Oud 03-08-2018, 23:02
Verloorn
Verloorn is offline
Hallo,
Ik ben nieuw op het forum en ten einde raad.

03/04/2017 kreeg ik een relatie met mijn ex en ik was smoor verliefd.
In die tijd hebben we het leuk gehad maar ook af en toe slecht. Zo is het meerdere keren bijna ten einde gelopen maar tot vorige week was het dan zo ver. Het einde.
Ze heeft me verteld dat ik veranderd was in de loop der tijd, terwijl ze zelf ook aardig veranderd was kwa gedrag, alleen wanneer ik haar hier op wees dan was ik aan het zeuren of ik was irritant.

De laatste 4 weken ging het elke dag bijna zo en liep onze relatie extreem stroef, veel irritaties, veel woorden en gezeur. We waren van plan om elkaar is met rust te laten en te kijken of we elkaar terug konden vinden. Haar ouders waren hier niet van op de hoogte en dus heb ik naar ze gebeld om alles uit te leggen en ze wisten niet dat het uit was. Haar moeder heeft alles nagevraagd en uiteindelijk belde mijn ex me boos op dat ik haar ouders er bij betrok terwijl ik zelf iets had van :"Wat is dit? ik breng ze op de hoogte van ons omdat ze me de eerste ... dagen niet meer bij jullie in huis zien." Vervolgens werd me verteld dat ik over al over loog {Werk etc} terwijl dit totaal niet het geval was. Ze was er klaar mee, ze had het uitgemaakt. Uit woede omdat ik achter alles goede bedoelingen had heb ik ALLES van haar ingepakt in een vuilniszak en ben ik naar haar huis gereden. Ze kwam bij de buren weg en stond voor haar huis. Ik heb mijn ketting afgedaan met haar naam erop en de huis sleutel gegeven, en vervolgens de vuilniszak voor haar neergezet en ben kwaad weg gereden om de dingen die werden gezegd. Dit was een momentopname en ik ben totaal niet zo, ik ben meer de zachte in de relatie, en ik heb hier heel veel spijt van.

We hebben afgelopen week amper gepraat, ik heb meerdere berichten gestuurd dat het ook normaal kon, alleen ze wou het zo. Ze wou haar eigen leven eerst weer leiden MAAR ze vind me nog wel leuk en is nog verliefd op me en naast dat heeft ze al mijn spullen nog bewaard {foto's etc}. Dus heb ik haar gevraagd : "Moet ik hoop houden en door blijven zetten in de hoop dat we weer bij elkaar komen." Hierop kreeg ik een antwoord : "Het kan wel een tijdje duren , je moet gewoon je eigen leven weer leiden." Waarop ik vervolgens zei : "Dus je zou jaloers worden als ik met een onbekende meid die jij niet kent op de foto sta?" . "Ja dat word ik dan."

Dus kort samen gevat :

Het is uit omdat het niet meer ging, ik was te bezitterig en we zijn alle 2 'veranderd'. We hebben nog gevoel voor elkaar maar ZIJ wil niet bij 0 beginnen en het niet rustig aan weer opbouwen, ze wil eerst aan zichzelf werken en weet niet hoelang dit duurt. {Kan 1 maand zijn maar ook 1 jaar} en naast dat heeft ze gezegd dat ze in de tussentijd niet met andere jongens naar bed zou gaan / zoenen of weet ik veel wat. Dus wat moet ik doen? Ik ben totaal in de war en hopeloos verloren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2018, 23:16
Verwijderd
Haar met rust laten en vergeten.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2018, 23:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hallo, zij heeft het uit gemaakt. Jij mag lekker op de foto (of zoenen of whatever) met een andere meid als jij dat wil.

Als ze jou wil, dan moet ze jou bij zich houden. Als ze voor zichzelf kiest, moet jij dat ook lekker doen. Ga je eigen leven leiden, zonder haar. Kom je elkaar over een paar jaar weer tegen en werkt het dan wel, prima, maar ga er niet op zitten wachten!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-08-2018, 23:42
Verloorn
Verloorn is offline
Citaat:
Hallo, zij heeft het uit gemaakt. Jij mag lekker op de foto (of zoenen of whatever) met een andere meid als jij dat wil.

