Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2006, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Trala schreef op 07-07-2006 @ 14:00 :
* Vloeken is kwetsend voor mensen die in God geloven. Als de naam van iemand die je dierbaar is op een negatieve manier gebruikt wordt, doet dat pijn.
Nee hoor. Er zijn ook mensen die dan gewoon denken 'ach, laat hem maar'. Maar blijkbaar zijn veel gelovigen nog niet in staat om die relativeringsstap te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2006, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Trala schreef op 07-07-2006 @ 14:00 :
* Met een vloek wordt Gods naam onteerd. De naam van God heeft voor gelovigen een diepe betekenis. Door Gods naam als ondoordachte uitroep of als krachtterm in de mond neemt, doe je die naam tekort.
Gelovigen kiezen er zelf voor om een 'diepe betekenis' te geven aan het woord 'god'. Als ik een diepe betekenis wil geven aan het woord 'fiets' en verontwaardigd reageer als iemand 'kutfiets' roept, dan mag dat natuurlijk, maar het is niet redelijk om van iedereen te eisen geen 'kutfiets' te zeggen.
Citaat:
* Vloeken is kwetsend voor mensen die in God geloven. Als de naam van iemand die je dierbaar is op een negatieve manier gebruikt wordt, doet dat pijn.
Als je daar voor kiest, ja. Mijn moeder is mij best dierbaar, maar als iemand tegen mij zegt dat mijn moeder een kankerhoer is, zal mij dat werkelijk worst wezen.
Citaat:
* Vloeken is ergerlijk voor je medemensen. Uit een NIPO-onderzoek uit het jaar 2000 blijkt dat meer dan zeventig procent van de Nederlanders het vervelend vindt als er in hun omgeving gevloekt wordt.
Ja, ik vind het ook vervelend als domme mensen zich in mijn omgeving bevinden, maar ik heb ze nooit verteld uit mijn buurt te blijven omdat ze dom zijn.
Citaat:
* Vloeken is onbeschaafd. Het behoort tot de grove taaluitingen. Meer dan 97 procent van de ouders zegt bij de opvoeding van de kinderen te letten op vloeken.
Bij lange na niet zo onbeschaafd als geloven.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 00:09
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-07-2006 @ 13:25 :
Nee hoor. Er zijn ook mensen die dan gewoon denken 'ach, laat hem maar'. Maar blijkbaar zijn veel gelovigen nog niet in staat om die relativeringsstap te maken.
Zou er een verband bestaan?
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 00:15
Enkie
Avatar van Enkie
Enkie is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 07-07-2006 @ 15:33 :
Ik vind het niet kunnen als iemand in een volle trein of zo de hele tijd kanker zegt ofzo. Maar godverdomme of klote als er iets mis gaat ofzo kan ik me echt niet aan ergeren.
maar waarom dan? dat kan voor sommige mensen toch net zo kwetsend zijn als het woord 'kanker'
__________________
©
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 10:00
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Enkie schreef op 10-07-2006 @ 01:15 :
maar waarom dan? dat kan voor sommige mensen toch net zo kwetsend zijn als het woord 'kanker'
Ik denk dat Welgemeend meer bedoelt dat vloeken in het openbaar hem niet aanstaat, maar dat het roepen van een vloek als er iets misgaat, hem niet echt kan deren.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 10:06
Verwijderd
'Ik heb nog een vraagje over de onbevlekte ontvangenis', maar als je gelovige mensen op de kast wilt jagen kan je ook gewoon godverdomme zeggen. Ik snap eigenlijk sowieso niet dat mensen zich gekwetst voelen door een woordje. Het is geen persoonlijke aanval of belediging ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 10:19
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
White Trash schreef op 10-07-2006 @ 11:06 :
'Ik heb nog een vraagje over de onbevlekte ontvangenis', maar als je gelovige mensen op de kast wilt jagen kan je ook gewoon godverdomme zeggen. Ik snap eigenlijk sowieso niet dat mensen zich gekwetst voelen door een woordje. Het is geen persoonlijke aanval of belediging ofzo.

