Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2004, 19:10
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Hallo mensen,

ik zit nu in 6-gymnasium en na mijn VWO wil ik theologie (godgeleerdheid) gaan studeren; ik twijfel alleen nog tussen de universiteiten in Leiden en Apeldoorn. Heeft iemand inhoudelijke argumenten om voor een van beide universiteiten te kiezen?

Alvast bedankt!
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2004, 19:20
Verwijderd
Sinds wanneer heeft Apeldoorn een universiteit.

Ik zou dan voor Leiden kiezen, al was het maar omdat het een gevestigde naam is.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 19:42
-::SyrinX-NL::-
-::SyrinX-NL::- is offline
Kampen kan toch ook? Alleen dat is gereformeerd. En je kunt het ook nog in Tilburg studeren. Heb er zelf ook wel eens overnagedacht.... maar ik sta nu weer met beide benen op de grond
__________________
"Ongeluk is het verschil tussen het talent en de verwachtingen van de mens"
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 20:05
light fighter
light fighter is offline
wat maakt het uit dat kampen gereformeerd is?? valt trouwens wel mee tis een deel dat heel erg is maar genoeg normale mensen te vinden.

Kampen heeft een hele kleine uni en daardoor schijnt het heel gezellig te zijn
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 20:09
-::SyrinX-NL::-
-::SyrinX-NL::- is offline
Naja dat betekent dus dat je je met name op het christendom zal richten (en dan bedoel ik het zwaardere deel). Dat moet je maar net willen. Andere instellingen zullen meer aandacht besteden aan de andere wereldgodsdiensten.
__________________
"Ongeluk is het verschil tussen het talent en de verwachtingen van de mens"
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 23:04
Verwijderd
Haha, omfg. Keuze tussen Leiden en Apeldoorn.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 07:57
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-10-2004 @ 00:04 :
Haha, omfg. Keuze tussen Leiden en Apeldoorn.
Echt grappig hoor.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 09:29
Verwijderd
Heeft Apeldoorn serieus een universiteit?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-10-2004 @ 08:57 :
Echt grappig hoor.
Wees eerlijk. Apeldoorn is een leuke winkelstad (of eigenlijk moet ik zeggen winkeldorp) en zeker geen kleine plaats. Ik vlak Apeldoorn absoluut niet uit, maar als het gaat om het studentenleven is Apeldoorn natuurlijk niet te vergelijken met Leiden. Ik hoef denk ik niet uit te leggen waarom.

@ Krummeltje: het gaat hier blijkbaar om theologische universiteiten. Nu wist ik wel dat er één in Kampen zat, maar van Apeldoorn was mij helemaal niets bekend. Maar verdomd als't niewaar is, er zit er één! De Theologische Universiteit Apeldoorn (www.tua.nl) waar je maar één studie kunt volgen, namelijk die tot gereformeerd predikant. Weer wat geleerd
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:24
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik zou voor Apeldoorn gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:27
Verwijderd
Wel, Apeldoorn heeft overduidelijk wel een duidelijker signatuur. Leiden is gewoon een algemene uni, terwijl Apeldoorn een zwaar underground refo-uni is. Sterker nog, ik had er nog niet eens van gehoord!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:31
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-10-2004 @ 11:27 :
Wel, Apeldoorn heeft overduidelijk wel een duidelijker signatuur. Leiden is gewoon een algemene uni, terwijl Apeldoorn een zwaar underground refo-uni is. Sterker nog, ik had er nog niet eens van gehoord!
Jullie heidenen horen dat soort dingen ook niet. Wij, brave gereformeerde jongeren, worden er zo'n beetje mee doodgegooid.


@Il Organisato: Als je wat 'inside' info over Apeldoorn wilt hebben kun je mischien Hasseltboy pm'en. Die weet er wel het een en ander vanaf.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:37
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-10-2004 @ 11:27 :
[...] terwijl Apeldoorn een zwaar underground refo-uni is. [...]
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 08-10-2004 @ 11:37 :
Tsja

Hij is ook al ouder dan ik dacht, schijnt al sinds 1919 in Apeldoorn te zitten. Pas sinds 1968 kunnen er ook studenten worden toegelaten die niet van plan zijn het predikantschap uit te oefenen. Het wetenschappelijk onderzoek speelt er een relatief grote rol. Zie ook de site.

