Oud 08-10-2005, 21:05
Napoleonfan
Avatar van Napoleonfan
Napoleonfan is offline
Ik heb het idee dat jij denkt dat ik me schuldig zou moeten voelen over mijn uitspraken en gedachtengang. Wake up!
Je mag kwaad op me worden hoor, maar ik heb wel graag dat je me dan de huid vol gaat schelden in juist Nederlands. D'r komt nog altijd een W achter JOU als het voor een zelfstandig naamwoord komt als bezittelijk voornaamwoord. Ik was een fucking klein kind toen ik die bijbelzooi in m'n schoot geworpen kreeg. Maar ik weet de de verhaallijnen nog wel hoor. De Joden hadden een hekel aan Jezus, mede dankzij de Joden werd hij dan ook gekruizigd. (volgens de Bijbel) Ga eerst nog maar eens de Bijbel doorlezen voor dat je míj de les leest.
__________________
Ik hou van jou Erwin <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2005, 21:22
Verwijderd
Iemand die weet wat een bezittelijk voornaamwoord is!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 21:23
Napoleonfan
Avatar van Napoleonfan
Napoleonfan is offline
Lol, win ik nu een geldprijs?
__________________
Ik hou van jou Erwin <3
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 21:41
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Napoleonfan schreef op 08-10-2005 @ 21:05 :
Ik heb het idee dat jij denkt dat ik me schuldig zou moeten voelen over mijn uitspraken en gedachtengang. Wake up!
Je mag kwaad op me worden hoor, maar ik heb wel graag dat je me dan de huid vol gaat schelden in juist Nederlands. D'r komt nog altijd een W achter JOU als het voor een zelfstandig naamwoord komt als bezittelijk voornaamwoord. Ik was een fucking klein kind toen ik die bijbelzooi in m'n schoot geworpen kreeg. Maar ik weet de de verhaallijnen nog wel hoor. De Joden hadden een hekel aan Jezus, mede dankzij de Joden werd hij dan ook gekruizigd. (volgens de Bijbel) Ga eerst nog maar eens de Bijbel doorlezen voor dat je míj de les leest.
de Joden? welke Joden? juist die farizeeen en geleerden die zichzelf kinderen van abraham en jakob/israel noemden en die jezus en johannes terechtwezen zeggende dat ze vol slechtheid zaten en helemaal geen echt joden waren.
zo ontstond er een splitsing tussen de ware joden die jezus volgden, waarmee het christendom begon, en degenen die hoogmoedig waren jegens hun Heer.
en ik heb volstrekt geen behoefte om je de huid vol te schelden, liefst breng ik je mee naar mijn hemel om met je te dansen en eeuwige leven en lol te hebben maar je wilt het blijkbaar niet. God is de bron van al het goede, en satan is verantwoordelijk voor al het slechte, hoewel hij niks anders kan dan menselijke zwakheden uitputten, en wat doe jij? mij is kwaad overkomen dus de bron van het goede kan in mijn anus?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 13:08
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 08-10-2005 @ 15:16 :
Wat het ook moge betekenen, wie de heilige geest lastert die gaat naar de hel. alle verdere godslasteringen worden vergeven.
hoe Hij oordeelt staat uitgebreid beschreven in het evangelie.
Complete onzin natuurlijk. Die "heilige geest zonde" die nooit vergeven zou worden is op 1001 manieren uit te leggen. Als ze beweerd God in haar anus te willen bewaren dan is dat geen zonde tegen de geest maar meer een gewone godslastering. Bovendien gaat jouw stellingname in tegen 'Hij die gelooft is gered' Stel dat onze godslasterende napoleonfan toch tot geloof komt. Dan kom jij even bij haar langs om haar te herinneren aan deze onvergefelijke zonde en haar te vertellen dat ze niet gered kan zijn? Je weet niet of God haar zonden vergeeft. Zijn oordeel staat niet uitgebreid beschreven in het evangelie overigens, maar dat is vrij subjectief.
Citaat:
KingOfGod schreef op 08-10-2005 @ 15:16 :
Ze mag blij zijn dat God haar een zon geeft om op haar te schijnen.
Kringredenering. Als je niet gelooft komt de zon op zonder God en heeft ze niets om dankbaar voor te zijn. Als je wel geloofd komt al het goede door God en heb je dus veel om dankbaar voor te zijn.
Zeggen tegen een ongelovige dat hij/zij dankbaar moet zijn voor de zon is erg kortzichtig en de slechtste manier van evangelisatie die er bestaat omdat het aangeeft dat je je niet in anderen kan verplaatsen en zo christenen afschildert als mensen die alleen met elkaar kunnen praten.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 13:35
Ursa
Avatar van Ursa
Ursa is offline
Zeg Napoleonfan, vraagje: geloof jij...

a. dat God bestaat en jij een hekel aan Hem hebt?

b. dat God niet bestaat?

c. dat God niet bestaat omdat ik in mijn leven zoveel geleden heb en God zou dat niet toelaten als Hij almachtig en goed was?

d. iets anders...


