Oud 18-03-2009, 21:49
Verwijderd
Bedankt voor je uitleg Het meeste wist ik al wel ongeveer, maar je wordt tegenwoordig met zoveel informatie om de oren geslagen dat ik de draad soms kwijt raak Voor vandaag heb ik er niet zoveel meer aan (banaan+havermout zijn al verorberd) en me helemaal aan de regels houden zal me vast niet lukken, maar ik zal de volgende keer wat anders nemen. Ik vind kwark niet zo heel erg lekker, maar griekse yoghurt wel en dat is ook vrij eiwitrijk geloof ik. Is er nog iets dat ik er wel doorheen mag gooien (ander fruit? dadels?) of is t allemaal uit den boze?

Ik las ergens anders trouwens dat je na het sporten juist wél je koolhydraatvoorraad aan moet vullen. Maar jij zegt dus het tegenovergestelde?

Citaat:
Wat doe je voor sport?
Fitness en soms zwemmen/hardlopen.
Oud 18-03-2009, 22:04
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ik doe zelf meestal whey (eiwitpoeder) door de kwark heen. Ik bestel altijd banaansmaak () dus daar krijgt de kwark een lekker smaakje van. Magere kwark gewoon is inderdaad niet te vreten.

Schijfjes ananas kan ook, dat is laagglycemisch. Meeste soorten minder zoet fruit kunnen ook wel. Dadels zijn écht hardcore uit den boze, dat is glycemisch gezien bijna net zo erg als bier

Sporters met als doel spiergroei genereren (die van zichzelf al vrij droog staan qua vet%) vullen direct na het sporten hun koolhydraten aan om die extra verbranding tegen te gaan. Sommigen gebruiken zelfs dextrose. Maar als afvallen prioriteit heeft zou ik dat niet doen. Ook zijn koolhydraten handig als je op zeer hoge intensiteit sport, vandaar dat je sprinters altijd met sportdrankjes ziet.

Je kan het zo gek maken als je zelf wil wat betreft voeding, tot het ziekelijke aan toe. Sommige mensen hebben er geen problemen mee dat het hun leven beheerst, anderen willen er niet zoveel mee bezig zijn. Zolang je jezelf er maar prettig bij voelt.
__________________
Guilty of being white.
Oud 18-03-2009, 22:09
Verwijderd
Mja, eten heeft mijn leven wel lang genoeg beheersd, daar wil ik nou juist een beetje van af. Maar dat neemt niet weg dat ik júist een beetje goed voor mijn lijf wil zorgen en wat betreft sporten niet zoveel verstand heb hoe je dat nou doet. Ik las op die site die je me gaf dat appels ook kunnen, misschien dat ik dat de volgende keer wel doe. En het maakt zeker ook niet uit hoeveel je neemt van hoogglycemische dingen, een beetje is al teveel? Ik ga mijn dadels iig niet helemaal schrappen, veel te lekker door de griekse yoghurt Maar ik zal het iig niet na het sporten doen dan
Oud 18-03-2009, 22:18
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Liever dadels ná het sporten dan ervoor. Ik zorg er zelf altijd voor dat ik in ieder geval 2,5 uur voor het sporten geen koolhydraten meer neem. Daarna maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Wil je dat je vetverbranding ook na het sporten optimaal blijft, neem dan geen of lage koolhydraten. Maar ook al ga je na het sporten aan de dadels zal je nog wel resultaat zien hoor.
__________________
Guilty of being white.
Oud 19-03-2009, 13:03
Verwijderd
Pfoe als je er zo moeilijk om moet doen is sporten toch helemaal niet leuk meer
Oud 19-03-2009, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Pfoe als je er zo moeilijk om moet doen is sporten toch helemaal niet leuk meer
Ik ga er ook niet zo moeilijk om doen, maar als ik weet wat het 'best' is kan ik daar evt. mijn keus op baseren. Als ik in de overtuiging ben dat havermout&banaan goed is na t sporten, terwijl ik een bak griekse yoghurt net zo lekker vind... dan is dat een beetje zonde
Oud 19-03-2009, 15:36
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Als ik ga zwemmen dan is dat bijna altijd in de ochtend. Eerst eet ik thuis ontbijt. Dat kan van alles zijn, van een paar crackers met beleg tot een kom yoghurt met fruit of cruesli. Daarna ben ik eerst bijna een uur onderweg naar het zwembad (met het openbaar vervoer) en dan ga ik een uur zwemmen. Niet heel intensief maar wel heel constant, gewoon baantjes trekken. Als ik het zwembad uitloop eet ik eerst een appel of een mueslireep (als ik trek heb), en als ik dan een uur later weer thuis ben gewoon lunch.

