Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2005, 09:13
Gruppie
Gruppie is offline
die aflevering heb ik nooit gezien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2005, 09:31
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
Citaat:
BCR schreef op 14-04-2005 @ 10:12 :
Volgens mij herinnert iedereen die aflevering wanneer ze in die put vallen nog . Blijkbaar was die erg indrukwekkend voor al die kinderen
Voor mij is het ook een van de afleveringen die ik mij het best herinner.

En ook dat ze op een of ander eiland zaten met die professor En dat eiland bleek een reuzeschildpad te zijn?
ja dat weet ik ook nog wel.
en die professor had ook zo'n vage reiscapsule ofzo... hoe zat dat ook al weer?
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-04-2005 @ 00:36 :
En Alfred zingt die avond voor zijn Winnie
wat eens zijn vader voor zijn moeder zong:
nog nooit
in heel mijn leven
zag ik zo'n lieve eend
eentje zoals jij
zo'n mooi eendje zoals jij
Dat liedje heb ik op mijn computer staan. <3

Een reuzeschildpad Dat doet mij aan een draak in een vulkaan denken waar Alfred inviel, maar dat bedoelen jullie volgens mij niet.

Hoe kwam Professor Paljas eigenlijk aan die reiscapsule? Ik weet nog wel dat de eerste paar reisjes niet altijd even goed gingen Was de eerste reis niet dat ze op de maan waren, met zo'n robot die met ze mee wilde, dat vond ik altijd zo'n enge aflevering
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 10:17
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 14-04-2005 @ 11:13 :
Dat liedje heb ik op mijn computer staan. <3

Hoe kom je daar aan? Ik ben al jaren op zoek, namelijk
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-04-2005 @ 11:17 :
Hoe kom je daar aan? Ik ben al jaren op zoek, namelijk
Ik weet niet of het wel is wat jij bedoelt, dan. Het is gezongen door Herman van Veen, en wordt wel gezongen namens de vader van Alfred.
Komt denk ik van zo'n casettebandjes-versie, want Herman van Veen zegt zoiets van "Johan Kwak, Alfreds Vader, werd op een prachtige zomerdag een beetje verliefd ....(op de moeder van Alfred blabla), en hij zong zo mooi:"

En dan komt dat liedje: "Nog nooit, in heel mijn leven, zag ik zo'n lieve eend, eentje zoals jij, zo'n mooi eendje als jij"

Dus niet de versie uit die aflevering, als dat is wat je bedoelt
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 11:06
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 14-04-2005 @ 11:22 :
Ik weet niet of het wel is wat jij bedoelt, dan. Het is gezongen door Herman van Veen, en wordt wel gezongen namens de vader van Alfred.
Komt denk ik van zo'n casettebandjes-versie, want Herman van Veen zegt zoiets van "Johan Kwak, Alfreds Vader, werd op een prachtige zomerdag een beetje verliefd ....(op de moeder van Alfred blabla), en hij zong zo mooi:"

En dan komt dat liedje: "Nog nooit, in heel mijn leven, zag ik zo'n lieve eend, eentje zoals jij, zo'n mooi eendje als jij"

Dus niet de versie uit die aflevering, als dat is wat je bedoelt
Dat is precies die versie die ik bedoel. Trouwens, in de eerste aflevering van de serie wordt dat liedje ook door Herman van Veen gezongen als Johan Kwak voor Anna. Pas veel later zong Ryan van de Akker het als Alfred ook voor Winnie.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 13:17
JiMJiM
Avatar van JiMJiM
JiMJiM is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-04-2005 @ 23:09 :
Lispel!
yup das em :>

thx dude
__________________
Bavi-Jezus! The Monkey Messiah
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 16:50
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
2e Ketjing schreef op 13-04-2005 @ 22:47 :
oja die eerste aflevering, met die stromende regen en dat dan bijna de hele familie kwak overlijd, best confronterend voor een jeugd serie
Tweede. In de eerste zie je alleen hoe zijn ouders elkaar ontmoeten.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 16:54
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
BCR schreef op 14-04-2005 @ 10:12 :
Volgens mij herinnert iedereen die aflevering wanneer ze in die put vallen nog . Blijkbaar was die erg indrukwekkend voor al die kinderen
Voor mij is het ook een van de afleveringen die ik mij het best herinner.
Dat is inderdaad ook één van de afleveringen die ik me het beste herinner.

