Oud 20-02-2005, 10:47
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Selien schreef op 19-02-2005 @ 11:30 :
Ik zou het wel grappig vinden als God toch wel zou bestaan, dan ben ik namelijk nog niet klaar met de beste man.
Ik heb dan ook nog wel wat appeltjes van zijn/haar eigen boom met hem/haar/het/dubbel (note lack of capital letter) te schillen. Nou heb ik enige ervaring in de appelpluk, dus...
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2005, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Bart Klink schreef op 12-02-2005 @ 19:46 :
Precies! Veel gelovigen maken mijns inzien deze fout: ze denken dat iets bestaat omdat ze hopen/geloven/willen dat het bestaat. Helaas werkt het niet zo.....
Is het niet veel makkelijker om te denken dat er iets is, zodat verkeerde dingen nooit door jezelf veroorzaakt worden?

Ik ben een ongelovige aka realist, en als het er is.......hmm ....zien we dan wel weer. Ik ben er niet zo bang voor
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 15:26
Verwijderd
Ach... Hoe erg kan het nou worden? Niet geloven is niet iets gemeens, dus ik geloof dat als er een god is ofzo, die me vast geen kwaad zal doen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Jolankaas schreef op 20-02-2005 @ 15:26 :
Ach... Hoe erg kan het nou worden? Niet geloven is niet iets gemeens, dus ik geloof dat als er een god is ofzo, die me vast geen kwaad zal doen
*smack in the face from above*
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 19:43
purplerose
Avatar van purplerose
purplerose is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-02-2005 @ 23:39 :
Ten eerste scheer je nu alle gelovigen door 1 kam. In mijn geloof is god niet alleen lief en aardig. Hij is rechtvaardig, hij is zowel een kille straffer, als een vrome beloner. Het hangt van je daad af welk gezicht van god je voor je krijgt.

Hij heeft er niet voor gezorgd dat jij slechte dingen moet doen, maar kán. Net als dat je ook goede dingen kunt doen. Aan jou de keus. Aan hem het straffen/belonen.
Geef me nou eens een keer, 1 GOEDE reden waarom JOU geloof (zoals jij het noemt) het 'ware' geloof is en dat dat DE ABSOLUTE WAARHEID is. Als je die niet kan geven of je zegt het niet zeker te weten is dat, naar mijn mening alweer een bewijs dat het onzin is. Zoveel mensen geloven in iets anders dan de christenen, en binnen dat geloof zijn er nog tig stromingen en belevenissen dat het heel onwaarschijnlijk is dat er ook maar een van die religie's de waarheid predikt.
Misschien is er wel een god maar dat is er dan niet een waar wij,de mensheid, in geloven.
Of ,nog waarschijnlijker, er is GEEN god,en al die religie's zijn allemaal,geen uitzonderingen, even grote onzin.
zo.
__________________
~"In nomine Patris,et Filii, et Spiritus Sancti."~- The Boondock Saints
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:03
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
purplerose schreef op 20-02-2005 @ 19:43 :
Geef me nou eens een keer, 1 GOEDE reden waarom JOU geloof (zoals jij het noemt) het 'ware' geloof is en dat dat DE ABSOLUTE WAARHEID is. Als je die niet kan geven of je zegt het niet zeker te weten is dat, naar mijn mening alweer een bewijs dat het onzin is. Zoveel mensen geloven in iets anders dan de christenen, en binnen dat geloof zijn er nog tig stromingen en belevenissen dat het heel onwaarschijnlijk is dat er ook maar een van die religie's de waarheid predikt.
Misschien is er wel een god maar dat is er dan niet een waar wij,de mensheid, in geloven.
Of ,nog waarschijnlijker, er is GEEN god,en al die religie's zijn allemaal,geen uitzonderingen, even grote onzin.
zo.
Er zijn tig verschillende combinatie's te maken van de woorden die ik typ. Het is daarom heel onwaarschijnlijk dat de combinatie die ik hier gebruik taalkundig gezien juist is.

