta..
Maar vandaag heb ik om 9 uur al een uitgebreid ontbijt gehad (a 4 boterhammen + 1 roggebroodje).. niet ongezond ofzo.. maar wel veel meer dan anders..
Na het ontbijt wel 40 min hardgelopen..

9.00
1 grote bol (a 2 boterhammen) met sandwichspread
1 grote bol (a 2 boterhammen) met hagelslag

10.30
1 roggebrood met kaas

40 min hardlopen

13.00
1 bord macaroni

16.30
2 rijstwafels jam

18.00
1 rijstwafel jam
1 grote bol (a 2 boterhammen) + boter
1 cup a soup

Straks nog yoghurt en fruit

Dit komt zo rond de 1650 kcal en 50 g vet.
Oud 06-03-2005, 19:29
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 18:26 :
Als je vegetarier bent krijg je vrij weinig vet binnen, lijkt mij. Het is dus misschien wel verstandig om bijv. pindakaas op je brood te doen. Vult beter, 't zijn goede vetten en 't zorgt dat die koolhydraten langzamer verteerd worden.

Veel groente kan geen kwaad. Voedzaam, weinig kcal. Met pasta's moet je wel uitkijken. Een goed vol bord kan geen kwaad, maar een 2e is weer niet nodig.

Je hoeft niet echt veel te af te vallen, dus 't zal niet al te snel gaan. Geduld hebben is 't devies

Ik las dat je weer aankomt als je afgevallen bent. Ik weet niet hoe je eerst dieette? Als je heel weinig eet, afvalt, dan weer gewoon gaat eten dan kom je weer aan.
Als je gewoon gezond eet, rond de 1600kcal gaat zitten (kan voor jou, je hoeft niet veel af te vallen) dan val je geleidelijk aan wel af. Als je dan op gewicht blijft moet je +/- 2000 gaan eten, misschien wel iets meer omdat je veel sport.
Ik blijf gewoon eten. Ik eet gewoon gezond en blijf zo eten ook als ik ben afgevallen, dus daar kan het niet aan liggen dat ik schommel.
Oud 06-03-2005, 19:43
-(L)-
Citaat:
Blackeyed schreef op 06-03-2005 @ 18:59 :
Happyyy
gepost op 04-03-2005 @ 13:52

Veel gegeten? Ik vind het eerder (behoorlijk) weinig. En die kruidenkaas en yoghurt is ook ongezond. Waarschijnlijk ben je gewoon een kilo lichter omdat je vocht kwijt bent. Dit is geen goed schema om af te vallen vind ik.
(1ste pagina van dit topic)

( sorry maar quoten lukt mij ni nog niet zo )
Ik zie het ja. Waarschijnlijk was ik een beetje in gedachten toen ik dat typte, want dat magere yoghurt ongezond is slaat natuurlijk nergens op.
Oud 06-03-2005, 19:44
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Godgod wat een slecht weekend. Pannenkoeken! arch..
__________________
I'm in the forest
Oud 06-03-2005, 19:47
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 06-03-2005 @ 19:44 :
Godgod wat een slecht weekend. Pannenkoeken! arch..
Pannenkoeken zijn toch niet zo heel slecht? Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je er eet, wat je er onder doet (kaas, spek, appel, etc.) en wat je er op doet (stroop, poedersuiker, jam, etc.). Volgensmij is één grote naturel pannenkoek 300 kcal?

Ik krijg nu zelf zin in pannenkoeken
Oud 06-03-2005, 19:47
Mara
Mara is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 06-03-2005 @ 19:29 :
Ik blijf gewoon eten. Ik eet gewoon gezond en blijf zo eten ook als ik ben afgevallen, dus daar kan het niet aan liggen dat ik schommel.
Heb je wel 's bijgehouden hoeveel kcal je binnenkrijgt?

Hmm, ik zou als ik jou was echt 's je vetpercentage laten meten. Misschien heb je wel veel spiermassa.
Oud 06-03-2005, 19:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-03-2005 @ 19:47 :
Pannenkoeken zijn toch niet zo heel slecht? Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je er eet, wat je er onder doet (kaas, spek, appel, etc.) en wat je er op doet (stroop, poedersuiker, jam, etc.). Volgensmij is één grote naturel pannenkoek 300 kcal?