Net als die met de reuzenschildpad, en die met de draak die eigenlijk heel aardig was.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 17:17
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Juice schreef op 12-04-2005 @ 17:22 :
In de latere afleveringen kreeg Dolf een Hitlersnor en -scheiding, en werd hij met de kraaienpartij (met mooi zwart-rood kraaienpotenlogo) dictator van Groot Waterland.

In afleveringen daarna trok Alfred nog ten strijde tege apartheid en ging ie winkels waar geen negereenden in mochten kapot slaan. Die serie werd eigenlijk steeds serieuzer en naargeestiger.
Volgens mij zat er ook een familie in die toen gered moest worden (joden) en had dat maatje van Dolf (hannes ofzo)
de leiding over de knokploeg (SS of SA)

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik al mn alfredspullen het verpatst.
ik heb alleen nog een stripboek: "de wonderlijke avonturen van de eend Alfred Jodocus Kwak"
Dit is een latere uitgave van het eerste verhaal en bestaat uit een combinatie van oude franse fabels met moderne kritiek op de regering (al zijn geld wordt door de koning afgepakt)
Het is een uitgebreid verhaal en ik heb helaas alleen deel 1.
het gaat ervover dat hij naar de koning gaat en idereen wil mee:
-de vos voor de koninklijke kippen,
-de bijen voor de koninklijke bloementuin,
-één of andere filosofische ladder(ja echt n ladder) gaat mee omdat dat mooi zal staan in zn biografie
- en het water gaat met hem mee omdat het vervuild is en in het bad van de koning wil (wat heeft die schrijver gezopen)

Uiteindelijk komt alfred in de problemen en wil de koning hem laten onthoofde (leuk kinderboekje, of niet?) en dan komen al de vriendjes hem te hulp......

het eindigt met het feit dat alfred koning wordt, een nieuwe politiek gaat voeren en ...... dan mis ik deel 2
eind goed al goed (tenminste dan moet deel 2 nog komen)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 17:18
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
2e Ketjing schreef op 13-04-2005 @ 21:54 :
Toen kwam er nog een mooie achtervolgingscene waarbij AJ over het ijs moest en Krabnagel ging erachteraan. De kat is natuurlijk veel dikker en toen barstte het ijs.
Dat was Henk, die het ijs op rende.

De Zeeverkenners vond ik ook erg leuk, al was ik er lange tijd van overtuigd dat het de "Zevenkenners" waren. Kolonel Rang-Pang praat altijd zo apart; heeft ook een erg karakteristieke stem vind ik.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 17:21
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Rooster schreef op 14-04-2005 @ 18:17 :
Uiteindelijk komt alfred in de problemen en wil de koning hem laten onthoofde (leuk kinderboekje, of niet?) en dan komen al de vriendjes hem te hulp......
O ja, die koning was ook zo geweldig. Er zal een stuk meer kritiek in die afleveringen met hem hebben gezeten dan ik toen doorhad, ik weet alleen nog dat hij steeds schulden had en op verkeersborden schoot.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 17:22
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Rooster schreef op 14-04-2005 @ 18:17 :
Volgens mij zat er ook een familie in die toen gered moest worden (joden) en had dat maatje van Dolf (hannes ofzo)
de leiding over de knokploeg (SS of SA)
En op een gegeven moment liet Dolf alle ratten en muizen in het land afmaken omdat Alfreds vriendje Snuif hem kaas in zijn gezicht had gegooid en de schoensmeer weer van zijn snavel af kwam.

Klopt het trouwens dat Ollie/y een "hij" was?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 17:26
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
BCR schreef op 14-04-2005 @ 10:12 :
En ook dat ze op een of ander eiland zaten met die professor En dat eiland bleek een reuzeschildpad te zijn?
jaaa die weet ik nog heel goed
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 17:26
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Nebula schreef op 14-04-2005 @ 18:22 :
Klopt het trouwens dat Ollie/y een "hij" was?
Dacht t niet.

