Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Welk verhaal is het beste?
De Ridder van Nassau 2 20.00%
De Tempel 1 10.00%
De Verlorene Geliefde 1 10.00%
Een Duik in het Verleden 3 30.00%
- geen titel - 2 20.00%
Graal 1 10.00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2009, 20:49
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Hier mag gestemd worden op de verhalen! Enkel de stemmen met toelichting tellen.

Succes en veel plezier!

O en de poll komt later.

Er zullen vandaag twee verhalen komen, morgen twee en zondag twee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2009, 20:51
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Twee erbij Aanmerkingen over opmaak kunnen gePMd worden.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 11:26
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind het verhaal -geen titel- wel wat hebben Ik houd wel van korte verhalen waarin veel gebeurd.
Maar dit is nog niet mijn defenitieve stem, ik wacht nog even. Er waren in totaal zes verhalen?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 12:41
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zijn er nog regels wat betreft stemmen? Moet je alleen aangeven waarom je een verhaal stemt of ook waarom je andere verhalen niet stemt? En vanaf wanneer mag je stemmen?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 12:06
Verwijderd
Geen regels voor het stemmen, voor zover ik weet.

En wanneer is de deadline inderdaad?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 12:34
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Je mag stemmen vanaf het moment dat de poll er is. Het is leuk als je aangeeft op welk verhaal je hebt gestemd en waarom, maar niet verplicht.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 17:51
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ze zegt toch in de openingspost dat alleen de stemmen met toelichting tellen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 17:54
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ze zegt toch in de openingspost dat alleen de stemmen met toelichting tellen
O ja

Maar zeg, ga jij nu vragen stellen over iets wat je zelf beter blijkt te weten dan ik?

Er moet nu toch nog één verhaal komen? Ben benieuwd.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 17:59
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Enige toelichting is fijn, je hoeft niet alle verhalen te becommentariseren, maar een kleine toelichting is wel prettig meestal. Het hoeft niet per stuk, kan ook gewoon in een paar zinnen, hoe uitgebreid je het zelf wil.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 19:44
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Het nieuwe verhaal 'De Tempel' heeft mijn oude stem verslagen Mijn voorlopige voorkeur ligt op dat verhaal, omdat het eigenlijk een doodnormale gebeurtenis is, in een ander jasje :hartje:
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 07:56
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Maar zeg, ga jij nu vragen stellen over iets wat je zelf beter blijkt te weten dan ik?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 10:13
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind trouwens de verhalen echt allemaal erg leuk/mooi/spannend. Ik ben benieuwd naar het laatste verhaal!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 12:31
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Bij het laatste verhaal zit ik met de opmaak, hoe doe je inspringen? [ indent ] is een vet gedoe omdat je per regel dan moet kijken waar je [ / indent ] zet en het zijn er nogal wat.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 14:09
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Na overleg besloten deze als bijlage toe te voegen.

Alle verhalen staan online! Poll komt.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 15:51
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Het laatste verhaal is mooi, maar iets te sprookjesachtig, vind ik. Ik ga ze allemaal nog eens goed lezen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 19:11
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind Middeleeuwen en sprookjes wel bij elkaar horen, eigenlijk. Maar ik heb de verhalen nog niet echt gelezen, dat doe ik als ik ze ga bespreken! Fijn dat alles er nu op staat.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 16:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Hierbij de poll voor de verhalenwedstrijd. De verhalen zijn:

De Ridder van Nassau

De Tempel

De Verlorene Geliefde

Een Duik in het Verleden

- geen titel -

Graal
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 16:34
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb defenitief gestemd op De Tempel, omdat ik gewoon heel erg van de schrijfstijl hou, en het een simpel, mooi geschreven verhaal is
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-06-2009, 18:09
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zo, ik heb ze nu allemaal gelezen. De Ridder van Nassau vond ik fijn, ik vind het juist leuk dat het zo sprookjesachtig is. Maar de Verlorene Geliefde vond ik ergens nog sprookjesachtiger. Het gaf me een eftelinggevoel, het is met zoveel aandacht en detail geschreven.
De Tempel vond ik niet simpel, juist heel spannend; je denkt tot het einde toe dat de zusters alleen heksen zijn in de ogen van de dorpelingen.
Ik wacht nog even met stemmen tot ik het zeker weet, maar ik denk dat ik op de Verlorene Geliefde zal stemmen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 18:34
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Tot wanneer mag je stemmen? Ik moet namelijk nog tijd vinden om de verhalen te lezen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 18:38
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat een hoop dramatische verhalen! En heel veel beschrijvingen, hoewel die monoloog in 'De ridder van Nassau' wel echt gigantisch is. Ik weet nog niet waar ik op ga stemmen, eigenlijk. Of ik ga stemmen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 11:12
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Poll is 12 dagen open
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 11:49
Verwijderd
Graal

