Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2005, 17:13
Arashi
Arashi is offline
Zoals de titel zegt dus. Ik zoek vooral naar ervaringen mbt de (klinische) behandelingen voor anorexia, maar andere ervaringen zijn ook welkom.. Zou het ook wel fijn vinden om meer te weten over de kliniek in het algemeen (goeie/fijne therapeuten, hoe is de omgeving, word de behandeling erg *strak* gehouden (hoe zit het bijv met time-outs ed?) etc..), dan kan ik me er wat meer een beeld van maken zeg maar.

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 17:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2005, 18:33
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik heb wel ervaringen met emergis, maar niet qua eetstornissen.
Ik zat daar vanwege een depressie, slecht om kunnen gaan met woede (aggressie dus) en nog een paar kleine dingetjes.
Als je iets wilt weten kun je me wel PM-en, misschien heb je er wat aan
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ervaring met Emergis maar niet specifiek over de behandeling van eetstoornissen.

Je mag me PM-en als je wilt
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 21:48
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
flyaway schreef op 01-11-2005 @ 19:07 :
ik heb therapie gehad, maar dat ging niet specifiek hierover, eerder de oorzaak en t komt erop neer dat ik dingen niet goed verwerkt had. nu heb ik die deels verwerkt en daarmee dus het eetprobleem verminderd.
k hoop dat je dr wat aan hebt
Uhm, ik heb er niet echt wat aan, omdat de essentie van je post (aan de slag gaan met dat wat onder de eetstoornis zit en daarmee dus ook de klachten verminderen) die ik eruit haal me al wel duidelijk was.. Ik heb al wel wat behandeling ed erop zitten. Maar ik vind het wel lief dat je het post!

Verder even heel snel @MTpower en Daantje_0705 (moet nu heel snel van de computer af, anders had ik het wel even gepmd, maar als je/jullie niet in de topic willen antwoorden, kan je het ook wel pm'en, als je wilt..); wat voor behandeling heb je precies gedaan, en hoe is die bevallen? (was het goed geregeld, fijne/goede therapeut(en), is evt nazorg goed verzorgd etc?)

Verder ben ik eigenlijk ook (heel) benieuwd hoe een klinische behandeling bevallen is (qua sfeer, locatie, therapeuten, etc), maar ik denk/weet niet of dat aan de orde is (geweest) bij jullie?

Bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 22:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Eerst heb ik gewoon gepraat met een psycholoog, heel veel gepraat. Ik kwam daar in het begin 4 keer per week. Ik vond het een hele aardige man, mij is na 2 weken ook gevraagt of ik met deze man door wilde gaan of dat ik een andere psycholoog wilde. Ik ben toen gewoon bij dezelfde gebleven want dat beviel me prima. Ik moest toen ook een gesprek hebben met een psychiater, deze heeft me toen prozac voorgeschreven, alleen dit werke voor geen meter. Later heb ik seroxat gekregen, werkte een stuk beter.
Dat was dan het eerste probleem: depressie. (heb ik ongeveer 1,5 jaar voor bij emergis gezeten).

Later kregen we thuishulp, maar dit was via een andere instantie
Daarbij ga ik dat niet uitgebreid hier op een forum lopen vertellen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 11:57
Verwijderd
Een meisje dat ik ken heeft in de Ursula gezeten, als je wilt kan ik haar eventueel wel vragen naar haar ervaringen (moet dan alleen even bedenken hoe ik dat aan ga pakken, want het is toch een 'gevoelig punt' ). Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat zij er gezeten heeft en het gaat, voor zo ver ik dat als 'buitenstaander' kan beoordelen, een stuk beter met haar.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:11
Arashi
Arashi is offline
@MTpower; bedankt!

Citaat:
Leonoor schreef op 03-11-2005 @ 12:57 :
Een meisje dat ik ken heeft in de Ursula gezeten, als je wilt kan ik haar eventueel wel vragen naar haar ervaringen (moet dan alleen even bedenken hoe ik dat aan ga pakken, want het is toch een 'gevoelig punt' ). Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat zij er gezeten heeft en het gaat, voor zo ver ik dat als 'buitenstaander' kan beoordelen, een stuk beter met haar.
Ik dacht idd nog aan wat je gezegd had erover, toen ik de topic opende, maar ik vond het een beetje vervelend voor je (omdat jij het dan idd ook weer moet vragen) om te vragen. (ik = muts )

Nee, maar het is niet echt meer nodig om te vragen denk ik, ik heb mijn overwegingen wel min of meer gemaakt... Maandag heb ik weer een evaluatie + adviesgesprek, en aan de hand daarvan maak ik dan mijn definitieve besluit. Als het advies ook nu nog richting klinisch gaat, zal ik ook idd daarvoor gaan..

Laatst gewijzigd op 04-11-2005 om 14:19.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 14:33
Verwijderd
Jij = geen muts.

Laat je weten wat je beslissing is geworden? (Ik ben wel benieuwd naar het advies, maar nog meer naar je beslissing, omdat dat uiteindelijk toch bepalend is voor wat er verder gaat gebeuren, als ik het goed begrijp. Heel veel succes maandag iig. (}))
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.