Citaat:
Juice schreef op 14-04-2005 @ 18:21 :
O ja, die koning was ook zo geweldig. Er zal een stuk meer kritiek in die afleveringen met hem hebben gezeten dan ik toen doorhad, ik weet alleen nog dat hij steeds schulden had en op verkeersborden schoot.
Nej ik heb het over een stripboek, nog van voor de serie.
veel enger getekend en alfred is een chagerijn.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Nebula schreef op 14-04-2005 @ 18:18 :
Dat was Henk, die het ijs op rende.

De Zeeverkenners vond ik ook erg leuk, al was ik er lange tijd van overtuigd dat het de "Zevenkenners" waren. Kolonel Rang-Pang praat altijd zo apart; heeft ook een erg karakteristieke stem vind ik.
O, dat vond ik ook geweldig.
Al is het wel helemaal weggezakt, dat begint toch op zo'n schip waar Alfred achterna wordt gezeten?
En Kolonel Rang-pang vind ik helemaal ontzettend cool Die hielp Alfred ook nog een keer toen ze walvissen gingen ophalen om iets te saboteren.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 19:26
3rd Rock
Avatar van 3rd Rock
3rd Rock is offline
weet je wie ook ruig was? Igor de Mus, die spion van groot-musland. was spion bij de zeeverkenners. dat die knuppels niet door hadden dat igor de MUS spion was van groot MUSland
__________________
As many intelligent people know, aliens are all around us. */* http://www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 20:05
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 14-04-2005 @ 18:21 :
O ja, die koning was ook zo geweldig. Er zal een stuk meer kritiek in die afleveringen met hem hebben gezeten dan ik toen doorhad, ik weet alleen nog dat hij steeds schulden had en op verkeersborden schoot.
Dat was de vader van de koning waar later steeds sprake van was. Die speelde voor zover ik het nog weet alleen mee in het verhaal rondom het gestolen kroonjuweel, als Alfred als jong eendje in de gevangenis terechtkomt. De koning die later regeert en ook in het genoemde stripboek meespeelt, is koning Ferdinand. In het verhaal rond Dolf's Nationale Kraaienpartij staat hij symbool voor Frankrijk en Groot-Brittannië, die in de vooravond van WO II veel te laks reageerden op Hitler. Althans, zo heb ik het altijd gezien.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 20:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rooster schreef op 14-04-2005 @ 18:17 :

ik heb alleen nog een stripboek: "de wonderlijke avonturen van de eend Alfred Jodocus Kwak"
Dit is een latere uitgave van het eerste verhaal en bestaat uit een combinatie van oude franse fabels met moderne kritiek op de regering (al zijn geld wordt door de koning afgepakt)
Het is een uitgebreid verhaal en ik heb helaas alleen deel 1.
het gaat ervover dat hij naar de koning gaat en idereen wil mee:

het eindigt met het feit dat alfred koning wordt, een nieuwe politiek gaat voeren en ...... dan mis ik deel 2
eind goed al goed (tenminste dan moet deel 2 nog komen)
Dat stripboek heb ik ook. Ik ben alleen niet zeker dat het, zoals jij zegt, van vóór de serie is. Het album vermeld copyright 1987... Wanneer begon de serie?

Anyway, ik ben ook in het gelukkige bezit van deel 2, "Vissen in troebel water". Het begint met een korte inleiding waarin een nieuwslezer vertelt dat Alfred J. Kwak in Zonderwaterland hoogstpersoonlijk het Alfred Jodocus Kwak-kanaal heeft geopend. Door dat kanaal stroomt water uit Groot Waterland naar Zonderwaterland. Daarna schakelt het verhaal over op een heel ander verhaal, dat ook onder dezelfde titel in de tekenfilmserie is opgenomen. Opvallend is dat Alfred rookt en vloekt in dit album.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 20:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nebula schreef op 14-04-2005 @ 18:22 :
Klopt het trouwens dat Ollie/y een "hij" was?
Ollie is inderdaad een 'hij'.