Soms ga ik samen met een vriend zwemmen. Dan spreken we af in een restaurant vlakbij het zwembad en gaan eerst wat eten, meestal een kom noedelsoep en gestoomde broodjes (ik woon nu in China). Dan wachten we even tot het eten wat gezakt is en dan lopen we naar het zwembad.

Ik ga dit patroon niet veranderen omdat ik niet wil dat eten en sporten teveel invloed op mijn normale leefpatroon heeft. Ook denk ik niet dat een van deze twee manieren echt ongezond kan zijn, omdat ik niet ongezond eet en een uur lang constant beweeg. Maar als ik de vorige posts zo lees dan vraag ik me gewoon af hoe 'slecht' deze manier van eten & sporten is.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 19-03-2009, 17:11
Gekkie..
Gekkie.. is offline
Haaallooo .
Ik wil graag afvallen..
Ik wil graag minder eten maar dat lukt me bijna nooit.
soms denk ik erover om mijn vinger in mijn keel te stoppen..
wat moet ik doen ?

xx
Oud 19-03-2009, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Haaallooo .
Ik wil graag afvallen..
Ik wil graag minder eten maar dat lukt me bijna nooit.
soms denk ik erover om mijn vinger in mijn keel te stoppen..
wat moet ik doen ?

xx
Ik kan je wel vertellen wat je níet moet doen, namelijk onverantwoord gaan afvallen en je moet al helemaal niet je vinger in je keel stoppen (als je enige waarde hecht aan je gezondheid, zelfbeeld, tanden, sociale leven, hart en leven in het algemeen).

Wat je wel moet doen, hangt van een aantal dingen af. Hoe oud ben je, hoe lang ben je, hoeveel weeg je en hoeveel zou je willen wegen? En hoe is je eet- en beweegpatroon nu?
Oud 19-03-2009, 17:25
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Maar als ik de vorige posts zo lees dan vraag ik me gewoon af hoe 'slecht' deze manier van eten & sporten is.
Het is niet slecht, laat daar geen misverstand over bestaan. Er zijn genoeg mensen die na het sporten meteen de snackbar in duiken voor een bak patat en een frikandel speciaal. Dát is slecht. Wat jij doet is goed. Waar ik het over heb is het optimaal benutten van sportprestaties. Hou je je voeding gewoon basic, dan ben je gewoon goed bezig.
__________________
Guilty of being white.
Oud 19-03-2009, 17:26
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Haaallooo .
Ik wil graag afvallen..
Ik wil graag minder eten maar dat lukt me bijna nooit.
soms denk ik erover om mijn vinger in mijn keel te stoppen..
wat moet ik doen ?

xx
Hoe lang ben je, hoeveel weeg je en hoe oud ben je?
__________________
Guilty of being white.
Oud 19-03-2009, 17:29
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Pfoe als je er zo moeilijk om moet doen is sporten toch helemaal niet leuk meer
Je moet het zo zien: als je gezond en regelmatig eet ben je goed bezig. Als je daarbij sport ben je héél goed bezig. Als je ieder koolhydraatje, vetje en eiwitje uitrekent ben je een freak, maar wel eentje met optimaal snel resultaat.

Doe je dat laatste niet, dan boek je ook gewoon resultaat. Gewoon op je eigen manier doen. Als je er heel veel bezig mee wíl zijn dan doe je dat vanzelf wel.
__________________
Guilty of being white.
Oud 19-03-2009, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Je moet het zo zien: als je gezond en regelmatig eet ben je goed bezig. Als je daarbij sport ben je héél goed bezig. Als je ieder koolhydraatje, vetje en eiwitje uitrekent ben je een freak, maar wel eentje met optimaal snel resultaat.

