Oud 13-03-2014, 11:14
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Tof dat je ook aan Evy begonnen met Neko* Met dit weer is hardlopen zo fijn

Ik ben vandaag aan level 3 begonnen, wilde hardlopen maar heb een beetje longtyfus en hoest met om de 5 minuten helemaal uit elkaar, dus Jillian leek me beter. Het viel me zo erg mee dat ik het eigenlijk een beetje jammer vind, alles pro en zonder problemen tot het eind Ik wilde eigenlijk nog even een level bikkelen voor ik Jillian gedag zeg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2014, 11:28
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Doe je 2006 of 2011?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2014, 11:38
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
2011. Ik heb een heleboel jaren terug de 2006-variant gedaan en ben toen op een gegeven moment afgehaakt omdat de nummers oneindig herhaald werden. Zit er verder nog verschil in het schema dan? Want van tevoren bedacht ik me dat ik al 3 minuten zou moeten lopen en dat ik daar echt dood aan zou gaan. Maar dat was dus niet.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2014, 11:41
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ja in 2006 loop je les 1 al 3 minuten. En de opbouw is anders. (In de 2006 versie loop bijv. je het zwaarste stuk als laatst, in 2011 in het midden, zolang er een midden is tenminste ) In 2006 loop je in week 8 en 9 een stuk van 20 minuten (na een stuk van 10), in 2011 is week 9 geloof ik 3x13.

Edit: het is 13, 13, 8 in week 9 bij 2011. Ik heb 2006 gedaan trouwens/doe de laatste weken nu opnieuw, ik vind de foute hitjes nogal fijn Die herhaling herken ik niet echt Daarna door met tienkilometerschema of wielrennen, of allebei, weet nog niet
Met citaat reageren
Oud 13-03-2014, 11:44
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Zie! Dan ben ik toch niet compleet van de wijs. Als ik dat zo zie, denk ik dat de 2011 versie wel prima is voor mij. Welke heb jij gevolgd dan? En ben je inmiddels al aan de 10km, of loop je nog steeds 5?
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2014, 11:46
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Zie edit
Met citaat reageren
Oud 13-03-2014, 11:49
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
In november haakte ik een beetje af, in december en januari niet/nauwelijks gelopen en eind februari weer begonnen. Maar nu longtyfus en laatste loopje was zes dagen geleden. Als 't morgen een beetje beter is ga ik er weer op uit
Met citaat reageren
Oud 13-03-2014, 12:01
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Het klinkt alsof 2011 iets trager opbouwt, dat is wel prima voor mij. Ik heb niet echt een aanleg voor cardio. De herhaling kan ook in mijn hoofd zitten hoor, ik heb het echt heel wat jaren terug eens gedaan en er waren ook meer dingen waardoor ik uiteindelijk afhaakte. Als ik jou was zou ik wel gewoon allebei gaan doen, want het is zo zonde als je straks de 5km kan lopen en het dan weer laat verzwakken.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2014, 05:20
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb ook een soort van afhaakweek met ziekig-zijn en eindeloos veel file waardoor ik gisteren pas om 21u aan mijn avondeten zat. Toen had ik geen puf meer om nog te sporten.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2014, 07:11
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Ik loop ook met Evy de 2001 versie, les 25 alweer!
Over twee weken 5 km wedstrijd lopen en dan hoop ik binnen de 30 min Ik heb alleen bij het lopen last van mijn achillespees en nu moet ik rustiger aandoen, daar baal ik wel beetje van

En ik moet inderdaad verzinnen wat hierna te doen..

En in 2001 is het grote verschil dat je telkens 3 lessen hetzelfde aantal minuten loopt.
__________________
*danst met bob the bear*
Met citaat reageren
Oud 15-03-2014, 07:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb de oude Evy 0-5 gedaan, lang geleden. En daarna het vervolg van 5-10 km. Ik vond de instructies altijd heel fijn, maar op een gegeven moment ben je de muziek wel een beetje zat.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2014, 16:22
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Sann, had jij niet ooit een programmatje om te zien welke route (en dus afstand) je gelopen had? Deed je dat met de gps tracker van je mobiel, of achteraf? Want ik loop hard met mijn mp3speler, maar wil wel graag weten welke afstand/tijd ik gelopen heb.

