Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2001, 20:16
B.A.!!
B.A.!! is offline
Wie kan mij helpen met het Nederlands MONDELING op HAVO niveau?? Ik heb het woensdag al, en ik weet echt niet wat ze gaan vragen. Wat moet ik goed leren en wat vragen ze echt duidelijk?? Help me!!
__________________
Irre, super, geil, klasse!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2001, 23:28
Prada
Prada is offline
Mail me maar....ik studeer nederlands, misschien kan ik je helpen...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2001, 17:16
Verwijderd
ik zit op het vwo, maar op de havo zal het ook wel ongeveer hier op neerkomen (het is trouwens per leraar en per school verschillend, maar om je een idee te geven): titelverklaringen, thema's en motieven in een boek, achterliggende gedachten, symbolen, je eigen mening natuurlijk, waarom is het literatuur en geen lectuur, dat soort dingen denk ik aan bij een mondeling...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2001, 17:17
Verwijderd
owh, en waar het boek over gaat, natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 12-03-2001, 22:25
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Thema's zijn belangrijk.. Niet alleen weten wat er gebeurd maar ook *waarom* het gebeurd.
Ik mocht kiezen welk boek ik over wilde praten (is ook al 3 jaar geleden, dus misschien gaat het bij jou anders) dus ik koos een boek dat ik leuk vond.
Enthiousasme is goed, vertel ook *waarom* je iets leuk (of niet leuk) vond en laat merken dat je erover nagedacht hebt.

Veel success
(shit, is dat al weet 3 jaar geleden voor mij?)
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2001, 00:25
Prada
Prada is offline
Citaat:
*E.T.* schreef:
owh, en waar het boek over gaat, natuurlijk