Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Bekijk resultaten poll: voor of tegen?
ik ben er voor! 16 20.25%
100 % tegen 61 77.22%
maakt niet uit...nooit bij stil gestaan. 2 2.53%
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2004, 20:04
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
ik zag een reportage over hoe ze konijntjes, zeehondjes en vosjes doodKNUPPELEN voor hun pels.
Ik was er al eerder tegen toen ik gewoon 'hoorde' hoe dat gebeurde, maar nu dat ik het heb gezien


huilde even stiekem

laat die beestjes toch gewoon leven als het maar om hun pels gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2004, 20:08
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
ahhhh ja das zo zielig en dan gaan ze doooooooooood
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:11
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
wel belachelijk, wel arme beestjes doodknuppelen, maar de mensen niet
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:12
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Tegen
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:15
11568
11568 is offline
Ja joh voor hun pels is het natuurlijk walgelijk, maar voor jouw eten niet he
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:17
Verwijderd
Ligt aan de situatie.

Bij nertsen die gefokt worden, ben ik voor.

Maar ik ben tegen jagen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:19
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Solero schreef op 02-12-2004 @ 21:17 :
Ligt aan de situatie.

Bij nertsen die gefokt worden, ben ik voor.

Maar ik ben tegen jagen.
Die worden gedood door middel van anale elektrocutie, leuk he
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:20
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
11568 schreef op 02-12-2004 @ 21:15 :
Ja joh voor hun pels is het natuurlijk walgelijk, maar voor jouw eten niet he
voor voeding worden ze toch niet doodgeknuppeld.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 02-12-2004 @ 21:08 :
ahhhh ja das zo zielig en dan gaan ze doooooooooood
Ik krijg flashbacks naar dat ene 'doooooooood'-verhaal.

Ontopic: 100% tegen. Dat lieve zeehondje dat zo schuchter naar de camera kijkt tijdens '...and nobody's gonna stop me now'. Awwwww

Laatst gewijzigd op 02-12-2004 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 02-12-2004 @ 21:19 :
Die worden gedood door middel van anale elektrocutie, leuk he
Nee, dat worden ze niet, en ze kunnen toch niet in de natuur overleven, want daar wacht ze nog een pijnlijkere dood.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:43
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Hoe dan wel, met lachgas?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:52
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 02-12-2004 @ 21:43 :
Hoe dan wel, met lachgas?
Nee, op een redelijke wijze, hoe moet ik nagaan, maar het wordt allemaal netjes gechecked hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:53
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Ze worden echt wel d.m.v. anale elektrocutie vermoord.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:56
jet
Avatar van jet
jet is offline
nou ik ben er vooral tegen dat ze zo bruut worden gedood... want het is hypocriet om dit af te keuren en wel lederen schoenjtes te dragen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 21:01
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 02-12-2004 @ 21:53 :
Ze worden echt wel d.m.v. anale elektrocutie vermoord.
Nee. Dat jij dat leuk vind klinken is bijzaak.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 21:02
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Solero schreef op 02-12-2004 @ 22:01 :
Nee. Dat jij dat leuk vind klinken is bijzaak.
Dat jij het niet onder ogen wil zien is jouw probleem ...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 21:34
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
voor natuurlijk!
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 21:47
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
jet schreef op 02-12-2004 @ 21:56 :
nou ik ben er vooral tegen dat ze zo bruut worden gedood... want het is hypocriet om dit af te keuren en wel lederen schoenjtes te dragen
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-12-2004, 22:02
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Voor natuurlijk. Ik knuppel in mijn vrije tijd altijd de katten in de buurt dood.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 22:40
11568
11568 is offline
Citaat:
imène schreef op 02-12-2004 @ 21:20 :
voor voeding worden ze toch niet doodgeknuppeld.
Nee dan worden ze eerst een jaar lang gemarteld en dat is natuurlijk een stuk beter
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 22:44
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
>> f&f
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 22:51
Verwijderd
hmm ik vind er wel enigszins verschil inzitten of je ze doodt om mensen mee te voeden, of omdat je het hitsig vindt een dood dier om je nek te hangen. hoewel het eten van dieren ook absoluut niet noodzakelijk is. tegen iig.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 22:55
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
Citaat:
perfectme schreef op 02-12-2004 @ 21:53 :
Ze worden echt wel d.m.v. anale elektrocutie vermoord.
En toch is het waar Solero. Laatst nog een docu over gezien. Een nertsenfokkerij bij mijn ouders in het dorp. Gewoon in Nederland dus.

