Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2005, 20:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga weer eens opschrijven wat ik eet per dag omdat ik wel benieuwd ben wat mensen hier nou van mijn eetpatroon vinden. Ik woon in een studentenhuis en mijn huisgenoten vinden dat ik heel gezond en gevarieerd eet en goede ideen heb dus ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken.

Voor de duidelijkheid: ik wil niet specifiek afvallen of aankomen, gewoon gezond eten, genieten van het leven en op gewicht blijven.

Vandaag gegeten:
9.30 uur (stond toen pas op): twee boterhammen met chocopasta, glas melk

11.00 uur: pakje sultana, glas spuitwater

12.30 uur: cup a soup asperge, twee boterhammen met gebraden gehakt, korstje van het brood, appel, glas spuitwater

15.00 uur: Liga evergo, water

15.30 uur: twee rijstwafels, glas cola light

17.30 uur: roerbakmie met hamreepjes en roerbakgroente met een mager fruityoghurtje als toetje

20.30 uur: tiramisu-ijs (1 bolletje)

Voor mijn doen zeer weinig brood, normaal eet ik zo'n 9 sneetjes per dag maar ik had vandaag les op rottijden. Ik mag van mezelf per dag wel iets lekkers eten zolang het niet iedere dag pizza is (ik wil niet vaker dan een keer in de week iets van fastfood (friet, pizza, oid) eten en niet vaker dan een keer per dag ijs of koekjes of chips eten.

Wat vinden jullie hiervan?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-04-2005, 20:55
Mara
Mara is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 21-04-2005 @ 21:49 :
Nog een vraagje, ik ga morgen naar de pizzeria, wat kan ik daar het best eten? (wil wel echt iets van pizza of pasta)
Heb de vorige keer ravioli (pasta) met een tomatensaus met peterselie en knoflook gehad (de kaas hebben ze voor me weggelaten ) en aardbeien toe. Lijkt mij wel redelijk toch, qua kcal en vet enzo?
Zeker
Oud 21-04-2005, 20:56
Mara
Mara is offline
@Daantje_0705: Ik wilde zeggen 'liever meer brood' maar dat zeg je zelf ook wel. Aangezien je niet af hoeft te vallen maakt 't niet uit dat je wat vet(ter) beleg hebt. Verder geen echt ongezonde dingen, dus ik vind 't wel
Oud 21-04-2005, 20:56
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-04-2005 @ 21:55 :
Zeker
Gelukkig Hoef ik me ook niet schuldig te voelen. Zou ik eigenlijk sowieso niet moeten doen, mjah zo ben ik.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 21-04-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-04-2005 @ 21:48 :
In mandarijntjes zit maar 16kcal dacht ik, dus ook al neem je d'r 5 kom je nog maar 80 hoger uit Kook 2 eieren ofzo, dan zit je alweer 150 hoger op een gezonde manier
Er zijn maar een paar dingen die ik echt onmogelijk weg krijg. Gekookt ei is daar een van
Oud 21-04-2005, 21:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-04-2005 @ 21:56 :
@Daantje_0705: Ik wilde zeggen 'liever meer brood' maar dat zeg je zelf ook wel. Aangezien je niet af hoeft te vallen maakt 't niet uit dat je wat vet(ter) beleg hebt. Verder geen echt ongezonde dingen, dus ik vind 't wel
Het is wel goed dat ik het zo opschrijf voor mezelf want zo zie ik in een keer dat ik vandaag eigenlijk best weinig echt eten gegeten heb. Meer allemaal tussendoortjes enzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-04-2005, 21:11
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 21-04-2005 @ 22:00 :
Er zijn maar een paar dingen die ik echt onmogelijk weg krijg. Gekookt ei is daar een van
Gebakken ei, geklutst ei? Anders kan je ook nog wel zo'n 250g kwark nemen, zit je ook alweer aan de 150kcal
Oud 21-04-2005, 21:13
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 21-04-2005 @ 20:58 :
Hey mensen, ik lees al een paar weken mee met deze topics, ben een poging aant doen om af te vallen (ben al 3 kilo kwijt, ga me zaterdag weer wegen ). Maarre nu had ik even een vraagje, laxeermiddelen, val je daar echt van af? Omdat ik vaak hoor dat mensen met eetproblemen die gebruiken..

