Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: Homohuwelijk?
Voor, zowel voor de wet als in religieus verband voor alle homoseksuelen. 97 56.73%
Voor, zowel voor de wet als in religieus verband, maar dan alleen voor twee vrouwen 1 0.58%
Voor, zowel voor de wet als in religieus verband, maar dan alleen voor twee mannen 1 0.58%
Voor, maar dan alleen voor de wet voor alle homoseksuelen 34 19.88%
Voor, maar dan alleen voor de wet voor alleen twee vrouwen 0 0%
Voor, maar dan alleen voor de wet voor alleen twee mannen 0 0%
Tegen, zowel voor de wet als in religieus verband 34 19.88%
Anders, namelijk... 4 2.34%
Aantal stemmers: 171. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2005, 18:00
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Als God niet had gewild dat er homosexuelen waren, had hij ze niet geschapen.
Advertentie
Oud 10-04-2005, 20:01
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
God schiep de mens naar zn evenbeeld, dusja, wat M.A. zegt
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 10-04-2005, 21:34
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-04-2005 @ 19:00 :
Als God niet had gewild dat er homosexuelen waren, had hij ze niet geschapen.
de vraag is echter of God het geschapen heeft, of dat het een product is van onze daden als mens?

p.s Tegen het huwelijk ervan .. zowiezo in het religieuze opzicht, voor de staat zou ik er geen uitgesproken mening over durven te geven.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 10-04-2005, 21:39
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 10-04-2005 @ 22:34 :
de vraag is echter of God het geschapen heeft, of dat het een product is van onze daden als mens?
uhm, wetenschappelijk onderzoek?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 10-04-2005, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 10-04-2005 @ 22:39 :
uhm, wetenschappelijk onderzoek?
Je weet toch, dat is "maar" wetenschap.
Oud 10-04-2005, 21:42
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Joostje schreef op 10-04-2005 @ 22:39 :
uhm, wetenschappelijk onderzoek?
Wetenschap kan het bestaan van God noch bewijzen noch uitsluiten.
Oud 10-04-2005, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-04-2005 @ 22:42 :
Wetenschap kan het bestaan van God noch bewijzen noch uitsluiten.
Wetenschap kan de vraag of homoseksualiteit al dan niet aangeboren is wel trachten te beantwoorden.
Oud 10-04-2005, 21:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2005 @ 22:43 :
Wetenschap kan de vraag of homoseksualiteit al dan niet aangeboren is wel trachten te beantwoorden.
Ja, duh, dat homosexualiteit aangeboren is weten we allemaal.
Oud 10-04-2005, 21:50
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-04-2005 @ 22:44 :
Ja, duh, dat homosexualiteit aangeboren is weten we allemaal.
ik nog niet....
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 10-04-2005, 21:56
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 10-04-2005 @ 22:50 :
ik nog niet....
Dan weet je het nu.
Oud 10-04-2005, 22:11
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-04-2005 @ 22:56 :
Dan weet je het nu.
haha dank je hey!

zou je ook wat bewijzen kunnen brengen? cijfers// manieren van onderzoek etc?

Om maar eerst met mijn denkwijze erover te komen (beknopt) een man kan veel vrouwlijke hormonen hebben (Nature), iets moet alleen in de omgeving de knop omzetten tot homofilie (Nurture). Paar voorbeeldjes kunnen zijn, eenzaamheid, onderdrukking door vader van de ietswat kunstzinnigere kant.
Maar weinig van het tegenovergestelde geslacht die bij de gene passen, waardoor je ook zou kunnen beginnen met twijfellen. Ik geloof dat iemand vanuit de geboorte niet een homofiel is, gebeurtenissen en keuzes kunnen iemand wel een echte maken.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 10-04-2005, 22:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als je wist wat hormonen allemaal doen dan wist je ook dat je vorige post geen goede argumentatie was.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-04-2005, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Genetics

