Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2004, 17:08
Nictel
Nictel is offline
nou doe jij alles onderbouwd en normaal maar het gaat mij meer om de mensen die posten zoals bijvoorbeeld Ghost:

Citaat:
Als je in sprookjes wilt geloven is dat jouw probleem..
Citaat:
Ken je al wat magische spreuken dan? Hokus pokus, pilatus pas!
Daar is niemand bij geholpen en ik vind t nogal kinderachtig "Get a life" maar jah voor sommige mensen is dat hun leven maar das een ander verhaal.

Dus ik had er even bij moeten zeggen dat ik de belachelijke posts bedoelde, sorry voor het misverstand
Advertentie
Oud 25-08-2004, 17:46
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
oke, no problem
Oud 25-08-2004, 17:53
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-08-2004 @ 15:27 :
[B]Het ging meer om het idee, maar hou je dan eens bezig met de volgende stelling: op een planeet aan de andere kant van het universum bestaat een planeet waar aapachtige wezens met 9 armen en 5 benen leven.Maar ik ben niet onder de indruk van dergelijke 'bewijzen'.
Ik ben er weldegelijk van onder de indruk, waarschijnlijk heb jij niet gezien wat ik gezien heb
Oud 25-08-2004, 17:57
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Nictel schreef op 25-08-2004 @ 17:28 :
Wat doen al die NIET- mystieke mensen op een forum dat er over gaat?





Ook geloof ik wel dat er een soort jezus heeft bestaan maar dat ie gewoon op 14 april is geboren in een normaal huis zei dat ie de zoon van god is en iedereen m om een of andere reden geloofden maar toen er achter kwamen dat ie maar wat aan t kletsen was en m toen hebben gekruisigd voor ketter. En dat opnieuw opstaan en terug komen is er om heen gekomen door de jaren.
Zelf geloof ik dat niet maar het is een goed punt
Oud 25-08-2004, 18:03
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Een ander punt wat ik heel raar vind....

Ik zat vroeger dus op een christelijke basisschool (ja ze zijn er nog)

maandag morgen half 9, de juf vertelt een verhaal wat weliswaar veel te moeilijk is voor de kinderoortjes, maar er op neer komt dat: zoveel miljoen jaar geleden heeft God de wereld en de mensen geschapen.

Die middag 1 uur, geschiedenisles. De juf vertelt een verhaal over wat weliswaar veel te moeilijk is voor de kinderoortjes, maar er op neer komt dat: zoveel miljoen jaar geleden is de wereld ontstaan en langzaam zijn gemuteerde apen veranderd in mensen.


Die middag half 4 school is afgelopen...
De kindertjes begrijpen er geen ene (.........) meer van.
mensen wordt toch eens wakker het is of het 1 of het ander maar als je kinderen zo onderwijs geeft is het ook vragen om een domme maatschappij. Zelf geloof ik in het eerste overigens.

Ik hoop dat dit voldoende on-topic was.... maar het zit al jaren in mn hoofd...
Oud 25-08-2004, 19:48
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 25-08-2004 @ 16:08 :
Als er een God (en voor mij ook een Godin) bestaat, waarom zou Jezus dan niet bestaan?
je bent gewoon niet zeker van je geloof . kijk, ik geloof het andersom niet. ik heb niet het idee van: ik geloof in Jezus maar waarom zouden de God & Godin niet kunnen bestaan?
Oud 25-08-2004, 19:51
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Big M schreef op 25-08-2004 @ 19:03 :
Een ander punt wat ik heel raar vind....

Ik zat vroeger dus op een christelijke basisschool (ja ze zijn er nog)

maandag morgen half 9, de juf vertelt een verhaal wat weliswaar veel te moeilijk is voor de kinderoortjes, maar er op neer komt dat: zoveel miljoen jaar geleden heeft God de wereld en de mensen geschapen.

Die middag 1 uur, geschiedenisles. De juf vertelt een verhaal over wat weliswaar veel te moeilijk is voor de kinderoortjes, maar er op neer komt dat: zoveel miljoen jaar geleden is de wereld ontstaan en langzaam zijn gemuteerde apen veranderd in mensen.


Die middag half 4 school is afgelopen...
De kindertjes begrijpen er geen ene (.........) meer van.
mensen wordt toch eens wakker het is of het 1 of het ander maar als je kinderen zo onderwijs geeft is het ook vragen om een domme maatschappij. Zelf geloof ik in het eerste overigens.