(niet dat ik ze om die reden wil gaan gebruiken, maar ik moet ze gaan slikken van de dokter en wil ff weten of ik dan ook meer kan eten)
Hoeveel weeg je, hoe lang ben je en wat eet je op een dag?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-04-2005, 21:14
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 21-04-2005 @ 18:29 :
Die duizeligheid hoeft helemaal niet te komen door een lage bloedsuiker. Drop wordt vaak aangeraden bij mensen met een lage bloeddruk, hier wordt je ook duizelig van.
Hoeft idd niet, maar het kan toch zeker goed als je te weinig eet? Ik word daar namelijk duizelig van en mn moeder raadt me altijd aan wat extra brood te eten als ik slap en duizelig ben, juist voor mn bloedsuikerspiegel, omdat het van snoep omhoog schiet, terwijl vezels langer nodig hebben voordat die verteerd zijn...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-04-2005, 21:52
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-04-2005 @ 22:11 :
Gebakken ei, geklutst ei? Anders kan je ook nog wel zo'n 250g kwark nemen, zit je ook alweer aan de 150kcal
Dan zal ik volgende keer toch wat extra food meenemen van de supermarkt dan alleen voor de dag zelf.
Oud 21-04-2005, 22:18
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-04-2005 @ 22:14 :
Hoeft idd niet, maar het kan toch zeker goed als je te weinig eet? Ik word daar namelijk duizelig van en mn moeder raadt me altijd aan wat extra brood te eten als ik slap en duizelig ben, juist voor mn bloedsuikerspiegel, omdat het van snoep omhoog schiet, terwijl vezels langer nodig hebben voordat die verteerd zijn...
Maar als het dus niet aan je bloedsuikerspiegel ligt, maar bv. aan een lage bloeddruk, heeft dat extra brood dus geen zin en heb je aan drop weer meer. Extra brood is dus niet 'persé' beter dan drop, en in haar geval was iets zouts inderdaad beter.
Oud 22-04-2005, 07:22
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-04-2005 @ 21:52 :

20.30 uur: tiramisu-ijs (1 bolletje)
van bij Croccantino toevallig? 't speculaas-ijs is daar echt wel zoooooo superlekker moet je ook eens nemen (ik zag dat je in leuven op kamers zit... een paar mensen die ik ken doen ook bio-medische trouwens )
Oud 22-04-2005, 07:32
Verwijderd
Ik was vanochtend 0,8 kilo lichter dan een week geleden. In totaal ben ik nu 4,2 kg afgevallen
Oud 22-04-2005, 07:53
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 22-04-2005 @ 08:32 :
Ik was vanochtend 0,8 kilo lichter dan een week geleden. In totaal ben ik nu 4,2 kg afgevallen
joepie! feli



Ik heb gisteren pizza genomen terwijl ik eigenlijk al (bijna) aan m'n calorieën zat Ik mocht eigenlijk nog één yoghurtje, maar de kindjes waarop ik moest babysitten mochten pizza bestellen bij een pizzeria uit het naburige dorp, maar die leverden pas vanaf €12 en twee pizza's waren samen amper €9 Dus ik moest wel... Kleine pizza funghi genomen, 't was een dunne bodem en dun belegen (grmbl, zoveel geld vragen en er zo weinig op doen! ) maar toch een boel teveel calorieën... En buikpijn dat ik had achteraf!
Oud 22-04-2005, 08:39
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 21-04-2005 @ 23:18 :
Maar als het dus niet aan je bloedsuikerspiegel ligt, maar bv. aan een lage bloeddruk, heeft dat extra brood dus geen zin en heb je aan drop weer meer. Extra brood is dus niet 'persé' beter dan drop, en in haar geval was iets zouts inderdaad beter.
Het kan heel goed een combinatie zijn als je ziet wat ze gegeten heeft. Dus hetr kan dan geen kwaad gewoon iets extra's te eten, zodat je dat uisluit.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 22-04-2005, 08:54
Idiot
Idiot is offline
Hoi iedereen ik had eventjes een vraagje. Ik moet vanavond naar de bioscoop met mijn familie. Ik probeer al een tijdje een gezond eetpatroon te krijgen dus ik wil iets eten in de pauze wat zo 'gezond' mogelijk is. Kan ik beter een ijsje nemen? Popcorn? Chocolade?
Oud 22-04-2005, 09:15
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Idiot schreef op 22-04-2005 @ 09:54 :
Hoi iedereen ik had eventjes een vraagje. Ik moet vanavond naar de bioscoop met mijn familie. Ik probeer al een tijdje een gezond eetpatroon te krijgen dus ik wil iets eten in de pauze wat zo 'gezond' mogelijk is. Kan ik beter een ijsje nemen? Popcorn? Chocolade?
zoute popcorn...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 22-04-2005, 10:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 22-04-2005 @ 08:22 :
van bij Croccantino toevallig? 't speculaas-ijs is daar echt wel zoooooo superlekker moet je ook eens nemen (ik zag dat je in leuven op kamers zit... een paar mensen die ik ken doen ook bio-medische trouwens )
Geen idee hoe het daar heet, t zit in de Tiensestraat