Scientists have demonstrated that male homosexuality may be inherited through genetics. They have found strong patterns of male homosexuality existing in maternal lineages. Results are indicative that homosexual males are often younger siblings of a number of older male siblings in abnormally fertile families. This would denote that the mothers may have developed resistance to the male Y chromosome. The genetic material has been pinpointed to a region of the female X chromosome that females pass to their offspring. In US and Italian studies these factors were linked in least 20% of homosexual males.
Bron
Oud 10-04-2005, 22:42
Nona Star
Avatar van Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 10-04-2005 @ 23:11 :
Ik geloof dat iemand vanuit de geboorte niet een homofiel is, gebeurtenissen en keuzes kunnen iemand wel een echte maken.
Oh ja! Dat verklaart waarom er mensen ervoor kiezen om homosexueel te zijn ondanks dat ze daardoor worden verstoten worden door hun familie. Bijvoorbeeld.
Jij maakt alles zoveel helderder
__________________
sexy woman meet me after work, I want to show you how I handle bussiness
Oud 11-04-2005, 08:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 10-04-2005 @ 23:11 :
haha dank je hey!

zou je ook wat bewijzen kunnen brengen? cijfers// manieren van onderzoek etc?

Om maar eerst met mijn denkwijze erover te komen (beknopt) een man kan veel vrouwlijke hormonen hebben (Nature), iets moet alleen in de omgeving de knop omzetten tot homofilie (Nurture). Paar voorbeeldjes kunnen zijn, eenzaamheid, Onderdrukking door vader van de ietswat kunstzinnigere kant.Maar weinig van het tegenovergestelde geslacht die bij de gene passen, waardoor je ook zou kunnen beginnen met twijfellen. Ik geloof dat iemand vanuit de geboorte niet een homofiel is, gebeurtenissen en keuzes kunnen iemand wel een echte maken.
en wanneer heb jij gekozen om heteroseksueel te zijn?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-04-2005, 09:20
Verwijderd
Als God het niet 'wil' volgens jullie (en de vage interpretatie van de bijbel) dan vind ik het prima dat kerken een huwelijk tussen homoseksuelen niet in willen zegenen. Voor de wet (die niets met de kerk van doen heeft) moeten ze gewoon gelijk zijn.

En zeg nou zelf, die interpretatie van de bijbel, dat vrouwen geen mannenkleren mogen dragen bijvoorbeeld. Wat droeg Jezus nou? Juist, een gewaad - een soort van jurk dus. Het is dus maar net hoe je het opvat...

Overigens denk ik niet dat homoseksualiteit een keuze is, maar een gevoel. En of het nou tussen de oren zit of niet, gevoelens moet je toch kunnen uiten?
Oud 11-04-2005, 09:23
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 10-04-2005 @ 22:50 :
ik nog niet....
dan ben jij onwetend
Oud 11-04-2005, 10:24
Duncan Idaho
Duncan Idaho is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-04-2005 @ 10:20 :
Als God het niet 'wil' volgens jullie (en de vage interpretatie van de bijbel) dan vind ik het prima dat kerken een huwelijk tussen homoseksuelen niet in willen zegenen. Voor de wet (die niets met de kerk van doen heeft) moeten ze gewoon gelijk zijn.
Moeten? Dat moet helemaal niet.

Citaat:
Krummeltje schreef op 11-04-2005 @ 10:20 :
En zeg nou zelf, die interpretatie van de bijbel, dat vrouwen geen mannenkleren mogen dragen bijvoorbeeld. Wat droeg Jezus nou? Juist, een gewaad - een soort van jurk dus. Het is dus maar net hoe je het opvat....

Dat dergelijke kleding nu als vrouwenkleding wordt beschouwd zegt niks over hoe het toendertijd werd gezien.

Citaat:
Krummeltje schreef op 11-04-2005 @ 10:20 :
Overigens denk ik niet dat homoseksualiteit een keuze is, maar een gevoel. En of het nou tussen de oren zit of niet, gevoelens moet je toch kunnen uiten?
Dat hangt ervan af. Je kunt stellen dat het uiten van sommige gevoelens ongewenst is.
Oud 11-04-2005, 11:17
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Duncan Idaho schreef op 11-04-2005 @ 11:24 :
Moeten? Dat moet helemaal niet.
dat moet wel...

Citaat:
Dat dergelijke kleding nu als vrouwenkleding wordt beschouwd zegt niks over hoe het toendertijd werd gezien.
zo uhet ook zo zijn met de acceptatie va homo's? Dat dat toendertijd als slecht werd gezien, wordt nu gewoon als 'normaal' gezien.


