Oud 02-03-2013, 20:12
Birte1991
Avatar van Birte1991
Birte1991 is offline
Ik heb 3 dagen geleden 2 ratjes gekocht. Ik heb jaren geleden ratjes gehad maar die waren al tam toen ik ze kreeg.
Ik wil ze graag tam maken maar steeds als ik ze probeer op te pakken gaan ze ineens erg veel poepen. Ook zijn ze nog wat schuw. Ik lees overal dat ik ze gewoon zo veel mogelijk op moet pakken maar ik vind het zo zielig. Heeft iemand hier ervaring mee?
__________________
Perfection isn't one of my best qualities
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2013, 20:47
Verwijderd
heee

tja ik heb dan zelf een hamster gekocht, jaartje geleden, en die begon altijd heel hard te piepen
en poepen als ik hem wilde pakken, 1.5 week later was die tam
het is dan misschien zielig, maar als je ze niet pakt, worden ze ook niet tam
dus je kan het maar beter wel doen! Succes
Met citaat reageren
Oud 03-03-2013, 11:23
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Je kunt het eerst het beste proberen met lekkere dingen. Ratjes zijn echte lekkerbekken, dus zullen ze vrij snel op je af komen als je écht iets lekers hebt, bijvoorbeeld kattenvoer of een stukje gekookt ei. Zo kun je er ook makkelijk achter komen wat jouw ratjes lekker vinden, winwin, dus!

Snebbeltje naamzoek, jij hebt toch ook wel aardig ervaring met ratjes?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2013, 12:17
tomska
Avatar van tomska
tomska is offline
wij hadden muizen heel tam gemaakt. konden ook trucjes enzo dan hadden we een klikkertje en een bakje voer en als hij iets goed deed kreeg hij wat te eten =D. ratten hebben we ook gehad en deze maakte we tam door gewoon ze te laten wennen aan je handen enzo en als ze eruit zijn ze eten geven om ze te belonen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2013, 16:25
Birte1991
Avatar van Birte1991
Birte1991 is offline
Dankjewel voor de reacties! Heb ze vandaag en gisteren ook opgepakt. Dat poepen gewoon genegeerd. Ga het gewoon zo volhouden! Hopen dat ze snel tam zijn.
__________________
Perfection isn't one of my best qualities
Met citaat reageren
Oud 06-03-2013, 09:28
Verwijderd
En als je de kooi openzet en wacht tot ze er zelf uitkomen? Mijn ratjes zijn inmiddels zo gewend aan het oppakken dat het geen probleem meer is, maar in het begin zette ik de kooi open en bleef daar naast zitten, zodat ze aan mij konden wennen en op hun eigen tempo op onderzoek uit konden gaan. Wat ik ook veel heb gedaan, is de ratjes gewoon over de bank laten lopen (als ze dat bij jou mogen, uiteraard) als ik daar zelf bij zit. Ook hier kunnen ze dan op eigen onderzoek uitgaan en op hun eigen tempo alles onderzoeken maar ben je wel in de buurt. Ze constant op schoot willen houden werkt niet zo goed, al helemaal niet als ze nog wat onwennig zijn. Ik ben geneigd om te zeggen: Laat ze lekker hun eigen gang gaan maar blijf in de buurt. Dan zoeken ze je wel op. Tenminste, dat deden die van mij.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 22:50
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ja als je ze op de bank of op bed laat lopen en ze komen naar je toe, ze iets lekkers geven als ze op schoot komen. En als ze bang zijn, niet direct terug zetten, dat bang zijn houden ze niet uren vol, ze worden vanzelf rustiger en dan leren ze ook dat ze niet bang hoeven zijn. Als je ze steeds oppakt en na een minuut, terwijl ze nog in volle angst zitten, weer terugzet, dan blijven ze oppakken met angst associëren. (Net als met mensen, iemand die bang is de straat op te gaan, zal die angst niet afleren door na tien stappen buiten de deur terug naar binnen te sprinten. Als diegene een paar stappen buiten de deur zet, wacht tot de angst zakt en dán pas terug naar binnen gaat, ervaart diegene het als een succes en zal een volgend keer dat weer durven). Mijn ratje (ik heb er nu nog maar 1) blijft het oppakken vervelend vinden maar is daarna nooit echt angstig meer.
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Keuze huisdier
Verwijderd
49 12-06-2006 20:52
Flora & Fauna Ervaring met een fret, chinchilla, tamme rat?
Stepsje
39 21-08-2005 12:04
Flora & Fauna ratjes
barbara.inc
4 27-04-2005 23:00
Flora & Fauna vraag over voederratten
duifeltje
37 12-11-2003 15:23
Flora & Fauna Nestje jonge ratjes!!!
Verwijderd
77 29-04-2003 13:51
Flora & Fauna pino en popje mijn ratjes
kleine wicca
19 06-10-2002 16:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.