Gelovigen spelen graag de gebeten hond.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 10:55
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
White Trash schreef op 10-07-2006 @ 11:06 :
'Ik heb nog een vraagje over de onbevlekte ontvangenis', maar als je gelovige mensen op de kast wilt jagen kan je ook gewoon godverdomme zeggen. Ik snap eigenlijk sowieso niet dat mensen zich gekwetst voelen door een woordje. Het is geen persoonlijke aanval of belediging ofzo.
Daarvoor moet je weten wat God gezegd heeft in de bijbel. Dit wordt mooi samengevat in de Heidelbergse catechismus;
Vraag 99: Wat eist God in het derde gebod?

Antwoord:
Dat wij Gods naam niet lasteren of misbruiken door vloeken1 of door een valse eed2 en evenmin door onnodig zweren3.
Verder dat wij ons ook niet door zwijgen of toelaten aan zulke gruwelijke zonden mee schuldig maken4.
Kortom, dat wij de heilige naam van God alleen met ontzag en eerbied gebruiken5, zodat Hij door ons naar waarheid beleden6 en aangeroepen7 en in al onze woorden en werken geprezen wordt8.

1 Lev. 24:15, 16. 2 Lev. 19:12. 3 Matt. 5:37; Jak. 5:12. 4 Lev. 5:1; Spr. 29:24. 5 Jes. 45:23; Jer. 4:2. 6 Matt. 10:32; Rom. 10:9, 10. 7 Ps. 50: 15; 1 Tim. 2:8. 8 Rom. 2:24; Kol. 3:17; 1 Tim. 6:1.



Vraag 100: Is het lasteren van Gods naam door zweren en vloeken dan zo'n grote zonde, dat God ook toornt tegen hen die het vloeken en zweren niet zoveel mogelijk helpen tegengaan en verbieden?

Antwoord:
Ja zeker, want geen zonde is groter en wekt Gods toorn meer op dan het lasteren van zijn naam. Daarom heeft Hij op deze zonde de doodstraf gesteld1.

1 Lev. 24: 16; Ef. 5: 11.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 11:00
Verwijderd
Wordt die doodstraf ook wel eens uitgevoerd?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 11:07
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-07-2006 @ 12:00 :
Wordt die doodstraf ook wel eens uitgevoerd?
Mwoah. Zou dan de wereldbevolking nog boven de zes miljard zijn?
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 15:16
Adgertic Z4
Avatar van Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-06-2006 @ 23:49 :
Hihi, dat is geen originele bron, maar een voorgekauwde interpretatie. Het is niet voor niets dat je een catechismus domweg op moet kunnen dreunen als je catechisatie doet, voor eigen interpretatie mag immers geen ruimte zijn.
APPLAUS!!!
__________________
Ik heb geen openningszin maar ik doe je vriendin.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 16:50
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Adgertic Z4 schreef op 11-07-2006 @ 16:16 :
APPLAUS!!!
Jij en T_ID hebben blijkbaar geen idee wat de catechismus is. Het is zoiets als een samenvatting van de bijbel.
Het is geen interpertatie, want alles wat er staat kan je in de bijbel terug vinden.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 17:25
MickeyV
MickeyV is offline
Als dat zo is, VW, dan moet je je afvragen waarom naast de bijbel ook nog de catechismus nodig is, als de laatste slechts een doublure is van de eerste.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 17:46
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 11-07-2006 @ 18:25 :
Als dat zo is, VW, dan moet je je afvragen waarom naast de bijbel ook nog de catechismus nodig is, als de laatste slechts een doublure is van de eerste.
Zoals VW al zei: het is een samenvatting. Is dus bedoeld voor mensen die snel willen weten wat er in de Bijbel staat. Soort tijdbesparing.

