Oud 18-08-2010, 21:14
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
de titel zegt alles al.. hoeveel kinderen zou jij graag willen?
ik zou er zelf graag 4 willen als het mogelijk is fysiek en financieel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2010, 21:16
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Moeilijke vraag.
Ik zou er niet meer dan twee willen.
Áls ik al kinderen wil.

Vandaag als kinderoppas gewerkt. Nou, dat is me wat...Dat laat je hersenen toch wel even flink kraken.
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:19
Verwijderd
0
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:20
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Moeilijke vraag.
Ik zou er niet meer dan twee willen.
Áls ik al kinderen wil.

Vandaag als kinderoppas gewerkt. Nou, dat is me wat...Dat laat je hersenen toch wel even flink kraken.
hahaha
achja je bent ook pas 16 je kunt er nog ff over nadenken!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:22
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:22
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die geen kinderen willen.
vind je het geen naar idee dat je familie dan uitsterft en dat je later als je oud bent helemaal geen kinderen hebt om voor je te zorgen, die bij je langskomen en je uitnodigen op feestdagen met als gevolg dat je misschien wel eenzaam oud word?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:23
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die geen kinderen willen.
vind je het geen naar idee dat je familie dan uitsterft en dat je later als je oud bent helemaal geen kinderen hebt om voor je te zorgen, die bij je langskomen en je uitnodigen op feestdagen met als gevolg dat je misschien wel eenzaam oud word?
Je geeft me wel een punt om over na te denken, zeg! Serieus.

Maar inderdaad. Ik ben pas 16. Eerst maar eens mijn school afmaken en studeren.
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:25
Verwijderd
Citaat:
ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die geen kinderen willen.
vind je het geen naar idee dat je familie dan uitsterft en dat je later als je oud bent helemaal geen kinderen hebt om voor je te zorgen, die bij je langskomen en je uitnodigen op feestdagen met als gevolg dat je misschien wel eenzaam oud word?
Wat is daar naar aan? Vind jij het geen naar idee om 20 jaar voor kinderen te moeten zorgen, die daar ook niet altijd even dankbaar voor zijn?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:31
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Wat is daar naar aan? Vind jij het geen naar idee om 20 jaar voor kinderen te moeten zorgen, die daar ook niet altijd even dankbaar voor zijn?
nou dat dus.. dat je dan later bijna niemand hebt. is toch een triest idee dat er dan niemand voor je kan zorgen als er iets is. Je zorgt 20 jaar voor je kinderen maar je krijgt er ook veel voor terug.. liefde, gezelligheid enz. en als jij oud bent dan zorgen je kinderen weer voor jou (als je ze een beetje goed opgevoed hebt tenminste)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:32
Verwijderd
Je kunt ook ruzie krijgen met je familie, dan sterf je ook alleen, bij wijze van spreken. Dus familie/kinderen zijn heus geen garantie om niet eenzaam te worden.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:34
Verwijderd
Citaat:
nou dat dus.. dat je dan later bijna niemand hebt. is toch een triest idee dat er dan niemand voor je kan zorgen als er iets is. Je zorgt 20 jaar voor je kinderen maar je krijgt er ook veel voor terug.. liefde, gezelligheid enz. en als jij oud bent dan zorgen je kinderen weer voor jou (als je ze een beetje goed opgevoed hebt tenminste)
Gezelligheid krijg je ook van een kat, en katten zijn een stuk goedkoper. Katten nemen ook geen vervelende mensen mee naar huis. Verder maak ik me totaal niet druk over of er iemand is om "voor me te zorgen" als ik 80 ben, daar zijn toch bejaardentehuizen voor?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:35
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Je kunt ook ruzie krijgen met je familie, dan sterf je ook alleen, bij wijze van spreken. Dus familie/kinderen zijn heus geen garantie om niet eenzaam te worden.
geen garantie dat klopt. maar door geen kinderen te nemen word de kans wel 100 keer groter om eenzaam te sterven. geloof me ik werk zelf in de ouderenzorg en maak het dus zelf mee. Het is zo triest om te zien als iedereen met de kerst gezellig samen is op een paar oudjes na die niemand hebben. zo één wil ik dus later echt niet zijn
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:36
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Gezelligheid krijg je ook van een kat, en katten zijn een stuk goedkoper. Katten nemen ook geen vervelende mensen mee naar huis. Verder maak ik me totaal niet druk over of er iemand is om "voor me te zorgen" als ik 80 ben, daar zijn toch bejaardentehuizen voor?
je moet het zelf weten. ik zou voor geen goud naar een bejaardentehuis gaan haha
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:39
Verwijderd
Citaat:
je moet het zelf weten. ik zou voor geen goud naar een bejaardentehuis gaan haha
Tja, soms heb je die keuze niet, hè. Maar als ik zo oud word, is euthanasie omdat je het gewoon niet meer ziet zitten vast al legaal, dus dan kan ik er altijd simpel een eind aan maken als ik er dan geen zin in heb om in een bejaardentehuis te gaan zitten.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:41
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Gezelligheid krijg je ook van een kat, en katten zijn een stuk goedkoper. Katten nemen ook geen vervelende mensen mee naar huis. Verder maak ik me totaal niet druk over of er iemand is om "voor me te zorgen" als ik 80 ben, daar zijn toch bejaardentehuizen voor?
Ik word altijd kriebelig van dit soort uitspraken.

