Oud 10-11-2019, 18:19
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Hoi!

Na mijn eindexamen ga ik, zoals de meesten, op vakantie. Nu ben ik aan het twijfelen, of ik daarnaast moet gaan werken of me als vrijwilliger opgeven. Nu heb ik een opvang gevonden, in het buitenland, waar ik kan helpen èn zo beter de taal van dat land leren kennen. Nu vraag ik me wel af, wat wijsheid is.

Wat zouden jullie bijvoorbeeld doen?

Groetjess
Fishstick
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2019, 19:36
Loner
Loner is offline
Ik zou het niet doen. Vrijwilligerswerk is puur opgezet om millenials moreel goed te doen voelen zodat ze met Afrikaans kindjes op hun schouder op insta kunnen poseren.

Wist je dat ze in Afrika nep weeshuizen creëren zodat ze vrijwilligers van werk kunnen voorzien?

Ga gewoon lekker genieten na je studie en op vakantie. Als je dan echt vrijwilligerswerk wilt doen, doe dat dan in Nederland zelf. Net zo veel hulpbehoevenden
Met citaat reageren
Oud 21-11-2019, 21:08
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik zou het ook, hoe gek het ook klinkt misschien: afraden. Het is inderdaad zo dat ouders hun kinderen afstaan aan weeshuizen omdat ze denken dat hun kinderen hier beter af zijn aangezien er Westers geld naartoe gaat (Bron: https://www.unicef.nl/projecten/wees...ligerstoerisme). Echt onbenullig hard, maar helaas wel de waarheid. Natuurlijk geldt dit niet voor alle kinderen die daar zitten, maar je weet niet waar je terecht komt.

Andere redenen om niet te gaan vindt je in dit artikel: https://www.oneworld.nl/werelddoener...huizen-afraad/
Samenvatting: je houdt een onveilig systeem in stand, kan de natuurlijke hechting van het kind in de war schoppen waardoor het onveilig hecht, je bent niet opgeleid voor het werk dat je gaat doen daar en je houdt een zorgsysteem in stand wat niet effectief en zorgend is.

Dit artikel schreef een onderzoeksjournalist over haar dochter die vrijwilliger was in een weeshuis in Malawi: https://mirjamvossen.nl/help-mijn-do...-een-weeshuis/

Ik wil je echt totaal niet naar beneden halen met mijn post, want ik vind het echt heel nobel dat je andere kinderen zo wilt helpen. Alleen help je ze op deze manier niet echt
Met citaat reageren
Oud 23-11-2019, 12:34
Verwijderd
Interessant PM!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2020, 12:11
BeHoSlo
BeHoSlo is offline
Lijkt mij juist absoluut een goed plan om vrijwilligerswerk te gaan doen. Een goede manier om jezelf te ontplooien. Toch raad ik je aan om het binnen Nederland eerst te proberen, om te kijken of het wat voor je is. Gewoon even via een vacaturebank vinden, zal vrijwilligerswerk via het overkoepelend orgaan NOV meer informatie verschaffen voor je je beslissing maakt.

Laatst gewijzigd op 05-01-2020 om 13:25. Reden: Geen reclame maken aub
Met citaat reageren
Oud 04-01-2020, 11:22
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Ik zie, dat ik helemaal vergeten ben om hierop te reageren. Even terugkomend op Positive Mind en Loner; jullie hebben inderdaad een goed punt waar ik nog niet eerder over nagedacht heb. Daarnaast bedankt BeHoSlo voor de handige tip die ik eventueel kan gebruiken. Ik denk dat het toch handiger is om op mij op een andere manier "nuttig" te maken/in te zetten.

Niet zo zeer om, wat Loner zegt, "millenials moreel goed te doen voelen zodat ze met Afrikaans kindjes op hun schouder op insta kunnen poseren" (ikzelf ben Gen. Z bdw), want daar gaat het mij totaal niet om.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 04-01-2020, 12:24
Loner
Loner is offline
Citaat:
Ik zie, dat ik helemaal vergeten ben om hierop te reageren. Even terugkomend op Positive Mind en Loner; jullie hebben inderdaad een goed punt waar ik nog niet eerder over nagedacht heb. Daarnaast bedankt BeHoSlo voor de handige tip die ik eventueel kan gebruiken. Ik denk dat het toch handiger is om op mij op een andere manier "nuttig" te maken/in te zetten.

