Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2011, 14:24
ItsJustMe
Avatar van ItsJustMe
ItsJustMe is offline
Hoi, ik dus een soort van "probleem".
Namelijk ik kan me absoluut niet goed concentreren.. :$ Het gekke is dat als m'n ouders thuis zijn iik me gewoon prima kan concentreer en dat ik dan letterlijk uren kan werken zonder dat ik afgeleid raak.
Maar als ik alleen thuis ben ga ik bijna automatisch voor de tv zitten met m'n laptop erbij.. Terwijl ik mezelf nog had beloofd te gaan leren en huiswerk maken als ik thuis kwam, maar dan als ik eenmaal zit denk ik 'Nehh, geen zin'.
En eerst is het natuurlijk niet erg maar na een tijdje kom ik toch behoorlijk in tijdnood. En dat is niet zo handig want ik zit in 3 vwo, en dan heb ik toch best veel toetsen, veslagen, huiswerk, etc, etc.

Hopelijk hebben jullie tips voor me!!xxx
__________________
Hakuna matata
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2011, 14:26
Verwijderd
Je probleem is dus gewoon dat als je alleen thuis bent je je niet kan concentreren. Oftewel, je hebt gewoon iemand nodig die erbij zit waardoor je wordt gedwongen om je te concentreren. Wat je kan proberen is gewoonweg langer op school blijven. Wij hadden een studiezaal, die was gewoon open vanaf het eerste uur tot het laatste uur. Als je in zoiets kan zitten moet je je ook wel concentreren. Anders kun je de bibliotheek proberen; daar heb je ook weinig afleiding van tv's en laptops.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 15:44
Verwijderd
Maar Apate, is dat wel echt een oplossing? Zij moet over een aantal jaar ook naar de universiteit. Dan is ze ook alleen op kamers (misschien). Maar dan moet ze het ook zelf doen en dan kan ze niet zomaar altijd in de studiezaal gaan zitten.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 15:46
Verwijderd
Dat heet de universiteitsbibliotheek. Werkt heel goed.

Ik heb ook vaak dat ik me thuis niet kan concentreren totdat het eigenlijk te laat is, pas dan lukt het. En zelfs dan nog maar half, want ik zit nu weer te forummen ondanks dat ik eigenlijk nog een recensie af moet maken. Als ik in de ub zit zijn er geen problemen, want daar is het stil en ben je omringd door boeken en niet door afleiding.

Mijn punt is eigenlijk, er zijn gewoonweg mensen die thuis niet kunnen leren vanwege de afleiding. Dan is het dus gewoonweg nodig om ergens te gaan zitten waar geen afleiding is, en dan is op de middelbare school de studiezaal een goede oplossing, en op de universiteits naar de bibliotheek.

Dus ja; ik vind het een oplossing. Het is onzinnig om te zeggen dat iedereen maar thuis aan het werk moet kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 15:54
Verwijderd
Mwah, ik vind dat je dan niet het probleem oplost, maar je het probleem gewoon ontwijkt.

En je herinnert me eraan dat ik inderdaad nog wat huiswerk gaan doen. Vandaar deze korte reactie
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 15:58
Verwijderd
Ik ben het er ook mee eens dat het een oplossing zou kunnen zijn. Maar misschien is het ook wel een goed idee om alle afleidende factoren weg te halen. Is er een kamer in huis waar geen tv is? Dan kan je misschien daar gaan zitten. De laptop kan je weghalen waardoor dat je niet meer kan afleiden. Verder is het misschien handig om een planning voor jezelf te maken? Zo hoef je niet uren aan een vak te leren en kan je ook nog keuke dingen doen waardoor je je niet schuldig voelt dat je wel even met de laptop bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 18:27
ItsJustMe
Avatar van ItsJustMe
ItsJustMe is offline
Dank jullie wel! Ik zal inderdaad proberen wat langer op school te blijven en dan in de mediatheek te gaan leren!

Citaat:
Is er een kamer in huis waar geen tv is? Dan kan je misschien daar gaan zitten. ...
Verder is het misschien handig om een planning voor jezelf te maken? Zo hoef je niet uren aan een vak te leren.
Ik heb geen tv op m'n kamer, maar als ik dan achter m'n bureau zit ga ik lezen uit een boek dat ik op dit moment aan het lezen ben. (want ik lees namelijk graag ) En dan denk ik: "Nog een hoofdstuk en dan ga ik verder met leren!" en ondertussen ben ik drie hoofdstukken verder...

Zelf maak ik altijd wel planningen, dat vind ik lekker werken; dan besteed ik bijv. een ander half uur aan leren/huiswerk maken en dan neem ik een halfuurtje "pauze" en ga daarna weer verder met leren/huiswerk maken. Maar ik kan me (als ik alleen thuis ben) om te beginnen niet eens concentreren op het MAKEN van een planning, dus laat staat het uitvoeren..

Dus ik ga de tip van op school leren proberen, en hopelijk lukt het!! Nogmaals, bedankt!!♥
__________________
Hakuna matata
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 19:12
imadisaster.
imadisaster. is offline
Jezelf voornemen dat je iets leuks mag doen als je hard doorgewerkt hebt.

Je kan ook proberen om zoveel mogelijk te maken als je ouders wel gewoon thuis zijn, zodat je minder hoeft te doen wanneer je alleen thuis bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het grote AD(H)D topic
wijntjekonijntj
20 05-03-2015 19:15
Lifestyle Het grote AD(H)D topic
wijntjekonijntj
0 07-07-2014 11:31
Studeren Huiswerktips
imadisaster.
4 03-01-2012 19:16
Psychologie Als dit hier thuishoort: Concentratie
Evito
6 21-09-2002 01:03
Psychologie Info over MPS en SCHIZOPHRENIE
Droomvlucht
4 28-05-2002 10:59
Drugs & Alcohol Leren
apekop123
7 18-03-2002 20:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.