Oud 18-01-2002, 11:26
Verwijderd
Citaat:
judith2211 schreef:
oh wat zijn wij blij met ons verworven recht dieren uit te moorden voor onze comsumptie... *voel de warmte*


ik ben vegetariλr / veganist (hang er tussenin).
om al mijn redenen hier neer te zetten is een beetje zinloos, omdat ze practisch allemaal al genoemd zijn. (zie de eerste posts van drama en ^marije^)
you suck
Advertentie
Oud 18-01-2002, 11:58
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:
sjek schreef:
you suck

Hulde aan de goed onderbouwde mening

(oh jee, suck ik nu ook?! )

__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Oud 18-01-2002, 14:29
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
sjek schreef:
GVD! we zijn gewoon verwend! de mensen in de ontwikkelingslanden zouden blij zijn als ze een dier konden slachten om te kunnen eten! als ze vegetarier zouden zijn daar dan zouden ze binnen een week allemaal verhongerd zijn! wees blij dat je hier vlees kan eten zoveel als je wilt en ga niet zeggen dat vlees moord is want je hebt het gewoon nodig! Ik kan me echt zo boos maken om zulke mensen! ok je kan hier in een welvaartsstaat vervangende middelen eten maar dan komt het er dus gewoon op neer dat je vlees nodig hebt! jullie beseffen(volgens mij) niet hpe luxe e het hier in de westerse wereld hebben!


Dood aan die fokking luxe. Rot toch op, het gaat helemaal niet m de mensen, denk godverdomme ook eens aan andere levende wezens. Waar ik schijtziek van word is speciesisme in deze kutmaatschappij. Ow ow ow wat brullen we hard als een mens mishandeld, gediscrimineerd, vermoord wordt maar we houden allemaal ons bek als het om dieren gaat. Dood aan fascisme, dus ook dood aan het biofascisme.

Vrede op aarde


[Dit bericht is aangepast door drama (18-01-2002).]
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 18-01-2002, 15:23
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
sjek schreef:
GVD! we zijn gewoon verwend! de mensen in de ontwikkelingslanden zouden blij zijn als ze een dier konden slachten om te kunnen eten!
Als de totale wereldbevolking vegetariλr zou worden zou er zo veel voedsel extra zijn dat er niemand op aarde meer honger zou hoeven hebben.

Dus we zijn helemaal niet verwend en we denken heus wel aan de rest van de wereld, vegetarisme is juist een oplossing voor het wereldvoedselprobleem maar jij wil dat blijkbaar niet inzien. De situaties is heel anders dan jij denkt.

Ik zal het even uitleggen:
Veel vruchtbaar land wordt echter voor de verkeerde doelen gebruikt. Een voorbeeld vinden we in Braziliλ, waar enorme veebedrijven de meest vruchtbare grond van het land in gebruik hebben, terwijl een groot deel van de Brazilianen ondervoed is. Het vlees dat van deze bedrijven afkomstig is, wordt geλxporteerd naar het rijke westen. Ook wordt er in derde-wereldlanden veel grond gebruikt voor de productie van veevoer voor het westen. Wel 7x zoveel als het totale Nederlandse landbouwareaal. Voor elke Nederlandse akker zijn er 7 in andere landen waarop het voer voor Nederlandse dieren verbouwd moet worden.
Voor de productie van een karbonade of een kippenpoot wordt zo aan de andere kant van de aarde beslag gelegd op de toch al schaarse landbouwgrond. Dat land zou dus gebruikt kunnen worden voor het verbouwen van voedsel voor de eigen bevolking.

__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Oud 18-01-2002, 15:39
Martin Dude
Avatar van Martin Dude
Martin Dude is offline
Ik ben geen vegetarier

Omdat ik ben opgevoed met de gedachte dat het normaal is en nu kies ik er ook voor om vlees te blijven eten. Ik heb een aantal filmpjes gezien van hoe het allemaal zou gaan, maar ik vond dat vaak meer systematisch gebeuren, en de dieren werden ook vaak SNEL afgemaakt .. daarna werd hun lichaam zij het op wrede wijze verwerkt ..

tja, ik heb nu niet zoveel tijd om het uit te leggen (ik ben op stage) maar ik heb er gewoon helemaal geen moeite mee om die dieren op te eten.