'Er was eens ...' ik knap daar meteen al op af. Ik heb direct naar beneden gescrold en ja hoor, ze leefden nog lang en gelukkig. Die ridders rond de ronde tafel, het spinnen en het opgesloten zijn in een hoge toren, zijn me iets te letterlijk gekopiëerd. Als ik alles lees, kan ik niet meer zeggen dan dat ik het verhaal onorigineel vind. En het eind is een beetje een anti-climax, voor zover je überhaupt een climax kan vewachten van dit verhaal. Het eind lijkt haastig geschreven te zijn. Over het algemeen vind ik de taal in ieder geval prima. Maar mijn stem krijgt dit zeker niet.


- geen titel -

Normaal hou ik niet van titelloze verhalen, maar bij dit verhaal vind ik het wellicht toch wel beter passen zo. Omdat het zo kort is en slechts een momentopname. De woordkeuze vind ik leuk en de dialogen erg interessant. Leuke, onverwachte twist ook, die jongeman die onder het bed vandaan kwam. Ik vind het eigenlijk wel een heel leuk verhaal.

Laatst gewijzigd op 04-06-2009 om 12:00.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 12:57
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Een duik in het verleden: Ik vind dit nogal een moeilijk verhaal, met de lange zinnen, veel beschrijvingen en woorden als 'desalniettemin' (in een citaat nog wel!). Soms heeft het net iets teveel van een geschiedenisboek, hoewel het wel netjes geschreven is (geen spelfouten en zo, dat kan ik waarderen). Ik wilde aan het begin van dit verhaal het van saaiheid beschuldigen, maar nu lees ik verder en eigenlijk is het best een spannend verhaal. Ik denk ook dat dit verhaal niet helemaal tot zijn recht komt op een beeldscherm, dit is een verhaal wat uitgeprint en met aandacht gelezen dient te worden.

-geen titel-: Tsja, dit vind ik eigenlijk niet echt een verhaal, het eindigt met de mededeling dat de dag pas net begonnen was, het verhaal lijkt dan ook pas net begonnen. De thematiek spreekt me ook niet echt aan, maar ik vind het woord maliënkolder wel erg gaaf, dus daar krijg je bonuspunten voor.

Graal: Een sprookje, het voldoet aan alle vormkenmerken, behalve dat ze alleen maar lang leven, en niet lang en gelukkig. Ik vind het een leuk en grappig verhaal, netjes geschreven, maar het begin van het verhaal vind ik wel beter dan het einde. Hoewel ik het erg leuk vind dat Graal 'hoehoi' roept.

De ridder van Nassau: Ik geloof dat ik de constructie van dit verhaal wat jammer vind, dat verhaal-binnen-een-verhaalgedoe, die gigantische monoloog staat me wat tegen. Het lukt me niet om me voor te stellen dat een ridder daadwerkelijk op zo'n manier zou vertellen. De perspectiefswisseling aan het einde vind ik ook wat maf, maar tegelijkertijd is het wel een mooi einde. En de sfeer van het verhaal vind ik ook mooi, de stijl is misschien wat bombastisch, maar past wel goed bij het thema.

De tempel: Het begin van dit verhaal vind ik een beetje langdradig, de beschrijvingen duren me net wat te lang. Wat niet wegneemt dat sommige zinnen erg mooi geformuleerd zijn. Verder ben ik erg benieuwd naar wat dat gezeefde regenwater precies is, hoe dat werkt. Ik vind het verhaal aan de ene kant wel leuk en interessant, maar aan de andere kant nogal verwarrend, het is me soms niet helemaal duidelijk wat er gebeurt, wie wat zegt, enzovoorts.

De verlorene geliefde: Dit verhaal spreekt me niet echt aan, de thematiek ervan. De titel vind ik eigenlijk nogal raar, ik zou daar toch gewoon 'verloren' van hebben gemaakt en het einde vind ik nogal dramatisch. Ik vind het verhaal op zich wel goed geschreven, overigens.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 13:07
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dus je gaat toch stemmen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2009, 13:10
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dat weet ik eigenlijk nog niet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 13:24
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Stem maar op mijn verhaal
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 19:33
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
@ Vogelvrij:

Mm, het is moeilijk om te bedenken welk verhaal je zelf hebt geschreven. Over graal heb je eigenlijk als enige geen minpunten, maar ik stel me bij jou niet voor dat je zo'n verhaal schrijft.