Ik krijg nu zelf zin in pannenkoeken
1 pannenkoek is geen 300kcal
190 is 1 stuk.
Oud 06-03-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 19:50 :
1 pannenkoek is geen 300kcal
100 oid dacht ik.
Hmm, ik heb het ook even nagezocht. Dit is wat de Caloriechecker van Voedingcentrum.nl aangeeft:

Pannenkoek naturel (groot) 310 kcal
Pannenkoek naturel (klein) 120 kcal
Pannenkoek met kaas en spek (groot) 360 kcal
Pannenkoek met kaas en spek (klein) 140 kcal
Oud 06-03-2005, 19:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-03-2005 @ 19:53 :
Hmm, ik heb het ook even nagezocht. Dit is wat de Caloriechecker van Voedingcentrum.nl aangeeft:

Pannenkoek naturel (groot) 310 kcal
Pannenkoek naturel (klein) 120 kcal
Pannenkoek met kaas en spek (groot) 360 kcal
Pannenkoek met kaas en spek (klein) 140 kcal
Maar ik denk niet dat als iemand ze zelf bakt dat ze dan heel groot worden 200 per pannenkoek lijkt me wel een goede richtlijn.
Oud 06-03-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 19:57 :
Maar ik denk niet dat als iemand ze zelf bakt dat ze dan heel groot worden 200 per pannenkoek lijkt me wel een goede richtlijn.
Klopt. Volgens (diezelfde) Caloriechecker is 100 gram pannenkoek 195 calorieën, dus ze gaan er van uit dat een grote pannenkoek 160 gram weegt. Redelijk veel dus.

Maar wat ik er mee wilde zeggen: Pannenkoeken zijn niet zo heel slecht, zolang je er niet te veel van eet (maar dat is met alles) en ze niet helemaal besmeerd met zoetigheid.

Overal waar ik kom zie ik chocolade paaseitjes! Bij ons in de huiskamer staat een grote schaal op tafel, bij mijn oma staat een grote schaal op tafel, bij mijn vriend idem dito. Maar goed, ik probeer ze te weerstaan!
Oud 06-03-2005, 20:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-03-2005 @ 20:04 :
Klopt. Volgens (diezelfde) Caloriechecker is 100 gram pannenkoek 195 calorieën, dus ze gaan er van uit dat een grote pannenkoek 160 gram weegt. Redelijk veel dus.

Maar wat ik er mee wilde zeggen: Pannenkoeken zijn niet zo heel slecht, zolang je er niet te veel van eet (maar dat is met alles) en ze niet helemaal besmeerd met zoetigheid.

Overal waar ik kom zie ik chocolade paaseitjes! Bij ons in de huiskamer staat een grote schaal op tafel, bij mijn oma staat een grote schaal op tafel, bij mijn vriend idem dito. Maar goed, ik probeer ze te weerstaan!
Mja, maar dan nog is de vraag van hoe berekenen ze dat?
Volle melk of magere melk? Heel ei, of alleen het eiwit? Kan wel uitmaken

Mij is 't niet gelukt om ze te weerstaan, veel succes.
Oud 06-03-2005, 20:18
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 20:09 :
Mja, maar dan nog is de vraag van hoe berekenen ze dat?
Volle melk of magere melk? Heel ei, of alleen het eiwit? Kan wel uitmaken

Mij is 't niet gelukt om ze te weerstaan, veel succes.
Ik denk dat ze gewoon van de 'standaard' bereiding uitgaan. Dus waarschijnlijk halfvolle melk (die gebruiken de meeste mensen), een heel ei + de pannenkoekenmix. Maar goed, het is en blijft een indicatie. Als je het heel precies wilt weten moet je gewoon alle ingrediënten zelf afwegen en dan uitrekenen.