Ik respecteer vegetariers, maar respecteer mijn keuze dan ook
__________________
Ik ben makkelijker dan Mokkol!! || if (Mokkol == goeieGrap) { pinksteren == pasen; } [NERD]
Oud 18-01-2002, 16:09
Lizz14
Lizz14 is offline
Ik ben geen vegetarierer
Omdat ik walg van groente en als ik vegetarisch zou worden er dus weineg te eten voor me overblijft.
Enne als ik dat stukie vlees niet opeet doet een ander het wel.
__________________
You can fall from a bridge, you can fall from above, but the best way of falling is falling in love
Oud 18-01-2002, 21:35
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Martin Dude schreef:
Ik ben geen vegetarier

Omdat ik ben opgevoed met de gedachte dat het normaal is en nu kies ik er ook voor om vlees te blijven eten. Ik heb een aantal filmpjes gezien van hoe het allemaal zou gaan, maar ik vond dat vaak meer systematisch gebeuren, en de dieren werden ook vaak SNEL afgemaakt .. daarna werd hun lichaam zij het op wrede wijze verwerkt ..

tja, ik heb nu niet zoveel tijd om het uit te leggen (ik ben op stage) maar ik heb er gewoon helemaal geen moeite mee om die dieren op te eten.

Het gaat er niet echt om hoe ze worden afgemaakt, maar dat ze worden afgemaakt...
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 18-01-2002, 22:33
Martin Dude
Avatar van Martin Dude
Martin Dude is offline
Citaat:
drama schreef:
Het gaat er niet echt om hoe ze worden afgemaakt, maar dat ze worden afgemaakt...
tja Hylk, persoonlijk heb ik daar gewoon niet de grootste problemen mee .. maar hier hebben we ook al een keer een hele leuke discussie over gehad

maar ik respecteer ook jou mening, en het is ook een goed "doel" .. maar niet mijn doel ..
__________________
Ik ben makkelijker dan Mokkol!! || if (Mokkol == goeieGrap) { pinksteren == pasen; } [NERD]
Oud 20-01-2002, 22:17
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Martin Dude schreef:
tja Hylk, persoonlijk heb ik daar gewoon niet de grootste problemen mee .. maar hier hebben we ook al een keer een hele leuke discussie over gehad

maar ik respecteer ook jou mening, en het is ook een goed "doel" .. maar niet mijn doel ..





__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 21-01-2002, 00:23
incognito
incognito is offline
Mja ach... Ik weet niet. Ik ben er niet echt van overtuigd dat er een wezenlijk verschil is tussen een koe en een aardappel. beide levende objecten. Tsja, dat een koe nou toevallig wel geluid maakt als je haar pijnigt hoeft dus niet te betekenen dat zij meer bewust is van die pijn dan de aardappel. Niet eten is een zeer goede optie, maar dat lijkt me weer zo... leeg.
__________________
ik ben ik...
Oud 21-01-2002, 09:39
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
incognito schreef:
Tsja, dat een koe nou toevallig wel geluid maakt als je haar pijnigt hoeft dus niet te betekenen dat zij meer bewust is van die pijn dan de aardappel.
Stommerd. Een aardappel heeft geen centraal zenuwstelsen en kent dus ook geen pijn. Denk es na.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Oud 21-01-2002, 12:14
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Lizz14 schreef:

Enne als ik dat stukkie vlees niet opeet doet een ander het wel.
En zo denken dus miljoenen mensen. Maar hoe je het ook bekijkt, als jij dat stukkie vlees niet opeet, wordt er toch weer 1 stukje minder vlees gegeeten -> als je een paar dagen geen vlees eet betekent het dat er weer een dier minder geslacht hoeft te worden, en weet je hoeveel dieren dat uiteindelijk scheelt, als jij geen vlees meer eet?

