Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2002, 22:31
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
Mensen zeggen andere dingen dan ze denken en doen. Niemand durft daadwerkelijk zichzelf te zijn en verschuilt zich achter modes, trends, so called 'lifestyles', maskers en meet zichzelf eigenschappen aan die hij/zij niet heeft. We praten niet met elkaar in de trein of in de bus en durven elkaar niet te zeggen waar het op staat. Politici praten langs elkaar heen (denkt nu even aan het debat van vandaag, waarin Balkenende 3 keer 'zijn punt maakte' terwijl hij nog steeds geen antwoord gaf op de vraag van Jeltje vd Nieuwenhoven). Iedereen leeft langs elkaar heen en niemand wordt er gelukkiger van.

Ik walg ervan en het feit dat ik er veel van bij mezelf in herken doet mijn afgrijzen alleen maar groeien. Ik zal echter nog leren mijzelf te vertrouwen, geestelijk groeien en sterker worden. Ik ontwikkel nog… Des te meer maak ik mij zorgen over onze samenleving waarin vele volwassenen nog zo onvolwassen, en fake bezig zijn als ik nu mijn leven leef.

Dit is ook allemaal niet nieuw, het is allemaal al zo vaak gezegd, maar ik erger me gewoon aan alles. Mijn perfecte samenleving ziet er heel anders uit, ik zou 'm graag gaan overzetten naar de praktijk, maar ik heb het lef, de middelen, de macht enz enz niet. De (westerse) mens zal ook nooit veranderen, zal altijd een bekrompen zooitje blijven (ik weet het, ik generaliseer, want niet iedereen hier is zo).
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2002, 08:52
Verwijderd
Jij bent de samenleving.

Doe gewoon wat je leuk vindt Wil je mensen zeggen waarop het staat allemaal? Doe het dan!

Wees overtuigd van iets, dan kun je het ook overbrengen.

*gaat nu lekker buiten in het zonnetje wandelen en heeft lak aan de wereld voor kleine 60 minuten*
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 09:54
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Mef schreef:
Mensen zeggen andere dingen dan ze denken en doen.
Allemaal?

Citaat:
Niemand durft daadwerkelijk zichzelf te zijn
he-le-aal niemand?

Citaat:
en verschuilt zich achter modes, trends, so called 'lifestyles', maskers en meet zichzelf eigenschappen aan die hij/zij niet heeft.
Iedereen?

Citaat:
We praten niet met elkaar in de trein of in de bus en durven elkaar niet te zeggen waar het op staat.
We is weer iedereen?

Citaat:
Politici praten langs elkaar heen (denkt nu even aan het debat van vandaag, waarin Balkenende 3 keer 'zijn punt maakte' terwijl hij nog steeds geen antwoord gaf op de vraag van Jeltje vd Nieuwenhoven).
Dat voorbeeld is het harde bewijs dat alle politici langs elkaar heen praten?

Citaat:
Iedereen leeft langs elkaar heen en niemand wordt er gelukkiger van.
Iedereen?

Okay. Ik kap nu even. Ik hoop dat je inziet dat je behoorlijk generaliserend bezig bent, waarbij gebruik wordt gemaakt van een flinke dosis vooroordelen. Je ziet het allemaal erg zwart-wit. Dat is vervelend. Je verteld namelijk onwaarheden.

Het eerste doet mij denken dat meerdere individuen je vertrouwen hebben geschaadt waardoor je nu zegt dat geen enkel mens te vertrouwen is. Dat is natuurlijk niet waar.

Het tweede is denk ik een kleine groep. Dat de mens een kuddedier is dat is waar en dat daardoor bepaalde levensstijlen en groepen ontstaan is ook waar dat betekend echter nog niet dat die mensen niet achter hun eigen mening staan. Laat staan dat ze er niet voor uitkomen.

Het derde: uiterlijk is de sleutel naar innerlijk. Iig face 2 face wel. Via communicatiemiddelen is het andersom.

Het vierde: ik denk dat je wederom teveel vanuit jezelf gaat hoor. Ik praat wel degelijk met mensen in de trein. Of ik luister naar ze. Of ik maak een opmerking. Dat gebeurd heus wel. Aan de andere kant is 't ook geen verplichting, natuurlijk. Mijn ervaring is dat dat het geheel gezelliger maakt en als gevolg de tijd sneller voorbij gaat (of dat ik verkeerd uitstapt )

Het vijfde: heb ik al aangekaart.

