Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: Er zijn 2 opties : geen vluchtelingen meer toelaten of ALLE vluchtelingen
nee, geen vluchtelingen 6 28.57%
ja, alle vluchtelingen 15 71.43%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2015, 19:41
Verwijderd
.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2015, 20:56
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Alle vluchtelingen toelaten, en voor iedere vluchteling die binnenkomt een pvv'er deporteren.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2015, 21:14
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Alle vluchtelingen toelaten, en voor iedere vluchteling die binnenkomt een pvv'er deporteren.
Mijn gedachte
Met citaat reageren
Oud 29-04-2015, 22:49
ZaadPlantje
Avatar van ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Laat die mensen plz in hun eigen land, al is daar IS aan de macht, wij hoeven die mensen niet meer, het merendeel komt tog alleen voor werk
Met citaat reageren
Oud 29-04-2015, 23:00
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Laat die mensen plz in hun eigen land, al is daar IS aan de macht, wij hoeven die mensen niet meer, het merendeel komt tog alleen voor werk
Heb je het nou over arbeidsmigranten of over vluchtelingen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2015, 23:01
ZaadPlantje
Avatar van ZaadPlantje
ZaadPlantje is offline
Citaat:
Heb je het nou over arbeidsmigranten of over vluchtelingen?
Enig verschil? Ik zie het niet....
Met citaat reageren
Oud 29-04-2015, 23:11
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Enig verschil? Ik zie het niet....
Nogal ja. Andere motieven om te migreren, andere procedures, andere beoogde verblijfsduur.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2015, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Enig verschil? Ik zie het niet....
Met citaat reageren
Oud 29-04-2015, 23:38
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Alle vluchtelingen toelaten, en voor iedere vluchteling die binnenkomt een pvv'er deporteren.
Jep
En zo te zien hebben we al een kandidaat:

Citaat:
Laat die mensen plz in hun eigen land, al is daar IS aan de macht, wij hoeven die mensen niet meer, het merendeel komt tog alleen voor werk
Met citaat reageren
Oud 29-04-2015, 23:46
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Wat ik me dan afvraag: als arbeidsmigranten zo ongewenst zijn:

- wat nu als een Libiër hier al een baantoezegging heeft?
- wat nu als een Duitser hier wil werken?
- wat als een Amerikaan hier stage wil lopen?
- wat als jij een buitenlandstage wil doen?
- wat als jij in Duitsland wil gaan werken?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 00:10
Verwijderd
stel we zouden zeggen : we vangen jullie allemaal op, liev <3

dan zijn jullie binnen 5 jaar weg uit nederland ;x
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 00:26
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Allemaal toelaten, mits het linkse tuig ze dan wel in huis neemt, natuurlijk. Anders niemand toelaten.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 00:31
hitz0r
Avatar van hitz0r
hitz0r is offline
Citaat:
Wat ik me dan afvraag: als arbeidsmigranten zo ongewenst zijn:

- wat nu als een Libiër hier al een baantoezegging heeft?
- wat nu als een Duitser hier wil werken?
- wat als een Amerikaan hier stage wil lopen?
- wat als jij een buitenlandstage wil doen?
- wat als jij in Duitsland wil gaan werken?
Zo lang ze blank zijn, geen probleem.
__________________
I sneak into your house, I leave before dawn. Your daughters will be pregnant and your cookies will be gone.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 07:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ken echt hele leuke lieve geweldige mensen die ooit uit Birma en Thailand hierheen gevlucht zijn. Wel via ZOA en dus op uitnodiging (als ik me niet vergis). Van wat ik van hun gehoord heb zou ik er niet aan moeten denken dat ze terug gestuurd zouden worden, maar tegelijkertijd zijn er daar nog vluchtelingenkampen vol met mensen met hetzelfde verhaal. Iedereen in NL opvangen is dan eigenlijk ook geen oplossing.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 09:22
df
Avatar van df
df is offline
Beide opties zijn niet ideaal. Maar dan liever allemaal binnenlaten.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 09:44
Verwijderd
Ik zou het moreel heel moeilijk hebben met niemand binnenlaten, maar ik denk dat dat uiteindelijk in de praktijk wel beter uitkomt dan iedereen toelaten. Maarja; wat is iedereen? En wat zijn de gevolgen als we alle grenzen openstellen, dat is nog nooit echt onderzocht. Met Schengen was ook iedereen bang dat Oost-europeanen massaal naar het westen zouden trekken maar dat viel uiteindelijk ook heel erg mee.