100% tegen, zoniet meer.
__________________
-vul zelf maar in-
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 23:25
Verwijderd
ach ik kan ze toch niet betalen, en als ik het wel kon, dan zou ik nog steeds een mooie nieuwe casjmieren jas kopen......
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 02-12-2004 @ 21:08 :
ahhhh ja das zo zielig en dan gaan ze doooooooooood
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2004, 01:08
Verwijderd
Als ze net als bij de 'tamme' koeien ook het vlees zouden eten, dus gewoon alles opmaken, heb ik er geen probleem mee. Zolang de diersoort maar niet uitsterft.
Jammergenoeg is dat niet het geval, en is het ook nogeens erg on-funest, dat knuppelen...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 01:12
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Solero schreef op 02-12-2004 @ 22:01 :
Nee. Dat jij dat leuk vind klinken is bijzaak.
Het kan verschillen per fokkerij wel. Maar meestal anale electrocutie. Daarbij word nl. de pels niet beschadigd.
Andere methoden zijn CO (of CO2?) gas. Maar dat beschadigd de pels ofzo (droogt uit? oid).
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 01:14
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Katje schreef op 02-12-2004 @ 23:51 :
hmm ik vind er wel enigszins verschil inzitten of je ze doodt om mensen mee te voeden, of omdat je het hitsig vindt een dood dier om je nek te hangen. hoewel het eten van dieren ook absoluut niet noodzakelijk is. tegen iig.
Het gaat beiden om genotsmiddelen:

- een jas omdat mensen het mooi vinden => diverse soorten dieren gaan er voor dood

- koeien, etc. moeten dood, omdat er mensen zijn die vlees lekker vinden (vlees is niet noodzakelijk).


Zit niet veel verschil tussen 'leuk vinden' en 'lekker vinden'.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 01:16
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
imène schreef op 02-12-2004 @ 21:20 :
voor voeding worden ze toch niet doodgeknuppeld.
Maakt dat uit? Voor beide worden doodgemaakt.
Het enige verschil is dat de zeehondjes die doodgeknuppeld worden tenminste nog een vrij leven hebben gehad.

De dieren in de bioindustrie niet. Worden vanaf hun geboorte beschouwd als een object, worden lichamelijk aangetast (castratie zonder verdoving, etc. ), in onnatuurlijke omgevingen gestopt, etc..
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 09:20
11568
11568 is offline
Citaat:
Katje schreef op 02-12-2004 @ 23:51 :
hmm ik vind er wel enigszins verschil inzitten of je ze doodt om mensen mee te voeden, of omdat je het hitsig vindt een dood dier om je nek te hangen. hoewel het eten van dieren ook absoluut niet noodzakelijk is. tegen iig.
Of je nou een dier dood maakt voor vlees of een pels, het is en blijft een brute moord.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 09:23
11568
11568 is offline
Trouwens, ik zou liever zo'n zeehondje zijn dan een varken in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 11:05
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
11568 schreef op 03-12-2004 @ 10:23 :
Trouwens, ik zou liever zo'n zeehondje zijn dan een varken in Nederland.
Ja, ik ook. Dan heb je teminste vrijheid gehad.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 13:37
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
100% TEGEN!!!!

Het slaat helemaal nergens op dat ze die zeehondjes allemaal doodknuppelen, als smoes gebruiken ze dat er teveel zijn maar dat is helemaal niet zo ze willen ze gewoon vermoorden voor hun bontjassen! Echt zooooooooo gemeen ik kan me er zo kwaad over maken!

Mensen die echte bontjassen dragen zijn gek geweest om ze te kopen...

Dit vond ik net op www.stopdezeehondenmoord.nl

DE ANDERE KANT VAN NOORWEGEN

De Noorse toeristenindustrie heeft er een nieuwe attractie bij: zeehonden afschieten. Zo hoopt de overheid van Noorwegen het aantal zeehonden terug te brengen en meteen toeristen te trekken. Duizenden zeehonden zijn in gevaar door deze onmenselijke en wrede vorm van vermaak. U kunt vandaag nog iets doen om de slachtpartij te stoppen.


