Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2001, 20:16
B.A.!!
B.A.!! is offline
Wie kan mij helpen met het Nederlands MONDELING op HAVO niveau?? Ik heb het woensdag al, en ik weet echt niet wat ze gaan vragen. Wat moet ik goed leren en wat vragen ze echt duidelijk?? Help me!!
__________________
Irre, super, geil, klasse!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2001, 23:28
Prada
Prada is offline
Mail me maar....ik studeer nederlands, misschien kan ik je helpen...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2001, 17:16
Verwijderd
ik zit op het vwo, maar op de havo zal het ook wel ongeveer hier op neerkomen (het is trouwens per leraar en per school verschillend, maar om je een idee te geven): titelverklaringen, thema's en motieven in een boek, achterliggende gedachten, symbolen, je eigen mening natuurlijk, waarom is het literatuur en geen lectuur, dat soort dingen denk ik aan bij een mondeling...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2001, 17:17
Verwijderd
owh, en waar het boek over gaat, natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 12-03-2001, 22:25
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Thema's zijn belangrijk.. Niet alleen weten wat er gebeurd maar ook *waarom* het gebeurd.
Ik mocht kiezen welk boek ik over wilde praten (is ook al 3 jaar geleden, dus misschien gaat het bij jou anders) dus ik koos een boek dat ik leuk vond.
Enthiousasme is goed, vertel ook *waarom* je iets leuk (of niet leuk) vond en laat merken dat je erover nagedacht hebt.

Veel success
(shit, is dat al weet 3 jaar geleden voor mij?)
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 00:25
Prada
Prada is offline
Citaat:
*E.T.* schreef:
owh, en waar het boek over gaat, natuurlijk
Nee joh, hoeft in principe niet, dat weet de leraar zelf wel, weet meer wat over de hoofdpersoon te vertellen...Maar het is natuurlijk niet verkeerd om een kleine samenvatting in je hoofd te hebben...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Prada schreef:
Nee joh, hoeft in principe niet, dat weet de leraar zelf wel, weet meer wat over de hoofdpersoon te vertellen...Maar het is natuurlijk niet verkeerd om een kleine samenvatting in je hoofd te hebben...


Klopt, werd bij mij ook totaal niet naar gevraagd, maar de leraar mag mij nogal, dus twijfelde niet of ik de boeken sowieso wel gelezen had... Hij zal dus wel naar dit soort dingen vragen als hij/zij daar aan twijfelt, denk ik...

Oh, en B.A.!! succes morgen, he?!! Het gaat vast wel goed, als jij de boeken gelezen hebt, kan die leraar je moeilijk een onvoldoende geven!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2001, 16:02
B.A.!!
B.A.!! is offline
Hee gasten!! Allemaal bedankt voor de info he! Ik moet donderdag pas, en ik heb NIET ALLE BOEKEN GELEZEN, dus dat kan nog een probleem worden. Maarja... ik kom er wel overheen.
TNXS voor alles
__________________
Irre, super, geil, klasse!!!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2001, 11:42
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Wees eerlijk. Een goede leraar kan met *1* vraag bepalen of je een boek wel of niet gelezen hebt, dus geef gewoon toe dat je niet zoveel aandacht aan dat boek hebt besteed een probeer het gesprek te sturen naar een boek waar je *wel* veel over weet.
Probeer de leraar niet te bullshitten over boeken die je niet gelezen hebt, daar krijg je alleen maar irritatie over. Je bedonderd ze heus niet
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2001, 14:23
B.A.!!
B.A.!! is offline
Nou, Dark Angel: Ik heb net m´n mondeling gehad en ik heb niet alles gelezen, en ik heb een 7. Dus wat JIJ lult is dikke stierenstront.
Gewoon je uittreksels goed leren.
__________________
Irre, super, geil, klasse!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Centraal eindexamen [HAVO] College examens
svenandjerrys
2 21-06-2016 09:22
Algemene schoolzaken Staatsexamen mondeling: Tips/ervaringen.
kramerseha
52 21-07-2014 14:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Vragenlijstje over Jan Wolkers (examen opdracht mondeling)
x.Nienke
0 12-03-2012 15:33
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands mondeling (Twee Vrouwen, Hoe God verdween uit Jorwerd)
TheEditor
2 16-03-2010 17:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Leesdossier- Nederlands
ajacied4lf
4 16-03-2010 12:42
Verhalen & Gedichten mondeling... welke boeken???
mewtjuh
16 15-02-2004 19:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.