PS. Ik gebruik expres de frase 'geloof jij', omdat het wel of niet zeker zijn van Gods bestaan afhankelijk is van geloof.
__________________
HOMO HOMINI LVPVS (Hobbes)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 19:09
Napoleonfan
Avatar van Napoleonfan
Napoleonfan is offline
Citaat:
Ursa schreef op 09-10-2005 @ 13:35 :
Zeg Napoleonfan, vraagje: geloof jij...

a. dat God bestaat en jij een hekel aan Hem hebt?

b. dat God niet bestaat?

c. dat God niet bestaat omdat ik in mijn leven zoveel geleden heb en God zou dat niet toelaten als Hij almachtig en goed was?

d. iets anders...


PS. Ik gebruik expres de frase 'geloof jij', omdat het wel of niet zeker zijn van Gods bestaan afhankelijk is van geloof.
B. Want C is om mijn mening te beargumenteren. A is een optie die ik openlaat, en die zou dan in combinatie met C zijn. Maar in dat geval wil ik keiharde bewijzen zien.
__________________
Ik hou van jou Erwin <3
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 20:39
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 09-10-2005 @ 13:08 :
Complete onzin natuurlijk. Die "heilige geest zonde" die nooit vergeven zou worden is op 1001 manieren uit te leggen. Als ze beweerd God in haar anus te willen bewaren dan is dat geen zonde tegen de geest maar meer een gewone godslastering. Bovendien gaat jouw stellingname in tegen 'Hij die gelooft is gered' Stel dat onze godslasterende napoleonfan toch tot geloof komt. Dan kom jij even bij haar langs om haar te herinneren aan deze onvergefelijke zonde en haar te vertellen dat ze niet gered kan zijn? Je weet niet of God haar zonden vergeeft. Zijn oordeel staat niet uitgebreid beschreven in het evangelie overigens, maar dat is vrij subjectief.

verdraai mijn woorden niet. ik zeg niet dat zij de hg gelasterd heeft ik zeg slechts dat dat de enige zonde is die niet vergeven word leer lezen.
wat die uitleg betreft die is aan God ik leg die niet uit. en ja, ik hoop van harte dat ze berouwvol terugkomt naar de Heer.
Citaat:
Kringredenering. Als je niet gelooft komt de zon op zonder God en heeft ze niets om dankbaar voor te zijn. Als je wel geloofd komt al het goede door God en heb je dus veel om dankbaar voor te zijn.
Zeggen tegen een ongelovige dat hij/zij dankbaar moet zijn voor de zon is erg kortzichtig en de slechtste manier van evangelisatie die er bestaat omdat het aangeeft dat je je niet in anderen kan verplaatsen en zo christenen afschildert als mensen die alleen met elkaar kunnen praten.
niks kortzichtig niet geloven dat die zon van de God komt, dat is kortzichtig, of je nu gelooft of hel en eeuwig leven bestaat of niet, het bestaat. zo ook God die de zon schept.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 22:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 09-10-2005 @ 20:39 :
niks kortzichtig niet geloven dat die zon van de God komt, dat is kortzichtig, of je nu gelooft of hel en eeuwig leven bestaat of niet, het bestaat. zo ook God die de zon schept.
De Azteken vonden dat er elke dag een mens geofferd moest worden zodat de zon op kwam.

Ze hebben dat eeuwenlang gedaan, en waarempel, de zon kwam op.

De Azteken hadden dus gelijk.


Of is die redenatie, net als de redenatie dat god de zon heeft gemaakt, een die puur uit de lucht gegrepen en onwaar is?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Napoleonfan schreef op 08-10-2005 @ 21:23 :
Lol, win ik nu een geldprijs?
Nee, maar mijn respectmeter komt boven het nulpunt.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 22:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-10-2005 @ 22:48 :
Nee, maar mijn respectmeter komt boven het nulpunt.
Het valt me van je tegen dat ie niet doorgaat voor wat er achter deur drie zit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 00:07
0fd1ba6bef258b3
Avatar van 0fd1ba6bef258b3
0fd1ba6bef258b3 is offline
Citaat:
serieus bezig schreef op 03-10-2005 @ 14:56 :
hoe ga jij met god om in jouw dagelijks leven?
Ik roep 's ochtends altijd: 'hallooo God! Al wakker?'. Hij antwoordt dan nooit dus ik neem aan dat Hij altijd lang uitslaapt.
__________________
Je suis une calamité.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 10:33
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 09-10-2005 @ 20:39 :
verdraai mijn woorden niet. ik zeg niet dat zij de hg gelasterd heeft ik zeg slechts dat dat de enige zonde is die niet vergeven word leer lezen.
wat die uitleg betreft die is aan God ik leg die niet uit. en ja, ik hoop van harte dat ze berouwvol terugkomt naar de Heer.
Ik lees nu pas dat je op pagina 1 mijn opmerking niet begreep . Dan lopen we hopeloos vast natuurlijk.
jij: "je zal zelf degene zijn zonder een straaltje licht om deze woorden in eeuwige schaamte gehuld. "
Ik las daar een veroordeling tot de hel en vond dat je daarin geen gelijk had omdat God's oordeel veel ingewikkelder in elkaar zit dan 'jij lastert => hel'
Jouw verweer: 'wie de heilige geest lastert die gaat naar de hel'
Maar dat was dus niet bedoelt tegen napoleonfan, maar meer om mij iets over God's oordeel te vertellen.
Ik las het als aanval op napoleonfan en besloot eens in de tegenaanval te gaan