Doe je dat laatste niet, dan boek je ook gewoon resultaat. Gewoon op je eigen manier doen. Als je er heel veel bezig mee wíl zijn dan doe je dat vanzelf wel.
't Is meer dat het enige resultaat dat ik wil bereiken met sporten, beter worden in die sport is
Oud 19-03-2009, 18:44
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
't Is meer dat het enige resultaat dat ik wil bereiken met sporten, beter worden in die sport is
In dat geval hoef je je dus nergens voor in te spannen m.b.t. voeding Wat doe je voor sport?
__________________
Guilty of being white.
Oud 20-03-2009, 13:46
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Aanvankelijk heeft ze het over cardio, waarbij het haar erom gaat dat ze voldoende beweegt. Cardio is iets dat puur gericht is op afvallen en gezondheid, en in vorm blijven. Wat ik dus zeg over "het beste effect" is dus volledig afgestemd op haar sportgedrag.

Als ze inderdaad alleen gezond wil eten; heb ik haar iets ongezonds aangeraden denk je?
Ik vind niet dat je ongezonde dingen aanraadt, maar er zit wel een risico vast aan je benadering van eten. Veel mensen hebben er moeite mee om normaal met eten om te gaan en door dit soort informatie wordt dat volgens mij niet eenvoudiger. Snap je wat ik bedoel?
__________________
To eu zèn
Oud 20-03-2009, 18:04
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik vind niet dat je ongezonde dingen aanraadt, maar er zit wel een risico vast aan je benadering van eten. Veel mensen hebben er moeite mee om normaal met eten om te gaan en door dit soort informatie wordt dat volgens mij niet eenvoudiger. Snap je wat ik bedoel?
De meeste vragen die worden gesteld over voeding hebben ook een zekere connectie met het afvallen of aankomen. Wanneer iemand iets wil weten over het metabolisme, zal dat in de meeste gevallen gaan over vetverbranding. Ik begrijp wat je bedoelt, maar je begrijpt me verkeerd. Er zijn ook mensen die ik aanraad méér te eten, kilo's aan te komen voor een gezond gewicht.

En de beste manier om dingen te bereiken blijft nog altijd diet & exercise. Wanneer iemand aangeeft niet te sporten houd ik daar in m'n reply rekening mee.
__________________
Guilty of being white.
Oud 21-03-2009, 20:31
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Ik heb de laatste weken echt constant honger. Ik eet nu ook redelijk wat meer dan dat ik normaal at, maar kom hierdoor wel behoorlijk snel aan en dat wil ik dus echt niet. Als ik eet wat ik normaal zou eten, krijg ik heel veel honger en ga ik me ook heel flauw voelen. Ik ben niet ziek geweest of wat dan ook. Iemand tips om dat honger gevoel te verminderen?
Oud 22-03-2009, 10:23
Verwijderd
Kan het niet zijn dat je honger hebt omdat je lijf om eten/voedingsstoffen schreeuwt..? Wat je normaal at was ook nog best wel aan de krappe kant, zeker omdat je ook móet aankomen. Toch?
Oud 22-03-2009, 18:10
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik heb de laatste weken echt constant honger. Ik eet nu ook redelijk wat meer dan dat ik normaal at, maar kom hierdoor wel behoorlijk snel aan en dat wil ik dus echt niet. Als ik eet wat ik normaal zou eten, krijg ik heel veel honger en ga ik me ook heel flauw voelen. Ik ben niet ziek geweest of wat dan ook. Iemand tips om dat honger gevoel te verminderen?
Post eens wat je zoal eet op een dag?
__________________
Guilty of being white.
Oud 22-03-2009, 20:13
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Citaat:
Post eens wat je zoal eet op een dag?
Ontbijt: 2 á 3 boterhammen met 2x zoet en 1x hartig
Tussendoor: appel, tussendoorkoek (pakje liga's of sultana's of snelle jelle)
Lunch: (rond een uur of 12.30, en dan ben ik ook écht toe aan eten) 3 boterhammen met 1x zoet en 2x hartig
Tussendoor: appel, tussendoorkoek
Avond: 4 opscheplepels aardappels/pasta of 3 opscheplepels rijst, stukje vlees (ca. 100 gr), 3 opscheplepels groente, schaaltje vla/yoghurt
Tussendoor: iets van een grote koek of chocolade of chips (die moet ik erin houden vanwege eetstoornis)