Verder was het vandaag 7/28 van Ripped, dus maandag level 2.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2014, 16:45
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Neko*: bij gebrek aan smartphone () teken ik gewoon de route op Google Maps. Maar er zijn inderdaad ook apps die dat kunnen tracken.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2014, 17:11
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik loop met runkeeper op m'n telefoon. Heb zo'n hippe armband voor je bovenarm waar je telefoon (en sleutels) in kunnen, dan trackt ie ook beter ivm bereik enzo. Op runkeeper kun je ook handmatig invullen geloof ik, maar ik vind 't tof dat je door gps ook gelijk ziet hoe je hebt gelopen per km enzo. (Eerst liep ik de eerste km standaard hard, daarna moe en de rest een stuk slechter, laatste meestal het slechtst, nu probeer ik me de eerste km een beetje in te houden en loop ik steeds meer in een contstant tempo).
Met citaat reageren
Oud 15-03-2014, 17:11
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik heb katerdag met M&M's en pannenkoeken en vanavond meer bier, dus ik slack extreem hard vandaag
Met citaat reageren
Oud 15-03-2014, 17:15
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
http://runkeeper.com

Ik hou er ook sinds mei m'n gewicht bij en hij rekent uit hoeveel kcal je hebt verbrand met hardlopen en je krijgt leuke grafiekjes over van alles
Met citaat reageren
Oud 15-03-2014, 17:16
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
En als ik een week ofzo slack stuurt ie me een herinnering met iets van "A little while ago you thought sunday morning was the perfect time to work out!" Soort prive-Jillian
Met citaat reageren
Oud 15-03-2014, 17:37
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Okee, dat klinkt echt geniaal. Ik ga eens kijken of ik het ook wat vind in gebruik. In ieder geval bedankt voor alle tips, ik vind het wel fijn om in ieder geval een klein beetje een idee te hebben van wat ik loop.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2014, 18:18
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Alweer een tijdje geleden vroegtijdig gestopt met 30 Day Shred (ik had gewoon niet de gelegenheid om ongestoord zo'n hele work-out te kunnen doen). 5 maart begon ik heel enthousiast aan een 30 day abs challenge (sit-ups, crunches, leg raises en plank), maar mijn rug is daar blijkbaar niet sterk genoeg voor en gaat pijn doen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-03-2014, 20:26
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb vandaag weer geworkout met Jillian, ripped level 3. En het viel ontzettend tegen. Een weekje ziek zijn vreet aan je conditie...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2014, 18:45
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Vandaag 16km gefietst door de heuvels. Soms was het flink steil. Ik was erna wel moe, maar het ging goed!
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2014, 19:12
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
runkeeper ftw
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 18-03-2014, 13:57
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Gisteren door allerlei stomme dingen niet gesport. Vanochtend 8/28. Ik vind level 2 echt een heel stuk vervelender dan level 1. Nu ben ik aan het twijfelen of ik tegen 5u nog een rondje zal hardlopen.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 13:53
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb mijn dansmat voor de xbox weer eens tevoorschijn gehaald Sinds vorig jaar niet meer gedaan, maar het is zo ontzettend leuk en ik verbrand er behoorlijk wat calorieën mee geloof ik. Ik vind het wel verslavend en daar schuilt natuurlijk meteen ook het gevaar in, maar ik denk dat mijn spieren het allemaal wel aankunnen zolang ik genoeg blijf slapen (ik ben een beetje bang voor terugval nu omdat het de afgelopen twee jaren in deze tijd van het jaar mis ging en ik toen ook net flink bezig was met sporten).
Verder wil ik gaan trainen op lenigheid omdat ik écht een hark ben. Als ik met gestrekte knieën sta en de grond probeer te raken kom ik net voorbij mijn knieën. Een fysiotherapeut heeft het ooit opgemeten en het als 'net niet pathologisch' bestempeld Mijn bedoeling is om elke dag een beetje te oefenen en ik heb al gemerkt dat het helpt om alles spieren te ontspannen en gewoon in dezelfde houding te blijven staan (niet steeds omhoog komen en weer proberen de grond te raken). Ik hoop dat het ook helpt tegen de rugpijn die ik vaak heb. Ik ga ook nog wat andere oefeningen zoeken voor lenigheid. Als iemand tips heeft: graag!

