Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2003, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Quistnix schreef op 17-04-2003 @ 23:24:
inferieur aan het boek. Zoals altijd..
uiteraard.

Al vind ik niet dat de nederlandse vertaling van de boeken veel onderdoen voor de engelse... ze zijn heel goed vertaald.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2003, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Inge13 schreef op 20-04-2003 @ 10:31:
I found my soulmate

Boek 3 is geweldig, ik wil die zo graag verfilmd zien..

En Alan Rickman = een van mijn obsessies
woei, ik doe mee.

Die scene waar hij in film één de kerker komt binnenlopen is geweldig!
*Beng!* (deur open) en dan komt ie, gehaast, met wapperend gewaad, binnenlopen.
Ik heb 'm wel vijf keer teruggespoeld.

Tis trouwens wel balen dat perkamentus in de derde film door iemand anders wordt gespeeld, die acteur die het eerst deed is namelijk dood. Maar het schijnt dat ze saruman uit LOTR hebben gevraagd?

Hmm. Dan liever Gandalf.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 16:16
Verwijderd
ik vind ron zo grappig in van die stukjes met eenpiepend stemmetje zoals:can whe pannic now?
en gewoon:why dous hagrid says follow the spiders why not follow the butterfly's?

da is lachen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 16:48
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
love LA schreef op 21-04-2003 @ 17:16:
ik vind ron zo grappig in van die stukjes met eenpiepend stemmetje zoals:can whe pannic now?
en gewoon:why dous hagrid says follow the spiders why not follow the butterfly's?

da is lachen
"Harry?" "My wand" Ron = zeer hip (maar nooit hipper dan Draco ofcourse ) een vriendin van mij is echt die-hard ron fan.. redelijk ziek eigenlijk...

Citaat:
Tis trouwens wel balen dat perkamentus in de derde film door iemand anders wordt gespeeld, die acteur die het eerst deed is namelijk dood. Maar het schijnt dat ze saruman uit LOTR hebben gevraagd?
Dumbledore wordt in de 3e film volgens mij gespeeld door Michael Gambon. Deze meneer:
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 18:26
m'neer
Avatar van m'neer
m'neer is offline
Citaat:
Maar het schijnt dat ze saruman uit LOTR hebben gevraagd?

Hmm. Dan liever Gandalf.
Nou, Christopher Lee is een geweldige acteur, dus daar zullen ze geen slechte aan hebben. Ik geef je echter wel gelijk; Ian McKellen kan, denk ik, een vriendelijkere, warmere Dumbledore neerzetten.

Ik heb ook ergens gelezen dat ze d.m.v. computertechniek het gezicht van Richard Harris over willen zetten naar de 'nieuwe' acteur. Lijkt me eigenlijk geen goed plan, maar we zullen zien.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 21:13
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb in een tijdschrift gelezen dat het Ian McKellen is geworden. Goede keus naar mijn mening.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 21:31
cup a soup
cup a soup is offline
bij deel 1 vonnik ut al, maar in deel 2 zit al helemaal geen verhaallijn. de actiescenes zijn heel lang, maar waarom iets eigenlijk gebeurt weet je vaak niet. als je ut boek niet gelezen heb lijkt ut me zelfs nog vager
__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 07:46
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 21-04-2003 @ 22:13:
Ik heb in een tijdschrift gelezen dat het Ian McKellen is geworden. Goede keus naar mijn mening.
Nou weet ik het helemaal niet meer.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 08:13
m'neer
Avatar van m'neer
m'neer is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-04-2003 @ 08:46:
Nou weet ik het helemaal niet meer.
Richard Harris, de acteur die Dumbledore speelde in de eerste twee films, is overleden. Er wordt gespeculeerd wie de volgende Dumbledore zal spelen, en het meest aannemelijk is Ian McKellen, onder meer bekend bij het jongere publiek van The Lord Of The Rings en X-Men.

Zo. Klaar
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 09:17
Quistnix
Avatar van Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:
cup a soup schreef op 23-04-2003 @ 22:31:
... als je ut boek niet gelezen heb lijkt ut me zelfs nog vager
Nee hoor, ik zag de film voor ik het boek las, en kon het prima volgen. HP1 zag ik pas nadat ik het boek gelezen had, en die vond ik ook een stuk slechter.
__________________
"I am Jack's eye-rolling smiley"
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:21
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
m'neer schreef op 24-04-2003 @ 09:13:
Richard Harris, de acteur die Dumbledore speelde in de eerste twee films, is overleden. Er wordt gespeculeerd wie de volgende Dumbledore zal spelen, en het meest aannemelijk is Ian McKellen, onder meer bekend bij het jongere publiek van The Lord Of The Rings en X-Men.

