Oud 29-03-2005, 12:08
juno
Avatar van juno
juno is offline
Uit het hoofd leren is niet feilloos. Het zijn bovendien erg veel verzen om allemaal uit je hoofd te leren, en dat vergroot de kans op hiaten en fouten..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2005, 12:10
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
juno schreef op 29-03-2005 @ 13:08 :
Uit het hoofd leren is niet feilloos. Het zijn bovendien erg veel verzen om allemaal uit je hoofd te leren, en dat vergroot de kans op hiaten en fouten..
Het is zeker niet feilloos maar als meerdere mensen het uit hun hoofd hebben geleerd word daarmee de kans op fouten en hiaten wel verkleind..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 29-03-2005 @ 13:07 :
Precies. De Koranteksten zijn meteen opgeschreven. Ik zie niet in waarom niet-moslims zich hier druk om maken.


Je ergens druk om maken of iets aankaarten zijn twee verschillende dingen.

Citaat:

Al helemaal niet waarom ONGELOVIGEN zich hier nog mee bemoeien, aangezien zij het bestaan van Allah (swt) he-le-maal ontkennen.
waarom zouden zij speciaal zich er niet mee bezig mogen houden?
Mag iemand die niet in de evolutietheorie gelooft zich ook niet bezig houden met Darwins theorie?
Wat een onzin!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Niet alleen werden de ayaat/ayatein opgeschreven maar ze werden ook uit het hoofd geleerd door de metgezellen (Sahaba Ikram) van Profeet Mohammed saws.

Citaat:
T_ID schreef op 29-03-2005 @ 12:32 :
Mondelinge overlevering en perfecte betrouwbaarheid?
Moeilijk hé, begrijpend lezen?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:15
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 29-03-2005 @ 13:08 :
Uit het hoofd leren is niet feilloos. Het zijn bovendien erg veel verzen om allemaal uit je hoofd te leren, en dat vergroot de kans op hiaten en fouten..
Het zijn veel verzen maar toch gebeurt het. Nogmaals, de Koranverzen werden eerst allemaal opgeschreven en dan pas uit het hoofd geleerd.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:16
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
S. schreef op 29-03-2005 @ 13:07 :
Precies. De Koranteksten zijn meteen opgeschreven. Ik zie niet in waarom niet-moslims zich hier druk om maken.

Al helemaal niet waarom ONGELOVIGEN zich hier nog mee bemoeien, aangezien zij het bestaan van Allah (swt) he-le-maal ontkennen.
Ze kunnen het blijkbaar niet verkroppen dat de Islam de enigste juite religie is.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:17
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 13:16 :
Ze kunnen het blijkbaar niet verkroppen dat de Islam de enigste juite religie is.
Get a life. Als jij niet in discussie wil treden over de Islam met mensen die geen moslim zijn moet je gewoon wegblijven uit dit forum.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:19
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-03-2005 @ 13:17 :
Get a life. Als jij niet in discussie wil treden over de Islam met mensen die geen moslim zijn moet je gewoon wegblijven uit dit forum.
Vriend, mijn serieuze reacties worden genegeerd of er wordt lacherig over gedaan.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-03-2005 @ 13:12 :
Je ergens druk om maken of iets aankaarten zijn twee verschillende dingen.
Hoe moeten wij jou iets duidelijk maken als wij bronnen gebruiken die jullie niet aannemen als de Waarheid? De Heilige Koran wordt niet erkent door jullie, terwijl voor ons daar vele bewijzen in staan, ook bewijzen waaruit blijkt dat de Koran betrouwbaar en perfect is.

Citaat:
Gatara schreef op 29-03-2005 @ 13:12 :
waarom zouden zij speciaal zich er niet mee bezig mogen houden?
Mag iemand die niet in de evolutietheorie gelooft zich ook niet bezig houden met Darwins theorie?
Wat een onzin!
Jawel, ik vind het prima dat ze meediscussieren, maar om maar telkens weer te beweren dat het niet 'geloofwaardig' is en blablabla...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 13:19 :
Vriend, mijn serieuze reacties worden genegeerd of er wordt lacherig over gedaan.
Nee, jij geeft het goede voorbeeld

Citaat:
Hoe moeten wij jou iets duidelijk maken als wij bronnen gebruiken die jullie niet aannemen als de Waarheid? De Heilige Koran wordt niet erkent door jullie, terwijl voor ons daar vele bewijzen in staan, ook bewijzen waaruit blijkt dat de Koran betrouwbaar en perfect is.
true
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 29-03-2005 @ 13:20 :
Hoe moeten wij jou iets duidelijk maken als wij bronnen gebruiken die jullie niet aannemen als de Waarheid? De Heilige Koran wordt niet erkent door jullie, terwijl voor ons daar vele bewijzen in staan, ook bewijzen waaruit blijkt dat de Koran betrouwbaar en perfect is.


ik vraag slechts waar die bewijzen op gestoeld zijn.