Als ze jou wil, dan moet ze jou bij zich houden. Als ze voor zichzelf kiest, moet jij dat ook lekker doen. Ga je eigen leven leiden, zonder haar. Kom je elkaar over een paar jaar weer tegen en werkt het dan wel, prima, maar ga er niet op zitten wachten!
Dat is het hele dubbel gevoel wat ik heb.
Ik heb nog zoveel gevoelens voor haar dat ik mezelf niet voor kan stellen met een andere vrouw.
Moet ik nu maar accepteren dat ze er een punt achter heeft gezet en liefdes verdriet hebben en door, in de hoop dat ze weer terug komt?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2018, 23:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat is het hele dubbel gevoel wat ik heb.
Ik heb nog zoveel gevoelens voor haar dat ik mezelf niet voor kan stellen met een andere vrouw.
Moet ik nu maar accepteren dat ze er een punt achter heeft gezet en liefdes verdriet hebben en door, in de hoop dat ze weer terug komt?
Dat is heel logisch, dat kost gewoon tijd. Ze zit nu nog in jouw systeem en ze heeft zo lang onderdeel van je leven uitgemaakt, het duurt even voor je je iemand anders op haar plek kunt voorstellen. En dat is helemaal niet erg.

Ik zou haar lekker vergeten (niet in de hoop dat, gewoon lekker vergeten omdat dat beter voor je is). Zij maakt het uit maar lijkt je wel aan het lijntje te willen houden. Dat is niet fair. Huil, zoek afleiding en wen rustig aan een leven zonder haar.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-08-2018, 23:57
Verloorn
Verloorn is offline
Citaat:
Dat is heel logisch, dat kost gewoon tijd. Ze zit nu nog in jouw systeem en ze heeft zo lang onderdeel van je leven uitgemaakt, het duurt even voor je je iemand anders op haar plek kunt voorstellen. En dat is helemaal niet erg.

Ik zou haar lekker vergeten (niet in de hoop dat, gewoon lekker vergeten omdat dat beter voor je is). Zij maakt het uit maar lijkt je wel aan het lijntje te willen houden. Dat is niet fair. Huil, zoek afleiding en wen rustig aan een leven zonder haar.
Denk je dat het mogelijk is om als vrienden door te gaan voor nu met een situatie als deze?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2018, 23:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Denk je dat het mogelijk is om als vrienden door te gaan voor nu met een situatie als deze?
Ik zou voorlopig even allebei wat ruimte pakken. Anders ga je straks in een lastig pakket komen omdat ze je wel maar ook niet als haar vriendje wil. Neem wat afstand en kijk over een tijdje waar jij behoefte aan hebt.

Als zij aan zichzelf wil werken en daarom niet met jou samen kan zijn, dan is er toch niet echt plek voor jou in haar leven...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-08-2018, 00:10
Verloorn
Verloorn is offline
Citaat:
Ik zou voorlopig even allebei wat ruimte pakken. Anders ga je straks in een lastig pakket komen omdat ze je wel maar ook niet als haar vriendje wil. Neem wat afstand en kijk over een tijdje waar jij behoefte aan hebt.

Als zij aan zichzelf wil werken en daarom niet met jou samen kan zijn, dan is er toch niet echt plek voor jou in haar leven...
En hoelang zou ik zoiets moeten doen voordat ik de vraag weer kan stellen van : Wil je het nog is proberen of bevalt het je hoe het nu gaat?

Ik ben de hele avond bezig naar een geschikt antwoord en jij hebt me toch het beste antwoord weten te geven. Ik kreeg de hele avond te horen : "Dump haar en ga door met je leven aansteller."
Met citaat reageren
Oud 04-08-2018, 00:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Zeker een paar maanden! Een maand of drie? Neem echt de tijd om je eigen leven zonder haar op te bouwen. In het begin is dat altijd lastig en pijnlijk maar misschien ga je later inzien dat het zonder haar leuker of fijner is of op z'n minst ook prima kan zijn. De eerste weken zijn moeilijk, dus gun jezelf echt wat tijd waarin er afstand is tussen jullie.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-08-2018, 00:20
Verloorn
Verloorn is offline
Citaat:
Zeker een paar maanden! Een maand of drie? Neem echt de tijd om je eigen leven zonder haar op te bouwen. In het begin is dat altijd lastig en pijnlijk maar misschien ga je later inzien dat het zonder haar leuker of fijner is of op z'n minst ook prima kan zijn. De eerste weken zijn moeilijk, dus gun jezelf echt wat tijd waarin er afstand is tussen jullie.
Betekend deze ruimte ook dat we elkaar beter niet kunnen spreken / zien?
Toen we een relatie hadden praatte we z'n beetje iedere dag. Zou ik dan als we allebei "ruimte" nemen nog wel gewoon kunnen vragen van ; hoe gaat het blabla, hoe was je dag etc.

En we kunnen elkaar ook niet echt ontlopen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2018, 00:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik zou juist niet appen, niet onnodig het contact zoeken. Ruimte nemen maar nog dagelijks appen werkt niet echt dan blijft je nauw betrokken bij het leven van de ander.

