Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2013, 19:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik al jaren Yasmin maar de laatste tijd heb ik steeds dat ik bijna de hele maand last heb van bloedverlies of donkere afscheiding. Ook heb ik al een tijd barstende hoofdpijn in mijn stopweek. Hiervoor heb ik microgynon 30 geslikt maar daar kon ik niet tegen, opvliegers, misselijk, overgeven en diarree kreeg ik daarvan (niet handig als je de pil veilig wil slikken). Ik wil graag binnenkort naar de huisarts om te overleggen naar een andere pil maar ik ben al eens eerder hiervoor bij een vervangende huisarts geweest die toen zei dat er geen alternatief is waar ik dit niet bij heb. Wat zou voor mij een alternatieve pil kunnen zijn? Ik wil liever geen driefasepil omdat ik dan niet makkelijk meer kan doorslikken en liefst ook van die eigen bijdrage af zoals bij de Yasmin.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-03-2013, 20:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik zou gewoon random andere pil proberen. Het oestrogeen (ethynylestradiol) is in de meeste pillen hetzelfde, maar het progestageen verschilt nogal eens. Er is net een nieuwe pil uit (de zoely) met ook weer een iets ander soort progesteron. Maar bijvoorbeeld de nuvaring heeft ook een andere soort. Geen idee hoe jij er op reageert, maar zeker de moeite waard om eens met je huisarts te bespreken.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 13-03-2013, 12:56
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wow, is het echt zo ernstig!? Ik schrik er wel van (en hoe stom ik ben geweest). Oke ik wacht misschien nog wat andere reacties af maar wordt hier toch behoorlijk zenuwachtig van! Mijn sekspartner zei dat dat ik niet zwanger kon raken omdat ik nu ongesteld ben geworden....? Maar ja, hij kan het ook mis hebben!

Ps. Terug naar de pil is geen optie voor mij. Condoom ga ik wel gebruiken.
Citaat:
Ja, ik had wel bijwerkinging van de pil die ik erg vervelend vond. Het ergste was mijn niet te verhelpen schimmelinfectie down there. Als je elke keer maar weer naar de dokter gaat, elke keer maar weer die pijn, die jeuk, de branderigheid, elke keer weer hopen met elke dag dat het beter zou gaan. Weer kut voelen als de medicijnen niet aanslan, weer naar de dokter etc, dat is niet leuk kan ik je zeggen. Ik weet dat het door de pil komt.

Ja, seks zonder bescherming is dom inderdaad, en in de MAP zit inderdaad veel 'troep', meer dan in de pil, maar dat was gewoon een domme fout die ik maakte door seks te hebben zonder condoom.
Ik wil alleen nog even zeggen dat condooms ook niet 100% veilig zijn. En er zijn nog meer vormen van anticonceptie waar je je misschien prettiger bij voelt (nuvaring, spiraaltje), maar dat kan inderdaad in het piltopic.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.

Laatst gewijzigd op 13-03-2013 om 13:28.
Oud 13-03-2013, 17:38
Verwijderd
Ik heb afgelopen vrijdag mijn spiraaltje laten verwijderen en dat ging prima. Het verwijderen zelf viel me honderd procent mee en ook darna heb ik helemaal geen klachten gehad. Tot vandaag. Ik ben gaan sporten en bij het rekken, schoot de pijn erin. Het voelde als een spier die echt extreem wordt opgerekt, of een spierpijn die er meteen in zat zonder de training die daar meestal aan vooraf gaat. Onder andere bij deze oefeningen:
Spoiler

We zijn toen gestopt met rekken, maar bij bepaalde bewegingen voelde ik het wel echt nog heel goed. Nu (een uur of drie,vier later) voelt het nog als een constant aanwezige menstruatiekramp. Ik had wel verwacht dat ik klachten kreeg na het verwijderen, maar ik had deze meteen verwacht en niet een halve week later. Is het gebruikelijk dat ik deze klachten heb? Ik heb mijn spiraaltje 4.5 jaar gehad en nooit eerder klachten gehad. Zijn er mensen met ervaring hierin? Is dit normaal of zal ik voor de zekerheid toch even de HA bellen?
Oud 13-03-2013, 21:00
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Citaat:
Een beetje laat, maar toch nog even een reactie...
De info over de wisselwerking tussen antibiotica en de pil klopt namelijk niet helemaal.