Nou nou,.. ik zou er een derde wereldoorlog voor beginnen wat een drama.

Citaat:

Jawel, ik vind het prima dat ze meediscussieren, maar om maar telkens weer te beweren dat het niet 'geloofwaardig' is en blablabla...
wat is daar mis mee?

er zijn genoeg lui die continu zeggen dat de evolutietheorie niet geloofwaardig is.
Zolang de beweringen samen met argumenten gaan, zie ik het probleem niet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:21
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Reverend schreef op 29-03-2005 @ 13:21 :
Nee, jij geeft het goede voorbeeld
Jij ook
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:22
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 13:19 :
Vriend, mijn serieuze reacties worden genegeerd of er wordt lacherig over gedaan.
Blijven proberen dan maar. Zo niet, je hoeft hier niet te komen, je bent niet gedwongen om jouw religie tegenover ongelovigen te verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-03-2005 @ 13:21 :
ik vraag slechts waar die bewijzen op gestoeld zijn.
Bewijzen zijn gestoeld op de Koran. Het Woord van God. En bovendien is elk oprecht gelovige ervan overtuigd dat zijn/haar Heilige Boek Perfect is. Ik kan me niet anders voorstellen.
Citaat:
Gatara schreef op 29-03-2005 @ 13:21 :
Nou nou,.. ik zou er een derde wereldoorlog voor beginnen wat een drama.
Wie? Wat? Waar? Welke drama?
Citaat:
Gatara schreef op 29-03-2005 @ 13:21 :
wat is daar mis mee?

er zijn genoeg lui die continu zeggen dat de evolutietheorie niet geloofwaardig is.
Zolang de beweringen samen met argumenten gaan, zie ik het probleem niet.
Ja, ik heb dat toch nergens ontkent? Maar zie jij, keer op keer, moslims/gelovigen in dergelijke topics de geloofwaardigheid ervan belachelijk maken etc.

Kom op...één keer is genoeg, Jullie punt is wel duidelijk. En de onze hoop ik ook.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:38
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-03-2005 @ 13:22 :
Blijven proberen dan maar. Zo niet, je hoeft hier niet te komen, je bent niet gedwongen om jouw religie tegenover ongelovigen te verdedigen.
En o ja, de vragen met betrekking tot de Islam zijn gewoon dom. Het is allemaal al tig keer geweest en er komt niks vernieuwends naar voren.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:44
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 29-03-2005 @ 13:08 :
Uit het hoofd leren is niet feilloos. Het zijn bovendien erg veel verzen om allemaal uit je hoofd te leren, en dat vergroot de kans op hiaten en fouten..
Er zijn toch heel veel mensen die de hele Koran uit het hoofd kennen. Neem maar es een kijkje op internet en luister naar de soepele koranrecitaties van imams en dat helemaal uit het blote hoofd.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 29-03-2005 @ 13:34 :

Kom op...één keer is genoeg, Jullie punt is wel duidelijk. En de onze hoop ik ook.
Citaat:
Machiavelli schreef op 29-03-2005 @ 13:22 :
Blijven proberen dan maar. Zo niet, je hoeft hier niet te komen, je bent niet gedwongen om jouw religie tegenover ongelovigen te verdedigen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-03-2005 @ 13:46 :
De vraag is naar moslims gericht? Ja/nee
Moslims geloven in de Heilige Koran? Ja/nee
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 29-03-2005 @ 13:49 :
De vraag is naar moslims gericht? Ja/nee


of islamkenner

Citaat:

Moslims geloven in de Heilige Koran? Ja/nee
ik denk t wel ja maar die vraag is vrij irrelevant in deze
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:52
Verwijderd
Denk je werkelijk dat hier serieuze Islamkenners aanwezig zijn?

Wat een grap!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 29-03-2005 @ 13:52 :
Denk je werkelijk dat hier serieuze Islamkenners aanwezig zijn?

