Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2018, 22:01
Verwijderd
Overbevissing.... ja dat is er inderdaad. Maar veel vissers werken daar al wel aan mee. Alleen nogal veel heisa over pulvissen en de aanlandplicht.
Advertentie
Oud 28-10-2018, 22:03
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Minder schuldig, omdat je zelf de mosselen doodmaakt?
Hold up, dus hij vermoordt mosselen ,omdat hij daar het minst schuldig voeld... Eerst zegt hij dat dierenleed zielig is, en vervolgens 'vermoordt' hij mosselen, omdat hij er daarbij het minst schuldig voeld.

*wait what*

Laatst gewijzigd op 28-10-2018 om 22:15.
Oud 28-10-2018, 22:03
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Overbevissing.... ja dat is er inderdaad. Maar veel vissers werken daar al wel aan mee. Alleen nogal veel heisa over pulvissen en de aanlandplicht.
Ja, overbevissing is tegenwoordig ook wel een probleem aan het woorden helaas. https://www.nu.nl/dieren/4729737/gro...bevissing.html
Oud 28-10-2018, 22:04
Verwijderd
stam + t

Ja, snap je het niet?
Oud 28-10-2018, 22:05
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Hold up, dus hij vermoord mosselen omdat hij daar het minst schuldig voelt... Eerst zegt hij dat dierenleed zielig is en dat hij het dan niet eet, maar vervolgens vermoord hij mosselen, omdat hij er daarbij het minst schuldig voelt.

*wait what*
Uh pardon? Ik vermoord helemaal niks hoor.
Ik noem jouw toch ook geen moordenaar omdat jij vlees eet? Dus waarom doe jij dit nu wel bij mij?
En wat had ik nou freaking gezegd?! Niet trollen aub.
Oud 28-10-2018, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Neem je mij in de maling ofzo? Je doet net alsof jij de baas bent in MIJN topic. Zo werk het echte leven nou eenmaal niet deadlock.
Er is niets van jou bij, vriend.

Citaat:
Hoezo staan de dingen die ik zeg jouw niet aan dan?
Ik heb gewoon een bloedhekel aan mensen die vinden dat gevoel boven de werkelijkheid staat.

Citaat:
Ik heb toch verder niks verkeerds tegen jou gezegd of je beledigd ofzo. Sterker nog...ik heb met jou soms het gevoel dat jij mij beledigd eigenlijk.
Ik beledig je niet, en jij hebt mij niet beledigd, maar je hebt behoorlijk vreemde denkbeelden die simpelweg maatschappelijk onacceptabel zouden moeten zijn.

Citaat:
Dat gevoel krijg ik soms wel eens met jou. Je zal het wel niet zo bedoelt hebben (hoop ik maar) maar soms ben je nog wel eens een beetje scherp
Just saying.
Een beetje? Dat doet me geen deugd.
Oud 28-10-2018, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Ja, overbevissing is tegenwoordig ook wel een probleem aan het woorden helaas. https://www.nu.nl/dieren/4729737/gro...bevissing.html
Middellandse zee ja.
Oud 28-10-2018, 22:06
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
stam + t

Ja, snap je het niet?
Heb je het over mij?
Oud 28-10-2018, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Uh pardon? Ik vermoord helemaal niks hoor.
Ik noem jouw toch ook geen moordenaar omdat jij vlees eet? Dus waarom doe jij dit nu wel bij mij?
En wat had ik nou freaking gezegd?! Niet trollen aub.
Uhm.... Weet je hoe mosselen en oesters enzo "bereid" worden?
Oud 28-10-2018, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Middellandse zee ja.
Overbevissing is echt een gigemegajoekelgroot probleem eigenlijk. Ook in de Noordzee. Haring wordt jaar op jaar kleiner en meer vervuild. Eigenlijk moeten we het allemaal 10 jaar met rust laten en daarna met 25% van de huidige quota eens rustig aan moeten beginnen.
Oud 28-10-2018, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Heb je het over mij?
Ja.
Oud 28-10-2018, 22:07
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Overbevissing is echt een gigemegajoekelgroot probleem eigenlijk. Ook in de Noordzee. Haring wordt jaar op jaar kleiner en meer vervuild. Eigenlijk moeten we het allemaal 10 jaar met rust laten.
Mee eens.
Oud 28-10-2018, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Overbevissing is echt een gigemegajoekelgroot probleem eigenlijk. Ook in de Noordzee. Haring wordt jaar op jaar kleiner en meer vervuild. Eigenlijk moeten we het allemaal 10 jaar met rust laten.
Of een betere regelgeving en minder gezeik.

