Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2004, 08:15
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Waaraan kan je merken dat je lintworm hebt?

Ik heb het idee dat ik een beetje heel erg veel eet. Ik moet meestal 2 keer per dag een grote behoefte doen op de wc en soms wel 3 keer per dag.
Als ik zo vaak naar de wc moet heeft mijn lichaam dan wel tijd gehad om alle stoffen op te nemen uit het voedsel?

Het kan natuurlijk best dat ik gewoon een snelle stofwisseling heb maar ja....dan vraag ik me toch af waar al die stoffen blijven want dik ben ik niet. Eerder een beetje aan de lichte kant.
Omdat ik zoveel eet maar er aan mij verder niet te merken valt dat ik zo veel eet dacht ik dat ik misschien wel lintworm zou hebben.

Zijn er bepaalde symptomen als je lintworm hebt?
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 08:25
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Kriebel in je kont, stukjes wit in je poep, vermageren, moe zijn.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 08:28
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
www.google.nl

vul lintworm in of lintworm en mens of lintworm en kenmerken... genoeg te vinden
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 09:31
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Best wel misselijkmakend om te lezen als je zit te eten

Lintworm

Wat is het?
Lintworm is een platte worm die leeft in de darm. Hij zit met een kopdeel (scolex) goed verankerd in de darmwand. Een volwassen lintworm kan twee tot tien meter lang worden en een levensduur hebben van 25 jaar.

Hoe herkent u het?
Elke worm bestaat uit een lange keten (lint) segmenten of geledingen (proglottiden) van elk ongeveer 0,5 bij 2 cm. Aan het eind van de worm laten regelmatig segmenten los. Deze zijn in de ontlasting terug te vinden, vaak in een kleine serie aan elkaar vast. Soms raakt een langer deel van wel enkele meters los. De segmenten zijn bleek van kleur.

Hoe ontstaat het?
Meestal door het eten van rauw of onvoldoende verhit rundvlees. Vooral filet americain, rauw gehakt, niet goed doorbakken burgers en biefstuk zijn beruchte infectiebronnen. Runderen zijn zogenoemde tussengastheren van de lintworm. Vooral in de achterhand en tong van besmette dieren nestelen zich kystes van de worm. Vandaar dat biefstuk een belangrijke besmettingsbron vormt.

Is het ernstig en wat kunt u verwachten?
Een lintworminfectie is niet ernstig. Het is wel zaak om contact op te nemen met de huisartspraktijk voor behandeling. Zolang de infectie bestaat, verliest men af en toe segmenten, los of in series. Omdat de kop bijna nooit vanzelf loslaat, zal de worm niet verdwijnen zonder behandeling. Zelfs wanneer u een heel lang lint van enkele meters verliest, blijft de kop vrijwel zeker achter.

Wanneer naar de huisarts?
Het medicijn dat nodig is, kan alleen op recept worden verkregen. U zult dus altijd contact moeten opnemen met de huisartspraktijk. Het gaat om niclosamide (Yomesan), tabletten van 500 mg. De behandeling bestaat uit één keer innemen. Kinderen tot 2 jaar 1 tablet, tot 6 jaar 2 tabletten, oudere kinderen en volwassenen 4 tabletten.
Als u naar de huisartspraktijk gaat, probeer dan een aantal segmenten in een potje mee te nemen, dat helpt om de diagnose zeker te stellen.

Wat kunt u er zelf aan doen?
Qua behandeling kunt u verder weinig doen.

Algemene adviezen en voorzorgsmaatregelen
Als u vlees eet, let op dat het door en door gaar is. Vooral vlees van de barbecue en rauwe vleeswaren als filet americain en gehakt zijn beruchte besmettingsbronnen.


Geen dank
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 11:23
Verwijderd
Ik moest van mijn moeder altijd pompoenpitjes eten, zodat áls ik wel zo'n beest in me zou hebben, hij dood zou gaan... Mja, die kan je gewoon altijd wel eten, kan geen kwaad.