Mij is het ook niet helemaal gelukt. Ik heb vanmiddag een boswandeling van een uur gemaakt (Dat zag er zo mooi uit met al die sneeuw!) en daarna zat ik 'bij te komen' (En vooral weer warm te worden) op de bank met een kop thee. Raad eens wat er recht voor mijn neus stond? Juist, die schaal met paaseitjes. Maar ik heb er maar een paar gehad.
Oud 06-03-2005, 20:28
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Hmm naja ik heb er 4 op geloof ik ze waren best klein!
en tja ik weet ook niet hoe ze dat kijken met melk en ei enzo. want ook bij de ene mix heb je meer ei/melk nodig dan bij de ander enzo. ik heb ipv alleen melk de helft magere melk en de helft water gebruikt, dat scheelt alvast
naja op zich was het misschien wel eens goed om "veel" te eten, want ik ben donderdag wel flauwgevallen. Dat was een dag dat ik echt veel te weinig heb gegeten..

@sneeuwvlokje: ja hier staan ook ooooveral paaseitjes.. maar door die pannenkoeken heb ik er geen trek in
__________________
I'm in the forest
Oud 06-03-2005, 20:32
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
hmm ik zit op bijna 2000 kcal :/ echt veel..
__________________
I'm in the forest
Oud 06-03-2005, 20:34
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 06-03-2005 @ 20:28 :
Hmm naja ik heb er 4 op geloof ik ze waren best klein!
en tja ik weet ook niet hoe ze dat kijken met melk en ei enzo. want ook bij de ene mix heb je meer ei/melk nodig dan bij de ander enzo. ik heb ipv alleen melk de helft magere melk en de helft water gebruikt, dat scheelt alvast
naja op zich was het misschien wel eens goed om "veel" te eten, want ik ben donderdag wel flauwgevallen. Dat was een dag dat ik echt veel te weinig heb gegeten..

@sneeuwvlokje: ja hier staan ook ooooveral paaseitjes.. maar door die pannenkoeken heb ik er geen trek in
Vier kleine pannenkoeken is niet veel, en ook niet "veel" tussen haakjes. 4x klein > 480 kcal. En daarbij heb je ook nog magere melk + water gebruikt ipv gewone melk.

Flauwvallen doordat je te weinig eet is echt niet goed! Waarom at je die dag zo weinig dan? En mag ik dan eens weten wat jij weinig vind, als je 4 kleine pannenkoeken veel vind?

& 2000 kcal is niet 'echt veel' maar normaal. Je valt er natuurlijk niet van af, maar 'echt veel' is het niet.

Edit: Mag ik weten wat je lengte, gewicht en streefgewicht is? Ik weet niet of je het al eerder gepost hebt, maar ik heb geen zin het helemaal terug te zoeken.
Oud 06-03-2005, 20:36
Mara
Mara is offline
@cerys: Ik betwijfel ten zeerste of jij er wel gezond mee omgaat.
Oud 06-03-2005, 20:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Pff vandaag weer chips op en nog slagroomtaart die beide niet te weigeren waren . Maar was pas laat opgestaan en dus alleen ontbeten en avond gegeten (nasi) dus het zal al met al wel beetje meevallen...

Morgen flink trainen in de kou .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 06-03-2005, 20:40
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-03-2005 @ 20:34 :
Vier kleine pannenkoeken is niet veel, en ook niet "veel" tussen haakjes. 4x klein > 480 kcal. En daarbij heb je ook nog magere melk + water gebruikt ipv gewone melk.

Flauwvallen doordat je te weinig eet is echt niet goed! Waarom at je die dag zo weinig dan? En mag ik dan eens weten wat jij weinig vind, als je 4 kleine pannenkoeken veel vind?