Wat een grap!


moslims weten t sowieso allemaal beter natuurlijk.

stom van me
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-03-2005 @ 13:54 :


moslims weten t sowieso allemaal beter natuurlijk.

stom van me
Jouw woorden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 29-03-2005 @ 13:55 :
Jouw woorden.
Snap je niet wat ik er mee bedoel?

Ik zal wellicht geen islamkenner vinden hier, maar wel iemand die zich misschien goed heeft verdiept in de islam en via die verdieping wellicht meer weet dan de moslim die slechts aan ramadan doet 1 keer in t jaar and that's it.

Maar ik heb t gevoel dat "die islamkenner" in jouw ogen dan sowieso minder weet dan die moslim die alleen aan de ramadan doet.

En dat klopt niet imo.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:01
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
S. schreef op 29-03-2005 @ 13:52 :
Denk je werkelijk dat hier serieuze Islamkenners aanwezig zijn?

Wat een grap!
Nee zij weet het wel want zij doet zeer belangrijke onderzoekjes voor de AI dat waarschijnlijk door de Joden gefinancierd wordt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:08
Verwijderd
Zullen we maar iets meer ontopic gaan en nokken met zeuren. Als iedereen nu eens z'n beweringen onderbouwt en dan niet met, ik ben slimmer dan jij dus ik heb gelijk, of ik ken 10 sura's uit m'n hoofd en jij geen een dus ik heb gelijk, etc.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 29-03-2005 @ 14:01 :
Nee zij weet het wel want zij doet zeer belangrijke onderzoekjes voor de AI dat waarschijnlijk door de Joden gefinancierd wordt.
mijn onderzoek is heel wat anders en het slaat nergens op dat je dat aanhaalt.

Daarnaast slaat dat financiering van ook weer es nergens op.

En ik stel de vragen hier en geef geen antwoord als zelfbenoemde islamkenner, dus waar je "zij weet het wel" vandaan komt, is mij een raadsel.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 29-03-2005 @ 14:08 :
Zullen we maar iets meer ontopic gaan en nokken met zeuren. Als iedereen nu eens z'n beweringen onderbouwt en dan niet met, ik ben slimmer dan jij dus ik heb gelijk, of ik ken 10 sura's uit m'n hoofd en jij geen een dus ik heb gelijk, etc.
Graag
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:36
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-03-2005 @ 14:23 :
mijn onderzoek is heel wat anders en het slaat nergens op dat je dat aanhaalt.

Daarnaast slaat dat financiering van ook weer es nergens op.

En ik stel de vragen hier en geef geen antwoord als zelfbenoemde islamkenner, dus waar je "zij weet het wel" vandaan komt, is mij een raadsel.
Ik prees je alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 14:55
sexy_buttahfly
sexy_buttahfly is offline
wat? Lucky Luciano? heb je mijn berichten verwijderd uit de forum?
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 15:04
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-03-2005 @ 11:53 :
wat heb je aan een leven zonder uitdaging?
Ik ga niet oordelen over wat slecht of goed is, maar ik weet wel dat ik liever een uitdaging heb dan geen uitdaging.
de hemel schijnt geen uitdaging te zijn, saai
daarnaast, is het leven wel bedoeld (door god, als zij zou bestaan) om leuk te zijn?

Citaat:
niet relevant voor dit.
natuurlijk wel, het medium (of het bestaan van een medium ipv directe
kennisoverdracht (als dat zou kunnen) is beter, en daarom zou god nooit een boek, zoals de koran laten verschijnen. Ergo, het is niet perfect.

Citaat:
maar als god in persona zou verschijnen, zouden ze god niet geloven
waarom zo'n zwerver met een onverzorgde baard wel een god niet
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 15:16
Verwijderd
Citaat:
LeylaLief schreef op 28-03-2005 @ 08:55 :
Voor mensen die nu anders verkeerde info gaan opnemen, Mohammed (vzmh) is overleden op 63-jarige leeftijd, niet 23.... Typefoutje kan lijden tot onjuiste info, niet dat het heel essentieel is in dit verhaal, maar er zit toch 40 jaar tussen....