Ik moet nog een verhaal lezen, daarna zal ik gaan stemmen.
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 13:55
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ik ben door de eerste twee heen, zal later mijn commentaar inediten.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 12:09
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hooh, ik moet wel vandaag stemmen want ik ben hierna 10 dagen weg!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 18:12
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Hallo!

Ik vind dit:
- Graal: heel cool! Ik houd van sprookjes, en ook van altoprinsessen, en ook van rood haar <3 En ik wilde steeds weten hoe het verder zou gaan want ik ben een fan van goede eindes jaja <3 Ik vond het ook wel origineel overigens, een "motie van wantrouwen" dat soort dingen, het was leuk En het is zo'n stomme zeikprinses, een beetje zoals Prinsesje Petronella uit het Klokhuis en die is geweldig.

- -geentitel-: wel oké, minder leuk dan Graal, het had wat ingewikkelder uitgewerkt kunnen worden ofzo. Nu is de strekking van het verhaal duidelijk, maar er is nog geen verhaal... lieve schrijver, snap je wat ik bedoel? Het is een situatieschets, niet een verhaal waarin iets gebeurt.

- Een duik in het verleden: fakking vermoeiend -_-' Al die namen en bijvoeglijke naamwoorden enzo, die plechtige stijl - nee, niet mijn ding, het doet me niets. Ik snapte het ook niet maar dat komt misschien doordat ik na de eerste tien regels ben overgestapt op scannen, in de hoop dat er nog iets leuks zou komen. Maar nee.

- De verlorene geliefde: (noot vooraf: verlorene geliefde klopt niet, het is de verloren geliefde, die E hoort daar echt niet! Jammer!) Ik vind de schrijfstijl superirritant! Met al die komma's, geen voegwoorden, alleen maar opsommingen achter elkaar, ze doen dit, ze doen dat, vaten bier, stukken brood, ze liepen, dachten, gingen - het blijft heel oppervlakkig, snapt déze lieve schrijver wat ik bedoel? Schrijf afwisselender, maak zinnen die níet hetzelfde zijn opgebouwd, lees je verhaal eens terug en kijk dan of je het zelf prettig vindt lezen. Alleen de laatste zin maakte indruk op me, maar ook hier ben ik halverwege overgestapt op scannen. Het duurde zo lang -_-.

- De tempel: mja. Op zich leuk, maar verschrikkelijk doorzichtig. Ik houd wel van gekke religies en achterdocht en broederschap enzo, ik vond dat dit heel veelbelovend begon, maar het was wel een einde dat ik al van mijlenver zag aankomen. En dat is jammer. En ik snap niet goed wat voor tempel 't nou is waar die titel over spreekt, ik heb alleen iets gelezen over een schuur. Daarnaast valt het me tegen van vriendin Marie - waar is mensen die je tof vindt verraden nou goed voor? Ik had het gaver vonden als ze de kracht had gevonden om het niet te doen

- De ridder van Nassau: slaapshirt is echt geen Middeleeuws woord En jaja, we kennen het hele verhaaltje onderhand. Deze lieve schrijver lijkt zichzelf een beetje te serieus te nemen. Ik houd van sprookjes, maar dan gebracht met een beetje spot of ultiem mooi geschreven; dat is bij deze niet zo. De zinnen zijn mooi, dat wel, het loopt lekker, maar op mij breng je de sfeer niet genoeg over. De sfeer vind ik alleen terug in die eerste paar alinea's, de natuurbeschrijving, die is écht mooi. Maar daarna zak je weg.

Nou. Het is duidelijk. Graal dus. Met dank aan Prinsesje Petronella.

Overall: ik vind dat men enigszins verzandt in doorzichtige verhaallijnen en de diepgang vergeet. Jammer! Probeer dan je schrijver te plezieren met geniale vondsten en die zie ik nauwelijks.
Maar ik ben wel vet kritisch en ik heb best plezier gehad in het lezen, hoor.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 18:41
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb op de verlorene geliefde gestemd. Heerlijk eftelingachtig.
En nu op naar Italië!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 19:00
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik heb op ´Een duik in het verleden´ gestemd. Dit omdat, naar mijn mening, dit het enige verhaal is met een sterk einde. Enige van die andere verhalen beginnen sterk en zijn interessant om te lezen. Een paar zijn zelfs in het midden interessant om door te lezen, maar het einde is bij allen, behalve één, verschikkelijk doorzichtig.