Zo. Klaar
En in een fantasy tijdschrift stond dat Ian McKellen het deed.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:44
Verwijderd
Citaat:
pimomes1987 schreef op 20-04-2003 @ 17:27:

Een van mijn favorieten; kussensloopdragend en zelfpeinigend huiselfje dobby Alleen heeft hij wel wat weg van Gollem....
idd ook mijn favoriet

enne whoeiii, ik heb em voor mn verjaardag gekregen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 21:41
Zieke Gnoe
Avatar van Zieke Gnoe
Zieke Gnoe is offline
ik vin em niet echt op een elf lijken, de elf was namelijk bedoeld als perfecte mensachtige wezen, ik vind dit meer een goblin ofzo
__________________
achter elke succesvolle absurdist staat een zieke gnoe
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Zieke Gnoe schreef op 24-04-2003 @ 22:41:
ik vin em niet echt op een elf lijken, de elf was namelijk bedoeld als perfecte mensachtige wezen, ik vind dit meer een goblin ofzo
not. Dobby is niet voor niets een huiself. Geen mens. En hij is min of meer precies zoals ik hem had voorgesteld, dus.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 04:47
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ik vondt de sexscene nogal ongeloofwaardig...

voorde rest, ik lees liever het boek

hoewel dat ook zuigt
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 25-04-2003 @ 05:47:
ik vondt de sexscene nogal ongeloofwaardig...
Eh, zit jij hier wel bij het goede topic?




seksscene????
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 25-04-2003 @ 05:47:
ik vondt de sexscene nogal ongeloofwaardig...

voorde rest, ik lees liever het boek

hoewel dat ook zuigt
Wa?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 14:21
fairyangel
Avatar van fairyangel
fairyangel is offline
Ik vind de film geweldig, net zoals deel 1. Ik kan niet wachten op de volgende films en vooral niet op deel 4. Dat WK zwerkbal wil ik weleens zien en ook dat hele toverschool toernooi. Lijkt me echt gaaf.
__________________
*
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 17:48
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Quistnix schreef op 19-04-2003 @ 18:59:
Ik vond van de boeken deel drie het best, dus ik niet wachten tot volgend jaar om te zien hjoe die film word. En Alan Rickman (speelt hier Snape) is zooo cool..
jaaaaa zeker..hij is echt precies hoe k me Snape had voorgesteld.. en boek 3 roelt zeker, dus k ben erg benieuwd hoe dat word! 2 is trouwens een goede film geworden, hoewel k boek 2 het minst leuk vond, vind k deze film beter dan zijn voorganger..en en en..Lucius.. *kwijl* OMG wat heb ik toch met (oude ) gozers waarvan eigenlijk de bedoeling is dat je ze haat?? ..het is het haar..dat haar van hem is zoo mooi.. dat van Draco ook, maar dat van hem is lang..en het glanst..(okee dat van Draco glanst ook de pan uit, maar dat komt door een overdosis gel ) en en..*zwijmel*

hmm.
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 17:59
euroshima
Avatar van euroshima
euroshima is offline
Citaat:
Ieke schreef op 24-04-2003 @ 20:21:
En in een fantasy tijdschrift stond dat Ian McKellen het deed.
Dat stond inderdaad in de Elffantasy, maar dat is inmiddels achterhaald. Dumbledore wordt in de volgende film(s) inderdaad gespeeld door Michael Gambon. Ik ken deze acteur uit verschillende tv-series en vindt hem een zeer goede keus als vervanger van Richard Harris. Ik verwacht zelfs dat hij het beter zal doen, want ik vond Harris' Dumbledore veel te soft.
Maar belangrijker: Gary Oldman gaat Sirius Black spelen!!!! Ik kan werkelijk niet wachten op de scenes met Snape én Black!! Twee van m'n favoriete acteurs in één film: can't wait!
__________________
I didn't do it. Nobody saw me. The sheep are lying.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 20:40
Quistnix
Avatar van Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:
euroshima schreef op 25-04-2003 @ 18:59:
Dat stond inderdaad in de Elffantasy, maar dat is inmiddels achterhaald. Dumbledore wordt in de volgende film(s) inderdaad gespeeld door Michael Gambon. Ik ken deze acteur uit verschillende tv-series en vindt hem een zeer goede keus als vervanger van Richard Harris. Ik verwacht zelfs dat hij het beter zal doen, want ik vond Harris' Dumbledore veel te soft.
Maar belangrijker: Gary Oldman gaat Sirius Black spelen!!!! Ik kan werkelijk niet wachten op de scenes met Snape én Black!! Twee van m'n favoriete acteurs in één film: can't wait!
Voor Black stelde ik me eigenlijk meer een Johnny Depp voor, maar oké.
__________________
"I am Jack's eye-rolling smiley"
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Quistnix schreef op 25-04-2003 @ 21:40:
Voor Black stelde ik me eigenlijk meer een Johnny Depp voor, maar oké.
Mjah, ik ook. Maar Gary Oldman is ook wel oke

