Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2011, 22:08
Verwijderd
Stemmen gaat als volgt:

Top 3:
1e plaats: 5 punten
2e plaats: 3 punten
3e plaats: 1 punt

We hebben 5 deelnemers.

Oh ja, bijna vergeten, stemmen kan tem 31 oktober.

nummer 1:



nummer 2:

Slechte foto bij gebrek aan daglicht. Ogen zijn groen.

nummer 3:


nummer 4:


nummer 5:



Als ik iets vergeten ben, als je wil dat ik commentaar erbij zet, pm me dan even.

Laatst gewijzigd op 19-10-2011 om 13:16. Reden: nummers!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2011, 22:08
Verwijderd
Nou ja, de mijne is weer niet eens moeilijk te raden.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 06:00
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
1. de laatste
2. de eerste
3. de tweede

nummer 4 vind ik echt heel mooi maar ik zie er helaas geen bovenkamer in...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 12:04
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Misschien is het makkelijker om ze te nummeren, Mutant? En is een onderbouwing niet soort van verplicht (of was dat alleen bij DoP ).
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 13:08
Verwijderd
Nummer ze maar, als je dit eerder ziet dan ik, ik zit op een ongelofelijk trage pc. En onderbouwing is altijd leuk natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 13:17
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Oké!


Tussenstand:

nummer 5 - 5 pnt
nummer 1 - 3 pnt
nummer 2 - 1 pnt
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 15:04
Verwijderd
nummer 5 1e plaats
nummer 1 2e plaats
nummer 4 3e plaats
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 15:34
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Misschien is het leuker als jullie er onderbouwing bijgeven (en even aangeven hoeveel punten alles is)?

En nee, ik ben zelf nog niet helemaal uit waarop ik wil stemmen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 17:01
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
1e plaats: nummer 1

Misschien niet zozeer mooi, maar wel met een hoop leuke vondsten erin. Hoewel het idee van een hoofd niet origineel is, is de invulling dus wel leuk gedaan.

2e plaats: nummer 5

Ook niet heel origineel, maar wel leuk in elkaar gefotosoept. Al maakt de gekleurde lucht het erg kitscherig.

3e plaats: nummer 2

Concept 'bovenkamer' zie ik er niet echt in terug, maar iig wel een hoop symboliek in dit schilderij. Mooie lucht. De vogels doen Escheriaans aan De ogen vind ik wel wat jammer, die hadden iets mooier gekund.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 21:58
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Wat een mooie en gave dingen! Ik ga nog niet stemmen, maar heb wel een voorkeur voor 1 en 5, 1 vanwege het gebruik van het medium, en 5 voor de overgangen tussen de foto's. Ook wil ik 4 punten geven om de fijne lijnen en compositie en 3 voor het gave idee en de grappig uitwerking. 2 vind ik een mooi beeld van hoe die persoon kijkt naar het hoofd, ik denk dat het voor vrijheid staat.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 10:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Nummer 1 vind ik wel aardig, hoewel wat meer detail en realisme geen kwaad had gekund. Vooral de mond ziet er wat gehaast uit.

Nummer 2 vind ik mooi; een eenvoudig concept, prima uitgewerkt en met een geslaagde wolkenlucht.

Nummer 3 komt meer over als een illustratie dan als een op zichzelf staand werk.

Nummer 4 is goed getekend, maar komt meer over als iets uit een schetsboek dan een op zichzelf staand werk.

Nummer 5 vind ik lelijk en kitscherig, en het 'kan ik ook'-niveau is hoog; dat vind ik bij photoshopwerken altijd een probleem, want ik heel weinig met photoshop.

1: nummer 2
2: nummer 1
3: nummer 4
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 16:51
Verwijderd
Met al die drukte mogen er best wat meer stemmers komen!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 17:40
Verwijderd
Dan zal ik ook nog even stemmen!

Nummer 1: vind ik leuk bedacht en ook leuk uitgevoerd. Vooral alle details erin vind ik leuk

Nummer 2: is eenvoudig maar ziet er leuk uit. Alleen hadden de ogen wat beter uitgewerkt mogen worden, maar de lucht vind ik daar wel heel mooi ingemaakt.