@ Machiavelli - ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 14:02
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Oh ja, als je iets wilt weten voeg me dan maar toe. Mijn vader is hoogleraar kerkrecht en kerkgeschiedenis in Apeldoorn.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 14:03
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
light fighter schreef op 07-10-2004 @ 21:05 :
wat maakt het uit dat kampen gereformeerd is?? valt trouwens wel mee tis een deel dat heel erg is maar genoeg normale mensen te vinden.

Kampen heeft een hele kleine uni en daardoor schijnt het heel gezellig te zijn
Welke Kampen, je hebt daar twee theologische universiteiten.En die in Apeldoorn is ook gereformeerd...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 15:31
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-10-2004 @ 13:44 :
Het wetenschappelijk onderzoek speelt er een relatief grote rol.
Wetenschappelijk theologisch onderzoek? Is dat niet net zoiets als een criminele officier van justitie?

Waarom geen theologie in Tilburg trouwens?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 15:46
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 08-10-2004 @ 16:31 :
Wetenschappelijk theologisch onderzoek? Is dat niet net zoiets als een criminele officier van justitie?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-10-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 08-10-2004 @ 16:31 :
Wetenschappelijk theologisch onderzoek? Is dat niet net zoiets als een criminele officier van justitie?

Waarom geen theologie in Tilburg trouwens?
Waarom Tilburg in het algemeen?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 16:14
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 08-10-2004 @ 15:03 :
Welke Kampen, je hebt daar twee theologische universiteiten.En die in Apeldoorn is ook gereformeerd...
in kampen zit er echt maar 1 en dat is de/het thuk wel op twee plekken geloof ik maar dat weet ik niet 100% zeker
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 17:04
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-10-2004 @ 16:52 :
Waarom Tilburg in het algemeen?
Zucht... ignorance is bliss I suppose..
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 17:18
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
light fighter schreef op 08-10-2004 @ 17:14 :
in kampen zit er echt maar 1 en dat is de/het thuk wel op twee plekken geloof ik maar dat weet ik niet 100% zeker
Het zijn twee verschillende, geloof me maar. Ze waren ooit een maar toen heeft de Broederweg zich afgescheiden.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:56
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 08-10-2004 @ 15:02 :
Oh ja, als je iets wilt weten voeg me dan maar toe. Mijn vader is hoogleraar kerkrecht en kerkgeschiedenis in Apeldoorn.
Ik dacht al toen ik je e-mailadres las: een Selderhuis die in Hasselt woont, zou het misschien...

Ja dus. Ik heb je iig toegevoegd.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 21:57
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 08-10-2004 @ 18:18 :
Het zijn twee verschillende, geloof me maar. Ze waren ooit een maar toen heeft de Broederweg zich afgescheiden.
In Kampen vinden we een universiteit die uitgaat van de PKN en een die uitgaat van de Ger. Kerk Vrijgemaakt. Aangezien ik Chr. Ger. ben, ga ik naar Apeldoorn, als ik naar een kerkelijke universiteit ga. Of naar Leiden dus.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 22:07
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-10-2004 @ 11:14 :
Wees eerlijk. Apeldoorn is een leuke winkelstad (of eigenlijk moet ik zeggen winkeldorp) en zeker geen kleine plaats. Ik vlak Apeldoorn absoluut niet uit, maar als het gaat om het studentenleven is Apeldoorn natuurlijk niet te vergelijken met Leiden. Ik hoef denk ik niet uit te leggen waarom.

