Oud 07-07-2003, 18:22
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
*Is nieuw hier* mja, k lees al tijdje op t forum en heb gemerkt dat er vaak goede adviezen gegeven worden...
nu heb ik dus een probleempje en hoop dat er iemand is die er iets op weet...

T probleem is dat als ik en mijn vriend ruzie hebben hij dat nie wil uitpraten. Ik wil het altijd graag uitpraten (wacht n dag zodat t n beetje gezakt is) maar als ik hem dan duidelijk wil maken waarom ik boos was doet ie alsof ie het niet wil horen of zegt 'laat maar'.
Ik wil m gwoon duidelijk maken waarom ik me klote voel en hij reageert er alleen maar op 'je doet moeilijk..' (zwaar pissed)
terwijl hij nog niet heeft laten merken dat ie naar me geluisterd heeft. Hij kan er niet tegen als ik door blijf 'zeuren', dat weet ik maar ik moet toch ook mn ei kwijt kunnen?
Iig, ik loop hier nu al een paar keer tegen aan en vraag me dus af hoe ik hem t beste kan benaderen na zo'n ruzie(tje) zonder dat t erger wordt ( )...? tips, ideeën, suggesties? alvastbedankt
*verder zijn we heel blij met elkaar*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2003, 18:43
Maddan
Avatar van Maddan
Maddan is offline
hmm dat is heel erg lastig

mijn vriendin heeft de eerste tijd na een ruzie ook nooit zin om het uit te praten, en ik altijd wel, dus moet ik altijd zielig gaan doen (en daar heb ik een hekel aan), en dan roept ze ook de hele ijd dat ik niet zo moet zeuren.. maar na een tijdje gaat ze wel overstag en is ze ineens helemaal vergevens gezind ofzo, wat zeer vreemd is en dan geeft ze ook toe dat ze fout zat of dat het niet erg is of zoiets

maar ja.. als hij er helemaal niet over wil praten.. hij heeft er zeker ook geen zin in om als er geen ruzie is te praten over deze dingen waar je dus zo mee zit? anders moet je dat proberen.. en als hij dan niet wilt praten over de dingen waar jij mee zit.. tja..
__________________
Dingen. Doen. Gebeuren!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 18:49
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
hij is heel gesloten, praat zoiezo weinig(alleen met pilletje op )
maargoed, moeilijk persoon. als we geen ruzie hebben heb ik ook nie zon zin om erover te beginnen, wil de sfeer nie verpesten...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 18:51
Verwijderd
Volgens mij hebben wel meer jongens er last van dat ze niet willen praten over ''moeilijke dingen''. Ik zou er niet te erg op door blijven zeuren dat hij erover moet praten, dan maak je het volgens mij alleen maar erger.

Misschien moet je er een keertje met je vriend over praten, gewoon, als jullie geen ruzie hebben dus (zie maddan ), kijken waarom hij geen zin heeft om ruzie's uit te praten.

En tsjaa anders ik zou niet teveel doorzeuren over praten na ruzies hoor, en als je je ei kwijt moet dan post je het toch gewoon hier op het forum
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:12
smuidra
Avatar van smuidra
smuidra is offline
uhh ik ben dan wel meissie heb alleen precies utzelfde probleem niet met me vriend misschien (die heb ik geen eens dusz kan niey eens) maar met me vriendinnen. zei willen het uitpraten en ik niet ik weet niet wat het is ik ben er te koppig voor. en een dag later ofzoow wil ze der exuus aanbieden en dan zeggik laat maar omdak alles alweer vergeven en vergeten ben. Dat is best wel vaag maar ik ben gewoon TE koppig om toe te geven en vind het te moeilijk om het er meteen over te hebben. Mijn vriendinnen vinden dat weliswaar niet erg leuk aan me maar zo ben ik nu eenmaal. Ik denk niet dat je er veel aan kan doen behalve maar accepteren als hij laat maar zegt, want ik heb altijd dat ik het dan wel weer snap van diegene enzo. dus gewoon zo laten gaan ook al is het nog zo irritant. Ik weet zelf hoe het is en als je dan door blijft zeg maar even zeuren vind hij het alleen maar irritant en denkt hij ook van ik heb toch al gezegt laat maar hou er dan over op. maar goed veel succes verder met je vriend
__________________
Lang gewacht, Stil gezwegen, Niet gedacht, Toch gekregen!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:16
ani-ku
ani-ku is offline
hey