Overigens weet je al dat we je geen goede rede kunnen geven waarom ons geloof juist is.
Ik kan hoogstends aangeven wat mijn geloof voor mij betekend en waarom ik me minder thuis voel bij de andere geloven.
Dat dat voor jou een bewijs is dat het christendom onzin is ligt meer aan jou dan aan ons of het geloof.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:03
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Sketch schreef op 20-02-2005 @ 10:46 :
Oh, ja, sorry, [/SIZE]
np
Citaat:
ik bedoel dus eigenlijk het prachtige antwoord dat je hebt gekregen, en ik ging er van uit dat dat min of meer van god kwam (van wie dan?).
Nou ja, het antwoord op zich was niet prachtig, maar wel sluitend. Zeg maar, ik zat net te twijfelen over mijn geloof, en toen kwam dat antwoord. Ik had het van een heel intelligente man gehoord.

Citaat:
Maar goed, jij zei de veertiende, dat je er de vijftiende op terug zou komen. En het is ondertussen de twintigste.
Ik zei hopelijk. Maar goed, ik kom er nog op terug.
btw, het lijkt wel of jullie levens er vanaf hangen, relax mensen.
Citaat:
Wanneer heb je dat antwoord dan gekregen, als je nu er nu nog steeds niet zeker van bent en dingen moet navragen. (aan wie wil het vragen eigenlijk)
Ik had het tijdens een les in die godsdienst gehoord. Ik was toen een jaar 10. Het is al best lang geleden, en bovendien heb ik me de laatste jaren niet meer zo met religie bezig gehouden, maar de laatste 2-3 maanden weer wel.
Citaat:
O, trouwens, smacht is een werkwoord, ik denk dat je smart bedoelt
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:04
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
purplerose schreef op 20-02-2005 @ 19:43 :
Geef me nou eens een keer, 1 GOEDE reden waarom JOU geloof (zoals jij het noemt) het 'ware' geloof is en dat dat DE ABSOLUTE WAARHEID is. Als je die niet kan geven of je zegt het niet zeker te weten is dat, naar mijn mening alweer een bewijs dat het onzin is. Zoveel mensen geloven in iets anders dan de christenen, en binnen dat geloof zijn er nog tig stromingen en belevenissen dat het heel onwaarschijnlijk is dat er ook maar een van die religie's de waarheid predikt.
Misschien is er wel een god maar dat is er dan niet een waar wij,de mensheid, in geloven.
Of ,nog waarschijnlijker, er is GEEN god,en al die religie's zijn allemaal,geen uitzonderingen, even grote onzin.
zo.
Ik ben geen Christen
En waarom ik denk dat het de waarheid is, en dat in 1 zin? Zoiets complex kan je sowieso niet in 1 zin beschrijven. Daarnaast is het een geloof. Je gelooft erin, het is niet zeker. Maar ik geloof dat ik het bij het goede eind heb.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 22:50
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik hoop eerlijk gezegd dat god voor rede vatbaar is.(als god bestaat) Ik wil in discussie kunnen gaan, ik wil dingen leren begrijpen. Als ik fout zat wil ik mijn excuses aan kunnen bieden. Maar ik vind eigenlijk dat god wel wat uitleg verschuldigd is en dat hij mensen de kans moet geven om van fouten te leren. Ik vind dat god open moet staan voor discussie. En niet zo van...niet gelovig? --> de hel in.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 22:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
god heeft als alwetend opperwezen veel meer gedaan om voor naar de hel te moeten dan ik.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 21:43
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
moon schreef op 20-02-2005 @ 22:50 :
god is geen weegschaal. hij zal een afweging maken. maar ik geloof er niet in dat hij 'goede' mensen die geen relaties met hem hebben gewild toch tot zich zal nemen. hij heeft -mijns inziens- recht om te doen wat hij wil, en hoeft daar geen verantwoording voor af te leggen voor ons. ik snap wat je bedoelt, maar ik ben god niet en in hoeverre mag ik oordelen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 13:12
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Wat er gebeurt met me als ik dood ben? Dat merk ik dan wel weer. Ik maar mij er in ieder geval niet druk om.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 14:02
one.
one. is offline
Citaat:
moon schreef op 20-02-2005 @ 22:50 :
Ik hoop eerlijk gezegd dat god voor rede vatbaar is.(als god bestaat) Ik wil in discussie kunnen gaan, ik wil dingen leren begrijpen. Als ik fout zat wil ik mijn excuses aan kunnen bieden. Maar ik vind eigenlijk dat god wel wat uitleg verschuldigd is en dat hij mensen de kans moet geven om van fouten te leren. Ik vind dat god open moet staan voor discussie. En niet zo van...niet gelovig? --> de hel in.
Dat hoop ik ook.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 15:11
see it
Avatar van see it
see it is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-02-2005 @ 20:04 :
Daarnaast is het een geloof. Je gelooft erin, het is niet zeker.
Hebreeën 11 Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet.