Citaat:
Nebula schreef op 14-04-2005 @ 18:18 :
De Zeeverkenners vond ik ook erg leuk, al was ik er lange tijd van overtuigd dat het de "Zevenkenners" waren. Kolonel Rang-Pang praat altijd zo apart; heeft ook een erg karakteristieke stem vind ik.
Dat had ik ook, ik verstond ook altijd 'De zevenkenners'!
Dat liedje wat ze zongen, heb ik lange tijd uit m'n hoofd gekend, dat vond ik zó geweldig! Iets met Oostenwind en Westenwind...

En Igor de Mus he, spion uit Groot-Musland. De Sovjet-Unie, natuurlijk, denk je later. Helemaal als je Igor's opdrachtgever met een zwaar Russisch accent hoort praten.

Rang-Pang had overigens inderdaad eene rg karakteristieke stem, maar ik vond dat alle karakters dat wel hadden. Dat is nog zoiets wat me erg aanspreekt uit de serie. Professor Paljas was er nog zo één. Volgens mij werd die ook ingesproken door Van Veen zelf. Overigens vind ik het wel jammer dat Paljas vanaf zijn komst in de serie zo overheersend aanwezig is, vaak als deus ex machina.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 22:30
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
BCR schreef op 14-04-2005 @ 10:12 :
Volgens mij herinnert iedereen die aflevering wanneer ze in die put vallen nog . Blijkbaar was die erg indrukwekkend voor al die kinderen
Die herinner ik ook erg goed. Maar ik herinner ook nog goed hoe Alfred's ouders stierven, en hoe hij met die ijsbeer-professor in Egypte in die piramide opgesloten zat.... dat was best wel eng.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 22:43
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 14-04-2005 @ 20:26 :
weet je wie ook ruig was? Igor de Mus, die spion van groot-musland. was spion bij de zeeverkenners. dat die knuppels niet door hadden dat igor de MUS spion was van groot MUSland
Rap de Kiekendief!

Nooit meer wat van vernomen na de eerste aflevering, helaas.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 22:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
In de eerste aflevering zaten ook de ouders van Dolf.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 22:54
terror koekjes
Avatar van terror koekjes
terror koekjes is offline
Alfie <3

De volgende keer dat ik in mijn moederlijk huis kom neem ik mijn Alfred J Kwak dekbed mee!
__________________
ein weihnachtsmann kommt in die disko
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-04-2005 @ 21:18 :
Dat had ik ook, ik verstond ook altijd 'De zevenkenners'!
Dat liedje wat ze zongen, heb ik lange tijd uit m'n hoofd gekend, dat vond ik zó geweldig! Iets met Oostenwind en Westenwind...
Zingen ze dat liedje Dat heb ik op een Herman van Veen-cd staan:

Citaat:
Zeemansliedje
Op de noorderwind
zuiderwind
oosterwind
westerwind
vaar ik van hot naar haar

op de
stille zee
wilde zee
zwarte zee
rode zee
vaar ik
mijn neus
achterna

etc...
Professor Paljas is toch wel door Herman van Veen zelf ingesproken? Daar kwam ik ook een beetje laat pas achter... Maar dat is duidelijk te horen.

Hoe zit dat dan met die koning waarvan de baard in de knoop zat, of is dat weer een andere koning
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 08:53
Redhair
Redhair is offline
Hmm, ik kan me niet veel van Alfred J. Kwak herinneren. Ik weet sommige afleveringen nog, en hoe mooi en zielig ik het vond. Mijn broer was er helemaal gek op, die had ook allemaal spullen van Alfred. We hebben alle afleveringen op band, ik ga maar eens terugkijken <3
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 12:22
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Ik kan me nog een aflevering herinneren waarin er een soort van sportwedstrijd (triathlon geloof ik) was, waaraan Alfred deelnam. Hannes nam daarnaast ook deel, maar die kreeg van Dolf (geloof ik) steroïden om sneller te kunnen rennen/zwemmen/fietsen. Elke keer ging hij er als een speer vandoor, en als het dan uitgewerkt was, plofte hij doodmoe neer waarna iedereen hem inhaalde, en om na een nieuw pilletje er weer als een speer vandoor te gaan, hehe.
Vooral die opzwepende muziek is echt té vet! Superspannend!
En dan het einde, waarin Hannes toch wint, maar op het podium ineens begint op te zwellen, en een enorme ballon wordt. super die heb ik wel tig keer gezien. Leuke aflevering, hehe.