Het hardlopen stel ik toch nog even uit, ik ben te bang voor blessures en misschien kan ik beter eerst nog wat afvallen voor ik met hardlopen begin zodat ik mijn gewrichten niet te veel ga belasten.
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 12:37
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Evy les 2, en het ging een stuk fijner dan de vorige keer. Beetje jammer alleen dat dat precies een week geleden is, maar alsnog. Deze week toch maar proberen het beter in te plannen.

En gister nog 9/28. Met spierpijn in mijn kont.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 00:33
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Alweer een tijdje geleden vroegtijdig gestopt met 30 Day Shred (ik had gewoon niet de gelegenheid om ongestoord zo'n hele work-out te kunnen doen). 5 maart begon ik heel enthousiast aan een 30 day abs challenge (sit-ups, crunches, leg raises en plank), maar mijn rug is daar blijkbaar niet sterk genoeg voor en gaat pijn doen
Zou dat abs-gebeuren wel okay zijn als je een totale noob bent? Ik merkte bij de shred dat ik de situps enzo het beste aankon, en ik wil wel iets doen, maar mijn enkel is naar de klote en ik kan al het springen niet aan.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 20:17
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het gaat niet zo goed met mijn sportroutine... veel te onregelmatig ge sport de afgelopen weken. Soms had ik het echt te druk en soms verzon ik prachtige excuses . Maar vandaag heb ik ripped level 4 gedaan en dit weekend ga ik dan echt beginnen aan Killer buns and tighs.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 20:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Zou dat abs-gebeuren wel okay zijn als je een totale noob bent? Ik merkte bij de shred dat ik de situps enzo het beste aankon, en ik wil wel iets doen, maar mijn enkel is naar de klote en ik kan al het springen niet aan.
Je kunt het gewoon proberen en stoppen als het te veel wordt?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 00:01
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Je kunt het gewoon proberen en stoppen als het te veel wordt?
Ik bedoelde meer: heeft het nut om alleen buikspier oefeningen te doen? Natuurlijk is het beter dan niks doen, maar ik vraag me af om het zou helpen om af te vallen.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 02:08
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik voorzie een kater voor morgen, en dus ongetwijfeld weinig zin om hard te lopen.....
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 06:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik bedoelde meer: heeft het nut om alleen buikspier oefeningen te doen? Natuurlijk is het beter dan niks doen, maar ik vraag me af om het zou helpen om af te vallen.
Oh, op die manier. Aan de ene kant denk ik: iets is beter dan niets, aan de andere kant is alleen buikspieren wel heel beperkt. Er zijn ook cardio oefeningen waarbij je niet springt, misschien kun je daar nog wat mee?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 11:13
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Wat ik me herinner van 30 day abs is dat 't net zo zwaar (of misschien wel zwaarder, want ik ben voortijdig afgehaakt ) vond als 30DS/Ripped whatever. Er zit wat meer abs in maar het is op de zelfde manier opgebouwd, dus kracht, cardio en abs, behalve dat ze in kracht en cardio wat moves gooit die behalve goed voor kracht ook goed voor je buikspieren zijn. Ik denk dus dat het heel goed is om te doen, maar niet helemaal wat je voor ogen hebt

22/30, lig een beetje achter op schema want er kwamen te veel dingen tussendoor (bier) en wilde wel braaf m'n rondjes park draven, maar het einde van m'n Jillian-jaar komt in zicht
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 17:09
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Evy les 3, even tussen de regenbuien door. Met nog een extra minuutje er achteraan omdat het zo lekker ging.

Ik vond killerabs echt een STUK minder zwaar dan shred. Maar ik heb alleen level 1 gedaan, voordat ik overstapte op ripped, dus misschien ben ik niet de best aangewezen persoon om er een oordeel over te vellen.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 17:16
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik twijfel nu of ik killerabs wel gedaan heb. Ja, volgens mij wel, tegelijk met lieveheersbeest geloof ik. Hm.

