Advertentie
Oud 10-05-2018, 15:16
Verwijderd
Ik zag er gisteren een item over op nieuwsuur geloof ik. Interessante man wel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 17:36
Verwijderd
Ook mooi hoe de reli-gekkies en aso's reageren op zo'n bericht, terwijl ik alleen maar denk wat fijn dat hij in Zwitserland dit wel heeft kunnen laten doen en jammer dat het in zijn eigen land nog niet kan. Vanwege domme redenen.

Ik hoop echt dat het ooit geaccepteerd wordt dat

1. abortus de normaalste zaak van de wereld is
2. euthanasie de normaalste zaak van de wereld is
3. euthanasie bij geestelijk lijden óók de normaalste zaak van de wereld is
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 17:41
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ben voor euthanasie, maar vind wel dat er makkelijk voorbij gegaan wordt aan de mensen die dat dan zouden moeten uitvoeren.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 17:43
Verwijderd
Niet door mij. Ik denk alleen dat dat leed met training en ervaring relatief eenvoudig te verzachten is, in tegenstelling tot het leed van de andere kant.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 17:44
Verwijderd
authansie vind ik wel dat het mag voor mensen die echt zo ziek zijn dat ze geen uitzicht meer hebben op herstel en nog maar een paar dagen te leven hebben..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 17:45
Verwijderd
Citaat:
authansie vind ik wel dat het mag voor mensen die echt zo ziek zijn dat ze geen uitzicht meer hebben op herstel en nog maar een paar dagen te leven hebben..
Als ik zou weten wat authansie is zou ik een mening kunnen vormen. Leg eens uit?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 17:46
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Niet door mij. Ik denk alleen dat dat leed met training en ervaring relatief eenvoudig te verzachten is, in tegenstelling tot het leed van de andere kant.
Jij idd niet. Maar er wordt vaak wel heel makkelijk over gedacht, dat merk ik ook in mijn spreekkamer.
Niet dat ik tegen euthanasie ben, maar het blijft heftig.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 17:52
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Overigens denk ik dat training het niet persee makkelijker maakt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Als ik zou weten wat authansie is zou ik een mening kunnen vormen. Leg eens uit?
dat is met een spuitje wat je van een arts krijgt zodat je overlijd
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Ik ben voor euthanasie, maar vind wel dat er makkelijk voorbij gegaan wordt aan de mensen die dat dan zouden moeten uitvoeren.
Oh nee hoor, ik snap heel goed dat dit niet het makkelijkste is voor artsen.

Sterker nog, als je om wat voor reden dan ook het niet wil omwille van het geloof vind ik dat ok. Ik ga niemand dwingen.

Wel weet ik dat als ik bepaalde aandoeningen ofzo krijg en ik echt niet meer wil, dat ik dan ook gewoon wil sterven. En als ik dan toevallig een gelovige arts heb die dat niet zou willen, dan wil ik een niet-gelovige arts. Het gaat uiteindelijk om mijn pijn en verdriet en ook het pijn en verdriet van mijn familie en geliefden.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 18:02
Verwijderd
Citaat:
authansie vind ik wel dat het mag voor mensen die echt zo ziek zijn dat ze geen uitzicht meer hebben op herstel en nog maar een paar dagen te leven hebben..
Een paar dagen nog te leven.... Hoe bedoel je dat?

Als ik op mijn opa lijk dan heb ik nog wel ff, de grootste terror meegemaakt en ging maar niet dood. Uiteindelijk wel gelukkig, maar ook hij heeft hier serieus over nagedacht en werd toen nogal moeilijk over gedaan.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 18:11
Verwijderd
Verder, ja natuurlijk hield ik heel veel van mijn opa en was ik zijn kleine oogappeltje, maar op een gegeven moment begon hij zo hard te dementeren en hadden wij samen al zo vaak over de dood gesproken dat ik vond dat het echt wel zijn tijd was.

Verder heb ik meerdere handen gelukkig kunnen vasthouden tijdens het sterven. Uitgevoerd door hele kundige artsen en ik heb altijd gedacht, dit wil ik later ook als ik niet meer wil leven. En ja dat gaat ook zo ver dat mocht mij overkomen dat ik geestelijk zodanig ziek ben en verder lichamelijk nog goed en ik er lang genoeg over nagedacht heb dat ik dan ook euthanasie uit wil laten voeren.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 18:12
Verwijderd
Citaat:
dat is met een spuitje wat je van een arts krijgt zodat je overlijd
Oh je bedoelt euthanasie?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 18:12
Verwijderd
Mijn huisarts is ook voor euthanasie en hoewel ik nog lang niet van plan ben om dood te gaan, vind ik dat ergens een heel fijn idee. Al slaat dat natuurlijk helemaal nergens op

Ik ben zelf groot voorstander van en zou het zelfs waarderen als er wetgeving rondom gehandicapten zou komen waardoor het makkelijker zou zijn om hun leven vredig te beëindigen. Veel te veel mensen lijden heel onnodig en veel te lang. Ik kan het geloof ik niet zo goed verwoorden, merk ik nu

Laatst gewijzigd op 10-05-2018 om 18:23.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Oh je bedoelt euthanasie?
Spuitje ook... lol
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Een paar dagen nog te leven.... Hoe bedoel je dat?
ik bedoel daar mee te zeggen: als iemand zo ziek is, of zo zwaargewond is geraakt door een ongeluk

maar wat ook een mogelijkheid is, als je door een ongeluk of hartstilstand in coma raakt en na het wakker worden je helemaal niks meer kan
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Mijn huisarts is ook voor euthanasie en hoewel ik nog lang niet van plan ben om dood te gaan, vind ik dat ergens een heel fijn idee. Al slaat dat natuurlijk helemaal nergens op

Ik ben zelf groot voorstander van en zou het zelfs waarderen als er wetgeving rondom gehandicapten zou komen waardoor het makkelijker zou zijn om hun leven vredig te beëindigen. Veel te veel mensen lijden heel onnodig en veel te lang. Ik kan het geloof ik niet zo goed verwoorden, merk ik nu
Mee eens
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-05-2018, 18:29
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Overigens gezien hoe het OM op jacht is naar zaken tegen artsen ben ik voorlopig van plan er alleen aan mee te werken als er geen discussie over mogelijk is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2018, 18:31
Verwijderd
Ja dat snap ik wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.