Zelf ben ik (nog) geen vegetariλr, maar dat komt vooral, omdat veel dingen waar je vlees voor kunt vervangen (noten e.d.) vind ik niet lekker, dus dan zou ik weer niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen. ik weet wel vaak vleesvervangers van quorn, maar weet iemand of daar dezelfde voedingsstoffen als in vlees inzitten?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 21-01-2002, 13:27
Dwenny
Dwenny is offline
Ik ben vegetarisch opgevoed, en weet dus nauwelijks beter. Maar ik heb gemerkt dat er stoffen zitten in vlees die een mens ook nodig heeft. En dus eet ik heel af en toe wel vlees, ook al is het een uiterste middel als ik er helemaal door ben. Mijn reden om het niet te eten is dat ik dieren te dicht bij de mens vind staan om zo maar op te eten. Daardoor kun je veel kracht van ze krijgen, maar ik vind niet dat je dit moet misbruiken omdat het lekker is of zo.
*Dwenny*
Oud 21-01-2002, 16:51
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
drama schreef:

Dood aan die fokking luxe. Rot toch op, het gaat helemaal niet m de mensen, denk godverdomme ook eens aan andere levende wezens. Waar ik schijtziek van word is speciesisme in deze kutmaatschappij. Ow ow ow wat brullen we hard als een mens mishandeld, gediscrimineerd, vermoord wordt maar we houden allemaal ons bek als het om dieren gaat. Dood aan fascisme, dus ook dood aan het biofascisme.

Vrede op aarde


[Dit bericht is aangepast door drama (18-01-2002).]
ok dan!! Hier laat ik een t-shirt van drukken!!
__________________
Sig Heil
Oud 21-01-2002, 17:41
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Ieme schreef:

Stommerd. Een aardappel(plant) heeft geen centraal zenuwstelsel en voelt dus geen pijn. Denk es na.

Dat denk ik ook idd, maar het valt niet uit te sluiten dat planten op een andere manier pijn kunnen voelen, of een bewustzijn hebben. Maar, bij dieren is het aantoonbaar gelijk met mensen...

__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 24-01-2002, 19:12
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
drama schreef:
maar het valt niet uit te sluiten dat planten op een andere manier pijn kunnen voelen
Waar dacht je aan dan? Lijkt mij namelijk erg onhandig zonder hersens.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Oud 25-01-2002, 03:11
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Ieme schreef:

Waar dacht je aan dan? Lijkt mij namelijk erg onhandig zonder hersens.
ik zeg toch op een andere manier...

Wie zegt dat er maar 1 manier is om bewust te zijn

__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 25-01-2002, 22:06
Butterflygirly
Butterflygirly is offline
Ik ben vegetarisch geworden omdat ik het schandalig vindt zoals de dieren behandeld worden. Trouwens het is helemaal niet waar dat mensen vlees nodig hebben, pure onzin. Zolang je maar zorgt dat je genoeg ijzer binnekrijgt. In vlees zitten namelijk heel veel stoffen die slecht voor je zijn!
Oud 26-01-2002, 21:32
Verwijderd
soms ben ik vegetarisch omdat ik vlees ontzettend smerig vind. maja ik moet toch wat binnenkrijgen want die vleesvervangers smaken precies hetzelfde. Dus soms eet ik vlees.
Oud 26-01-2002, 22:37
pompelmoesappeltje
Avatar van pompelmoesappeltje
pompelmoesappeltje is offline
'k ben zo half vegetariλr
thuis moetik vlees eten enzo maar bij oma waarik vaak eet weiger ik ...
maar gehakt en kip krijgk nog wel binnen,
enkel bufsteak enzo snijd ik in kleine stukjuhs en die slikkik door zonder te knabbelen
ma kep zown momenten dattik die koe zo hoor praten op me bord en bleeegh dan laatik ze liggen enzo
Oud 28-01-2002, 01:52
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
pompelmoesappeltje schreef:

ma kep zown momenten dattik die koe zo hoor praten op me bord en bleeegh dan laatik ze liggen enzo

als koeien zouden praten zou practisch niemand meer koe eten


[Dit bericht is aangepast door drama (28-01-2002).]
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 28-01-2002, 01:54
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Naojan schreef:
soms ben ik vegetarisch omdat ik vlees ontzettend smerig vind. maja ik moet toch wat binnenkrijgen want die vleesvervangers smaken precies hetzelfde. Dus soms eet ik vlees.