OT:
Ik zou er twee willen, eerst een meisje en dan een jongen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:42
Verwijderd
Citaat:
geen garantie dat klopt. maar door geen kinderen te nemen word de kans wel 100 keer groter om eenzaam te sterven. geloof me ik werk zelf in de ouderenzorg en maak het dus zelf mee. Het is zo triest om te zien als iedereen met de kerst gezellig samen is op een paar oudjes na die niemand hebben. zo één wil ik dus later echt niet zijn
Ja ik werk ook in de ouderenzorg als verzorgende. Mij valt het op dat veel mensen wel familie hebben, maar die nauwelijks langskomen. Maar er zijn natuurlijk ook mensen bij (kleine minderheid) van wie de man/kinderen dagelijks langskomen.
En hoe ouder die mensen zijn, hoe minder familie ze nog hebben, want die gaan ook allemaal dood.
Er is op mijn werk een vrouwtje van 104. Haar kinderen zijn ver in de 70, sommigen al overleden of zelf in een verzorgings/verpleeghuis.
Dus nogmaals, kinderen zijn geen garantie om geen eenzaam leven te leiden.
Ik vind ook niet dat je het kan maken om van je kinderen te verwachten dat die voor je gaan zorgen, die hebben ook gewoon een eigen leven en een gezin meestal.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:43
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Tja, soms heb je die keuze niet, hè. Maar als ik zo oud word, is euthanasie omdat je het gewoon niet meer ziet zitten vast al legaal, dus dan kan ik er altijd simpel een eind aan maken als ik er dan geen zin in heb om in een bejaardentehuis te gaan zitten.
haha misschien is het voor jou ook maar beter om geen kinderen te nemen als je meer van katten houd dan van mensen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:44
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik vind ook niet dat je het kan maken om van je kinderen te verwachten dat die voor je gaan zorgen, die hebben ook gewoon een eigen leven en een gezin meestal.
Zeker met de het idee dat zij er niet zelf voor gekozen hebben om geboren te worden en dus verzorgd door hun ouders?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-08-2010, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Ik word altijd kriebelig van dit soort uitspraken.
Hoe dat zo?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:46
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Hoe dat zo?
In mijn ogen heeft een zo'n hoog gehalte nonchalantheid dat het eng wordt.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Geen idee. Ik weet wel dat ik graag kinderen zou willen krijgen en het liefst meer dan één. Maar hoeveel precies weet ik niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:47
Verwijderd
Citaat:
haha misschien is het voor jou ook maar beter om geen kinderen te nemen als je meer van katten houd dan van mensen
Oh, ik ben geen misantroop of iets dergelijks. Ik zie gewoon niet in wat ik er aan heb om kinderen te nemen. Daarnaast zitten er ook aardig wat psychische stoornissen in mijn familie, dus dan bestaat ook nog de kans dat ik de hele tijd voor een kwijlende mongool moet gaan zorgen. Nee bedankt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Zeker met de het idee dat zij er niet zelf voor gekozen hebben om geboren te worden en dus verzorgd door hun ouders?
Nou zo ver denk ik niet, maar ik vind dat je het niet kan verwachten dat mensen hun leven op gaan geven voor hun ouders.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:52
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ja ik werk ook in de ouderenzorg als verzorgende. Mij valt het op dat veel mensen wel familie hebben, maar die nauwelijks langskomen. Maar er zijn natuurlijk ook mensen bij (kleine minderheid) van wie de man/kinderen dagelijks langskomen.
En hoe ouder die mensen zijn, hoe minder familie ze nog hebben, want die gaan ook allemaal dood.
Er is op mijn werk een vrouwtje van 104. Haar kinderen zijn ver in de 70, sommigen al overleden of zelf in een verzorgings/verpleeghuis.
Dus nogmaals, kinderen zijn geen garantie om geen eenzaam leven te lijden.
Ik vind ook niet dat je het kan maken om van je kinderen te verwachten dat die voor je gaan zorgen, die hebben ook gewoon een eigen leven en een gezin meestal.
Daar heb je gelijk in. Dat je kinderen niet voor je willen zorgen als je niet meer zelfstandig kunt wonen dat lijkt me vrij logisch. Maar dat is in het uiterste geval. Maar meestal is het wel zo dat kinderen op zijn minst gemiddeld 1 keer per week langkomen en af en toe even bellen, waar nodig mee gaan naar het ziekenhuis en pa en ma ophalen op feestdagen. Tenminste dat is in mijn omgeving zo. En als je geen kinderen hebt dan heb je dus niemand die naar je om kijkt, niemand om dingen mee te delen, niemand om het gezellig mee te hebben.

