Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2006, 10:41
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
TRA schreef op 12-12-2006 @ 09:16 :
@Gmb, de 2200 naar Den Haag HS nemen en evt. in Dordrecht overstappen naar de int. trein (600) naar Amsterdam, als je sneller te Gh wil zijn?
Ik moet naar Delft. De sprinter naar HS gaat op zondag alleen maar om *:20 en als je die pakt ben je t.o.v. de IC drie minuten eerder daar. Daarnaast kun je de sprinter naar HS helemaal niet pakken, want je bent ofwel om :20 op Breda, spoor 8 ofwel om :50 op Breda, spoor 8 en de IC Nijmegen - Roosendaal komt nooit op tijd op Breda aan. Dan moet je dus meteen van spoor 8 naar spoor 6 en dat lukt niet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2006, 11:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Phie. schreef op 12-12-2006 @ 10:36 :
Ik heb ook nogal last van dat traject, het was vanmorgen een enorme puinzooi op Alphen, trein reed maar tot Woerden er zijn teveel mensen ik moet 20 min langer wachten en er is geen spitstrein meer naar Utrecht.
Er was toch al geen spitstrein naar Utrecht?
De spitstreinen reden tot Alphen aan den Rijn of gingen door naar Gouda. Maar niet tot Utrecht volgens mij?
En hoezo moet je 20 min. langer wachten, wat is jouw traject eigenlijk?
En hoezo waren er teveel mensen. Er worden nu toch dubbeldekkers ingezet?

Ik ben benieuwd, ga zo weer met die trein. Kijken of het er 's middags ook een zooitje is.. Gister ging het juist heel goed.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 16:21
PV
PV is offline
Citaat:
Commendatore schreef op 11-12-2006 @ 22:09 :
Ik dacht dat dat met ICRm werd gereden? (Dat las ik tenminste op GoT en ik heb vandaag in Nijmegen ook het nodige ICRm gezien. Misschien kwamen ze materieel tekort daar ofzo?)
Vroeger stopte de trein Zwolle-Roosendaal ook op Tilburg-West.
Nu rijdt er tussen Den Bosch en Breda een oud kort lullig stoptreintje. Wat vandaag OVERvol zat door een aanrijding tussen Den Bosch en Boxtel, mensen die van Den Bosch naar Eindhoven moesten dus maar via Tilburg omreizen, de intercity had meer dan 10 min vertraging dus wilde iedereen met de stoptrein mee. Wat weer tot gevolg had dat de stoptrein, die op zich wel op tijd was, ook vertraging op liep. Echt ^*#U*($Y#&*$Y#*$#@*$&Y@#TT$% waarom kan die NS niet gewoon alles bij het oude laten zeg daar was alles al op afgestemd, werktijden, bustijden, hele levensritmes. Maar nee, laten we alles eens lekker gaan verpesten, dacht de NS
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 16:42
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-12-2006 @ 09:58 :
@TRA: het is toch Maastricht/Heerlen - Alkmaar? Of nou ja, ik weet het ook niet. Op sommige treinen staat Den Helder en op andere Alkmaar.
Ja, maar soms rijdt 'ie door naar Den Helder (2x/dag).


Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-12-2006 @ 11:41 :
Ik moet naar Delft. De sprinter naar HS gaat op zondag alleen maar om *:20 en als je die pakt ben je t.o.v. de IC drie minuten eerder daar. Daarnaast kun je de sprinter naar HS helemaal niet pakken, want je bent ofwel om :20 op Breda, spoor 8 ofwel om :50 op Breda, spoor 8 en de IC Nijmegen - Roosendaal komt nooit op tijd op Breda aan. Dan moet je dus meteen van spoor 8 naar spoor 6 en dat lukt niet.
Ja, dat wist ik niet hè, dat is inderdaad wel jammer dan.