't zit volgens mijn gewoon in je genen. Je wordt zo geboren of niet. Zelfde als dat je wordt geboren als vaststaat of je lang enzo word.


maja, t is wel n bietje zinloos om een discussie met iemand te houden dat zodra die onder tafel wordt geluld, meteen zich beroept op de bijbel
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 11-04-2005, 11:21
Duncan Idaho
Duncan Idaho is offline
Citaat:
kalinho schreef op 11-04-2005 @ 12:17 :
dat moet wel...
Dat moet niet.

Citaat:
kalinho schreef op 11-04-2005 @ 12:17 :
zo uhet ook zo zijn met de acceptatie va homo's? Dat dat toendertijd als slecht werd gezien, wordt nu gewoon als 'normaal' gezien.
Oh? Ik geloof dat nog door grote delen van de wereld als verkeerd wordt gezien.

Citaat:
kalinho schreef op 11-04-2005 @ 12:17 :
't zit volgens mijn gewoon in je genen. Je wordt zo geboren of niet. Zelfde als dat je wordt geboren als vaststaat of je lang enzo word.
So? Dat doet toch niks af van het feit dat het afkeuringswaardig is.

Citaat:
kalinho schreef op 11-04-2005 @ 12:17 :
maja, t is wel n bietje zinloos om een discussie met iemand te houden dat zodra die onder tafel wordt geluld, meteen zich beroept op de bijbel
Moet je niet naar dit forum gaan.
Oud 11-04-2005, 11:36
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Duncan Idaho schreef op 11-04-2005 @ 12:21 :

So? Dat doet toch niks af van het feit dat het afkeuringswaardig is.
En je dus vind dat ze minder rechten hebben... lekker ventje ben je dan

Citaat:
Moet je niet naar dit forum gaan.
Moet JIJ niet naar een forum gaan, zodra je het niet meer weet je beroepen op een eeuwenoud boek is toch niet echt een kenmerk wta hoort bij normaal discussiëren...
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 11-04-2005, 11:44
-Gurwl-
-Gurwl- is offline
Ik vind dat echt stom dat de kerk het homohuwelijk niet in willen zegenen. Ze zeggen toch altijd dat God je accepteert zoals je bent?! Dan slaat het echt nergens op dat de kerk dat niet wil. Als je homo bent ben je homo, en dan vind ik dat je dan ook mag trouwen en of je nou hetero bent of niet, dat maakt toch niks uit.
Oud 11-04-2005, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Duncan Idaho schreef op 11-04-2005 @ 11:24 :
1. Moeten? Dat moet helemaal niet.

2. Dat dergelijke kleding nu als vrouwenkleding wordt beschouwd zegt niks over hoe het toendertijd werd gezien.

3. Dat hangt ervan af. Je kunt stellen dat het uiten van sommige gevoelens ongewenst is.
1. Het gelijkheidsbeginsel staat bij mijn weten nog steeds in de wet?

2. Ik wilde alleen maar aangeven dat de bijbel op zeer verschillende manieren te interpreteren is.

3. Dat soort gevoelens uiten zijn bij alle relaties ongewenst, of dat nou hetero of homo-relaties zijn, dunkt me.
Oud 11-04-2005, 15:18
Duncan Idaho
Duncan Idaho is offline
Citaat:
kalinho schreef op 11-04-2005 @ 12:36 :
En je dus vind dat ze minder rechten hebben... lekker ventje ben je dan
Dank je. Ze hebben dezelfde rechten als hetero's hoor. Namelijk, trouwen met mensen van een ander geslacht.

Citaat:
kalinho schreef op 11-04-2005 @ 12:36 :
Moet JIJ niet naar een forum gaan, zodra je het niet meer weet je beroepen op een eeuwenoud boek is toch niet echt een kenmerk wta hoort bij normaal discussiëren...
O? Ik geloof dat het vrij normaal is om in een discussie te verwijzen naar datgene waar je je ideeen op baseert en bij mij is dat toevallig de bijbel. Overigens is het vrij naief van jou om te veronderstellen dat op een religieforum niemand zou zitten die zich baseert op eeuwenoude boeken.
Oud 11-04-2005, 15:32
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Duncan Idaho schreef op 11-04-2005 @ 16:18 :
Dank je. Ze hebben dezelfde rechten als hetero's hoor. Namelijk, trouwen met mensen van een ander geslacht.
alstu

hoe zeg je nog beter:

Als je als homo met een hetero gaat trouwen word je toch niet gelukkig, lijkt mij. Kweet niet hoe het bij jouw zit, maar als jij toch niet op iets valt, trouw je er toch niet mee???
En dan zeggen dat ik naïef ben...
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 11-04-2005, 16:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Duncan Idaho schreef op 11-04-2005 @ 16:18 :
Dank je. Ze hebben dezelfde rechten als hetero's hoor. Namelijk, trouwen met mensen van een ander geslacht.
omg..

