Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2005, 15:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik geloof dat God mij ook naar de hemel stuurt (áls ie bestaat) ook al geloofde ik niet echt in hem (ik weet het gewoon niet). Ik denk niet dat God alle lieve ongelovige mensen naar de hel gaat sturen. Sowieso geloof ik niet dat de hel bestaat.
Dus ik ben nergens bang voor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2005, 01:29
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 08-03-2005 @ 12:47 :
Het punt dat hij maakt zit juist in het feit dat religies beweren dat zij de waarheid in pacht hebben. Als meerdere religies dit beweren en ze van elkaar verschillen, is het logisch onmogelijk dat ze allemaal waar zijn.
En hij trok meteen de conclusie dat ze allemaal nep zijn, wat aangeeft wat voor een strondmogool die gast is.
Citaat:
Aangezien er zo veel verschillende religies zijn die allemaal beweren de waarheid in pacht te hebben, zonder daar argumenten voor te hebben en in strijd zijn met fundamentele wetenschappelijke kennis, is het het waarschijnlijkst dat ze allemaal onwaar zijn.
Wat voor argumenten bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 08:12
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-03-2005 @ 02:29 :
En hij trok meteen de conclusie dat ze allemaal nep zijn, wat aangeeft wat voor een strondmogool die gast is.
Vind jij het niet logischer dat als er op een bepaalde manier te merken zou kunnen zijn dat er een of meerdere goden zijn, de meeste mensen ook wel in deze een of meerdere goden zouden geloven? Dat is echter niet zo, want de religie van een persoon is vrijwel alleen afhankelijk van door wie diegene is opgevoed.
Citaat:
Wat voor argumenten bedoel je?
Argumenten die pleiten voor het bestaan van een of meerdere goden. Die bestaan niet: zulke argumenten zouden ook strijdig zijn met de definitie van een god (metafysisch, bovennatuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:01
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-03-2005 @ 09:12 :
[B]Vind jij het niet logischer dat als er op een bepaalde manier te merken zou kunnen zijn dat er een of meerdere goden zijn, de meeste mensen ook wel in deze een of meerdere goden zouden geloven? Dat is echter niet zo, want de religie van een persoon is vrijwel alleen afhankelijk van door wie diegene is opgevoed.Argumenten die pleiten voor het bestaan van een of meerdere goden. Die bestaan niet: zulke argumenten zouden ook strijdig zijn met de definitie van een god (metafysisch, bovennatuurlijk).
Ik denk dat ongeveer de helft van de wereld in god gelooft ( Joden, Christenen en Moslims). Alledrie de geloven lijken heel erg op elkaar. en hebben zeg maar de zelfde "structuur".
Maar dat je geloof grotendeels bepaalt wordt door je opvoeder is ook niet helemaal waar. Er zijn veel mensen die op latere leeftijs hun rug naar een geloof toe keren/ voor een geloof kiezen. Lang niet iedereen is onbewust van wat hij doet.

Ja idd. Dan zou het gewoon een onderdeel zijn van de wetenschap.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-03-2005 @ 12:01 :
Ik denk dat ongeveer de helft van de wereld in god gelooft ( Joden, Christenen en Moslims). Alledrie de geloven lijken heel erg op elkaar. en hebben zeg maar de zelfde "structuur".
Maar dat je geloof grotendeels bepaalt wordt door je opvoeder is ook niet helemaal waar. Er zijn veel mensen die op latere leeftijs hun rug naar een geloof toe keren/ voor een geloof kiezen. Lang niet iedereen is onbewust van wat hij doet.
De geloven lijken op elkaar, maar zijn niet dezelfde. Dat ze dezelfde structuur hebben is ook logisch, want ze zijn uit elkaar voortgevloeid. (en het jodendom is weer beïnvloed door Babylonische mythologie etc.)

Natuurlijk zijn er mensen die zich bekeren op latere leeftijd, maar die groep is verwaarloosbaar ten opzichte van de mensen waarbij het na de geboorte de strot in wordt geduwd.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:10
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-03-2005 @ 02:29 :
En hij trok meteen de conclusie dat ze allemaal nep zijn, wat aangeeft wat voor een strondmogool die gast is.
Zoals ik al eerder aangaf, is een column niet geschikt voor uitgebreide argumentatie, maar om kort en krachtig een punt te maken. Dat alle goden illusies zijn, is de meest logisch verklaring waarom vele mensen een zo verschillend godsbeeld hebben. Als je geïnteresseerd bent in zijn argumentatie, raad ik je van hart aan om zijn boek Atheïstisch Manifest eens te lezen.

Als je jezelf al zodanig verlaagt om iemand persoonlijk te gaan aanvallen in plaats van zijn standpunt, zorg dan in iedere geval dat je dat in correct Nederlands doet. Het is namelijk strontmongool.
Citaat:
Wat voor argumenten bedoel je? [/B]
Argumenten die het bestaan van een of meerdere goden waarschijnlijk maken.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wilders: "Verbied koran"
Donald Duck
478 25-08-2007 20:57
Levensbeschouwing & Filosofie 'christen' die twijfelt
Verwijderd
102 08-08-2005 12:36
Levensbeschouwing & Filosofie Populariteit van moslimfundamentalisme
exphy
238 01-06-2005 20:46
Levensbeschouwing & Filosofie De uitverkorenen
Love & Peace
377 15-02-2005 20:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De integratie van moslims in Nederland?
Mujahideen
226 07-02-2005 21:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Directe bedreiging terroristen richting NL
oneMen
97 12-11-2004 08:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.