En ook geen windmolens in zee zetten btw. Die maken een hels lawaai onder water, geen vis meer te zien rondom zo'n ding.
Oud 28-10-2018, 22:11
Verwijderd
Ook daar is iets aan te doen. Er is een nieuwe techniek onthuld om energie zout water te halen trouwens. Efficiënter en goedkoper dan windenergie op zee. We moeten nog steeds een sensibele combinatie van windmolens, warmtebronnen, afvalverbranding, kernenergie, accu's, waterenergie en zonneenergie hebben met zicht op kernfusie. omdat er nu eindelijk methoden in zicht komen waarmee het goedkoop waterstof produceren is.
Oud 28-10-2018, 22:11
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Er is niets van jou bij, vriend.
Dit is toch mijn topic? Die ik zelf geopend heb?

Citaat:
Ik heb gewoon een bloedhekel aan mensen die vinden dat gevoel boven de werkelijkheid staat.
En ik vind het vervelend als mensen snel oordelen.

Citaat:
Ik beledig je niet, en jij hebt mij niet beledigd, maar je hebt behoorlijk vreemde denkbeelden die simpelweg maatschappelijk onacceptabel zouden moeten zijn.


Een beetje? Dat doet me geen deugd.
Het is niet perse zo dat als een grote groep mensen iets vind dat dat dan maar meteen de werkelijkheid is.
Oud 28-10-2018, 22:11
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ja.
Dan aan hierbij mijn excuses, omdat ik spellingsfouten maak.
Oud 28-10-2018, 22:13
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Of een betere regelgeving en minder gezeik.

En ook geen windmolens in zee zetten btw. Die maken een hels lawaai onder water, geen vis meer te zien rondom zo'n ding.
Ja precies, Die stomme windmolens moeten ze maar ergens anders neerpleuren ofzo. Mee eens, mee eens.
Oud 28-10-2018, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Waar heb je het over. Ik kook zelf niet. Dat doet iemand anders voor mij. Ik hou niet erg van koken namelijk.
Met mosselen heb ik gewoon geen schuldgevoel. Dus....
En trouwens.... mag ik ook iets? Voor de rest eet ik helemaal geen vlees of vis dus.
Rustig man... ik was oprecht geïnteresseerd in waarom je daarover minder schuldig voelt. Zal maar wat minder suggestieve vragen stellen.
Oud 28-10-2018, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Dit is toch mijn topic? Die ik zelf geopend heb?
Betaal jij de softwarelicenties, configuratie, moderatie, stroom, hardware, concepten, ontwerpen? Lees de gebruiksvoorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan eens.

Citaat:
En ik vind het vervelend als mensen snel oordelen.
Je verwart snel met ondoordacht. Dat jij ergens veel tijd voor nodig hebt betekent niet dat een ander dat wel nodig heeft.

Citaat:
Het is niet perse zo dat als een grote groep mensen iets vind dat dat dan maar meteen de werkelijkheid is.
Nee, we moeten in die complexe situaties voornamelijk vertrouwen op experts. Niet blindelings, zeker niet, maar in het geval waar we het in het andere topic over hadden is het toch wel echt vrij duidelijk en ook ontzettend goed onderbouwd. En dan moet je kijken wat voor rare tactieken je aanhaalt. Alsof je met een twaalfjarig stampvoetend kind aan het dealen bent. En dát is waarom ik snel kon oordelen.
Oud 28-10-2018, 22:16
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Uhm.... Weet je hoe mosselen en oesters enzo "bereid" worden?
Uh...nee niet echt. Maar ik heb wel zo n vermoeden.
Ach...misschien dat ik ook wel stop om mosselen te eten. Het voelt ergens toch wel een beetje hypocriet eigenlijk.