Ik ben het niet met jou eens dat het niet zeker is. Kijk, er zijn bep. dingen die wij niet begrijpen en die we moeten geloven maar als God in je werkt weet je dat toch? Dan staat dat voor jou toch als een vaste grond? Dan is je geloof toch een zekerheid?

Niet-gelovigen zijn het vast niet met mij eens maar ik vraag me af wat een geloof voor zin heeft als je er niet zeker van bent...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:34
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Raven schreef op 05-02-2005 @ 22:01 :
... Dus ik zit als heks zijnde gebakken ?


Geweldig, wat een woordspeling...in ogenschouw nemende wat vroeger met heksen gedaan werd...

Als hij wel blijkt te bestaan, dan ben ik ogenblikkelijk bekeerd. Maar ik accepteer geen toorn van hem, en al helemaal niet eeuwigdurend, want dan had hij zich maar eerder aan me moeten openbaren. Ik heb echt geen zin in dit soort vertrouwensspelletjes als er een dreigement van eeuwigdurende verdoemenis aan vast zit. Machtsmisbruik, wat denkt-ie wel zeg.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 16:12
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 23-02-2005 @ 15:34 :
Geweldig, wat een woordspeling...in ogenschouw nemende wat vroeger met heksen gedaan werd...

Als hij wel blijkt te bestaan, dan ben ik ogenblikkelijk bekeerd. Maar ik accepteer geen toorn van hem, en al helemaal niet eeuwigdurend, want dan had hij zich maar eerder aan me moeten openbaren. Ik heb echt geen zin in dit soort vertrouwensspelletjes als er een dreigement van eeuwigdurende verdoemenis aan vast zit. Machtsmisbruik, wat denkt-ie wel zeg.
Ik lach je uit.
ha-ha.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 16:53
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-02-2005 @ 16:12 :
Ik lach je uit.
ha-ha.
da's niet lief, dat doen we bij jou ook niet (in elk geval niet hardop)
Citaat:
juno schreef op 23-02-2005 @ 15:34 :
Als hij wel blijkt te bestaan, dan ben ik ogenblikkelijk bekeerd. Maar ik accepteer geen toorn van hem, en al helemaal niet eeuwigdurend, want dan had hij zich maar eerder aan me moeten openbaren. Ik heb echt geen zin in dit soort vertrouwensspelletjes als er een dreigement van eeuwigdurende verdoemenis aan vast zit. Machtsmisbruik, wat denkt-ie wel zeg.
Als God bestaat ben je direct bekeerd? Maar tot wat dan? Jij ziet een lam op een troon zitten, denkt "openbaringen!" en dreunt het rijtje uit je hoofd geleerde christendogma's op? Of wat moet ik mij voorstellen bij jouw bekering?

Vervolgens accepteer je een almachtige, alwetende, alles geschapen hebbende God, maar je blijft overtuigd van je eigen geweldigheid tov hem, want hij mag je niet straffen?

Ik snap je niet helemaal geloof ik, zou je het nog wat toe willen lichten?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 17:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-02-2005 @ 16:12 :
Ik lach je uit.
ha-ha.
Je neemt wat Juno zegt echt per definitie persoonlijk op he?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 17:39
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-02-2005 @ 17:39 :
Je neemt wat Juno zegt echt per definitie persoonlijk op he?
nee hoor. Ik vond het gewoon grappig hoe zij dacht met god om te zullen gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 17:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-02-2005 @ 17:39 :
nee hoor. Ik vond het gewoon grappig hoe zij dacht met god om te zullen gaan.
Het komt kinderachtig over. Maar dat had cartman ook al gemeld eigenlijk..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 17:43
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-02-2005 @ 17:41 :
Het komt kinderachtig over. Maar dat had cartman ook al gemeld eigenlijk..
Ík had het eerder gemeld, lekker puh
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 17:44
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ja, goed he. In vroeger eeuwen had hij me voor de inquisitie gesleept.