Hopelijk is nu alles duidelijk en begrijpen we elkaar weer?


Citaat:
KingOfGod schreef op 09-10-2005 @ 20:39 :
niks kortzichtig niet geloven dat die zon van de God komt, dat is kortzichtig, of je nu gelooft of hel en eeuwig leven bestaat of niet, het bestaat. zo ook God die de zon schept.
Natuurlijk bestaan die zaken voor ons, christenen. Maar als je met atheďsten wilt praten (wat je nogaleens doet op het forum omdat die lui denken op religie wat te zoeken te hebben) dan kan je je wel beroepen op jouw geloofs overtuigingen, maar die hebben zij niet. Voor hen praat je dus pure lucht en leegte. Sterker nog, ze krijgen het idee dat je niet met ze wilt praten omdat je eigenlijk een andere taal spreekt.

T_ID's voorbeeld is bruikbaar, als je het iets aanpast.
Een Azteken komt naar jou toe en vertelt je dat je hem dankbaar moet zijn omdat hij net de zon op heeft laten gaan. (hij heeft immers net een mens geofferd) Dan zeg jij ook: "nee, God laat de zon opgaan, je bent zinloos bezig met al dat offeren"
Evenzo zal de onvermoeibare atheďst op jou direct antwoorden "nee, de zon komt op doordat de aarde om zijn as draait en de kant waarop wij leven naar de zon draait. God dankbaar zijn is verspilde moeite" De ongelovigen op dit forum zijn echter niet onvermoeibaar en reageren dus wat geprikkeld op dergelijke opmerkingen. (alsof je elke dag een azteken aan je deur krijgt, op den duur hou je op met 'rustig uitleggen')
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 14:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Gelukkig krijg je geen Azteek () aan de deur omdat ze (praktisch) uitgestorven zijn, en hebben we de NASA om het zwaartekrachtverhaal toe te lichten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 15:04
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2005 @ 14:50 :
Gelukkig krijg je geen Azteek () aan de deur omdat ze (praktisch) uitgestorven zijn, en hebben we de NASA om het zwaartekrachtverhaal toe te lichten.
Azteek. Echt zo'n woord dat je niet elke dag gebruikt.
Het mag duidelijk zijn dat het een hypothetische situatie was.
NASA is een leuke bron als je wilt uitleggen dat God er niets mee te maken heeft. Maar dan komen de christenen gegarandeerd met 'God heeft alles geschapen' en zit je weer in een patstelling. Zullen we dat dus niet doen?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 15:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ergens moet je een grens stellen aan wat we willen verklaren, je kunt best beweren dat de zwaartekracht eigenlijk god is die overal links en rechts aan loopt te trekken, maar ja, dat komt in de praktijk op hetzelfde neer, dus daarover gaan bakkeleien zou nutteloos zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 15:10
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2005 @ 15:07 :
Ergens moet je een grens stellen aan wat we willen verklaren, je kunt best beweren dat de zwaartekracht eigenlijk god is die overal links en rechts aan loopt te trekken, maar ja, dat komt in de praktijk op hetzelfde neer, dus daarover gaan bakkeleien zou nutteloos zijn.
Er is vast een religie die dat als Godsbeeld heeft. Wat de christenen meestal bedoelen (en dat weet je ook best) is dat God de aarde en het helal en alles geschapen heeft en dus ook gezorgd heeft dat de zon op kan komen. Dat hij daar nu niet zoveel werk meer aan heeft doet daar niets aan af.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 20:57
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 08-10-2005 @ 21:41 :
de Joden? welke Joden? juist die farizeeen en geleerden die zichzelf kinderen
zo gedraag je je idd ja, als een farizeëer. Alles redeneer je terug naar de bijbel, en je laat totaal geen ruimte voor zelf na te denken. Wat ik er van mee heb gekregen is dat de Farizeeërs minstens zo bekrompen waren als jij nu...
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 11:16
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
kalinho schreef op 10-10-2005 @ 20:57 :
zo gedraag je je idd ja, als een farizeëer. Alles redeneer je terug naar de bijbel, en je laat totaal geen ruimte voor zelf na te denken. Wat ik er van mee heb gekregen is dat de Farizeeërs minstens zo bekrompen waren als jij nu...
ik ga er niet eens tegenin, ik laat dit aan God over, jij zal je schamen en geshockeerd zijn dat je me zo noemt.
ik vind mezelf in tegenstelling tot farizeeers niet echt rechtvaardig, ook al zegt God dat ik wel oke ben,
en ik ben evenmin belust op wraak.
verder gebruik ik de bijbel slechts als deur naar God
en omdat dat ook de enige manier is om te discusieren anders zeggen de ongelovigen hier dat ik gewoon maar ergens vanuit ga zonder dat iest geschreven staat...

Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 11:19.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 11:17
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 10-10-2005 @ 10:33 :
Ik lees nu pas dat je op pagina 1 mijn opmerking niet begreep . Dan lopen we hopeloos vast natuurlijk.
jij: "je zal zelf degene zijn zonder een straaltje licht om deze woorden in eeuwige schaamte gehuld. "
Ik las daar een veroordeling tot de hel en vond dat je daarin geen gelijk had omdat God's oordeel veel ingewikkelder in elkaar zit dan 'jij lastert => hel'
Jouw verweer: 'wie de heilige geest lastert die gaat naar de hel'
Maar dat was dus niet bedoelt tegen napoleonfan, maar meer om mij iets over God's oordeel te vertellen.
Ik las het als aanval op napoleonfan en besloot eens in de tegenaanval te gaan

Hopelijk is nu alles duidelijk en begrijpen we elkaar weer?

ja
met u kan ik praten.
Citaat:
Natuurlijk bestaan die zaken voor ons, christenen. Maar als je met atheďsten wilt praten (wat je nogaleens doet op het forum omdat die lui denken op religie wat te zoeken te hebben) dan kan je je wel beroepen op jouw geloofs overtuigingen, maar die hebben zij niet. Voor hen praat je dus pure lucht en leegte. Sterker nog, ze krijgen het idee dat je niet met ze wilt praten omdat je eigenlijk een andere taal spreekt.
tja maar dat is niet mijn schuld en probleem.
Citaat:
T_ID's voorbeeld is bruikbaar, als je het iets aanpast.
Een Azteken komt naar jou toe en vertelt je dat je hem dankbaar moet zijn omdat hij net de zon op heeft laten gaan. (hij heeft immers net een mens geofferd) Dan zeg jij ook: "nee, God laat de zon opgaan, je bent zinloos bezig met al dat offeren"
Evenzo zal de onvermoeibare atheďst op jou direct antwoorden "nee, de zon komt op doordat de aarde om zijn as draait en de kant waarop wij leven naar de zon draait. God dankbaar zijn is verspilde moeite" De ongelovigen op dit forum zijn echter niet onvermoeibaar en reageren dus wat geprikkeld op dergelijke opmerkingen. (alsof je elke dag een azteken aan je deur krijgt, op den duur hou je op met 'rustig uitleggen')
volgens mij komt die prikkelbaarheid ook maar vanwege een vatbaarheid voor boze geesten.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 13:16
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
deadlock schreef op 03-10-2005 @ 20:17 :
Wat is DAT dan voor reactie ... sorry hoor maar dat gaat nergens over. Je moet niet zomaar iemand woorden in de mond leggen.
Ik vind modeltreintjes een leuke bezigheid. Ik ga toch geen mensen op straat aanspreken en ze vertellen over mijn hobby? Daar hebben ze helemaal geen behoefte aan!


Goed nieuws! Religie: Doodsoorzaak nummer 1!

Weet je wat jij met je goede nieuws kan doen?



Volgens mijn eigen regels is het beter, dan kan ik me lam zuipen, af en toe eens flink van me af schelden en mezelf een slag in de rondte neuken.


Negeren gaat idd moeilijk met van die fundamentelisten als jij...


Ik geloof dat jij een gaatje in je hoofd hebt.


Tussen de normen en waarden, staat daar alsjeblieft niet iets als: Laat een ander in zijn waarde en met rust?
Met modeltreintjes hebben die mensen niets te maken. Met het christendom wel, in de ogen van christenen. Dat jij VIND dat je er niks mee te maken hebt kan wel zo zijn, maar leef je voor de verandering eens in in een Christen.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 13:17
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
God in mijn leven negeert me trouwens.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 21:55
Henk Biertank
Avatar van Henk Biertank
Henk Biertank is offline
ik had laatst zo'n gaaf stukje gelezen over god en een steen, een redenatie waaruit je kon aflezen dat god niet almachtig was..maar ben m'n verdomme kwijt
__________________
Save an animal be a cannibal
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 16:58
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
Kan God een steen maken die hij niet kan optillen.
Een 'M.C. Escher-achtige' zinsconstructie, die niet te beantwoorden is.
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Henk Biertank schreef op 22-10-2005 @ 21:55 :
ik had laatst zo'n gaaf stukje gelezen over god en een steen, een redenatie waaruit je kon aflezen dat god niet almachtig was..maar ben m'n verdomme kwijt
Die discussie is recent geweest hier op religie.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 06:23
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 13-10-2005 @ 13:17 :
God in mijn leven negeert me trouwens.