Het zesde: daar valt iets voor te zeggen aangezien de maatschappij relatief gezien ietswat individueler wordt. Dat dat echter betekend dat alle mensen langs elkaar heen praten.. ik heb hier toch zo sterk mijn twijfels over hoor.. en er niet gelukkiger van wordt? De mens is van nature op zoek naar geluk. Dus dan zou dit zichzelf weer rechtbreien wanneer dit niet je-van-het blijkt te zijn.

Citaat:
Ik walg ervan en het feit dat ik er veel van bij mezelf in herken doet mijn afgrijzen alleen maar groeien. Ik zal echter nog leren mijzelf te vertrouwen, geestelijk groeien en sterker worden. Ik ontwikkel nog… Des te meer maak ik mij zorgen over onze samenleving waarin vele volwassenen nog zo onvolwassen, en fake bezig zijn als ik nu mijn leven leef.
Juist. Daar komt de aap uit de mouw. Ik denk dat je je beter zorgen kunt maken over jezelf want de maatschappij is niet zoals jij denkt dat deze is. Ik ben ervan overtuigd dat de maatschappij over het algemeen nog steeds gelukkig is. Natuurlijk, er zijn bijvoorbeeld problemen in de maatschappij. Moeilijke tijden voor sommige groepen mensen. Maar over het algemeen? Mwah, ik denk toch dat de meeste mensen wel gelukkig zijn. De fanatieke rechts-politiek-gezinde wat gelukkiger dan de fanatieke links-politiek-gezinde kan ik me ergens wel voorstellen om een voorbeeld te noemen.

Citaat:
Dit is ook allemaal niet nieuw, het is allemaal al zo vaak gezegd, maar ik erger me gewoon aan alles. Mijn perfecte samenleving ziet er heel anders uit, ik zou 'm graag gaan overzetten naar de praktijk, maar ik heb het lef, de middelen, de macht enz enz niet. De (westerse) mens zal ook nooit veranderen, zal altijd een bekrompen zooitje blijven
Denk dat je je dus beter niet zo druk kan maken over 'alles'. Weer erg ruim verwoord btw. Anyways, de dingen waar je je aan ergert kun je m.i. concreet 2 dingen mee doen:
a) veranderen. Zo was er laatst op A&N een meisje dat zich ergerde aan halfnaakte vrouwen in blaadjes. Dan zeg ik: doe er iets tegen! richt een actiegroep oid. op! Zo was er laatst een hippie meeting waarbij men protesteerde tegen zaken als oorlog & geweld. Ook een mogelijkheid.
b) accepteren. Dat kun je ook doen. Accepteren dat het zo is en ermee leven. Er is nou eenmaal oorlog. Er zijn nou eenmaal halfnaakte vrouwen in blaadjes. So be it.

Er tussen in hangen zoals jij doet, een soort twijfelaaractie, heeft weinig nut. Je uit nu je frustraties op Psychologie. Dat is goed. Maar doe er dan ook iets mee! Uit het niet alleen. Dan blijf je ermee zitten! De dingen waar je niet tevreden mee bent, zetze op een rij en kijk naar de mogelijkheden: kun je ze veranderen? zo ja, alleen? of met een groep? Zijn er mogelijkheden een groep te vormen? is het sop de kool wel waard? Gaat het niet teveel tijd of geld kosten en heb ik dat er wel voor over? Denk er 'ns goed over na!

Citaat:
(ik weet het, ik generaliseer, want niet iedereen hier is zo).
Sloeg dat op je hele text? Ik lees dit nu pas nou ja, ik hoop dat ik enigzins iets heb duidelijk gemaakt maar vooral ook dat je er iets aan hebt. Dat het je nieuwe inzichten heeft gegeven. Met name over jezelf en hoe je hiemee om kunt gaan. De maatschappij zou ik me niet zo druk over maken als ik jou was. ******** zegt dat jij de maatschappij zelf bent. Je bent een onderdeel van de maatschappij. Je kunt er inderdaad iets aan veranderen, maar niet in je eentje. Je eigen problemen en vertekende beelden kun je natuurlijk wel zelf verbeteren.

