Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2014, 16:37
Brandweer
Brandweer is offline
Hey medestudenten,

Voor Nederlands ben ik hard bezig aan mijn betoog die ik in April ga houden. De stelling luidt: "Sociale netwerken hebben invloed op iedereen"

Met iedereen bedoel ik alle mensen op deze wereldbol. Invloed, op ons denken, dingen doen etc.
Eens of oneens? Heb jij er een mening over?! Laat je bericht achter, met jouw mening...

Thanks!

Laatst gewijzigd op 27-03-2014 om 18:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2014, 17:37
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Je stelling is nogal vaag. Wat voor invloed?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 17:39
Verwijderd
Zodra iemand iets hoort over een sociaal netwerk heeft het invloed.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 17:53
rawbananas
rawbananas is offline
Wie is iedereen?
Nederland?
Europa?
wereld?
__________________
Die Plato was zo gek nog niet!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 18:08
Brandweer
Brandweer is offline
Stelling iets aangepast. Stel gerust een vraag, of zet je opmerking neer!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 20:58
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
allles heeft invloed op alles.

nou dat wordt een goed betoog.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 21:01
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Om iets minder flauw te zijn, je stelling is een gegeven als iets bestaat heeft het invloed. (en je kan zelfs met goede wil beweren dat het niet bestaan van zaken ook invloed heeft)

als je een betoog wil houden dan moet je eerst precies formuleren wat voor invloed op welk gebied het heeft.

tuurlijk kan je zeggen water (als voorbeeld en vergelijking) heeft invloed op iedereen maar wil je er iets van maken moet je het hebben over de kwaliteit of beschikbaarheid, gezondheidsgevolgen of sociale verhouding etc.

Dat is overigens een denkniveau wat je allang behaald zou moeten hebben, niet om je te kwetsen maar ik kan het je maar beter nu meegeven.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 21:32
Verwijderd
Logica dicteert dat iets dat bestaat invloed heeft, inderdaad. Ik denk dat je de vraag flink wat duidelijker moet maken.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2014, 19:00
Verwijderd
Het heeft sws invloed op de gebruikers. Als je solliciteert word je gegoogld en als je iets op fb leest over een onderwerp dan kan dat je mening veranderen.
Ook niet-gebruikers worden wel beïnvloed, want wanneer iedereen iets vindt over een onderwerp op fb, twitter of in een groepsapp dan sta je dr maar mooi lullig buiten als jij niet weet waar het gesprek over gaat.

Toch heeft het geen invloed op de gehele wereld want bijv. arme zigeunerwijken in Roemenië zijn vaak onbekend met social media.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2014, 11:30
Verwijderd
Ja het heeft onze hele maatschappij veranderd, Maar niet perse sociale media, maar heel internet. Ik ben nu 29 en ben al sinds het begin dat het er is verslaaft aan internet en ik zou ook niet weten wat ik zou moeten doen zonder. Internet houd niet op. Tegenwoordig de nieuwe generatie gaat het alleen nog maar erger worden als je in de mediamarkt kinderen als junkies achter ipad ziet. In mijn tijd hadden we de gameboy, dat is wel even flink vooruit gegaan als ik bekijk wat we nu hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Alle topics van en over een bepaalde forum(st)er verwijderen
Axel11
146 21-02-2015 21:10
De Kantine Afstudeeronderzoek: Social media
jeffreybos
3 10-04-2014 17:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Beschouwing
markiemans
1 12-12-2012 18:49
Werk, Geld & Recht Beursgang Facebook
Hulk
25 29-05-2012 15:04
Levensbeschouwing & Filosofie Maakt internet de mensheid dommer?
Schipper
31 16-05-2011 21:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.