Oud 10-12-2006, 09:19
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Sylph schreef op 10-12-2006 @ 01:19 :
Wie wil er om wedden dat het een chaos wordt? :')
Ik niet.

De één zegt dat het een chaos gaat worden en dat ik beter een uur van te voren weg kan gaan. De ander begrijpt niet dat er uberhaupt iets mis zou kunnen gaan.
Ik denk dat ik gewoon maar die trein neem, zodat ik een half uur speling heb.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2006, 13:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dienstregeling soepel van start

UTRECHT - De nieuwe dienstregeling van de NS is zondagochtend soepel van start gegaan. In de eerste uren van het nieuwste spoorboekje deden zich geen noemenswaardige problemen voor. Dat maakte een woordvoerder van de NS zondagochtend bekend.

Op drie trajecten konden reizigers nog geen gebruikmaken van het nieuwe rooster. Tussen Groningen en Delfzijl, Groningen en Roodeschool en tussen Doetinchem en Winterswijk reden zondagochtend geen treinen vanwegen uitgelopen werkzaamheden aan het spoor.
Tegen 10.00 uur waren de werkzaamheden afgerond en werd het treinverkeer opgestart. Op station Amsterdam Bijlmer zijn na werkzaamheden twee sporen niet bereikbaar.

Een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen noemde het beeld van zondagochtend ,,een beetje vertekend, omdat er veel minder treinen rijden dan op een doordeweekse dag''. Op de eerste dag van de nieuwe dienstregeling rijden ongeveer 4000 treinen op het Nederlandse spoor.

NS-medewerkers constateerden zondagochtend dat niet alle vertrekstaten op de stations zijn verwisseld. ,,In de nacht van zaterdag op zondag moesten alle 3400 vertrektijdenschema's worden vervangen. Op sommige plaatsen blijkt dat er een of twee zijn overgeslagen.'' Volgens de spoorwegen worden de naar schatting tientallen vergeten schema's zo snel mogelijk alsnog vervangen door nieuwe. Station Almere Muziekwijk werd helemaal overgeslagen, daar hangen alleen nog oude schema's.

De spoorwegen meldden dat de eerste trein van Sittard naar Alkmaar zondagmorgen een extra stop maakte op station Geleen-Oost. De machinist wist niet zeker of hij daar volgens de nieuwe dienstregeling wel of niet moest stoppen.

[...]

http://www.ad.nl/binnenland/article892561.ece
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 13:40
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ow, de zondag maak ik me niet druk om. de maandag, dat wordt pas lachen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 13:40
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ow, de zondag maak ik me niet druk om. de maandag, dat wordt pas lachen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 16:55
Verwijderd
Sinds wanneer heet Amsterdam Zuid WTC Amsterdam Zuid?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 17:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-12-2006 @ 16:55 :
Sinds wanneer heet Amsterdam Zuid WTC Amsterdam Zuid?
Sinds vandaag Amsterdam Bijlmer heet nu ook Amsterdam Bijlmer ArenA.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 17:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-12-2006 @ 13:40 :
ow, de zondag maak ik me niet druk om. de maandag, dat wordt pas lachen.
Dat ze het niet direct de eerste dag wisten te vernielen is ook een applausje waard.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-12-2006 @ 17:19 :
Sinds vandaag Amsterdam Bijlmer heet nu ook Amsterdam Bijlmer ArenA.
Guh. Ik vond Zuid / WTC eigenlijk veel beter klinken (heb negatieve associaties met station Rotterdam Zuid ) en Bijlmer hadden ze helemaal weg mogen laten. Alsof mensen in de Bijlmer geld hebben om überhaupt met de trein te gaan, en alsof mensen die wél geld hebben op dat station willen uitstappen vanwége de Bijlmer
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 18:29
Verwijderd
Rotterdam Zuid is dan ook een vies, eng, stil station. Ik vind Amsterdam Bijlmer ArenA vooral een veels te lange naam, had het dan Amsterdam Bijlmer gelaten of Amsterdam ArenA.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 19:16
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik moest zaterdag met een onbekende bus, stonden de nieuwe tijden al op dat bord, waar ik dus pas later achter kwam