Christenen hebben echt een totaal ander beeld van God dan Moslims.
Jullie lijken God als een gelijke te zien, met wie je kan converseren enzo. Dat beschouw ik persoonlijk als arrogantie.
Wij praten alleen tegen God wanneer we aan het bidden, smeken of aan het danken zijn. Maar verwachten geen antwoord terug ofzo. God is bij ons dan ook geen gelijke, maar iets dat boven alles uitgestegen zit waarmee wij mensen niet eens zijn te vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 09:54
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-10-2005 @ 06:23 :


Christenen hebben echt een totaal ander beeld van God dan Moslims.
Jullie lijken God als een gelijke te zien, met wie je kan converseren enzo. Dat beschouw ik persoonlijk als arrogantie.
Wij praten alleen tegen God wanneer we aan het bidden, smeken of aan het danken zijn. Maar verwachten geen antwoord terug ofzo. God is bij ons dan ook geen gelijke, maar iets dat boven alles uitgestegen zit waarmee wij mensen niet eens zijn te vergelijken.
Dat zou best eens kunnen . De kerstening van Europa gebeurde grotendeels door haastwel individuele ondernemingen van missionarissen in een gebied met een hele zut heidenen, die in een meer gelijke god geloofden; tenminste in een god die iets terugdeed als je een offer bracht. In ieder geval, de missionarissen moesten zwaar onderhandelen welke delen van het oude (heidense) geloof opgenomen konden worden in hhet christndeom (kerken staan bijvoorbeeld vak op plaatsen die voor de heidenen heilig waren).
Ik kan me voorstellen dat dat bij Islam, met een sterker centraal gezag, veel minde rhet geval was.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-10-2005 @ 06:23 :


Christenen hebben echt een totaal ander beeld van God dan Moslims.
Jullie lijken God als een gelijke te zien, met wie je kan converseren enzo. Dat beschouw ik persoonlijk als arrogantie.
Wij praten alleen tegen God wanneer we aan het bidden, smeken of aan het danken zijn. Maar verwachten geen antwoord terug ofzo. God is bij ons dan ook geen gelijke, maar iets dat boven alles uitgestegen zit waarmee wij mensen niet eens zijn te vergelijken.
We beschouwen God niet als een gelijke van de mens. Maar als onze Schepper maar tegelijkertijd als onze Vader.
Het punt is dat christenen geloven dat ze rechtvaardig zijn verklaard door het bloed van de Jezus en dus recht voor God staan. De last van de zonde is daarmee weg.
Het is trouwens niet zo dat christenen geen ontzag voor God hebben.
Ik had ergens gelezen of gehoord. Bij moslims is de relatie met God als slaaf-Heer. Bij christenen Vader-kind.
(slaaf=Heer geldt echter ook voor christenen).
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 22:29
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 13-10-2005 @ 13:16 :
Met modeltreintjes hebben die mensen niets te maken. Met het christendom wel, in de ogen van christenen. Dat jij VIND dat je er niks mee te maken hebt kan wel zo zijn, maar leef je voor de verandering eens in in een Christen.

Met God hebben die mensen niets te maken. Met het modeltreintjes wel, in de ogen van modeltreintjes liefhebbers. Dat jij VIND dat je er niks mee te maken hebt kan wel zo zijn, maar leef je voor de verandering eens in in een modeltreintjes liefhebber.

Zie, andersom kan het ook...


On-topic: God heeft helemaal niets in mijn leven te zoeken... Tenminste niet die van: 'onze vader die in hemelen zijt, zijn naam zijt geheiligd enz enz enz enz'
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 22:44
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
Orpa schreef op 24-10-2005 @ 22:29 :
On-topic: God heeft helemaal niets in mijn leven te zoeken... Tenminste niet die van: 'onze vader die in hemelen zijt, zijn naam zijt geheiligd enz enz enz enz'
Als ik die god niet nodig heb in mijn leven om gelukkig te kunnen zijn is dat toch alleen maar prima... Het betekend dat ik niet iemand anders verantwoordelijk laat zijn voor mijn geluk, en zelf verantwoordelijk ben voor mijn verdriet... K zou me er aardig ziek van gaan voelen... Ik doe helemaal niets voor mijn eigen geluk, allemaal werk van n ander...
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:31
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 10-10-2005 @ 10:33 :
Ik lees nu pas dat je op pagina 1 mijn opmerking niet begreep . Dan lopen we hopeloos vast natuurlijk.
jij: "je zal zelf degene zijn zonder een straaltje licht om deze woorden in eeuwige schaamte gehuld. "
Ik las daar een veroordeling tot de hel en vond dat je daarin geen gelijk had omdat God's oordeel veel ingewikkelder in elkaar zit dan 'jij lastert => hel'
Jouw verweer: 'wie de heilige geest lastert die gaat naar de hel'
Maar dat was dus niet bedoelt tegen napoleonfan, maar meer om mij iets over God's oordeel te vertellen.
Ik las het als aanval op napoleonfan en besloot eens in de tegenaanval te gaan

Hopelijk is nu alles duidelijk en begrijpen we elkaar weer?