Laatst gewijzigd op 28-10-2018 om 22:37.
Oud 28-10-2018, 22:18
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Rustig man... ik was oprecht geïnteresseerd in waarom je daarover minder schuldig voelt. Zal maar wat minder suggestieve vragen stellen.
Ooh nee joh geeft niet. Je mag gewoon je vragen stellen hoor.
IK vind het misschien toch wel een beetje hypocriet van mezelf om mosselen te eten. Dus misschien dat ik daarmee (in de toekomst) ook maar mee ga stoppen. Ik moet er ff over na gaan denken.
Oud 28-10-2018, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Ook daar is iets aan te doen. Er is een nieuwe techniek onthuld om energie zout water te halen trouwens. Efficiënter en goedkoper dan windenergie op zee. We moeten nog steeds een sensibele combinatie van windmolens, warmtebronnen, afvalverbranding, kernenergie, accu's, waterenergie en zonneenergie hebben met zicht op kernfusie. omdat er nu eindelijk methoden in zicht komen waarmee het goedkoop waterstof produceren is.
Jep precies.

Hoewel water-, wind- en zonne-energie wel in het klein kan voor één huishouden btw.
Oud 28-10-2018, 22:22
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Je verwart snel met ondoordacht. Dat jij ergens veel tijd voor nodig hebt betekent niet dat een ander dat wel nodig heeft.
Oke.