Jouw druk van het Farmaceutisch Kompas geeft nog aan dat er een wisselwerking zou bestaan bij amoxicilline en tetracycline. Dat is echter niet meer het geval. Huisartsen en apothekers hebben nog niet zo lang geleden hun richtlijnen hierop aangepast.
Hier lees je daar meer over: http://nhg.artsennet.nl/actueel/Nieu...interactie.htm
De waarschuwing geldt alleen nog voor twee soorten antibiotica die - zover ik weet - op zich weinig worden voorgeschreven: ‘rifampicine’ en ‘rifabutine’.
Ah, weer wat geleerd, bedankt! Ik had het overigens uit het online Farmacotherapeutisch Kompas gehaald, maar dat is dus blijkbaar ook niet helemaal up-to-date.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 14-03-2013, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn spiraaltje laten verwijderen en dat ging prima. Het verwijderen zelf viel me honderd procent mee en ook darna heb ik helemaal geen klachten gehad. Tot vandaag. Ik ben gaan sporten en bij het rekken, schoot de pijn erin. Het voelde als een spier die echt extreem wordt opgerekt, of een spierpijn die er meteen in zat zonder de training die daar meestal aan vooraf gaat. Onder andere bij deze oefeningen:
Spoiler

We zijn toen gestopt met rekken, maar bij bepaalde bewegingen voelde ik het wel echt nog heel goed. Nu (een uur of drie,vier later) voelt het nog als een constant aanwezige menstruatiekramp. Ik had wel verwacht dat ik klachten kreeg na het verwijderen, maar ik had deze meteen verwacht en niet een halve week later. Is het gebruikelijk dat ik deze klachten heb? Ik heb mijn spiraaltje 4.5 jaar gehad en nooit eerder klachten gehad. Zijn er mensen met ervaring hierin? Is dit normaal of zal ik voor de zekerheid toch even de HA bellen?
Ik heb hem donderdag laten verwijderen. Ik had afgelopen week af en toe wel een steek waarvan ik deed. Het is natuurlijk wel zo dat je eerst een heel constant hormoonlevel had en nu voor het eerst in jaren weer wat meer variatie kan hebben. Het is niet gek en ik zou me er geen zorgen om maken. Er kan weinig aan de hand zijn behalve zelf weer instellen van hormonen. Mij is verteld dat het twee weken (maximaal) kost voordat het effect van de mirena eruit is, heb je daarna nog klachten die niet gewoon horen bij je cyclus, dan zou ik pas naar de huisarts gaan.
Oud 14-03-2013, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Ik heb hem donderdag laten verwijderen. Ik had afgelopen week af en toe wel een steek waarvan ik deed. Het is natuurlijk wel zo dat je eerst een heel constant hormoonlevel had en nu voor het eerst in jaren weer wat meer variatie kan hebben. Het is niet gek en ik zou me er geen zorgen om maken. Er kan weinig aan de hand zijn behalve zelf weer instellen van hormonen. Mij is verteld dat het twee weken (maximaal) kost voordat het effect van de mirena eruit is, heb je daarna nog klachten die niet gewoon horen bij je cyclus, dan zou ik pas naar de huisarts gaan.
Ok, dankje! Ik sprak vandaag mijn zusje (zij zit in t laatste jaar van de opleiding tot doktersassistent) en zij had ook het vermoeden dat het zoiets was. Ik hou het wel even in de gaten, ik had geen idee van hoe lang een hormoonspiegel er over doet om weer op natuurlijk niveau te komen. Bedankt!
Oud 14-03-2013, 18:44
Verwijderd
Nou, bij Mirena's voordelen horen eigenlijk weer van 'direct vruchtbaar na stoppen', in tegenstelling tot vooral de prikpil. DIe twee weken zijn voor mij gezegd te wachten tot ik bloed laat prikken, dus waarschijnlijk gaat het nog sneller