Natuurlijk bestaan die zaken voor ons, christenen. Maar als je met atheďsten wilt praten (wat je nogaleens doet op het forum omdat die lui denken op religie wat te zoeken te hebben) dan kan je je wel beroepen op jouw geloofs overtuigingen, maar die hebben zij niet. Voor hen praat je dus pure lucht en leegte. Sterker nog, ze krijgen het idee dat je niet met ze wilt praten omdat je eigenlijk een andere taal spreekt.

T_ID's voorbeeld is bruikbaar, als je het iets aanpast.
Een Azteken komt naar jou toe en vertelt je dat je hem dankbaar moet zijn omdat hij net de zon op heeft laten gaan. (hij heeft immers net een mens geofferd) Dan zeg jij ook: "nee, God laat de zon opgaan, je bent zinloos bezig met al dat offeren"
Evenzo zal de onvermoeibare atheďst op jou direct antwoorden "nee, de zon komt op doordat de aarde om zijn as draait en de kant waarop wij leven naar de zon draait. God dankbaar zijn is verspilde moeite" De ongelovigen op dit forum zijn echter niet onvermoeibaar en reageren dus wat geprikkeld op dergelijke opmerkingen. (alsof je elke dag een azteken aan je deur krijgt, op den duur hou je op met 'rustig uitleggen')
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:33
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
@Henk Biertank, een hele goede beredenatie idd (God--->steen)

Gelukkig volgden er een aantal goede weerleggingen.
Sorry, maar ik vind die uitspraak echt een hele simpele uitvlucht.
__________________
Veramerikanisering alom!

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 15:36.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 11:04
Verwijderd
Ik geloof niet in 'god' en als ie wel ooit heeft bestaan heeft ie ons allemaal allang opgegeven. Kan hem moeilijk ongelijk geven
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 02:08
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
?

Beetje jammer dat de ongelovigen deze vraag niet serieus kunnen beantwoorden...

Ik probeer iedere dag contact te maken met god. Het geeft me het gevoel alsof ik de wereld deel samen met alles.
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 11:25
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Green Day schreef op 12-02-2006 @ 16:13 :
naamzoek gevonden!

het begint irritant te worden hoevaak ik mn naam terug vind op t forum :\
Ga weg alsjeblieft.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 15:49
mafkaazs
mafkaazs is offline
mensen.. eigenlijk zijn we allemaal gek.
god bied ons een eeuwig leven aan, alles wat we moeten doen is de kleine periode van ongeveer 80 jaar naar hem luisteren

en wat doen we..

we gaan in die 80 jaar onze eigen zin doen om daarna eeuwig gemarteld te worden in de hel

en als je niet gelooft dat god bestaat... kijk naar buiten, denk je dat dat allemaal uit het niets is ontstaan?? dat de planeten allemaal precies in hun baan blijven??
__________________
want o zo lief had god de wereld dat hij zijn eniggeboren zoon gegeven heeft opdat een ieder die in hem gelooft een eeuwig leven heeft
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 17:11
sIly2
sIly2 is offline
Citaat:
en als je niet gelooft dat god bestaat... kijk naar buiten, denk je dat dat allemaal uit het niets is ontstaan?? dat de planeten allemaal precies in hun baan blijven??
helemaal mee eens.. Ik vind het scheppingsverhaal een stuk logischer klinken dan een oerknal. Er was niets alleen een paar moleculen en daaruit kan dan zomaar van alles voortkomen? Dacht het niet. En daarbij wil ik de evolutietheorie niet ontkrachtigen alleen het ontstaan van de aarde vind ik totaal niet aannemelijk volgens deze theorie.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 17:36
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
sIly2 schreef op 22-02-2006 @ 17:11 :
helemaal mee eens.. Ik vind het scheppingsverhaal een stuk logischer klinken dan een oerknal. Er was niets alleen een paar moleculen en daaruit kan dan zomaar van alles voortkomen? Dacht het niet. En daarbij wil ik de evolutietheorie niet ontkrachtigen alleen het ontstaan van de aarde vind ik totaal niet aannemelijk volgens deze theorie.
Als je er totaal niets van begrijpt, is het begrijpelijk dat je het niet logisch vindt klinken. Dat ligt echter aan jouw onwetendheid.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Bart Klink schreef op 22-02-2006 @ 17:36 :
Als je er totaal niets van begrijpt, is het begrijpelijk dat je het niet logisch vindt klinken. Dat ligt echter aan jouw onwetendheid.
ipv hem te wijzen op zijn onwetendheid zou je hem ook het 'juiste' duidelijk kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 17:54
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Narcotic schreef op 22-02-2006 @ 17:47 :
ipv hem te wijzen op zijn onwetendheid zou je hem ook het 'juiste' duidelijk kunnen maken.
Ik heb geen zin om hier een crusus astronomie, geologie en evolutiebiologie te gaan geven.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 18:08
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
mafkaazs schreef op 22-02-2006 @ 15:49 :
mensen.. eigenlijk zijn we allemaal gek.
god bied ons een eeuwig leven aan, alles wat we moeten doen is de kleine periode van ongeveer 80 jaar naar hem luisteren