en ehh hypotetisch?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 09:54
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
niemand toelaten en alles eruit schoppen. Mij heerser maken, dan is Deadlock minister van Dingen, Vlerkje minister van Uitslapen en Kristako minister van Hardloopclubjespolitiek. Mema minister van Ziekenhuisshit, Axel11 minister van Grinder en Grinding.
En EZBlade mag voortaan Koning Friendzone zijn.
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 09:57
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-04-2015, 09:57
Verwijderd
Ik was ook minister van Alles!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 10:21
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Ik was ook minister van Alles!
Je bent vooralsnog minister van niks, en als je zo door gaat blijf je dat
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 10:33
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
echt hele leuke lieve geweldige mensen
Wat doet dit er nou toe?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 10:34
Vlerkje
Avatar van Vlerkje
Vlerkje is offline
Citaat:
niemand toelaten en alles eruit schoppen. Mij heerser maken, dan is Deadlock minister van Dingen, Vlerkje minister van Uitslapen en Kristako minister van Hardloopclubjespolitiek. Mema minister van Ziekenhuisshit, Axel11 minister van Grinder en Grinding.
En EZBlade mag voortaan Koning Friendzone zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 10:44
Vlerkje
Avatar van Vlerkje
Vlerkje is offline
Ik wil Minister van Uitslapen en Katten worden!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 12:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat doet dit er nou toe?
Dat het geen luie mensen zijn die hem gewoon chillen met hun uitkering, maar dat ze echt heel hard hun best doen om goed mee te komen in onze maatschappij, kinderen waar mogelijk naar witte scholen sturen, taal leren, (willen) werken om geen uitkering meer te hoeven ontvangen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 12:48
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Dat het geen luie mensen zijn die hem gewoon chillen met hun uitkering, maar dat ze echt heel hard hun best doen om goed mee te komen in onze maatschappij, kinderen waar mogelijk naar witte scholen sturen, taal leren, (willen) werken om geen uitkering meer te hoeven ontvangen.
Ah, je opmerking kon dus nog racistischer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2015, 13:09
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
niemand toelaten en alles eruit schoppen. Mij heerser maken, dan is Deadlock minister van Dingen, Vlerkje minister van Uitslapen en Kristako minister van Hardloopclubjespolitiek. Mema minister van Ziekenhuisshit, Axel11 minister van Grinder en Grinding.
En EZBlade mag voortaan Koning Friendzone zijn.
Ik ben voor!
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 13:29
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
niemand toelaten en alles eruit schoppen. Mij heerser maken, dan is Deadlock minister van Dingen, Vlerkje minister van Uitslapen en Kristako minister van Hardloopclubjespolitiek. Mema minister van Ziekenhuisshit, Axel11 minister van Grinder en Grinding.
En EZBlade mag voortaan Koning Friendzone zijn.
Mag ik minister van de Straten zijn?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 13:35
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Heb je het nou over arbeidsmigranten of over vluchtelingen?
Een tijdje terug was hier ook zo'n figuur die op een gegeven moment met droge ogen ging beweren dat mijn baas mij niet aan had moeten nemen, omdat ik een allochtoon ben.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 13:43
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Een tijdje terug was hier ook zo'n figuur die op een gegeven moment met droge ogen ging beweren dat mijn baas mij niet aan had moeten nemen, omdat ik een allochtoon ben.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 13:45
Verwijderd
Mijn eerste daad als minister van Hardloopclubjespolitiek is het instellen van een heffingskorting op belasting die positief afhankelijk is van het aantal gelogde hardloopkilometers!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 13:51
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Discriminatie van sprinters
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 13:55
Verwijderd
Vooruit, er komt ook wel een wegingsfactor van maximale snelheid bij!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 13:55
Verwijderd
#heelhollandfit
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 14:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ah, je opmerking kon dus nog racistischer.


Er zijn ook zat Nederlanders die t wel prima vinden met een uitkering, maar ja die kan je überhaupt niet "terug" sturen

(Maar van allochtonen hangt er toch een beetje zo'n stigma. Helaas ook zichtbaar bij mij in de familie (aangetrouwd), waar mensen weigeren de taal te leren of al jaren een relatie hebben maar niet geregistreerd omdat ze dan minder uitkering krijgen )
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 14:24
Verwijderd
De meeste vluchtelingen mogen sowieso niet hier werken he
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 14:35
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:


Er zijn ook zat Nederlanders die t wel prima vinden met een uitkering, maar ja die kan je überhaupt niet "terug" sturen