ik herken het helemaal we hebbe al een hele tijd een relatie maar prate kan bij ons ook neit zo vaak moet wel gebeuren maar omdat hij et niet wil heb ik zoiets van als ik er nu over begin verpest ik de sfeer.
Dus laat ik et gewoon vaak zijn beloop gaan.We zijn ook allebei heel gelukkig met elkaar dat zal het ook zeker niet zijn.Maar praten is een echte must in een relatie dus ik denk dat je het er gewoon met hem over moet hebben.Dit moet ik namelijk ook alleen de manier waarop weet ik nog niet.
__________________
passion is not having sex is making love forever week he *puke*
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:16
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-07-2003 @ 18:51:
*verhaal*
hmja, maar tis zo moeilijk om niet door te zeuren als ie niet laat blijken dat ie naar me geluisterd heeft... frustrerend!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:21
Verwijderd
Ja, dat is zó vervelend. Als je een ruzie niet goed uitpraat heb je alleen maar meer kans dat je later weer een ruzie over hetzelfde onderwerp krijgt.
Ik wil er dan ook altijd over praten. En ja, ik vind het ook niet leuk om erover te beginnen, wie wil er nou niet liever zorgeloos wat leuks gaan doen. Maar dat is gewoon je kop in het zand steken eigenlijk. En dat doe ik liever niet. Ik wil altijd overal over praten, ik wil problemen écht uit de wereld hebben ipv ze weg te stoppen.

En ja, daar heb ik dan ook weleens ruzie over omdat ik dan weer schijn te zeuren. Hij ziet nog niet eens dat ik juist m'n best doe om het beter te maken. Hij denkt zelfs dat ik het juist verpest.

Maarjah, wat je eraan kan doen weet ik eigenlijk ook niet. Wist ik het maar...

Sterkte ermee in ieder geval Ik hoop dat jullie eruit komen.

xx
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:35
poesiefox
poesiefox is offline
Er zijn zo van die steeds weer de kop op stekende irreconcilable diferences, die praten we niet meer uit. Heeft toch geen zin, het lost niets op, we krijgen alleen maar ruzie. Ik ben zo, hij is weer anders. Fine. Laat het rusten. Sinds we daar uit zijn, is het een stuk gezelliger.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:39
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 07-07-2003 @ 19:21:
En ja, daar heb ik dan ook weleens ruzie over omdat ik dan weer schijn te zeuren. Hij ziet nog niet eens dat ik juist m'n best doe om het beter te maken. Hij denkt zelfs dat ik het juist verpest.
precies! dit is nou wat ik bedoel, gelukkig ben k nie de enige met 'zo'n' jongen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:08
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 07-07-2003 @ 19:35:
Er zijn zo van die steeds weer de kop op stekende irreconcilable diferences, die praten we niet meer uit. Heeft toch geen zin, het lost niets op, we krijgen alleen maar ruzie. Ik ben zo, hij is weer anders. Fine. Laat het rusten. Sinds we daar uit zijn, is het een stuk gezelliger.
maar in vind dat ik er achteraf best wat van mag zeggen. Als ik dat doe vindt ie dat ik zeur...
als ik niet mag zeggen wat ik vind voel ik me niet gerespecteerd
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:23
smuidra
Avatar van smuidra
smuidra is offline
Zo moet je niet erover denken hij zal weliswaar zeggen dat je zeurt omdat hij het allang best vind ( dat heb ik tenminste altijd ) en dan wil hij er denk liever niet meer mee geconfronteerd worden
__________________
Lang gewacht, Stil gezwegen, Niet gedacht, Toch gekregen!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:27
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
vizz schreef op 07-07-2003 @ 20:08:
maar in vind dat ik er achteraf best wat van mag zeggen. Als ik dat doe vindt ie dat ik zeur...
als ik niet mag zeggen wat ik vind voel ik me niet gerespecteerd
Precies, dat is zeuren. Zinloos katten achteraf. Niet doen.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
vizz schreef op 07-07-2003 @ 19:39:
precies! dit is nou wat ik bedoel, gelukkig ben k nie de enige met 'zo'n' jongen
Volgens mij zijn heel wat jongens (of mensen) zo hoor! Je maakt het dus niet beter bij hem om over een ruzie te praten, dat heb je dan maar te accepteren.