Wat me opvalt is dat mensen het nog niet echt hebben gehad over de sfeermuziek in de serie. Die vond ik eigenlijk nog beter dan de al briljante verhaallijnen zelf. De muziek was altijd spannend, triest, opzwepend. Ik vond dat het altijd iets onaangenaams over zich heen had, waardoor ik met open mond altijd de gebeurtenissen afwachtte en ontiegelijk meeleefde.

Echt, te gekke serie! Ik ga denk ik maar eens om 7 uur de band aanzetten om wat afleveringen op te nemen. Nostalgia, you gotta love it
__________________
What? Don't stop here, this is bat country!!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 12:41
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-04-2005 @ 23:52 :
In de eerste aflevering zaten ook de ouders van Dolf.
Ja, en die vader had ook zo´n dik duits accent, en werd volgens mij ook door Johnny Kraaikamp Jr. ingesproken.
Citaat:
RaoulDuke schreef op 15-04-2005 @ 13:22 :
Wat me opvalt is dat mensen het nog niet echt hebben gehad over de sfeermuziek in de serie. Die vond ik eigenlijk nog beter dan de al briljante verhaallijnen zelf. De muziek was altijd spannend, triest, opzwepend. Ik vond dat het altijd iets onaangenaams over zich heen had, waardoor ik met open mond altijd de gebeurtenissen afwachtte en ontiegelijk meeleefde.
Ja klopt, die muziek was altijd erg sterk! Wij hadden ook twee cassettebandjes met alleen maar muziek uit AJK. Maar ja, Herman van Veen en Erik van der Wurff zijn natuurlijk niet de eerste de besten op muziekgebied.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 12:44
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
Citaat:
RaoulDuke schreef op 15-04-2005 @ 13:22 :
Ik kan me nog een aflevering herinneren waarin er een soort van sportwedstrijd (triathlon geloof ik) was, waaraan Alfred deelnam. Hannes nam daarnaast ook deel, maar die kreeg van Dolf (geloof ik) steroïden om sneller te kunnen rennen/zwemmen/fietsen. Elke keer ging hij er als een speer vandoor, en als het dan uitgewerkt was, plofte hij doodmoe neer waarna iedereen hem inhaalde, en om na een nieuw pilletje er weer als een speer vandoor te gaan, hehe.
Vooral die opzwepende muziek is echt té vet! Superspannend!
En dan het einde, waarin Hannes toch wint, maar op het podium ineens begint op te zwellen, en een enorme ballon wordt. super die heb ik wel tig keer gezien. Leuke aflevering, hehe.

Echt, te gekke serie! Ik ga denk ik maar eens om 7 uur de band aanzetten om wat afleveringen op te nemen. Nostalgia, you gotta love it
ja dat herinner ik me ook nog wel jah!
denk dat ik morgen toch nog maar eens ga kijken
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 16:35
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik herinner me ook nog dat gevechten altijd heel gaaf waren bij Alfred.

In de eerste aflevering heeft Johan Kwak een gevecht met een andere eend, waarop ze de hele tijd op elkaars snavel springen en zichzelf zo als van een duikplank lanceren

Wat ik verder ook heel gaaf vind aan Alfred, is dat hij niet echt een perfecte held is, die overal de beste oplossing voor weet en altijd vriendelijk blijft. Hij is een heel mensenlijk figuur, die soms ook zijn emoties niet onder controle kan houden. Veel menselijker dan de meeste tekenfilmfiguren.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 16:43
.Pure
.Pure is offline
Geweeeeldig <3 ik vond het ook altijd zo zielig. Vooral toen Alfred zn broertjes en zusjes doodgingen in het begin (dat is toch zo?) En Winnie was zooo lief, die hese stem vergeet ik nooit meer.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 21:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 15-04-2005 @ 17:35 :
Ik herinner me ook nog dat gevechten altijd heel gaaf waren bij Alfred.

