Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2006, 13:51
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 30-11-2006 @ 12:41 :
Misschien is dit wat?

http://een.typepad.com/vlaanderenspo...ast/index.html
dit lijkt me echt gaaf. zou alleen niet zo goed weten waar ik moet beginnen...
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 14:47
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
jet schreef op 03-12-2006 @ 14:51 :
dit lijkt me echt gaaf. zou alleen niet zo goed weten waar ik moet beginnen...
start gewoon met les 1, merk je dat dit veel te makkelijk is, dan sla je gewoon wat lessen over
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 11:35
Knots
Knots is offline
Citaat:
Fleurop schreef op 03-12-2006 @ 14:32 :
Dit werkt trouwens erg motiverend. En het maakt het rennen ook nog eens extra leuk
Ja inderdaad! Ik heb net de eerste les gedaan. Het gaat allemaal nog makkelijk, maar ik ga me gewoon aan de lesvolgorde houden. Het is een soort extra motivatie dat er iemand in je oor zit te praten .
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 13:45
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik had gisteren wat steken in mijn zij tijdens het hardlopen. Dit is erg vervelend.
Misschien komt het omdat ik 2,5 uur daarvoor flink chinees heb gegeten (gehaald).
Is er een eenvoudige oplossing om (behalve waarschijnlijk anders eten) dit te voorkomen?
En als het tijdens het rennen weer op komt zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 13:59
Verwijderd
Gaan hardlopen vóór het eten, dan heb je er geen last van
als je honger hebt is dat niet handig trouwens, dan heb je niet genoeg energie. Maar dan kun je eerst even een sneetje brood of plakje ontbijtkoek eten, dan halfuurtje wachten en dan gaan hardlopen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 14:41
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Steken in je zij worden inderdaad veroorzaakt door voedsel dat nog niet ( helemaal ) verteerd is. Kleinere hoeveelheden gespreid eten zal de klachten verminderen.

2,5 uur voor chinees is waarschijnlijk voor jouw lichaam tekort, het is dan ook zwaar eten. Voor een avondmaaltijd zou ik 1,5 uur verteringstijd inrekenen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 15:08
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 04-12-2006 @ 15:41 :
Steken in je zij worden inderdaad veroorzaakt door voedsel dat nog niet ( helemaal ) verteerd is. Kleinere hoeveelheden gespreid eten zal de klachten verminderen.

2,5 uur voor chinees is waarschijnlijk voor jouw lichaam tekort, het is dan ook zwaar eten. Voor een avondmaaltijd zou ik 1,5 uur verteringstijd inrekenen.
Bij vorige keren (en normaal avond eten) heb ik er geen last van gehad.
Dus waarschijnlijk was het dus puur het chinese eten, waar ik dan ook volop van genoten heb

Ik kan er in ieder geval voor de volgende keren rekening mee houden.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 12:14
samiej
Avatar van samiej
samiej is offline
en als je op een plek gaat joggen, is dat dan ook goed?, want het is hetzelfde als echt joggen alleen kom je nu niet vooruit.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 15:23
Verwijderd
Op 1 plek joggen, dat lijkt me nog minder leuk
dan joggen op zo'n loopband, en dat is al wennen
Volgens mij verneuk
Je dan toch al je plezier in het rennen

Maar als jij denkt dat dat wat voor jou is,
probeer het dan uit, misschien heb ik het mis.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 16:44
Jonkvrouw
Avatar van Jonkvrouw
Jonkvrouw is offline
Ik ga het morgen proberen met dat start to run muziek ding Lijkt me leuk en ZOVEEL handiger dan elke keer op je horloge kijken!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 14:25
Clumsy
Avatar van Clumsy
Clumsy is offline
Citaat:
Jonkvrouw schreef op 05-12-2006 @ 17:44 :
Ik ga het morgen proberen met dat start to run muziek ding Lijkt me leuk en ZOVEEL handiger dan elke keer op je horloge kijken!
Maar ik krijg het echt niet op mijn MP3-speler?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 14:33
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Clumsy schreef op 06-12-2006 @ 15:25 :
Maar ik krijg het echt niet op mijn MP3-speler?
Ok; klik op de link http://een.typepad.com/vlaanderenspo...ast/index.html
scroll helemaal naar beneden (les 1)
"Les 1 kan je hier downloaden." -> klik met je rechter muisknop op hier -> klik op 'opslaan als' of 'save target as'
dan zet je hem in een mapje waar je hem hebben wilt -> druk op 'opslaan' of 'save'