En je moet niet vergeten dat als je kinderen krijgt je misschien ook wel weer kleinkinderen krijgt, waardoor het nog gezelliger word en daarbij ik hou van kinderen. Kinderen brengen leven in de brouwerij en zorgen dat je midden in de maatschappij blijft staan en dat je sociale contacten op pijl blijven. ik zou er zo aan beginnen als het financieel al verantwoord was!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:53
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Nou zo ver denk ik niet, maar ik vind dat je het niet kan verwachten dat mensen hun leven op gaan geven voor hun ouders.
In de Tsjestjeens cultuur is het heel normaal dat de ouders, op hun oude dag, (dicht)bij één van hun kinderen gaan wonen. /voorbeeld

Het is helemaal niet nodig om een leven op te geven om voor je ouders te zorgen. Ik snap dat verreweg niet iedereen het zich kan veroorloven om voor twee extra mensen te zorgen, maar iedereen die het wel kan is, in mijn ogen, het ook verplicht. (Misschien komt het omdat ik erg in de Tsjetsjeense gezegde geloof die zegt dat een kind het zijn moeder misschien wel kan 'terugbetalen' dat zij voor hem heeft gezorgd, maar dat een kind het z'n moeder nooit kan 'terugbetalen' dat zij hem verwekt en gebaard heeft.)
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2010, 21:54
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Twee kinderen, het allerliefst een zoon en een dochter. Niet meer dan dat, want anders wordt het me te druk, te stressig en te duur.

O ja, voor de mensen die het geen kinderen willen maar abnormaal vinden: neem eens een kijkje op www.kindervrij.nl, misschien dat je mensen die geen kinderen willen dan iets beter begrijpt.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:56
Verwijderd
Citaat:
je moet het zelf weten. ik zou voor geen goud naar een bejaardentehuis gaan haha
Hahah, wacht maar tot je kinderen je erin stoppen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:57
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
In de Tsjestjeens cultuur is het heel normaal dat de ouders, op hun oude dag, (dicht)bij één van hun kinderen gaan wonen. /voorbeeld

Het is helemaal niet nodig om een leven op te geven om voor je ouders te zorgen. Ik snap dat verreweg niet iedereen het zich kan veroorloven om voor twee extra mensen te zorgen, maar iedereen die het wel kan is, in mijn ogen, het ook verplicht. (Misschien komt het omdat ik erg in de Tsjetsjeense gezegde geloof die zegt dat een kind het zijn moeder misschien wel kan 'terugbetalen' dat zij voor hem heeft gezorgd, maar dat een kind het z'n moeder nooit kan 'terugbetalen' dat zij hem verwekt en gebaard heeft.)
Daar ben ik het 100% mee eens. Als je ouders altijd voor jou gezorgd hebben is het niet meer dan normaal dat je later weer voor hun zorgt. En over het algemeen heb je daar inderdaad geen dagtaak aan.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:
In de Tsjestjeens cultuur is het heel normaal dat de ouders, op hun oude dag, (dicht)bij één van hun kinderen gaan wonen. /voorbeeld