Leuk!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-04-2005, 10:44
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Weet iemand toevallig hoeveel een normale portie friet ongeveer is? Kan dat een beetje moeilijk inschatten. Mama is vandaag de hele dag weg dus ga ik met mijn vader en broertje vanavond friet eten... Mét een kroket
__________________
Oud 22-04-2005, 10:46
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 22-04-2005 @ 11:44 :
Weet iemand toevallig hoeveel een normale portie friet ongeveer is? Kan dat een beetje moeilijk inschatten. Mama is vandaag de hele dag weg dus ga ik met mijn vader en broertje vanavond friet eten... Mét een kroket


grote friet van de mac is 527
middel is 358

310 kcal per 100 gram 'ongezouten gefrituurde frites'

misschien kan je er iets mee, ik weet het verder ook niet precies
__________________
I'm in the forest
Oud 22-04-2005, 12:36
-(L)-
Woww, dit topic gaat steeds sneller!
Ik wilde alleen maar ff komen melden dat 't deze week weer goed gaat. Ben benieuwd naar 't resultaat maandag
Oud 22-04-2005, 12:39
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 22-04-2005 @ 13:36 :
Woww, dit topic gaat steeds sneller!
Ik wilde alleen maar ff komen melden dat 't deze week weer goed gaat. Ben benieuwd naar 't resultaat maandag


vandaag gaat kuuut bij mij.
__________________
I'm in the forest
Oud 22-04-2005, 12:40
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 22-04-2005 @ 13:39 :


vandaag gaat kuuut bij mij.
Vandaag gaat tot nu toe bij mij wel oke. Alleen misschien beetje te laat ontbeten
Oud 22-04-2005, 12:54
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
cerys schreef op 22-04-2005 @ 11:46 :


grote friet van de mac is 527
middel is 358

310 kcal per 100 gram 'ongezouten gefrituurde frites'

misschien kan je er iets mee, ik weet het verder ook niet precies
Wow dat is wel heel veel. Op valtaf.nl rekenen ze 304 kcal per 200 g patates frites van de aldi (die hebben wij), maar dat is dan waarschijnlijk ongefrituurd.. Nja ik zie wel, heb vandaag ruim 2 uur gesport dus dan kan het misschien wel.
__________________
Oud 22-04-2005, 12:55
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Ohja nog een vraagje, komen jullie regelmatig bij de Aldi? Ik wil graag weten of ze daar veel caloriearme (light)producten hebben. Bijv beleg voor op brood of lekkere dingen met weinig cal. Anders ga ik morgen maar eens bij de Aldi op bezoek
__________________
Oud 22-04-2005, 13:02
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 22-04-2005 @ 13:54 :
Wow dat is wel heel veel. Op valtaf.nl rekenen ze 304 kcal per 200 g patates frites van de aldi (die hebben wij), maar dat is dan waarschijnlijk ongefrituurd.. Nja ik zie wel, heb vandaag ruim 2 uur gesport dus dan kan het misschien wel.
oh, ik ging er eigenlijk al vanuit dat je naar de snackbar ging
vandaar dat ik die van de mac enzo nam. maar als je ze zelf maakt van de aldi, dan moet je die hoeveelheid kcal rekenen en wat je gebruikt voor het bakken/frituren/whatever
__________________
I'm in the forest
Oud 22-04-2005, 13:03
11568
11568 is offline
Vandaag had ik HONGER! 2 boterhammen met halvarine en kaas & thee met magere melk als ontbijt en toen tot half 2 niets meer, was mijn eten vergeten Nouja nu haal ik de schade even in, versgeperste appelsap, 2 boterhammen met halvarine en kaas, beker optimel en aardbeien
Oud 22-04-2005, 13:07
-(L)-
Ik heb trouwens nog een (domme?!) vraag. Stel ik heb een caloriebehoefte van 2100 (zeer lichte inspanning), en ik wil afvallen (die 3kg dus, die er ineens weer aanzaten). 1800 ckal lijkt me dan redelijk, maar hoeveel vet moet ik dan binnen krijgen? En moet ik 't vet omrekenen in kcal en bij de ckal optellen? Ik dacht dat MeelFriek eens zoiets zei als dat 1gr vet 9 ckal levert?
Oud 22-04-2005, 13:13
Verwijderd
Ik vraag me trouwens nog steeds af hoe die formule bij mij op een energiebehoefte van rond de 3300 calorieën bij matige inspanning komt. De verpakking van m'n vega hamburgers geven een caloriebehoefte van 2500 per dag aan voor mannen en 2000 voor vrouwen.
Oud 22-04-2005, 13:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
hey kan dit kloppen? ik heb een lichaamsvetpercentage van 18.5 (kan toch niet? ) bij een BMI van 21.5 (klopt), terwijl ik best veel vet heb. Nouja... heb volgens dit ding 10 kg aan vet is best veel op zich.