Citaat:
en..Lucius.. *kwijl* OMG wat heb ik toch met (oude ) gozers waarvan eigenlijk de bedoeling is dat je ze haat??
Been there...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 13:46
chaostar
chaostar is offline
Citaat:
Bluesummers schreef op 25-04-2003 @ 18:48:
jaaaaa zeker..hij is echt precies hoe k me Snape had voorgesteld.. en boek 3 roelt zeker, dus k ben erg benieuwd hoe dat word! 2 is trouwens een goede film geworden, hoewel k boek 2 het minst leuk vond, vind k deze film beter dan zijn voorganger..en en en..Lucius.. *kwijl* OMG wat heb ik toch met (oude ) gozers waarvan eigenlijk de bedoeling is dat je ze haat?? ..het is het haar..dat haar van hem is zoo mooi.. dat van Draco ook, maar dat van hem is lang..en het glanst..(okee dat van Draco glanst ook de pan uit, maar dat komt door een overdosis gel ) en en..*zwijmel*

hmm.
Haha, volgens mij hebben daar meer mensen last van hoor....Misschien dat je eens Labyrinth moet kijken (als je dat nog niet gedaan hebt tenminste), ik heb zo'n idee dat je dat ook wel leuk zal vinden, met David Bowie als slechterik.


Ik ben trouwens erg benieuwd hoe Black eruit gaat zien...ik hou van mannen met lang zwart haar
__________________
I don't make mistakes (just happy accidents)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 14:03
Verwijderd
Spoilerplaatje van Black

Gejat van hier
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 14:08
chaostar
chaostar is offline
Citaat:
Inge13 schreef op 27-04-2003 @ 15:03:
Spoilerplaatje van Black

Gejat van hier
Wat een tegenvaller....

Maar bedankt anyway
__________________
I don't make mistakes (just happy accidents)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 14:10
euroshima
Avatar van euroshima
euroshima is offline
Citaat:
Inge13 schreef op 27-04-2003 @ 15:03:
Spoilerplaatje van Black

Gejat van hier
Je noemt het een spoilerplaatje, maar het is gewoon een afbeelding van Gary Oldman uit een andere film. Geen gezeur verder van mij, want met afbeeldingen van Gary met lang haar maak je me altijd blij.
__________________
I didn't do it. Nobody saw me. The sheep are lying.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 10:33
fairyangel
Avatar van fairyangel
fairyangel is offline
Ik zat trouwens van de week te zappen op de tv en toen kwam bij één of ander kinderprogramma allemaal intervieuws met de hoofdrolspelers van Harry Potter. Je zag ze gewoon zoals ze er in het normale leven uit zien (dus niet als hun karakter in de film) en ik moet toegeven dat Draco in het echt zo is!!
__________________
*
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 11:33
Verwijderd
Citaat:
euroshima schreef op 27-04-2003 @ 15:10:
Je noemt het een spoilerplaatje, maar het is gewoon een afbeelding van Gary Oldman uit een andere film. Geen gezeur verder van mij, want met afbeeldingen van Gary met lang haar maak je me altijd blij.
Mjah, maar het is wel een beetje spoilerig als je nog niet wilt weten hoe Sirius Black eruit gaat zien.. Ofsoiets.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 13:21
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Hermione schreef op 18-04-2003 @ 12:59:
ik vond deel 1 leuker.
vond zowiezo ook het boek het minst leuk..van leuk naar niet leuk 4, 3, 1, 2
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 13:33
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
fairyangel schreef op 29-04-2003 @ 11:33:
Ik zat trouwens van de week te zappen op de tv en toen kwam bij één of ander kinderprogramma allemaal intervieuws met de hoofdrolspelers van Harry Potter. Je zag ze gewoon zoals ze er in het normale leven uit zien (dus niet als hun karakter in de film) en ik moet toegeven dat Draco in het echt zo is!!
ik vind m als Draco lekkerder.. *valt flauw*

en ik vind Gary Oldman een super Black hij moet er juist een beetje oud en verweerd uitzien, en dat lukt Johnny Depp nooit

heeft iemand trouwens al die foto van die dementors gezien?
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 14:12
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik heb de film gisteren gezien, en ik vond hem wel aardig, niet echt geweldig.

