Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2004, 16:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
NN schreef op 23-10-2004 @ 13:31 :
Groningen is volgens Elsevier (terecht) de leukste studiestad.

Nijmegen is saai en als ik straks een SUV (ik twijfel nog of het een Porsche Cayenne of een Hummer wordt) heb kan ik er niet eens leuk door het centrum rijden.
Nu praat nare man nooit meer met je

Ik vind het absoluut geen saaie stad, maar ik ken de stad ook van binnen tot buiten. Hoef me er nooit te vervelen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2004, 13:38
Verwijderd
Ik ga waarschijnlijk in Leiden studeren, gewoon om de sfeer. Rotterdam trekt me totaal niet aan en Groningen is wel erg ver voor iemand die thuis wil blijven wonen . Ik denk dat "slecht" erg afhangt van de persoonlijke beleving, dus ik maak me niet zo zorgen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 14:36
NN
NN is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-10-2004 @ 17:36 :
Nu praat nare man nooit meer met je

Ik vind het absoluut geen saaie stad, maar ik ken de stad ook van binnen tot buiten. Hoef me er nooit te vervelen.
Hij heeft dacht ik ook niet zo veel op met de stad Nijmegen.

In Nijmegen mis ik een gezellig centrum wat je wel in o.a. Groningen hebt. Ook is de rechtenfaculteit van Nijmegen gehuisvest in een uitermate deprimerend gebouw.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 29-10-2004 @ 14:38 :
Ik ga waarschijnlijk in Leiden studeren, gewoon om de sfeer.
welke sfeer? de hockey sfeer? de ballerige sfeer?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 18:58
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
RU Gent

Sfeer is , heel het jaar door concerten en uitgaansmogelijkheden
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 19:14
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 29-10-2004 @ 19:55 :
welke sfeer? de hockey sfeer? de ballerige sfeer?
De sfeer die je zeer zeker niet in Rotterdam zal aantreffen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 20:53
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Sylph schreef op 29-10-2004 @ 20:14 :
De sfeer die je zeer zeker niet in Rotterdam zal aantreffen.
Kan best kloppen, in tegenstelling tot Leiden komt er in Rotterdam wel enig onderwijs op niveau van de grond.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 29-10-2004 @ 21:53 :
Kan best kloppen, in tegenstelling tot Leiden komt er in Rotterdam wel enig onderwijs op niveau van de grond.
Rotterdam vind ik zo'n rotstad dat dat niet zwaar voor me weegt.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 22:05
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Meester in de rechten, zonder ooit de rechtenbachelor te hebben gedaan:

http://www.jur.uva.nl/actueel/object...AB02F331293AE9

Zijn ze daar gek geworden?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 29-10-2004 @ 23:05 :
Meester in de rechten, zonder ooit de rechtenbachelor te hebben gedaan:

http://www.jur.uva.nl/actueel/object...AB02F331293AE9

Zijn ze daar gek geworden?
Ik geloof mijn ogen niet. Als ik het goed begrijp houdt dat dus in dat iemand die een universitaire bachelor heeft in pak 'm beet bedrijfskunde of communicatiewetenschappen, na één jaar rechten gestudeerd te hebben al de meesterstitel kunnen verkrijgen?

'De nieuwe combinatiemogelijkheden komen tegemoet aan de vraag op de arbeidsmarkt naar professionals op een bepaald vakgebied die naast hun vakkennis over een gedegen juridische kennis beschikken.'

Dat is dus gewoon niet waar. De arbeidsmarkt vraagt helemaal niet om mensen die naast hun eigenlijk vak ook iets van recht afweten. Na een jaar rechten gestudeerd te hebben weet je niks. Ik weet nu ik bijna afgestudeerd ben ook nog bijna niks. Als je promoveert, dán weet je iets. Dán kun je goed advocaat worden.

Alsof een onderneming bijv. iemand in dienst zal nemen met vier jaar bachelor X en één jaar universitair rechten. Die persoon weet toch niets daarvan? Elke normale onderneming besteedt dat gewoon uit aan de grote kantoren, waar zo ongeveer aan alle advocaten de eis wordt gesteld dat ze zijn gepromoveerd. Wat een nonsens dit.

'Daarnaast passen de nieuwe doorstroommogelijkheden van HBO naar universiteit geheel in de opzet van de bachelor-masterstructuur.'