Ik hoop dat dit voldoende on-topic was.... maar het zit al jaren in mn hoofd...
jouw juf is dus gewoon achterlijk . haar geloof zal zelf ook wel mee vallen denk ik . als zij 2 verschillende dingen zegt... dan vind ik dat best wel raar. waarschijnlijk geloofd ze er zelf dus ook niks van. ik geloof ook in het 1e eigenlijk. (Mephostophilis, niet gelijk beginnen te schreeuwen om bewijzen en zeggen dat het niet kan, we weten dat je een overtuigde atheist bent )
Oud 25-08-2004, 22:22
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 25-08-2004 @ 20:51 :
jouw juf is dus gewoon achterlijk . haar geloof zal zelf ook wel mee vallen denk ik . als zij 2 verschillende dingen zegt... dan vind ik dat best wel raar. waarschijnlijk geloofd ze er zelf dus ook niks van. ik geloof ook in het 1e eigenlijk. (Mephostophilis, niet gelijk beginnen te schreeuwen om bewijzen en zeggen dat het niet kan, we weten dat je een overtuigde atheist bent )
Ach ja zo ging dat vroeger, de juf kreeg een briefje van hogere hand waarop stond wat voor les ze moest geven en ze zal het wel uit een boekje hebben of zow... Het scheve eraan vind ik overigens dat die lijn gewoon wordt voortgezet in het middelbaar onderwijs. Ik krijg het nog steeds op die manier voorgeschoteld.

Anyway, fijn om te weten dat ik niet de enige gelovige hier ben
Oud 25-08-2004, 22:31
Verwijderd
Ik vind dat geloven voor de simpele man is.
Oud 25-08-2004, 22:38
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Citaat:
Nictel schreef op 25-08-2004 @ 18:08 :
nou doe jij alles onderbouwd en normaal maar het gaat mij meer om de mensen die posten zoals bijvoorbeeld Ghost:





Daar is niemand bij geholpen en ik vind t nogal kinderachtig "Get a life" maar jah voor sommige mensen is dat hun leven maar das een ander verhaal.

Dus ik had er even bij moeten zeggen dat ik de belachelijke posts bedoelde, sorry voor het misverstand
Wat is die 'Ghost' een sukkel!
Oud 25-08-2004, 22:44
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 24-08-2004 @ 19:01 :
Neen...
ga toch slapen, jij weet geeneens wat een gggggggristen is.
Rooms-Katholiek is een subgroep van het Gristendom slimpie..
Oud 26-08-2004, 10:29
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Reverend schreef op 25-08-2004 @ 23:31 :
Ik vind dat geloven voor de simpele man is.
Hoe bedoel je de simpele man, de gene die de werkelijkheid niet onder ogen durft te zien?
Oud 26-08-2004, 12:25
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Big M schreef op 26-08-2004 @ 11:29 :
Hoe bedoel je de simpele man, de gene die de werkelijkheid niet onder ogen durft te zien?
De persoon die ervoor kiest om een van de theorieen als waar en ondiscussieerbaar aan te nemen zodat er verder niet meer hoeft te worden nagedacht.
Oud 26-08-2004, 14:36
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 26-08-2004 @ 13:25 :
De persoon die ervoor kiest om een van de theorieen als waar en ondiscussieerbaar aan te nemen zodat er verder niet meer hoeft te worden nagedacht.
De theorieen zijn lang niet allemaal waar en veel verhalen uit de bijbel zijn dan ook figuurlijk naar mijn mening. Als ik een eigen geloof zou ontwikkelen dan zou dat anders zijn dan het christendom, maar het zou er wel op lijken. Ik sta altijd open voor discussie en er zijn ook verhalen waarbij ik mijn vraagtekens heb. Ik heb het beslist niet wezenloos zonder na te denken over genomen, het is slechts nadenkstof wat over is gebleven van mijn opvoeding en waarmee ik een eigen manier van geloven heb gecreeerd, hetgeen iets afwijkend is ten opzichte van het christendom maar er wel onder valt. Als jij denkt dat ik niet nadenk en gewoon denk: "Ach als ik geloof dan komt het wel goed" dan heb je het mis.
Oud 26-08-2004, 17:00
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Big M schreef op 26-08-2004 @ 15:36 :
De theorieen zijn lang niet allemaal waar en veel verhalen uit de bijbel zijn dan ook figuurlijk naar mijn mening. Als ik een eigen geloof zou ontwikkelen dan zou dat anders zijn dan het christendom, maar het zou er wel op lijken. Ik sta altijd open voor discussie en er zijn ook verhalen waarbij ik mijn vraagtekens heb. Ik heb het beslist niet wezenloos zonder na te denken over genomen, het is slechts nadenkstof wat over is gebleven van mijn opvoeding en waarmee ik een eigen manier van geloven heb gecreeerd, hetgeen iets afwijkend is ten opzichte van het christendom maar er wel onder valt. Als jij denkt dat ik niet nadenk en gewoon denk: "Ach als ik geloof dan komt het wel goed" dan heb je het mis.
ik zei niet dat jij de simpele man was
Oud 26-08-2004, 21:10
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 26-08-2004 @ 18:00 :
ik zei niet dat jij de simpele man was
okeej
Oud 26-08-2004, 23:13
Verwijderd
Hmmh, I don't know, maar het wordt wel steeds minder.
Oud 27-08-2004, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 25-08-2004 @ 18:53 :
Ik ben er weldegelijk van onder de indruk, waarschijnlijk heb jij niet gezien wat ik gezien heb
Nee... Kun jij aantonen dat het geen waanbeelden (of leugens) zijn dan?
Oud 27-08-2004, 11:05
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-08-2004 @ 11:52 :
Nee... Kun jij aantonen dat het geen waanbeelden (of leugens) zijn dan?
Nee, dat kan ik niet aantonen.