Citaat:
PV schreef op 12-12-2006 @ 17:21 :
Vroeger stopte de trein Zwolle-Roosendaal ook op Tilburg-West.
Nu rijdt er tussen Den Bosch en Breda een oud kort lullig stoptreintje. Wat vandaag OVERvol zat door een aanrijding tussen Den Bosch en Boxtel, mensen die van Den Bosch naar Eindhoven moesten dus maar via Tilburg omreizen, de intercity had meer dan 10 min vertraging dus wilde iedereen met de stoptrein mee. Wat weer tot gevolg had dat de stoptrein, die op zich wel op tijd was, ook vertraging op liep. Echt ^*#U*($Y#&*$Y#*$#@*$&Y@#TT$% waarom kan die NS niet gewoon alles bij het oude laten zeg daar was alles al op afgestemd, werktijden, bustijden, hele levensritmes. Maar nee, laten we alles eens lekker gaan verpesten, dacht de NS
Toen ik in Breda was, zag ik anders 3*2 bakken staan, lijkt mij ruim voldoende naast de IC. Vergeet niet dat wanneer de sneltrein naar Roosendaal 'vroeger' vertraging had èn er iets bij Boxtel was, die treinserie het helemaal niet aan zou kunnen.
En dat heeft de NS niet (alleen) bedacht.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 16:51
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-12-2006 @ 12:31 :
Er was toch al geen spitstrein naar Utrecht?
De spitstreinen reden tot Alphen aan den Rijn of gingen door naar Gouda. Maar niet tot Utrecht volgens mij?
En hoezo moet je 20 min. langer wachten, wat is jouw traject eigenlijk?
En hoezo waren er teveel mensen. Er worden nu toch dubbeldekkers ingezet?

Ik ben benieuwd, ga zo weer met die trein. Kijken of het er 's middags ook een zooitje is.. Gister ging het juist heel goed.
Jawel, er was een sneltrein Leiden - Alphen aan den Rijn - Utrecht (18800)

Aanvulling, dat lijkt mij ook erg sterk, een VIRM 4 heeft meer capaciteit dan 2*3 sprinter of 3*2 mat '64.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
TRA schreef op 12-12-2006 @ 17:51 :
Jawel, er was een sneltrein Leiden - Alphen aan den Rijn - Utrecht (18800)

Aanvulling, dat lijkt mij ook erg sterk, een VIRM 4 heeft meer capaciteit dan 2*3 sprinter of 3*2 mat '64.
Die heb ik volgens mij nog nooit gezien.
Op welke tijd reed ie?

Hmm, de verbinding Alphen a/d Rijn - Gouda bleek niet te rijden 's ochtends en tussen Alphen a/d Rijn en Bodegraven was ook geen treinverkeer mogelijk 's ochtends en begin van de middag. Dus nou snap ik het wel
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:29
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-12-2006 @ 19:00 :
Die heb ik volgens mij nog nooit gezien.
Op welke tijd reed ie?
Die reden volgens mij tussen 6 en 8 uur in de ochtend.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 18:38
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Vice schreef op 12-12-2006 @ 19:29 :
Die reden volgens mij tussen 6 en 8 uur in de ochtend.
Bijvoorbeeld om 07.53 (v Ld).
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 19:02
PV
PV is offline
Citaat:
TRA schreef op 12-12-2006 @ 17:42 :
Toen ik in Breda was, zag ik anders 3*2 bakken staan, lijkt mij ruim voldoende naast de IC. Vergeet niet dat wanneer de sneltrein naar Roosendaal 'vroeger' vertraging had èn er iets bij Boxtel was, die treinserie het helemaal niet aan zou kunnen.
En dat heeft de NS niet (alleen) bedacht.
Als ik een trein in één blik naar links in z'n geheel kan zien, is ie te kort Een deel van zo'n trein is ook nog eens eerste klas he. Gistermorgen zat ie overvol en vanmiddag dus weer. Dat maakt 2 uit 4 reizen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 19:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Vice schreef op 12-12-2006 @ 19:29 :
Die reden volgens mij tussen 6 en 8 uur in de ochtend.
Oh, vandaar dat ik ze niet ken
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 19:36
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
PV schreef op 12-12-2006 @ 20:02 :
Als ik een trein in één blik naar links in z'n geheel kan zien, is ie te kort Een deel van zo'n trein is ook nog eens eerste klas he. Gistermorgen zat ie overvol en vanmiddag dus weer. Dat maakt 2 uit 4 reizen.
Of het spoor kent een boogstraal.
Ik ben bekend met het fenomeen eerste klasse.
Je hebt geluk dat er nog een poging is tot bijsturing, wellicht ergens een VIRM vandaan plukken en daar het V'tje inzetten.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 20:26
Bob der Bär
Avatar van Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Citaat:
TRA schreef op 12-12-2006 @ 19:38 :
Bijvoorbeeld om 07.53 (v Ld).
Nounou, sneltrein. Hij stopte alleen in Utrecht Terwijde niet.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 22:26
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Bob der Bär schreef op 12-12-2006 @ 21:26 :
Nounou, sneltrein. Hij stopte alleen in Utrecht Terwijde niet.
Nu die in Vleuten en Terwijde niet stopt, wordt het al gelijk een intercity genoemd. Zo raar is het dus niet.
De extra avondtrein van Utrecht-Leiden stopte overgens alleen in Alphen, Lammenschans en Leiden.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 23:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
PV schreef op 12-12-2006 @ 20:02 :
Als ik een trein in één blik naar links in z'n geheel kan zien, is ie te kort Een deel van zo'n trein is ook nog eens eerste klas he. Gistermorgen zat ie overvol en vanmiddag dus weer. Dat maakt 2 uit 4 reizen.
Geen zitplaats 2e klasse = recht op zitplaats 1e klasse.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 23:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Vice schreef op 12-12-2006 @ 23:26 :
Nu die in Vleuten en Terwijde niet stopt, wordt het al gelijk een intercity genoemd.
Dat is best lachwekkend ja. De intercity stopt zelfs op Leiden Lammenschans
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 00:33
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 13-12-2006 @ 00:08 :
Geen zitplaats 2e klasse = recht op zitplaats 1e klasse.
Je hebt helemaal nergens 'recht' op. Treinen zijn nu eenmaal druk.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 08:19
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Sylph schreef op 13-12-2006 @ 01:33 :
Je hebt helemaal nergens 'recht' op. Treinen zijn nu eenmaal druk.
jawel, dat heb je wel.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 08:56
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
PV schreef op 12-12-2006 @ 17:21 :
Waarom kan die NS niet gewoon alles bij het oude laten zeg daar was alles al op afgestemd, werktijden, bustijden, hele levensritmes. Maar nee, laten we alles eens lekker gaan verpesten, dacht de NS
Waarom moeten Nederlanders altijd klagen bij verandering... De NS heeft zo'haar redenen gehad om de oude dienstregeling te veranderen (welke stamde uit 1970). De mensen die erop vooruitgaan hoor je amper terwijl de mensen die klagen de boventoon voeren..
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 08:57
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-12-2006 @ 00:08 :
Geen zitplaats 2e klasse = recht op zitplaats 1e klasse.
En waar heb je dan recht op als je een 1e klas kaartje hebt en de hele trein is stampvol?
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 10:02
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-12-2006 @ 00:08 :
Geen zitplaats 2e klasse = recht op zitplaats 1e klasse.
Volgens mij werkt dat niet zo hoor. Je koopt ook geen zitplaats, je koopt een 'plaats'. Dat kan ook een staanplaats zijn.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 11:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Wat wordt bedoeld met "werktraject, mogelijke vertraging"?