Wat een eikels zijn het ook...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 19:54
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Dit onderstaande bericht gaat over mijn trajectje Cuijk-Nijmegen (naja Roermond-Nijmegen dus officieel)
*bron*
Citaat:
En toen hoorde ik over de nieuwe dienstregeling. Er zouden voortaan in de spits in plaats van twee treinen, vier treinen gaan rijden op het traject. Goed nieuws, dacht ik nog, maar ik juichte te vroeg. Dat de reis voortaan een minuut langer zou duren vond ik niet zo'n probleem. Dat het vervoer niet langer door de NS, maar door multinational Veolia verzorgd zou worden, baarde me meer zorgen. En terecht, zo bleek. Veolia heeft namelijk niet genoeg treinen om de beloofde dienstregeling waar te kunnen maken. Bij de onderhandelingen over wie het vervoer op het traject Nijmegen-Venlo over zou nemen had de NS namelijk gezegd zijn treinen alleen voor een periode van tien jaar te willen verhuren aan de nieuwe vervoerder. Veolia blijkt er nu vanuit gegaan te zijn dat er over die voorwaarde wel onderhandeld kon worden. De NS blijkt de treinen nu echter zelf nodig te hebben, en kan alleen wat afdankertjes uit het noorden des lands regelen. Afdankertjes dus, en nog te weinig ook. Afdankertjes die bovendien maar 100 kilometer per uur kunnen rijden, en niet de 140 waar vanuit werd gegaan.

De situatie voor de forens uit het zuiden is nu dus als volgt: aan de beloofde dienstregeling kan niet voldaan worden (door de lagere snelheid en grotendeels enkele sporen gaat de reis langer duren), en bovendien wordt in de spits waarschijnlijk de helft van de ritten overgenomen door bussen. Bussen, waar veel minder mensen in passen dan in een trein, en zoals ik al zei was voorheen de drukte het enige dat enigszins problematisch was. Veolia wil de reiziger tegemoet komen met bijvoorbeeld korting, maar ik denk dat ernstig vertraagde, en zeer opeengepakte mensen daarmee niet tevredengesteld worden...
Ik ga er verder niks op zeggen want ik heb er weinig goede woorden voor, hopelijk valt het mee, ik geloof er nogsteeds in We zien het morgen wel...

Nog maar niet te spreken over de bussen van de BBA die als enige nog GEEN nieuwe dienstregeling krijgen waardoor alle aansluitingen gemist worden
__________________
Bij gebrek aan beter, een .

Laatst gewijzigd op 10-12-2006 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 21:39
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-12-2006 @ 16:55 :
Sinds wanneer heet Amsterdam Zuid WTC Amsterdam Zuid?
Sinds vandaag, zoals eerder gezegd werd, volgens mij omdat WTC verwijst naar een kantorencomplex en er wel meer complexen in de buurt zijn die dan ook in de naam genoemd dienen te worden.

Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-12-2006 @ 17:19 :
Sinds vandaag Amsterdam Bijlmer heet nu ook Amsterdam Bijlmer ArenA.
Dat laatste is echt idioot, want er is een apart Amsterdam Arena.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"

Laatst gewijzigd op 10-12-2006 om 21:42.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 21:42
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
marrel schreef op 10-12-2006 @ 19:54 :
Dit onderstaande bericht gaat over mijn trajectje Cuijk-Nijmegen (naja Roermond-Nijmegen dus officieel)
*bron*

Ik ga er verder niks op zeggen want ik heb er weinig goede woorden voor, hopelijk valt het mee, ik geloof er nogsteeds in We zien het morgen wel...

Nog maar niet te spreken over de bussen van de BBA die als enige nog GEEN nieuwe dienstregeling krijgen waardoor alle aansluitingen gemist worden
Ik heb echt medelijden met je als je vanaf morgen met het OV dient te reizen in Limburg. Daarbij doel ik dan vooral op de Maaslijn, aangezien Veolia daar voorlopig geen materieel voor heeft. Maar goed, dit gaat helemaal niet over de voorlichting van de nieuwe dienstregeling meer.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 22:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik ga binnenkort toch eens de voorlichtingsfolder halen. Telkens als ik nu op het station in A'frt kwam en even tijd had was er niemand bij het infopunt.
Maar ik heb voor morgen even op 9292 gekeken en dat zag er prima uit.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 22:31
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
TRA schreef op 08-12-2006 @ 23:47 :
Maar je trein is nu wel altijd op tijd!
Ja, je kan het het ook zo zien: nu heb ik standaard vertraging.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 10-12-2006 @ 22:31 :
Ja, je kan het het ook zo zien: nu heb ik standaard vertraging.
Natuurlijk niet, immers weet je nu dat je trein er sowieso iets langer over doet dan voorheen en kun je dat incalculeren. Daar lijkt mij toch niks mis mee te zijn.