Anders moet ik dat maar een keer onder water ofzo laten opmeten.... als dat ergens kan. En mijn BMR is 1400 kcal... zie je, lang geen 2000.
Oud 22-04-2005, 13:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 22-04-2005 @ 14:07 :
Ik heb trouwens nog een (domme?!) vraag. Stel ik heb een caloriebehoefte van 2100 (zeer lichte inspanning), en ik wil afvallen (die 3kg dus, die er ineens weer aanzaten). 1800 ckal lijkt me dan redelijk, maar hoeveel vet moet ik dan binnen krijgen? En moet ik 't vet omrekenen in kcal en bij de ckal optellen? Ik dacht dat MeelFriek eens zoiets zei als dat 1gr vet 9 ckal levert?
Als je 40 gram binnen krijgt zit je op een % van 20, en wanneer je 50 binnen krijgt op een % van 25, dus daartussenin zou goed zijn.
Oud 22-04-2005, 13:54
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 22-04-2005 @ 14:42 :
hey kan dit kloppen? ik heb een lichaamsvetpercentage van 18.5 (kan toch niet? ) bij een BMI van 21.5 (klopt), terwijl ik best veel vet heb. Nouja... heb volgens dit ding 10 kg aan vet is best veel op zich.

Anders moet ik dat maar een keer onder water ofzo laten opmeten.... als dat ergens kan. En mijn BMR is 1400 kcal... zie je, lang geen 2000.
Blijkbaar heb je dus niet zoveel vet als je dacht...
Oud 22-04-2005, 14:06
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 22-04-2005 @ 14:07 :
Ik heb trouwens nog een (domme?!) vraag. Stel ik heb een caloriebehoefte van 2100 (zeer lichte inspanning), en ik wil afvallen (die 3kg dus, die er ineens weer aanzaten). 1800 ckal lijkt me dan redelijk, maar hoeveel vet moet ik dan binnen krijgen? En moet ik 't vet omrekenen in kcal en bij de ckal optellen? Ik dacht dat MeelFriek eens zoiets zei als dat 1gr vet 9 ckal levert?
Als je de 40-40-20 verdeling aanhoudt:

20% van je calorieen mag je uit vet halen.

dus 0,2 x totaal aantal kcal = X aantal kcal

1 gram vet levert 9kcal, dus X/9=aantal gram vet

Voor jou dus:
0,2x1800=360
360/9=40g vet.
Oud 22-04-2005, 14:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 22-04-2005 @ 14:42 :
hey kan dit kloppen? ik heb een lichaamsvetpercentage van 18.5 (kan toch niet? ) bij een BMI van 21.5 (klopt), terwijl ik best veel vet heb. Nouja... heb volgens dit ding 10 kg aan vet is best veel op zich.