En om terug te komen op de vraag, tja, waarom is het perfect? Zoals ik aanneem dat Allah bestaat en de macht heeft over alles op deze wereld, neem ik ook aan dat de Koran perfect is als Hij dat zegt, voor mij is er dan geen reden om te twijfelen. Waarom zou ik ook? Hoe moeilijk kan het zijn voor iemand die de wereld draaiende houdt, de zon laat opkomen, ondergaan, aardbevingen laat ontstaan, unieke mensen laat ontstaan, daarna hun leven weer ontneemt.... hoe moeilijk kan het voor zo iemand zijn om dan de Koran hand te haven zoals hij oorspronkelijk (perfect) was? De Koran was perfect, is perfect, en zal perfect blijven, al was het alleen al om het feit dat Hij dat zo wil... Sowieso, van niets, geen zin, geen woord, geen letter wat in de Koran staat is het tegendeel bewezen, dat kun je van de Bijbel niet zeggen, maar daar zijn we het vast allemaal over eens...

Waar het uiteindelijk om gaat is de interpretatie van de hadiths door mensen, daar ontstaan de problemen ook, maar dan ligt het niet aan de Koran, maar aan diegene zelf.
Ik heb nooit gezegd dat hij op 23 jarige leeftijd is gestorven,maar dat zijn profeetschap 23 jaar duurde.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 17:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 29-03-2005 @ 16:04 :
de hemel schijnt geen uitdaging te zijn, saai
daarnaast, is het leven wel bedoeld (door god, als zij zou bestaan) om leuk te zijn?


Het leven is niet bedoeld om leuk te zijn, dat zei ik niet, want dat weet ik niet. Maar een uitdaging maakt het leven wel leuker; of interessanter. Dat is misschien een beter woord.

Citaat:

natuurlijk wel, het medium (of het bestaan van een medium ipv directe
kennisoverdracht (als dat zou kunnen) is beter, en daarom zou god nooit een boek, zoals de koran laten verschijnen. Ergo, het is niet perfect.


ik snap niet wat dat te maken heeft met dat de 1 meer uitdaging nodig heeft dan de ander? Je bedoelt dat een boek niet voor iedereen uitdaging genoeg is ofzo? Ik volg je niet.

Citaat:

waarom zo'n zwerver met een onverzorgde baard wel een god niet
er wat?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-03-2005 @ 18:11 :
Het leven is niet bedoeld om leuk te zijn, dat zei ik niet, want dat weet ik niet. Maar een uitdaging maakt het leven wel leuker; of interessanter. Dat is misschien een beter woord.
Leuk, maar dat lijkt me nou niet echt relevant?

Citaat:
ik snap niet wat dat te maken heeft met dat de 1 meer uitdaging nodig heeft dan de ander? Je bedoelt dat een boek niet voor iedereen uitdaging genoeg is ofzo? Ik volg je niet.
Nee,
a) niet iedereen kan lezen
b) niet iedereen kan arabisch/ hebreeuws/ oudgrieks/ een andere oorspronkelijke taal
c) niet iedereen kan het boek kopen

En verder gaat het me er meer over dat het boek een menselijke schrijver en lezer nodig heeft -> vraagt wel om fouten

Citaat:
er wat?
waarom zou je een mens met een boodschap gods wel geloven en een god niet?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 29-03-2005 @ 23:29 :
Leuk, maar dat lijkt me nou niet echt relevant?


t boeit ook niet of t relevant is of niet of iets interessants is of wel in de zin dat je denkt daarin de zin van t leven te vinden ofzo.

Maar het is wel relevant als je enigszins enige kwaliteit in je leven wilt ervaren

Citaat:

Nee,
a) niet iedereen kan lezen
b) niet iedereen kan arabisch/ hebreeuws/ oudgrieks/ een andere oorspronkelijke taal
c) niet iedereen kan het boek kopen

En verder gaat het me er meer over dat het boek een menselijke schrijver en lezer nodig heeft -> vraagt wel om fouten


ik snap nog steeds niet wat dat met uitdaging hebben te maken heeft.


Citaat:

waarom zou je een mens met een boodschap gods wel geloven en een god niet?
omdat dat net een stap verder is.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:39
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-03-2005 @ 23:33 :
t boeit ook niet of t relevant is of niet of iets interessants is of wel in de zin dat je denkt daarin de zin van t leven te vinden ofzo.

Maar het is wel relevant als je enigszins enige kwaliteit in je leven wilt ervaren
Vanuit menselijk perspectief is het dus handig, maar niet uit goddelijk perspectief (voorzover we daarover kunnen speculeren
Citaat:
ik snap nog steeds niet wat dat met uitdaging hebben te maken heeft.
een ongeletterde, straatarme laotiaan heeft een grotere uitdaging de boodschap van god te ontvangen voia een boek dan een steenrijke, geletterde arabier. Misschien was uitdaging niet het juiste woord; boek = ongelijke kans boodschap te verstaan.