Overigens zijn de bustijden van de GVU al aangepast per vandaag (10/12). Lijn 1 rijdt nog steeds niet op tijd, helaas
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 00:51
Verwijderd
Nieuwe dienstregeling is zwaar kut. Ik mag 40 min langer reizen op een van mn treinroutes . Van Utrecht naar Nijmegen duurt het tevens 10 minuten langer. En vanuit mijn woonplaats naar Utrecht kan ik niet eens meer overstappen op duivendrecht of weesp. Kortom: volkomen kut, moge ze hem gauw weer veranderen
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 01:04
__
Avatar van __
__ is offline
eeeeeehm nouja ik hoor iedereen zich er druk over maken, maar mijn trein gaat 7 min eerder en dat was het eigenlijk wel? maar nu vraag ik me dus wel af of dat kan kloppen aangezien iedereen zich zo druk maakt.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 07:24
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
TRA schreef op 10-12-2006 @ 21:42 :
Ik heb echt medelijden met je als je vanaf morgen met het OV dient te reizen in Limburg.
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 10:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 11-12-2006 @ 07:24 :
Maar jij hoeft toch niet met Veolia, of wel?

Ontopic:
Ik ben vanmorgen een half uur eerder weggegaan, alles had vijf minuten vertraging maar uiteindelijk viel het me dus mee. Het was niet echt nodig geweest om eerder weg te gaan maar je weet maar nooit. Echt een chaos vond ik het ook niet, wel even verwarrend dat alle vertreksporen in Roosendaal zijn gewijzigd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 11:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
__ schreef op 11-12-2006 @ 01:04 :
eeeeeehm nouja ik hoor iedereen zich er druk over maken, maar mijn trein gaat 7 min eerder en dat was het eigenlijk wel? maar nu vraag ik me dus wel af of dat kan kloppen aangezien iedereen zich zo druk maakt.
Tuurlijk kan dat. Denk je dat ze een dienstregeling maken waarbij werkelijk iedereen mega vertragingen heeft? Er zijn ook mensen die er juist op vooruit gaan en mensen bij wie er niet zo veel veranderd (zoals bij jou bijvoorbeeld).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 11:11
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
TRA schreef op 10-12-2006 @ 21:39 :
Dat laatste is echt idioot, want er is een apart Amsterdam Arena.
Niet meer

Er was, tot gisteren, een metrostation met de naam Strandvliet-Arena. Mensen die met de trein naar de Arena gingen werden er bij Duivendrecht meestal uitgedirigeerd (dat werd er apart bij gezegd), omdat Bijlmer domweg geen grote mensenstromen aankon. Te klein station, en daarna een bouwput. Nu is het grotere, mooiere Bijlmerstation bijna klaar, en zullen dus zowel metro als trein mensen met bestemming Arena er eindelijk uit kunnen gooien op het station dat er het dichtste bij ligt. Logisch om dan Arena in de naam te zetten, en het er bij Strandvliet uit te halen.