Daarom is precies de reden waarom er steeds minder gelovigen zijn.

Andersom: kan jij aantonen hoe de mens is ontstaan? Ja, uit de aap, maar daar voor?
Oud 27-08-2004, 11:11
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Selien schreef op 27-08-2004 @ 00:13 :
Hmmh, I don't know, maar het wordt wel steeds minder.
Dat denk ik ook jah. Maar ik heb het idee dat het niet nog veel minder wordt. Ten eerste omdat een aantal geloofgroepen (vooral moslims) niet snel minder gelovig worden. (je ziet wat ze er allemaal voor over hebben). Maar een ander punt is dat de aarde zijn langste tijd heeft gehad. Al die kernwapens en luchtvervuiling gaan ons opbreken, en het zou me niets verbazen als ik het einde van de wereld nog ga meemaken.
Oud 27-08-2004, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 27-08-2004 @ 12:05 :
Nee, dat kan ik niet aantonen.

Daarom is precies de reden waarom er steeds minder gelovigen zijn.
Er zijn steeds minder gelovigen omdat de welvaart in de wereld stijgt.
Citaat:
Andersom: kan jij aantonen hoe de mens is ontstaan? Ja, uit de aap, maar daar voor?
*zucht* Nee, de mens is niet ontstaan "uit de aap".

Lees een boek over evolutietheorie ofzo, dat bespaart mij een hoop tijd. Of kijk eens in het Populaire Wetenschappen-forum, daar zal ook wel wat staan.
Oud 27-08-2004, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 27-08-2004 @ 12:11 :
Dat denk ik ook jah. Maar ik heb het idee dat het niet nog veel minder wordt. Ten eerste omdat een aantal geloofgroepen (vooral moslims) niet snel minder gelovig worden. (je ziet wat ze er allemaal voor over hebben). Maar een ander punt is dat de aarde zijn langste tijd heeft gehad. Al die kernwapens en luchtvervuiling gaan ons opbreken, en het zou me niets verbazen als ik het einde van de wereld nog ga meemaken.
Ja, kernwapens zijn echt levensgevaarlijk.
Oud 27-08-2004, 11:44
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-08-2004 @ 12:39 :
Ja, kernwapens zijn echt levensgevaarlijk.
Ok, ok, misschien klonk ik wat te voorbarig, maar een ongelukje is snel gebeurd.
Oud 27-08-2004, 11:45
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-08-2004 @ 12:38 :
[B]Er zijn steeds minder gelovigen omdat de welvaart in de wereld stijgt.*zucht* Nee, de mens is niet ontstaan "uit de aap".