In het weekend eet ik 's ochtends geen tussendoor koek, omdat ik dan aardig wat later wakker ben.
Oud 22-03-2009, 20:18
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik vraag me af of ik een paar kilo aan kan komen zonder vlees te eten (want vegetariër), aangezien ik bij de landmacht wil en dan goed op gewicht moet zijn. Ik ben 1.68 en weeg 48.9 kilo, en dat moet eigenlijk iets van 54 kilo worden, minimaal.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 22-03-2009, 21:14
Verwijderd
@ xxChange: ik mis eigenlijk sowieso de zuivel bij je ontbijt en lunch. Die zijn ook wel van belang tegen het hongergevoel vind ik altijd, omdat zuivel wel verzadigt.

@ Miekjuh: waarom zou dat niet kunnen? Misschien handig om te posten wat je nu eet zodat we advies kunnen geven wat je evt. aan zou kunnen passen.
Oud 22-03-2009, 23:46
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
In dat geval hoef je je dus nergens voor in te spannen m.b.t. voeding Wat doe je voor sport?
Klimmen
Oud 23-03-2009, 08:52
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ontbijt: 2 á 3 boterhammen met 2x zoet en 1x hartig
Tussendoor: appel, tussendoorkoek (pakje liga's of sultana's of snelle jelle)
Lunch: (rond een uur of 12.30, en dan ben ik ook écht toe aan eten) 3 boterhammen met 1x zoet en 2x hartig
Tussendoor: appel, tussendoorkoek
Avond: 4 opscheplepels aardappels/pasta of 3 opscheplepels rijst, stukje vlees (ca. 100 gr), 3 opscheplepels groente, schaaltje vla/yoghurt
Tussendoor: iets van een grote koek of chocolade of chips (die moet ik erin houden vanwege eetstoornis)

In het weekend eet ik 's ochtends geen tussendoor koek, omdat ik dan aardig wat later wakker ben.
Je eet toch echt wel behoorlijk, maar drink je daarbij ook wel genoeg?

Citaat:
Ik vraag me af of ik een paar kilo aan kan komen zonder vlees te eten (want vegetariër), aangezien ik bij de landmacht wil en dan goed op gewicht moet zijn. Ik ben 1.68 en weeg 48.9 kilo, en dat moet eigenlijk iets van 54 kilo worden, minimaal.
Experimenteer met maximaal 500 kcal boven je onderhoud eten. Ik ga ervan uit dat je bovengemiddeld beweegt aangezien je in goede vorm moet zijn voor de landmacht. Dan is je onderhoud plusminus 2100 calorieën. Eet je meer, dan kom je aan, eet je minder dan val je af. Probeer eens te berekenen hoeveel je op één dag eet en verhoog dat systematisch, dus niet in één keer 500 kcal meer, maar bijvoorbeeld de eerste paar dagen 100 kcal meer, dan 200 kcal meer, dan 300 enz. Dan zal je heel geleidelijk aankomen zonder in één keer een enorme bulk te krijgen. Vijf kilo erbij is al een heel goed streven, misschien dat 8-10 kilo erbij nog wel beter zou zijn.
__________________
Guilty of being white.
Oud 23-03-2009, 18:47
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Citaat:
Je eet toch echt wel behoorlijk, maar drink je daarbij ook wel genoeg?
Ik drink ong. 1/1.5 liter per dag..
Oud 23-03-2009, 20:40
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wat ik ongeveer eet op een dag:
Ontbijt: 1 of 2 plakken ontbijtkoek en een glas melk

Lunch: 2 boterhammen met hagelslag
2 boterhammen met kaas

Avond: gemiddeld portie groente en aardappels, soms met vleesvervanger maar meestal niet. En ee glas appelsap/cola