Dit draagt niet bij aan de discussie, maar mijn verbazing over dit naieve en onderontwikkelde denkbeeld moet me even van het hart.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-04-2005, 16:03
Duncan Idaho
Duncan Idaho is offline
Citaat:
kalinho schreef op 11-04-2005 @ 16:32 :
alstu

hoe zeg je nog beter:

Als je als homo met een hetero gaat trouwen word je toch niet gelukkig, lijkt mij. Kweet niet hoe het bij jouw zit, maar als jij toch niet op iets valt, trouw je er toch niet mee???
En dan zeggen dat ik naïef ben...
Ik beweer niet dat ze moeten trouwen met iemand van het andere geslacht. Ik beweer ook helemaal niet dat ze er gelukkig van zouden worden. Integendeel, maar dat wil niet zeggen dat ze dan maar het recht op een huwelijk met iemand van het geslacht moeten hebben.
Oud 11-04-2005, 16:20
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Duncan Idaho schreef op 11-04-2005 @ 17:03 :
Ik beweer niet dat ze moeten trouwen met iemand van het andere geslacht. Ik beweer ook helemaal niet dat ze er gelukkig van zouden worden. Integendeel, maar dat wil niet zeggen dat ze dan maar het recht op een huwelijk met iemand van het geslacht moeten hebben.
Ze mogen dus van jou wel trouwen, mit het iemand van het andere geslacht is . Leg mij dan uit waarom ik als hetero meer recht heb op een huwelijk dan 'n maat vn mij die homo is....

Hoezo zou ik dus meer recht op geluk hebben, dan hij, terwijl het puur alleen maar toeval is. Hij werd geboren als homo, en k als hetero, had net zo goed andersom kennen zijn. Sterker nog, het had net zogoed jou kennen zijn. Stel dta je kind homo is, gun jij hem/haar dan alleen een huwelijk waar hji/zij ongelukkig van word?
ziek....
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 16:22.
Oud 11-04-2005, 16:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Duncan Idaho schreef op 11-04-2005 @ 17:03 :
Ik beweer niet dat ze moeten trouwen met iemand van het andere geslacht. Ik beweer ook helemaal niet dat ze er gelukkig van zouden worden. Integendeel, maar dat wil niet zeggen dat ze dan maar het recht op een huwelijk met iemand van het geslacht moeten hebben.
Laten we het op een andere manier schetsen:

Door homo's het recht te trouwen te ontzeggen ontzeg je iemand zijn geluk.

Dat is niet wenselijk, dus dient het homohuwelijk toegestaan te worden. Zo niet, dan is toch minstens eenzelfde tegenverbod op zijn plaats, zoals een levenslang seksverbod voor alle tegenstanders van het homohuwelijk.

Zou dat eerlijk of wenselijk zijn?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-04-2005, 18:00
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2005 @ 23:18 :
Bron
oke, daar zit al wat meer.. al een stapje dichterbij een enigsindse overtuiging. Maar dat geld dus als ik het goed begrijp voor 20 procent van de homofielen?

Dan wel mee eens dat het om veel gevallen wel door de Nurture komt?


p.s naar een ander:
Goed dat ik ontwetend mag zijn mag duidelijk zijn! gelullukig maar.. zinnig opmerking verder.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 18:07
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
kalinho schreef op 11-04-2005 @ 17:20 :
Ze mogen dus van jou wel trouwen, mit het iemand van het andere geslacht is . Leg mij dan uit waarom ik als hetero meer recht heb op een huwelijk dan 'n maat vn mij die homo is....