Ik moet daar vrijdag dus langs, maar waar moet ik dan op rekenen? Is het handig om om te rijden voor zoiets?
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 11:30
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-12-2006 @ 09:19 :
jawel, dat heb je wel.
Nee, dat heb je niet. Je hebt recht op een eerste-klas-plaats als je een eerste-klas-kaartje hebt, en anders moet je niet mekkeren en gewoon gaan staan. En aangeven dat NS langere treinen moet inzetten. Volle treinen zijn nu eenmaal de dagelijkse realiteit in de spits.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 13:39
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Femic schreef op 13-12-2006 @ 11:02 :
Volgens mij werkt dat niet zo hoor. Je koopt ook geen zitplaats, je koopt een 'plaats'. Dat kan ook een staanplaats zijn.
Of je er recht op hebt weet ik niet, maar wanneer treinen te druk zijn, wordt er wel omgeroepen om ook maar in eerste klas te gaan zitten.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 17:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 13-12-2006 @ 12:13 :
Wat wordt bedoeld met "werktraject, mogelijke vertraging"?

Ik moet daar vrijdag dus langs, maar waar moet ik dan op rekenen? Is het handig om om te rijden voor zoiets?
Omreizen lijkt me niet nodig, wel zo ik een trein eerder pakken als je echt ergens op tijd moet zijn. Heb je al gekeken of er geen advies staat bij de verstoringen? Of op teletekst pagina 754? Daar staat vaak ook de eventuele extra reistijd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 17:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Vice schreef op 13-12-2006 @ 14:39 :
Of je er recht op hebt weet ik niet, maar wanneer treinen te druk zijn, wordt er wel omgeroepen om ook maar in eerste klas te gaan zitten.
Alleen maar als er écht geen plaats meer is. Ze proberen mensen in de eerste klas zoveel mogelijk te ontzien. En dat begrijp ik ook wel.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 17:48
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-12-2006 @ 09:19 :
jawel, dat heb je wel.
Helaas voor jou heb je dat niet. Je koopt transport, al zou dat veevervoer zijn, je hebt geen "recht" op meer dan dat.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:23
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Vice schreef op 12-12-2006 @ 23:26 :
Nu die in Vleuten en Terwijde niet stopt, wordt het al gelijk een intercity genoemd. Zo raar is het dus niet.
De extra avondtrein van Utrecht-Leiden stopte overgens alleen in Alphen, Lammenschans en Leiden.
Qua homogenisering (zie evt. rapport Benutten en Bouwen), waarmee bedoeld wordt dat er maar twee snelheden* zijn, is het dat natuurlijk ook wel, dus opzich is het wel terecht.