Vervolgens kan je dit mapje op je mp3 speler zetten.
Geldt voor alle andere lessen hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 17:53
Clumsy
Avatar van Clumsy
Clumsy is offline
Aah natuurlijk, dankjewel
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 10:10
Jonkvrouw
Avatar van Jonkvrouw
Jonkvrouw is offline
Ik snapte het in het begin ook niet hoor, helemaal itunes gedownload enzo omdat ik dacht dat het nodig was

Het werkt echt supergoed, alleen vind ik het een beetje jammer dat je al weer moet stoppen voor ik echt moe ben, maar ik ga wel gewoon het programma volgen denk ik, lijkt me wel het beste.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 16:39
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik heb de laatste tijd tijdens het hardlopen heel erg last van mijn schenen en kuiten. Echt heel vervelend.
Ik loop op harde grond.. misschien is dat een reden.
Ik heb ook al nieuwe schoenen gekocht, maar het wordt er niet veel beter op..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 12:04
fib
Avatar van fib
fib is offline
Ik heb een aantal lessen van 'vlaanderen sportland' op mn mp3 speler gezet.

Het was wel even wennen dat belgs,

"en dan gaan we nu 1 minuut lopen"

(met lopen bedoelen de belgen dus rennen )

Maar ik moet zeggen dat het erg goed bevalt!!
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 30-11-2006 @ 12:41 :
Misschien is dit wat?

http://een.typepad.com/vlaanderenspo...ast/index.html
dit is zo ontzettend grappig..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 11:39
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Gisteren mn eerste 3.5 km sinds tijden weer gelopen.
Hardlopen bevalt toch erg goed als ontspanning. Alleen wat vervelend dat de spieren in mn bovenbenen nog een beetje protesteren, toch iets meer op stretchen enzo letten....en evt maar insmeren.

Blij dat ik weer gelopen heb, nu op zoek naar een iets groter rondje
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 12:59
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik heb echt het gevoel dat er iets mis is met de spieren in mijn schenen.. het doet gewoon pijn tijdens het hardlopen..

Iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 14:43
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Het kan overbelasting zijn, dit kan snel optreden als je als ongetrainde sporter begint. Doe je aan een warming up en cooling down? Rek je die gedeeltes van je lichaam waar je last van hebt?

Misschien zijn het springschenen maar dat is nog voorbarig.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 08:34
Verwijderd
Springschenen zijn ook een overbelastingsletsel, dat krijg je niet al na twee weken hardlopen, lijkt me.

Draag je wel goede (verende) schoenen?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 09:47
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Overbelasting kan bij ongetrainde sporters snel optreden, bij iemand die van 0 start en begint met 3x in de week te lopen is het zeker mogelijk.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 10:35
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Fleurop schreef op 11-12-2006 @ 13:59 :
Ik heb echt het gevoel dat er iets mis is met de spieren in mijn schenen.. het doet gewoon pijn tijdens het hardlopen..

Iemand tips?
Als het je schenen zijn lijkt het me sterk dat het aan je spieren licht, als je te hard van stapel loopt kun je echter wel snel scheenbeenvlies ontsteking oplopen. Probeer het dan dagelijks te koelen.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 10:51
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ik heb nu een week niet hardgelopen (maar wel wandelen op stevig tempo).
Heel af en toe voel ik nog wat tijdens het traplopen, maar van pijn kan ik niet spreken.

Is het verstandig om vanavond weer een poging te wagen; hardlopen. En dan gewoon rustig beginnen? Met strekken e.d
Want ik ben bang dat ik dat niet voldoende heb gedaan.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 11:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Voor de mensen die die mp3's van Vlaanderen Sportland gebruiken, hoe vaak lopen jullie? Drie maal per week zoals bij de meeste sportschema's?

En gaan ze met grote stappen vooruit van les tot les, of lijken de lessen steeds best wel op elkaar? (oftewel, is het aan te raden om sommige lessen een paar keer te doen of is het prima te doen om twee dagen later de volgende les te doen?)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 11:23
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Ze zegt steeds hoeveel dagen je pauze moet nemen.
Soms is dit 1, soms 2. Maar gemiddeld 3x in de week hardlopen.
Ik vind zelf dat ze het heel rustig opbouwen op deze manier.
Les 1 en 2 verschilt bijvoorbeeld in de laatste minuten hardlopen (in les 1 is dit 2 min. in les 2 3 min.).