Ofzo.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 11:32
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 10-12-2006 @ 23:22 :
Natuurlijk niet, immers weet je nu dat je trein er sowieso iets langer over doet dan voorheen en kun je dat incalculeren. Daar lijkt mij toch niks mis mee te zijn.
Natuurlijk is daar wel iets mis mee, nu ben ik langer onderweg voor dezelfde afstand. Ik snap niet waar dat op slaat. En wat ik al helemaal niet begrijp: waarom duurt de terugweg langer dan de heenweg? Dan sta ik dus waarschijnlijk langer stil op het enige tussenstation, heh fijn. Op een ritje van (voorheen) 20 minuten, vind ik 10 minuten extra behoorlijk veel (1,5 x zo lang) en ja, dat kan ik incalculeren, maar daarom is 't nog wel kut.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 11:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Femic schreef op 11-12-2006 @ 11:32 :
Natuurlijk is daar wel iets mis mee, nu ben ik langer onderweg voor dezelfde afstand. Ik snap niet waar dat op slaat. En wat ik al helemaal niet begrijp: waarom duurt de terugweg langer dan de heenweg? Dan sta ik dus waarschijnlijk langer stil op het enige tussenstation, heh fijn. Op een ritje van (voorheen) 20 minuten, vind ik 10 minuten extra behoorlijk veel (1,5 x zo lang) en ja, dat kan ik incalculeren, maar daarom is 't nog wel kut.
Maar om dan te zeggen dat je altijd vertraging hebt vind ik ook wel raar. Ik had voorheen als ik naar Utrecht wilde een overstap van 25 minuten. Nu is die overstap iets van 5 à 10 minuten. Dan zeg ik toch ook niet dat ik voorheen altijd vertraging heb gehad?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 13:06
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Femic schreef op 10-12-2006 @ 22:31 :
Ja, je kan het het ook zo zien: nu heb ik standaard vertraging.
Zo kan je het opvatten, maar het ministerie van V&W die over een tijdje de concessie mag gaan verlenen, en nù boetes uitdeelt bij te lage percentages, kijkt voor een groot deel naar punctaliteitscijfers. Het ministerie is al lang blij als er hogere cijfers behaald kunnen worden zonder (extra of meer) investeringen in het onderhoud van het spoor.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 13:07
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
__ schreef op 11-12-2006 @ 01:04 :
eeeeeehm nouja ik hoor iedereen zich er druk over maken, maar mijn trein gaat 7 min eerder en dat was het eigenlijk wel? maar nu vraag ik me dus wel af of dat kan kloppen aangezien iedereen zich zo druk maakt.
Nee, dat is volstrekt onmogelijk. IEDEREEN moet tegenwoordig minimaal vier keer overstappen en reist minimaal acht minuten langer.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 13:10
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Krynn schreef op 11-12-2006 @ 11:11 :
Niet meer

Er was, tot gisteren, een metrostation met de naam Strandvliet-Arena. Mensen die met de trein naar de Arena gingen werden er bij Duivendrecht meestal uitgedirigeerd (dat werd er apart bij gezegd), omdat Bijlmer domweg geen grote mensenstromen aankon. Te klein station, en daarna een bouwput. Nu is het grotere, mooiere Bijlmerstation bijna klaar, en zullen dus zowel metro als trein mensen met bestemming Arena er eindelijk uit kunnen gooien op het station dat er het dichtste bij ligt. Logisch om dan Arena in de naam te zetten, en het er bij Strandvliet uit te halen.

Ofzo.
Je verhaal klinkt plausibel, ook omdat de intercity's nu op Bijlmer Arena (wat jij wil) stoppen en niet op Duivendrecht, maar dat wil niet zeggen dat er nog een perron Amsterdam Arena ligt aan de verbindingsboog Amsterdam Bijlmer Arena - Diemen zuid.

Er is nu dus een Amsterdam Bijlmer Arena en een Amsterdam Arena, dat vind ik belachelijk.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 13:12
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Femic schreef op 11-12-2006 @ 11:32 :
Natuurlijk is daar wel iets mis mee, nu ben ik langer onderweg voor dezelfde afstand. Ik snap niet waar dat op slaat. En wat ik al helemaal niet begrijp: waarom duurt de terugweg langer dan de heenweg? Dan sta ik dus waarschijnlijk langer stil op het enige tussenstation, heh fijn. Op een ritje van (voorheen) 20 minuten, vind ik 10 minuten extra behoorlijk veel (1,5 x zo lang) en ja, dat kan ik incalculeren, maar daarom is 't nog wel kut.
Ja, dat is, zoals jij omschrijft, 'kut'. Om welk traject gaat het als ik vragen mag?

Vergeet niet dat er in de regio Utrecht veel meer treinen zijn gaan rijden die allemaal een plekje op het spoor nodig hebben en wie weet, als je geluk hebt, komt je trein een keer drie minuten te vroeg aan.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 14:16
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-12-2006 @ 11:58 :
Maar om dan te zeggen dat je altijd vertraging hebt vind ik ook wel raar. Ik had voorheen als ik naar Utrecht wilde een overstap van 25 minuten. Nu is die overstap iets van 5 à 10 minuten. Dan zeg ik toch ook niet dat ik voorheen altijd vertraging heb gehad?
Ja, maar dan ligt het aan de aansluiting. En bij mij is het traject precíes hetzelfde gebleven. Zelfde begin en eindstation, evenveel tussenstops (1tje), rechtstreekse trein. Dan is het toch wel raar.