Anders moet ik dat maar een keer onder water ofzo laten opmeten.... als dat ergens kan. En mijn BMR is 1400 kcal... zie je, lang geen 2000.
Vooral hard vol blijven houden hoor
Oud 22-04-2005, 14:12
-(L)-
Okee, dan begrijp ik het
Oud 22-04-2005, 14:13
Mara
Mara is offline
Schema trouwens wat ander gegaan. Ik heb net een gerookte makreel gehaald, had ik zin in. Bevat wel veel kcal en vet, maar goed vet

Kom dus hier op neer:

Ontbijt
2 knackebrot, 1x 20+ kaas 1x rookvlees

Tussendoor
2 bb, 1x lightjam 1x rookvlees

Lunch 1
1 bb kipfilet

Lunch 2
200g gerookte makreel

Avondeten
150g gekookte aardappels, rest onbekend.

Avond
250g kwark
200ml magere melk

Excl. groente + vlees zit ik nu aan de 1152kcal, waarvan nu al 39g vet. 31g daarvan komt gewoonweg uit die vis, bevat echt veel gewoon. Naja, goed vet, smeert alles enzo

Tot avondeten eet ik niks meer omdat ik anders misselijk zou worden en omdat we om 17:00 al gaan eten omdat ik moet werken.
Oud 22-04-2005, 14:22
-(L)-
@ MeelFriek, maar stel jij wil 1800 ckal eten, reken je die 31 gr vet*9=279 ckal er dan ook bij? Of komen die nog eens bovenop die 1800?

Want uit je vorige post maakte ik op dat je 't vet omrekent naar ckal, en vervolgens optelt bij je ckal, en zo een bepaald percentage van je energiebehoefte met vet probeert op te vullen. Maar als ik naar je eetschema kijk, dan zie ik dat je ckal en vet apart houdt.

Mijn vraag is dus eigenlijk, is je energie behoefte gewoon het aantal ckal dat je nodig hebt? Of is je energiebehoefte het aantal ckal met het aantal gram vet (omgerekend naar ckal) erbij opgeteld?
Oud 22-04-2005, 14:23
-(L)-
Oh, ik zie het al, 'k had over 't woordje 'waarvan' heen gekeken, vandaar dat ik weer in de war was

En ik had nog een vraag, waar kan ik dat bestandje van MD terugvinden?
Oud 22-04-2005, 14:24
Mara
Mara is offline
Wilde net antwoorden toen ik je nieuwe post zag, maar ik snapte weinig van je verhaal

Geen idee waar dat bestandje staat.
Oud 22-04-2005, 14:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
11568 schreef op 22-04-2005 @ 14:03 :
Vandaag had ik HONGER! 2 boterhammen met halvarine en kaas & thee met magere melk als ontbijt en toen tot half 2 niets meer, was mijn eten vergeten Nouja nu haal ik de schade even in, versgeperste appelsap, 2 boterhammen met halvarine en kaas, beker optimel en aardbeien
Vind je 2 boterhammen als lunch schade inhalen? Ik vind dat erg weinig.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 22-04-2005, 14:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Trouwensnet een broek gekocht, maat 40 . Ik wilde hem bijna niet kopen daardoor. Maar ik heb normaal altijd 36, al mn broeken en rokjes zijn 36, dus deze maten zullen wel raar lopen, maar toch vind ik het zeker niet leuk.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 22-04-2005, 14:37
Hagel
Hagel is offline
tot nu toe en wat nog in de planning staat, ik heb de kcal nog niet uitgerekend maar volgens mij zijn het er neit veel. Vandaag is tenminste ene verlichting vergeleken met gister (3 stukken taart)

ochtend
1 boterham met fricandeau, 400 ml koffie

tussendoor
banaan, 500 ml water

middag
2 boterhammen fricandeau met blikje sinaasappelsap
appel

net
2 boterhammen fricandeau

avondeten +- 17.00 uur
rijst, roerbakgroenten? en vissticks

na werk ( 21.00)
kom yoghurt
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 22-04-2005, 14:39
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-04-2005 @ 15:31 :
Trouwensnet een broek gekocht, maat 40 . Ik wilde hem bijna niet kopen daardoor. Maar ik heb normaal altijd 36, al mn broeken en rokjes zijn 36, dus deze maten zullen wel raar lopen, maar toch vind ik het zeker niet leuk.

Maar kijkend naar jouw foto's, en omdat je normaal andere maten hebt zal 't wel gewoon anders lopen daar die maten. Elke broek is weer verschillend.