Natuurlijk speelt interpretatie mee, daarom zijn er veel boeken over de Catechismus geschreven, maar hij is als samenvatting bedoeld.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 18:04
MickeyV
MickeyV is offline
Maar denk je dat de lieve heer gecharmeerd is van gelovigen die zich er bij het ontvangen van zijn waarheid met een jantje van leiden van af wensen te maken?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 18:57
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 11-07-2006 @ 19:04 :
Maar denk je dat de lieve heer gecharmeerd is van gelovigen die zich er bij het ontvangen van zijn waarheid met een jantje van leiden van af wensen te maken?
Ik wacht mij ervoor op de stoel van de Heer te gaan zitten, maar nee, ik denk niet dat Hij daar blij mee is. Ik zou het dan ook zo niet opvatten, hoewel ik misschien in mijn voorgaande post die indruk wekte. Mijns inziens is het prima om een samenvatting van een geschrift te hebben: dat leert je de hoofdlijnen te bewaren in het lezen van de 'hele tekst'.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 19:31
MickeyV
MickeyV is offline
Alleen de Statenvertaling is goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 19:37
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 11-07-2006 @ 20:31 :
Alleen de Statenvertaling is goed genoeg.
Grapjas. Maar rekening houdende met jouw voorliefde voor retoriek kan ik me zo'n opmerking wel voorstellen.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 19:44
MickeyV
MickeyV is offline
Nou, jij bent anders helemaal niet aardig!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 00:39
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 11-07-2006 @ 20:44 :
Nou, jij bent anders helemaal niet aardig!
Muhahaha! Maar ik bedoel het goed

We dwalen wel een beetje af, trouwens. Ik ben nog steeds van mening dat de Catechismus een zeer nuttig geschriftje is.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 00:57
MickeyV
MickeyV is offline
Da bin ich natürlich anderer Ansicht.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 10:30
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 12-07-2006 @ 01:57 :
Da bin ich natürlich anderer Ansicht.
Ja, dat was te verwachten.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 21:46
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Vloeken, tjaaaa dat is iets wat way to much op t forum gebeurd
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 07:42
Elisabeth.
Avatar van Elisabeth.
Elisabeth. is offline
Ik vloek graag met enge ziektes en verscheidene SOA's. Ik vloek vrijwel nooit met religieuze termen. Gewoon zomaar, niet uit principe ofzo.
__________________
for where your treasure is your heart will also be.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 23:40
Verwijderd
ValliantWarrior, okay als jij denkt dat God gekke spelletjes met je gaat spelen als je zijn naam misbruikt dan respecteer ik dat. Maar dat vroeg ik me niet af . Ik snap niet dat je je aangevallen kan voelen als iemand anders Godverdomme zegt. Ik bedoel: dat is toch zijn/haar keuze. Dat je er zelf niet voor kiest is goed maar waarom zijn dan veel gelovigen zo aangebrand wanneer er 'Godverdomme' wordt gebezigd? Het is niet zo dat je voor de grap zegt dat Jezus een voorliefde had voor kleine jongentjes en anusjes.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 16:35
Verwijderd
Citaat:
ikookvanjou schreef op 13-07-2006 @ 22:46 :
Vloeken, tjaaaa dat is iets wat way to much op t forum gebeurd
Godvergeten slechte taalbeheersing ook.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 17:34
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
een subtiele afkraking is sowieso beter als een vloekwoord.

