Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2002, 17:42
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Ik ga ook eens een poging wagen met een stelling:

Mensen met een ander uiterlijk dan in de Westerse wereld als knap wordt ervaren (bruutweg: minder knappe mensen of 'lelijke' mensen) zullen zich eerder afzetten tegen mode-beelden ed., omdat ze zich al dan niet bewust realiseren zich niet te kunnen meten aan de 'Westerse idealen en ideeën van schoonheid'. Je zult daarom in het hokje met 'alternatievelingen' minder 'knappe' (zie beschrijving in het begin van deze stelling ) mensen aantreffen, dan mensen die zich wel graag spiegelen aan de 'standaard'.

Geen flames, etc, gewoon een punt om een stevige discussie om heen te bouwen. Ik hoop dat ik mijn bedoeling of mening een beetje duidelijk naar voren heb kunnen brengen...

[edit]
Aanvulling:
Stelling, bekeken van de andere kant: 'Knappe mensen' zullen eerder geneigd zijn de mode te volgen dan 'minder knappe mensen'...

Nogmaals: Erg zwart-wit, maar daar is het ook slechts een stelling voor ...

Laatst gewijzigd op 13-06-2002 om 18:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2002, 17:49
shanli
shanli is offline
eerst zeg je dat knappe mensen zich afzetten tegen het mode beeld en dan zeg je dat je in het hokje alternatievelingen minder knappe mensen vindt
Ik snap hem echt niet
of ben ik gewoon dom
__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 17:55
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Huh, dit is erg raar, mijn eerste post is anders dan dat ik hem gepost heb. Zal even het één en ander verbeteren....
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 18:00
shanli
shanli is offline
aaaah,nu snap ik hem,euhmz,ja,kweet het niet,ik denk niet dat het zo is,mss zijn minder knappe mensen wel meer geneigd om zich te (proberen) spiegelen aan het 'ideale' omdat ze dan misschien het gevoel hebben om geaccepteerd te kunnen worden
euhmz,verder vind je ook echt knappe mensen in het hokje alternatievelingen *denkt aant maart,masj,aisa,myrthe,...*,dus ik denk niet echt dat het aan knap of niet knap ligt.
__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 18:08
Dy|_uCK
Avatar van Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
well.. ik word alternatief genoemd, en ook wel knap.. dussehm volgens die mensen klopt je stelling niet ?
__________________
*8ballcrew* I just stop breathing for a few minutes and everybody jumps to conclusions.. *8ballcrew*
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 18:09
Verwijderd
zeker waar imho
niet per def, maaar zit wat in ja
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 18:10
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
shanli schreef:

euhmz,verder vind je ook echt knappe mensen in het hokje alternatievelingen *denkt aant maart,masj,aisa,myrthe,...*
Daar ging mijn stelling niet over, het gaat er mee over of dit meer de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen of dat het verband tussen een uiterlijk dat past bij het ideaal-beeld en de lifestyle er helemaal niet is.... (Shit hee, wat een zin, lees maar 2x ).
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 18:11
SpiT
Avatar van SpiT
SpiT is offline
het is dus nu officieel bewezen dat alternatieve mensen lelijk zijn?? ok dan...je moet nu niet alleen punk/rock/metal/whatever luisteren om 'alternatief' te worden maar je moet ook nog eens lelijk zijn...
__________________
..'cause we all get tired. I mean eventually there is nothing left to do but sleep.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 18:12
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
SpiT schreef:
het is dus nu officieel bewezen dat alternatieve mensen lelijk zijn?? ok dan...je moet nu niet alleen punk/rock/metal/whatever luisteren om 'alternatief' te worden maar je moet ook nog eens lelijk zijn...
Lees nou eens goed voordat je reageert.... Tjees....
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 18:26
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Interessante stelling.