(Maar van allochtonen hangt er toch een beetje zo'n stigma. Helaas ook zichtbaar bij mij in de familie (aangetrouwd), waar mensen weigeren de taal te leren of al jaren een relatie hebben maar niet geregistreerd omdat ze dan minder uitkering krijgen )
Ik heb altijd het idee dat ze met "ze pakken onze banen af" eigenlijk bedoelen dat ze bang zijn voor hun uitkering
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-04-2015, 15:21
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 15:22
Verwijderd
Citaat:
De meeste vluchtelingen mogen sowieso niet hier werken he
Dat zal ze leren dat het niet mag. Want als de regels zo zijn dan doen ze dat ook vast niet.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Dat zal ze leren dat het niet mag. Want als de regels zo zijn dan doen ze dat ook vast niet.
Nouja, dat was niet helemaal het punt. Om ze te vergelijken met mensen die niet willen werken omdat ze de uitwerking wel prima vinden is een beetje gek.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 15:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De meeste vluchtelingen mogen sowieso niet hier werken he
Wat best wel naar is als ze heel graag wel gewoon willen werken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 15:54
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Wat best wel naar is als ze heel graag wel gewoon willen werken.
Andere procedure
Hoewel je tijdelijke verblijfsvergunning best zou kunnen laten samengaan met een tijdelijke arbeidsvergunning. Mensen helemaal gek laten worden van verveling heeft wel nadelen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Wat best wel naar is als ze heel graag wel gewoon willen werken.
Klopt, maar dat is een hele andere discussie dan waar je het net over had..
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Andere procedure
Hoewel je tijdelijke verblijfsvergunning best zou kunnen laten samengaan met een tijdelijke arbeidsvergunning. Mensen helemaal gek laten worden van verveling heeft wel nadelen
Het hindert een normale opname in de samenleving en haalt mensen dusdanig lang uit het arbeidsproces dat ze nooit meer inzetbaar zijn voor iets anders dan tomatenplukkers na de 20 jaar die hun asielprocedure duurt. Fucking retarded en we moeten ons collectief diep schamen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 19:31
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:


Er zijn ook zat Nederlanders die t wel prima vinden met een uitkering, maar ja die kan je überhaupt niet "terug" sturen
Er zijn vast ook zat echt hele leuke lieve geweldige Nederlanders.


En waarmee bende aangetrouwd?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 19:35
Verwijderd
Er zijn zat mensen die niet willen werken inderdaad. Maar het UWV produceert ook dit soort pareltjes:
Geachte medewerker van het UWV,

Vanaf mijn allereerste contactmoment met u heeft u mij een verhoogde hartslag bezorgd. Ik spreek u aan met ‘u’ omdat u meerdere namen heeft. Elke keer dat wij elkaar hebben gesproken, gaf u mij een andere naam. Erg verwarrend. Daarom houd ik het maar op ‘u’.

Tijdens ons eerste contact dreigde u al met een boete. Een verlaging van mijn gewenste WW-uitkering omdat ik deze niet voor mijn eerste werkloze dag had aangevraagd. Het spijt mij dat ik mij niet voldoende bewust was van de mogelijkheid om geld te ontvangen zonder te werken. Vervelend dat ik gestraft dreigde te worden voor mijn denkwijze dat je inkomsten uit werk moet halen en niet uit een uitkering.

Gelukkig ben ik uiteindelijk wel geaccepteerd als deelnemer aan uw bureaucratische WW-programma. Ik was niet van plan om lang een deelnemer te blijven. Liever verdien ik mijn geld door te werken, dan door thuis te zitten. Waar ik overigens sowieso niet vaak te vinden ben. U betaalt mij maandelijks een vergoeding uit voor het gemis van 8 uur werk in de week. Een vergoeding die ik zelf heb opgespaard aangezien ik al vanaf mijn achttiende volledig deelneem aan het arbeidsproces. En ik werk nog steeds. 3 dagen in de week voor een leuke werkgever. En daarnaast als freelance tekstschrijver. Ik had 3 banen. Nu nog 2.

U heeft mij verplicht om 4 keer per maand een sollicitatieactiviteit te ondernemen. Ik heb geprobeerd u uit te leggen dat het niet makkelijk (onmogelijk?) is om een nieuwe baan voor 8 uur in de week te vinden. Ik heb voorgesteld om deze tijd te benutten om een nieuw eigen bedrijf op te zetten zodat ik snel weer meer eigen inkomsten kan genereren en uit uw WW-programma kan stappen. Dit was helaas onbespreekbaar voor u. U had liever dat ik een nieuwe baan zocht voor een volledige werkweek. U had liever dat ik in deze onzekere tijden mijn vaste contract voor 3 dagen in de week omruilde voor een tijdelijk contract voor 4 of meer dagen. Dat vond u tenminste op papier. Tijdens ons (verplichte) gesprek vertelde u me dat u het heus wel begreep dat ik mijn vaste contract erg waardevol vond. U adviseerde me dan ook om maar gewoon voor de vorm sollicitatiebrieven te sturen. Dan voldeed ik in ieder geval aan uw papieren regels. Gelukkig vond ik zelf een legale tussenweg die ons beiden tevreden kon stemmen. Netwerkactiviteiten om freelance opdrachten binnen te kunnen slepen, telden ook als sollicitatieactiviteit.