Verder heb ik te weinig verstand van hardlopen om te zeggen of het echt goed is. Maar het werkt bij mij wel.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 11:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik loop ook met die vlaanderen sportland podcasts, en ik vind ze geweldig. ik heb wel wat lessen overgeslagen omdat mijn conditie toch iets beter was dan helemaal nul, en ik steeds al weer moest wandelen als ik net een beetje lekker m'n ritme had.
De lessen bouwen heel rustig op, iedere volgende les veranderen de momenten dat je rent en wandelt steeds met een minuut. dus eerst een minuutje langer hardlopen en een minuutje langer rust, en dan een minuutje minder rust, met hetzelfde hardlopen.
Ik loop niet zoals het schema dat zegt, omdat ik daarnaast ook nog roei.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 13:49
Knots
Knots is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-12-2006 @ 12:10 :
Voor de mensen die die mp3's van Vlaanderen Sportland gebruiken, hoe vaak lopen jullie? Drie maal per week zoals bij de meeste sportschema's?

En gaan ze met grote stappen vooruit van les tot les, of lijken de lessen steeds best wel op elkaar? (oftewel, is het aan te raden om sommige lessen een paar keer te doen of is het prima te doen om twee dagen later de volgende les te doen?)
Ik hou me niet aan het aantal dagen rust die zij geven, maar loop 2x in de week (ma & vr).

Ik heb het idee dat het niet zo snel opbouwt en dat je net zo goed zou kunnen beginnen met les 4, bij wijze van spreken. Langzamerhand zal de hoeveelheid rust wel afnemen, maar die vond ik in het begin toch te lang. Na 2 of 3 minuten wandelen heb ik het alweer koud.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 00:21
Jonkvrouw
Avatar van Jonkvrouw
Jonkvrouw is offline
@ Balance,

Ik loop om de dag (ongeveer) tenzij ik ziek ben zoals nu en het echt niet kan. Dus 3/4 keer per week. Het is niet nodig om dezelfde les meerdere keren te volgen omdat het echt heeeel langzaam opbouwt
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 10:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Tnx
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 22:23
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Ik ben een tijdje geleden ook begonnen met lopen samen met mijn zusje, maar die is nu afgehaakt. Nu wil ik met de podcast gaan beginnen, alleen weet ik niet zo goed bij welke les ik moet beginnen, aangezien ik nu op 5x2 lopen en 5x1 wandelen zit.

Iemand die mij kan vertellen welke les het best aansluit?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 21:11
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Jonkvrouw schreef op 22-12-2006 @ 01:21 :
@ Balance,

Ik loop om de dag (ongeveer) tenzij ik ziek ben zoals nu en het echt niet kan. Dus 3/4 keer per week. Het is niet nodig om dezelfde les meerdere keren te volgen omdat het echt heeeel langzaam opbouwt
Iig niet bij koorts gaan lopen...bij een beetje snotteren enzo kan t vaak prima
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 21:47
Jonkvrouw
Avatar van Jonkvrouw
Jonkvrouw is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 30-12-2006 @ 22:11 :
Iig niet bij koorts gaan lopen...bij een beetje snotteren enzo kan t vaak prima
Nierbekontsteking Nog steeds overigens, het gaat niet echt weg ofzo.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 12:39
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Jonkvrouw schreef op 30-12-2006 @ 22:47 :
Nierbekontsteking Nog steeds overigens, het gaat niet echt weg ofzo.
Mjah, dat klinkt als een heeeel goed excuus om niet te gaan lopen
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 15:28
Mercurial
Avatar van Mercurial
Mercurial is offline
Citaat:
Ik heb de laatste tijd tijdens het hardlopen heel erg last van mijn schenen en kuiten. Echt heel vervelend.
Ik heb precies hetzelfde! Ik ben nu een weekje aan het hardlopen met een goed 'beginners' programma, maar aan het eind van elke sessie treedt er pijn op. Deze pijn zit voornamelijk net onder mijn kuiten (onderbeen). Het begint wel steeds minder te worden, maar de pijn is er nog steeds. Is dit een kwestie van even doorzetten ? Of ligt het misschien aan mijn hardloopschoenen (loop op all stars hard) ?

Mijn conditie is goed op pijl en kan iedere sessie tot nu toe makkelijk volbrengen, alleen cause of de pijn in mijn onderbenen maakt het af en toe zwaarder.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 17:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wat doen jullie eigenlijk voor warming-up / cooling down?

Want normaliter is lopen danwel joggen toch een warming-up? Maar het lijkt me nogal stom om te gaan lopen als je daarna als 'hoofdtraining' ook loopt en rent.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 17:54
Lavender
Avatar van Lavender
Lavender is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-01-2007 @ 18:37 :
Wat doen jullie eigenlijk voor warming-up / cooling down?