Oud 14-03-2013, 19:11
Verwijderd
Kijk, dat wist ik niet! Ik hou dan die twee weken ook maar aan als richtlijn. Als ik het over twee weken nog zo voel tijdens mijn training, dan bel ik de HA wel even. Ik heb verder ook geen last van hormonen en voel me wonderbaarlijk stabiel (dat is de afgelopen tijd ook wel eens anders geweest....) dus ik vermoed dat het verder ook wel mee valt. Het voelde alleen echt heel vreemd toen ik er in eens last van kreeg, heel anders dan kramp in je benen of menstruatiekrampen die ik normaal heb. Ach, ik wacht nog een week of twee af en dan zie ik wel verder
Oud 17-03-2013, 11:46
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ik vroeg me af, wat is het verschil tussen lovette en microgynon 20, of is er geen verschil?
ik wil graag aan een van die maar ik weet niet wat het verschil is en ik kan het niet op internet vinden ><
Oud 17-03-2013, 11:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
ik vroeg me af, wat is het verschil tussen lovette en microgynon 20, of is er geen verschil?
ik wil graag aan een van die maar ik weet niet wat het verschil is en ik kan het niet op internet vinden ><
alleen het merkje is verschillend. de inhoud (werkzame stof) is hetzelfde. Soms hebben ze ook een net iets ander vulstofje gebruikt. In principe hoort het geen verschil te maken.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 17-03-2013, 12:11
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
alleen het merkje is verschillend. de inhoud (werkzame stof) is hetzelfde. Soms hebben ze ook een net iets ander vulstofje gebruikt. In principe hoort het geen verschil te maken.
ok dankje
Oud 18-03-2013, 16:00
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ben ik weer x)
khadet eigenlijk aan m'n huisarts moeten vragen maarja..
ik ga aan de zoely pil, en ik zit nu halverwege de diane strip, moet ik deze perse afmaken of zou ik ook gewoon morgen met de zoely kunnen beginnen?
en als ik die diane strip niet af hoef te maken is het dan beter om eerst een stopweek in te lassen morgen, en dan met de zoely beginnen, of gewoon om morgen meteen te beginnen met de zoely?
ik heb de vorige 2 maand de stopweek overgeslagen van de diane.
Oud 18-03-2013, 19:02
Verwijderd
Citaat:
ben ik weer x)
khadet eigenlijk aan m'n huisarts moeten vragen maarja..
ik ga aan de zoely pil, en ik zit nu halverwege de diane strip, moet ik deze perse afmaken of zou ik ook gewoon morgen met de zoely kunnen beginnen?
en als ik die diane strip niet af hoef te maken is het dan beter om eerst een stopweek in te lassen morgen, en dan met de zoely beginnen, of gewoon om morgen meteen te beginnen met de zoely?
ik heb de vorige 2 maand de stopweek overgeslagen van de diane.
Dus je gebruikt de diane nu meer dan zes weken achter elkaar? Dan kun je gewoon zo overstappen van de diane op de zoely.

Over het algemeen geldt: eerst een strip van de oude pil afmaken, en dan zonder stopweek overstappen op de nieuwe, dan is de nieuwe meteen veilig. Maar aangezien je nu al zo lang doorslikt 'telt alles als week drie' en kun je gewoon op elk moment overstappen.
Oud 18-03-2013, 19:06
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Dus je gebruikt de diane nu meer dan zes weken achter elkaar? Dan kun je gewoon zo overstappen van de diane op de zoely.