Ghehe, alle universiteiten en zelfs de VSNU verzetten zich tegen de BaMa-structuur en willen het doorstromen met HBO-Ba zoveel mogelijk ontmoedigen (ze wilden het zelfs bij wet uitsluiten, maar daar stak Nijs een stokje voor, helaas) en de UvA besluit op eigen houtje nog eventjes om dat lekker wél aan te moedigen? Ach, Amsterdam is toch vergane academische glorie.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 11:27
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-10-2004 @ 12:09 :
Ik geloof mijn ogen niet.
Ik ook niet.

Ik heb al een mailtje gestuurd naar het mocw om te vragen of dit wel de bedoeling is en kan zijn van de BAMA structuur.

Zelfs al tel je het schakeljaar van 60ects erbij, dan verkrijgt iemand die reeds een HBO of WO bachelor graad heeft in 2 jaar een mr. titel. Dat kan natuurlijk niet, over devaluatie gesproken!

Sinds wanneer krijg je korting als je een geheel andere studie hebt gedaan?

Bedankt Amsterdam.

Laatst gewijzigd op 30-10-2004 om 11:30.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 12:13
Verwijderd
Ghehe.

Het is inderdaad gewoon vervlakking van het beroep. Maar ik neem aan dat die mensen dan ook geen advocaat (of procureur) kunnen worden, aangezien art. 2 (art. 62) van de Advocatenwet voorschrijft dat je in elk geval een examen moet hebben afgelegd in het staatsrecht, het bestuursrecht met inbegrip van bestuursprocesrecht, het privaatrecht met inbegrip van burgerlijk procesrecht en een keuze strafrecht of belastingrecht.

Nu ben je met het burgerlijk recht en het burgerlijk procesrecht al gewoon minstens een heel jaar bezig, wil je zowel het goederen- als het verbintenissenrecht een beetje fatsoenlijk onder de knie hebben op bachelorniveau. Het burgerlijk procesrecht kost ook minstens een jaar, wil je behalve de grondbeginselen ook een beetje verdiepen in de details.

Ik verwacht dus dat die mensen met hun eenjarige rechten-aanvullinkje gewoon bij een bedrijf iets worden als 'junior legal counsel' of een andere vage naam, die erop neerkomt dat zij heel grof op het eerste gezicht even kijken in welk rechtsgebied een probleem speelt, waarna ze het mogen overdragen aan de mensen die er wél iets van weten.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 13:28
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-10-2004 @ 13:13 :
Maar ik neem aan dat die mensen dan ook geen advocaat (of procureur) kunnen worden
Dat kan idd gelukkig niet.

Citaat:
Ik verwacht dus dat die mensen met hun eenjarige rechten-aanvullinkje gewoon bij een bedrijf iets worden als 'junior legal counsel' of een andere vage naam, die erop neerkomt dat zij heel grof op het eerste gezicht even kijken in welk rechtsgebied een probleem speelt, waarna ze het mogen overdragen aan de mensen die er wél iets van weten.
Maar zulke prutsers hebben wel de mr. titel, zodadelijk kun je aan de graad niet eens meer zien of de persoon in kwestie een fatsoenlijke opleiding achter de rug heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 13:44
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
@Sovereign.

Niet alleen Amsterdam doet dat, want ook de UvT (waar jij je mond zo van vol hebt) biedt een soortgelijk programma aan.

Zie dit.

Edit. Zo'n schakelprogramma voor MER-studenten die Recht & Management willen gaan doen ziet er als volgt uit:
* Verbintenissenrecht (A) (8 ects)
* Recht en maatschappij (5 ects)
* Goederenrecht (6 ects)
* Ondernemings- en insolventierecht (11 ects)
* Europees gemeenschapsrecht in de praktijk (6 ects)
* Rechtsfilosofie B (6 ects)
* Mededingingsrecht (6 ects)
* Eindvak Recht en Management (8 ects)

Zijn dat nog enigszins moeilijke en representatieve vakken dat je weet?
__________________
Leef gezond met een schone mond!

Laatst gewijzigd op 30-10-2004 om 13:51.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 13:51
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 30-10-2004 @ 14:44 :
@Sovereign.