Nummer 3: hier zie ik persoonlijk niet echt het concept bovenkamer in terug. Als ik ernaar kijk dan heb ik meer het idee dat het een man is met enorme hersenen die hard aan het nadenken is oid. De uitvoering vind ik wel weer erg leuk!

Nummer 4: ziet er leuk uit en is ook mooi getekend maar ik ben het eens met Uice, het ziet eruit als een schets en had wel wat verder uitgewerkt kunnen worden.

Nummer 5: die vind ik heel mooi en ook mooi uitgewerkt. Het komt inderdaad wat kitscherig over maar dat vind ik juist wel wat hebben.

Nummer 5: eerste plaats (5 punten)
Nummer 1: tweede plaats (3 punten)
Nummer 3: derde plaats (1 punt)

Ennnnn dan zal ik even alle punten bij elkaar optellen. (Ik geloof dat het klopt!)
Nummer 1: 17 punten
Nummer 2: 7 punten
Nummer 3: 1 punt
Nummer 4: 2 punten
Nummer 5: 23 punten
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 19:22
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik wou meedoen en dat is (weer) niet gelukt, dus ik ga wel stemmen!

Nummer 1: het idee van het hoofd is niet zo origineel, alleen de uitwerking dan weer wel, dat vind ik wel leuk. Er is veel te zien, dat vind ik ook zeker een pluspuntje. (jammer trouwens van de slechte kwaliteit foto!)

Nummer 2: Mooi idee, mooie uitwerking, al zouden de ogen misschien iets meer aandacht nodig gehad hebben. Aan de andere kant, zon wordt de aandacht wel weer naar de goed uitgewerkte lucht gestuurd, dus als dat het idee is, prima.

Nummer 3: spreekt mij niet zo aan, zowel in het idee als in de uitwerking niet. Ik vind het een beetje simpel gedaan.

Nummer 4:Ziet er inderdaad meer uit als losse schets, en dat is jammer. Het is wel mooi getekend, al zou ik er niet direct het thema 'bovenkamer' erbij halen, maar misschien komt dat straks met de motivatie van de maker erbij.

Nummer 5: die lucht! Hell no! Het hoofd is ook weer niet zo origineel, maar de kamertjes erin zijn dan wel weer leuk. De kamertjes zijn van de stijl waar ik van hou, dus daarom vooral vind ik dit werk leuk.

Eerste plaats: nummer 2, vooral door de lucht (5 punten)
Tweede plaats: nummer 4 (3 punten)
Derde plaats: nummer 1, omdat de uitwerking me aanspreekt (1 punt)

Tussenscore:

Nummer 1: 18 punten
Nummer 2: 12 punten
Nummer 3: 1 punt
Nummer 4: 5 punten
Nummer 5: 23 punten


__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 12:06
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Wauw. Ik kan niet tekenen, maar wel stemmen, dus bij deze.
Nummer 1: Ik denk dat dit mijn favoriet wordt. Ik ben dol op dit soort tekeningen/schilderijen, waarbij je steeds weer iets nieuws ziet. Bovendien komt het thema erg goed tot uiting.
Nummer 2: Simpel doch doeltreffend. Ik vind hem erg mooi, vooral omdat hij zo simpel is. Jammer van de fotokwaliteit, ik zou graag de 'echte' zien.
Nummer 3: Om deze moest ik erg lachen, hoewel ik het meer een cartoon vind dan echt een kunstwerk (ja, ik weet dat cartoons ook kunst zijn, maar toch ). Het thema vind ik dan wel weer leuk uitgewerkt.
Nummer 4: Dit vind ik gewoon heel mooi, de vormen die gebruikt zijn, de licht-donker contrasten en het haar... Het thema zie ik er helaas niet echt in terug.
Nummer 5: Net als bij 1 kan ik hier lang naar blijven kijken. Het stuk binnenin het hoofd vind ik echt heel goed bedacht, maar dat rechts, komt een beetje fantasy, elfjesachtig op mij over en dat doet afbreuk aan de rest. Ik heb geen verstand van photoshop, maar deze is zeker wel goed gelukt.