Over het algemeen geldt: eerst een strip van de oude pil afmaken, en dan zonder stopweek overstappen op de nieuwe, dan is de nieuwe meteen veilig. Maar aangezien je nu al zo lang doorslikt 'telt alles als week drie' en kun je gewoon op elk moment overstappen.
ok mooi bedankt ^^
ja net op het verkeerde moment kreeg ik telkens de stopweek ><
Oud 23-03-2013, 13:05
daphneforyou
Avatar van daphneforyou
daphneforyou is offline
hallo,

ik was vorige maand 1 maand gestopt met de pil omdat ik niet meer op voorraad had. ik was normaal ongesteld geworden daarna. en na me menstruatie ben ik begonnen met de pil slikken. maar nu lees ik dat ik de eerste dag van me menstruatie had moeten beginnen.. ik had gister sex heb ik kans zwanger te zijn?

hopelijk kunnen jullie me helpen!

xx
Oud 23-03-2013, 15:14
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Als je de pil niet inneemt op de eerste dag van je menstruatie is hij inderdaad niet betrouwbaar. Je hebt dus onveilige seks gehad.

Ik zou als ik jou was een morning after pil nemen (MAP). Daar moet je wel mee opschieten, want de MAP is het meest effectief als je hem binnen 24 uur inneemt, je kunt hem maximaal gebruiken tot 72 uur na de seks, maar hij wordt steeds minder effectief.

Dit klinkt een beetje dramatisch, maar ieder uur telt bij de MAP, dus hoe sneller hoe beter. Je kunt hem bij drogisten en bij de dienstapotheek halen zonder recept, dus je kunt direct gaan.
__________________
you're not my demographic
Oud 23-03-2013, 18:03
Verwijderd
Hey,
Ik had vorige jaar voor vakantie een pil gekregen, en ik moest hem 2 keer per dag nemen dus deed smorgens of smiddags en savonds, maar toen ik op vakantie was een 1 dag 2 dagen daarna werd ik toch ongesteld, terwijl ik deed wat ik moest doen 2 keer per dag smorgens en savonds of smiddags met drinken, dus ik weet echt niet hoe het kwam en vond het nogal heel jammer , gelukkig gingen we zwemmen toen het weinig was dus heb toch kunnen zwemmen..
enige verschil was er was tijdverschil van 5 uur dus als het hier 5 uur was was het in dat land waar ik zit rond 12 uur.
Weet iemand wat er aan de hand was?
Oud 23-03-2013, 18:13
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben helemaal klaar met mijn pil, mijn kop lijkt wel een mijnenveld. De ene puist is nog niet weg, of de volgende zit er al weer of voel ik opkomen. Ik heb nu lang genoeg gewacht tot het zou wegtrekken. Jammer, want verder ben ik erg tevreden met deze pil. Heeft iemand suggesties om bij de huisarts voor te leggen? Ik slik nu Ethinylestradiol/Levonorgestrel (0,03/0,15 mg). Hiervoor had ik de driefasepil (Trigynon), super, maar die kon ik niet doorslikken en dat wil ik wel.
Ik ga trouwens sowieso vragen naar de prikpil, maar mocht de info me niet bevallen, zou ik graag ook zelf een optie willen kunnen aandragen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 24-03-2013, 13:19
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Ik ben helemaal klaar met mijn pil, mijn kop lijkt wel een mijnenveld. De ene puist is nog niet weg, of de volgende zit er al weer of voel ik opkomen. Ik heb nu lang genoeg gewacht tot het zou wegtrekken. Jammer, want verder ben ik erg tevreden met deze pil. Heeft iemand suggesties om bij de huisarts voor te leggen? Ik slik nu Ethinylestradiol/Levonorgestrel (0,03/0,15 mg). Hiervoor had ik de driefasepil (Trigynon), super, maar die kon ik niet doorslikken en dat wil ik wel.
Ik ga trouwens sowieso vragen naar de prikpil, maar mocht de info me niet bevallen, zou ik graag ook zelf een optie willen kunnen aandragen.
misschien kan je naar de zoely vragen? ik heb wel vaak gehoord dat je er vaker doorbraakbloedingen van krijgt, maar voor de rest is het een hele goeie pil met weinig bijwerkingen, en hij werkt ook ietsjes tegen puistjes.
van wat ik van mijn arts heb gehoord zegt hij dat het zowat de beste pil is, ook omdat hij ervoor zorgt dat je lichaam de stoffen zelf aanmaakt ipv chemische stoffen of watook.
Hij zei trouwens ook dat de nuvaring een goede optie is..
Oud 24-03-2013, 13:24
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ow haha ik heb nu ook een doorbraakbloeding
Oud 24-03-2013, 13:28
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hey,
Ik had vorige jaar voor vakantie een pil gekregen, en ik moest hem 2 keer per dag nemen dus deed smorgens of smiddags en savonds, maar toen ik op vakantie was een 1 dag 2 dagen daarna werd ik toch ongesteld, terwijl ik deed wat ik moest doen 2 keer per dag smorgens en savonds of smiddags met drinken, dus ik weet echt niet hoe het kwam en vond het nogal heel jammer , gelukkig gingen we zwemmen toen het weinig was dus heb toch kunnen zwemmen..
enige verschil was er was tijdverschil van 5 uur dus als het hier 5 uur was was het in dat land waar ik zit rond 12 uur.
Weet iemand wat er aan de hand was?
zo'n pil om je menstruatie uit te stellen werkt gewoon niet altijd. Je eigen lichaam is soms sterker dan die pil om het uit te stellen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-03-2013, 13:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
misschien kan je naar de zoely vragen? ik heb wel vaak gehoord dat je er vaker doorbraakbloedingen van krijgt, maar voor de rest is het een hele goeie pil met weinig bijwerkingen, en hij werkt ook ietsjes tegen puistjes.
van wat ik van mijn arts heb gehoord zegt hij dat het zowat de beste pil is, ook omdat hij ervoor zorgt dat je lichaam de stoffen zelf aanmaakt ipv chemische stoffen of watook.
Hij zei trouwens ook dat de nuvaring een goede optie is..
Doorbraakbloedingen die heb ik nog nooit gehad, dat zou ik wel graag zo houden En ik heb normaal gesproken geen last van puistjes, op af en toe een enkele na dan, dus dat is niet zo belangrijk voor me. Als de pil gewoon normaal werkt, zou ik er geen puistjes van moeten krijgen, lijkt me, dat had ik met Trigynon ook niet.