vloeken is niet meer in








__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 22:30
Hugo Chrétien
Avatar van Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
White Trash schreef op 23-07-2006 @ 00:40 :
ValliantWarrior, okay als jij denkt dat God gekke spelletjes met je gaat spelen als je zijn naam misbruikt dan respecteer ik dat. Maar dat vroeg ik me niet af . Ik snap niet dat je je aangevallen kan voelen als iemand anders Godverdomme zegt. Ik bedoel: dat is toch zijn/haar keuze. Dat je er zelf niet voor kiest is goed maar waarom zijn dan veel gelovigen zo aangebrand wanneer er 'Godverdomme' wordt gebezigd? Het is niet zo dat je voor de grap zegt dat Jezus een voorliefde had voor kleine jongentjes en anusjes.
Ik begrijp je laatste zin niet. Bedoel je te zeggen dat het GVD-gebed opzeggen gelijkwaardig is aan het serieus zeggen dat Jezus een voorliefde had voor kleine jongentjes en anusjes?
__________________
één Nederlander: een theoloog; twee Nederlanders: een kerk; drie Nederlanders: een kerkscheuring
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 11:55
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Vloeken = een uitlaatklep voor agressiviteit....
Liever dat dan alle opgehoopte kwaadheid in je vuisten stoppen.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 23-07-2006 @ 23:30 :
Ik begrijp je laatste zin niet. Bedoel je te zeggen dat het GVD-gebed opzeggen gelijkwaardig is aan het serieus zeggen dat Jezus een voorliefde had voor kleine jongentjes en anusjes?
Nou als iemand jouw geloof voor de gek houdt en daar vervelende dingen over zegt dan snap ik dat je gekwetst bent maar'godverdomme' is in de praktijk toch niet een rechtstreekse belediging naar het Christendom.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 19:18
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
k vind het kei vet!
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 14:47
OOH
Avatar van OOH
OOH is offline
Citaat:
White Trash schreef op 27-07-2006 @ 20:06 :
Nou als iemand jouw geloof voor de gek houdt en daar vervelende dingen over zegt dan snap ik dat je gekwetst bent maar'godverdomme' is in de praktijk toch niet een rechtstreekse belediging naar het Christendom.
Precies.

Verdomme is de aanvoegende wijs van het werkwoord verdoemen, waardoor het dus "Laat God [dit] verdoemen" betekent.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 14:48
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Het gaat ook niet om het 'verdomme', maar om het gebruik van het woord God. Aangezien in de Bijbel het gebod voortkomt: 'Gij zult de naam van uw God niet ijdel gebruiken' (Ex 20, Deut 5), is dat het punt van aanstoot.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 15:03
Verwijderd
Maar wat de oorspronkelijke schrijvers daarmee bedoelden, weet niemand.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 16:58
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
OOH schreef op 28-07-2006 @ 15:47 :
Precies.