Denk dus nogmaals dat je je beter zorgen kunt maken over jezelf. Maak 'ns een praatje in de trein/bus! Het kan best gezellig zijn! Toon interesse voor een ander. Misschien wordt het zelfs wel leuk! Bijv. stel je komt iemand tegen met een bepaalde soort van humor dat je trekt. Of juist een in jouw ogen minder intelligent iemand dat zich grappig voor doet. Of juist een persoon met een grappig accent. Of wie weet wel iemand die interesses heeft die jou altijd al op de een of andere manier hebben geinteresseerd maar die je nooit hebt bewerkstelligt. Of een filosoof die interessante stellingen naar voren brengt. Wie weet!

Ik ga zelf btw wel enigzins op uiterlijk af voordat ik een praatje maak niet in de zin van 'knap', mocht je dat denken, nee. Eerder in de zin van iemand van mijn leeftijd met mogelijk interessante interesses. Kijk iemand met 20 oorbellen en tatoeages zal me minder boeien dan iemand met geel haar en een skatebroek is ook allemaal heel persoonlijk natuurlijk.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 10:28
tacidvs
tacidvs is offline
Beetje hypocriet om met een bepaalde nickname een ander soort bepaalde samenleving aan te hangen, hmmm?

Verder heb ik niets zinnigs te zeggen, eigenlijk, al dat uitgebreide gepost hier... Misschien toch alleen dat je omgeving is zoals je hem benaderdt. Of de mensen, of wat-dan-ook.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 11:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Beetje hypocriet om met een bepaalde nickname een ander soort bepaalde samenleving aan te hangen, hmmm?
Like, mijn nickname is o.a. (tegenwoordig met name) gebasseerd op de Magic The Gathering kaart 'Dystopia' die de natuurlijke elementen (witte en groene mana) vernietigd. Het aspect natuur. En ja, toen ik mijn nick creerde keek ik ook ongeveer zoals Mef tegen de mensheid aankijkt aan. Maar da's nu anders. Natuur element dat de mensheid maar arrogant laat verloederen en verneuken is iets wat ik niet accepteer en waar ik een stokje voor probeer te steken door mezelf en andere op de feiten te wijzen. En door op GL te stemmen. Zo.

Nou jij
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 11:38
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Enige waar ik me een beetje aan erger is dat mensen geneigd zijn eigen natuur te ontkennen... - handelen uit eigenbelang, egoïsme, doet vrijwel iedereen, maar erg veel mensen zien het als slecht. Dat egoïst een soort van scheldwoord is zeg al genoeg.

En dan zie ik soms ook mensen die zeggen 'dat vind ik niet egoïstisch' omdat ze zichzelf anders egoïst zouden noemen.

En dergelijke dingen als 'trouwen is natuurlijk' want dat is het niet. - verder zeg ik hier niks, maar goed.


Maar ik erger me hier nou niet aan dat ik er een ellendig leven door lijdt ofzow hoor - ik accepteer en waar mogelijk onderneem ik er actie tegen. no big deal
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 11:38
Verwijderd
Of je ziet het simpel als mij: je moet je eigen leven zo prettig mogelijk maken De rest boeit gewoonweg niet

Probeer realistisch te blijven; waarom zou je je druk maken over de wereld? De wereld is helemaal niet zo boeiend, jouw wereld echter wel.

Zoals Dystopia al schreef: als je met mensen wil spreken in de trein, maar het niet lukt; dan ligt het aan jou. Ik spreek ook regelmatig mensen als ik eenmaal in de trein zit. Het gebeurt meestal gewoon vanzelf .. was zondag nog pas. Ik kwam terug van een ontmoeting en stapte bij R'dam Centraal in een stikbenauwde trein. Het eerste wat ik zei tegen de gozer die tegenover mij zat (een man van in de 30, bierbuik en piercing ), "benauwd hier he?" .. en voor ik het wist, waren we aan het praten over hoe snel het weer omslaat in Nederland en dat de NS altijd op zich wachten laat

Oppervlakkig allemaal, dat wel .. maar als ik het kan, waarom jij niet?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 11:40
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Het is niet altijd het kunnen, het is ook het willen.