In de eerste aflevering heeft Johan Kwak een gevecht met een andere eend, waarop ze de hele tijd op elkaars snavel springen en zichzelf zo als van een duikplank lanceren
Inderdaad, met die snob die wil 'tannisen' en die stoere motorrijder. Krom heb ik daarom gelegen.

Over de muziek had ik het inderdaad zelf ook nog willen hebben. Prachtig, dat realiseerde ik me een tijd geleden nog bij het kijken naar het verhal rondom de Kraaienpartij. Ik krijg er, nu ik dit schrijf, weer helemaal zin in.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 21:45
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 15-04-2005 @ 08:50 :
Hoe zit dat dan met die koning waarvan de baard in de knoop zat, of is dat weer een andere koning
Ik heb even dat plakboek van me doorgebladerd, en de koning die je bedoelt, is de koning van het Land van Twee. Een autoritaire neushoorn. Dat verhaal vond ik overigens als kind heel ontroerend, volgens mij heb ik er nog om gehuild ook. Alfred reist met Paljas naar het Land van Twee, waar het virus van de 'Mosonen' de gezondheid van de inwoners ernstig bedreigt. De ziekte kan bestreden worden door te spelen op een wonderviool, die Alfred bij een clown op de maan moet gaan halen.

Leuke link:
http://www.kindertv.org/index.php?op...=12&Itemid=182
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 21:48
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rooster schreef op 14-04-2005 @ 18:26 :

Nej ik heb het over een stripboek, nog van voor de serie.
veel enger getekend en alfred is een chagerijn.
Het klopt toch wat je zegt. De serie kwam ná het stripalbum. Ik begon te twijfelen nadat ik in het album las dat Alfred's vader, moeder, broertjes en zusjes waren overreden door een vrachtwagen, terwijl ze in de serie worden overreden door K. Rokodil en Hannibal Nijlpaard in hun limousine. Het album is van 1987 en de serie startte in 1989.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 21:54
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
cewl, meneer Rokodil werd ingesproken door bram van der Vlugt aka sinterklaas
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 22:18
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Sasz schreef op 15-04-2005 @ 22:54 :
cewl, meneer Rokodil werd ingesproken door bram van der Vlugt aka sinterklaas
Brammetje.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 20:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Tjongejonge, twee pagina's en daarna is het alweer helemaal naar beneden gezakt. Vandaar: *schop* naar boven!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 22:02
Verwijderd
Citaat:
BCR schreef op 14-04-2005 @ 10:12 :
Volgens mij herinnert iedereen die aflevering wanneer ze in die put vallen nog . Blijkbaar was die erg indrukwekkend voor al die kinderen
Voor mij is het ook een van de afleveringen die ik mij het best herinner.

En ook dat ze op een of ander eiland zaten met die professor En dat eiland bleek een reuzeschildpad te zijn?
Jaaa dat zijn dingen die mij ook nog zo goed bijstaan. Die put, dat eiland dat een schildpad blijkt te zijn. Oeeh echt super<33

Ik vond dat vriendinnetje en alfred altijd zo lief samen . En ook dat kleine eksterje met die lieve glinster ogen<33.

*edit*


Laatst gewijzigd op 17-04-2005 om 13:46.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 23:21
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Anneka schreef op 16-04-2005 @ 23:02 :
Jaaa dat zijn dingen die mij ook nog zo goed bijstaan. Die put, dat eiland dat een schildpad blijkt te zijn. Oeeh echt super<33

Ik vond dat vriendinnetje en alfred altijd zo lief samen . En ook dat kleine eksterje met die lieve glinster ogen<33.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zie de relevantie van 't onderste plaatje, maar wat moet dat bovenste voorstellen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-04-2005 @ 00:21 :
Ik zie de relevantie van 't onderste plaatje, maar wat moet dat bovenste voorstellen?
het ekstertje met de glinsterogen
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 23:44
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Anneka schreef op 17-04-2005 @ 00:39 :
het ekstertje met de glinsterogen