Niet alleen Amsterdam doet dat, want ook de UvT (waar jij je mond zo van vol hebt) biedt een soortgelijk programma aan.
Uhm, nee. De schakelprogramma's die de UvT aanbiedt zijn gericht op opleidingen die qua opzet in bepaalde mate overeenstemming vertonen met de WO doorstroomvariant. Zo kan de MER student alleen een studie management en recht volgen. Alleen de HBO-recht student heeft toegang tot de master Nederlands recht.

Wat de UvA hier doet is iedereen toegang geven, ongeacht de voorstudie. Of dat nu natuurkunde is of verpleegkunde, middels een schakelprogramma kan men instromen in een juridische master.

Citaat:
* Verbintenissenrecht (A) (8 ects)
* Recht en maatschappij (5 ects)
* Goederenrecht (6 ects)
* Ondernemings- en insolventierecht (11 ects)
* Europees gemeenschapsrecht in de praktijk (6 ects)
* Rechtsfilosofie B (6 ects)
* Mededingingsrecht (6 ects)
* Eindvak Recht en Management (8 ects)

Zijn dat nog enigszins moeilijke en representatieve vakken dat je weet?
Dat zijn vakken uit het normale bachelorcurriculum dus best wel. Filosofie b kan ik je van harte aanraden.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 13:53
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
Ik hoor dat filosofie A al een berucht vak is onder de studenten, dus ik kan m'n borst al nat gaan maken voor variant B?
__________________
Leef gezond met een schone mond!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 13:57
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 30-10-2004 @ 14:53 :
Ik hoor dat filosofie A al een berucht vak is onder de studenten, dus ik kan m'n borst al nat gaan maken voor variant B?
Het slagingspercentage is minder dan 20%. Variant B gaat over de representatieve democratie, ik wens je veel succes. Ga vooraan zitten, anders is de docent niet te verstaan.

Jij stroomt in met MER in een schakelprogramma?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:02
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Een goede sfeer, hoewel mooi meegenomen als het aanwezig is, is voor mij nooit belangrijk geweest bij het maken van de keuze. Als het onderwijs maar goed en ik aan het eind van de dag mijn rug niet hoef af te schrijven. Als ik gezelligheid wil sluit ik me wel aan bij de wandelclub.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:04
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 30-10-2004 @ 14:57 :
Het slagingspercentage is minder dan 20%. Variant B gaat over de representatieve democratie, ik wens je veel succes. Ga vooraan zitten, anders is de docent niet te verstaan.

Jij stroomt in met MER in een schakelprogramma?
Minder dan 20%? Bij ons op 't HBO zijn alle slagingspercentages minder dan dat.

Ja, dat is wel de bedoeling, want ik doe nu MER. Eigenlijk besef ik gewoon dat MER een ronduit flut-opleiding is. Het stelt niets voor en ik haal alle vakken gewoon erg simpel. Rechten lijkt me leuk en ik woon zelf redelijk dichtbij Tilburg. Keuze is eigenlijk al gemaakt, dus ik hoop per september te kunnen beginnen.
__________________
Leef gezond met een schone mond!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:09
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 30-10-2004 @ 15:04 :
Minder dan 20%? Bij ons op 't HBO zijn alle slagingspercentages minder dan dat.
Drie maal herkansen is niet ongewoon voor de filosofie vakken.

Ik heb ze in een keer gehaald natuurlijk.

Citaat:
Ja, dat is wel de bedoeling, want ik doe nu MER. Eigenlijk besef ik gewoon dat MER een ronduit flut-opleiding is. Het stelt niets voor en ik haal alle vakken gewoon erg simpel. Rechten lijkt me leuk en ik woon zelf redelijk dichtbij Tilburg. Keuze is eigenlijk al gemaakt, dus ik hoop per september te kunnen beginnen.
Gewoon proberen, je merkt vanzelf wel of je het niveau aan kan.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 21:34
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
NN schreef op 29-10-2004 @ 15:36 :
In Nijmegen mis ik een gezellig centrum wat je wel in o.a. Groningen hebt. Ook is de rechtenfaculteit van Nijmegen gehuisvest in een uitermate deprimerend gebouw.
De uni is inderdaad niet echt een mooi gebouw, mee eens.

Gezellig is het wel, maar je moet weten waar je heen moet. Daarnaast is het een heel "cleane" stad, waar je dus weinig nachtleven op straat zult zien. Daar is eigenlijk ook bijna nergens echt plek voor, behalve op een paar pleinen en met de zomerfeesten.