Citaat:
omdat dat net een stap verder is.
Een groenteboer die zegt dat de appels rijp zijn geloof ik eerder dan dat ik het van horen zeggen heb
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 23:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 29-03-2005 @ 23:39 :
Vanuit menselijk perspectief is het dus handig, maar niet uit goddelijk perspectief (voorzover we daarover kunnen speculeren



juh dus?

Citaat:

een ongeletterde, straatarme laotiaan heeft een grotere uitdaging de boodschap van god te ontvangen voia een boek dan een steenrijke, geletterde arabier. Misschien was uitdaging niet het juiste woord; boek = ongelijke kans boodschap te verstaan.


daar heb je dan de intellectuelen voor die de boel kunnen uitleggen aan t pleps
net zoals dat in een gewone maatschappij gebeurt

Citaat:

Een groenteboer die zegt dat de appels rijp zijn geloof ik eerder dan dat ik het van horen zeggen heb
1. hoe herken je een groenteboer?
2. hoe herken je god?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 23:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-03-2005 @ 00:24 :
juh dus?
dus is dat geen reden voor god om een boek als medium te gebruiken, dus is de koran niet van god, en daarom niet perfect

Citaat:
daar heb je dan de intellectuelen voor die de boel kunnen uitleggen aan t pleps
net zoals dat in een gewone maatschappij gebeurt
dan zijn armen afhankelijk van de rijken, en zijn de rijken vrij om de voor hun positieve delen uit te lichten. Als ze het al willen doorvertellen.

Citaat:
1. hoe herken je een groenteboer?
hij verkoopt groenten?

Citaat:
2. hoe herken je god?
hoe herken je een profeet?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 23:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-03-2005 @ 00:28 :
dus is dat geen reden voor god om een boek als medium te gebruiken, dus is de koran niet van god, en daarom niet perfect


die conclusie volg ik niet meer na twee glazen wijn
leg es uit?

Citaat:

dan zijn armen afhankelijk van de rijken, en zijn de rijken vrij om de voor hun positieve delen uit te lichten. Als ze het al willen doorvertellen.


niet-intellectueel wilt niet per definitie zeggen dat je arm bent

Citaat:

hoe herken je een profeet?
lastig, maar lijkt me makkelijker dan god te herkennen.
Domweg omdat je eerder wilt geloven dat iemand een profeet is dan god zelf.

dan ben je gewoon mesjogge als je zegt dat je god bent
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 23:38
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-03-2005 @ 00:32 :
die conclusie volg ik niet meer na twee glazen wijn
leg es uit?
welk deel niet?

Citaat:
niet-intellectueel wilt niet per definitie zeggen dat je arm bent
intellectuelen zonder geld kunnen geen koran kopen

Citaat:
lastig, maar lijkt me makkelijker dan god te herkennen.
Domweg omdat je eerder wilt geloven dat iemand een profeet is dan god zelf.
ik niet, omdat profeten onlogisch zijn als instrument gods. (mocht er een god zijn)

Citaat:
dan ben je gewoon mesjogge als je zegt dat je god bent
enig idee hoeveel mensen zijn opglsoten die zeggen dat ze een profeet zijn?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 23:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 30-03-2005 @ 00:40 :
Wat een stelletje idioten zeg!
lol waarom neem je dat zomaar van mujahideen aan?

wellicht is t gewoon cartmans beslissing zelf geweest.

anyhow, waarom moest dit aangehaald worden in dit topic?

Ik wil niet dat dit topic verziekt wordt
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 09:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Ik vraag me trouwens af wat moslims ervan weerhoudt om het idee te deln dat de koran een boek is, geschreven door mensen, geinterpreteerd door mensen, met de daarbijhorende fouten. Het lijkt me geenzins een obstructie te zijn voor een oprechte geloofsbeleving.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 10:29
Verwijderd
Heeft de Koran eigenlijk geen last van verschillende of veranderende interpretaties?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 30-03-2005 @ 10:29 :
Ik vraag me trouwens af wat moslims ervan weerhoudt om het idee te deln dat de koran een boek is, geschreven door mensen, geinterpreteerd door mensen, met de daarbijhorende fouten. Het lijkt me geenzins een obstructie te zijn voor een oprechte geloofsbeleving.
De interpretatie komt van ons profeet. De profeet kun je niet met een 'normaal mens' vergelijken. De profeet Mohammed (saws) heeft tenslotte de hadith nagelaten voor de mensheid. Hierin wordt de Koran uitgelegd.