Want normaliter is lopen danwel joggen toch een warming-up? Maar het lijkt me nogal stom om te gaan lopen als je daarna als 'hoofdtraining' ook loopt en rent.
Als warming-up doe ik eerst wat rekoefeningen (gewoon wat stretchen dus) en jog ik wat door de tuin, of huppel ter plekke etc. In plaats van joggen kan je ook fietsen op een home-trainer of touwtjespringen.

Na het lopen loop ik uit en wandel nog een minuutje of drie, en daarna stretch ik opnieuw.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 08:28
Verwijderd
ik begin ook met wat stretchen en ga eerst een minuutje wandelen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 08:57
Verwijderd
warming up:
Rondje licht inlopen.
Daarna loopscholing ( knieheffen, kaatsprong, loopsprong, hakkebillen etc.)
Daarna rekken, en licht mee veren ( uitvalspas, molenwieken etc.)

Cooling down:
Rondje licht uitlopen
Rekken en strekken, alleen nu niet mee veren, maar stil blijven staan.

Dit moeten wij altijd doen op de hardlooptraining..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 12:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Mercurial schreef op 02-01-2007 @ 16:28 :
Ik heb precies hetzelfde! Ik ben nu een weekje aan het hardlopen met een goed 'beginners' programma, maar aan het eind van elke sessie treedt er pijn op. Deze pijn zit voornamelijk net onder mijn kuiten (onderbeen). Het begint wel steeds minder te worden, maar de pijn is er nog steeds. Is dit een kwestie van even doorzetten ? Of ligt het misschien aan mijn hardloopschoenen (loop op all stars hard) ?

Mijn conditie is goed op pijl en kan iedere sessie tot nu toe makkelijk volbrengen, alleen cause of de pijn in mijn onderbenen maakt het af en toe zwaarder.
All stars zijn ongeschikt om op hard te lopen. De zolen van je all stars geven geen enkele steun aan je voeten om de schokken van het hardlopen op te vangen, en daarom doen je onderbenen ook pijn (heb namelijk hetzelfde gehad, en nu heb ik hardloopschoenen gekocht en is het probleem verholpen). Even een kwestie van goede hardloopschoenen aanschaffen. Ze zijn prijzig, maar als je regelmatig loopt absoluut het geld waard.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 13:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Tnx

Ik ben gister voor het eerst gaan lopen met die podcast. Ik voel me wel heel beschaamd om te zeggen dat ik het bij die 2 en 3 minuten toch al best zwar vond
Ik heb het uiteraard wel allemaal volgehouden, maar omg wat ik mijn conditie slecht. Heb nu ook wel een beetje spierpijn.

Ik heb trouwens het idee dat ik niet zo goed loop, aangezien ik echt op m'n voeten 'neerplof' en dat dan doorwerkt naar m'n schenen en knieën. Maar dat zal misschien met m'n schoenen te maken hebben. Alleen durf ik nog geen nieuwe schoenen te kopen, omdat ik een type ben wat zulke dingen nogal snel opgeef en dan zou het zonde zijn als ik net dure hardloopschoenen heb gekocht. Maar zo doorlopen is ook slecht natuurlijk
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 03-01-2007 @ 14:24 :
Alleen durf ik nog geen nieuwe schoenen te kopen, omdat ik een type ben wat zulke dingen nogal snel opgeef en dan zou het zonde zijn als ik net dure hardloopschoenen heb gekocht. Maar zo doorlopen is ook slecht natuurlijk
Herkenbaar. Ik wil ook geen echte hardloopschoenen kopen, voor het geval ik het binnen de kortste keren opgeef, maar ik wil ook niet op slechte schoenen lopen en een blessure oplopen, dus in de praktijk komt het er tot nu toe niet zo van.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 16:26
Mercurial
Avatar van Mercurial
Mercurial is offline
bedankt allen voor de snelle reactie ! Ik zal een betere warming-up doen, daar ontbrak het ook een beetje aan, en toch maar investeren in goede hardloopschoenen. Ik heb namelijk nog steeds plezier in het hardlopen, dus denk dat het nu wel tijd geworden is voor een paar goede schoenen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 16:33
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik ben net begonnen met lopen (vorige week) en loop ongeveer 3x per week. Nu vraag ik me af wat ik voor mezelf als realistisch doel kan stellen hoever ik over 3 maanden zou kunnen lopen. 5km? (Deze vraag omdat ik me in wil schrijven voor de AD-loop tijdens de marathon Rotterdam, die 5km lang is, maar me afvraag of ik dat tegen die tijd kan lopen).
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 15:21
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Breg schreef op 06-01-2007 @ 17:33 :
Ik ben net begonnen met lopen (vorige week) en loop ongeveer 3x per week. Nu vraag ik me af wat ik voor mezelf als realistisch doel kan stellen hoever ik over 3 maanden zou kunnen lopen. 5km? (Deze vraag omdat ik me in wil schrijven voor de AD-loop tijdens de marathon Rotterdam, die 5km lang is, maar me afvraag of ik dat tegen die tijd kan lopen).
als ik die podcast uit vlaanderen moet geloven kan iemand zonder conditie binnen 10 weken de 5 km lopen, dus 3 maanden moet dan best lukken (zeker als je al enige conditie hebt) Als ik jou was zou ik me gewoon inschrijven en kijken hoever je komt.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 16:06
fluf
fluf is offline
drie maanden lukte mij wel.. toen kon ik wel 5 km. niet met podcast, maar het is wel goed te doen.
__________________
wachtend op de sneeuw
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 16:19
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Eind augstus heb ik meegedaan aan de Belgische dodentocht (100 km wandelen binnen 24 uur). Nu heb ik wel een leuke conditie en gespierde benen maar dat was me iets teveel van het goede blijkbaar.
Na 40 km begon ik al beetje pijn te voelen (4 uur 's nachts)
Na 60 km kon ik wel schreeuwen van de pijn
Na 70 km een massage die niet hielp
Na 90 km dacht ik dat ik dood was en als engel aan het wandelen was.
Maar na 19 uur had ik het toch gehaald!