Waar slaat dit op? Zijn ze helemaal gek geworden daar in Noorwegen om als toeristische attractie zeehonden af te laten schieten?????
Ze hadden beter kunnen zorgen dat ze de roofdieren niet hadden vermoord en beter op de walvissen en orka's (die eten geloof ik zeehonden) moeten letten.

Dus steun de actie tegen de slachtpartij in Noorwegen en teken op die site!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 13:44
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Dat artikel is bullshit.
Door jarenlange bescherming van die zeehondjes zijn er gewoonweg te veel. En ze worden sowieso neergeknald, nu alleen met publiek erbij. Maken ze nog een kleine winst eruit ook nog.

Maar on-topic.

Ach... onderstaande afbeelding zal wel genoeg zeggen.

Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 14:00
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
RanC schreef op 03-12-2004 @ 14:44 :
Dat artikel is bullshit.
Door jarenlange bescherming van die zeehondjes zijn er gewoonweg te veel. En ze worden sowieso neergeknald, nu alleen met publiek erbij. Maken ze nog een kleine winst eruit ook nog.

Maar on-topic.

Ach... onderstaande afbeelding zal wel genoeg zeggen.

[afbeelding]


Jah maar als ze de roofdieren niet hadden laten verdwijnen waren er niet teveel gekomen. En het is nog maar de vraag of er teveel zijn....
Het is gewoon onzin om ze dood te schieten als vermaak, als ze ze nou op gingen eten ofzo... omdat ze honger hadden had ik er nog wel een beetje begrip voor.... maar nu....
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 14:04
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
yavanna schreef op 03-12-2004 @ 15:00 :
Jah maar als ze de roofdieren niet hadden laten verdwijnen waren er niet teveel gekomen. En het is nog maar de vraag of er teveel zijn....
Het is gewoon onzin om ze dood te schieten als vermaak, als ze ze nou op gingen eten ofzo... omdat ze honger hadden had ik er nog wel een beetje begrip voor.... maar nu....
Ze schieten ze niet "zomaar" dood. Ze schieten ze dood omdat er gewoon te veel zijn, en het natuurlijk evenwicht nog verder door de goot gaat.
Het bieden van de "kijk-naar-het-schieten" service is just een extraatje om meer geld in het laatje te brengen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-12-2004, 15:00
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
RanC schreef op 03-12-2004 @ 15:04 :
Ze schieten ze niet "zomaar" dood. Ze schieten ze dood omdat er gewoon te veel zijn, en het natuurlijk evenwicht nog verder door de goot gaat.
Het bieden van de "kijk-naar-het-schieten" service is just een extraatje om meer geld in het laatje te brengen.
dus.... het natuurlijk evenwicht moet hersteld worden, maar niet op deze manier, die is gruwelijk, maar misschien door het uitzetten van roofdieren, die hebben meteen genoeg te eten door het overschot aan zeehonden.
maar nee... ze willen gewoon geld verdienen, alles draait weer om geld....
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 15:12
Verwijderd
Dieren die ervoor gefokt worden...

Daarvoor ben ik voor.

Jacht, ben ik tegen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 15:32
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
yavanna schreef op 03-12-2004 @ 16:00 :
dus.... het natuurlijk evenwicht moet hersteld worden, maar niet op deze manier, die is gruwelijk, maar misschien door het uitzetten van roofdieren, die hebben meteen genoeg te eten door het overschot aan zeehonden.
maar nee... ze willen gewoon geld verdienen, alles draait weer om geld....
Goed, als ze die methode van je zouden volgen:
Waar halen ze die roofdieren dan vandaan? Er zijn inderdaad nog maar weinig inheemse roofdieren, en ik betwijfel of het uitzetten van (bijvoorbeeld) wolven weinig zin heeft...

En ja, zo'n project opzetten zou geld en tijd kosten. Veel zelfs. Zeehondjes effe snel (en relatief pijnloos) de kogel geven terwijl er toeristen bij zijn is een veel betere oplossing.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 15:58
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
RanC schreef op 03-12-2004 @ 16:32 :
Goed, als ze die methode van je zouden volgen:
Waar halen ze die roofdieren dan vandaan? Er zijn inderdaad nog maar weinig inheemse roofdieren, en ik betwijfel of het uitzetten van (bijvoorbeeld) wolven weinig zin heeft...

En ja, zo'n project opzetten zou geld en tijd kosten. Veel zelfs. Zeehondjes effe snel (en relatief pijnloos) de kogel geven terwijl er toeristen bij zijn is een veel betere oplossing.