Citaat:
TRA schreef op 11-12-2006 @ 13:12 :
Ja, dat is, zoals jij omschrijft, 'kut'. Om welk traject gaat het als ik vragen mag?
Utrecht CS - Amersfoort Schothorst (is de trein van Utrecht CS richting Zwolle).
Nja, het is ook weer geen ramp, maar ik vind het wel irritant en bovendien raar.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 16:20
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Volgens mijn informatie duurt:

Amersfoort Schothort - Utrecht er nu 22 minuten over (IC, 28XX) van .05 (v) en .35 (v).

Utrecht - Amersfoort Schothorst er nu 25 minuten over (IC, 28XX) van .01 (v) en .31 (v).

Code:
Utrecht Centraal 	16:01 	 
Amersfoort 	16:15 	16:21 	 (14 min. reizen, zes stilstaan)
Amersfoort Schothorst 	16:26  (vijf min. reizen)

Amersfoort Schothorst 	  	16:05 
Amersfoort 	16:09 	16:10 	 (vier min. reizen)
Utrecht Centraal 	16:27 	(17 min. reizen)
Dus dat kost je twee respectievelijk vijf minuten tegen twintig eerst. De tijds verschillen zitten 'm in het stilstaan te Amf en de reistijd tussen de stations. Tussen Amf en Schothorst is dit niet zo raar (één minuut, kan door afronden gebeuren), maar tussen Amf en Ut is het drie minuten en dat is wel erg veel.

Interessant, maar waarom dat zo is... interessant.

Edit#1, mailtje naar NSR gestuurd.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"

Laatst gewijzigd op 11-12-2006 om 16:28.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 16:35
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
TRA schreef op 11-12-2006 @ 13:10 :
Je verhaal klinkt plausibel, ook omdat de intercity's nu op Bijlmer Arena (wat jij wil) stoppen en niet op Duivendrecht, maar dat wil niet zeggen dat er nog een perron Amsterdam Arena ligt aan de verbindingsboog Amsterdam Bijlmer Arena - Diemen zuid.

Er is nu dus een Amsterdam Bijlmer Arena en een Amsterdam Arena, dat vind ik belachelijk.
lol
Het is maar waar je je druk om maakt , maar aangezien ik net zo'n muts ben als jij:

Dat losse perronnetje is toch alleen voor supporterstreinen? Is toch niet opgenomen in de officiele dienstregeling? Uitzonderingsgevalletje?

Nou dan.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 16:46
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Hmm, vandaag kwam een vriendin erachter dat er op een bepaalde tijd nu maar één bus rijdt ipv 3. Dus in het dorp zelf zat de bus al vol en reed deze door.

Mijn ervaring, de bus was vrij laat maar dat vind ik niet zo erg en verder verliep alles zoals het ging. Wel ff wennen hoor.

Maar hoe verliep het met de rest? Volgens nu.nl waren er niet zoveel problemen en verliep het zonder chaos.
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 17:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Femic schreef op 11-12-2006 @ 14:16 :
Ja, maar dan ligt het aan de aansluiting. En bij mij is het traject precíes hetzelfde gebleven. Zelfde begin en eindstation, evenveel tussenstops (1tje), rechtstreekse trein. Dan is het toch wel raar.
Raar en kut, ongetwijfeld.
Maar geen vertraging


Ik had vandaag met m'n eerste traject 5 minuten vertraging, maar met een overstap van 12 minuten was dat geen probleem (met de oude dienstregeling had ik m'n vervolgtrein dan gemist).
Wel even wennen om 2x 12 minuten in de kou te moeten staan wachten, maar op zich best een verbetering dat je nu zekerder bent van je aansluiting. En we hadden dubbeldekkers, woehoe! Dat betekent kunnen zitten, omg
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 19:11
PV
PV is offline
Ja, teringzooi vanmorgen dus een gammele ultrakorte stoptrein ipv een relaxte dubbeldekker intercity. Gezellig ritje, zo op elkaar gepropt op de balkons en in de gangen. Als dit elke dag zo is ga ik wel met de auto Of ik betaal mn kaartje gewoon niet meer.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 19:17
Verwijderd
Citaat:
TRA schreef op 11-12-2006 @ 16:20 :
Volgens mijn informatie duurt:

Amersfoort Schothort - Utrecht er nu 22 minuten over (IC, 28XX) van .05 (v) en .35 (v).