Wanneer begin je het een beetje te snappen? Ik zeg niet dat je het moet geloven, maar probeer te begrijpen waarom voor ons de Heilige koran perfect is.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 11:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 30-03-2005 @ 11:53 :
De interpretatie komt van ons profeet. De profeet kun je niet met een 'normaal mens' vergelijken. De profeet Mohammed (saws) heeft tenslotte de hadith nagelaten voor de mensheid. Hierin wordt de Koran uitgelegd.
mohamed is een profeet, want de koran zegt dat->de koran klopt, want de hadith zegt dat->de hadith klopt want mohamed zegt dat.

Wederom een cirkelredenatie.


Op die manier kan iedereen wel allerlei goddelijke ideeen of eigenschappen claimen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 11:17
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 30-03-2005 @ 11:53 :
De interpretatie komt van ons profeet. De profeet kun je niet met een 'normaal mens' vergelijken. De profeet Mohammed (saws) heeft tenslotte de hadith nagelaten voor de mensheid. Hierin wordt de Koran uitgelegd.

Wanneer begin je het een beetje te snappen? Ik zeg niet dat je het moet geloven, maar probeer te begrijpen waarom voor ons de Heilige koran perfect is.
Mohammed was toch analfabeet, hoe kan hij dan schrijven
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 11:42
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 30-03-2005 @ 12:13 :
mohamed is een profeet, want de koran zegt dat->de koran klopt, want de hadith zegt dat->de hadith klopt want mohamed zegt dat.

Wederom een cirkelredenatie.
Zo geloven gelovigen nu eenmaal. Niet alleen met de tong of hersenen, maar met het hart. Leg je daar maar bij neer.
Citaat:
T_ID schreef op 30-03-2005 @ 12:13 :
Op die manier kan iedereen wel allerlei goddelijke ideeen of eigenschappen claimen.
Probeer het maar na te doen. Ik ben benieuwd of we over 2 jaar (of neem ik het nu te ruim) nog wat van je horen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 30-03-2005 @ 12:17 :
Mohammed was toch analfabeet, hoe kan hij dan schrijven
Ja, hij was analfabeet. Hij heeft niet geschreven, wel heeft hij gereciteerd en liet hij alles meteen opschrijven. Dát wat hij allemaal deed en al zijn aanbidding tot God, dat is allemaal vastgelegd.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 12:07
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 30-03-2005 @ 12:44 :
Ja, hij was analfabeet. Hij heeft niet geschreven, wel heeft hij gereciteerd en liet hij alles meteen opschrijven. Dát wat hij allemaal deed en al zijn aanbidding tot God, dat is allemaal vastgelegd.
Hoe is het dan zeker dat dit goed gebeurd is?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 30-03-2005 @ 13:07 :
Hoe is het dan zeker dat dit goed gebeurd is?
één ding is zeker. Niet te veel vragen, dat zorgt voor onzekerheid. Het is zoals het is. God wil het zo, dus het zij zo.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 30-03-2005 @ 13:07 :
Hoe is het dan zeker dat dit goed gebeurd is?
Allah (swt) heeft alles in de hand. Hij heeft ervoor gezorgd dat alles goed is verlopen.
Ik begrijp best waar je op doelt, maar er waten verschillende metgezellen van de profeet Mohammed (saws) die alles opschreven terwijl hij het reciteerde. Hij bleef het dagelijks reciteren, zo raakt het nooit verloren. Ook zijn metgezellen reciteerden mee. Fouten werden zo vermeden. Er wordt dan ook elke moslim opgedragen om de Koran te leren, uit het hoofd. Zo kun je fouten, misvattingen. toevoegingen, aanpassingen tegengaan. Allah (swt) heeft de Heilige Koran beschermd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Een stukje waarheid over de Islam
Kaka8
4 23-01-2011 10:18
Levensbeschouwing & Filosofie Wat vinden christenen en joden van de profeet Mohammed? En wat vinden joden van jezus
Donny must die
117 24-01-2005 21:50
Levensbeschouwing & Filosofie ,,Nederland is de perfecte islamstaat''
Yousra
85 19-01-2004 10:29
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 16:53
Levensbeschouwing & Filosofie Islam
Hannibal
5 15-03-2002 19:18
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.