& 2000 kcal is niet 'echt veel' maar normaal. Je valt er natuurlijk niet van af, maar 'echt veel' is het niet.
hmm 2000 is voor mij heel veel..
ik heb hier volgens mij ook nooit mijn bmi of wat ik wil ofzo gepost dus hier komtie.
mijn bmi is 22.4: ik ben 73 kilo en 1.82 lang. Ik wil toch weinig eten, veel sporten, op een of andere manier is het een hobbie van me geworden en misschien wordt het wel een obsessie, ik weet het niet zo goed hoor.
tegenwoordig vind ik het al veel als ik meer dan 1200 kcal per dag binnenkrijg :/
die bewuste dag dat ik flauwviel (donderdagnacht) heb ik 600 kcal op. niet echt normaal dus. dit weekend ging wel ok, ook al voel ik me nu alweer helemaal dik en ongezond en lelijk doordat ik vandaag bijna 2000 kcal opheb en gister iets van 1600
__________________
I'm in the forest
Oud 06-03-2005, 20:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
cerys schreef op 06-03-2005 @ 20:40 :
hmm 2000 is voor mij heel veel..
ik heb hier volgens mij ook nooit mijn bmi of wat ik wil ofzo gepost dus hier komtie.
mijn bmi is 22.4: ik ben 73 kilo en 1.82 lang. Ik wil toch weinig eten, veel sporten, op een of andere manier is het een hobbie van me geworden en misschien wordt het wel een obsessie, ik weet het niet zo goed hoor.
tegenwoordig vind ik het al veel als ik meer dan 1200 kcal per dag binnenkrijg :/
die bewuste dag dat ik flauwviel (donderdagnacht) heb ik 600 kcal op. niet echt normaal dus. dit weekend ging wel ok, ook al voel ik me nu alweer helemaal dik en ongezond en lelijk doordat ik vandaag bijna 2000 kcal opheb en gister iets van 1600
Ga naar de dokter. Laat je helpen, dit gaat absoluut niet de goede kant op, dit zijn de gedachtes van iemand met een (beginnende) eetstoornis.

Geloof me, ík weet hoe die gedachtes zijn.
Oud 06-03-2005, 20:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
cerys schreef op 06-03-2005 @ 20:40 :
hmm 2000 is voor mij heel veel..
ik heb hier volgens mij ook nooit mijn bmi of wat ik wil ofzo gepost dus hier komtie.
mijn bmi is 22.4: ik ben 73 kilo en 1.82 lang. Ik wil toch weinig eten, veel sporten, op een of andere manier is het een hobbie van me geworden en misschien wordt het wel een obsessie, ik weet het niet zo goed hoor.
tegenwoordig vind ik het al veel als ik meer dan 1200 kcal per dag binnenkrijg :/
die bewuste dag dat ik flauwviel (donderdagnacht) heb ik 600 kcal op. niet echt normaal dus. dit weekend ging wel ok, ook al voel ik me nu alweer helemaal dik en ongezond en lelijk doordat ik vandaag bijna 2000 kcal opheb en gister iets van 1600
Een hobby? Je houdt jezelf voor de gek meis. Als je niet oppast heb je echt een eetziekte te pakken. Weinig eten en teveel sporten en een slecht/verkeerd/negatief zelfbeeld zijn toch bijna de belangrijkste 'eisen' van een eetziekte.

2000 is gezond, 1600 is iets aan de lage kant. Onthoudt de feiten, dat kan je misschien nog behoeden voor een eetziekte. Een jongere heeft tussen de 2000-2200 cal nodig op een dag zonder sporten. Sommige hele kleine meisjes zitten hier iets onder, maar jij bent niet klein.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 06-03-2005, 20:43
Blackeyed
Blackeyed is offline
Een klein planning voor morgen

Ontbijt : 1 kom cornflakes met magere melk
10u : appel
12u : 2/3 grijze boterhammen met beleg ( welk weet ik nog niet. Keuze : Jonge kaas, hesp,confiture,kruidenkaas???)
14u30 : Peer
16u : cup-a-soup
18u: avondeten ( aardappelen met groenten en vlees)

Grote vraag is dus, wat tussen mijn boterhammen?
__________________
*Forever Black-Eyed*
Oud 06-03-2005, 20:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
Blackeyed schreef op 06-03-2005 @ 20:43 :
Een klein planning voor morgen

Ontbijt : 1 kom cornflakes met magere melk
10u : appel
12u : 2/3 grijze boterhammen met beleg ( welk weet ik nog niet. Keuze : Jonge kaas, hesp,confiture,kruidenkaas???)
14u30 : Peer
16u : cup-a-soup
18u: avondeten ( aardappelen met groenten en vlees)

Grote vraag is dus, wat tussen mijn boterhammen?
Mager beleg. Light-jam, magere kaas, mager vlees. Maar dat terzijde.