Ik moet wel bekennen, dat ik 'Een duik in het verleden' een paar keer links heb laten liggen om de andere verhalen te gaan lezen, omdat ik het begin een beetje saai vond. Maar toen ik alle andere verhalen af had moest ik wel dit verhaal gaan lezen om een eerlijke stem uit te brengen. Ik vond het verhaal, toen ik begreep waar het over ging, erg interessant. Dat vind ikzelf nogal vreemd, aangezien ik niet van verhalen houd met te veel geschiedenis-gerelateerde inhoud.

"Een duik in het verleden" dus.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 21:55
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Roos! Ben je terug ? Je was toch een tijdje weg?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 16:38
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
@ Nienna*: nouja, ik had een maandban gevraagd om mezelf wat rust te gunnen, ivm met een zeker personage dat hier ook ronddwarrelt. En die ban was een maand geleden opgeheven, maar ik heb inmiddels andere dingen te doen dan 't forum diehard bijhouden. Dus vandaar!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 20:33
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb gestemd op de ridder van Nassau. Ik vind Graal ook een erg leuk verhaal omdat het behoorlijk onpretentieus is en de humor erin vind ik wel prettig.
De Verlorene geliefde vond ik een beetje klef en ook wel voorspelbaar. Al dat liefste, haar lief, enzovoort. Ik hou daar niet zo van.
Een duik in het verleden vond ik persoonlijk niet interessant genoeg. Pas op het laatste deel vond ik het wel een beetje interessant worden maar het kwam wel een beetje langzaam op gang.
De titelloze vond ik wel fijn lezen, inderdaad dat het een momentopname is en toch een heel duidelijke situatie schetst. Verrassend wel, en ook humoristisch.
De tempel vond ik in elk geval spannend, maar ik vind het allemaal een beetje raar getimed. Dat Marie eerst weggerend is en je dan pas leert dat er een vrouw achter het tapijt stond in plaats van andersom. Dat ze de hand op haar schouder voelt en niet eerst kijkt wie het is. De beschrijvingen vind ik wel heel mooi steeds.
Uiteindelijk heb ik de ridder van Nassau met het meeste plezier gelezen. Ik vind de ridder wel een sympathieke gozer en dat verhaal binnen het verhaal vind ik wel leuk, het is als een oud Grieks verhaal waar Odysseus vertelt wat hij nu weer heeft beleeft.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-06-2009, 13:38
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Poll sluit de 15e!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 00:09
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Jammer dat er niet een duidelijke winnaar naar voren komt, er zouden meer mensen moeten stemmen.
Ik heb ook een beetje het gevoel dat sommigen een gelijkspel proberen te forceren, maargoed, dat kan ook toeval zijn.

Ik merk wel dat een verhaal van iemand anders lezen heel anders gaat dan het zelf schrijven. Er vallen veel meer dingen op, waar je bij je eigen verhaal overheen kijkt.


-Graal: het verhaal begint op zich leuk. Jammer dat de schrijver op een gegeven moment niet weet waar hij of zij het verhaal naar toe wil laten gaan, en er nog even snel een parodie van probeert te maken. Dat pakt niet goed uit.

-geen titel-: het ontbreken van een titel is jammer. De inleiding van dit verhaal is wel erg leuk, het leest heel lekker. Jammer dat de schrijver geen zin/tijd had om er wat van te maken.

-De Verlorene Geliefde: het verhaal is goed geschreven, hoewel een beetje melancholisch, en bijna poëtisch. De reden dat ik er niet op stem is echter het gebrek aan originaliteit.

-De Tempel: hier heb ik lang over getwijfeld. Uiteindelijk niet besloten op te stemmen. Ergens lijkt het geforceerd, het komt over alsof de schrijver zijn aandacht meer heeft gericht op individuele zinnen dan op de samenhang van het verhaal. De titel en de inleiding zijn misleidend, ze geven een totaal andere sfeer aan dan de rest van het verhaal.
Verder is het wel mooi geschreven, en het einde is ook best leuk, maar er mist iets.

-De Ridder van Nassau: Het idee van het verhaal vind ik erg goed. Hoewel het niet nieuw is, heeft het toch een geheel eigen stijl. Even een mooi citaat:

Spoiler


Dat het einde voorspellend is maakt bij dit verhaal niet uit, dat is niet het belangrijkste. Het gaat om de beschrijving van de tijd, de manier waarop er naar het einde toegewerkt wordt. En dat is best goed gedaan.

