Oud 16-01-2002, 17:17
muckymouse
Avatar van muckymouse
muckymouse is offline

Ik zit nu in 5 havo, en ben 16 jaar. Ik heb nog helemaal geen idee van wat ik later wil met me leven. Ik ben al naar verschillende voorlichtingen etc geweest, maar telkens heb ik niet zoiets van "dit is het"
Ik weet gewoon niet wat ik wil met me leven, en m'n toekomstbeeld wordt dan ook steeds waziger. Aan de ene kant denk ik "ik zie dan wel wat er gebeurd".
Maar aan de andere kant voel ik me steeds wanhopiger worden, wat als ik het nu allemaal verkloot voor de rest van me toekomst?
Vaak heb ik daarom het idee dat alles wat ik nu op school doe toch voor nix is, dat ik toch het verkeerde zal kiezen, en dat ik er eigenlijk maar beter helemaal mee kan kappen, en maar wat rond te zwerven ofzo.

is er iemand die dit herkent?

__________________
www.wijwillenmeer.tk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2002, 17:25
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
geloof me dat komt zeer vaak voor.. heel veel jongeren kampen met dat probleem (ik incluis)

maar maak je neit te veel zorgen het is een algemeen bekend verschijnsel al heel lang... het komt wel goed

*knuff*
__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 17:59
dystopia
dystopia is offline
Hebben we meer mensen ik ook. Zelf twijfel ik tussen 2 duidelijke wegen welke beide hobbies van me zijn.

Wat je kunt doen: een test doen. Op 3 MAVO/HAVO/VWO kregen wij op school een beroepentest. Nou was dat een erg globale test, maar bij bijv. een psycholoog kun je een uitgebreide test laten doen die je kan helpen. Weet je misschien wel al welke richting je ongeveer op wilt? Want je hebt toch een profiel moeten kiezen op de HAVO?

Je kunt ook folders bestellen, naar open dagen gaan en dat soort. Ik vind zelf open dagen niet zo leuk ik zie 't als headhunten. Persoonlijk zou ik je dan ook de tip willen geven: laat je niet zo snel ompraten en probeer een eigen indruk te creeren.

Succes gewenst!!!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 18:17
missPurpleFlower
missPurpleFlower is offline
Tip: http://www.fontys.nl/fit/welcome.asp

Dat is een hele goede interessetest, met zo'n 70 vragen over van alles en nog wat.
Het resulteert in een enorme lijst opleidingen op volgorde die bij jou zouden kunnen passen. Mijn moeder heeft um ook eens voor de grap gedaan en bij haar stond op nummer 1 de opleiding die ze heeft gevolgt.... Dus het klopt aardig denk ik zo...

Succes!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 18:33
Verwijderd
Die test klopt wel, hetgeen dat ik wil gaan doen zat er bij Leuke test
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 18:36
muckymouse
Avatar van muckymouse
muckymouse is offline
ja kijk dat is nou precies t probleem

ik heb zat testen gedaan, wijzen allemaal t zelfde uit, ik moet iets met dieren doen.

maaaaaarrrrr
ik heb dus in de 3e het verkeerde profiel gekozen. Toen dacht ik er helemaal nog niet bij na, niet zo vreemd ook ik was toen 13/14
+ daar kwam nog eens bij dat dat op onze school helemaal niet goed begeleid werd. Dus zit ik met een profiel opgescheept waar ik haast nix mee kan. iig niet wat ik leuk vindt
__________________
www.wijwillenmeer.tk
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 19:20
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
Ik herken het probleem. Ik weet het ook totaal niet wat ik wil. En ook mijn voorlichting over de havo is slecht geweest. Ik ben zelf op mavo begonnen maar en zo verder gegaan. Maar niemand en ook echt niemand had ons wat verteld [ met ons bedoel ik mezelf en mijn ouders] wat de profielen in hielden. Ik moest met mijn moeder die gelukkig mee was gekomen [ hoefde niet eigelijk] een 15 minuten beslissen welk profiel terwijl ik niet eens wist wat wb1,2 was. Eerst een verkeerd profiel gekozen en uiteindelijk voor dat jaar net begon van profiel veranderd. Ben blij dat ik dat gedaan heb. Maar ik weet echt niet wat ik hierna wil doen. Echt niet.
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 18:14
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Wordt er ook stilaan zot van!!! En ik moet men keuze nog rapper maken dan jou denk ik... Heb er echt geen flauw benul van en pieker me er zot over Maandag doe ik ook een CLB test waaruit je kan afleiden wat je interesses zijn enzo... Hoop dat dat zal helpen..
__________________
~Voor je liefhebt moet je leren door de sneeuw te lopen zonder voetsporen achter te laten~ ][/Me >DEADLY< in love with my babeh ;)] O_o
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hoe maak je BEWUST de juiste studiekeuze?
Cas Kramers
1 08-03-2012 08:08
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? #113
Verwijderd
500 14-11-2010 23:46
Levensbeschouwing & Filosofie Alwetend en almachtig kan niet samen
anarchypower
62 10-08-2007 13:44
Algemene schoolzaken Toekomstbeeld
Otjez
4 10-09-2006 14:44
Liefde & Relatie Toekomstbeeld
spemmey
22 21-06-2005 15:59
Levensbeschouwing & Filosofie De ideale toekomstige samenleving?
Isa
41 14-11-2002 20:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.