Je eet veel te weinig. 2 tot 3 boterhammen? Pff, eet bij die peer en die cup-a-soup ook nog 's een boterham. En eet je na 't avondeten ook niks meer?
Oud 06-03-2005, 20:48
Blackeyed
Blackeyed is offline
Meestal eet ik s'avonds inderdaad niets meer. Of soms nog wel yoghurt ofzo. Hangt er meestal vanaf hoe lekker of niet ik het avondeten vond.
Ik heb echt niet het gevoel dat ik te weinig eet Heb totaal geen honger als ik zo eet.
__________________
*Forever Black-Eyed*
Oud 06-03-2005, 20:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
Blackeyed schreef op 06-03-2005 @ 20:48 :
Meestal eet ik s'avonds inderdaad niets meer. Of soms nog wel yoghurt ofzo. Hangt er meestal vanaf hoe lekker of niet ik het avondeten vond.
Ik heb echt niet het gevoel dat ik te weinig eet Heb totaal geen honger als ik zo eet.
Je kan je lichaam niet vertrouwen. Je lichaam went aan weinig eten, je kan de gevoelens van je lichaam niet vertrouwen. Eten moet je echt met je hersens doen.

Je eet wel te weinig. Je zal wel wat afvallen, maar dat zal ook een boel spiermassa zijn. En dat wil je niet, je wil vet kwijtraken. Ook is het zo dat als je te weinig eet dat je dan weer enorm aankomt wanneer je normaal gaat eten. Het welbekende jojo-effect.

Eet wat meer. Je zal dan wat langzamer afvallen, maar de kans dat het er afblijft is veel groter. Ook weet je dan zeker dat je dan alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt.
Oud 06-03-2005, 21:00
Blackeyed
Blackeyed is offline
combineren jullie eigenlijk jullie 'dieet' met een bepaalde sport ofzo? Ik sport niet echt buiten elke dag 6km fietsen en een paar keer trappen op en af in school
__________________
*Forever Black-Eyed*
Oud 06-03-2005, 21:01
Verwijderd
@Cerys: Luister, dit gaat echt de verkeerde kant op met jou! Je BMI is gezond, dus je bent zeker niet te zwaar of dik. Je zou een klein beetje mogen (Dus niet moeten!) afvallen als je dit zou willen, maar dan wel op een gezonde en verantwoorde manier! Minder dan 1200 kcal op een dag eten is niet goed, en 600 kcal al helemaal niet.

Goed, je ziet zelf al in dat het niet goed is hoe je met eten omgaat, en wat je doet. Probeer er iets aan te doen nu het nog kan. Laat het geen obsessie of eetstoornis worden. En werk ook aan je zelfbeeld, want volgensmij is dat volkomen onrealistisch! Succes.
Oud 06-03-2005, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Blackeyed schreef op 06-03-2005 @ 21:00 :
combineren jullie eigenlijk jullie 'dieet' met een bepaalde sport ofzo? Ik sport niet echt buiten elke dag 6km fietsen en een paar keer trappen op en af in school
Ik heb een abbonement bij het sportcentrum, en ben daar toch geregeld te vinden. Ik doe eigenlijk van alles, o.a. Spinning, Cardio, Body Combat (Een soort van 'Martial-arts Workout' op muziek), Body Pump (Krachttraining op muziek met relatief weinig gewicht maar wel veel herhalingen) en soms gewoon individueel trainen op de cardio- en fitnessapparaten. En verder ga ik ook vaker (buiten) rennen of wandelen. Vooral dat wandelen zal de komende tijd wat meer worden. Ik ga in Juni de halve Kennedy Mars (40 km) lopen met mijn moeder en daar moet ik weer voor trainen.