Cartman, met bekeren bedoel ik dat ik dan accepteer dat hij bestaat. Niets meer, niets minder. Geen enkel dogma van geen enkel geloof zal ik dan automatisch aanvaarden, gewoonweg omdat er zoveel zijn...welke is de juiste?

En natuurlijk accepteer ik zijn almacht om nare dingen met mij te doen niet. Dat accepteer ik van niemand, ook niet van hem. Omdat hij almachtig is had hij mij allang persoonlijk van zijn bestaan op de hoogte kunnen brengen, maar dat verdomde hij. dan moet hij later niet gaan zeuren dat ik niet in hem geloofde. Ik geloof niet, ik wil bewijs. Hij kon me dat bewijs best leveren, maar deed het niet. Dat is rechtsverwerking. Zijn vordering is wel verjaard hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:45
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
juno schreef op 23-02-2005 @ 17:44 :
Ja, goed he. In vroeger eeuwen had hij me voor de inquisitie gesleept.

Cartman, met bekeren bedoel ik dat ik dan accepteer dat hij bestaat. Niets meer, niets minder. Geen enkel dogma van geen enkel geloof zal ik dan automatisch aanvaarden, gewoonweg omdat er zoveel zijn...welke is de juiste?

En natuurlijk accepteer ik zijn almacht om nare dingen met mij te doen niet. Dat accepteer ik van niemand, ook niet van hem. Omdat hij almachtig is had hij mij allang persoonlijk van zijn bestaan op de hoogte kunnen brengen, maar dat verdomde hij. dan moet hij later niet gaan zeuren dat ik niet in hem geloofde. Ik geloof niet, ik wil bewijs. Hij kon me dat bewijs best leveren, maar deed het niet. Dat is rechtsverwerking. Zijn vordering is wel verjaard hoor.
Ja, maar om dat dan bekering te noemen? Dat is meer toegeven dat God bestaat omdat Hij zich aan je openbaart.
Natuurlijk zou God bewijs kunnen leveren en iedereen doen toegeven dat hij bestaat. Gewoon alle tv-zenders overnemen tijdens gtst om onverklaarbare rede eo uitzenden.
Maar blijkbaar schiet God daar niet zoveel mee op. Dat, of hij bestaat niet. Ik ga uit van het eerste.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 15:49
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
juno schreef op 23-02-2005 @ 17:44 :
Ja, goed he. In vroeger eeuwen had hij me voor de inquisitie gesleept.

Cartman, met bekeren bedoel ik dat ik dan accepteer dat hij bestaat. Niets meer, niets minder. Geen enkel dogma van geen enkel geloof zal ik dan automatisch aanvaarden, gewoonweg omdat er zoveel zijn...welke is de juiste?

En natuurlijk accepteer ik zijn almacht om nare dingen met mij te doen niet. Dat accepteer ik van niemand, ook niet van hem. Omdat hij almachtig is had hij mij allang persoonlijk van zijn bestaan op de hoogte kunnen brengen, maar dat verdomde hij. dan moet hij later niet gaan zeuren dat ik niet in hem geloofde. Ik geloof niet, ik wil bewijs. Hij kon me dat bewijs best leveren, maar deed het niet. Dat is rechtsverwerking. Zijn vordering is wel verjaard hoor.
Tja daarom heet het ook geloof he. Je gelooft in iets zonder dat je een bewijs nodig hebt....
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 15:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 24-02-2005 @ 15:49 :
Tja daarom heet het ook geloof he. Je gelooft in iets zonder dat je een bewijs nodig hebt....
Zal ik mijn parabel waarin ik stel dat ik god ben en gelijk heb omdat ik god ben maar weer eens uit de kast halen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 16:15
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-02-2005 @ 15:55 :
Zal ik mijn parabel waarin ik stel dat ik god ben en gelijk heb omdat ik god ben maar weer eens uit de kast halen?
Doe maar.
Alleen zullen er weinig mensen die in jou zullen geloven. Krijg dat maar eens voor me kaar.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 16:30
Verwijderd
klinkt raar, maar k denk dat je als je ongeloofig bent er aan twijfelt, maar ik geloof, en voor mij is er maar een God en dat is God de vader, God de zoon en God de Heilige Geest. De drieenige God.
en als ik Twijfel vraag ik aan die God of hij mij wil helpen, en dan wordt ik zo rustig en zelf verzekert.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 16:34
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Stoere Meid schreef op 24-02-2005 @ 16:30 :
klinkt raar, maar k denk dat je als je ongeloofig bent er aan twijfelt, maar ik geloof, en voor mij is er maar een God en dat is God de vader, God de zoon en God de Heilige Geest. De drieenige God.
en als ik Twijfel vraag ik aan die God of hij mij wil helpen, en dan wordt ik zo rustig en zelf verzekert.
tijdens het lezen van dit stukje word ik al rustig