Maar goed, als je zeker wil weten of je het hebt, dus goed zoeken naar segmentjes en die mee naar de dokter nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 11:51
Verwijderd
Damn, en dan te bedenken dat ik bijna elke week wel Filet Americain eet
Okey, dat wordt dus heel flink minder
en 2 tot 10 meter?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 24-03-2004 @ 12:51:
Damn, en dan te bedenken dat ik bijna elke week wel Filet Americain eet
Okey, dat wordt dus heel flink minder
en 2 tot 10 meter?
Je krijgt die beesten alleen van slechte filet americain, als je goed vers spul koopt, kan het geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 12:50
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Hoe wil je dat nou zeker weten, de meeste mensen kopen het in de supermarkt.
Filet american is gewoon crap nooit eten dat spul.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:00
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
ESCO schreef op 24-03-2004 @ 13:50:
Hoe wil je dat nou zeker weten, de meeste mensen kopen het in de supermarkt.
Precies, hoeft maar net iemand op de vleeswarenafdeling te zijn die z'n handen niet gewassen heeft als ie naar het toilet is geweest die toevallig een lintworm of gewone wormpjes (aarsmaden) heeft...

Voor mij geen rauw vlees
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:57
Verwijderd
Mwah, die Filet komt over het algemeen van de slagerij af. En aangezien daar alles met de machine gaat komt er geen mens mee in aanraking. Tenminste, dat is bij ons zo.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 18:26
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 24-03-2004 @ 10:31:
* zeer uitgebreid, helder en compleet verhaal *
bedankt voor je reactie

Ik ben er achter.....ik heb geen lintworm
Ik heb echt nog nooit wat raars in de ontlasting gezien. Zou je dat trouwens ook niet voelen als er zo'n groot beest in je darmen zit?
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 24-03-2004 @ 19:26:
bedankt voor je reactie

Ik ben er achter.....ik heb geen lintworm
Ik heb echt nog nooit wat raars in de ontlasting gezien. Zou je dat trouwens ook niet voelen als er zo'n groot beest in je darmen zit?
't Beest is vooral heel lang, en aangezien je darmen ook heel lang zijn hoef je dat dus helemaal niet te voelen...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 18:35
Zazoo
Zazoo is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 24-03-2004 @ 19:26:
bedankt voor je reactie

Ik ben er achter.....ik heb geen lintworm
Ik heb echt nog nooit wat raars in de ontlasting gezien. Zou je dat trouwens ook niet voelen als er zo'n groot beest in je darmen zit?
je ziet m wel als ie via je kont eruit komt . hehe er was een programma over allerlei beestjes in je lichaam op tv een tijdje terug. die man had ongeveer een meter lintworm uit zn kont getrokken en de rest zat vast in zn darmen. toen heeft zn vrouw t stuk afgeknipt en is de rest weer terug naar binnen gegaan

en nee volgens mij voel je zo'n beest niet
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 18:45
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Zazoo schreef op 24-03-2004 @ 19:35:
die man had ongeveer een meter lintworm uit zn kont getrokken en de rest zat vast in zn darmen. toen heeft zn vrouw t stuk afgeknipt en is de rest weer terug naar binnen gegaan
*Kots*
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 19:59
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
Zazoo schreef op 24-03-2004 @ 19:35:


en nee volgens mij voel je zo'n beest niet
volgens mij wel in mijn 'spelen-in-de-zandbak-tijd'had ik regelmatig (lees jaarlijks) een lintworm en dat jeukte echt wel!

gewoon 2maal een pilletje nemen (die naar gore perzikyoghi smaakt) slikken en je bent er vanaf...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 20:17
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
gelukkig ben ik vegetarier
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 20:58
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Oh bah wat vies.. Kan je er alleen maar last van hebben als je rauw vlees enzo eet, of krijgt iedereen het zeg maar wel es?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Gruppie schreef op 24-03-2004 @ 20:59:
volgens mij wel in mijn 'spelen-in-de-zandbak-tijd'had ik regelmatig (lees jaarlijks) een lintworm en dat jeukte echt wel!

gewoon 2maal een pilletje nemen (die naar gore perzikyoghi smaakt) slikken en je bent er vanaf...
Had je dan serieus een lintworm? Ik had ook wel eens wormen van het in de zandbak spelen, maar geen lintwormen...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 21:24
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-03-2004 @ 22:04:
Had je dan serieus een lintworm? Ik had ook wel eens wormen van het in de zandbak spelen, maar geen lintwormen...
Ja precies. Ieder kind heeft wel een keer wormen gehad en ik ook, regelmatig zelfs. Van in de zandbak spelen krijg je echt niet zo vaak een lintworm, zullen wel gewoon aarsmaden geweest zijn (kleine, dunne, witte wormpjes)
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 10:43
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
Zazoo schreef op 24-03-2004 @ 19:35:
je ziet m wel als ie via je kont eruit komt . hehe er was een programma over allerlei beestjes in je lichaam op tv een tijdje terug. die man had ongeveer een meter lintworm uit zn kont getrokken en de rest zat vast in zn darmen. toen heeft zn vrouw t stuk afgeknipt en is de rest weer terug naar binnen gegaan

en nee volgens mij voel je zo'n beest niet
whahahaha wat ranzig! sjee...


