Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2007, 18:59
piiingpong
Ik moet een essay schrijven van één A4-tje waarin ik mijn mening geef over iets en dat thermodynamisch onderbouw. Ik heb zelf al twee ideeën uit proberen te werken, maar dat is bij allebei mislukt. Daarom zou het wel fijn zijn als er hier mensen zijn met ideeën.
Het hoeft niet iets heel ingewikkelds te zijn, als ik wat met de algemene gaswet of iets dergelijks kan doen is het al goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2007, 20:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Voor welk niveau? Havo, vwo, hbo, wo?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 21:03
piiingpong
WO, hoewel het vak niet veel voorstelt, dus het hoeft niet van erg hoog niveau te zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 21:05
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het uitzetten van spoorrails of wegen
Werking van koelkast, airco

Zoiets?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 00:04
Barry K
Barry K is offline
Een essay voor thermodynamica brengt een zeer breed sprectrum aan mogelijke onderwerpen met zich mee. Het uitzetten van spoorrails is op zich wel interessant.
Een andere optie is om een specifieke wet of een grondlegger van de thermodynamica weer te geven. Je zou een onderwerp als entropie kunnen behandelen.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 10:27
Verwijderd
Leid de ideale gaswet af uit de statistische fysica.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 15:22
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ja! Leuk!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 18:59
piingpong
bedankt allemaal, ik denk dat ik eerst maar eens wat van die spoorrails ga proberen te maken, dat is wel een goed idee. De ideale gaswet afleiden uit de statische fysica is vast ook heel leuk, maar dat past vrees ik niet op één A4-tje.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 11:31
Verwijderd
Citaat:
piingpong schreef op 28-03-2007 @ 19:59 :
De ideale gaswet afleiden uit de statische fysica is vast ook heel leuk, maar dat past vrees ik niet op één A4-tje.
Jawel hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 13:17
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Bepaal de totale entropie in het heelal. (Of kan dat niet? )
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Darkiekurd schreef op 30-03-2007 @ 14:17 :
Bepaal de totale entropie in het heelal. (Of kan dat niet? )
Definieer het heelal
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 16:04
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-03-2007 @ 13:43 :
Definieer het heelal
Dat kan niet, want het heelal dijt steeds maar uit, dus kun je de totale entropie van het heelal alleen uitrekenen op een bepaald tijdstip en straal ten opzichte van de aarde.

heel·al (het ~, ~len)
1 ruimte waarin de aarde, planeten, sterren en andere hemellichamen zich bevinden => hemelruim, ruim, universum, wereldruim
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 07:12
piiinpong
Citaat:
Darkiekurd schreef op 31-03-2007 @ 17:04 :
Dat kan niet, want het heelal dijt steeds maar uit, dus kun je de totale entropie van het heelal alleen uitrekenen op een bepaald tijdstip en straal ten opzichte van de aarde.
Of je bepaalt de totale entropie als functie van de tijd en plaats, dat kan wel.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 09:24
Habbekrats
Citaat:
piiinpong schreef op 02-04-2007 @ 08:12 :
Of je bepaalt de totale entropie als functie van de tijd en plaats, dat kan wel.
Als functie van tijd dan; je kan het heelal als systeem beschouwen. Juist in één punt is entropie niet gedefiniëerd.
Maar buiten dat probleem is het echt onmogelijk om iets verstandigs te zeggen over de macrotoestand van het heelal en vooral hoeveel mogelijke microtoestanden daarbij horen. De entropie van twintig deeltjes die op een bepaalde manier in twee of drie volumes zitten kan je nog wel uitrekenen, de entropie van een kop koffie bij lange na niet en die van de Melkweg of het heelal; tsja...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.