Utrecht - Amersfoort Schothorst er nu 25 minuten over (IC, 28XX) van .01 (v) en .31 (v).

Code:
Utrecht Centraal 	16:01 	 
Amersfoort 	16:15 	16:21 	 (14 min. reizen, zes stilstaan)
Amersfoort Schothorst 	16:26  (vijf min. reizen)

Amersfoort Schothorst 	  	16:05 
Amersfoort 	16:09 	16:10 	 (vier min. reizen)
Utrecht Centraal 	16:27 	(17 min. reizen)
Dus dat kost je twee respectievelijk vijf minuten tegen twintig eerst. De tijds verschillen zitten 'm in het stilstaan te Amf en de reistijd tussen de stations. Tussen Amf en Schothorst is dit niet zo raar (één minuut, kan door afronden gebeuren), maar tussen Amf en Ut is het drie minuten en dat is wel erg veel.

Interessant, maar waarom dat zo is... interessant.

Edit#1, mailtje naar NSR gestuurd.
Gokje;
De IC's rijden langzamer van en naar stations, ze remmen dus eerder.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 19:52
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Wauw, ik was vandaag zelfs sneller van A naar B dan verwacht. (De NS reed netjes op tijd! De trein vertrok zelfs voor het eerst sinds tijden op tijd uit Utrecht. Ik moest ook nog met de bus en de vorige had zoveel vertraging dat ik direct aansluiting had. )
Het viel allemaal dus heel erg mee, maar dat heeft iedereen vast al op het journaal gehoord.
Helaas is mijn favoriete trein nu ingeruild voor een intercity dubbeldekker. Ook oké, maar de vorige trein vond ik fijner.
Ik ben echt super blij dat ik nu elk half uur met de trein kan, ipv elk uur. Het zal alleen nog even duren voordat ik de lijnen een beetje ken, waar ik niet wekelijks reis.

@ Dana: ik reis één a twee keer per week op een traject waar ook Veolia rijdt, maar ik weet niet of dat echt een probleem is.
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 20:48
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
En de voorspelde puinzooi op het traject roermond/venlo - nijmegen was in het kwardraat, jeesus, en over voorlichting? Daar heeft veolia nog niet van gehoord.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 21:37
Verwijderd
Nou, mijn eerste dag Zwolle-Nijmegen en Nijmegen-Zwolle met plan V zit erop. Voor mij als eersteklas-reiziger leverde het geen problemen op, maar volgens mij was het voor de tweedeklas-reizigers wat minder. Ik moet er alleen wel bij zeggen dat ik nog niet echt in de spits heb gereisd, het is dus nog even afwachten hoe dat gaat.

Even voor de goede orde, dit maakte eerst onderdeel uit van de lijn Zwolle-Roosendaal en werd gereden met VIRM-VI en 2x VIRM-IV, nu is het dus opgedeeld in een deel Zwolle-Nijmegen dat wordt gereden met 3x plan V en een deel Arnhem-Roosendaal dat gereden wordt met ICRm. De reizigers tussen Arnhem en Roosendaal gaan er dus enorm op vooruit, ICRm is namelijk helemaal geweldig (ik heb alleen ervaring met de eerste klas). Alleen moet dat ICRm nu op het laatste stuk ook een deel als stoptrein rijden, en volgens mij is het daar niet bepaald geschikt voor. (Ik las dat er ook al vertragingen waren geweest, misschien dat die daardoor werden veroorzaakt.)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 22:08
PV
PV is offline
Citaat:
Commendatore schreef op 11-12-2006 @ 21:37 :
Even voor de goede orde, dit maakte eerst onderdeel uit van de lijn Zwolle-Roosendaal en werd gereden met VIRM-VI en 2x VIRM-IV, nu is het dus opgedeeld in een deel Zwolle-Nijmegen dat wordt gereden met 3x plan V en een deel Arnhem-Roosendaal dat gereden wordt met ICRm. De reizigers tussen Arnhem en Roosendaal gaan er dus enorm op vooruit, ICRm is namelijk helemaal geweldig (ik heb alleen ervaring met de eerste klas). Alleen moet dat ICRm nu op het laatste stuk ook een deel als stoptrein rijden, en volgens mij is het daar niet bepaald geschikt voor. (Ik las dat er ook al vertragingen waren geweest, misschien dat die daardoor werden veroorzaakt.)
Reizigers tussen Arnhem en Roosendaal gaan er helemaal niet op vooruit, reizigers die anders in een fatsoenlijke dubbeldekker konden zitten worden nu in een stoptreintje gepropt.