Citaat:
Ja precies. Ieder kind heeft wel een keer wormen gehad en ik ook, regelmatig zelfs. Van in de zandbak spelen krijg je echt niet zo vaak een lintworm, zullen wel gewoon aarsmaden geweest zijn (kleine, dunne, witte wormpjes)
idd, die had ik ook een keer niet fijn.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 16:22
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-03-2004 @ 22:04:
Had je dan serieus een lintworm? Ik had ook wel eens wormen van het in de zandbak spelen, maar geen lintwormen...
Ik dacht serieus dat dat dezelfde waren...... LOL

Misschien jeukt een lintworm dan ook niet...

well, forget it!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:02
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Lintwormen komen haast niet voor.
Kenmerken zijn witte dingen (lijkende op stukjes bamisliert, een lintworm is plat en bestaat uit segmenten (stukjes) en die stukjes laten ze soms los en die poep je uit) in je ontlasting en erge vermagering.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:15
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Qimm schreef op 25-03-2004 @ 19:02:
Lintwormen komen haast niet voor.
nooouuuu.... ik ne aardig wat mensen die het hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 20:36
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 24-03-2004 @ 22:24 :
Ja precies. Ieder kind heeft wel een keer wormen gehad en ik ook, regelmatig zelfs. Van in de zandbak spelen krijg je echt niet zo vaak een lintworm, zullen wel gewoon aarsmaden geweest zijn (kleine, dunne, witte wormpjes)
ik heb liever 1 super grote dan tig kleine frummelende
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 02:04
casual dreamer
casual dreamer is offline
het is niet schadelijk voor het lichaam

2eeuwen terug werd het aan vrouwen voorgeschreven door de dokter om af te slanken dus no problem

profiteer ervan zolang je kunt eten wat je wil en niets bijkomen
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 15:57
pure_evil
pure_evil is offline
Citaat:
casual dreamer schreef op 04-04-2004 @ 03:04 :
het is niet schadelijk voor het lichaam

2eeuwen terug werd het aan vrouwen voorgeschreven door de dokter om af te slanken dus no problem

profiteer ervan zolang je kunt eten wat je wil en niets bijkomen
stel je voor, je hebt een lintworm, vreet je helemaal te pletter, maar je komt niet aan, je valt zelfs af...daar word je lichamelijk heel erg moe van...je valt nog steeds af...je komt onder je gewichtsgrens, maar hebt geen anorexia, je eet alles wat los en vast zit...mineralen krijg je niet meer binnen (die gaan naar de worm) enz enz..en al maar wordt je dunner tot je dood gaat (en ja dat kan als je niet onder behandeling gaat)

niet schadelijk voor het lichaam?
__________________
papa is niet lief! het verwende nest kiest vandaag voor zichzelf
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 18:32
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
stel je voor, je hebt een lintworm, vreet je helemaal te pletter, maar je komt niet aan, je valt zelfs af...daar word je lichamelijk heel erg moe van...je valt nog steeds af...je komt onder je gewichtsgrens, maar hebt geen anorexia, je eet alles wat los en vast zit...mineralen krijg je niet meer binnen (die gaan naar de worm) enz enz..en al maar wordt je dunner tot je dood gaat (en ja dat kan als je niet onder behandeling gaat)

niet schadelijk voor het lichaam?
klopt wat je zegt
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
pure_evil schreef op 05-04-2004 @ 16:57 :
stel je voor, je hebt een lintworm, vreet je helemaal te pletter, maar je komt niet aan, je valt zelfs af...daar word je lichamelijk heel erg moe van...je valt nog steeds af...je komt onder je gewichtsgrens, maar hebt geen anorexia, je eet alles wat los en vast zit...mineralen krijg je niet meer binnen (die gaan naar de worm) enz enz..en al maar wordt je dunner tot je dood gaat (en ja dat kan als je niet onder behandeling gaat)

niet schadelijk voor het lichaam?
Het werd dan ook 2 eeuwen geleden voorgeschreven. Toen waren ze nog niet zo ver
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 20:00
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
bleh vies idee om zon ding vna enkele meters in je lichaam te hebben..
vooral dat verhaal van die vent die er enkele meters uittrok en dat de rest na afknippen trugkroop *kots*
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #18
George
500 24-05-2007 20:49
Levensbeschouwing & Filosofie als je god was
AllisOne
71 20-10-2005 15:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.