Citaat:
Nee, we moeten in die complexe situaties voornamelijk vertrouwen op experts. Niet blindelings, zeker niet, maar in het geval waar we het in het andere topic over hadden is het toch wel echt vrij duidelijk en ook ontzettend goed onderbouwd. En dan moet je kijken wat voor rare tactieken je aanhaalt. Alsof je met een twaalfjarig stampvoetend kind aan het dealen bent. En dát is waarom ik snel kon oordelen.
Ja oke, maar bepaalde dingen voelen voor mij gewoon niet goed aan (zoals dingen die jij mij vertelt hier).
Soms is het niet helemaal logisch misschien. Maar ja weetje.....
Oud 28-10-2018, 22:25
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik ga deze topic verlaten, want anders zeg ik iets doms, zoals dat mosselen gedoe. Ook al heb je gelijk Daniël we gaan elkaar niet veroordelen als moordenaar. Of ik maak weer spellingsfout(en), omdat mijn spelling niet perfect is.
Oud 28-10-2018, 22:28
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ik ga deze topic verlaten, want anders zeg ik iets doms, zoals dat mosselen gedoe. Ook al heb je gelijk Daniël we gaan elkaar niet veroordelen als moordenaar. Of ik maak weer spellingsfout(en), omdat mijn spelling niet perfect is.
Je mag toch gewoon posten hier. Doe niet zo gek joh.
Het is hier per slot van rekening een forum. En daar hoort nou eenmaal ruimte voor discussie te zijn.
Je mag gewoon je eigen mening geven.
Oud 28-10-2018, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Ik ga deze topic verlaten, want anders zeg ik iets doms, zoals dat mosselen gedoe. Ook al heb je gelijk Daniël we gaan elkaar niet veroordelen als moordenaar. Of ik maak weer spellingsfout(en), omdat mijn spelling niet perfect is.
Niet veel mensen weten het dat het deze topic is en niet dit topic, dus blijf maar gewoon.
Oud 28-10-2018, 22:36
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
oh *facepalm* Waarom laat mijn Nederlands nou in de steek, maar anyways.
Oud 09-11-2018, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Alle kleine beetjes helpen, zei de mug, en hij pieste in zee.
Deadlock, een mens eet gemiddeld minstens 100 dieren, bij elke vegetarier worden er dan bijv minstens 50 minder geslacht omdat er minder naar vlees wordt gevraagd, alle beetjes helpen. Net zoals bij een petitie, als er 1 iemand tekent heeft het geen zin, maar als er 1 000 000 individuele mensen tekenen heeft het een groot effect.
Oud 09-11-2018, 23:10
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Deadlock, een mens eet gemiddeld minstens 100 dieren, bij elke vegetarier worden er dan bijv minstens 50 minder geslacht omdat er minder naar vlees wordt gevraagd, alle beetjes helpen. Net zoals bij een petitie, als er 1 iemand tekent heeft het geen zin, maar als er 1 000 000 individuele mensen tekenen heeft het een groot effect.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb hier dan ook niks meer aan toe te voegen.
Oud 10-11-2018, 08:24
Verwijderd
Citaat:
Deadlock, een mens eet gemiddeld minstens 100 dieren, bij elke vegetarier worden er dan bijv minstens 50 minder geslacht omdat er minder naar vlees wordt gevraagd, alle beetjes helpen. Net zoals bij een petitie, als er 1 iemand tekent heeft het geen zin, maar als er 1 000 000 individuele mensen tekenen heeft het een groot effect.
Kun je hiervan de referentie geven?
Oud 10-11-2018, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Deadlock, een mens eet gemiddeld minstens 100 dieren, bij elke vegetarier worden er dan bijv minstens 50 minder geslacht omdat er minder naar vlees wordt gevraagd, alle beetjes helpen. Net zoals bij een petitie, als er 1 iemand tekent heeft het geen zin, maar als er 1 000 000 individuele mensen tekenen heeft het een groot effect.
Ja. Het aantal vegetariërs groeit langzamer dan de vleesconsumptie toeneemt en dit is vijftig jaar zo. Het is dus onzinnig om zoiets te schrijven.
Oud 10-11-2018, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Ja. Het aantal vegetariërs groeit langzamer dan de vleesconsumptie toeneemt en dit is vijftig jaar zo. Het is dus onzinnig om zoiets te schrijven.
Wat dacht je van de bevolkingsgroei.
Oud 10-11-2018, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Ja. Het aantal vegetariërs groeit langzamer dan de vleesconsumptie toeneemt en dit is vijftig jaar zo. Het is dus onzinnig om zoiets te schrijven.
En zoiezo, ik snap niet hoe mensen een dier kunnen opeten dat heeft geleden
Oud 11-11-2018, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Wat dacht je van de bevolkingsgroei.
Er is gisteren geloof ik nog een onderzoek gepubliceerd dat de bevolkingsgroei wereldwijd richting nihil aan het gaan is. Check ook Hans Rosling op YouTube.
Oud 11-11-2018, 00:03
Verwijderd
Citaat:
En zoiezo, ik snap niet hoe mensen een dier kunnen opeten dat heeft geleden
Het is sowieso. En dat is kut voor je. Ik eet met liefde dieren die geleden hebben.
Oud 11-11-2018, 08:38
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Vlees is lekker.
Oud 11-11-2018, 08:39
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Wil je geen frikandelbroodje in je keelpijp hebben
Oud 11-11-2018, 09:50
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
En zoiezo, ik snap niet hoe mensen een dier kunnen opeten dat heeft geleden
Mee eens. Ik begrijp dat ook niet. En tussendoor beweren ze dat ze tegen dierenleed zijn. Niet echt logisch.
Oud 11-11-2018, 09:51
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Het is sowieso. En dat is kut voor je. Ik eet met liefde dieren die geleden hebben.
Ja maar jouw empathisch vermogen is dan ook wel een beetje nihil.
Oud 11-11-2018, 09:52
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Wil je geen frikandelbroodje in je keelpijp hebben
Graag ff siri. Dit is een serieus subfora.
Oud 11-11-2018, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Ja maar jouw empathisch vermogen is dan ook wel een beetje nihil.
Je hebt letterlijk net zelf een ban achter de rug omdat je je misdraagt op dit vlak en dan noem je mij "niet empathisch"? Simpel figuur ben je. Vooral omdat ik in alle topics waar jij over je zuigende schijtleven (wat je zelf veroorzaakt hebt) het probleem benoemd hebt en daarnaast me in jouw positie heb verplaatst plus tips om je leven te beteren.