@ Krummeltje: het gaat hier blijkbaar om theologische universiteiten. Nu wist ik wel dat er één in Kampen zat, maar van Apeldoorn was mij helemaal niets bekend. Maar verdomd als't niewaar is, er zit er één! De Theologische Universiteit Apeldoorn (www.tua.nl) waar je maar één studie kunt volgen, namelijk die tot gereformeerd predikant. Weer wat geleerd
Ik geef je gelijk in het feit dat Apeldoorn waarschijnlijk niet zo'n bruisend studentenleven heeft als Leiden. Als het studentenleven echter het enige argument zou zijn voor mijn studiekeuze, dan zou ik deze thread niet hebben geopend.

En inderdaad: er zit een uni in Apeldoorn. De Theologische Universiteit van de Christelijk Gereformeerde Kerken in Nederland. Het was vroeger een predikantsopleiding op HBO-niveau en later een uni geworden. Overig moet ik je terechtwijzen: je kunt er idd maar een studie volgen: namelijk een theologiestudie (en nog niet eens zo'n heel slechte); dit hoeft echter niet automatisch te betekenen dat je predikant wordt.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2004, 07:58
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Il organista schreef op 08-10-2004 @ 22:57 :
In Kampen vinden we een universiteit die uitgaat van de PKN en een die uitgaat van de Ger. Kerk Vrijgemaakt. Aangezien ik Chr. Ger. ben, ga ik naar Apeldoorn, als ik naar een kerkelijke universiteit ga. Of naar Leiden dus.
Als je Chr.Ger. bent dan zou ik zeker naar Apeldoorn gaan!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 08:59
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 09-10-2004 @ 08:58 :
Als je Chr.Ger. bent dan zou ik zeker naar Apeldoorn gaan!
Inderdaad!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 09:29
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Mijn vader laat je wel heel veel boeken lezen hoor...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:32
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-10-2004 @ 09:59 :
Inderdaad!
@Machiavelli en hasseltboy: waarom niet naar Leiden?

Ik vraag me nl. af, of ik het niet erg benauwd ga vinden: mijn hele studie tussen mede-gereformeerden.... ik ben wel iemand die ook iets van andere kerken mee wil krijgen en in Apeldoorn lopen toch alleen maar gereformeerde studenten rond...

@hasseltboy: die boeken kom ik wel door, denk ik...
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Il organista schreef op 08-10-2004 @ 23:07 :
(...)

Overig moet ik je terechtwijzen: je kunt er idd maar een studie volgen: namelijk een theologiestudie (en nog niet eens zo'n heel slechte); dit hoeft echter niet automatisch te betekenen dat je predikant wordt.
Zie mijn latere posts, waarin ik dat al aangaf.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 11:41
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-10-2004 @ 12:26 :
Zie mijn latere posts, waarin ik dat al aangaf.
OK, zal ik dan wel overheen gelezen hebben...
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 14:06
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Il organista schreef op 09-10-2004 @ 11:32 :
@Machiavelli en hasseltboy: waarom niet naar Leiden?

Ik vraag me nl. af, of ik het niet erg benauwd ga vinden: mijn hele studie tussen mede-gereformeerden.... ik ben wel iemand die ook iets van andere kerken mee wil krijgen en in Apeldoorn lopen toch alleen maar gereformeerde studenten rond...

@hasseltboy: die boeken kom ik wel door, denk ik...
In Apeldoorn lopen niet alleen gereformeerden rond!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 14:29
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 09-10-2004 @ 15:06 :
In Apeldoorn lopen niet alleen gereformeerden rond!
Niet alleen Chr. Gereformeerden, maar volgens mij toch wel vooral mensen die uit de Gereformeerde traditie stammen: ik heb al redelijk wat mensen gesproken en ik ben volgens mij een paar GKV'ers, een gergem'er, een paar NGK'ers en nog wat CGK'ers tegengekomen: allemaal gereformeerden!
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 15:05
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Il organista schreef op 09-10-2004 @ 15:29 :
Niet alleen Chr. Gereformeerden, maar volgens mij toch wel vooral mensen die uit de Gereformeerde traditie stammen: ik heb al redelijk wat mensen gesproken en ik ben volgens mij een paar GKV'ers, een gergem'er, een paar NGK'ers en nog wat CGK'ers tegengekomen: allemaal gereformeerden!
Oke, oke, je hebt wel weer gelijk!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.