Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2006, 16:46
Claire F
Claire F is offline
Hallo,

Ik heb jullie hulp nodig denk ik. Ik heb via internet een bong gekocht en hij lijkt zo'n beetje op deze van het plaatje:



Maar ik weet niet helemaal hoe ik hem moet gebruiken. Ik had gehoopt dat het geleverd werd met een gebruiksaanwijzing, maar dat is niet zo. Ik hoop dat iemand hier me uit kan leggen hoe ik hier wiet/hasj mee kan roken.

(Hoeveel water stop ik erin? Waar moet de wiet/hasj in? Hoe krijg je rook naar binnen? En waar en hoe bevestig je die 'screens'?)

Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2006, 16:56
Verwijderd
De wiet leg je in het buisje dat uitsteekt. Het water vul je tot boven de onderkant van dat buisje, maar onder het gat dat je vooraan ziet. Je steekt de dope aan, houdt je duim op dat gat en ademt in (aan de bovenkant). Dan zuig je de rook de waterpijp (en je longen) in. Nu kan je je duim van dat gat afhalen en de rook die achter is gebleven inhaleren. Capisce?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 17:05
wann
Avatar van wann
wann is offline
Dat kleine buisje dat op het plaatje aan de linkerkant in de bong steekt gaat dus een stuk de bong in. Het water moet in ieder geval tot boven het uiteinde van dat buisje komen, maar onder het kleine gaatje dat er een stukje boven zit blijven (het 'shothole').

Aan het uiteinde van dat buisje aan de buitenkant van de bong, zit een (in dit geval) glazen 'kom-vormig' dingetje (in het Engels de bowl genoemd). Als die zeg maar een platte bodem heeft, dan kun je daar gewoon je pipe-screen in doen, waarbij je zorgt dat deze mooi aangedrukt zit (zodat er geen wiet/hasj/as onderdoor komt). Als de bowl meer trechtervormig is, past een pipe-screen er iets moeilijker in. Als je met een schaar vanaf de rand van de screen een knip richting het middelpunt van de screen zet, kun je de screen ook mooi trechtervormig maken. Hierbij is het even zoeken naar hoe diep je in de screen moet knippen, zodat de trechter meer of minder scherp wordt.

De wiet/hasj moet dus in de bowl, op de screen, geplaatst worden.

Bij het hijsen van de bong moet je je mond zeg maar 'binnen' de opening van het grote uiteinde plaatsen, zo dat alles goed afsluit en er geen lucht langs je wangen kan ontsnappen.

Als je je duim op de shothole houdt terwijl je hijst, kun je grotere/diepere hijsen nemen. Als je tegen het einde van een hijs nog even je vinger van het shothole afhaalt, krijg je alle rook die nog in de bong hangt binnen.

Tip: als je de wiet/hasj wilt aansteken, kun je het beste eerst aan de bong beginnen te hijsen voordat je het vuur er bij houdt. Als je eerst het vuur er bij houdt en dan gaat hijsen, gaat je vuurtje vaak snel uit.

Veel succes/plezier.

Laatst gewijzigd op 23-05-2006 om 17:09.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 17:46
Claire F
Claire F is offline
Heey,

Echt heel erg bedankt voor de uitleg. Ik heb het net even uitgeprobeerd met wat shag en eerst lukte het niet echt, maar ik heb het nu helemaal door, best wel tof. Zonder jullie hulp had het echt niet gegaan.

Maar uhm, als ik er echt wiet/hasj mee wil roken, kan ik het dan gewoon puur erin doen of kan ik het dan beter met wat shag doen zodat het beter brandt?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 18:18
wann
Avatar van wann
wann is offline
Als je het zonder shag rookt, moet er een vrij groot gedeelte van de wiet/hasj 'aan' zijn zodat het wel redelijk lang blijft branden (maar nog steeds niet zo lang als bij een joint/wanneer je er shag bij hebt gedaan). Ook word ik er stoneder/higher van als ik zonder shag rook (of ik beeld me dat in, maar dat werkt ook, hehe).

Als je voor mengen gaat hoef je minder vaak/slechts 1 keer aan te steken en ligt de ervaring waarschijnlijk iets dichter bij het roken van een joint, als je voor puur gaat moet je hem wat vaker aansteken (tenzij een groot deel aan het smeulen is) en slaat het waarschijnlijk harder in.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 16:54
ko3n
Avatar van ko3n
ko3n is offline
gewoon helemaal geen shag in doen , als je er goede stroperige hash in doet blijft hij als het goed is gewoon aan hoor, en zo veel werk is het niet ff bijbranden tog??
__________________
Noerdeee
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 19:32
Claire F
Claire F is offline
Oohh man, ik heb net een kwartier geleden de waterpijp uitgeprobeerd met hasj en deze blow-ervaring is total anders dan alle vorige keren dat ik ooit geblowd heb. Een joint roken is net als 1 bacardi breezer drinken, terwijl met de waterpijp ähnelt es op het drinken van een halve fles whiskey. Dit lijkt echt op harddrugs of zo, zo heftig.