Lees een boek over evolutietheorie ofzo, dat bespaart mij een hoop tijd. Of kijk eens in het Populaire Wetenschappen-forum, daar zal ook wel wat staan.
Dan is mij 12 jaar lang het verkeerde geleerd
Oud 27-08-2004, 14:29
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Big M schreef op 27-08-2004 @ 12:44 :
Ok, ok, misschien klonk ik wat te voorbarig, maar een ongelukje is snel gebeurd.
wat je zegt, een ongelukje, niet het einde van de wereld
Oud 27-08-2004, 15:22
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 25-08-2004 @ 20:48 :
je bent gewoon niet zeker van je geloof . kijk, ik geloof het andersom niet. ik heb niet het idee van: ik geloof in Jezus maar waarom zouden de God & Godin niet kunnen bestaan?
Inderdaad, ik ben niet zo heel zeker van mijn geloof. Ik ken niemand die in een God en een Godin gelooft en mijn familie gelooft niet --> ik kan er dus niet echt met iemand over praten. Dat hoopte ik hier te kunnen doen
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 27-08-2004, 16:58
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 27-08-2004 @ 16:22 :
Inderdaad, ik ben niet zo heel zeker van mijn geloof. Ik ken niemand die in een God en een Godin gelooft en mijn familie gelooft niet --> ik kan er dus niet echt met iemand over praten. Dat hoopte ik hier te kunnen doen
Ik geloof weliswaar niet helemaal het zelfde, maar als je wat kwijt wilt, kom met mij praten!
Oud 27-08-2004, 19:16
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Ghost schreef op 25-08-2004 @ 23:44 :
Rooms-Katholiek is een subgroep van het Gristendom slimpie..
wie deelt dat in. ik niet. ik vindt ook van niet.

maar ik vindt wel meer tenslotte .
Oud 27-08-2004, 19:38
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 27-08-2004 @ 20:16 :
wie deelt dat in. ik niet. ik vindt ook van niet.

maar ik vindt wel meer tenslotte .
ik vind*

een t achter de stam behalve als ik ervoor of ik of jij erachter staat

Oud 27-08-2004, 19:45
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 27-08-2004 @ 20:16 :
wie deelt dat in. ik niet. ik vindt ook van niet.

maar ik vindt wel meer tenslotte .
ja, weet ik veel wat jij vindt,
waarom weet ik dan geeneens wat een christen is? een rooms-katholieke man is toch echt wel een christen.. ik heb 6 jaar op een streng gereformeerde school gezeten for god's sake... als ik zoiets nu nog fout zou hebben!
Oud 27-08-2004, 19:46
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 27-08-2004 @ 20:16 :
wie deelt dat in. ik niet. ik vindt ook van niet.

maar ik vindt wel meer tenslotte .
Toch is het zo, want dat is de algemeen geaccepteerde definitie. En dan doet het er helemaal niet toe wat jij vindt, wat vindten ook mag zijn.
Oud 27-08-2004, 20:01
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-08-2004 @ 20:46 :
Toch is het zo, want dat is de algemeen geaccepteerde definitie. En dan doet het er helemaal niet toe wat jij vindt, wat vindten ook mag zijn.
jaja, ik vindT het niet. maar ik heb niet gezegd dat het niet zo is. alleen mijn vindten he?! dat is mijn probleem.

wat doen we nou altijd weer vervelend en zeikerig
Oud 27-08-2004, 20:21
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 27-08-2004 @ 21:01 :
jaja, ik vindT het niet. maar ik heb niet gezegd dat het niet zo is. alleen mijn vindten he?! dat is mijn probleem.
Citaat:
Ghost schreef op 23-08-2004 @ 16:25 :
Katholiek = Christelijk hoor
Citaat:
GanzenVeer schreef op 24-08-2004 @ 19:01 :
Neen...
ga toch slapen, jij weet geeneens wat een gggggggristen is.
Of vind je straks ook dat het 'ik vindt' is, en moeten de mensen die 'ik vind' schrijven maar weg.....
Oud 27-08-2004, 20:26
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Ghost schreef op 27-08-2004 @ 21:21 :
Of vind je straks ook dat het 'ik vindt' is, en moeten de mensen die 'ik vind' schrijven maar weg.....
dat is eigenlijk wel mijn hoofddoel ja
maar dat mag je niet door vertellen
Oud 27-08-2004, 20:51
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Neuh, 95% gelooft hier eerder in elfjes
Oud 27-08-2004, 20:56
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 27-08-2004 @ 21:01 :
wat doen we nou altijd weer vervelend en zeikerig
Oud 27-08-2004, 21:06
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Okeeej, jongens en meisjes het is weer lekker gezellig op het forum!

Maar goed, @Shitonya (dacht eerst dat het een japanse naam was, nu zie ik pas wat je bedoelt )wat versta je onder elfjes dan? Gewoon alle geloven?
Oud 27-08-2004, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 27-08-2004 @ 22:06 :
Okeeej, jongens en meisjes het is weer lekker gezellig op het forum!

Maar goed, @Shitonya (dacht eerst dat het een japanse naam was, nu zie ik pas wat je bedoelt )wat versta je onder elfjes dan? Gewoon alle geloven?
Hahaha, geweldig.