Maar de spellingsfouten verhogen weer mijn stress-level.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 16:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Kijk, ik heb dus een effiencyslag gemaakt en krijg dat idee ook zonder eerst te hoeven bidden of rituelen te moeten uitvoeren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 17:09
Verwijderd
je moet genoeg vertrouwen dan weet je zeker dat je goed zit
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 17:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Stoere Meid schreef op 24-02-2005 @ 17:09 :
je moet genoeg vertrouwen dan weet je zeker dat je goed zit
Ah, dan bestaat god dus niet, want ik weet zeker dat ik goed zit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 19:17
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
Niet geloven bestaat niet. Als je niet in God gelooft, en je noemt jezelf een ongelovige, geloof je nog, namelijk dat er geen God is.
__________________
yeah
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 01:44
Verwijderd
Citaat:
Stoere Meid schreef op 24-02-2005 @ 16:30 :
klinkt raar, maar k denk dat je als je ongeloofig bent er aan twijfelt, maar ik geloof, en voor mij is er maar een God en dat is God de vader, God de zoon en God de Heilige Geest. De drieenige God.
en als ik Twijfel vraag ik aan die God of hij mij wil helpen, en dan wordt ik zo rustig en zelf verzekert.
Zeg stoere meid, vraag eens aan die stoere god van je of hij je wil helpen met je huiswerk voor Nederlands, want dit lijkt nergens naar.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 02:02
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-02-2005 @ 01:44 :
Zeg stoere meid, vraag eens aan die stoere god van je of hij je wil helpen met je huiswerk voor Nederlands, want dit lijkt nergens naar.
Dit lijkt idd nergens OP.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 00:13
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Aphrodite 86 schreef op 24-02-2005 @ 19:17 :
Niet geloven bestaat niet. Als je niet in God gelooft, en je noemt jezelf een ongelovige, geloof je nog, namelijk dat er geen God is.
Ja, en kaal is een haarkleur.

Er zit in ongeloof trouwens nog een verschil tussen het agnosticisme (het niet weten of niet kunnen weten of er een god bestaat) en atheďsme (niet geloven in het bestaan van god).
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!

Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 00:16.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 00:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 27-02-2005 @ 00:13 :
Ja, en kaal is een haarkleur.
hey, da's een mooie verwoording ervan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 01:56
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 25-02-2005 @ 02:02 :
Dit lijkt idd nergens OP.
Artistieke vrijheid.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 14:53
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 27-02-2005 @ 00:13 :
Ja, en kaal is een haarkleur.

Er zit in ongeloof trouwens nog een verschil tussen het agnosticisme (het niet weten of niet kunnen weten of er een god bestaat) en atheďsme (niet geloven in het bestaan van god).
*zucht*
Wat ik wilde zeggen was dat ongelovig niet bestaat...
Denk daar maar eens over na, en met termen kom je niet ver, want daar weet ik niks van af.
__________________
yeah
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Aphrodite 86 schreef op 27-02-2005 @ 14:53 :
*zucht*
Wat ik wilde zeggen was dat ongelovig niet bestaat...
Denk daar maar eens over na, en met termen kom je niet ver, want daar weet ik niks van af.
Ja, dat je dat wilde zeggen snappen wij ook wel. Het punt is dat het lulkoek is. Ongelovigen bestaan wel, om de simpele reden dat dat de definitie is van twee subgroepen, namelijk de agnosten (waaronder ikzelf val) en de atheďsten (zoals Bart Klink). Volgens mij zijn er niet meer groepen ongelovigen, maar daar kan ik me in vergissen.