Als ie verder mooi staat en je lijkt er niet dik in ofzo maakt 't toch niet uit welk maatje er in staat?
Oud 22-04-2005, 14:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 22-04-2005 @ 15:37 :
tot nu toe en wat nog in de planning staat, ik heb de kcal nog niet uitgerekend maar volgens mij zijn het er neit veel. Vandaag is tenminste ene verlichting vergeleken met gister (3 stukken taart)

ochtend
1 boterham met fricandeau, 400 ml koffie

tussendoor
banaan, 500 ml water

middag
2 boterhammen fricandeau met blikje sinaasappelsap
appel

net
2 boterhammen fricandeau

avondeten +- 17.00 uur
rijst, roerbakgroenten? en vissticks

na werk ( 21.00)
kom yoghurt
opzich redelijk, mag wel iets meer... misschien kun je nog iets van brood/crackers ofzo eten of muesli na je werk bij je yoghurt. Ik denk dat het qua cal wat aan de weinige kant is, maar gelukkig is de hoeveelheid wel goed... ik neem aan dat je wel genoeg rijst eet.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 22-04-2005, 14:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-04-2005 @ 15:39 :

Maar kijkend naar jouw foto's, en omdat je normaal andere maten hebt zal 't wel gewoon anders lopen daar die maten. Elke broek is weer verschillend.

Als ie verder mooi staat en je lijkt er niet dik in ofzo maakt 't toch niet uit welk maatje er in staat?
Hij is wel mooi . Opzich kon de 38 nog wel dicht, maar die was ook al een maat te hoog voor mn gevoel, dus dan kon ik net zo goed een 40 nemen die net iets losser zat, lijkt mn buik namelijk niet zo dik . Als ik dan toch een maat groter moet, dan maar nog een...

M'n moeder me al pesten dat ze ook pas een broek met maat 40 had gekocht ... Maar haar kont is toch echt wel groter dan de mijne .

3 broeken voor 50 euro, dus, voor 15 euro een spijkerbroek .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 14:44.
Oud 22-04-2005, 14:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-04-2005 @ 15:42 :
Hij is wel mooi . Opzich kon de 38 nog wel dicht, maar die was ook al een maat te hoog voor mn gevoel, dus dan kon ik net zo goed een 40 nemen die net iets losser zat, lijkt mn buik namelijk niet zo dik . Als ik dan toch een maat groter moet, dan maar nog een...

M'n moeder me al pesten dat ze ook pas een broek met maat 40 had gekocht ... Maar haar kont is toch echt wel groter dan de mijne .

3 broeken voor 50 euro, dus, voor 15 euro een spijkerbroek .
Precies. 't Is maar een getalletje, comfort is veel belangrijker.

Goede deal trouwens
Oud 22-04-2005, 14:44
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-04-2005 @ 15:40 :
opzich redelijk, mag wel iets meer... misschien kun je nog iets van brood/crackers ofzo eten of muesli na je werk bij je yoghurt. Ik denk dat het qua cal wat aan de weinige kant is, maar gelukkig is de hoeveelheid wel goed... ik neem aan dat je wel genoeg rijst eet.
ja, ik zat er ook al aan te denken, ik gooi er misschien nog wat cruesli in, rijst ja, ligt eraan hoeveel ik nog in het pak heb zitten maar iig zat roerbakgroenten.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 22-04-2005, 14:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 22-04-2005 @ 15:44 :
ja, ik zat er ook al aan te denken, ik gooi er misschien nog wat cruesli in, rijst ja, ligt eraan hoeveel ik nog in het pak heb zitten maar iig zat roerbakgroenten.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 22-04-2005, 14:45
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-04-2005 @ 15:31 :
Trouwensnet een broek gekocht, maat 40 . Ik wilde hem bijna niet kopen daardoor. Maar ik heb normaal altijd 36, al mn broeken en rokjes zijn 36, dus deze maten zullen wel raar lopen, maar toch vind ik het zeker niet leuk.
dat verschilt soms best veel, de ene keer moet ik een 38 pakken en de andere keer een 42 terwijl ik toch echt 40 heb nu
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 22-04-2005, 14:45
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-04-2005 @ 15:44 :
Precies. 't Is maar een getalletje, comfort is veel belangrijker.

Goede deal trouwens
Het is alleen zo dat ik mezelf vasthoud aan het idee dat ik maat 36 heb en dat dat het schoonheidsideaal is... zelf vind ik mn heupen namelijk net iets te breed. Rationeel kan ik mezelf dus vasthouden aan dat cijfertje, dus is het dan vervelend om een verkeerd cijfertje te krijgen...

Maar ja...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.