Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2002, 00:45
Me and You
Me and You is offline
Een suicidaal persoon word geholpen door een psycholoog en medicijnen.
Er is vooruitgang geboekt, voor zolang als het duurt...
De persoon krijgt dus een rekening van 5000 euro voor zijn neus.
Weliswaar word deze (geldeeltelijk?) vergoed door het ziekenfonds, maar het blijft 5000 euro, denk ik (Ik weet het niet zeker omdat ik alleen maar de nota's zie )

Waar is de logica?

Ze helpen iemand die suicidaal is en vervolgens sturen ze die persoon een rekening van 5000 euro...
Ik zou gigantisch flippen als ik suicidaal zou zijn, misschien zou dit zelfs een reden extra zijn om het te doen.

Een rekening voor iemand die waarschijnlijk geen zelfmoord mag plegen, waar is de logica?

Mijn bron: Ik sorteer de post bij een ziekenfonds, en daar tref je dus van zulke nota's aan .

[Dit bericht is aangepast door Me and You (13-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2002, 10:21
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Als de totale rekening zo hoog is zou je ook kunnen redeneren dat er naar verhouding veel tijd is ingestoken om zo iemand te helpen. Als zo iemand niet geholpen zou worden zou je geen hoge kosten hebben, maar je loopt wel het risico dat je dan iemands dood op je geweten krijgt. Een tussenweg zou zijn om een behandelingsmethode op te stellen die al op korte termijn succesvol is en daardoor minder kosten met zich meebrengt.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 15:38
basje!
basje! is offline
daar is geen logica inderdaad behalve dat misschien iemand na al die psychiaters enz. het leven weer helemaal ziet zitten enz. dan heb je der nog wat aan. maar als je er niet echt veel mee opgeschoten ben en je moet ook nog onwijs veel geld betalen das wel een beetje vreemd ja.
__________________
live your life de basje!-way!"we can still find them and kill them"...uit de heilige Turner Diaries
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.