Hoezo zou ik dus meer recht op geluk hebben, dan hij, terwijl het puur alleen maar toeval is. Hij werd geboren als homo, en k als hetero, had net zo goed andersom kennen zijn. Sterker nog, het had net zogoed jou kennen zijn. Stel dta je kind homo is, gun jij hem/haar dan alleen een huwelijk waar hji/zij ongelukkig van word?
ziek....
goed het klinkt dan miss. onmenselijk in jouwn ogen.. en als je niet christen bent zou ik ook niet inzien waarom je niet gewoon zou gaan trouwen als homo.
Voor iemand die christen is ligt dat toch wat moeilijker.. ja God heeft je geacepteert hoe je bent, maar dat zegt niet iets over de maten waarin je ergens mee door moet gaan. Laat het vooral een zaak zijn tussen gene die met homofiele gevoelens worstelt en God.
Maar om van een kerk te verwachten homo's intezegennen vind ik moeilijk, de kerk zou het alleen kunnen doen als ze zeker zouden weten dat God het echt van ze vraagt, want uit de bijbel kom ik meer op het idee dat God het niet zo op de daad heeft.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 18:10
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Nona Star schreef op 10-04-2005 @ 23:42 :
Oh ja! Dat verklaart waarom er mensen ervoor kiezen om homosexueel te zijn ondanks dat ze daardoor worden verstoten worden door hun familie. Bijvoorbeeld.
Jij maakt alles zoveel helderder
Maar als je overtuigd homofiel bent is het niet raar dat je er openlijk voor uit komt, en die confrontaties met je family en vrienden aangaat. ik zeg niet dat het perce een bewust keuze is die mensen ook Willen maken. vaak juist niet gok ik zo
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 19:45
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Duncan Idaho schreef op 11-04-2005 @ 16:18 :
Dank je. Ze hebben dezelfde rechten als hetero's hoor. Namelijk, trouwen met mensen van een ander geslacht.
Ja hey

stel nou dat mensen met bruine ogen alleen mogen trouwen met mensen met blauwe ogen, en omgekeerd, hoe zou je dat dan vinden
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 11-04-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 19:00 :
oke, daar zit al wat meer.. al een stapje dichterbij een enigsindse overtuiging. Maar dat geld dus als ik het goed begrijp voor 20 procent van de homofielen?

Dan wel mee eens dat het om veel gevallen wel door de Nurture komt?


p.s naar een ander:
Goed dat ik ontwetend mag zijn mag duidelijk zijn! gelullukig maar.. zinnig opmerking verder.
Uhm, nee. Lees het nog eens.
Oud 11-04-2005, 20:08
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-04-2005 @ 20:54 :
Uhm, nee. Lees het nog eens.
droog
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 11-04-2005, 20:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 19:10 :
vaak juist niet gok ik zo
Valt het je niet op met wat voor vreswelijke contradictie je bezig bent door aan de ene kant te beweren dat homo zijn aangeleerd is, en tegelijkertijd dit soort zaken te roepen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-04-2005, 20:53
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
*Zucht*

Christenen...

Deze katholiek krijgt er soms wat van.
Oud 11-04-2005, 20:58
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 21:53 :
*Zucht*

Christenen...

Deze katholiek krijgt er soms wat van.
Wat dat betreft zijn we iig lotgeloten.

Miischien helpt het als we ook gaan generaliseren ?
Oud 11-04-2005, 21:39
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 02-04-2005 @ 11:59 :
Tegen, in de Bijbel kan je lezen dat het voor God een gruwel is.
Volstrekt mee eens. Tegenwoordig houden de meesten geen rekening meer met God en met zijn geboden/regels, en daardoor kan dit allemaal. Daarbij komt ook nog dat men tegenwoordig iedereen de ruimte wil geven om zijn geaardheid te praktiseren, omdat je elkaar moet respecteren. En in deze democratie heeft de meerderheid van het volk en de regering het voor het zeggen, dus bijna alle voorstellen worden concreet gemaakt, zonder instemming van vooral christelijke partijen.
Tegenhouden en terugdraaien doen we het homohuwelijk hoogstwaarschijnlijk niet meer, maar dat neemt niet weg dat ik er tegen blijf.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 11-04-2005, 21:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
langejongen schreef op 11-04-2005 @ 22:39 :
Volstrekt mee eens. Tegenwoordig houden de meesten geen rekening meer met God en met zijn geboden/regels, en daardoor kan dit allemaal. Daarbij komt ook nog dat men tegenwoordig iedereen de ruimte wil geven om zijn geaardheid te praktiseren, omdat je elkaar moet respecteren. En in deze democratie heeft de meerderheid van het volk en de regering het voor het zeggen, dus bijna alle voorstellen worden concreet gemaakt, zonder instemming van vooral christelijke partijen.
Tegenhouden en terugdraaien doen we het homohuwelijk hoogstwaarschijnlijk niet meer, maar dat neemt niet weg dat ik er tegen blijf.
Het idee van deze samenleving is nu juist dat het voor wat voor godheid dan ook verboden is zich buiten de privesfeer te vertonen, om zo de mogelijk tot verdraagzaamheid te creeren.