Nuvaring lijkt me heel onpraktisch en ik ben zo iemand die hem per ongeluk kwijt raakt op het toilet ofzo. Of hem er vergeet uit te halen/een nieuwe erin te doen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 24-03-2013, 13:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Doorbraakbloedingen die heb ik nog nooit gehad, dat zou ik wel graag zo houden En ik heb normaal gesproken geen last van puistjes, op af en toe een enkele na dan, dus dat is niet zo belangrijk voor me. Als de pil gewoon normaal werkt, zou ik er geen puistjes van moeten krijgen, lijkt me, dat had ik met Trigynon ook niet.

Nuvaring lijkt me heel onpraktisch en ik ben zo iemand die hem per ongeluk kwijt raakt op het toilet ofzo. Of hem er vergeet uit te halen/een nieuwe erin te doen.
kwijtraken op het toilet gaat je echt niet lukken pheeb Zelfs vrouwen die kinderen hebben gebaard raken hem niet kwijt. En het vergeten te vervangen kun je ondervangen met de stickertjes die je erbij krijgt en agenda-herinneringen enzo. Ik kreeg zelf wel echt minder puistjes met de nuvaring. maargoed hoe ik er op reageerde zegt niks over hoe dat bij jou ging.

oh en daichdechu ik denk dat jouw huisarts iets te veel heeft geluisterd naar de reclamepraatjes van de fabrikant van de zoely. die pil werkt namelijk echt niet anders dan andere pillen. het enige verschil is dat het progesteron uit die pil is afgeleid van een natuurlijke variant van progesteron ipv synthetisch. Maar de algemene kreet dat natuurlijk altijd beter voor je is dan synthetisch is helemaal niet waar.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-03-2013, 14:35
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
kwijtraken op het toilet gaat je echt niet lukken pheeb Zelfs vrouwen die kinderen hebben gebaard raken hem niet kwijt. En het vergeten te vervangen kun je ondervangen met de stickertjes die je erbij krijgt en agenda-herinneringen enzo. Ik kreeg zelf wel echt minder puistjes met de nuvaring. maargoed hoe ik er op reageerde zegt niks over hoe dat bij jou ging.