*, IC en sprinter.

Citaat:
Vice schreef op 13-12-2006 @ 14:39 :
Of je er recht op hebt weet ik niet, maar wanneer treinen te druk zijn, wordt er wel omgeroepen om ook maar in eerste klas te gaan zitten.
Dat is dan ook vooral om gewoon de volledige capaciteit van de trein te gebruiken èn de stationnementen te verkorten, aangezien bij een verspreiding van het aantal mensen over de trein, de deuren beter benut worden.

Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-12-2006 @ 18:47 :
Alleen maar als er écht geen plaats meer is. Ze proberen mensen in de eerste klas zoveel mogelijk te ontzien. En dat begrijp ik ook wel.
Inderdaad, een keer bij mij in de trein werd er omgeroepen dat mensen van 65+ en zwangere vrouwen plaats mochten nemen in de eerste klasse.

Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-12-2006 @ 18:48 :
Helaas voor jou heb je dat niet. Je koopt transport, al zou dat veevervoer zijn, je hebt geen "recht" op meer dan dat.
Nounou, er zijn wel enkele vervoersvoorwaarden die omschreven staan in de concessie.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:29
Bob der Bär
Avatar van Bob der Bär
Bob der Bär is offline
En er was weer een probleem hoor tussen Leiden en Alphen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:54
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-12-2006 @ 18:24 :
Omreizen lijkt me niet nodig, wel zo ik een trein eerder pakken als je echt ergens op tijd moet zijn. Heb je al gekeken of er geen advies staat bij de verstoringen? Of op teletekst pagina 754? Daar staat vaak ook de eventuele extra reistijd.
Ik kan er niks over vinden...
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 21:29
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Miracle schreef op 13-12-2006 @ 19:54 :
Ik kan er niks over vinden...
Komt neer op een paar minuutjes vertraging op het volgende station.

Bijvoorbeeld een snelheidsbeperking vanwege werkzaamheden naast het spoor.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 07:03
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Resumerend: deze drgl is beter als de oude. Vind ik althans, de aansluitingen zijn waardevaster. De overstappen zijn weliswaar soms lager (denk aan 3600 op 8/900 in Ht) maar ze zijn wel gegarandeerder.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 09:07
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Quantes schreef op 17-12-2006 @ 08:03 :
Resumerend: deze drgl is beter als de oude. Vind ik althans, de aansluitingen zijn waardevaster. De overstappen zijn weliswaar soms lager (denk aan 3600 op 8/900 in Ht) maar ze zijn wel gegarandeerder.
Met 28 minuten overstaptijd kan er inderdaad weinig mis gaan.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 11:22
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Quantes schreef op 17-12-2006 @ 08:03 :
Resumerend: deze drgl is beter als de oude. Vind ik althans, de aansluitingen zijn waardevaster. De overstappen zijn weliswaar soms lager (denk aan 3600 op 8/900 in Ht) maar ze zijn wel gegarandeerder.
dat is net zoiets als zeggen dat de ziekte genezen is als de patient overlijdt.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 16:04
Verwijderd
Deze week heb ik meerdere keren meegemaakt dat er deels VIRM-VI werd ingezet op Zwolle-Nijmegen.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 11:51
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Commendatore schreef op 23-12-2006 @ 17:04 :
Deze week heb ik meerdere keren meegemaakt dat er deels VIRM-VI werd ingezet op Zwolle-Nijmegen.
Waarondrr afgelopen zaterdag, inderdaad. Ook meerere malen samenstellingen van een losse Plan T of 2x V, wat dan weer veel te kort is.

Gisteren in de 3600 overigens twee diensten die met VIRM-6 gereden werden (stellen 8614 en 8740).
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 23:45
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Citaat:
Bob der Bär schreef op 13-12-2006 @ 19:29 :
En er was weer een probleem hoor tussen Leiden en Alphen.

En ik zit nog zó vaak in zo'n oude trein in plaats van DE dubbeldekker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.