En dat tweede is belangrijker als/dan het eerste
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Onorthodox schreef:
Het is niet altijd het kunnen, het is ook het willen.

En dat tweede is belangrijker als/dan het eerste
Dat klopt ook wel. Met bepaalde mensen heb je gewoon geen zin om te praten .. bij mij hangt het dan ook nogal van mijn bui af
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 12:35
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Zoals Dystopia al schreef: als je met mensen wil spreken in de trein, maar het niet lukt; dan ligt het aan jou.
Hmm. Nou maar stel je zit tegenover een jongen die net is gedumpt door z'n ex-vriendin en je groet hem en hij kijkt je raar aan en hij kijkt maar nors voor zich uit en je biedt hem een sigaret aan en hij zegt rot op en hij pakt z'n Magnum-speeltje en hij bedreigt je ligt dat dan aan jou? ik bedoel, het hoeft niet persee aan jou te liggen. Niet dat iemand nu een schuldgevoel krijgt omdat eenander gee gesprek met diegene wil.

Je hoeft trouwens niet alleen te praten. Ik zat in de trein naast 3 Engelsen. Verveelde me behoorlijk, had geen muziek bij me en geen krantje. Daarvoor had ik in de bus tussen Den Bosch en Utrecht nog met een leuke meid gesproken. Mja en dan zit je daarna saai in de trein. Ik het gesprek een beetje volgen dat over de Nederlandse bouwstructuur ofzo ging. Zat bij niet rokers dus was al de hele tijd met een sigaret aan het spelen. Op een gegeven moment ging ik die Engelsen aanstaren. Eerst met een wazige blik. Daarna met een verliefde blik. Daarna ging ik scheel kijken op een gegeven moment stopte de trein en ik dacht dat de tijd zo snel was gegaan dat ik al bij A'dam CS was. Echter, ik was pas bij Amstel. Verkeerd uitgestapt En een keer wilde ik iemand bellen. Ik zwaar zenuwachtig want ik had haar alheellang niet meer gesproken enzo. Stap ik tijdens het bellen de verkeerde trein in. Er waren wel verbouwingen bij het station.

Het is ook een beetje een kwestie van sociaal zijn. Je vriendelijk opstellen. Beetje lachen willen misschien. Als iemand wat aan het eten is waar jij naast gaat zitten mag je best smakelijk zeggen. (maar als iemand een sigaret rookt vragen 'bent u een kankerlijer' is weer niet bevorderlijk )
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 13:45
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Het is ook een beetje een kwestie van sociaal zijn. Je vriendelijk opstellen. Beetje lachen willen misschien.
Ja, als je in de bui ervoor bent wel

Daarnet was ik even in de stad en had juist weer een tegenslag. Dit keer ging het helemaal niet, maar ik zit ook niet zo lekker in mijn vel nu. Ik denk dat beide een sterke wisselwerking hebben.

Als jij je goed voelt, straal je dat ook uit .. en kom je vanzelf vrolijker over. Dat had ik zondag's waarschijnlijk, omdat ik een leuke ontmoeting met een meisje had Nu voel ik me leeg, heb niets te doen eigenlijk en ook nergens echt zin in .. en dat meisje is met vakantie Directe gevolg is dat ik gelijk achteruit ga..

Ik denk persoonlijk dat Femke (Mef) goed naar zichzelf moet kijken .. zorg ervoor dat je lekker in je vel zit; de rest verloopt dan minder moeizaam

*blijft nu maar ff binnen en luistert muziek* :/
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 14:40
tacidvs
tacidvs is offline
En ik kende de naam dystopia alleen als tegenhanger van Thomas More's 'Útopia'... Sorrie, klein niveauverschilletje, magic-buoy Dan is dystopia dus een kaart i.p.v een samenleving waarin alles fout is wat er maar fout kan zijn. Mijn excuses, voor mijn beurt gepraat.