Het is helemaal niet nodig om een leven op te geven om voor je ouders te zorgen. Ik snap dat verreweg niet iedereen het zich kan veroorloven om voor twee extra mensen te zorgen, maar iedereen die het wel kan is, in mijn ogen, het ook verplicht. (Misschien komt het omdat ik erg in de Tsjetsjeense gezegde geloof die zegt dat een kind het zijn moeder misschien wel kan 'terugbetalen' dat zij voor hem heeft gezorgd, maar dat een kind het z'n moeder nooit kan 'terugbetalen' dat zij hem verwekt en gebaard heeft.)
Zo ben ik niet opgevoed, mijn moeder heeft dikwijls gezegd dat ze ook niet zou willen dat wij voor hen zouden zorgen als m'n ouders oud zijn.
Ik zou er ook niet echt aan moeten denken want ik kan niet echt goed door een deur met m'n ouders.
Maar ik zorg wel voor vele vaders en moeders van andere kinderen, dus zo'n slecht mens ben ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:01
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Twee kinderen, het allerliefst een zoon en een dochter. Niet meer dan dat, want anders wordt het me te druk, te stressig en te duur.

O ja, voor de mensen die het geen kinderen willen maar abnormaal vinden: neem eens een kijkje op www.kindervrij.nl, misschien dat je mensen die geen kinderen willen dan iets beter begrijpt.
Ik heb er even gekeken en snap het nog steeds niet hoor. Mijn familie is ook heel close en wij zouden nooit een ouder iemand aan zijn lot over laten, dat doe je gewoon niet. Er zijn gewoon zoveel goede redenen om wel kinderen te nemen. Het is toch alleen al veel gezelliger om later met je kinderen en kleinkinderen tijd door te brengen dan in je eentje op de bank!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:01
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Hahah, wacht maar tot je kinderen je erin stoppen.
hahaha ik hoop niet dat het ooit zover moet komen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:02
Verwijderd
Citaat:
En je moet niet vergeten dat als je kinderen krijgt je misschien ook wel weer kleinkinderen krijgt, waardoor het nog gezelliger word en daarbij ik hou van kinderen. Kinderen brengen leven in de brouwerij en zorgen dat je midden in de maatschappij blijft staan en dat je sociale contacten op pijl blijven. ik zou er zo aan beginnen als het financieel al verantwoord was!
Ik moet altijd denken, dat je dan bij die kleine kinderen en (jonge) volwassenen een etiketje opgeplakt krijgt van "bejaarde", "oud", "opa".

Bejaarden tellen niet echt mee als mensen, als je denkt aan 'mensen'. Ze zijn spek-en-bonen.

Maar goed.

Heb altijd vier kinderen gewild. Alleen zit dat idee nu anders. Helaas. NJa, in een andere situatie, zou ik ze alsnog willen. Maar goed, tis als het is.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:04
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Zo ben ik niet opgevoed, mijn moeder heeft dikwijls gezegd dat ze ook niet zou willen dat wij voor hen zouden zorgen als m'n ouders oud zijn.
Ik zou er ook niet echt aan moeten denken want ik kan niet echt goed door een deur met m'n ouders.
Maar ik zorg wel voor vele vaders en moeders van andere kinderen, dus zo'n slecht mens ben ik ook niet.
ik beweer niet dat je een slecht mens bent als je geen kinderen wilt waarschijnlijk heeft jou slechte relatie met je ouders er ook mee te maken dat je zelf geen kinderen wilt. Maar misschien zou jij later wel een hele goede band hebben met je kinderen als je die zou hebben.. maar dat zul je dan nooit weten.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:06
Verwijderd
Citaat:
ik beweer niet dat je een slecht mens bent als je geen kinderen wilt waarschijnlijk heeft jou slechte relatie met je ouders er ook mee te maken dat je zelf geen kinderen wilt. Maar misschien zou jij later wel een hele goede band hebben met je kinderen als je die zou hebben.. maar dat zul je dan nooit weten.
:')