Anyhow even googelen leert mij dat zowel een rondje shred als killerabs je gemiddeld ong. 200 kcal laten verbranden (bij gemiddeld gewicht). Verbrandingsgewijs is het dus hetzelfde en even goed
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 18:46
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Iedereen heeft zo de kanten die hij/zij minder goed kan denk ik. Ik bedoel, toen ik Body Revolution deed, bleek maar weer wat voor cardiokneus ik ben. Ik ging echt kapot aan die cardiodagen. Terwijl buikspieroefeningen me over het algemeen echt niet zoveel doen.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Ik twijfel nu of ik killerabs wel gedaan heb. Ja, volgens mij wel, tegelijk met lieveheersbeest geloof ik. Hm.

Ja, met de dancing crab
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 22:06
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Ja, met de dancing crab
Oh jaaaaaa
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 05:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben gisteren begonnen aan Killer buns and thighs. Tot nu toe vind ik 'm leuk (maar sommige oefeningen wel ingewikkeld en zwaaaaaaar).
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 06:43
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ja, Killer Buns & Thighs is leuk! Nadat ik Ripped heb afgemaakt ga ik daar mee verder.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 14:49
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Evy les 4, de drie minuten achter elkaar lopen zijn een feit. Het ging niet zo lekker als de vorige keer, maar ik heb wel alles helemaal uitgelopen.

En gisteren had ik ook nog 11/28. Ik vergeet steeds te posten, omdat het eigenlijk zo vanzelfsprekend is. Het voelt wel lekker, jillian en hardlopen afwisselen.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 21:30
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Het voelt wel lekker, jillian en hardlopen afwisselen.
Dat vind ik ook fijn.

Vanmiddag heb ik snel Killer buns and thighs 2/21 gedaan. Ik ben een mietje, want tijdens de repetitions geef ik soms op, terwijl ik achteraf helemaal niet zo veel voel in mijn benen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 16:44
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
fyi:

Er is geen wetenschappelijk bewijs dat goede hardloopschoenen blessures voorkomen.

Dit blijkt uit het proefschrift van sportarts Steef Bredeweg van het Universitair Medisch Centrum Groningen.

Uit zijn onderzoek blijkt verder dat er slechts twee factoren zijn die het risico op een blessure aantoonbaar vergroten: overbelasting en een eerdere blessure.

http://www.nu.nl/gezondheid/3736308/...blessures.html
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 11:26
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Goed om te weten.

Evy les 5, ging weer lekker. Ik heb nu al zin in zaterdag, omdat ik dan weer mag lopen. En maandag, omdat ik dan eindelijk naar level 3 mag van ripped. Enige nadeel van het afwisselen met hardlopen, de programma's lijken veel langer te duren.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 21:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
3/21! Sommige oefeningen zijn absurd zwaar en anderen mogen wel wat zwaarder, dus ik heb mijn gewichten er vaker bij genomen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 07:03
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
En gisteren heb ik 4/21 gedaan. Het begint al wat beter te gaan, al is circuit 1 echt absurd zwaar voor de spieren.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 07:45
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Vanmiddag ga ik meedoen aan een hardloopwedstrijd, 5 km. En ik ben zenuwachtig
__________________
*danst met bob the bear*
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 09:58
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Niet nodig, dat is leuk! Succes!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 11:44
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Evy les 6, alweer. Laatste paar minuten vielen zwaar, want tering wat is het warm. Maar het loopt o zo lekker.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 11:48
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik voelde de zon ook flink branden vanochtend ja
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 11:52
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Het is nog steeds raar om te merken hoe snel sporten went. Ik weet nog dat ik 5 jaar terug of zo ook aan Evy ben begonnen (twee of drie keer opnieuw zelfs), en dat ik het echt een hel vond om de deur uit te gaan om te gaan sporten. Nu zat ik gisteren op de bank met niets te doen en dacht 'was het maar zaterdag, dan kon ik mijn rondje hardlopen'. Belachelijk gewoon.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.