Ja, er gaat dan tijdelijk een gat vallen. Probeer afleiding te zoeken, breng wat meer tijd met vrienden door. Na die periode rust en ruimte kan je altijd besluiten om wel weer meer te appen als dat iets is waar jullie allebei behoefte aan hebben. Maar voor nu zou ik echt even proberen te leven zonder dat hechte contact met haar.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-08-2018, 06:33
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
En hoelang zou ik zoiets moeten doen voordat ik de vraag weer kan stellen van : Wil je het nog is proberen of bevalt het je hoe het nu gaat?
Niet. Als ze nog interesse heeft komt ze zelf wel. Ga gewoon je eigen leven leiden, zoek afleiding en doe wat Elin3 zegt.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 04-08-2018, 07:55
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als ik het zo lees, dan zijn er behoorlijk heftige dingen gebeurd de laatste paar dagen.

Belangrijkst is om nu te accepteren dat het daadwerkelijk uit is.

Daarnaast moet je haar grenzen die zij gesteld heeft respecteren en, zoals in je openingsbericht te lezen was, ben je daar behoorlijk overheen gegaan door haar ouders te bellen. Dit doe je gewoon niet, het was aan je ex om het aan haar ouders te vertellen, niet aan jou. Daarin ben je te ver gegaan en ik kan me goed voorstellen dat ze daar kwaad over geworden is.

In je boze bui al haar spullen in een vuilniszak dumpen bij haar is de tweede keer dat je een grens over bent gegaan. Wederom iets waar zij op dat moment waarschijnlijk niet op zat te wachten. De afspraak was om elkaar met rust te laten om te kijken of jullie elkaar weer zouden vinden.

Door bovenstaande twee acties heb jij waarschijnlijk je kans op het elkaar weer terugvinden behoorlijk (en terecht) verspeeld en kan ik me goed inbeelden dat je ex voorlopig even niets met je te maken wil hebben. Je had, zoals afgesproken, afstand moeten nemen en je hebt precies het tegenovergestelde gedaan.

En in plaats van haar nu met rust te laten, heb je nog wat extra olie op het vuur gegooid door te vragen wat of ze jaloers wordt als je met een ander meisje op de foto zou gaan. Denk je zelf dat dit een slimme actie was om te vragen na alles wat er eerder gebeurd is?

Wat je de komende dagen/weken/maanden moet doen is haar met rust laten en je eigen leven leiden. Als zij weer contact met je op wil nemen is dat aan haar. Doet ze dat niet, dan is het zo en moet jij dat accepteren. Jij bent in dit geval niet degene die de touwtjes in handen heeft, dat is zij.

Mag je hoop houden dat het ooit weer goed komt? Ik acht de kans minimaal na wat ik allemaal gelezen heb. En mochten jullie ooit weer bij elkaar komen, dan kan dat, zoals zij al aangegeven had, niet vanaf 0 en langzaam opbouwen. Daarvoor is er al te veel gebeurd heb jullie hebben een geschiedenis waardoor het simpelweg niet meer mogelijk is vanaf 0 te beginnen. In de afgelopen anderhalf jaar hebben jullie samen dingen meegemaakt, zijn jullie veranderd waardoor het niet meer mogelijk is om net te doen alsof al die dingen niet gebeurd zijn of het weer op te pakken waar jullie gebleven waren.

Het vertrouwen bij haar is nu weg en zelfs als jullie weer bij elkaar komen zullen de acties die je nu gedaan hebt je nog kunnen achtervolgen. Als jullie ooit weer een dipje zouden krijgen, kan je de acties van nu weer tegen je gebruikt zien krijgen.

En als laatste: iedereen verandert in de loop van de tijd. Jullie zijn allebei niet meer wie je aan het begin van de relatie waren. Dat hoort er nu eenmaal bij. Je verandert, groeit naar elkaar toe of juist uit elkaar. Alles wat er in je omgeving gebeurt heeft invloed op hoe je je ontwikkelt in de loop van de tijd en dat kan ook weerslag hebben op de relatie. Dat is nu gebeurd en dat zal in eventuele toekomstige relaties weer net zo zijn. Je kunt simpelweg niet terug naar hoe het was toen het begon.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2018, 09:20
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Goede reactie Wolter
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-08-2018, 09:57
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Goede reactie Wolter
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 07-08-2018, 08:32
Protected22
Protected22 is offline
Ik vind zelf dat jij gewoon je leven verder moet leiden, Nu lijkt het net alsof ze jou aan het lijntje houdt terwijl zij het juist uitmaaktte.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie compleet in de war
sterre
12 27-01-2006 12:35
Liefde & Relatie Ex - huidig vriendje?
Avalon_Mae
17 29-03-2005 11:55
Verhalen & Gedichten verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde
Vlooienband
0 01-10-2003 14:30
Psychologie in de war,weggelopen
tiktoktak
1 05-02-2002 17:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.