Zo is het bij mijn vriendje zo dat wanneer hij zich ergens rot over voelt, ik daar ook niet over moet gaan praten, vragen en ''zeuren'', dat vindt hij alleen maar irritant, terwijl ik juist zoiets heb van als ik me rot over iets voel dan wil ik er juist over praten met een vertrouwd iemand.

Ik denk dus echt dat je het niet kan verandere bij je vriend maar het gewoon te accepteren hebt!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:00
Verwijderd
Daar heb ik zo'n grote hekel aan, het liefst praat ik elke onenigheid uit. Wist ik maar wat eraan te doen is .
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:46
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
dus ik moet mijn mond voortaan houden en alles opkroppen? mja, ik kan het proberen maar ik denk dat ik daar op een gegeven moment heel gefrustreerd van word.
Ik vind dat je beiden een stap in elkaars richting kan zetten:
HIj laat merken dat ie naar mij luistert zodat ik niet meer hoef te zeiken...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:56
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
herkenning, dat is eigenlijk het enigste wat ik kan zeggen..
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 22:23
Verwijderd
Citaat:
vizz schreef op 07-07-2003 @ 21:46:
dus ik moet mijn mond voortaan houden en alles opkroppen? mja, ik kan het proberen maar ik denk dat ik daar op een gegeven moment heel gefrustreerd van word.
Ik vind dat je beiden een stap in elkaars richting kan zetten:
HIj laat merken dat ie naar mij luistert zodat ik niet meer hoef te zeiken...
Ja nou ja dat klinkt meteen verkeerd. Maar voor hem is praten zoals voor jou niet praten is. Misschien dat je het er dan met iemand anders over kan hebben zodat jij toch over je probleem gepraat hebt. Of anders ja gewoon eens goed met hem erover praten dat je het echt heel lastig vindt om er helemaal niks over te zeggen. En anders (ja mss wel fout, maar als dat de oplossing is) op msn erover praten, dan vindt hij het misschien wel makkelijker en dan ben jij alsnog tegen je vriendje je ei kwijt!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-07-2003, 22:31
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
hm..ik ben ook zo'n "kop in t zand steek-persoontje". Mijn ex ging hier eerst ook totaal verkeerd mee om: echt uren doorzeuren over elk klein ding. Dat werkt totaal averechts. Ik weet zelf dat het bij hem gewoon zo was van we blijven toch hangen bij dat we allebei een andere mening hebben..en dat vond ik dus zinloos, van ruzie uitpraten begon weer een ander probleem zeg maar. maar goed, gelukkig gaat het nu een stuk beter. Dit is gekomen door minder 'doorgezeur' (om het zo maar eens kort uit te leggen, verkeerde benaming hoor!), en ook veel toegeven van mezelf. Mezelf er wel een beetje toezetten, omdat ik wist dat ik totaal fout bezig was. maar tsja..dat moet je vriend eerst wel doorhebben natuurlijk! :-s..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 22:33
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-07-2003 @ 22:23:
Misschien dat je het er dan met iemand anders over kan hebben zodat jij toch over je probleem gepraat hebt.
Nee!! Doe dat maar niet!! Want dingen wie je dan kwijt wilt zijn vaak dingen wie haar vriend dan weer liever niet wil dat anderen dat weten, en dat voelt zwaar eh..niet fijn! En ja..dan denkt hij misschien wel van: nu kan zij dr ei kwijt en heb ik er geen last van. Nog probleem er bij dus.
Via msn of via mail is wel erg geschikt!! (eh..spreek uit ervaring..) :-)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 23:12
Verwijderd
Je maakt ruzie omdat er een probleem is. Toch? Als je dat probleem niet oplost wordt het alleen maar groter en groter totdat jullie allebei denken: "Krijg de klere maar." (Ik ben Rotterdamse, ja.) En ik denk niet dat hij dat op zijn geweten wil hebben.