Maar denken jullie serieus dat met mensen in de trein praten heroïsch is tegenwoordig? Zal wel weer aan mij liggen, arm provinciaaltje... Om nog even over die maskers te vervolgen. Mensen moeten een excuus voor zichzelf hebben, denk ik. In de trant van: wat bén je nu helemaal? Een scholiertje/studentje? Oeh, dreigend! Je uitzonderlijke aspecten maken je. Niemand hoeft je om wie je 'echt bent'. Je bent gewoon een mens, daar hebben we er meer van op deze aardkloot. Maskertje op, dan ben je ineens een interessant persoon.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 23:23
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
Citaat:
dystopia schreef:
...
Ok, 1 tip voor jou voordat ik inhoudelijk ga reageren: lees eerst de hele topic voor je je tegenbetoog begint. Het zou in dit geval veel ergernis en tekst hebben bespaard , want ja, toen ik schreef dat ik generaliseerde had ik het over de hele tekst.

Citaat:
Ik hoop dat je inziet dat je behoorlijk generaliserend bezig bent, waarbij gebruik wordt gemaakt van een flinke dosis vooroordelen. Je ziet het allemaal erg zwart-wit. Dat is vervelend. Je verteld namelijk onwaarheden.
De dingen die ik omschreef zijn de dingen die mij dwarszitten (dus mijn probleem) en als ik zeg 'iedereen' bedoel ik eigenlijk enkel de groep mensen die zich zo gedraagt en die mij dus opvalt. Ik denk dat ik mij teveel focus op de dingen waar ik me aan erger en waar ik het niet mee eens ben, zodat ik het groter maak dan het is. De dingen die ik zeg zijn niet onwaar, alleen in de zin dat ik 'iedereen' ten onrechte gebruik. De dingen die ik zie zijn er wel degelijk.

Citaat:
Dat voorbeeld is het harde bewijs dat alle politici langs elkaar heen praten?
Nee, maar ik zou meer gevallen kunnen noemen Natuurlijk praten niet alle politici langs elkaar heen, maar er is toch een groot aantal dat op een oprechte en kritische vraag van een andere politicus/-ca een antwoord geeft dat totaal niet op de vraag slaat en in wezen niets zegt.

Citaat:
Het eerste doet mij denken dat meerdere individuen je vertrouwen hebben geschaadt waardoor je nu zegt dat geen enkel mens te vertrouwen is. Dat is natuurlijk niet waar.
Nou, ik ben zelf niet te vertrouwen, waarom zou ik een ander wel vertrouwen. Ik zou het wel willen, het lukt me daarentegen totaal niet en ik leg me er niet bij neer, er is vast iets aan te doen.

Citaat:
Het vierde: ik denk dat je wederom teveel vanuit jezelf gaat hoor. Ik praat wel degelijk met mensen in de trein. Of ik luister naar ze. Of ik maak een opmerking. Dat gebeurd heus wel. Aan de andere kant is 't ook geen verplichting, natuurlijk. Mijn ervaring is dat dat het geheel gezelliger maakt en als gevolg de tijd sneller voorbij gaat (of dat ik verkeerd uitstapt )
Hierin moet ik je ongelijk geven. Personen zoals jij vormen de uitzondering op de regel, want over het algemeen praten mensen in Nederland niet veel tegen vreemden in de bus/trein (anders dan in Griekenland of Turkije!)

Citaat:
Het zesde: daar valt iets voor te zeggen aangezien de maatschappij relatief gezien ietswat individueler wordt. Dat dat echter betekend dat alle mensen langs elkaar heen praten.. ik heb hier toch zo sterk mijn twijfels over hoor.. en er niet gelukkiger van wordt? De mens is van nature op zoek naar geluk. Dus dan zou dit zichzelf weer rechtbreien wanneer dit niet je-van-het blijkt te zijn.
Voor geluk hebben mensen over het algemeen anderen nodig, samen gelukkig is gelukkiger als in je eentje.

De dingen veranderen klinkt aardig en interessant, maar iets wezenlijk veranderen lukt toch niet. *ben nu met mijzelf aan t redetwisten: "doe iets gvd, loop niet alleen dingen te roepen!" tegen "ik kan het niet, het heeft geen zin"*
Ik wil graag iets veranderen en betekenen, maar aan de andere kant zou ik het liefst verdwijnen; who the hell cares about my opinion???

Citaat:
Denk dus...
Ja, ik ben mijn probleem en over het 'gesprekken aankopen': ik praat meestal pas tegen een vreemde als die mij heeft aangesproken, of ik moet gedronken hebben, dan liggen de zaken anders... Ik moet me meer open stellen.