Ik mis inderdaad ook wel een beetje dat buitenleven wat ik in bepaalde steden juist zo leuk vind. Maar ik krijg er genoeg voor terug
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 12:20
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 29-10-2004 @ 21:53 :
Kan best kloppen, in tegenstelling tot Leiden komt er in Rotterdam wel enig onderwijs op niveau van de grond.
Het juridische aan de EUR is ook niet hetgeen wat je in Groningen, Nijmegen of Tilburg zult vinden.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 12:23
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 29-10-2004 @ 23:05 :
Meester in de rechten, zonder ooit de rechtenbachelor te hebben gedaan:

http://www.jur.uva.nl/actueel/object...AB02F331293AE9

Zijn ze daar gek geworden?
Ik hoop dat ze de student daar wel goed voorlichten over bepaalde beropesvereiesten omtrent het civiel effect e.d.. (Van 240 ec Ba+Ma moet er dacht ik 202,5 ec worden besteed aan juridsiche vakken.)

Voor mensen die niet een dergelijk beroep willen kan ik me voorstellen dat ze zullke masters gaan aanbieden. Mijn eigen faculteit doet het ook, maar dan moet er nog wel eerst een zwaar programma worden doorlopen om de knnis op ba-niveau op te doen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 12:25
NN
NN is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 30-10-2004 @ 15:04 :
Eigenlijk besef ik gewoon dat MER een ronduit flut-opleiding is. Het stelt niets voor .....
Goed zo!
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 12:28
NN
NN is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-10-2004 @ 22:34 :
De uni is inderdaad niet echt een mooi gebouw, mee eens.

Gezellig is het wel, maar je moet weten waar je heen moet. Daarnaast is het een heel "cleane" stad, waar je dus weinig nachtleven op straat zult zien. Daar is eigenlijk ook bijna nergens echt plek voor, behalve op een paar pleinen en met de zomerfeesten.

Ik mis inderdaad ook wel een beetje dat buitenleven wat ik in bepaalde steden juist zo leuk vind. Maar ik krijg er genoeg voor terug
De RUG heeft daarentegen een aantal zeer fraaie historische panden, o.a. de juridische faculteit is mooi gehuisvest.

Dan weet ik dus niet in Nijmegen waar ik heen moet. Het centrum vind ik ongezellig in vergelijking tot andere steden als A'dam, Utrecht, Maastricht of Groningen.

Wat krijg jij er voor terug aan gene zijde van de Waal?
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:38
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
NN schreef op 31-10-2004 @ 13:23 :
Voor mensen die niet een dergelijk beroep willen kan ik me voorstellen dat ze zullke masters gaan aanbieden. Mijn eigen faculteit doet het ook, maar dan moet er nog wel eerst een zwaar programma worden doorlopen om de knnis op ba-niveau op te doen.
Precies, en daar ligt nu het verschil want met het toelaten van elke bachelor krijg je dat nimmer op niveau. Hoe je het dus ook went of keert, 2 jaar WO vind ik geen LLM/mr. titel waard indien de vooropleiding niet enigszins aansluit.

Daarnaast laat het een zure smaak achter bij de juristen die wel 4 jaar moeten studeren alvorens die titel te krijgen.

De UvA maakt gewoon misbruik van de mogelijkheid om zelf toelatingseisen te stellen.

Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 13:46.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:10
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
NN schreef op 31-10-2004 @ 13:28 :
Wat krijg jij er voor terug aan gene zijde van de Waal?
Leuke kroegen, goeie mensen, een gave voetbalclub en het bewijs dat een links bestuur fantastisch werkt. Onder andere...
Het is buiten het centrum ook een best groene stad, dat zint me ook wel.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren Stoppen met studie
Crimson
113 15-11-2007 11:38
Algemene schoolzaken Het grote wat ga je volgend jaar studeren topic
Crimson
234 28-04-2007 16:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap " De nachtmerrie van een links Kabinet "
Sanctus
296 06-04-2006 10:24
Studeren Rechten: Leiden, Rotterdam, Utrecht of Tilburg?
Verwijderd
221 22-01-2005 20:13
Algemene schoolzaken Europees en internationaal recht
Verwijderd
13 30-07-2003 23:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.