Ze kunnen bijvoorbeeld orka's uit dofinaria leren in het wild te kunnen leven, of ijsberen? (die laatste komen niet voor in noorwegen zeker...).

Nee wolven heeft geen zin die zitten in het bos en eten geen zeehonden, maar poolvossen e.d. wel geloof ik.

Het kost misschien geld, maar er zijn vast wel meer toeristen die naar orka's en walvissen willen kijken dan die lieve zeehondjes willen doodschieten.
Het is ook goed voor de biodiversiteit om verdreven dieren weer terug te halen. Hebben ze in NL ook gedaan met bijvoorbeeld bevers en otters

Het is trouwens ook ethisch niet verantwoord om dieren voor de lol dood de schieten.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 16:36
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
yavanna schreef op 03-12-2004 @ 16:58 :
Ze kunnen bijvoorbeeld orka's uit dofinaria leren in het wild te kunnen leven, of ijsberen? (die laatste komen niet voor in noorwegen zeker...).
Zoals ik al zei, dat kost geld en tijd. En _mocht_ het al mogelijk zijn, dan zijn er tegen die tijd al zoveel zeehonden dat zelfs die paar extra roofdieren er niks meer tegen kunnen doen. Want denk maar niet dat die dolfinaria zo graag hun dure orka's weg doen.

Citaat:
yavanna schreef op 03-12-2004 @ 16:58 :
Het kost misschien geld, maar er zijn vast wel meer toeristen die naar orka's en walvissen willen kijken dan die lieve zeehondjes willen doodschieten.
Die zijn er inderdaad, en die gaan ook naar het dolfinarium toe. En trouwens "lief" zijn die zeehondjes ook niet hoor, het zijn zelf ook brute roofdieren, alleen zien ze er schattig uit.

Citaat:
yavanna schreef op 03-12-2004 @ 16:58 :
Het is trouwens ook ethisch niet verantwoord om dieren voor de lol dood de schieten.
Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat het noodzaak is dat die beesten worden afgeknald? En ach, ik vind het best ethisch verantwoord hoor. Door de populaties in evenwicht te houden, blijft het eco-systeem in balans, en tja, als je er nog lol ook aan kunt hebben. Twee vliegen in één klap.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:01
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
RanC schreef op 03-12-2004 @ 17:36 :
Zoals ik al zei, dat kost geld en tijd. En _mocht_ het al mogelijk zijn, dan zijn er tegen die tijd al zoveel zeehonden dat zelfs die paar extra roofdieren er niks meer tegen kunnen doen. Want denk maar niet dat die dolfinaria zo graag hun dure orka's weg doen.

Die zijn er inderdaad, en die gaan ook naar het dolfinarium toe. En trouwens "lief" zijn die zeehondjes ook niet hoor, het zijn zelf ook brute roofdieren, alleen zien ze er schattig uit.

Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat het noodzaak is dat die beesten worden afgeknald? En ach, ik vind het best ethisch verantwoord hoor. Door de populaties in evenwicht te houden, blijft het eco-systeem in balans, en tja, als je er nog lol ook aan kunt hebben. Twee vliegen in één klap.
Tijgers zijn ook brute roofdieren, maar zien er ook aardig uit (vind ik, tenzij ze hun tanden laten zien) maar toch is het niet goed van de mens dat ze die dieren af gaan schieten. Misschien willen ze zelf gewoon meer vis vangen dus moeten de visetende zeehondjes weg....
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:04
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
yavanna schreef op 03-12-2004 @ 18:01 :
Tijgers zijn ook brute roofdieren, maar zien er ook aardig uit (vind ik, tenzij ze hun tanden laten zien) maar toch is het niet goed van de mens dat ze die dieren af gaan schieten. Misschien willen ze zelf gewoon meer vis vangen dus moeten de visetende zeehondjes weg....
In ieder geval, het publiekelijk afknallen van schattige, onschuldige zeehondjes wat óók nog het natuurlijk evenwicht bewaard is natuurlijk een geniaal plan om de economie een impuls te geven. Het creëert toerisme, wat weer zorgt voor banen, wat weer zorgt voor een groeiende economie. Oftewel: iedereen wint.