En natuurlijk, ik heb wel iets aan je reactie hoor!
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 23:27
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
Citaat:
******** schreef:
Jij bent de samenleving.

Doe gewoon wat je leuk vindt Wil je mensen zeggen waarop het staat allemaal? Doe het dan!

Wees overtuigd van iets, dan kun je het ook overbrengen.

*gaat nu lekker buiten in het zonnetje wandelen en heeft lak aan de wereld voor kleine 60 minuten*
Ok, maar zo makkelijk is dat niet....

Dat laatste klinkt wel zeer leuk
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 06:41
Hippielove
Hippielove is offline
De maatschappij dat ben jij!

Dus in plaats van er hier over te praten zou je de wereld in moeten gaan, en er echt iets aan proberen te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 10:41
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik ben de maatschappij ja en ben ook héél bescheiden
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 13:16
utopian me
utopian me is offline
ik hou van jullie!!
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 14:12
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Yes, ik HAAT het hier...ik HAAT trends en ik HAAAAAT het feit dat de overgrote meerderheid zich schuilt achter een ideaal...de interessantste mensen zijn voor mij zijn diegene die vreemd worden gevonden door die meerderheid...eigenlijk probeer ik er zoveel mogelijk tegenin te gaan maar moet er de gevolgen zelf van dragen...ik vind het jammer van mezelf dat ik gemakkelijk af te breken ben door negatieve kritiek omdat ik weinig mensen heb die achter me staan

mijn mening, tot zover
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-07-2002, 20:31
purplerose
Avatar van purplerose
purplerose is offline
bes wel een FUCK THE SYSTEM!! uitspraak mja ik ben het wel met je eens hoor
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 21:17
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Mef schreef:
Een lang verhaal
Dit zijn lang niet allemaal typische kenmerken van een westerse samenleving. Het feit dat jij over zulk soort dingen nadenkt en daar problemen mee hebt is juíst wel weer erg westers .
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 22:07
Verwijderd
Laten we onszelf massaal killen. Ik wil wel voorganger zijn
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 22:13
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
nare man schreef:
Laten we onszelf massaal killen. Ik wil wel voorganger zijn
'Zelfmoordinstructie 1. Let op jongens, ik doe dit maar één keer voor!'
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef:
'Zelfmoordinstructie 1. Let op jongens, ik doe dit maar één keer voor!'
Damn .. ik vrees dat ik niet goed heb opgelet volgend jaar maar opnieuw aanmelden voor de cursus *zucht*
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 22:28
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Damn .. ik vrees dat ik niet goed heb opgelet volgend jaar maar opnieuw aanmelden voor de cursus *zucht*
Ja balen man...eerst was er een heel vette site op Geocities 'Set's Suicide Solutions'. Echt iets van 150 manieren om zelfmoord te plegen...met 'raakkans' (), benodigdheden, tijdsduur enzo...echt cool. Maar die hebben ze uit de lucht gehaald.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 03:24
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
Mef schreef:

Ik walg ervan en het feit dat ik er veel van bij mezelf in herken doet mijn afgrijzen alleen maar groeien. Ik zal echter nog leren mijzelf te vertrouwen, geestelijk groeien en sterker worden. Ik ontwikkel nog… Des te meer maak ik mij zorgen over onze samenleving waarin vele volwassenen nog zo onvolwassen, en fake bezig zijn als ik nu mijn leven leef.

*herkenning*

'k heb ook zoveel ideeën over maatschappij, veranderen, mensen enzo, maar ipv dat ik de mensen verander veranderen zij mij. Na jarenlang idioot mannelijk gelul over sport, vrouwen en weet ik veel, vrouwelijk over dat alle mannen gelijk zijn en maar aan 1 ding denken, niemand te vinden die helemaal 't zelfde als ik dacht (okok helemaal is overdreven, de meesten doen echter een beetje of ze je snappen of geven je gelijk, tot ze je beu zijn ofzo of tot blijt dat ze maar wat lullen en niet kunnen waarmaken wat ze zelf zeggen).

Soms kijk ik naar mezelf en ben ik niet tevreden, ben ik bang dat ik ook ga veranderen in doorsnee burgertje, met dezelfde kleren als ze overal dragen, een job uit de 1000, hetzelfde eten etend dat ze overal maken, uitgaand naar dezelfde plaatsen als iedereen, denkend zoals iedereen... En ik haat kuddebeesten juist zo erg...