Tussendoor: Een paar glazen sap/cola/koffie/thee. Meestal nog wel wat aan snoep, chocola of chips.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-03-2009, 21:11
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik drink ong. 1/1.5 liter per dag..
Doe eens verhogen met een halve liter en kijk dan of het nog zo erg is?
__________________
Guilty of being white.
Oud 23-03-2009, 21:20
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Wat ik ongeveer eet op een dag:
Ontbijt: 1 of 2 plakken ontbijtkoek en een glas melk

Lunch: 2 boterhammen met hagelslag
2 boterhammen met kaas

Avond: gemiddeld portie groente en aardappels, soms met vleesvervanger maar meestal niet. En ee glas appelsap/cola

Tussendoor: Een paar glazen sap/cola/koffie/thee. Meestal nog wel wat aan snoep, chocola of chips.
Dat kan nooit ver boven de 1700 kcal uitkomen. Als ik jou was zou ik m'n ontbijt wat uitbreiden, met bijvoorbeeld een paar boterhammen, porties bij je avondeten iets uitgebreider en nog iets van zuivel voordat je gaat slapen. Scheelt al gauw zo'n 500-600 kcal en dat heb je gewoon nodig om aan te komen.

Ik hoor vaak van mensen dat ze moeite hebben om méér te eten. Ik kan het mezelf nauwelijks voorstellen maar er zijn veel mensen die het hebben. Daarom is het verstandig om héél geleidelijk aan te verhogen, niet meteen proberen veel te eten. Op het moment dat je gewend bent aan 200 kcal extra is het tijd om weer iets te verhogen. Doe dat totdat je wat boven je onderhoud eet en je zal ook aankomen. Op die manier kan je ook heel snel weer verlagen als je op je streefgewicht zit. Dan ben je gezond bezig. Succes.
__________________
Guilty of being white.
Oud 23-03-2009, 21:21
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Dankje!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 24-03-2009, 07:41
blablatje
blablatje is offline
En ik raad je wel aan om minstens 5 keer per week een vleesvervanger bij het avondeten te eten (of een portie tofu/ei/kaas/peulvruchten/noten). Je bent nog in de groei (ook al word je misschien niet meer langer) en je wil waarschijnlijk sterker worden voor de landmacht. Dan heb je die eiwitten gewoon nodig.
Oud 24-03-2009, 08:15
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Of beter: accepteren dat je een omnivoor bent en gewoon vlees eten. Maarja, wie ben ik?
__________________
Guilty of being white.
Oud 24-03-2009, 14:38
Verwijderd
Citaat:
En ik raad je wel aan om minstens 5 keer per week een vleesvervanger bij het avondeten te eten (of een portie tofu/ei/kaas/peulvruchten/noten). Je bent nog in de groei (ook al word je misschien niet meer langer) en je wil waarschijnlijk sterker worden voor de landmacht. Dan heb je die eiwitten gewoon nodig.
Tofu/ei/kaas/peulvruchten/noten zijn vleesvervangers.
Oud 24-03-2009, 19:14
x-Nameless
x-Nameless is offline
Ik ben ook ongeveer 1.60m en ik weeg 36.5 kg, maar als je gezonder gaat eten kun je dan ook aankomen?
Oud 24-03-2009, 19:18
blablatje
blablatje is offline
Citaat:
Tofu/ei/kaas/peulvruchten/noten zijn vleesvervangers.
Nee, het zijn voedingsmiddelen die toevallig een vergelijkbare voedingswaarde als vlees hebben. Vegetarische hamburgers zijn vleesvervangers. Ei is niet meer vleesvervanger dan schnitzel een eivervanger is.
Oud 24-03-2009, 19:20
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik ben ook ongeveer 1.60m en ik weeg 36.5 kg, maar als je gezonder gaat eten kun je dan ook aankomen?
Ja, als je meer eet dan je onderhoud wel. Weeg je echt 36,5? Ga alsjeblieft wat meer eten voordat je sterft. Ik doe mijn bicep-oefeningen met jouw lichaamsgewicht
__________________
Guilty of being white.
Oud 24-03-2009, 19:50
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Vandaag had ik bij de lunch totaaaaal geen zin in brood, dus heb ik een bakje magere yoghurt (ca. 200 ml) met 2 van die ronde knäckerbrödjes erin verkruimelt genomen met een beetje jam en honing om het te zoeten. Ik heb hier vrijwel de hele middag vol van gezeten, terwijl ik normaal na mijn standaard 3 boterhammen 's middags nog best één lust. Hoe kan dit eigenlijk?
Oud 24-03-2009, 20:17
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Vandaag had ik bij de lunch totaaaaal geen zin in brood, dus heb ik een bakje magere yoghurt (ca. 200 ml) met 2 van die ronde knäckerbrödjes erin verkruimelt genomen met een beetje jam en honing om het te zoeten. Ik heb hier vrijwel de hele middag vol van gezeten, terwijl ik normaal na mijn standaard 3 boterhammen 's middags nog best één lust. Hoe kan dit eigenlijk?
Simpel: de ene dag is de andere niet.
__________________
Guilty of being white.
Oud 25-03-2009, 00:58
Verwijderd
Citaat:
Nee, het zijn voedingsmiddelen die toevallig een vergelijkbare voedingswaarde als vlees hebben. Vegetarische hamburgers zijn vleesvervangers. Ei is niet meer vleesvervanger dan schnitzel een eivervanger is.
Tofu staat toch echt bij de vleesvervangers hoor. Quorn is niks meer dan eiwit van een schimmel (''paddenstoel'') en als je van ruwe quorn (zeer vergelijkbaar met naturel tofu) een burger maakt is het ineens een vleesvervanger? En vegetarische hamburgers bestaan voor een groot gedeelte uit die voedingsmiddelen, dus ik zie het verschil nog steeds niet. Maar goed, het zal wel een kwestie van uitgangpunt zijn.
Oud 25-03-2009, 08:14
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Een vleesvervanger is een voedingsmiddel met vergelijkbare voedingswaarden van vlees. Dus veel eiwit, laag in koolhydraten en gemiddeld vet, en soms zelfs vetvrij. Daarnaast zitten er belangrijke vitaminen en mineralen in vlees, die vind je ook vaak terug in vleesvervangers.
__________________
Guilty of being white.
Oud 25-03-2009, 12:55
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Hiervoor hebben we een GI, een glycemische index. Daar staat meer op uitgelegd.
Wat een onzin, die website! De waardes mogen dan misschien wel kloppen, maar snelle koolhydraten zijn niet per definitie slechte koolhydraten. Het is maar net waarvoor je koolhydraten eet...
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 25-03-2009, 13:52
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Hallo allemaal, ik had een kleine vraag.