oh en daichdechu ik denk dat jouw huisarts iets te veel heeft geluisterd naar de reclamepraatjes van de fabrikant van de zoely. die pil werkt namelijk echt niet anders dan andere pillen. het enige verschil is dat het progesteron uit die pil is afgeleid van een natuurlijke variant van progesteron ipv synthetisch. Maar de algemene kreet dat natuurlijk altijd beter voor je is dan synthetisch is helemaal niet waar.
nouja hij zei miss niet precies dat, maar hij zei wel dat je daardoor weinig bijwerkingen ervan krijgt ;o
Oud 24-03-2013, 14:38
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
kwijtraken op het toilet gaat je echt niet lukken pheeb Zelfs vrouwen die kinderen hebben gebaard raken hem niet kwijt. En het vergeten te vervangen kun je ondervangen met de stickertjes die je erbij krijgt en agenda-herinneringen enzo. Ik kreeg zelf wel echt minder puistjes met de nuvaring. maargoed hoe ik er op reageerde zegt niks over hoe dat bij jou ging.
Oh ik dacht dat je dat er zo uit kon persen maar ik denk toch niet dat ik het prettig vind. Ik kan mijn vinger er niet opleggen (huhu), maar een spiraaltje zou ik ook niet relaxed vinden.
Als jij nog tips hebt, hoor ik die graag. Maakt het trouwens uit hoe zwaar de pil is? En daarmee bedoel ik, moet ik nu juist een zwaardere of een lichtere, of maakt het geen verschil? Ik wil eigenlijk gewoon van de puisten af, ik lijk wel 14
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 24-03-2013, 15:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht dat de Yasmin ook gunstig werkte voor je huid maar ik kan het nu nergens meer vinden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-03-2013, 16:04
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Oh ik dacht dat je dat er zo uit kon persen maar ik denk toch niet dat ik het prettig vind. Ik kan mijn vinger er niet opleggen (huhu), maar een spiraaltje zou ik ook niet relaxed vinden.
Als jij nog tips hebt, hoor ik die graag. Maakt het trouwens uit hoe zwaar de pil is? En daarmee bedoel ik, moet ik nu juist een zwaardere of een lichtere, of maakt het geen verschil? Ik wil eigenlijk gewoon van de puisten af, ik lijk wel 14
Nah in deze eeuw maakt het niet meer zo veel uit. Vroeger had je de sub '50 pillen maar die worden eigenlijk niet meer voorgeschreven. De huidige generatie (waaronder ook de microgynon en jouw naamloze variant en ook de nuvaring) maakt het qua zwaarte niet zoveel uit. alleen hebben sommige mensen met de sub 20 pillen wat meer last van doorbraakbloedingen.
het hebben van puisten zit hem meer in de anti-androgene (androgenen zijn zegmaar de "mannelijke" hormonen die zorgen voor een vette huid en puistjes) werking van het progestageen in de pil. En dat is gewoon uitproberen welke je het beste bevalt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-03-2013, 16:55
Verwijderd
Citaat:
zo'n pil om je menstruatie uit te stellen werkt gewoon niet altijd. Je eigen lichaam is soms sterker dan die pil om het uit te stellen.
Dan mogt me dokter me ook wel waarshuwen of gewoon iets anders geven, waarom worden ze tog gegeven als ze amper werken?
Oud 24-03-2013, 17:04
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dan mogt me dokter me ook wel waarshuwen of gewoon iets anders geven, waarom worden ze tog gegeven als ze amper werken?
ze werken vaak wel, maar niet altijd. En je kunt het altijd proberen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-03-2013, 17:05
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dan mogt me dokter me ook wel waarshuwen of gewoon iets anders geven, waarom worden ze tog gegeven als ze amper werken?
Een alternatief is er waarschijnlijk niet, je kunt ook niet alles oplossen met medicijnen. Medicijnen zijn nooit in alle gevallen effectief, dat is nu eenmaal zo, en daar kom je pas achter als je het gebruikt, dus je dokter kon het van te voren niet weten. Waarschijnlijk staat het ook in de bijsluiter, heb je die gelezen?
__________________
you're not my demographic
Oud 24-03-2013, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Een alternatief is er waarschijnlijk niet, je kunt ook niet alles oplossen met medicijnen. Medicijnen zijn nooit in alle gevallen effectief, dat is nu eenmaal zo, en daar kom je pas achter als je het gebruikt, dus je dokter kon het van te voren niet weten. Waarschijnlijk staat het ook in de bijsluiter, heb je die gelezen?
Heb ik wel gelezen maar weet niet meer wat er in staat.. nou ik kan beter definitief aan pil gaan dan uitstellen,, verwacht wel dat het niet werkt als ik bijvoorbeel ga zwemmen of vakantie komt omat ik altij wel pech heb of het licht aan mij
