Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2012, 19:50
Verwijderd
Hoe goed kunnen jullie allemaal uit je hoofd tekenen? Ik kan prima wat gestileerde vogels spuwen, maar vraag me niet om een realistisch iets neer te zetten. Dan heb ik het voor me nodig zodat ik het kan natekenen. Zelfs een stripversie lukt me amper omdat ik eigenlijk weinig kennis heb van het menselijk lichaam (ja dan moet ik dat meer gaan tekenen, ik weet het, maar ik ben een luie drol MIsschien dat ik mezelf kan overtuigen terug naar de academie te gaan volgend jaar).

Wat tekenen jullie uit je hoofd, zonder voorbeeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2012, 16:12
Verwijderd
Oh van alles... Het meeste doe ik wel uit mijn hoofd, tenzij ik het behoorlijk realistisch wil hebben; dan zoek ik voorbeeldmateriaal. Ik kan redelijk houdingen en lichamen en gezichten uit m'n hoofd, vooral dankzij jarenlange studie in manga- en stripachtige dingen maken En drie jaar modeltekenen natuurlijk. Ik kijk sowieso goed, dus ik heb veel vormen standaard vrij goed in mijn hoofd (bijv ook van koeien of fietsen. Auto's nog steeds niet, daar kijk ik niet goed genoeg naar ).
Maar eigenlijk is dat maar onhandig; dingen worden juist vaak heel grappig als je tekent hoe je dénkt dat het zit, in plaats van hoe het zit.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 15:43
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Ik teken prima vanuit mijn dikke kop, gebruik amper plaatjes/foto's.

Hoe dat gaat, veel kijken en goed opletten.
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 18:38
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik gebruik nog wel referentie als dat echt nodig is, heb immers geen modeltekenervaring om uit mijn hoofd kloppende (realistische) anatomie te tekenen.

Voor cartoon doe ik het uiteraard zonder referentie.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 12:42
Jimmeh
Jimmeh is offline
Ik kan ook goed uit mn hoofd tekenen , anatomie onder andere door het veel lezen en bekijken van tekenboeken waarin het menselijk lichaam stuk voor stuk en laag voor laag word afgebeeld.
Het is makelijk om mee te beginnen en na een tijdje onthoud je het vanzelf , als je een lichaam wilt tekenen zou ik daarmee beginnen , want het is wel belangrijk dat je weet waar alles zit en hoe

zoals ze zeggen : oefenen baart kunst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek ik weet niet hoe ik het moet verwoorden...lees ff....................................
devilcat
19 30-10-2004 22:20
ARTistiek WAt kan ik hieraan doen?!?!?!?! + [TEKENING]
Verwijderd
33 10-07-2004 13:04
ARTistiek [Tekening] mijn hoofd, maar dan anders
snarl
14 01-06-2004 23:18
ARTistiek 'Zelfportret' (met de nadruk op de aanhalingstekens) [tekening]
Verwijderd
34 16-01-2004 15:43
ARTistiek hoe beginnen jullie als je uit je hoofd tekent?
devilcat
14 12-01-2004 14:32
ARTistiek [tekeningen] 2 hoofdjes
Mustang_Sally
21 24-03-2003 19:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.