De meeste dinkies kun je uit andere dingen halen, heb je ook geen vleesvervangers nodig alleen dan moet je er wel goed op letten enzo
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 10-02-2002, 12:17
lachebek123
lachebek123 is offline
Een beetje. Ik eet wel vis, omdat vis gewoon vrij rond kan zwemmen. Moet je dus geen vis uit een kwekerij nemen. Ik vind de bio-industrie verschrikkelijk. Ik eet alleen scharrelvlees, af en toe, en soms biologisch vlees. Maar meestal gewoon vervangers. Sommige mensen zeggen dan, dat je dan toch geen vegetarier bent. Kan me niet zo veel schelen, alle stukjes vlees die ik niet eet bij mekaar opgeteld scheelt toch een hoop. En misschien lijkt het een druppel op een gloeiende plaat, maar bij genoeg druppels kan dit best effect hebben!!!
Oud 11-02-2002, 14:58
Luvbreeze
Luvbreeze is offline
Citaat:
Mortischa schreef:


MIJn broer vind het discriminatie dat ik wel vis eet...

dat is het ook
omdat een vis niet zo vloeiend beweegt..geen stembanden heeft..niet goed kan uiten dat hij lijdt, is het daarom wel okay om hem op te eten?

ik eet dus geen vlees en geen vis..alle rest is hypocriet

__________________
Wie het laatst lacht, denkt het traagst
Oud 11-02-2002, 15:01
Luvbreeze
Luvbreeze is offline
Citaat:
Lizz14 schreef:
Ik ben geen vegetarierer
Omdat ik walg van groente en als ik vegetarisch zou worden er dus weineg te eten voor me overblijft.
Enne als ik dat stukie vlees niet opeet doet een ander het wel.

Vegetariλr ben je niet omdat je iets wel of niet lust, maar omdat je van dieren houdt...en die laatste zin van je slaat nergens op.
je hebt opzich gelijk, maar als jij dat stukje vlees op had gegeten had die ander ook nog een stukje vlees gegeten, dat zijn 2 stukken vlees, kan je volgen? dat is in andere woorden dus mιιr vlees? snap je? vast niet.

__________________
Wie het laatst lacht, denkt het traagst
Oud 11-02-2002, 15:02
Luvbreeze
Luvbreeze is offline
Citaat:
incognito schreef:
Mja ach... Ik weet niet. Ik ben er niet echt van overtuigd dat er een wezenlijk verschil is tussen een koe en een aardappel. beide levende objecten. Tsja, dat een koe nou toevallig wel geluid maakt als je haar pijnigt hoeft dus niet te betekenen dat zij meer bewust is van die pijn dan de aardappel. Niet eten is een zeer goede optie, maar dat lijkt me weer zo... leeg.


een aardappel heeft geen zenuwstelsel en voelt dus niks
__________________
Wie het laatst lacht, denkt het traagst
Oud 11-02-2002, 17:12
kizzy
kizzy is offline
ik was vegetarisch en de reden voor mij is dat ik het onnodig vind om dieren af te maken, voor het eten van een mens.. sommige mensen vindne hun stukje vlees heel lekker, nou laat hun het lekker eten ik zal nooit iemand proberen over te halen.. ik kan makkelijk zonder vlees en vind het echt zielig voor die dieren die in die kleine hokkies leven

scharrelvlees (ofzo??) vind ik wel weer goed, dat zijn dieren die op gewone boerderijen leven en niet in die kleien hokjes, deze dieren hebben een goed leven gehad... die zou ik dus wel eten..
Oud 11-02-2002, 23:02
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
lachebek123 schreef:
Een beetje. Ik eet wel vis, omdat vis gewoon vrij rond kan zwemmen.
Er zwemt niet zoveel meer rond...