Vijf punten gaan naar nummer 1.
Drie punten gaan naar nummer 2.
Een punt gaat naar nummer 5.

Nummer 1: 23 punten
Nummer 2: 15 punten
Nummer 3: 1 punt
Nummer 4: 5 punten
Nummer 5: 24 punten
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 18:35
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Nummer 1 vind ik wel grappig, maar niet echt heel bijzonder qua uitwerking/idee.
Nummer 2 vind ik origineel gezien het thema, en iets minder origineel als ik bedenk wie het waarschijnlijk gemaakt heeft. Maar ik vind het een fijn geheel, prettig om naar te kijken, en het voelt afgerond. Dat is van deze vijf inzendingen wat ik het liefst aan de muur zou hangen, als ik daar één voor mocht kiezen.
Nummer 3 vind ik vrolijk/kleurrijk. Het thema komt er niet echt heel duidelijk in naar voren, meneer heeft wel een heel groot brein, maar ik zie niet helemaal wat de scheikunde ermee te maken heeft. Of de maker moet het bedoelen als 'in een bovenkamer gebeuren ingewikkelde dingen, en ik vind scheikunde ingewikkeld' of zoiets. Of een betekenis die ik niet zie, natuurlijk.
Nummer 4 vind ik wel leuk/mooi getekend, maar ik zie eigenlijk niets met 'bovenkamer' in de tekening, en het lijkt meer op een schets dan een afgerond geheel.
Nummer 5 vind ik eigenlijk gewoon niet mooi. Het is wel heel, spectaculair of zoiets, met zo'n lucht en effecten en alles, maar ik vind vooral de grijze afdruk van het gezicht niet mooi werken, de kamertjes... tja, en vooral het geheel (grijs hooft, ontzettend ingekleurde lucht en kitscherige kamertjes) niet bij elkaar passen.

Vijf punten naar nummer 2.
Drie punten naar nummer 3.
En tenslotte één punt naar nummer 4.


Nummer 1: 23 punten
Nummer 2: 20 punten
Nummer 3: 4 punt
Nummer 4: 6 punten
Nummer 5: 24 punten
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 16:55
Verwijderd
Het is de laatste dag dat je kunt stemmen...
Ik kan niet, want ik heb meegedaan.
Dus UP!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 17:50
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Oh, ik stem gewoon ook al heb ik meegedaan! Maar ik zal niet op mezelf stemmen. Als het uitmaakt moet men mijn stem maar niet meetellen, ofzo.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2011, 18:09
Verwijderd
Je mag gewoon stemmen als je zelf hebt meegedaan.

1e plaats: nummer 1 omdat hij leuk is uitgewerkt, je kunt er steeds nieuwe dingen in ontdekken.
2e plaats: nummer 3, erg leuk cartoonachtig
3e plaats: nummer 5: al vind ik het nogal simpel gevonden en uitgewerkt, het is wel leuk.

Nummer 1: 28 punten
Nummer 2: 20 punten
Nummer 3: 7 punten
Nummer 4: 6 punten
Nummer 5: 25 punten
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 20:36
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
1: Ondanks het letterlijk uitwerken van het woord bovenkamer, dus hersenen en zolder, toch erg leuk gedaan, mooi geschilderd en nog steeds origineel.
5: Mooie compositie en kleur, goed verwerkt.
4: Leuk, in je hoofd schets je meer dan dat je hele beelden ziet, en daarnaast ook leuk om te zien waar de tekenaar zoal aan denkt. Had iets meer uitgewerkt gekund.

3 erg grappig en 2 mooi beeld

Nummer 1: 33 punten
Nummer 2: 20 punten
Nummer 3: 7 punten
Nummer 4: 7 punten
Nummer 5: 28 punten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek ART- WEDSTRIJD: Bovenkamer
Verwijderd
52 17-10-2011 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.