Walgelijk randfiguur. Ik ben er klaar mee en de handschoenen gaan uit. Kom naar onzin.
Oud 11-11-2018, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Ja maar jouw empathisch vermogen is dan ook wel een beetje nihil.
Dude, deadlock heeft je met duisentmiljard meer empathie, geduld, en respect benaderd dan ik voor ieder rationeel en sane mens voor mogelijk houd, en dan kom je met dít soort kankeropmerkingen? Je bent écht minderwaardig, ouwe.
Oud 11-11-2018, 16:37
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Je hebt letterlijk net zelf een ban achter de rug omdat je je misdraagt op dit vlak en dan noem je mij "niet empathisch"? Simpel figuur ben je. Vooral omdat ik in alle topics waar jij over je zuigende schijtleven (wat je zelf veroorzaakt hebt) het probleem benoemd hebt en daarnaast me in jouw positie heb verplaatst plus tips om je leven te beteren.

Walgelijk randfiguur. Ik ben er klaar mee en de handschoenen gaan uit. Kom naar onzin.
Sorry mij fout. Een opmerking maken in de trant van Ik eet met liefde dieren die geleden hebben. getuigt inderdaad van veel empathie. Ik heb het helemaal verkeerd gezien deadlock. Het spijt mij zo erg. Wil je mij vergeven.....alsjeblieft.
Oud 11-11-2018, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Sorry mij fout. Een opmerking maken in de trant van Ik eet met liefde dieren die geleden hebben. getuigt inderdaad van veel empathie. Ik heb het helemaal verkeerd gezien deadlock. Het spijt mij zo erg. Wil je mij vergeven.....alsjeblieft.
Je weet trouwens dat als je uien snijdt dat ze een chemische stof vrij laten komen waarvan je gaat huilen? Dat is een verdedigingsmechanisme en omdat ze godverdomme gevoel hebben. Weet je wat het verschil is tussen jou en mij? Ik accepteer dat leed soms nodig is om te kunnen leven. Jij gaat walgelijk hypocriet doen met je holier than thou attitude. Niet okay.
Oud 11-11-2018, 18:55
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Je weet trouwens dat als je uien snijdt dat ze een chemische stof vrij laten komen waarvan je gaat huilen? Dat is een verdedigingsmechanisme en omdat ze godverdomme gevoel hebben. Weet je wat het verschil is tussen jou en mij? Ik accepteer dat leed soms nodig is om te kunnen leven. Jij gaat walgelijk hypocriet doen met je holier than thou attitude. Niet okay.
Kalmeer je tieten alsjeblieft deadlock. Het is niet nodig om zo tekeer te gaan tegen mij.
Oud 11-11-2018, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Kalmeer je tieten alsjeblieft deadlock. Het is niet nodig om zo tekeer te gaan tegen mij.
Ik was niet degene die begon en je hangt me de keel uit. Pech gehad en eerder moeten bedenken.
Oud 11-11-2018, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Ja maar jouw empathisch vermogen is dan ook wel een beetje nihil.
Projectie
Oud 11-11-2018, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Het is sowieso. En dat is kut voor je. Ik eet met liefde dieren die geleden hebben.
Wauw, jij bent nou echt een goed voorbeeld van iemand die geen leven heeft en er lol aan heeft om iemand pijn te doen. Gefeliciteerd, heb je toch iets berijkt in het leven
Oud 11-11-2018, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Wauw, jij bent nou echt een goed voorbeeld van iemand die geen leven heeft en er lol aan heeft om iemand pijn te doen. Gefeliciteerd, heb je toch iets berijkt in het leven
En jij kan dat afleiden aan de hand van één post? Hoe kom je tot die conclusie? Vertel eens even je gedachtengang snotneus jongedame....
Oud 11-11-2018, 21:09
Verwijderd
Citaat:
En jij kan dat afleiden aan de hand van één post? Hoe kom je tot die conclusie? Vertel eens even je gedachtengang snotneus jongedame....
Ik zie je overal in discussie gaan, als je dat in het echte leven ook zo doet zou dat fk irritant zijn voor die mensen. Ik weet dat het een beetje de bedoeling is van een forum, maar iets positiefs zou ook best geaccepteerd worden.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.