Homo's staan er niet om bekend dat ze anti-homo gelovigen massaal afslacht, discrimineren of andere zaken, dus ik wil voorstellen dat je je even verdraagzaam opstelt in plaats van mensen af te keuren en/of te discrimineren op hele vage en discutabele gronden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 11-04-2005, 21:50
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
langejongen schreef op 11-04-2005 @ 22:39 :
Volstrekt mee eens. Tegenwoordig houden de meesten geen rekening meer met God en met zijn geboden/regels, en daardoor kan dit allemaal. Daarbij komt ook nog dat men tegenwoordig iedereen de ruimte wil geven om zijn geaardheid te praktiseren, omdat je elkaar moet respecteren. En in deze democratie heeft de meerderheid van het volk en de regering het voor het zeggen, dus bijna alle voorstellen worden concreet gemaakt, zonder instemming van vooral christelijke partijen.
Tegenhouden en terugdraaien doen we het homohuwelijk hoogstwaarschijnlijk niet meer, maar dat neemt niet weg dat ik er tegen blijf.
Waarom ben jij er tegen dat anderen, die niet in god geloven, een huwelijk mogen sluiten, wanneer ze homo of lesbisch zijn?

Voor die mensen is er toch de hel? Wat heb jij te verliezen, laat ze lekker als ze zo graag willen. Voor hun is er ook geen probleem, aangezien ze toch niet in god geloven, en dus denken dat ze niet in de hel zullen komen. Iedereen blij
Oud 11-04-2005, 21:52
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-04-2005 @ 21:47 :
Valt het je niet op met wat voor vreswelijke contradictie je bezig bent door aan de ene kant te beweren dat homo zijn aangeleerd is, en tegelijkertijd dit soort zaken te roepen?
Nou dat het niet iemands totale keuze is, wil nog niet zeggen dat het aangeboren is. en het woord aangeleert heb ik nog niet gebruikt. en tweede roep ik niets.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 21:56
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 11-04-2005 @ 22:39 :
Volstrekt mee eens. Tegenwoordig houden de meesten geen rekening meer met God en met zijn geboden/regels, en daardoor kan dit allemaal. Daarbij komt ook nog dat men tegenwoordig iedereen de ruimte wil geven om zijn geaardheid te praktiseren, omdat je elkaar moet respecteren. En in deze democratie heeft de meerderheid van het volk en de regering het voor het zeggen, dus bijna alle voorstellen worden concreet gemaakt, zonder instemming van vooral christelijke partijen.
Tegenhouden en terugdraaien doen we het homohuwelijk hoogstwaarschijnlijk niet meer, maar dat neemt niet weg dat ik er tegen blijf.
Inderdaad. Laten we eerst maar eens beginnen met het afslachten van alle heksen, zoals god gewild heeft.
Oud 11-04-2005, 21:57
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-04-2005 @ 20:54 :
Uhm, nee. Lees het nog eens.
"In US and Italian studies these factors were linked in least 20% of homosexual males."

Bedoelen ze dan dat die onderzoeksvorm bij 20 procent van de onderzoeken bij Homofielen gebruikt wordt of bij 20 procent dit verhaal van toepassing is?
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 21:58
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-04-2005 @ 22:56 :
Inderdaad. Laten we eerst maar eens beginnen met het afslachten van alle heksen, zoals god gewild heeft.
verklaar U nader...
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 22:00
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-04-2005 @ 22:43 :
Homo's staan er niet om bekend dat ze anti-homo gelovigen massaal afslacht, discrimineren of andere zaken, dus ik wil voorstellen dat je je even verdraagzaam opstelt in plaats van mensen af te keuren en/of te discrimineren op hele vage en discutabele gronden.
Hoho. Ik respecteer homo's al volwaardige mensen. Zij hebben er zelf niet om gevraagd dat ze homo zijn.
Ik ben het daarom ook eens met beaming eye als hij het volgende zegt:

Voor iemand die christen is ligt dat toch wat moeilijker.. ja God heeft je geacepteert hoe je bent, maar dat zegt niet iets over de maten waarin je ergens mee door moet gaan. Laat het vooral een zaak zijn tussen gene die met homofiele gevoelens worstelt en God.
Maar om van een kerk te verwachten homo's intezegennen vind ik moeilijk, de kerk zou het alleen kunnen doen als ze zeker zouden weten dat God het echt van ze vraagt, want uit de bijbel kom ik meer op het idee dat God het niet zo op de daad heeft.