Nu ik dit zo lees kom ik er achter dat ik best sportief/actief ben.
Oud 06-03-2005, 21:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
Blackeyed schreef op 06-03-2005 @ 21:00 :
combineren jullie eigenlijk jullie 'dieet' met een bepaalde sport ofzo? Ik sport niet echt buiten elke dag 6km fietsen en een paar keer trappen op en af in school
Ik fitness ongeveer 3x per week 1,5-2 uur en ik doe 1 uur kickfun (soort kickboksen) per week. Verder (als het weer het toelaat) ga ik 's ochtends 2-3x per week joggen, maar dat heb ik al een tijd niet gedaan omdat ik last heb van m'n benen, maar daar wordt nu aan gewerkt.
Oud 06-03-2005, 21:14
Verwijderd
Mijn vader wil trouwens nu ook iets aan zijn gewicht doen. Hij is 1.78 en weegt 88-90 kilo, en hij wil graag zo'n 80 kg wegen. We zaten net samen in de auto en toen moest ik hem allerlei dingen vertellen of voeding, calorieën en afvallen. Hij vroeg me ook wat verantwoorde / calorie-arme tussendoortjes waren, dus ik zei dat er in bijv. komkommer en augurkjes (Die vind hij heel lekker) heel weinig calorieën zitten. Dus ik keek net in de koelkast - omdat ik mijn lunchpakket ging maken voor op school - en raad eens? De halve pot augurkjes leeg, terwijl die vanmorgen nog vol was. (Ik heb hem zelf opengemaakt vanmorgen.)

Trouwens, mijn lunchpakket voor morgen op school:
4 volkorenboterhammen met appelstroop
2 appels
1 mueslireep


En ik heb voor mijn vader ook maar meteen een lunchpakket gemaakt:
2 volkorenboterhammen met halvarine en achterham
2 volkorenboterhammen met halvarine en 20+ kaas
1/4 komkommer
1 appel
Oud 06-03-2005, 21:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-03-2005 @ 21:14 :
Mijn vader wil trouwens nu ook iets aan zijn gewicht doen. Hij is 1.78 en weegt 88-90 kilo, en hij wil graag zo'n 80 kg wegen. We zaten net samen in de auto en toen moest ik hem allerlei dingen vertellen of voeding, calorieën en afvallen. Hij vroeg me ook wat verantwoorde / calorie-arme tussendoortjes waren, dus ik zei dat er in bijv. komkommer en augurkjes (Die vind hij heel lekker) heel weinig calorieën zitten. Dus ik keek net in de koelkast - omdat ik mijn lunchpakket ging maken voor op school - en raad eens? De halve pot augurkjes leeg, terwijl die vanmorgen nog vol was. (Ik heb hem zelf opengemaakt vanmorgen.)

Trouwens, mijn lunchpakket voor morgen op school:
4 volkorenboterhammen met appelstroop
2 appels
1 mueslireep


En ik heb voor mijn vader ook maar meteen een lunchpakket gemaakt:
2 volkorenboterhammen met halvarine en achterham
2 volkorenboterhammen met halvarine en 20+ kaas
1/4 komkommer
1 appel
Ik denk dat je vader wel wat meer mag eten hoor. Hij is langer dan gemiddeld, en het is een man. Mannen hebben meer energie nodig. Ik denk dus dat hij er nog wel 2 boterhammen bij kan hebben hoor
Oud 06-03-2005, 21:22
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-03-2005 @ 21:14 :
Mijn vader wil trouwens nu ook iets aan zijn gewicht doen. Hij is 1.78 en weegt 88-90 kilo, en hij wil graag zo'n 80 kg wegen. We zaten net samen in de auto en toen moest ik hem allerlei dingen vertellen of voeding, calorieën en afvallen. Hij vroeg me ook wat verantwoorde / calorie-arme tussendoortjes waren, dus ik zei dat er in bijv. komkommer en augurkjes (Die vind hij heel lekker) heel weinig calorieën zitten. Dus ik keek net in de koelkast - omdat ik mijn lunchpakket ging maken voor op school - en raad eens? De halve pot augurkjes leeg, terwijl die vanmorgen nog vol was. (Ik heb hem zelf opengemaakt vanmorgen.)

Trouwens, mijn lunchpakket voor morgen op school:
4 volkorenboterhammen met appelstroop
2 appels
1 mueslireep


En ik heb voor mijn vader ook maar meteen een lunchpakket gemaakt:
2 volkorenboterhammen met halvarine en achterham
2 volkorenboterhammen met halvarine en 20+ kaas
1/4 komkommer
1 appel
dat is schattig!