De dagen erop waren gewoonweg rampzalig: wandelen kon ik bijna niet meer en ben dan ook dagelijks 2 à 3 keer naar kinesist moeten gaan.
Na 1 maand van geen sportieve actieviteiten meer dacht ik dat ik hersteld was en mijn benen dachten dat ook wel dus was ik terug gaan lopen op de loopband! alles goed en wel totdat ik 4 weken later terug mee deed aan mijn eerste loopwedstrijd sinds de dodentocht.
De loop ging goed, maar dag nadien had ik opeens last aan knie. Ik naar de sportdokter en bleek ik dus 2 botontstekingen te hebben .
Goed, weer platte rust (we zijn nu eind oktober).

Vorige week dacht ik: kom het zal wel weer lukken! 5 minuten gaan lopen en opeens begonnen kuitspieren samen te trekken. ik dacht dat het normaal was (spieren terug ff wennen ofzo) en deed verder totdat ik opeens op de grond lag van de pijn .

Nu heb ik maar een afspraak gemaakt met de loopbegeleider zodat die me goede oefeningen kan geven, correct kan leren lopen en helpen met mijn loopschema!


Moraal van het verhaal?: begin rustig, overdrijf niet, forceer niets!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 16:49
Verwijderd
maar als je nu loopt op vans, etnies of globes ofzo, dat zijn skateschoenen met dikke zolen en als je ze goed vastmakt ook genoeg steun... die heb ik nl nog wel staan

wat dragen jullie trouwens verder met dit soort weer?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 11:49
Verwijderd
Wat een gave link naar de Podcast! Ik heb net les 1 gedaan. Voor mij al best wel zwaar, want ik heb echt geen conditie en ben behoorlijk aan de maat.

Het viel me wel 100 % mee!! Ik had alleen wat last van mijn scheenbenen.

Dit is echt gaaf.

Helpt hardlopen ook om af te vallen of alleen voor een goede conditie??
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 14:49
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 10-01-2007 @ 17:49 :
maar als je nu loopt op vans, etnies of globes ofzo, dat zijn skateschoenen met dikke zolen en als je ze goed vastmakt ook genoeg steun... die heb ik nl nog wel staan

wat dragen jullie trouwens verder met dit soort weer?
Je moet eigenlijk gewoon hardloopschoenen hebben. Al het andere is veel minder goed.

Ik draag een dunne sportbroek (dus niet zo'n gevoerde trainingsbroek), een hemd en een vestje. Dunne handschoenen vind ik ook wel lekker als het koud is.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hardlopen
Heer Wil
5 03-01-2016 16:23
Lichaam & Gezondheid hardlopen
Lelle_*
2 08-05-2007 14:15
Vrije tijd Begin met hardlopen!
Schaduwmeisje
7 13-09-2006 17:09
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #11
Verwijderd
405 14-03-2006 14:31
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic-#45
Ruudje
494 21-12-2005 15:48
Lichaam & Gezondheid Hoe beginnen met hardlopen?
Verwijderd
78 20-07-2004 00:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.