Oud 24-03-2013, 20:12
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Als je tampons ipv maandverband gebruikt, kun je gewoon zwemmen.
Oud 24-03-2013, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Als je tampons ipv maandverband gebruikt, kun je gewoon zwemmen.
Ik durf geen tapon in stoppen, nooit gedaan,
Oud 24-03-2013, 21:45
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik durf geen tapon in stoppen, nooit gedaan,
Is niks engs aan. Gewoon een stukje katoen dat bloed opneemt. En als ie vol is trek je hem er heel makkelijk weer uit.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-03-2013, 22:05
Verwijderd
Straks zit die verkeert
Oud 24-03-2013, 22:10
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat kan niet. Je vagina is een buis. overdwars past zo'n tampon niet, dat gaat maar op 1 manier. En je voelt hem alleen zitten als je hem er niet ver genoeg induwt. Je hoeft er écht geen raketgeleerde voor te zijn. Maargoed dit heeft natuurlijk weinig te maken met de pil dus als je nog meer over tampons wil praten raad ik je aan om even een nieuw topic te openen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 25-03-2013, 07:32
Verwijderd
Ik sla het nog maar paar jaar over denk ik ;p
Oud 25-03-2013, 10:02
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Ik dacht dat de Yasmin ook gunstig werkte voor je huid maar ik kan het nu nergens meer vinden.
huh dat dacht ik ook? en ook lichte overbeharing..
mjah mijn arts zei dat die pil heel slecht is, en de kans op trombose best hoog is..
Oud 25-03-2013, 10:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als die heel slecht is zou die niet worden voorgeschreven en kans op trombose heb je bij alle anticonceptiepillen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-03-2013, 10:46
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Hij zei een hogere kans dan de diane.. En aangezien die verboden is in frankrijk en opt nieuws is geweest, enz..
Oud 25-03-2013, 12:12
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Volgens mij hoef je je over trombose pas zorgen te maken als dat in je familie zit. Volgens mij is de kans op trombose door de pil kleiner dan zwanger worden ondánks (juist gebruik van) de pil.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 26-03-2013, 12:32
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
kwijtraken op het toilet gaat je echt niet lukken pheeb Zelfs vrouwen die kinderen hebben gebaard raken hem niet kwijt. En het vergeten te vervangen kun je ondervangen met de stickertjes die je erbij krijgt en agenda-herinneringen enzo. Ik kreeg zelf wel echt minder puistjes met de nuvaring. maargoed hoe ik er op reageerde zegt niks over hoe dat bij jou ging.
Misschien dat de vrouwen die ik ken 'm verkeerd hebben ingebracht (waarschijnlijk), maar ik ken verhalen van Nuvaring vinden in de tent e.d.
Dat is ook de reden dat ik het niet aandurf. Ik heb het namelijk niet van één vriendin gehoord, maar van meerdere
Oud 27-03-2013, 13:41
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb nu dezelfde pil, maar dan lichter. Kan er gelijk mee doorgaan na deze strip (dus over twee dagen). Als dit niet helpt, heb ik gewoon acne en moeten we dat behandelen, ik heb waarschijnlijk gewoon last van enorme hormoonschommelingen. Ook wil ze dat ik na ga denken over een spiraaltje als het niet werkt.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 27-03-2013, 13:45
Verwijderd
En wat zei ze over de prikpil?
Oud 27-03-2013, 14:14
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat ze dat risky vond om zomaar te proberen, omdat je natuurlijk 3 maanden aan alles vast zit. Ze zei dat ze het vervelend zou vinden als ik me nog 3 maanden langer een puistige puber zou moeten voelen. En ze begon ook over kinderen en dat het wel 2 jaar kan duren voor je cyclus weer normaal is, maar dat was niet belangrijk als ik niet in de nabije toekomst kinderen wilde. Ze wilde sowieso eerst een lichtere pil proberen en kijken of het überhaupt wel daaraan lag, of dat ik inderdaad niet gewoon even een acnemomentje heb.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 29-03-2013, 13:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest voor een andere pil dan de Yasmin vanwege bijwerkingen. Hij was er heel makkelijk in en vond het op zich ook wel goed dat ik over wilde stappen omdat de Yasmin nu niet zo postief in het nieuws is. Hij kon me Stediril voorschrijven maar de prikpil, nuvaring of spiraaltje (mirena) behoorde ook tot de mogelijkheden. Omdat de pil me op zich prima bevalt heb ik daar voor gekozen om te kijken of het met een andere pil wel goed gaat.