__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Sperzieboon schreef op 17-04-2005 @ 00:44 :
vind m gewoon een lief koppie hebben is dat zo raar ofzo
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 23:48
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Anneka schreef op 17-04-2005 @ 00:45 :
vind m gewoon een lief koppie hebben is dat zo raar ofzo
Er staat GEEN ekstertje met glinsterogen! Ik weet niet wat jij ziet, maar ik zie niet wat het is! Een hoopje stront? Een geplet croissantje? Wat is het?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-04-2005 @ 00:48 :
Er staat GEEN ekstertje met glinsterogen! Ik weet niet wat jij ziet, maar ik zie niet wat het is! Een hoopje stront? Een geplet croissantje? Wat is het?

hmm ik dacht me namelijk een aflevering te herinneren dat Alfred met zijn vrienden naar een museum ging, en die vogel een grote diamant stal. Dus ik ging van een ekster uit
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 00:11
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Anneka schreef op 17-04-2005 @ 01:04 :
hmm ik dacht me namelijk een aflevering te herinneren dat Alfred met zijn vrienden naar een museum ging, en die vogel een grote diamant stal. Dus ik ging van een ekster uit
Jajjaja dat klopt allemaal, maar dat plaatje! Dat plaatje! Er staat GEEN ekstertje op dat plaatje! Er staat niet een een tekenfilmfiguur op dat plaatje! Het is iets bruins.... het is een hoopje... Daarom reageerde Sperzieboon ook zo verbaasd! Wát zie jij dan? Wij zien nl. blijkbaar iets heel anders dan jij.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 01:46
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Zien jullie het nou echt niet? Dat is toch duidelijk een ekstertje. Alleen z'n oogjes zie ik niet.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 01:53
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-04-2005 @ 02:46 :
Zien jullie het nou echt niet? Dat is toch duidelijk een ekstertje. Alleen z'n oogjes zie ik niet.
Ik weet niet wat jij ziet, maar ik zie dít:

* edit *

Dat is niet geen ekster! Niet eens een dode! Niet eens een platgereden! Forumbazen, wat zien jullie? Balance? (Nou komt ze, ze doet aan naamzoeken )

Laatst gewijzigd op 17-04-2005 om 13:46.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 08:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Het is een duidelijk een drol. Maar ik denk dat Anneka vooral verwarring wil zaaien
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 14:55
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Om maar weer even on-topic te gaan: zit ik hier dat plakboek door te bladeren en wqat kom ik tegen...? Michael Duckson! Winnie vindt hem helemaal geweldig en Alfred wordt vreselijk jaloers! Michael Duckson is hier een bruine eend. Als ze die serie nú hadden gemaakt,w as het 'n witte eend geweest.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 16:54
browneyedgirl
browneyedgirl is offline
Wat een geweldige serie was het!
Ik had ook de nodige bandjes/cds en een heuse knuffel waar ik erg trots op was
Heb nog een liedjescd over (de rest is verdwenen, heel gek...) en die zette ik laatst weer 's op, was meteen helemaal vrolijk! Mijn vader vertelde dat hij die cd op een gegeven moment ook van voren naar achteren kende omdat ik m maar bleef draaien (meerdere malen per dag )
Als kleuter had ik zelfs met ballet een soort alfred j kwak
voorstelling (30 kindjes met nepsnaveltjes en rode sjaaltjes ), erg leuk!
Hoop dat de afleveringen op dvd verschijnen, want zo vroeg opstaan in het weekend is geen doen...

En dat het vriendinnetje van alfred winnie heette net zoals winnie mandela was volgens mij geen toeval, had ik pas nog ergens gehoord
__________________
Hang on, little tomato
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Welkom terug Absaainthe, jij kent Samson en Gert tenminste wel! #1446
Verwijderd
500 04-07-2011 14:29
Films, TV & Radio Alfred J. Kwak
GekkeWaus
86 08-12-2006 20:57
Lifestyle Wat heb je vandaag gedaan?
Carn
497 27-07-2006 12:53
Lifestyle wat droeg jij als kind?
crook
102 05-05-2005 22:59
De Kantine Jeugdsentiment
Chesterfield
65 15-01-2005 23:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.