De mens heeft altijd overleefd door revolutie, verandering, door een paar mensen die de rest lieten inzien dat het anders beter kon - maar wie is nog anders in deze maatschappij?

We gaan terug naar de Middeleeuwen, waar elke buitenbeen als "ketter" word bezien.....

Laatst gewijzigd op 05-08-2002 om 20:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2002, 20:51
capishe
capishe is offline
Dan ga je toch fijn naar Iran
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 21:08
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
dystopia schreef:




Juist. Daar komt de aap uit de mouw. Ik denk dat je je beter zorgen kunt maken over jezelf want de maatschappij is niet zoals jij denkt dat deze is. Ik ben ervan overtuigd dat de maatschappij over het algemeen nog steeds gelukkig is. Natuurlijk, er zijn bijvoorbeeld problemen in de maatschappij. Moeilijke tijden voor sommige groepen mensen. Maar over het algemeen? Mwah, ik denk toch dat de meeste mensen wel gelukkig zijn. De fanatieke rechts-politiek-gezinde wat gelukkiger dan de fanatieke links-politiek-gezinde kan ik me ergens wel voorstellen om een voorbeeld te noemen.

Je hoeft niet direct iemand's theorie stukje per stukje af te breken...

Vergelijk eens met vroeger... Er zijn altijd problemen geweest, de mens is altijd een kuddebeest geweest, ok.

Maar er was een tijd dat iedereen persoonlijker was... Dat ze je niet vies aankijken als je in 't openbaar een praatje wil maken, dat ze luisterden als je opstaat en een verhaal begint te vertellen.

Vroeger werden jongeren op hun plaats gezet, werd hen respect bijgeleerd... Nu dneken ze op 14 al dat ze alles weten en kunnen, blaffen ze hun ouders af - terwijl ze dit normaal vinden.

Bij m'n ouder zegt m'n broertje vna 5 wat hij wil eten. Hij krijgt eten voor zich, het uitzicht staat hem niet aan, hij zegt "niet lekker". Ok, kan gebeuren - moeder zet iets anders voor z'n neus.
"Ook niet lekker". Nuja... "Wat moet je dan wel hebben? Boterham met...? " "En wel straks geen ijsje dan!"

Voor de rest van de avond wordt opvoeding aan tv overgelaten, na bad : "mama mag ik ijsje?" "Tuurlijk welk dan wel?"

Ik vraag waar dit toe leidt, krijg ik als antwoord : "Na lange dag op werk wil je niet al die problemen van thuis".


Dit was maar een voorbeeld, dit gebeurt in hoe langer hoe meer gezinnen, soms in ergere mate, soms niet zo erg. Welke waarden worden de kinderen zo bijgeleerd? Als ze maar geod proberen, ze krijgen hun zin wel door zo weinig mogelijk vechten. Welke waarden nog? Weet ik niet, ik weet niet wat er deze week in "7th heaven" gebeurt....

En dan ben ik de boosdoener als ik tv afzet en spelletje met hen wil spelen, hen stimuleren, buiten met hen te gaan sporten, hen berisp als ze na 3x roepen dat eten klaar sta nog niet komen ("laat ze toch, da's altijd zo... Ik word er zo moe van")

En dat kinderen van 15 een meisje van 16 in een bushalte in mekaar slaan, met z'n 2 op mij afkomen, broeksriem uitdoend om mij slaag te geven omdat ik haar wou verdedigen (waar is angst naartoe? Ik ben 4 jaar ouder, meer dan kop groter en breder....), als ik tegen kinderen zeg nadat ze een rek van een winkel omgegooid hebben dat ze het moeten opruimen zeggen ze "hou u bakkes aap, was u probleem" (kinderen van euh - ik schat ze 11)

En ja, maatschappij heeft altijd veranderd, "vroeger was 't beter" word elke generatie gezegd, en op een paar punten heb je wel gelijk, maar ik denk dat de vraag die hierbij rijst eerder is - tot wat gaat dit leiden? Wie gaat er ooit opstaan en zeggen dat het zo niet verder kan? Of wat voor toekomstvoorspelling heb jij dan, wat gaat er nog met jeugd en maatschappij gebeuren?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.