Ja ik ben best kwaad ja
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 22:09
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 11-12-2006 @ 22:08 :
Reizigers tussen Arnhem en Roosendaal gaan er helemaal niet op vooruit, reizigers die anders in een fatsoenlijke dubbeldekker konden zitten worden nu in een stoptreintje gepropt.

Ja ik ben best kwaad ja
Ik dacht dat dat met ICRm werd gereden? (Dat las ik tenminste op GoT en ik heb vandaag in Nijmegen ook het nodige ICRm gezien. Misschien kwamen ze materieel tekort daar ofzo?)

Laatst gewijzigd op 11-12-2006 om 22:14.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 22:21
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Er reden gisteren inderdaad heerlijk comfortabele ICRms tussen Nijmegen en Roosendaal. Echt een vooruitgang
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-12-2006 @ 22:21 :
Er reden gisteren inderdaad heerlijk comfortabele ICRms tussen Nijmegen en Roosendaal. Echt een vooruitgang
Ik had graag gezien dat ze Zwolle-Roosendaal hadden behouden en dat ze dan dat hele stuk met ICRm deden. Naast dat ik ICRm echt geweldig vind, denk ik ook niet dat die plan V'tjes genoeg capaciteit hebben (vooral als je ziet hoe vol die VIRM's soms zaten). Dan kan ICRm ook doen waarvoor het bedoeld is, namelijk rijden op lange trajecten.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 23:09
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
TRA schreef op 11-12-2006 @ 16:20 :
Volgens mijn informatie duurt:

Amersfoort Schothort - Utrecht er nu 22 minuten over (IC, 28XX) van .05 (v) en .35 (v).

Utrecht - Amersfoort Schothorst er nu 25 minuten over (IC, 28XX) van .01 (v) en .31 (v).
Ja, nee, Utrecht-Schothorst doet er dus idd 25 minuten over (eerst 20), maar ik ga 's avonds terug van Schothorst naar Utrecht (na 21u, ik train 's avonds in Amersfoort) en dan gaan er alleen nog stoptreinen.. Die er dus 30 minuten over doen.. Had verkeerd gecheckt, m'n trein terug stopt nu ook op Den Dolder, Bilthoven en Overvecht. Dus vandaar.. En vanavond had ie ook nog 25 minuten vertraging. Was dus 40 minuten later thuis dan ik gewend ben. Mja, had niet zoveel met de nieuwe regeling te maken (ja, behalve dat ik er dus sowieso 10 min. langer over doe), de motor van de trein werkte maar op halve kracht of zoiets.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 00:42
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Het lijntje Leiden-Utrecht wat eerst een stoptreintje was, maar nu een intercity, doet er opeens een paar minuten langer over.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 00:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Commendatore schreef op 11-12-2006 @ 22:26 :
Ik had graag gezien dat ze Zwolle-Roosendaal hadden behouden en dat ze dan dat hele stuk met ICRm deden. Naast dat ik ICRm echt geweldig vind, denk ik ook niet dat die plan V'tjes genoeg capaciteit hebben (vooral als je ziet hoe vol die VIRM's soms zaten). Dan kan ICRm ook doen waarvoor het bedoeld is, namelijk rijden op lange trajecten.
Maar met "lange trajecten" gaat het toch juist over lange stukken zonder stops? Of bedoel je echt de totaalafstand over het traject? Want dan vraag ik me namelijk af wat de voordelen zijn.