Ik denk dat jullie eerstvolgende probleem is: Hoe gaan we zijn ontwijkende gedrag oplossen? Hij schijnt niet door te hebben dat niet praten de problemen alleen maar groter maakt.

Dat is het eerste wat je moet oplossen want als hij een beetje meewerkt zal de communicatie daarna een stuk beter gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 06:36
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-07-2003 @ 22:23:
En anders (ja mss wel fout, maar als dat de oplossing is) op msn erover praten, dan vindt hij het misschien wel makkelijker en dan ben jij alsnog tegen je vriendje je ei kwijt!
heb k al geprobeerd, maakt totaal nix uit mja, iig bedankt voor de tips
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 06:40
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
zonnebloemke schreef op 07-07-2003 @ 22:31:
hm..ik ben ook zo'n "kop in t zand steek-persoontje". Mijn ex ging hier eerst ook totaal verkeerd mee om: echt uren doorzeuren over elk klein ding. Dat werkt totaal averechts. Ik weet zelf dat het bij hem gewoon zo was van we blijven toch hangen bij dat we allebei een andere mening hebben..en dat vond ik dus zinloos, van ruzie uitpraten begon weer een ander probleem zeg maar. maar goed, gelukkig gaat het nu een stuk beter. Dit is gekomen door minder 'doorgezeur' (om het zo maar eens kort uit te leggen, verkeerde benaming hoor!), en ook veel toegeven van mezelf. Mezelf er wel een beetje toezetten, omdat ik wist dat ik totaal fout bezig was. maar tsja..dat moet je vriend eerst wel doorhebben natuurlijk! :-s..
ik weet dat ik niet uuren moet blijven hangen bij m dus dat doe ik ook niet, dat heb k al snel gemerkt, en ik wacht ook meestal een dag met 'uitpraten' tot de ruzie een beetje gezakt is zegmaar. Ik verwacht dan van m dat als ik dan iets zeg hij dan niet gelijk weer pissed wordt en er een beetje overnadenkt.. want als hij niet naar mij luistert en ik mij alleen maar aan hem moet aanpassen gaat het zo weer fout...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 14:36
Eazy E
Avatar van Eazy E
Eazy E is offline
hmm kheb dat ook altijdl.. alleen dan wil ik t nooit uitpraten..
weet eigelijk ook niet wat me vriend moet doen, om t goed te maken.. misschien een tijd met rust laten, totdatie ik vanzelf naar hem toe ga..
dus misschien is t goed om hem eve met rust te laten.. en wachten hij naar jou toekomt
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 14:46
Verwijderd
Voor mij zou dat acuut het einde van de relatie betekenen. Praten is essentiëel. Ik geloof heilig in de dialoog dus als zij die niet wil aangaan kan ze 'the steppin' nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2003, 14:49
Verwijderd
Citaat:
vizz schreef op 08-07-2003 @ 06:36:
heb k al geprobeerd, maakt totaal nix uit mja, iig bedankt voor de tips
Poeh dat lijkt me irritant als hij zelfs over msn niet iets wil uitpraten! Maar wat is de rede daar achter eigenlijk, het niet willen praten? Iemand die niet wil praten dat kan nog knap lastig worden in de toekomst .
Nou ja verder eigenlijk geen tips meer...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 14:52
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2003 @ 14:46:
Voor mij zou dat acuut het einde van de relatie betekenen. Praten is essentiëel. Ik geloof heilig in de dialoog dus als zij die niet wil aangaan kan ze 'the steppin' nemen.