Op imdb staat trouwens dat in de volgende film Michael Gambon de rol van Dumbledore gaat spelen( http://us.imdb.com/Name?Gambon,%20Michael )
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 14:20
fairyangel
Avatar van fairyangel
fairyangel is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef op 29-04-2003 @ 14:33:
heeft iemand trouwens al die foto van die dementors gezien?
Moet je ff op www.harrypotter.com kijken. Ik weet niet of de dementors er ook al opstaan. Er staan daar in ieder geval al wel foto's van de nachtbus waarmee Harry word opgehaald als hij van huis is weggelopen. Die is echt gaaf, want het is een paarse bus met drie verdiepingen!
__________________
*
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 18:05
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
*zoekt even*, ik ben ze ergens tegengekomen... de piccies van POA
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 18:20
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Bluesummers schreef op 25-04-2003 @ 18:48:
jaaaaa zeker..hij is echt precies hoe k me Snape had voorgesteld.. *knip* ..en en en..Lucius.. *kwijl* OMG wat heb ik toch met (oude ) gozers waarvan eigenlijk de bedoeling is dat je ze haat?? ..het is het haar..dat haar van hem is zoo mooi.. dat van Draco ook, maar dat van hem is lang..en het glanst..(okee dat van Draco glanst ook de pan uit, maar dat komt door een overdosis gel ) en en..*zwijmel*

hmm.

Muwhaha, Ik had me nog zo voorgenomen om geen "oh Snape en Lucius zijn zo... appetijtelijk" ofzo te zeggen hier, maar goed na jouw reply... You're so right girl!! Maareh, Gary Oldman als Sirius? Die man heeft echt een eng hoofd, maar dat kan ook aan mij liggen *is benieuwd*
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 18:22
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
fairyangel schreef op 29-04-2003 @ 11:33:
Ik zat trouwens van de week te zappen op de tv en toen kwam bij één of ander kinderprogramma allemaal intervieuws met de hoofdrolspelers van Harry Potter. Je zag ze gewoon zoals ze er in het normale leven uit zien (dus niet als hun karakter in de film) en ik moet toegeven dat Draco in het echt zo is!!
Die Draco (Tom heet hij dacht ik?) wordt later echt een mooie man. Mark my words.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 18:26
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
bloem schreef op 29-04-2003 @ 19:22:
Die Draco (Tom heet hij dacht ik?) wordt later echt een mooie man. Mark my words.
*beaamt het*
en ik snap ook niet waarom ze alle evil guys zo mooi maken... *zucht*
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 18:44
Verwijderd
ik is bezig met derde boek en tot nu toe is het vooral lupos is leuk
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 19:44
Verwijderd
mjah ik vind hem wel leuk.. niet super ofzo.. ben ook geen super hp fan.. maar ik vind de film leuk
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 09:54
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef op 29-04-2003 @ 19:05:
*zoekt even*, ik ben ze ergens tegengekomen... de piccies van POA
hmm..k had niet verwacht dat je hun gezicht zo goed zag..normaal gesproken zit die over hun gezicht, je hoort het alleen te zien als ze die kus gaan geven..maar misschien komt dit plaatje daar wel van. kan ook. ze zien er best geinig uit, anders dan k me had voorgesteld, maar wel leuk gemaakt. *benieuwd is*
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 10:37
euroshima
Avatar van euroshima
euroshima is offline
Citaat:
Bluesummers schreef op 30-04-2003 @ 10:54:
hmm..k had niet verwacht dat je hun gezicht zo goed zag..normaal gesproken zit die over hun gezicht, je hoort het alleen te zien als ze die kus gaan geven..maar misschien komt dit plaatje daar wel van. kan ook. ze zien er best geinig uit, anders dan k me had voorgesteld, maar wel leuk gemaakt. *benieuwd is*
Ik denk zelf dat dit niet echt een foto is van hoe de dementors eruit gaan zien in de HP-verfilming. Ik vind dat dit meer lijkt op een bewerkte foto van de Nazgul in Lord of the Rings.... En als het wel de dementors zijn, lijken ze er toch wel errug veel op.... Lijkt me beetje onlogisch.
__________________
I didn't do it. Nobody saw me. The sheep are lying.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 11:10
Fuzzly
Avatar van Fuzzly
Fuzzly is offline
Het was een mooie film,erg mooie graphix en effecten.
Zeker beter dan deel 1 meer spanning,avontuur en horror
oke misschien een beetje horror?

maar het was gewoon een erg goede film punt!
kan niet wachten op deel 3

En ka ook niet op deel 3 van LOTR wachten!
__________________
Ik fluit jou eruit!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Harry Potter algemeen #5
Severus
500 13-10-2005 15:48
Films, TV & Radio AJMouse's Premières - Week 22: Harry Potter, The Cooler en Open Range.
AJMouse
21 02-07-2004 16:18
Films, TV & Radio Harry Potter: and the Prisoner of Azkaban!
Apomes
497 06-06-2004 17:22
Games harry potter 2
daphne14
1 23-01-2003 16:47
Games pc-game Harry Potter 2
sabientje19
5 10-01-2003 11:44
ARTistiek [verhaal] harry potter deel 5
Verwijderd
10 18-07-2002 17:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.