__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 12-02-2002, 09:43
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
judith2211 schreef:
dankjewel voor deze zinnige post.
echt waar, ik zie het leven nu heel anders..
je hebt me veranderd, ik ga weer dieren eten!!

wederom: dankjewel!!!

*knuffel van dankbaarheid*
volgens mij ben je deze vergeten....
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Oud 12-02-2002, 16:43
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
kizzy schreef:
scharrelvlees (ofzo??) vind ik wel weer goed, dat zijn dieren die op gewone boerderijen leven en niet in die kleien hokjes, deze dieren hebben een goed leven gehad... die zou ik dus wel eten..
maar dan worden die beestjes nog steeds gekweekt om afgeslacht te worden omdat wij zo op onze luxe gesteld zijn.....
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Oud 14-02-2002, 14:58
^Marije^
^Marije^ is offline
Citaat:
drama schreef:
Er zwemt niet zoveel meer rond...

Laatst allemaal dooie vissen langs het kanaal zien drijven Er zwemt idd niet veel meer.

Wel in kweekbakken, waar alles wat er zwemt vaak zodanig wordt gemanipuleerd dat het 5x de normale omvang krijgt. Niet al te bevorderlijk voor de gezondheid van de vis, zeker met de grote kans op epidemieen in zo'n kweekbak... /

__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Oud 14-02-2002, 15:28
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
ok
__________________
Subtiel
Oud 27-02-2002, 16:17
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
OK??? Noem dat maar ok. Wanneer dit soort vissen ooit (aannemelijk per ongeluk in de vrije natuur terechtkomen is de kans groot dat ze hun normale soortgenoten zullen verdringen. Lijkt mij niet zo ok.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Oud 28-02-2002, 20:41
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
^Marije^ schreef:
Citaat:
drama schreef:
Er zwemt niet zoveel meer rond...

Laatst allemaal dooie vissen langs het kanaal zien drijven Er zwemt idd niet veel meer.

Wel in kweekbakken, waar alles wat er zwemt vaak zodanig wordt gemanipuleerd dat het 5x de normale omvang krijgt. Niet al te bevorderlijk voor de gezondheid van de vis, zeker met de grote kans op epidemieen in zo'n kweekbak... /

en zo'n kweekbak is het zelfde als die nauwe hokjes waar koeien en varkens ed in gepropt worden.....
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Oud 04-03-2002, 16:24
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Juistem, dus er is helemaal niks OK!
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Oud 08-03-2002, 21:15
bambykill
bambykill is offline
Ik ben vegetariλr omdat ik niet vind dat de mens het recht heeft zichzelf in leven te houden d.m.v andere dieren te vermoorden.
Alleen omdat wij meer hersens hebben.

Nu kan je wel zeggen, wij zijn omnivoor.
Maar dat is niet meer relevant, omdat we de hersens hebben om te kunnen leven zonder te moorden. Een mens staat voor mij niet boven een goudvis of een kat. We zijn ***verdomme allemaal wezens van deze planeet.