Ik weeg +/- 78 kilo bij 1.70 (schommelt nogal tussen 73 en 78) en ben 19 jaar.
Het is allemaal goed in proportie dus ik heb er niet heel veel moeite mee.

Ik vraag me alleen af in hoeverre dit consequenties heeft voor mijn gezondheid?
Uit die overweging wil ik er namelijk best wat aan doen, maar anders heb ik niet gek veel zin om me er druk om te maken omdat ik dan nogal snel verval in obsessief gedrag .

Iemand enig idee?
Oud 25-03-2009, 15:44
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Een groot deel van je gezondheid hangt af van je geestelijke gezondheid, dus let op dat als je besluit dat je wil afvallen dat het daar niet ten koste van gaat!

Verder: Heb net je BMI uitgerekend en kwam op 26/27 uit (uitgaande van 78 kilo). Oftewel 'officieel' heb je overgewicht, maar wat zegt dat? Het komt erop neer dat je meer kans hebt op suikerziekte, hart en vaatziekten en wat er allemaal nog wel niet meer op het lijstje staat. Persoonlijk heb ik scheit aan de BMI-berekening. Ten eerste omdat er genoeg uitzonderings sitaties zijn en ten tweede omdat iemand die een BMI van bijvoorbeeld 26 heeft niet per definitie een ongezond persoon is (wat wel vaak aan de term BMI gekoppeld wordt.