Tja, ik moet morgen wel weer naar school he. dan eet ik gelukkig sowieso wat meer.

@blackeyed:
ik sport zo'n 3/4/5 keer per week. sowieso meestal 2 keer in de sportschool pump (gewichtheffen) en 1 keer combat (soort tae bo). en soms loop ik hard, ik loop veel met mn hond, fiets elke dag; door de weeks elke dag 20 km (school he)
__________________
I'm in the forest
Oud 06-03-2005, 21:22
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 21:19 :
Ik denk dat je vader wel wat meer mag eten hoor. Hij is langer dan gemiddeld, en het is een man. Mannen hebben meer energie nodig. Ik denk dus dat hij er nog wel 2 boterhammen bij kan hebben hoor
Hij wilde er niet meer. Normaal gesproken nam hij zelfs maar 2 boterhammen mee naar het werk. Maar normaal eet hij wel nog soep, maar dat pakt hij op het werk.
Oud 06-03-2005, 21:29
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-03-2005 @ 21:22 :
Hij wilde er niet meer. Normaal gesproken nam hij zelfs maar 2 boterhammen mee naar het werk. Maar normaal eet hij wel nog soep, maar dat pakt hij op het werk.
Ah, weinig echt eten maar 's avond bij de tv wel snacken?
Oud 06-03-2005, 21:34
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 21:29 :
Ah, weinig echt eten maar 's avond bij de tv wel snacken?
Ja zoiets. Verder onbijt hij wel, en op het werk eet hij meestal nog soep en wat extra fruit (Maar dat pakt hij dus op het werkt). Maar als je ziet wat voor porties avondeten hij kan eten, en flinke klodders mayonaise bij de gebakken aardappelen. En verder kan hij ook zakken met studentenhaver, (suiker)pinda's en drop naar binnen werken.
Oud 06-03-2005, 21:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-03-2005 @ 21:34 :
Ja zoiets. Verder onbijt hij wel, en op het werk eet hij meestal nog soep en wat extra fruit (Maar dat pakt hij dus op het werkt). Maar als je ziet wat voor porties avondeten hij kan eten, en flinke klodders mayonaise bij de gebakken aardappelen. En verder kan hij ook zakken met studentenhaver, (suiker)pinda's en drop naar binnen werken.
Dan zal ie 't wel snel leren om meer brood te eten De honger die hij krijgt van 't laten staan van die rotzooi zal snel genoeg beginnen te knagen
Oud 06-03-2005, 22:01
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Ik wil ook beginnen.
Maar heb van die vragen, wat kan ik bijvoorbeeld het beste op mijn brood nemen?
__________________
CoTN
Oud 06-03-2005, 22:02
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 21:51 :
Dan zal ie 't wel snel leren om meer brood te eten De honger die hij krijgt van 't laten staan van die rotzooi zal snel genoeg beginnen te knagen
Inderdaad!! Toen ik begon met lijnen/gezond eten vond ik dat ik zoooo veel at.. Veel meer boterhammen dan anders.. Maarja, nu eet ik bv als ik uit school kom twee boterhammen ipv een gevulde koek.. en savonds eventueel nog een boterham ipv een bakje chips..
Oud 06-03-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 06-03-2005 @ 22:01 :
Ik wil ook beginnen.
Maar heb van die vragen, wat kan ik bijvoorbeeld het beste op mijn brood nemen?
Mager vleeswaar (kipfilet, filet americain, ham), light jam, sandwichspread, 20 of 30+ kaas..
Honing is ook niet al te slecht.. en af en toe een (dun) laagje pindakaas op je brood kan ook prima.
Oud 06-03-2005, 22:06
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
Koel schreef op 06-03-2005 @ 22:03 :
Mager vleeswaar (kipfilet, filet americain, ham), light jam, sandwichspread, 20 of 30+ kaas..
Honing is ook niet al te slecht.. en af en toe een (dun) laagje pindakaas op je brood kan ook prima.
Het vleeswaren valt alvast af [vegetarisch ]

ok , kaas & jam
appelstroop kan dat ook, hoorde ik. daar zit geen vet in maar wel veel koolhydraten volgens mij....
__________________
CoTN
Oud 06-03-2005, 22:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 06-03-2005 @ 22:01 :
Ik wil ook beginnen.
Maar heb van die vragen, wat kan ik bijvoorbeeld het beste op mijn brood nemen?
Lengte, gewicht?