(tussen haakjens)
Ik kan denk ik zo ongeveer 10 A-4 tjes volschrijven over mijn onvrede met de vleesetende mensenmassa, bespaar ik jullie.
Aardig heh
__________________
Life is beautifull, it really is, without it, you're dead
Oud 13-03-2002, 16:18
marie
marie is offline
ik ben een vegetarier omdat ik gewoon totaal geen vlees lust en ik vind dat als je een dier vermoord, dan is het hetzelfde als een mens vermoorden, want een mens is toch ook een dier???
en een mens heeft een lange darmstelsel maar vleesetende dieren hebben een korte darmstelsel omdat vlees minder verteerd moet worden dan planten, dus als wij een lange darmstelsel hebben, waarom eten wij vlees??? tja, dat betekent dat de mens toch vroeger een herbivoor was???
Je moet je eens afvragen, wat doen ze met een koe als ze al het vlees ervan verwijderd hebben??? Smijten ze dan alles samen in een frikandel of smijten ze dat dan gewoon weg...
__________________
In ThE MeMoRy YoU'lL FiNd Me...
Oud 13-03-2002, 20:52
mercurius
mercurius is offline
Ik ben vegetariλr voor de dieren zeg maar. Omdat ik vind dat we niet alleen mensen maar ook dieren met respect moeten behandelen. Dat klinkt vreemd. Ik kn het ook niet goed omschrijven. Het is voor mij iniedergeval een heel gevoelig onderwerp waar ik niet makkelijk over kan praten. Wanneer ik me een keertje beter in staat voel hier wat over te zeggen, dan kom ik terug.
Oud 14-03-2002, 08:25
punkbastard!!!
punkbastard!!! is offline
Citaat:
mercurius schreef:
Ik ben vegetariλr voor de dieren zeg maar. Omdat ik vind dat we niet alleen mensen maar ook dieren met respect moeten behandelen. Dat klinkt vreemd.
wat klinkt daar vreemd aan? alleen maar omdat mensen verder zijn ontwikkeld (de verkeerde kant uit) zullen ze maar alleen respect moeten toenen voor elkaar?(wat vaak genoeg zelfs moeilijk voor ze is) ik vind dat ze respect moeten tonen voor elk levend wezen wat op aarde rondloopt (al is dat moeilijk voor velen) en al helemaal voor de aarde waar we op mogen wonen...als ze eens zouden beginnen met die neit zo te verneuken zijn we al een heel stuk verder.
__________________
Ten guys jump one, what a man......
Oud 14-03-2002, 14:42
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Voor de vegetariers hier:

Citaat:
Nadat Nederland al in vier psychologische testen doormidden is gezaagd over zijn intelligentie, werkplezier, prestaties in bed en zijn EQ komt BNN op 27 maart met het antwoord op de vraag “Leef ik gezond?”. Dan is het namelijk de beurt aan de Nationale Gezondheid Test .

In de studio zullen die avond 5 groepen laten zien of de vooroordelen die er over hun gezondheid bestaan kloppen, dan wel volstrekte onzin zijn. Zijn brandweermannen nog wel gezond, ondanks alle gevaren waar ze aan bloot staan? Leven sporters eigenlijk wel gezonder dan mensen die werken in de horeca, met z’n lange dagen? En zijn de medici die op onze gezondheid passen zelf eigenlijk wel gezond? In dit spetterende live evenement zullen we het antwoord te weten komen. Thuis kan je meedoen via internet, sms, of gewoon met pen en papier.

Het programma zal worden opgenomen in de grootste studio van ons land, studio 24 in Hilversum, op 27 maart 2002 en zal duren van 20.30 uur tot ongeveer 22.45. In het eerste deel van het programma worden de vragen gesteld, in het tweede deel, na een pauze voor studio sport, zullen de antwoorden worden behandeld. Bridget en Jeroen Pauw presenteren het programma en zullen ook het panel van bekende Nederlanders goed aan de tand voelen over hoe gezond ze leven?

Voor deze show zoeken wij nog kandidaten. Ben jij een brandweerman, “groentje”, medicus, sporter of horeca’er? Schrijf je dan in voor deze test!
Voor deze gezondheidstest zoeken ze nog een stuk of 20 vegetariers/veganisten om in het publiek mee te doen met deze test. Als je mee wilt doen kun je deze info doormailen naar olivier@eyeworks.tv

Inschrijfformulier voor
DE NATIONALE
GEZONDHEID TEST
Vul dit formulier zo volledig mogelijk in

Naam : …………………………………………

Adres : …………………………………………

Postcode : …………………………………………

Woonplaats : …………………………………………

Telefoonnummer : …………………………………………

Mobiel : …………………………………………

E-mail : …………………………………………

Geboortedatum : …………………………………………

Nationaliteit : …………………………………………

Getrouwd/ samenwonend / alleenstaand*

Beroep : …………………………………………

Groep: Vegetariers


Daarna sturen ze je een bevestiging en routebeschrijving toe
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Oud 17-03-2002, 22:13
aeris318
aeris318 is offline
Ik ben vegetarier.