je trekt conclusies terwijl je niet eens weet hoe het zit, voor jouw informatie : ik heb 1 kind, en ik verlang niet van hem dat hij voor me gaat zorgen als ik oud ben.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:07
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Gezelligheid krijg je ook van een kat, en katten zijn een stuk goedkoper. Katten nemen ook geen vervelende mensen mee naar huis. Verder maak ik me totaal niet druk over of er iemand is om "voor me te zorgen" als ik 80 ben, daar zijn toch bejaardentehuizen voor?
ik lees dit nu nog een keer en wil er toch nog even kwijt dat je hooguit liefde en gezelschap kunt krijgen van een kat. toch echt geen gezelligheid haha
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:09
Verwijderd
Citaat:
ik lees dit nu nog een keer en wil er toch nog even kwijt dat je hooguit liefde en gezelschap kunt krijgen van een kat. toch echt geen gezelligheid haha
Misschien denk je dat omdat je zelf geen katten hebt. Misschien zou je wel een heel goede band kunnen hebben met een kat. Maar dat zal je dan nooit weten...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-08-2010, 22:10
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Daar ben ik het 100% mee eens. Als je ouders altijd voor jou gezorgd hebben is het niet meer dan normaal dat je later weer voor hun zorgt. En over het algemeen heb je daar inderdaad geen dagtaak aan.
Waarom? Die kinderen hebben er helemaal niet om gevraagd om geboren te worden. Ze worden geboren omdat de ouders in feite egoïstisch zijn: die ouders kunnen anders namelijk blijkbaar niet gelukkig zijn, of ze willen niet alleen eindigen. Dus die kinderen zijn dan een bepaald "gebruiksmiddel" (dus net zo goed een object) om een doel te kunnen bereiken (dat doel is dan bijvoorbeeld: niet in een bejaardentehuis eindigen). En dan van die kinderen verwachten dat ze je moeten 'terugbetalen?' Waarom, je hebt zélf voor de last van het zorgen voor kinderen gekozen, dan moet je in feite ook maar zelf op de blaren zitten - inplaats van dat je een ander (in dit geval je kind) met jouw egoïsme lastigvalt.

Citaat:
Ik heb er even gekeken en snap het nog steeds niet hoor.
"Even" gekeken. Ja, als je er 2-5 minuutjes naar kijkt, dan is het niet verwonderlijk als je die website nog steeds niet snapt. Kijk 'm eens rustig en gedetailleerd door, misschien dat je het dan wel snapt. Voor het begrijpen van andermans standpunten is immers wel het doen van enige moeite vereist: voor wat hoort wat.

Citaat:
Hahah, wacht maar tot je kinderen je erin stoppen.
Inderdaad. Mijn overgrootmoeder had maar liefst 12 kinderen en ze is gewoon in een bejaardentehuis geëindigd (waar ze iets van 10 jaar in heeft versleten). Niemand die de loodzware taak van een geheel demente vrouw aankon of die op zich zou willen nemen. Ik heb haar nog bewust kunnen meemaken (ze is gestorven toen ik 14 was), en ik ga er zeker wel voor zorgen dat ik nooit in een bejaardentehuis zal eindigen. Alleen zal ik daar dan niet speciaal kinderen voor nemen. :')
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:10
Verwijderd
Citaat:
ik lees dit nu nog een keer en wil er toch nog even kwijt dat je hooguit liefde en gezelschap kunt krijgen van een kat. toch echt geen gezelligheid haha
Dat ligt er maar net aan.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:10
Verwijderd
Minimaal geen, maximaal twee, maar één kind geniet de voorkeur. Meer vind ik niet verantwoord, aangezien er al ruim zes miljard mensen op deze planeet rondlopen, en dat zijn er eigenlijk al veel te veel.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:10
Verwijderd
Citaat:
ik lees dit nu nog een keer en wil er toch nog even kwijt dat je hooguit liefde en gezelschap kunt krijgen van een kat. toch echt geen gezelligheid haha
Jawel hoor, ik doe regelmatig een potje kaarten met de katten van m'n ouders.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:11
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Zo ben ik niet opgevoed, mijn moeder heeft dikwijls gezegd dat ze ook niet zou willen dat wij voor hen zouden zorgen als m'n ouders oud zijn.
Ik zou er ook niet echt aan moeten denken want ik kan niet echt goed door een deur met m'n ouders.
Maar ik zorg wel voor vele vaders en moeders van andere kinderen, dus zo'n slecht mens ben ik ook niet.
Niet door één deur kunnen met je ouders kan inderdaad een probleem zijn. Ik kan ook niet overweg met mijn vader, maar dan ook totaal niet. Toch vind ik het nodig om voor hem te zorgen. Ik bedoel, ouders kunnen wel zeggen dat ze niet verzorgd willen worden door hun kinderen, maar dat is hetzelfde als pubers zeggen dat ze prima voor zichzelf kunnen zorgen. Ja, sommige ouderen sterven terwijl ze nog fit zijn, maar lang niet allemaal (zoals sommige pubers wel voor zichzelf kunnen zorgen, maar lang niet allemaal). Ik bedoel, wat nou als je ouders door iemand verzorgd moeten worden, hebben ze liever dat ze door vreemden worden verzorgd? Vreemde mensen die ze (misschien) veel slechter begrijpen?