Wat eet je op een dag? Wat voor sport doe je?
Oud 06-03-2005, 22:09
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 22:07 :
Lengte, gewicht?

Wat eet je op een dag? Wat voor sport doe je?
1.70, gewicht weet ik niet, ik sta nooit op de weegschaal.
En niet daarover beginnen, dat is mijn keuze.

Eten op een dag verschilt, dus dat wil ik vanaf morgen goed en regelmatig gaan doen [alleen lukt het niet altijd omdat ik dan van 5-8 moet werken]
Sporten -> dansen, en thuis buikspieroefeningen en traplopen enzo.
__________________
CoTN
Oud 06-03-2005, 22:09
Verwijderd
Ik ben 1,74 meter, weeg 85 kilo en heb dus een BMI van 28. Ik zou graag 75 kilo willen zijn, zodat ik precies goed zit qua BMI.

Ik eet gezond (vegetarisch) en sport regelmatig, maar ik drink iedere dag wel een of 2 biertjes en gemiddeld 3 keer in de week een stuk meer. Op zich weet ik dat ik kan afvallen door het bier uit m'n menu te schrappen, maar daar heb ik de discipline niet voor. Heeft iemand tips om toch die discipline op te brengen?
Oud 06-03-2005, 22:10
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Ohja!
Als je van vijf tot acht moet werken. [half5 weg, half9 thuis]
wanneer of wat kun je dan het beste eten?
__________________
CoTN
Oud 06-03-2005, 22:11
Mara
Mara is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 06-03-2005 @ 22:09 :
1.70, gewicht weet ik niet, ik sta nooit op de weegschaal.
En niet daarover beginnen, dat is mijn keuze.

Eten op een dag verschilt, dus dat wil ik vanaf morgen goed en regelmatig gaan doen [alleen lukt het niet altijd omdat ik dan van 5-8 moet werken]
Sporten -> dansen, en thuis buikspieroefeningen en traplopen enzo.
Dat je niet over je gewicht wil beginnen zie ik als een indicatie dat je eigenlijk niet te zwaar bent en dat niet wil zeggen. Ok, het is jou keuze, maar het is mijn keuze om mensen die misschien wel te ligt is niet aan te moedigen om af te vallen.
Oud 06-03-2005, 22:13
Verwijderd
Mijn planning voor morgen:

Ontbijt
2 boterhammen sandwichspread
1 glas melk

Tussendoor
2 rijstwafels jam

Lunch
2 bruine bolletjes kipfilet
1 banaan

Tussendoor
1 bruin bolletje kaas
1 appel

Diner
1 bord warm eten

's Avonds
1 schaaltje yoghurt
Oud 06-03-2005, 22:13
Verwijderd
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 06-03-2005 @ 22:06 :
Het vleeswaren valt alvast af [vegetarisch ]
appelstroop kan dat ook, hoorde ik. daar zit geen vet in maar wel veel koolhydraten volgens mij....
Sorry niet goed gelezen!
Appelstroop is ook wel oke ja..
Oud 06-03-2005, 22:14
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 22:11 :
Dat je niet over je gewicht wil beginnen zie ik als een indicatie dat je eigenlijk niet te zwaar bent en dat niet wil zeggen. Ok, het is jou keuze, maar het is mijn keuze om mensen die misschien wel te ligt is niet aan te moedigen om af te vallen.
'het gaat niet om de kilo's, maar om vetpercentage en spiermassa. het kan zijn dat iemand er na een tijdje strakker uitziet maar toch hetzelfde weegt'.
__________________
CoTN
Oud 06-03-2005, 22:17
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Wacht.
Ik ga denk deze week een 'uitprobeerweekje' houden, en dan kijken wat me beste lijkt, en opschrijven.
En die week erna pas echt beginnen.
__________________
CoTN
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.