Niet zo zeer om, wat Loner zegt, "millenials moreel goed te doen voelen zodat ze met Afrikaans kindjes op hun schouder op insta kunnen poseren" (ikzelf ben Gen. Z bdw), want daar gaat het mij totaal niet om.
Was ook ietwat gechargeerd. Maar de tendens is wel dat een hoop meiden dit gebruiken als boost voor hun Instagram en Tinder profiel terwijl ze totaal geen idee hebben of deze kindjes wel daadwerkelijk wees zijn of gewoon geld verdienen. Dat is toch behoorlijk tenenkrommend
Met citaat reageren
Oud 04-01-2020, 12:33
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Was ook ietwat gechargeerd. Maar de tendens is wel dat een hoop meiden dit gebruiken als boost voor hun Instagram en Tinder profiel terwijl ze totaal geen idee hebben of deze kindjes wel daadwerkelijk wees zijn of gewoon geld verdienen. Dat is toch behoorlijk tenenkrommend
Dat klopt inderdaad, is ook vreselijk. Vandaar dat ik mij eerst goed informeer, voordat ik ergens aan begin.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 04-01-2020, 13:19
Verwijderd
Ik ben nog wel eens bezig geweest met evs, een europes programma waar je (deels gesubsidieerd) vrijwilligerswerk kunt gaan doen. Misschien eens de moeite om te bekijken?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2020, 12:17
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Ik ben nog wel eens bezig geweest met evs, een europes programma waar je (deels gesubsidieerd) vrijwilligerswerk kunt gaan doen. Misschien eens de moeite om te bekijken?
Ooh waar kan ik dat vinden?
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 05-01-2020, 12:33
Verwijderd
Google.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2020, 13:16
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Google.
Grapjas. Tnx
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 06-01-2020, 14:08
Verwijderd
Geen grapjes. Voor mij alweer 9 jaar geleden, dus waar ik de informatie toen vandaan haalde weet ik echt niet meer. Ik heb die info destijds ook zelf gevonden, lukt jou ook vast wel.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2020, 15:20
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Grapjas. Tnx
Hoezo? Als je het had geprobeerd had je gezien dat het letterlijk de eerste hit op google is
Met citaat reageren
Oud 08-01-2020, 10:36
BeHoSlo
BeHoSlo is offline
Citaat:
Lijkt mij juist absoluut een goed plan om vrijwilligerswerk te gaan doen. Een goede manier om jezelf te ontplooien. Toch raad ik je aan om het binnen Nederland eerst te proberen, om te kijken of het wat voor je is. Gewoon even via een vacaturebank vinden, zal vrijwilligerswerk via het overkoepelend orgaan NOV meer informatie verschaffen voor je je beslissing maakt.
Mijn bericht is aangepast zie ik, dus zal het proberen duidelijk te maken zonder "reclame te maken". Er zijn genoeg goede vacaturebanken, waar je makkelijk kan zoeken en filteren voor mogelijkheden. Dat heeft mij geholpen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2020, 10:54
Verwijderd
En je enige berichten op dit forum zijn om dat te vertellen in een topic van twee maanden oud. De zeer goed onderbouwde kritiek van PM negeer je ook nog eens.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2020, 16:21
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
En je enige berichten op dit forum zijn om dat te vertellen in een topic van twee maanden oud. De zeer goed onderbouwde kritiek van PM negeer je ook nog eens.
Niks genegeerd, wel bekeken. Soms vergeet ik te antwoorden, that's all. dus hierbij: ik waardeer iedereen die met mij meedenkt.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 08-01-2020, 16:22
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Hoezo? Als je het had geprobeerd had je gezien dat het letterlijk de eerste hit op google is
Ik las er overheen, heb het inderdaad gevonden
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Enquête over vrijwilligerswerk in het buitenland!
KellyKirkels
0 29-03-2013 17:22
Vrije tijd GRATIS info avond 7 juni DEN HAAG over vrijwilligerswerk & stages in het buitenland
Projects Abroad
0 31-05-2012 11:16
Algemene schoolzaken vragen jongeren in het buitenland
lonne94
1 26-10-2011 10:37
Studeren Taalcursus en vrijwilligerswerk
annoniempje
3 25-01-2010 11:47
Studeren Stage in het buitenland: sept 2009 - feb 2010
¥iiitt!!
6 05-04-2009 23:05
Algemene schoolzaken Studie combineren met werk in buitenland
ikleef
0 06-07-2004 19:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.