Ja, zelfs die zeehondjes, want hun aantal blijft constant, wat goed is voor de natuur.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:24
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
RanC schreef op 03-12-2004 @ 18:04 :
In ieder geval, het publiekelijk afknallen van schattige, onschuldige zeehondjes wat óók nog het natuurlijk evenwicht bewaard is natuurlijk een geniaal plan om de economie een impuls te geven. Het creëert toerisme, wat weer zorgt voor banen, wat weer zorgt voor een groeiende economie. Oftewel: iedereen wint.

Ja, zelfs die zeehondjes, want hun aantal blijft constant, wat goed is voor de natuur.
het helpt de ándere zeehondjes, maar de zeehondjes die doodgaan... die gaan dood.... das toch zonde. En je zult zien dat ze ze nu weer massaal af gaan maken waardoor er weer te weinig komen...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:30
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
yavanna schreef op 03-12-2004 @ 18:24 :
het helpt de ándere zeehondjes, maar de zeehondjes die doodgaan... die gaan dood.... das toch zonde. En je zult zien dat ze ze nu weer massaal af gaan maken waardoor er weer te weinig komen...
Ach... zonde, zonde... zo is de natuur nou eenmaal. Maar ja... dit is erg, want "zeehondjes zijn schattug!"
En nee, ze zullen worden niet "massaal" afgemaakt worden, alleen genoeg om alles stabiel en evenwichtig te houden
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 18:39
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Flærynn schreef op 02-12-2004 @ 23:55 :
En toch is het waar Solero. Laatst nog een docu over gezien. Een nertsenfokkerij bij mijn ouders in het dorp. Gewoon in Nederland dus.

100% tegen, zoniet meer.
Toch iemand die me gelijk geeft.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 20:20
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
TechXP schreef op 03-12-2004 @ 02:16 :
Maakt dat uit? Voor beide worden doodgemaakt.
Het enige verschil is dat de zeehondjes die doodgeknuppeld worden tenminste nog een vrij leven hebben gehad.

De dieren in de bioindustrie niet. Worden vanaf hun geboorte beschouwd als een object, worden lichamelijk aangetast (castratie zonder verdoving, etc. ), in onnatuurlijke omgevingen gestopt, etc..
als je ze doodknuppelt is het veel erger dan dat je ze in één keer doodt.
traag en pijnlijk doodgaan of in 1 schot /steek neer?
aan jou de keuze.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:45
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
RanC schreef op 03-12-2004 @ 18:30 :
Ach... zonde, zonde... zo is de natuur nou eenmaal. Maar ja... dit is erg, want "zeehondjes zijn schattug!"
En nee, ze zullen worden niet "massaal" afgemaakt worden, alleen genoeg om alles stabiel en evenwichtig te houden
Als het naakte molratten (en die zijn echt lelijk) waren had ik het ook erg gevonden hoor...

En geweren lijken me niet echt natuurlijke dingen.
en in de natuur heeft alles een nut. Die dieren worden opgegeten zodat andere dieren kunnen leven. Maar als ze gewoon die dieren af gaan schieten, dat lijkt me niet echt nut hebben he... ookal verdienen ze er geld mee.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 15:06
11568
11568 is offline
Citaat:
imène schreef op 03-12-2004 @ 21:20 :
als je ze doodknuppelt is het veel erger dan dat je ze in één keer doodt.
traag en pijnlijk doodgaan of in 1 schot /steek neer?
aan jou de keuze.

Doe niet zo dom. Wat denk je dat daar aan vooraf gaat
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 15:31
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
11568 schreef op 04-12-2004 @ 16:06 :
Doe niet zo dom. Wat denk je dat daar aan vooraf gaat
bioindustrie en doodknuppelen is allebei slecht okee?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Allergisch voor sinaasappel maar niet voor mandarijn?
Daantje_0705
4 24-11-2009 01:04
Verhalen & Gedichten Zij kalken leuzen
Zepp
3 02-11-2004 16:08
Flora & Fauna 'Haj zeehondje! Wat heb jij een mooie pels, die wil ik wel hebben!'
Dark Psycho
89 18-04-2004 21:05
Flora & Fauna Bont en jacht
Vika
13 06-02-2003 15:51
Lifestyle wat vind jij van..."BONT"...
Sisi
135 14-01-2003 21:41
Verhalen & Gedichten Ik ben jouw zoete ui- Levensgenieter
Snow White
16 11-06-2002 07:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.