Moet gezegd worden dat er veel slordigheden in het verhaal staan, waardoor het af en toe niet lekker loopt. De allerlaatste zinnen komen eigenlijk te vroeg, er had nog wel meer mogen gebeuren. Ik had best willen zien hoe het leven er overdag had uit gezien. Ik zat eigenlijk net lekker in het verhaal, dat duurt altijd even. Ik begrijp ook niet dat sommige mensen de monoloog of het verhaal zelf te lang vinden. Normaal is een boek minstens 300 pagina's, dit zijn er hoogstens zes. Even de tijd nemen en er voor gaan zitten is wel vereist als je een verhaal wilt beoordelen.

Na lang wegen besloten om op dit verhaal te stemmen. In ieder geval krijgen we dan een winnaar, en ik denk dat deze schrijver wel potentie heeft. De slordigheidjes over het hoofd ziende, stem ik op De Ridder van Nassau.
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 08:39
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Laat ik dan maar op 'Een duik in het verleden' stemmen. Is dat van jou Martin, aangezien je het niet bespreekt?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 09:27
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik heb op "Een duik in het verleden" gestemd, omdat het toch doet denken aan de beklemmende intrige van zo veel verhalen. Normaal doet me dat niet zo heel veel, maar hier vind ik het wel goed uitgewerkt. daarnaast is het een scene die heel goed in de gekozen grootte past. Als laatste vind ik het heel fijn dat het zowel dialoog als beschrijving heeft, waarbij beide een belangrijke plaats innemen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 20:29
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ja sorry, ik ben nog niet veel verder gekomen dan het graalverhaal.

Aan de ene kant vond ik het grappig en een leuk gegeven, aan de andere kant heb ik me de hele duur van het verhaal zitten ergeren. Misschien was dat wel de bedoeling. De licht-alternatieve invulling van het verhaal vind ik wel leuk gedaan.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 11:24
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Laat ik dan maar op 'Een duik in het verleden' stemmen. Is dat van jou Martin, aangezien je het niet bespreekt?
Ja, dat klopt.
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 11:42
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ja, dat klopt.
Dan heb je zo te zien gewonnen! (volgens mij zijn alle stemmen volgens de regels uitgebracht denk ik )
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 13:32
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Is verder commentaar nog gewaardeerd of is de wedstrijd nu helemaal afgesloten? (Tsja, nu heb ik even tijd om te lezen).

In ieder geval: In De Tempel zitten een paar jammere fouten zoals 'u bent heksen'. En ik weet wel wat je met melij bedoelt, maar ik zou er toch gewoon medelijden van maken. Verder vind ik het allemaal iets te vaag en heb je het idee dat het afgeraffeld is naar het einde, alsof je geen zin meer had om meer body aan het verhaal te geven. Ik vind het element van vervanging wel leuk verwerkt.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:52
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ja, dat klopt.
Gefeliciteerd dan maar Graal was overigens inderdaad van mij.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:55
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Er van uitgaand dat Flyaway/Ieke geen stemmen afkeuren: Gefeliciteerd!

De Ridder van Nassau was van mij.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 19:05
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Gefeliciteerd MartinV met de eerste plaats!
En Kitten, gefeliciteerd met je gedeelde tweede plaats!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 20:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
De Verlorene Geliefde was van mij, trouwens!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 21:59
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Is verder commentaar nog gewaardeerd of is de wedstrijd nu helemaal afgesloten? (Tsja, nu heb ik even tijd om te lezen).

In ieder geval: In De Tempel zitten een paar jammere fouten zoals 'u bent heksen'. En ik weet wel wat je met melij bedoelt, maar ik zou er toch gewoon medelijden van maken. Verder vind ik het allemaal iets te vaag en heb je het idee dat het afgeraffeld is naar het einde, alsof je geen zin meer had om meer body aan het verhaal te geven. Ik vind het element van vervanging wel leuk verwerkt.
'u bent heksen' is niet fout. U is ook de formele aanspreekvorm in het meervoud.
De Tempel was van mij trouwens.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 00:34
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Dankjulliewel! Ik had niet verwacht op de laatste dag nog twee stemmen te krijgen .

Best verrassend nog sommige verhalen van mensen. Ik had niet verwacht dat vogelvrij graal had geschreven, en ergens had ik kitten bij de tempel geplaatst. Weet ook niet waarom .

En Giles, verder commentaar wordt zeker gewaardeerd, maar 'u bent heksen' is inderdaad gewoon correct .
__________________
Who invented liquid soap, and why?

Laatst gewijzigd op 18-06-2009 om 00:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Poll] Wat wordt het thema voor de verhalenwedstrijd?
Verwijderd
100 09-06-2005 15:13
Beleidszaken nieuw deelforum?
Shitonya
30 26-03-2004 20:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.