Ik geloof dat er wel een link bestaat, puur uit ervaring. Bij ons op school voldoen de 'alto's' voor het grootste niet aan de eisen van Westerse schoonheid. De een vindt ze echter lelijker/knapper dan de ander, waardoor het ook aan factoren als kleding en uitstraling kan liggen.
Bovendien denk ik dat je niet alles op 't uiterlijk moet gooien. Mensen met een alternatieve lifestyle zijn (naar mijn ervaring) vaak erg intelligent en filosofisch ingesteld. Door een grote behoefte aan nadenken komen eerder de zwakke punten in onze maatschappij naar boven, en ook de behoefte zich daar tegen af te zetten.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 18:36
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
Citaat:
konflict schreef:
Interessante stelling.

Ik geloof dat er wel een link bestaat, puur uit ervaring. Bij ons op school voldoen de 'alto's' voor het grootste niet aan de eisen van Westerse schoonheid. De een vindt ze echter lelijker/knapper dan de ander, waardoor het ook aan factoren als kleding en uitstraling kan liggen.
Bovendien denk ik dat je niet alles op 't uiterlijk moet gooien. Mensen met een alternatieve lifestyle zijn (naar mijn ervaring) vaak erg intelligent en filosofisch ingesteld. Door een grote behoefte aan nadenken komen eerder de zwakke punten in onze maatschappij naar boven, en ook de behoefte zich daar tegen af te zetten.
ik kan wel een boel gaan tiepen maar ik wilde eigenlijk precies hetzelfde melden als konflict, dus we doen het met een geweldige quote..
__________________
.... You do. You're our mommy. You know what today is? It's mommy's day!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 19:19
Verwijderd
het is wel zo dat mooie slanke mensen eerder de neiging hebben om zichzelf in een lipleesbroek (copyright cenmslut) en een topje van twee vierkante centimeter te hijsen.. maar ik denk toch dat je lifestyle veel meer afhangt van je verleden, en niet van je uiterlijk. ik ken veel alternatievelingen die toch echt ontzettend knap zijn.. (masha noemt geen namen)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 20:00
utopian me
utopian me is offline
jemig.... moet ik weer eens ff na gaan denken.....
misschien zit er wel wat in, maar wat shanli zei zou ook wel wat inzitten als dat de stelling zou zijn , daar bedoel ik dan mee dat minder knappe mensen zich juist zouden proberen te spiegelen aan modebeelden zodat ze niet te erg opvallen of redelijk omdat die kleding "mooi" zou zijn, en juist de knappe mensen zoiets hebben van 'zo valt het niet op hoe knap ik ben' en zich dus juist alternatiever zouden gaan kleden...

maargoed, persoonlijk denk ik toch dat dit soort dingen als er al enigzins waarheid in zit (er zit vast wel ergens een klein verband in) hooguit in de pubertijd afspeelt en op hogere leeftijd toch alleen maar aan je smaak ligt... ik zou wanneer ik mezelf heel lelijk zou vinden namelijk niet vol kunnen houden me of juist heel erg aan de mode te spiegelen of heel alternatief kleden terwijl ik dat niet echt mooi zou vinden.. hetzelfde geld voor wanneer ik mezelf heel knap zou vinden... en mensen die zich alternatief kleden hebben vaak ook een ander soort uitstraling en dat is weer o.a. denk ik dan door hun andere kijk evt over het leven en andere meningen die dan ook gelden over wat mooi en lelijk is..
oef, en ik vond dat verhaal van konflict erg goed klinken trouwens..
jemig, sorry voor dit onbenullig lange antwoord....
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 20:22
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
utopian me schreef:

maargoed, persoonlijk denk ik toch dat dit soort dingen als er al enigzins waarheid in zit (er zit vast wel ergens een klein verband in) hooguit in de pubertijd afspeelt en op hogere leeftijd toch alleen maar aan je smaak ligt... ik zou wanneer ik mezelf heel lelijk zou vinden namelijk niet vol kunnen houden me of juist heel erg aan de mode te spiegelen of heel alternatief kleden terwijl ik dat niet echt mooi zou vinden.. hetzelfde geld voor wanneer ik mezelf heel knap zou vinden... en mensen die zich alternatief kleden hebben vaak ook een ander soort uitstraling en dat is weer o.a. denk ik dan door hun andere kijk evt over het leven en andere meningen die dan ook gelden over wat mooi en lelijk is..
oef, en ik vond dat verhaal van konflict erg goed klinken trouwens..
jemig, sorry voor dit onbenullig lange antwoord....
Allereerst: Proficiat!
Verder: Smaak krijg je niet, maar ontwikkel je. In de pubertijd ga je langzaam je eigen mening vormen ed, maar duidelijk onderscheid tussen een eigen mening en meelopen is er voor veel mensen nog niet. Ik weet zeker dat er een groot aantal mensen zichzelf 'alto' noemen (en even vantevoren dolblij roepen: ik hoor nergens bij, ik ben mezelf... ik ben alto) omdat dat op dit moment stiekem ook een 'mode'-verschijning is.
Het ontwikkelen van je smaak gaat geleidelijk, niet voor niets dat iedereen afgeeft op nieuwe mode-hypes, maar na een seizoen onbewust zelf ook meeloopt en het ook daadwerkelijk mooi gaat vinden.
Deze hele stelling geldt denk ik vooral ook voor de mensen die je al dan niet bewust meelopen met de massa, maar ondertussen roepen alternatief te zijn. Ook hier is 'meelopen' niet echt een juist woord . Stiekem heb ik het idee dat 'alto' zijn voor een bepaalde groep mensen onbewust een erg makkelijke uitvlucht is.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 20:44
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
SpiritX schreef:

Allereerst: Proficiat!
Verder: Smaak krijg je niet, maar ontwikkel je. In de pubertijd ga je langzaam je eigen mening vormen ed, maar duidelijk onderscheid tussen een eigen mening en meelopen is er voor veel mensen nog niet. Ik weet zeker dat er een groot aantal mensen zichzelf 'alto' noemen (en even vantevoren dolblij roepen: ik hoor nergens bij, ik ben mezelf... ik ben alto) omdat dat op dit moment stiekem ook een 'mode'-verschijning is.
Het ontwikkelen van je smaak gaat geleidelijk, niet voor niets dat iedereen afgeeft op nieuwe mode-hypes, maar na een seizoen onbewust zelf ook meeloopt en het ook daadwerkelijk mooi gaat vinden.
Deze hele stelling geldt denk ik vooral ook voor de mensen die je al dan niet bewust meelopen met de massa, maar ondertussen roepen alternatief te zijn. Ook hier is 'meelopen' niet echt een juist woord . Stiekem heb ik het idee dat 'alto' zijn voor een bepaalde groep mensen onbewust een erg makkelijke uitvlucht is.
dank u!
oke, en verder..... dat 'alto' zijn is misschien voor een bepaalde groep mensen een erg gemakkelijke uitvlucht, maar dat is eerder voor de mensen die veel vrienden hebben die ook 'alto' zijn.. die mensen zullen idd gewoon meelopen en daardoor alto zijn en zo misschien dan een alternatieve smaak krijgen wat dan dus niks te maken zou hebben met of je knap of lelijk zou zijn.
wanneer je geen vrienden hebt die alternatief zijn is het denk ik geen gemakkelijke uitvlucht. het is natuurlijk wel zo dat je dan zoiezo al als 'anders' zou worden gezien en het daardoor minder raar is dat je er verder ook niet zo 'volgens europese begrippen' mooi uit zou zien. maar toch heb je dan denk ik ook veel moed nodig om je zo te kleden doordat er dan toch meer mensen naar je zouden kijken, maar je hebt denk ik idd misschien wel gelijk dat mensen dan niet zo opletten of je aan de westerse schoonheidsideeen voldoet... een makkelijke uitvlucht lijkt het me dan echter niet..
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 22:03
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik denk dat mensen zodra ze niet voldoen aan wat word gezien als perfectie,dat ze naar iets anders grijpen...iets waarin ze wel kunnen uitblinken en waar ze wel worden gerespecteerd.
En het is gewoon zo dat alternatieve mensen daar vaak minder om geven...knap zijn en een vwo diploma is niet waar je op word beoordeeld,en dat is denk ik ook waarom sommige mensen vannuit het niets omkeren van gewone kleren naar alternatieve kleding.
Maar dat het gros van 'alternatievelingen' lelijk zou zijn ben ik het niet mee eens,ik ken heel wat echt mooie alternatief gekleede
mensen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 22:37
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Ik denk dat d'r wel een kern van waarheid in zit. Wie weet heeft het wel niet eens zo veel met lelijkheid te maken, maar meer met een gebrek aan zelfvertrouwen (mensen die zichzelf lelijk vinden dus) ..en idd daarmee samenhangend het denken niet te kunnen voldoen aan de westerse normen voor schoonheid..en mensen zich daarom weer wat anders gaan kleden..