Oftewel als jij blij bent met jezelf, een beetje gezond eet, sport en niet rookt dan zou ik er niet te veel mee zitten en gewoon lekker je leven leven! Als je gewicht echter hard aan het stijgen is het wel een beetje in de gaten houden.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 25-03-2009, 15:48
Verwijderd
Ik sluit me bij silicon aan. een bmi van 26/27 hoeft niet per se gezonder te zijn dan een bmi van 23 (tenminste, er zijn nu onderzoeken waaruit blijkt dat bmi niets zegt over hoe gezond/ongezond je van binnen bent). Het belangrijkste is dat je lekker in je vel zit Als je bang bent te vervallen in obsessief gedrag, dan lijkt me het een stuk minder schadelijk om een iets-te-hoog bmi te hebben dan een eetstoornis te ontwikkelen. Wat meer bewegen kan natuurlijk nooit kwaad en soms kan net wat vaker de fiets pakken er toch voor zorgen dat je over de lange tijd een paar kilo kwijt raakt, zonder daar écht moeite voor te doen.
Oud 25-03-2009, 16:06
Halflight
Avatar van Halflight
Halflight is offline
Ik weeg dit al sinds mijn 15e/16e dus het is wat dat betreft vrij stabiel. Ik beweeg genoeg, ik eet alleen veel maar de basis van de schijf van vijf en dergelijke voorschriften is er gewoon. Maar dan is het goed, als het geen acute gezondheidsgevaren oplevert dan leef ik liever zo verder

Bedankt voor de reacties!
Oud 25-03-2009, 16:11
Verwijderd
Even off-topic: ik zat net even je foto's te bekijken en je gewicht misstaat je in ieder geval niet Als jij lekker in je vel zit en verder wel gezond eet en beweegt: lekker zo houden!
Oud 25-03-2009, 17:10
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Even off-topic: ik zat net even je foto's te bekijken en je gewicht misstaat je in ieder geval niet
Agree
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 25-03-2009, 19:46
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Wat een onzin, die website! De waardes mogen dan misschien wel kloppen, maar snelle koolhydraten zijn niet per definitie slechte koolhydraten. Het is maar net waarvoor je koolhydraten eet...
Doe eens beter onderbouwen.
__________________
Guilty of being white.
Oud 25-03-2009, 19:49
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Even off-topic: ik zat net even je foto's te bekijken en je gewicht misstaat je in ieder geval niet Als jij lekker in je vel zit en verder wel gezond eet en beweegt: lekker zo houden!
Agree +2.
__________________
Guilty of being white.
Oud 25-03-2009, 21:29
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Doe eens beter onderbouwen.
Omdat je het zo lief vraagt

Zoals je in een eerdere post al aangaf, sporters die niet willen afvallen kunnen tijdens en na het sporten beter snelle koolhydraten eten om hun glucose direct aan te vullen. Natuurlijk is het handig om daarnaast nog een aantal langzame koolhydraten te eten 'for the long run'. En diabeten hebben snelle koolhydraten nodig als ze een lage bloedsuikerwaarde hebben (net als de gemiddelde mens als hij een tijdlang niks gegeten heeft).

Daarnaast insinueert de website door snelle koolhydraten slechte koolhydraten te noemen dat de producten die uit snelle koolhydraten bestaan 'ongezond' zijn. Dit is uiteraard niet zo!

Zo goed?
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 26-03-2009, 16:57
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Natuurlijk is dat goed, en ik ben het ook helemaal met je eens. Maar lees de desbetreffende post nog eens terug. De context waarin ik de GI-index aanhaalde was vanwege de vraag wat de verstandigste manier van eten was wanneer het doel vet verbranden was. En dan is het natuurlijk handig om te weten welke voedingsstoffen je glucosepeil doen stijgen. Als je vet wilt verbranden moet je weten dat je lichaam éérst glucose verbruikt alvorens het overgaat op vetverbranding. Veel voedingswaren die in de linkerkolom staan zijn gewoonweg ongezond, zoals chips, bier, witbrood en koekjes. Er staat ook goede voeding tussen zoals tuinbonen, snelkookrijst en jam. Het is dan ook slechts een richtlijn voor mensen die vet willen verbranden.
__________________
Guilty of being white.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.