Verdomme is de aanvoegende wijs van het werkwoord verdoemen, waardoor het dus "Laat God [dit] verdoemen" betekent.
Is het niet 'God verdoem mij'?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 17:25
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-07-2006 @ 16:03 :
Maar wat de oorspronkelijke schrijvers daarmee bedoelden, weet niemand.
Dat klopt. Het was meer bedoeld om te zeggen dat hedendaagse christenen zich niet storen aan het feit dat 'verdomme' gebruikt wordt, maar meer aan de naam van God.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 18:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
god is echter geen naam. "jahwehverdomme", dat zou vloeken zijn zoals de bijbel het niet wil. godverdomme kan vanuit bijbelse optiek dus best.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 19:54
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-07-2006 @ 19:28 :
god is echter geen naam. "jahwehverdomme", dat zou vloeken zijn zoals de bijbel het niet wil. godverdomme kan vanuit bijbelse optiek dus best.
Hmm, zit wel iets in, ja. Desalniettemin zie je dat in het bijbel de 'termen' JHWH en God al aardig door elkaar worden gebruikt: zo kun je zweren bij beiden etc. Het is dus geen volkomen onzin om dat gebod ook op het 'godsbegrip' toe te passen.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 17:34
{~boerekool~}
{~boerekool~} is offline
Ik vind dat iedereen mag geloven wat hij/zij wil en dat je elkaars geloof moet respecteren. Als je weet dat je er mensen mee kwetst, dan ga je toch niet expres vloeken???
__________________
Niet alles is wat het lijkt...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 20:18
Jarabe de Palo
Avatar van Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-07-2006 @ 19:28 :
god is echter geen naam. "jahwehverdomme", dat zou vloeken zijn zoals de bijbel het niet wil. godverdomme kan vanuit bijbelse optiek dus best.
God is wel een naam. Je spreekt hem toch aan met God, of je nou bidt of vloekt. Het gaat niet zozeer om hetgeen je precies zegt maar wat je ermee bedoelt. Godverdomme of gadverdamme is in feite precies hetzelfde, alleen is het scheinheilig om gadverdamme te zeggen, omdat je dan wil doen alsof je niet vloekt, terwijl je hetzelfde bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 23:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jarabe de Palo schreef op 30-07-2006 @ 21:18 :
God is wel een naam. Je spreekt hem toch aan met God, of je nou bidt of vloekt.
Dus mijn naam is 'meneer' omdat een kindje me afgelopen week daarmee aanspraak? Niet dus.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Jarabe de Palo schreef op 30-07-2006 @ 21:18 :
God is wel een naam. Je spreekt hem toch aan met God, of je nou bidt of vloekt. Het gaat niet zozeer om hetgeen je precies zegt maar wat je ermee bedoelt. Godverdomme of gadverdamme is in feite precies hetzelfde, alleen is het scheinheilig om gadverdamme te zeggen, omdat je dan wil doen alsof je niet vloekt, terwijl je hetzelfde bedoelt.
Uhh nee, met 'gadverdamme' bedoelt men doorgaans dat iets smerig is.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 00:17
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Jarabe de Palo schreef op 30-07-2006 @ 21:18 :
God is wel een naam. Je spreekt hem toch aan met God, of je nou bidt of vloekt. Het gaat niet zozeer om hetgeen je precies zegt maar wat je ermee bedoelt. Godverdomme of gadverdamme is in feite precies hetzelfde, alleen is het scheinheilig om gadverdamme te zeggen, omdat je dan wil doen alsof je niet vloekt, terwijl je hetzelfde bedoelt.
Dat laatste is een beetje gezeur vind ik, zeker in het licht van wat je ervoor zegt, namelijk, dat het niet gaat om wat je precies zegt, maar wat je bedoelt. Iemand die godverdomme roept, wil zeggen: "welverdraaid, daar sla ik me nu toch alweer op mijn vinger, hoe onfortuinlijk." Die persoon bedoelt NIET: "God, verdoem mij tot het einde der tijden en maak dat ik het me voor eeuwig zal berouwen dat ik zojuist mijn vinger aan gort geslagen heb." Kinderen onder de veertien weten sowieso de ethymologische achtergrond van vloekwoorden niet.

Nee, nou niet flauw zijn, het haat er om wat mensen bedoelen, dat zei je zelf.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 15:48
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik heb een ontzettende hekel aan vloeken!! Ik vind het niet nodig om de naam van God op die manier te gebruiken. Het staat ook onfatsoenlijk.

Maar ik heb hetzelfde met woorden met ziektes. Ik kan er ook niet tegen als mensen constant kanker of tering e.d zeggen!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 16:09
such a rush
such a rush is offline
Ik vind vloeken een heerlijke uitlaatklep. Woorden als Kanker gebruik ik nooit.
M'n favoriete scheldwoorden zijn lichaamsdelen als kut en woorden met een religieuze inslag als godverdomme.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 18:13
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik ben ermee gestopt. zinlóósheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten verhaal over een 22 jarig meisje
Kira
41 13-11-2003 13:50
Levensbeschouwing & Filosofie Jullie mening over Jehova's
zlatani9
62 02-10-2003 19:25
Muziek Censuur in muziek
newfoundpunk
66 16-04-2003 08:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wat vind jij van de 2e Fase???
Need
8 18-01-2003 09:12
ARTistiek [verhaal] Spiegelbeeld Tegenbeeld.
Verwijderd
8 11-09-2002 19:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.