Ik heb in het verleden microgynon 30 geslikt en werd daar heel ziek van (opvliegers, overgeven, misselijk, diarree) maar volgens hem kwamen die bijwerkingen bij Stediril minder voor. Ik heb nu de merkloze variant gekregen in de apotheek maar volgens het doosje is dat gewoon microgynon. Kan het nou zijn dat ik hier niet die bijwerkingen bij heb die ik bij microgynon wel had? Nou is dat wel al tien jaar geleden dus misschien verdraagt mijn lijf het nu ook wel beter dan toen maar ik ben toch een beetje huiverig om er aan te beginnen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-03-2013, 13:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dat ze dat risky vond om zomaar te proberen, omdat je natuurlijk 3 maanden aan alles vast zit. Ze zei dat ze het vervelend zou vinden als ik me nog 3 maanden langer een puistige puber zou moeten voelen. En ze begon ook over kinderen en dat het wel 2 jaar kan duren voor je cyclus weer normaal is, maar dat was niet belangrijk als ik niet in de nabije toekomst kinderen wilde. Ze wilde sowieso eerst een lichtere pil proberen en kijken of het überhaupt wel daaraan lag, of dat ik inderdaad niet gewoon even een acnemomentje heb.
Mijn huisarts was op zich wel te spreken over de prikpil. Hij vond het wel een nadeel dat als je bijwerkingen hebt, dat je er dan drie maanden aan vast zit. Wat hij dan zou aanraden was om eerst een half jaar de minipil (Cerazette) te slikken omdat daar hetzelfde hormoon in zat als in de prikpil en als dat goed ging, kon ik daar op overschakelen. Wellicht is dat voor jou ook nog een optie? Bij die minipil heb je ook geen stopweek omdat je gewoon elke dag een pil slikt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-03-2013, 13:57
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Stediril is microgynon is die merkloze. Alleen het vulstofje is anders
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 29-03-2013, 13:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Naja, dan snap ik er geen snars van en moet ik het maar gewoon proberen en hopen dat het goed uitpakt. Ben nu net begonnen aan een nieuwe strip Yasmin dus die maak ik af, daarna kon ik volgens de huisarts het beste wel een stopweek houden en dan ga ik die andere proberen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Lichaam & Gezondheid de pil
moison100
5 04-07-2003 11:28
Drugs & Alcohol meeting!!!
very drunk driver
124 11-04-2003 10:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.