Ik vind het een vooruitgang dat op Zwolle - Roosendaal, een probleemtraject in de spits, kortere trajecten worden gehanteerd. Ik vind het een achteruitgang dat de aansluiting met de IC naar Den Haag CS zo slecht is. Ik vond dat er voor een zondagavond gisteren érg veel mensen stonden te wachten op de overstap van Nijmegen - Roosendaal naar Venlo/Eindhoven - Den Haag CS.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 09:16
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Commendatore schreef op 11-12-2006 @ 22:26 :
Ik had graag gezien dat ze Zwolle-Roosendaal hadden behouden en dat ze dan dat hele stuk met ICRm deden. Naast dat ik ICRm echt geweldig vind, denk ik ook niet dat die plan V'tjes genoeg capaciteit hebben (vooral als je ziet hoe vol die VIRM's soms zaten). Dan kan ICRm ook doen waarvoor het bedoeld is, namelijk rijden op lange trajecten.
Volgens mij is er te weinig ICRm voor het hele traject en de V- en de T'tjes hebben inderdaad niet voldoende capaciteit (mopelt iets over te weinig materieel). Vooral niet omdat de verbinding Es - Zl - Gn/Lw nu via Dv aantrekkelijker is dan de rechtstreekse stoptrein (nog meer mensen) en wat betreft je back-up capaciteit bij het niet meer kunnen berijden (door welke oorzaak dan ook) tussen Zl en Amf.
ICRm is inderdaad bedoeld voor het rijden op de langere trajecten, wat mij betreft is dat het enige (tezamen met ICM) wat hier geschikt voor is, echter is het nu gereserveerd voor de HSL Zuid, Roosendaal - Arnhem en Den Haag CS - Arnhem. Trajecten die mij inziens (qua comfort) ook met VIRM kunnen rijden, terwijl Den Helder - Maastricht/Heerlen (ruim 3h) wèl met VIRM gaat en niet met ICRm.

/persoonlijke frustratie

@Gmb, de 2200 naar Den Haag HS nemen en evt. in Dordrecht overstappen naar de int. trein (600) naar Amsterdam, als je sneller te Gh wil zijn?
Naar Ehv gaat dit niet op, omdat je dan al in Ht kan overstappen.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 09:22
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Femic schreef op 11-12-2006 @ 23:09 :
Ja, nee, Utrecht-Schothorst doet er dus idd 25 minuten over (eerst 20), maar ik ga 's avonds terug van Schothorst naar Utrecht (na 21u, ik train 's avonds in Amersfoort) en dan gaan er alleen nog stoptreinen.. Die er dus 30 minuten over doen.. Had verkeerd gecheckt, m'n trein terug stopt nu ook op Den Dolder, Bilthoven en Overvecht. Dus vandaar.. En vanavond had ie ook nog 25 minuten vertraging. Was dus 40 minuten later thuis dan ik gewend ben. Mja, had niet zoveel met de nieuwe regeling te maken (ja, behalve dat ik er dus sowieso 10 min. langer over doe), de motor van de trein werkte maar op halve kracht of zoiets.
Ik heb trouwens wel antwoord op je vraag:

De IC staat 'lang' stil in Amf in verband met een kruisende goederentrein (iig een pad) tussen Hilversum en Apeldoorn, terwijl de IC vanuit Utrecht naar Zwolle moet.

De andere kant op hoeft er niet gekruisd te worden en kan de trein niet later uit Schothorst vertrekken ivm de stoptrein (uit Zl). De aankomst in Utrecht kan niet te vroeg zijn (staat te lang stil in Utrecht, kost capaciteit en die is - vooral op Utrecht - kostbaar).

De lijn Utrecht - Zwolle is overigens NIET meer symetrisch, ivm de extra spitstoevoegers.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 09:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
@TRA: het is toch Maastricht/Heerlen - Alkmaar? Of nou ja, ik weet het ook niet. Op sommige treinen staat Den Helder en op andere Alkmaar.
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 10:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Vice schreef op 12-12-2006 @ 00:42 :
Het lijntje Leiden-Utrecht wat eerst een stoptreintje was, maar nu een intercity, doet er opeens een paar minuten langer over.
Tussen Leiden en Woerden fungeert het nog steeds als stoptrein.

Ik moet straks trouwens 1,5 uur voor m'n school begint van huis weg. Voorheen was dat 1 uur. Snif.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 10:36
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-12-2006 @ 10:26 :
Tussen Leiden en Woerden fungeert het nog steeds als stoptrein.

Ik moet straks trouwens 1,5 uur voor m'n school begint van huis weg. Voorheen was dat 1 uur. Snif.
Ik heb ook nogal last van dat traject, het was vanmorgen een enorme puinzooi op Alphen, trein reed maar tot Woerden er zijn teveel mensen ik moet 20 min langer wachten en er is geen spitstrein meer naar Utrecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.