en wat doen we..

we gaan in die 80 jaar onze eigen zin doen om daarna eeuwig gemarteld te worden in de hel

en als je niet gelooft dat god bestaat... kijk naar buiten, denk je dat dat allemaal uit het niets is ontstaan?? dat de planeten allemaal precies in hun baan blijven??
tja zo kan je het ook bekijken
ook al zon redenatie van niets.

De planeten blijven allemaal in hun baan vanwege bewegingssnelheid en het feit dat massa andere massa aantrekt.
Dus je beweert dat je beter maar kunt gaan geloven, anders kom je in de hel?

dus:
..................God bestaat........................God bestaat niet

Gelovige.........hemel......................................niets

Ongelovige.....hel..........................................niets

nou dan, ik zou zeggen:"Zet je tentje op bij mekka, en bid vol vuur allah is groot"



(sorry van die puntjes, maar anders laat hij het niet op de goede manier zien)
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 01:11
Verwijderd
Citaat:
mafkaazs schreef op 22-02-2006 @ 15:49 :
eeuwig gemarteld worden in de hel
Ik geloof niet op die manier in de hel. Klinkt ook tamelijk bruut voor een vredelievende God, die alle mensen lief heeft zoals Hij Zijn Zoon liefheeft én heeft opgeoffererd. Niet?

Bovendien als je gelovig bent trekt God je huis niet voor. Een moordenaar is een moordenaar. Een dief is een dief. Een goed persoon is een goed persoon, ongeacht of je geloofd in God of niet. Iemand die goed zijn leven doorbrengt zal ook in de nieuwe wereld worden toegelaten. Tenzij je God afwijst. (Laten we zeggen als je voor Hem staat, als Hij Zijn oordeel over je velt.)

Een persoon die niet in God geloofd, of een persoon die weigerd te geloven is een wereld van verschil. Meestal is het het eerste geval. Die mensen willen het best geloven mits ze genoeg 'bewijs' hebben meegemaakt in hun leven. Commentaar als: "brand in de hel" help niet om te overtuigen. En dat is al vele malen aangetoont.

-Excuses voor grammaticafouten. Ik weet dat ik er veel maak.-

Laatst gewijzigd op 23-02-2006 om 01:22.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 09:36
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 23-02-2006 @ 01:11 :
Bovendien als je gelovig bent trekt God je huis niet voor.
geen van hun zonden ziet hij aan, al waren ze zwarter dan de nacht, hij zal ze maken als witte sneeuw . jezus offer is nog altijd volmaakt.

Citaat:
Een moordenaar is een moordenaar. Een dief is een dief. Een goed persoon is een goed persoon, ongeacht of je geloofd in God of niet.
waarom is dit arrogantie. zou god juist niet onrechtvaardig zijn als hij zou handelen naar onze daden? waarom ben jij beter dan een overgeleverde moordenaar? overgeleverd en jij misschien bewaard; fijn voor jou, dankt god, waar komt het goede vandaan?

Citaat:
Iemand die goed zijn leven doorbrengt zal ook in de nieuwe wereld worden toegelaten. Tenzij je God afwijst. (Laten we zeggen als je voor Hem staat, als Hij Zijn oordeel over je velt.)
ik denk dat je dan niet al te veel meer in te brengen hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 18:31
kimberly-18
Avatar van kimberly-18
kimberly-18 is offline
kunnen we geen nieuwe regel op dit forum maken?

een christen verteld zijn mening maar bekeerd niet

en een niet christen verteld zijn mening maar vervloekt niet?

iets in die richting?

er is echt geen normaal gesprek te voeren hier hoor!!

pff...

nou ja, God in mijn leven??

dat is leven volgens de bijbel... niet alleen de 10 geboden, maar alles wat in de bijbel staat..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 20:23
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik ben wel (oprecht) benieuwd naar de momenten waarop Christenen in contact komen met god, hoe dat contact geschiedt en vooral wat daarbij de gevoelens zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 23:39
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
God krijgt in mijn leven een plek naast het monster van Loch Ness en de Yeti. Er zijn vage aanwijzingen die op hun bestaan zouden kunnen duiden, maar ik heb geen idee of ze echt zijn of niet. Ik laat het volledig in het midden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 00:43
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 23-02-2006 @ 09:36 :
geen van hun zonden ziet hij aan, al waren ze zwarter dan de nacht, hij zal ze maken als witte sneeuw . jezus offer is nog altijd volmaakt.
Dus iedereen komt in de hemel. Dolle pret. Geloof verkondigen heeft geen zin meer. Hoera.