Waarom?
Een jaar of 2 geleden 'begon' ik, omdat ik het zielig vond, ik las en hoorde verhalen van slechte dingen die in vlees zaten, verhalen over bio-industrie, dierproeven (oh ja, dat was de aanleiding, ik maakte een werkstuk over dierproeven en toen wilde ik geen vleesjes meer) en de hele zooi.

Ik werk ook al zo'n 2 jaar in een snackbar, waar ik ook kipfilet moet snijden en moet werken met vlees. Laatst heb ik een blokje van een kubieke centimeter geproefd en ik vond het erg vies > ik lust geen vlees meer!

Ik denk ook niet dat ik er later nog behoefte aan krijg om weer vlees te gaan eten. Het is veel te duur en er zijn genoeg alternatieven (die vaak ook duur zijn, maar goed).

Ik heb er meestal ook geen problemen mee als ik bij vrienden ofzo eet, sommige vriendinnen van me zijn vegetarisch en de vader van mijn exvriendje ook, dus daar werd altijd wel rekening mee gehouden. Het is in een land als Nederland best goed te doen om vegetarier te zijn.
__________________
and you know you're never sure, but you're sure you could be right...
Oud 23-03-2002, 11:01
BleuQueen
Avatar van BleuQueen
BleuQueen is offline
ik ben vegetarier, omdat ik heel veel van dieren houd en ik zou ze echt nooit willen opeten.
__________________
Give me one moment in time. When I'm more than I thought I could be. When all of my dreams are a heartbeat away and the answers are all up to me.
Oud 26-03-2002, 15:58
justmeandmyself
justmeandmyself is offline
Citaat:
drama schreef:
jah, ik.

Ben vegetarier en begin een beetje de veganistische kant op te gaan vanwege gewetensbezwaren..

Omdat:

-Vlees moord is
-Vlees geen noodzaak is, maar puur luxe
-Vlees niet practisch is; er gaat meer in de koe dan dat ze opleverd.
-Dieren geen producten zijn.
-Het slachten van dieren niet getuigd van enig respect voor het niet-menselijke leven
-Dieren imo niet ondergeschikt zijn aan mensen.
Idem dito
__________________
soms bereik ik niks in drie uur tijd, soms bereik ik in vijf minuten precies hetzelfde
Oud 26-03-2002, 22:18
Verwijderd
tja, alles wat ik kon zeggen is al gezegd.. ben het eens met ^marije^ en drama..
ik heb laatst nog een hele discussie gehad met joor (lithium), volgens hem was vlees geen moord want je had het nodig, en een mens was zo gemaakt om dierlijke EN plantaardige dingen te kunnen verwerken, dus moest je het allebij maar eten.. met daarachter een staalharde stelling 'mensen horen vlees te eten'.

het is me toen in anderhalf uur niet gelukt om hem van het tegenovergestelde te overtuigen, ga hem maar eens hierheen lokken.. ( )
Oud 26-03-2002, 23:23
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
tja, alles wat ik kon zeggen is al gezegd.. ben het eens met ^marije^ en drama..
ik heb laatst nog een hele discussie gehad met joor (lithium), volgens hem was vlees geen moord want je had het nodig, en een mens was zo gemaakt om dierlijke EN plantaardige dingen te kunnen verwerken, dus moest je het allebij maar eten.. met daarachter een staalharde stelling 'mensen horen vlees te eten'.

het is me toen in anderhalf uur niet gelukt om hem van het tegenovergestelde te overtuigen, ga hem maar eens hierheen lokken.. ( )


*roept Lithium*
__________________
Ik koop, dus ik besta
Oud 27-03-2002, 02:19
ick
ick is offline
heb niet de hele topic gelezen.... excuus daarvoor, maar 96 replys was me wat teveel

ik ben zelf GEEN vegetarier, waarom? vlees zitten oom belangrijke voedingsstoffen in... okeej, je kan ook zonder, anders zou elke vegetarier sterven, maar ik zie 't nut niet om te stoppen met eten van vlees.... en dan die verhalen van zielig en ranzig... ik let der niet op... ik let alleen op hoe 't smaakt... en dan gaat 'n kroketje der wel in...

sorry...
Oud 27-03-2002, 13:53
AgainstTheGrain
AgainstTheGrain is offline
Citaat:
Breg schreef:
[B] En zo denken dus miljoenen mensen. Maar hoe je het ook bekijkt, als jij dat stukkie vlees niet opeet, wordt er toch weer 1 stukje minder vlees gegeeten -> als je een paar dagen geen vlees eet betekent het dat er weer een dier minder geslacht hoeft te worden, en weet je hoeveel dieren dat uiteindelijk scheelt, als jij geen vlees meer eet?