Omdat er homo's zijn die niet christelijk zijn, hebben ze ook worsteling met God niet.
Ik ben zelf christelijk en er zijn in ons kerkgenootschap ook homo's. En neem van me aan dat die een worsteling hebben met het verbod van God en hun gevoelens.

VaillantWarrior wijst erop dat er in de Bijbel staat dat God een gruwel heeft van homofilie. In de tijd dat de Bijbel geschreven is werden homofielen gestenigd of op een andere wijze ter dood gebracht. Die regels gelden gelukkig nu niet meer. Wel kun je lezen in de Bijbel dat God alleen een huwelijk tussen een man en een vrouw goedkeurt. Dit zet allerminst de deur open tot het discrimineren van homofielen.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 22:05.
Oud 11-04-2005, 22:01
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 11-04-2005 @ 22:57 :
"In US and Italian studies these factors were linked in least 20% of homosexual males."

Bedoelen ze dan dat die onderzoeksvorm bij 20 procent van de onderzoeken bij Homofielen gebruikt wordt of bij 20 procent dit verhaal van toepassing is?
Nee, dat expliciet deze factoren van toepassing waren op 20%. Dat sluit andere genetische oorzaken niet uit.

Lees dit ook eens.
Oud 11-04-2005, 22:01
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-04-2005 @ 22:50 :
Waarom ben jij er tegen dat anderen, die niet in god geloven, een huwelijk mogen sluiten, wanneer ze homo of lesbisch zijn?

Voor die mensen is er toch de hel? Wat heb jij te verliezen, laat ze lekker als ze zo graag willen. Voor hun is er ook geen probleem, aangezien ze toch niet in god geloven, en dus denken dat ze niet in de hel zullen komen. Iedereen blij
Als je God's wil wilt doen dan gaat het er verder niet zo om wat jij graag wilt doen..
Wat is de Hel dan volgens jouw?
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 22:04
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-04-2005 @ 23:01 :
Nee, dat expliciet deze factoren van toepassing waren op 20%. Dat sluit andere genetische oorzaken niet uit.

Lees dit ook eens.
"Most scientists agree that it is unlikely that there is a single 'gay gene' that determines something as complex as sexual orientation, and that it is more likely to be the result of a collection of factors, some of which may be genetic."

Dus krijgen we weer een Nature/ Nurture debat.. Maar er kan dus wel spraken zijn van een genetische aangelegenheid.. maar of die doorslaggevend is is dus nog niet helemaal zeker right?
iemand kan er enorm voor aangelegd zijn.. maar er zijn dus wel andere factoren nodig.. teminste dat lijkt me een speculatie die je nu nog kan doen... for further notice.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Oud 11-04-2005, 22:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
langejongen schreef op 11-04-2005 @ 23:00 :
God
Of god dat nou goedkeurt of niet maakt toch niets uit voor een staatshuwelijk?

Verder heb ik zwaar medelijden met christelijke homoseksuelen die in zo'n situatie zitten
__________________
Gatara was here! De W van stampot!

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 22:11.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Ben je voor of tegen het homohuwelijk?
Verwijderd
107 26-05-2012 22:58
Levensbeschouwing & Filosofie Zou de wereld beter af zijn zonder religie?
Uice
500 02-08-2010 10:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Parlementsverkiezingen
Lorelei
488 19-07-2009 11:58
Algemene schoolzaken Enquête: grote verschillen in denkwijzen gelovigen en niet-gelovigen?
Syzygy
128 21-06-2005 17:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Grondwet
Verwijderd
491 16-05-2005 16:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vaticaan laat zich wederom discriminerend uit over homoseksuelen
Insane Juggalo
106 03-08-2003 20:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.