Probeer eens de zoekfunctie.
Oud 28-08-2004, 15:07
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Big M schreef op 27-08-2004 @ 17:58 :
Ik geloof weliswaar niet helemaal het zelfde, maar als je wat kwijt wilt, kom met mij praten!
Haha thn-x-
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 28-08-2004, 20:24
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 28-08-2004 @ 16:07 :
Haha thn-x-
No problem

en @Mephostophilis: Dat mogen ze van mij zelf wel zeggen hoor daar is dit topic toch voor?
Oud 03-09-2004, 17:15
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Zijn er hier trouwens nog mensen die sex na het huwelijk willen...?


denk niet dat ik het ga halen.... (niet arrogant bedoeld want zooo lekker ben ik nou ook weer niet )
Oud 03-09-2004, 17:18
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Nee, dat soort dingen maken me niet zoveel uit. Waarom zou je tot het huwelijk wachten
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 03-09-2004, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 03-09-2004 @ 18:15 :
Zijn er hier trouwens nog mensen die sex na het huwelijk willen...?
voor, na en tijdens
Oud 04-09-2004, 00:15
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 03-09-2004 @ 18:18 :
Nee, dat soort dingen maken me niet zoveel uit. Waarom zou je tot het huwelijk wachten
daarom what s the problem...
Oud 04-09-2004, 00:17
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
fosje schreef op 03-09-2004 @ 19:21 :
voor, na en tijdens
klinkt niet slecht... alleen tijdens.... hoe wil je dat ehm... realiseren?
Oud 04-09-2004, 12:42
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Big M schreef op 03-09-2004 @ 18:15 :
Zijn er hier trouwens nog mensen die sex na het huwelijk willen...?


denk niet dat ik het ga halen.... (niet arrogant bedoeld want zooo lekker ben ik nou ook weer niet )
de meeste mensen willen seks na het huwelijk

sorry.

waarom wil je het zelf dan eigenlijk wel?
Oud 04-09-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 04-09-2004 @ 01:17 :
klinkt niet slecht... alleen tijdens.... hoe wil je dat ehm... realiseren?
hmm wacht nu ik het na lees klinkt het idd wel vaag, ik bedoelde meer tijdens het gehele huwelijk en NA als in mocht het ooit weer over gaan
Oud 04-09-2004, 22:10
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
fosje schreef op 04-09-2004 @ 14:46 :
hmm wacht nu ik het na lees klinkt het idd wel vaag, ik bedoelde meer tijdens het gehele huwelijk en NA als in mocht het ooit weer over gaan
ik vat ook alles zo letterlijk op.....
Oud 08-09-2004, 15:50
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 26-08-2004 @ 13:25 :
De persoon die ervoor kiest om een van de theorieen als waar en ondiscussieerbaar aan te nemen zodat er verder niet meer hoeft te worden nagedacht.
goed gezegd.

ik verwijs 1 keer naar een citaat van Marilyn Manson; 'God is just a statistic.'

dat er zoveel mensen zijn die erin geloven maakt het realistischer.

en op de vraag of 95% hier 'gelooft'zeg ik; als je aan de meeste mensen (jongeren) vraagt waar ze in geloven zijn ze vaak niet christelijk maar zeggen ze iets als; 'ik geloof wel dat er íets is' dat gedoe
Oud 08-09-2004, 17:37
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 08-09-2004 @ 16:50 :
goed gezegd.

ik verwijs 1 keer naar een citaat van Marilyn Manson; 'God is just a statistic.'

dat er zoveel mensen zijn die erin geloven maakt het realistischer.

en op de vraag of 95% hier 'gelooft'zeg ik; als je aan de meeste mensen (jongeren) vraagt waar ze in geloven zijn ze vaak niet christelijk maar zeggen ze iets als; 'ik geloof wel dat er íets is' dat gedoe
Als je een stukje terug leest in dit forum kan je mijn reactie erop zien. Overigens, van die Marilyn moet ik niks hebben, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Geloof jij eigenlijk in iets? maakt niet uit wat
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquête geloof onder jongeren
bokbier
27 20-04-2011 15:10
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloven? De uitverkiezing
Mr.Mark
45 27-12-2010 09:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Worden gelovigen voorgetrokken?
Gatara
120 15-02-2007 11:55
Levensbeschouwing & Filosofie Andere kijk op het geloof
Moonlight fairy
5 26-12-2004 09:44
Levensbeschouwing & Filosofie [B]Geloven of gewoon NIET geloven??![/B]
Rachida1986
0 29-01-2004 20:43
Levensbeschouwing & Filosofie Geloof: Kwaad of niet?
nps
1 28-10-2002 16:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.