Citaat:
=zwart wit= schreef op 23-02-2006 @ 09:36 :
waarom is dit arrogantie. zou god juist niet onrechtvaardig zijn als hij zou handelen naar onze daden? waarom ben jij beter dan een overgeleverde moordenaar? overgeleverd en jij misschien bewaard; fijn voor jou, dankt god, waar komt het goede vandaan?
Citaat:
=zwart wit= schreef op 23-02-2006 @ 09:36 :
ik denk dat je dan niet al te veel meer in te brengen hebt.
Ik zou de bijbel maar wat beter lezen, vooral Openbaringen. God zal op het eind van déze aarde elk mens oordelen. Judgement Day. De rest van die vragen zijn niet te beantwoorden. Ik weet niet hoe God oordeelt. Dat is Zijn taak waar niemand iets van weet.

En nee, je hebt niets in te brengen op het eind. God weet alles.
Voelt eens beetje cheesy om te zeggen, maar ja. Zo denk ik erover.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 00:47
Verwijderd
Citaat:
kimberly-18 schreef op 23-02-2006 @ 18:31 :
kunnen we geen nieuwe regel op dit forum maken? Een christen verteld zijn mening maar bekeerd niet. En een niet christen verteld zijn mening maar vervloekt niet? Er is echt geen normaal gesprek te voeren hier hoor!!
Citaat:
kimberly-18 schreef op 23-02-2006 @ 18:31 :
Dat is leven volgens de bijbel... niet alleen de 10 geboden, maar alles wat in de bijbel staat.
Waar heb je het over? Ik heb geen idee in ieder geval. Opheldering gevraagt. Ik hoef trouwens toch niet in elke reply te zetten dat ik ook maar mijn gedachtes op digitaal papier probeer te zetten he?

Leven volgens de bijbel? Zoals? De 10 geboden zie ik als kern. De rest is veel uitleg en vooral voorbeelden en wijze uitspraken van Jezus. Noem eens wat voorbeelden.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 00:48
Verwijderd
Citaat:
kimberly-18 schreef op 23-02-2006 @ 18:31 :
dat is leven volgens de bijbel... niet alleen de 10 geboden, maar alles wat in de bijbel staat..
Wat doe je dan nog op dit forum? Er zijn heksen om dood te maken, of heb je Exodus overgeslagen toen je de bijbel las?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 00:55
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-02-2006 @ 20:23 :
Ik ben wel (oprecht) benieuwd naar de momenten waarop Christenen in contact komen met god, hoe dat contact geschiedt en vooral wat daarbij de gevoelens zijn.
Ik ook eigenlijk. Zo kan ik me een voorbeeld herinneren van categesatie. (Waar ik nooit mee verder ben gegaan, ik ben het niet eens met het hele belijden. En ik had geen zin om al die voorgekauwde koek te slikken.) Enfin, er was een meisje die helemaal omschreef wat er met haar gebeurd was en hoe ze was bekeerd. Nederlands Gereformeerd trouwens. Ze vertelde dat ze nog nooit iets met God te maken wilde hebben, blabla levensverhaal, en dat ze plotseling als het ware: "een bak met liefde" over haar heen kreeg. Da's een quote. Ik vond het wel interessant maar ik kon er niets mee. En tot op vandaag de dag heb ik, helaas, nooit zo'n spitituele ervaring meegemaakt. Best stom, terwijl ik hier post enzo over de bijbel. Maar ik geloof wel in God, maar niet zo stabiel denk ik. Ik lees veel erover en leef zoals ik denk dat het goed is met de bijbel in de hand. Maar niet dat ik me vastklemp aan die bijbel.

Wow, dikke lap tekst. Zoals altijd typ ik meer dan ik gepland had.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie god heeft veel gezichten
=zwart wit=
71 26-06-2008 19:04
Verhalen & Gedichten Brief aan God
Verwijderd
8 28-12-2005 13:01
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 19:06
Verhalen & Gedichten Lees en keur dit (Een nieuw leven herschreven)
lestat080
11 27-11-2004 19:30
Levensbeschouwing & Filosofie de agnosticus
Rerisen Phoenix
45 09-02-2003 00:40
Verhalen & Gedichten Pijn in mijn leven, liefde in mijn leven, waarom
louis84
1 07-11-2001 17:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.