Het ligt er aan waar de ruzie over ging. Is het iets waar jullie toch nooit uit zullen komen, omdat jullie nou eenmaal twee verschillende mensen zijn, dan heb je er niets aan om het steeds weer op te rakelen. Je komt er toch niet uit. Het lost niets op, en je hebt weer ruzie.

Agree to disagree, dat is het enige wat er op zit, en ga dan weer verder. Als je niet kunt accepteren dat jullie anders zijn, moet je het uitmaken en op zoek gaan naar iemand die wel hetzelfde is als jij. Iemand veranderen, vergeet dat maar. Hooguit kunnen jullie elkaar een beetje in het midden tegenkomen, en de scherpe kantjes er wat afslijpen.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 14:53
Verwijderd
Ja, oke. Natuurlijk kan ik er prima mee leven dat we ergens fundamenteel over van mening verschillen. Maar wanneer het gaat om iets wat in beginsel uitgepraat kan worden, zou ik het niet op prijs stellen wanneer ze dat weg zou stoppen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:02
poesiefox
poesiefox is offline
Da's waar. Wij zitten natuurlijk al in het stadium dat de aanloopverschillen al hoog en breed uitgepraat zijn, en misverstanden niet snel meer optreden. Wat over blijft zijn de echte onoverbrugbare verschillen. Die laten we voor wat ze zijn, we passen ons aan. Hij verdraagt mijn fouten, ik de zijne.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:20
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 08-07-2003 @ 15:02:
Da's waar. Wij zitten natuurlijk al in het stadium dat de aanloopverschillen al hoog en breed uitgepraat zijn, en misverstanden niet snel meer optreden. Wat over blijft zijn de echte onoverbrugbare verschillen. Die laten we voor wat ze zijn, we passen ons aan. Hij verdraagt mijn fouten, ik de zijne.
idd, tis niet zo dat ik er niet mee kan leven ofzo maar ik denk dat het wat makkelijker zou zijn als we allebei een stap in elkaars richting zouden doen, ik denk dat dat best kan, tis alleen moeilijk te bepalen wanneer ik daar t beste over kan beginnen bij hem..
zijn vorige vriendin was ook nogal moeilijk enzo, dus hij vindt het moeilijk om met problemen om te gaan... hij zegt zelf ook dat iedat moet leren, maar zo gaat dat dus niet...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 15:24
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 08-07-2003 @ 14:49:
Poeh dat lijkt me irritant als hij zelfs over msn niet iets wil uitpraten! Maar wat is de rede daar achter eigenlijk, het niet willen praten? Iemand die niet wil praten dat kan nog knap lastig worden in de toekomst .
Nou ja verder eigenlijk geen tips meer...
hmmja, daar zat ik dus ook al aan te denken, hoe zou t op lange termijn gaan..? mja, ik denk dat ik dat gewoon maar aan moet kijken. Tis nou ook weer niet zo dat we elke dag ruzie hebben ofzo en het uitmaken is voor mij geen optie daarvoor ben ik te gek op hem, als het probleem gaat overheersen misschien, maar zover is het nog lang niet
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 18:54
the_conquer
the_conquer is offline
Vind eens uit waarom hij niet wilt praten daarover.
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 13:37
Misses QT
Misses QT is offline
Citaat:
vizz schreef op 07-07-2003 @ 18:22:


*verder zijn we heel blij met elkaar*
Jullie zijn verder heel blij met elkaar, maar kunnen niet normaal een ruzie oplossen en praten?

En ik maar ouderwets denken dat een relatie alleen werkt als je ook nog af en toe wat met elkaar praat..
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? # 88
Verwijderd
496 23-07-2008 17:51
Liefde & Relatie alles willen uitpraten
dwight88
27 28-11-2006 10:10
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic-#43
Redhair
496 29-11-2005 13:44
Liefde & Relatie ruzie..wat nu?
groovy
48 10-05-2005 21:19
Liefde & Relatie ik weet het even niet meer
groezel538
15 14-10-2003 16:53
Psychologie Vader
juultje17
103 15-02-2002 15:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.