Alleen m'n keel is nu echt verbrand, dat is minder tof...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 19:38
ko3n
Avatar van ko3n
ko3n is offline
yo man als je je keel verbrand hebt dan heb iets niet goed gedaan want het doel van een "bong" is dat de rook door het water gaat en dat je "koude"rook inademt en dat je je keel dus niet verbrand.... had je er wel water in zitten???
__________________
Noerdeee
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 19:46
Claire F
Claire F is offline
Ja, er zat wel water in, maar de rook werd pas in m'n keel heet of zo, en ik ademde toch nauwelijks rook uit, heel vreemd...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 20:12
Verwijderd
Sommige mensen zijn er gevoeliger voor, ook al is de rook een beetje gekoeld (te veel koeling is ook niet goed, dan slaan de werkzame stoffen in het water neer). Rook irriteert je slijmvliezen, daar doe je weinig aan.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 21:07
wann
Avatar van wann
wann is offline
Je kunt eventueel proberen om bij het hijsen van de bong de rook eerst alleen je mond in te halen, en het dan na een paar seconden 'echt' je longen inhalen. Dat is lichter voor je keel; doe ik ook altijd als ik het om de een of andere reden geen goed idee vind om de rook direct te inhaleren.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 14:12
GoddessOfDesire
Avatar van GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
gewoon hard sucken, niet langzaam
\
des te vaker je het doet, des te minder het brand in je keel
niks aant handje, hebben alle beginners
__________________
Neuken? Dat is toch een soort vingeren maar dan met een penis?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 17:22
Hoii
Avatar van Hoii
Hoii is offline
probeer ook s bier ipv water en wel gwoon wiet of shag
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 21:32
herz
herz is offline
bier is echt kut, want dat gaat schuimen. Probeer sterke drank.

ohja ga niet zitten op je bong, zo is de mijne overleden .
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 20:34
bakbeest
bakbeest is offline
Citaat:
herz schreef op 28-05-2006 @ 22:32 :
bier is echt kut, want dat gaat schuimen. Probeer sterke drank.

ohja ga niet zitten op je bong, zo is de mijne overleden .
n1


bongs zijn echt wel vet dat vind ik een stuk leuker dan blowen en je wordt echt mega stoned
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 15:36
DaFrostyOne
Avatar van DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
Claire F schreef op 23-05-2006 @ 18:46 :
Heey,

Echt heel erg bedankt voor de uitleg. Ik heb het net even uitgeprobeerd met wat shag en eerst lukte het niet echt, maar ik heb het nu helemaal door, best wel tof. Zonder jullie hulp had het echt niet gegaan.

Maar uhm, als ik er echt wiet/hasj mee wil roken, kan ik het dan gewoon puur erin doen of kan ik het dan beter met wat shag doen zodat het beter brandt?
Ligt eraan wat voor chillum je erbij heb zitten.. Als het zo'n chillum is die op het plaatje te zien is, die zijn om joints te roken via die pijp.

Als je een andere hebt (waar randjes van binnen zitten) moet je even gaasjes aanschaffen en deze onder het randje wippen. Deze zijn voor 3 euro te koop (gaasjes+chillum).

En gewoon lekker puur roken, niks geen tabak erbij
__________________
Terug van weggeweest?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 23:45
Claire F
Claire F is offline
Om een joint in dat pijpje te doen heb ik nog niet geprobeerd, ik heb wel geprobeerd om er puur hasj of wiet in te roken, maar dit ging niet echt goed. Het lukte niet echt om het te branden (maar misschien doe ik er te weinig in of kan ik er niet helemaal bij met het vuur). Ik heb het (de hasj) ook gewoon verbrokkeld erin gedaan, net zoals je dat ook doet als je een joint draait, maar ik weet niet, is het beter om er een groot stuk in te doen of zo?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Claire F schreef op 07-06-2006 @ 00:45 :
Om een joint in dat pijpje te doen heb ik nog niet geprobeerd, ik heb wel geprobeerd om er puur hasj of wiet in te roken, maar dit ging niet echt goed. Het lukte niet echt om het te branden (maar misschien doe ik er te weinig in of kan ik er niet helemaal bij met het vuur). Ik heb het (de hasj) ook gewoon verbrokkeld erin gedaan, net zoals je dat ook doet als je een joint draait, maar ik weet niet, is het beter om er een groot stuk in te doen of zo?
Ik vind het fijner om er gewoon een top in te leggen, heb ook het gevoel dat deze dan beter brand en ook niet in een hijs kortgerookt is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-06-2006, 10:25
Orpheus
Orpheus is offline
Probeer eens rum in plaats van water.

Dan ga je echt wijs dromen... (A)
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 10:49
j0ell0s
Avatar van j0ell0s
j0ell0s is offline
oofffnieett
__________________
[ freakin' naugty ]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Problemen met blowen
Toneless
24 31-01-2010 19:22
Drugs & Alcohol [Waterpijp]Hash fikt niet
Verwijderd
20 31-01-2008 00:22
Drugs & Alcohol waterpijp/bong maken
gewoonmax
14 24-08-2007 17:52
Drugs & Alcohol Waterpijp?
Verwijderd
26 17-03-2006 20:16
Drugs & Alcohol Het grote IK-ZIT-STONED-ACHTER-DE-COMPUTER topic deel 2
Wasp
499 27-05-2003 00:02
Drugs & Alcohol Makkelijk dubbel filter (bij sommige waterpijpen)
Verwijderd
6 02-08-2002 10:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.