Nu heb ik u van de week verblijd met goed nieuws: ik heb een nieuwe baan gevonden! Ik kan weer uit uw programma stappen en mijn eigen complete geldstromen creëren. Ik had verwacht dat u daar ook blij mee zou zijn. Maar helaas vond u het vooral vervelend dat ik niet door ben blijven zoeken naar werk nadat ik mijn nieuwe baan al had gekregen. Daarvoor heeft u mij nu een boete gestuurd. U vindt namelijk dat ik wederom voor de vorm wat extra sollicitatiebriefjes had moeten versturen, ook al ben ik al aangenomen ergens anders.

Op mijn aanvullende bericht dat ik de afgelopen periode behalve een nieuwe baan ook nog meerdere offerteaanvragen heb gescoord en een persoonlijke uitnodiging voor een netwerkbijeenkomst heb ontvangen na een leuk netwerkgesprek heeft u helaas niet meer gereageerd.

Wel ontving ik vandaag een nieuwe brief van u. Een uitnodiging voor een tweede evaluatiegesprek op 29 april. Dan kunnen we samen een plan van aanpak maken om mijn kansen te vergroten om de komende periode nieuw werk te vinden. Dan kunt u wederom mijn CV beoordelen en me vertellen dat onderzoek uitwijst dat comic sans geen aantrekkelijk lettertype is, terwijl mijn CV is geschreven in century gothic. En misschien wilt u me wel weer zo’n prachtig voorbeeld CV laten zien van een andere deelnemer uit uw WW-programma met naam en toenaam.

Ik vind het bijzonder attent van u dat u mij wil helpen om werk te vinden voor mijn laatste werkloze dag. Per 1 mei start ik namelijk met mijn nieuwe baan, zoals ik u al eerder verteld heb. Ik heb geprobeerd u naar aanleiding van uw brief te bellen, maar u heeft het een beetje druk. Gelukkig reageerde u op mijn terugbelverzoek met een bericht in mijn digitale werkmap. Helaas had u de vraag verkeerd begrepen. Ik wilde niet weten wanneer mijn afspraak met u gepland staat. Als tekstschrijver heb ik gelukkig geen last van dyslexie of laaggeletterdheid. Ik heb de datum prima kunnen lezen in uw brief. Als u mij had teruggebeld zoals ik had gevraagd, hadden we dat misverstand snel uit de wereld kunnen helpen.

Beste UWV-medewerker, u bent zo flexibel als een loden deur en uw regels streven hun nut totaal voorbij. U geeft welwillende deelnemers aan uw programma een moedeloos, hopeloos en machteloos gevoel.

Ik hoop dat u beseft dat u niet alleen te maken hebt met luie profiteurs. Dat uw deelnemers voornamelijk mensen zijn met een wens om te werken. Dat uw regels de profiteurs niet tegenhouden, want die hebben er geen moeite mee om voor de vorm briefjes te sturen. Maar dat uw regels en uw manier van communiceren welwillende mensen enorm frustreren. We doen ons best! We willen aan het werk! Beloon ons dan met een felicitatie als we (ondanks uw bijdrage) werk vinden. En niet met een boete.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 19:58
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Wtf
Met citaat reageren
Oud 30-04-2015, 20:48
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
En al die onzin allemaal dankzij mensen zoals Elin3 die exact denken dat mensen het liefst continu op hun luie reet gaan zitten, terwijl bijna niemand het ziet zitten om thuis de hele dag uit hun neus te vreten, ook niet als je ze no strings attached een zak geld geeft.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mincome

Laatst gewijzigd op 01-05-2015 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2015, 19:10
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Citaat:
En al die onzin allemaal dankzij mensen zoals Elin3 die denken dat mensen het liefst continu op hun luie reet gaan zitten, terwijl bijna niemand het ziet zitten om thuis de hele dag uit hun neus te vreten, ook niet als je ze no strings attached een zak geld geeft.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mincome
Want dat is exact wat Eline zegt.

Euh nee.
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2015, 19:57
Verwijderd
Hellend vlak, Henk, hellend vlak.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2015, 20:17
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
die exact denken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.