B]
Dat scheelt geen dierenleven, Als iedereen spontaan slim word en stopt met vlees eten, krjigen we een ander probleem dan raakt eht eerst overbevolkt, want de dieren hoeven/mogen niet meer geslacht worden maar wat doen we er dan mee? Krijg je dus overvolle stallen, en een nog veel ongelukkiger leven. Omdat er geen vlees meer gegeten word, komen er veel minder dieren, dus door geen vlees meer te eten ontneem je veel dieren de kans om te leven. Inplaats van allemaal vegetarier te worden kunnen we beter iets aan de levensomstandigheden doen.
Oud 27-03-2002, 16:34
Verwijderd
Citaat:
AgainstTheGrain schreef:
Dat scheelt geen dierenleven, Als iedereen spontaan slim word en stopt met vlees eten, krjigen we een ander probleem dan raakt eht eerst overbevolkt, want de dieren hoeven/mogen niet meer geslacht worden maar wat doen we er dan mee? Krijg je dus overvolle stallen, en een nog veel ongelukkiger leven. Omdat er geen vlees meer gegeten word, komen er veel minder dieren, dus door geen vlees meer te eten ontneem je veel dieren de kans om te leven. Inplaats van allemaal vegetarier te worden kunnen we beter iets aan de levensomstandigheden doen.
ehm, als er minder vlees wordt gegeten, is er ook minder behoefte aan vlees, dus worden er minder dieren gefokt, DUS worden er minder dieren geslacht..

*legt een stukje kaas neer om lithium te lokken*
Oud 27-03-2002, 17:25
Dark girlie14
Dark girlie14 is offline
Ik vind het gewoon zielig voor de beestjes,kheb er iets tegen dat ze alleen gekweekt worden om daarna te slachten kzou zeggen laat de diertjes leven , die doen je niets verkeerd.
__________________
You can't change me!
Oud 27-03-2002, 19:48
Verwijderd
Citaat:
AgainstTheGrain schreef:
Dat scheelt geen dierenleven, Als iedereen spontaan slim word en stopt met vlees eten, krjigen we een ander probleem dan raakt eht eerst overbevolkt, want de dieren hoeven/mogen niet meer geslacht worden maar wat doen we er dan mee? Krijg je dus overvolle stallen, en een nog veel ongelukkiger leven. Omdat er geen vlees meer gegeten word, komen er veel minder dieren, dus door geen vlees meer te eten ontneem je veel dieren de kans om te leven. Inplaats van allemaal vegetarier te worden kunnen we beter iets aan de levensomstandigheden doen.
Citaat:
Paranoide schreef
ehm, als er minder vlees wordt gegeten, is er ook minder behoefte aan vlees, dus worden er minder dieren gefokt, DUS worden er minder dieren geslacht..

*legt een stukje kaas neer om lithium te lokken*

*mierenneukerig* ik wil niet als laatste post van de vorige bladzijde
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Black Russaains bij Stef in bed. #1754
Trimm Trabb
500 14-12-2012 13:25
Eten & Drinken Waarom ben je wel/niet vegetariλr?
Dreamerfly
158 26-01-2006 13:02
Eten & Drinken Waarom ben jij vegetariλr?
WeR
369 27-10-2004 11:43
Eten & Drinken waarom vegetarier?!?(help)
pientje3
160 27-04-2004 15:50
Flora & Fauna 50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood
Kupu
87 13-10-2002 09:48
Flora & Fauna **Ben Jij Een Vegetarier En waarom?** [Deel 2]
[DFU]DutchGirllie
135 19-07-2002 22:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.