Of iemand wel of niet voor je ouders wil zorgen, bepaald voor mij echt niet of iemand wel of geen goed mens is. Ik stel die vragen alleen omdat het idee mij vreemd is.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Minimaal geen, maximaal twee, maar één kind geniet de voorkeur. Meer vind ik niet verantwoord, aangezien er al ruim zes miljard mensen op deze planeet rondlopen, en dat zijn er eigenlijk al veel te veel.
Adopteren valt te leren
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:11
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Misschien denk je dat omdat je zelf geen katten hebt. Misschien zou je wel een heel goede band kunnen hebben met een kat. Maar dat zal je dan nooit weten...
ik heb zelf een kat. lief beestje hoor, maar met dat beest kun je niet gezellig kletsen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:11
Verwijderd
Mijn katten zijn anders bijzonder gezellig!

OT: weet ik nog niet. Maar als het even kan wel minimaal twee. En ik verwacht niet van ze dat ze mij in huis nemen als ik een kwijlend fossiel ben, en dat ben ik ook zeker niet van plan met mijn eigen ouders.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Niet door één deur kunnen met je ouders kan inderdaad een probleem zijn. Ik kan ook niet overweg met mijn vader, maar dan ook totaal niet. Toch vind ik het nodig om voor hem te zorgen. Ik bedoel, ouders kunnen wel zeggen dat ze niet verzorgd willen worden door hun kinderen, maar dat is hetzelfde als pubers zeggen dat ze prima voor zichzelf kunnen zorgen. Ja, sommige ouderen sterven terwijl ze nog fit zijn, maar lang niet allemaal (zoals sommige pubers wel voor zichzelf kunnen zorgen, maar lang niet allemaal). Ik bedoel, wat nou als je ouders door iemand verzorgd moeten worden, hebben ze liever dat ze door vreemden worden verzorgd? Vreemde mensen die ze (misschien) veel slechter begrijpen?

Of iemand wel of niet voor je ouders wil zorgen, bepaald voor mij echt niet of iemand wel of geen goed mens is. Ik stel die vragen alleen omdat het idee mij vreemd is.
Maar die "verzekering voor later" mag toch niet de drijfveer zijn om kinderen te nemen? Het is op z'n hoogst een leuke bijkomstigheid if at all. Ik begrijp niet dat je hier zo'n punt van maakt, dat "later".
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:13
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Minimaal geen, maximaal twee, maar één kind geniet de voorkeur. Meer vind ik niet verantwoord, aangezien er al ruim zes miljard mensen op deze planeet rondlopen, en dat zijn er eigenlijk al veel te veel.
Daar los jij niks mee op hoor. De wereldbevolking groeit, omdat men in afrika en in hetg midden oosten 10 kinderen krijgt. Mij lijkt het persoonlijk verantwoord om iniedergeval de huidige bevolking te vervangen, aangezien onze bevolking al aan het krimpen is
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:14
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Jawel hoor, ik doe regelmatig een potje kaarten met de katten van m'n ouders.
hahaha
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:14
Verwijderd
Citaat:
ik heb zelf een kat. lief beestje hoor, maar met dat beest kun je niet gezellig kletsen.
Mwah, de meeste mensen kramen toch louter onzin uit. Hoor ik soms liever 't tevreden gespin van een poezenbeest.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Adopteren valt te leren
Iedereen mag van mij inderdaad zoveel kinderen adopteren als hij of zij aankan, dat is geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:15
Verwijderd
De vraag op de adoptiemarkt is al een tijdje groter dan het aanbod.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Wat is jouw ideale aantal kinderen (op termijn)?
Axel11
81 12-07-2015 14:31
Liefde & Relatie Wil jij later kinderen?
Verwijderd
61 02-11-2014 23:59
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11
De Kantine wil je kinderen?-->zoon/dochter
Verwijderd
55 20-04-2002 00:55
Verhalen & Gedichten een stuk dat ik geschreven had toen ik stoned was..
italianboy
12 12-07-2001 22:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.