En over het feit dat veel "alternatieve" mensjes filosofischer en intelligenter ingesteld zijn...dat geld maar voor een klein deel van de mensjes.. ik zit zelf ook gigantisch veel te filosoferen..tsjah doe vwo5 dus zou je kunnen zeggen dat ik intelligent ben..
Maar vraag me ergens ook af of dat filosoferen niet juist een gevolg is van het eerst genoemde feit, die onzekerheid. --> aparter kleden zorgt dr snel voor dat je op een niet zo prettige manier achter de niet zo fijne eigenschap van de meeste mensen komt: beoordelen op uiterlijk. En als je daar echt over na gaat denken kom je vanzelf bij veel meer "minpunten" van de mens, onze cultuur etc... gaat lopen bedenken hoe het beter kan etc etc..

Maar aan de andere kant, ik was eigenlijk m'n hele leven al een denkertje...ben me destijds (jaar of 5 geleden) "aparter" gaan kleden om er bij te horen (hmm hard to admit) ... ..een combinatie dus

Over het volgen van de mode door "knappe" mensen.. ja ik denk wel dat veel "knappere" mensen sneller de mode zullen volgen. Maar het kan ook de andere kant op werken..knappe mensen hebben meer zelfvertrouwen, zullen dus misschien ook meer juist hun eigen stijl gaan volgen.. (en die kan dan dus alternatief zijn)

...hmm lange reply
__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 22:52
Verwijderd
Hmmz als ik het goed begrijp zijn volgens de stelling "alternatievelingen" vaak lelijker. Hmmz kan ik me niet echt in vinden, meisjes die ik wel eens op straat zie lopen en "alternatief" zijn vind ik er vaak juis erg knap uitzien. Toeval?

Misschien is het juist zo dat men in het algemeen mensen die modebewust zijn al mooier vinden door de kleding...fout fout fout
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-06-2002, 22:57
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Waarom zou je je willen meten aan het perfectionistische praktisch onhaalbare Westerse schoonheidsideaal? (dat trouwens voor een groot deel bepaald wordt door cosmeticagiganten en modereuzen.)

Wake up, smell reality. (it stinks)
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 23:24
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Hmmz als ik het goed begrijp zijn volgens de stelling "alternatievelingen" vaak lelijker. Hmmz kan ik me niet echt in vinden, meisjes die ik wel eens op straat zie lopen en "alternatief" zijn vind ik er vaak juis erg knap uitzien. Toeval?

Misschien is het juist zo dat men in het algemeen mensen die modebewust zijn al mooier vinden door de kleding...fout fout fout
Dat vind jij (en ik zeer waarschijnlijk ook ) maargoed, dan kan het dus ook zijn dat jouw smaak simpelweg afwijkt van het westerse schoonheidsideaal (wat wie weet ook wel weer een gevolg is van de manier waarop jij tegen dit ideaal aankijkt..etc etc..) ..
__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 08:23
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Waarom zou je je willen meten aan het perfectionistische praktisch onhaalbare Westerse schoonheidsideaal? (dat trouwens voor een groot deel bepaald wordt door cosmeticagiganten en modereuzen.)
Omdat dat een soort instinct is... Of je hier nu bewust mee bezig bent of niet, je blijft vergelijkingen trekken...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 10:49
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
ik ben het opzich wel eens met deze stelling maar toch zijn het volgens mij niet alleen maar minder "knappe" mensen die zich alternatief kleden want volgens de mode kleden kan ook vrij apart (lees: alternatief) zijn. k bedoel t was vorige zomer nog niet "normaal" om met van die halve sokjes te lopen en je broek tot aan je knie ofzo op te rollen, maar nu ga ik zowwat beginnen over dat alles (alternativiteid en mode-huppelarij) maar relatief is en dat is heel vaag dus doe ik maar niet

mja even snelle samen vatting van mijn wazige standpunt ten opzichte van deze stelling:

't klopt niet, is misschien wel vaak zo dat minder "knappe" mensen zig zo kleden maar dit is volgens mij gewoon een voorbeeld van een onjuiste generalisatie

maar toch leuk
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 16:13
shanli
shanli is offline
Citaat:
SpiritX schreef:


Daar ging mijn stelling niet over, het gaat er mee over of dit meer de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen of dat het verband tussen een uiterlijk dat past bij het ideaal-beeld en de lifestyle er helemaal niet is.... (Shit hee, wat een zin, lees maar 2x ).
eumz,neej,sorry,snapt er niets van,ik haak af
__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 16:41
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Ik ben het er wel mee eens. Helemaal nie dat alternatieve typetjes lelijk hoeven te zijn ofzow, zitten echt wel mooie jongens tussen , maar over het algemeen gesproken, denk ik dat er tussen de 'hypertrendy'typjes meer mensen zitten die standaard als'mooi' beschouwd worden. Wat ik bij sommige mensen bij mij op school ook wel zie is dat zij als brugklasser echt erbuiten hangen, mn wat betreft kleding en dan later zichzelf een 'identiteit' lijken te geven door n beetje alternatief te worden. K zeg echt niet iedereen hoor, don't get me wrong, maar wel veel! Maja, om eerlijk te zijn, ik vind ook; je kunt beter een bepaalde stijl hebben (alternatief-iets) dan helemaal geen stijl!!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 16:44
shanli
shanli is offline
Citaat:
me-myself&anne schreef:
Maja, om eerlijk te zijn, ik vind ook; je kunt beter een bepaalde stijl hebben (alternatief-iets) dan helemaal geen stijl!!
wat is dan 'geen stijl' ?
__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2002, 17:44
killing.f0r.fun
Avatar van killing.f0r.fun
killing.f0r.fun is offline
Citaat:
shanli schreef:


wat is dan 'geen stijl' ?
je eigen stijl dus wat ze zeggen is weer eens bullshit
__________________
"humans are the only creatures who inflict pain for the pleasure of it"
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 20:05
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Citaat:
shanli schreef:


wat is dan 'geen stijl' ?
Mensen die iets uit de kast trekken waar ze niet over na hebben gedacht en die overal en nergens dingen kopen, combineren etcetcetce
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 14:48
shanli
shanli is offline
Citaat:
me-myself&anne schreef:


Mensen die iets uit de kast trekken waar ze niet over na hebben gedacht en die overal en nergens dingen kopen, combineren etcetcetce
plies,is dat nu al geen stijl hebben.Puh,dan heb ik lekker geen-stijl,oftewel de ik-koop-mijn-kleren-overal-en nergens-en-iik-heb-ook-de-combineer stijl
__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 15:11
flamez
flamez is offline
Citaat:
SpiritX schreef:
Ik ga ook eens een poging wagen met een stelling:

Mensen met een ander uiterlijk dan in de Westerse wereld als knap wordt ervaren (bruutweg: minder knappe mensen of 'lelijke' mensen) zullen zich eerder afzetten tegen mode-beelden ed., omdat ze zich al dan niet bewust realiseren zich niet te kunnen meten aan de 'Westerse idealen en ideeën van schoonheid'. Je zult daarom in het hokje met 'alternatievelingen' minder 'knappe' (zie beschrijving in het begin van deze stelling ) mensen aantreffen, dan mensen die zich wel graag spiegelen aan de 'standaard'.

Geen flames, etc, gewoon een punt om een stevige discussie om heen te bouwen. Ik hoop dat ik mijn bedoeling of mening een beetje duidelijk naar voren heb kunnen brengen...