Zeggen dat atheďsme een geloof is, valt onder dezelfde noemer als stellen dat wetenschap een geloof is.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:03
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
*zucht*
Nee, jullie snap het nog steeds niet...laat maar..
__________________
yeah
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:33
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Aphrodite 86 schreef op 27-02-2005 @ 16:03 :
*zucht*
Nee, jullie snap het nog steeds niet...laat maar..
Misschien is het handig dat je je stelling eens (duidelijk) beargumenteert? Dat is vrij normaal op een forum.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:49
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
Dat heb ik al 2 keer gedaan...
Maarja..het lijkt me vrij simpel...
Ongelovig bestaat niet....
Geloven heeft niet alleen met God te maken..
Als je zegt dat je atheist bent geloof je nog, misschien niet in God, maar waarschijnlijk wel ergens anders in...

*nog een diepere zucht*

__________________
yeah
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dit klinkt allemaal een beetje als geslachtsverkeer met mieren over een definitie...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:56
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
Tja, ik vroeg niet om uitleg....
__________________
yeah
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Aphrodite 86 schreef op 27-02-2005 @ 16:56 :
Tja, ik vroeg niet om uitleg....
Je haalt de verschillende betekenissen van geloven door elkaar. Daarmee geef je aan één woord in een zin twee compleet verschillende betekenissen. Dat is niet bevorderlijk voor de duidelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 21:37
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
Ow, vertel jij het maar eens dan.
Wat zijn dan de twee verschillende betekenissen?
__________________
yeah
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 23:05
Bart Klink
Bart Klink is offline
ge·loof (het ~, geloven)
1 vertrouwen in de waarheid van iets
2 vast en onwankelbaar geloof in God en Gods woord <=> ongeloof
3 godsdienst

Jij hebt het over de eerste betekenis, terwijl gezien de topics het hier gaan over de 2e/3e betekenis. De atheistische en agnostische houdingn staan dan ook tegenover de 2e/3e betekenis, niet tegenover de eerste.

Ongeloof is, zoals Van dale ook aangeeft, het antoniem van geloof in de 2e betekenis.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 01:07
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 27-02-2005 @ 16:55 :
Dit klinkt allemaal een beetje als geslachtsverkeer met mieren over een definitie...
Ach, sommige gelovigen voelen zich nou eenmaal volwaardiger als ze anderen kunnen wijsmaken dat wetenschap ook 'geloven' is.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 10:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2005 @ 01:07 :
Ach, sommige gelovigen voelen zich nou eenmaal volwaardiger als ze anderen kunnen wijsmaken dat wetenschap ook 'geloven' is.
Voor veel mensen -de meeste mensen- is het aannemen van een wetenschappelijke theorie ook geloven.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 28-02-2005 @ 10:35 :
Voor veel mensen -de meeste mensen- is het aannemen van een wetenschappelijke theorie ook geloven.
Dat is, zoals al uitgebreid uiteengezet, iets heel anders dan 'geloven' in de zin van het aanhangen van en het leven naar de regels van een levensovertuiging of religie.

Tenzij jij natuurlijk ook vindt dat mensen die de evolutietheorie of welke wetenschappelijke theorie dan ook als aannemelijk beschouwen, die theorie als 'geloof' hebben en naar de regels van die theorie leven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wilders: "Verbied koran"
Donald Duck
478 25-08-2007 21:57
Levensbeschouwing & Filosofie 'christen' die twijfelt
Verwijderd
102 08-08-2005 13:36
Levensbeschouwing & Filosofie Populariteit van moslimfundamentalisme
exphy
238 01-06-2005 21:46
Levensbeschouwing & Filosofie De uitverkorenen
Love & Peace
377 15-02-2005 21:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De integratie van moslims in Nederland?
Mujahideen
226 07-02-2005 22:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Directe bedreiging terroristen richting NL
oneMen
97 12-11-2004 09:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.