[edit]
Aanvulling:
Stelling, bekeken van de andere kant: 'Knappe mensen' zullen eerder geneigd zijn de mode te volgen dan 'minder knappe mensen'...

Nogmaals: Erg zwart-wit, maar daar is het ook slechts een stelling voor ...
Dus jij wil zeggen:

Alternatievelingen luisteren naar andere muziek dan de "normale" mens,

Dus als je minder knap/lelijk bent ga je automatisch naar anderen muziek luisteren??

Dit is echt te zot voor woorden...

greetz

Flamez
__________________
wie niet waagt, die heerscht niet
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 15:40
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
flamez schreef:

Alternatievelingen luisteren naar andere muziek dan de "normale" mens,

Dus als je minder knap/lelijk bent ga je automatisch naar anderen muziek luisteren??
Waar lees jij iets over muziek?

Citaat:

Dit is echt te zot voor woorden...
Het is dat je het zo goed onderbouwd, anders was ik bijna met je in discussie gegaan....
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 17:15
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
SpiritX schreef:
Het is dat je het zo goed onderbouwd, anders was ik bijna met je in discussie gegaan....
*luvt de vijandelijkheid opput forum *

puik whahahahahaha
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 17:20
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
hmpf ik ben het er niet mee eens, simpelweg omdat je dus suggereert dat lelijke mensen geen smaak zouden hebben, en ten tweede geloof ik niet in lelijke of knappe mensen..

Ik denk dat wanneer je intresse hebt in mode je dusdanig "knap" wrodt beschouwd juist omdat je een vanb de zovelen bent...of ben ik nu erg gek?
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 17:33
Built to last
Built to last is offline
ik ben dus lelijk.

nah ik vind oprolbroek jody bernals lelijk
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 01:17
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Built to last schreef:
ik ben dus lelijk.

nah ik vind oprolbroek jody bernals lelijk
Dat ik hier überhaupt nog op reageer....

Verstandige jongeman van 20, die zijn mening goed weet te onderbouwen en daarbij tenminste ook verder kijkt dan zijn neus lang is en graag de moeite neemt om goed te luisteren naar wat anderen eigenlijk te vertellen hebben....

Tipje: Als een topic niet naar je niveau is, of je problemen hebt met de manier waarop dingen beschreven zijn, zou je dit op z'n minst kunnen melden en anders een topic gewoon links laten liggen.... Of ben ik nu degene die het niet snapt?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 01:22
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Secreet schreef:
hmpf ik ben het er niet mee eens, simpelweg omdat je dus suggereert dat lelijke mensen geen smaak zouden hebben, en ten tweede geloof ik niet in lelijke of knappe mensen..
Tjah, lelijke mensen / knappe mensen geloof ik ook niet in, dat is slechts een kwestie van smaak en gewenning. Het is wel zo dat er een ideaal wordt geschept qua uiterlijk, waar men al dan niet bewust aan spiegelt. Als ik het over 'knap' heb, doel ik daar dus op.
Lelijke mensen geen smaak? Dat zijn niet mijn woorden, ik suggereer alleen dat mensen met een uiterlijk minder gelijkend aan het 'ideaalbeeld' eerder geneigd zullen zijn om zich af te zetten tegen dat ideaalbeeld. Vind jij dat een kwestie van geen smaak hebben?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 11:07
Choong
Avatar van Choong
Choong is offline
Pika pika!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2002, 00:56
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
hm, is dat lelijk-zijn (voor de westerse maatschappij) niet juist ook een gevolg van het alternatief denken?
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 06:54
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Nanaki schreef:
hm, is dat lelijk-zijn (voor de westerse maatschappij) niet juist ook een gevolg van het alternatief denken?
Volgens mij wel. Alles dat anders is dan het standaard-ideaal wordt al snel als 'lelijk' bestempeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Knip en plak maar weer!
hasseltboy
500 23-03-2006 18:31
Psychologie Deze westerse samenleving=> blech!
Mef
26 05-08-2002 21:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.