Oud 29-06-2002, 15:48
Zaza123
Avatar van Zaza123
Zaza123 is offline
'ello everybody,

Ik zal maar meteen losbranden, M'n broertje heeft erg veel overmacht over mij. Hij terroriseerd mij ong. het huis door. Hij pikt helemaal niks van mij en als ik iiets doe wat niet naar z'n zin is dan mept ie me in mekaar of iets dergelijks. Het is eigenlijk heel raar ( is het zowieso) dat ik dat gewoon laat doen want ik weet dat ik sterker ben dan hij is, ik ben 2 a 3 koppen groter dan hij en bijna 3 jaar ouder........!! Volgens mij sla ik niet terug omdat ik om een of andere reden hem niet wil slaan ofzo. En een van de ergste dingen is nog dat m'n ouders zeggen dat ik alles uitlok en er verder niks aan doen > Dat gebeurde laatst ook , m'n vader stond er 'met z'n neus bovenop dat m'n broertje me aanviel, en hij heeft hem 2 min uit volle kracht tegen moeten houden. Daarna zei ik tegen hem": zie je nou wat ik bedoelde?? m'n pa : Dat komt omdat jij altijd zo arrogant doet, daar word hij onmachtig door!!Die avond toen m'n broertje en ik alleen thuis waren, zat ik beneden te bellen en hij lag op bed, hij gilde van boven dat ik zachter moest gaan praten, ik zachter praten > blijkbaar niet zacht genoeg, want 2 minutene daarna kwam hij naar beneden en trok zonder pardon de stekker van de telefoon eruit! Ik zei dat ie hem er gvd weer in moest doen > hij springt naar me toe en knijpt m'n keel dicht, IK weet hem van me af te schoppen en door te zeggen datb ik wel in de schuur ( ! ) zou gaan bellen heb ik hem 'gekalmeerd'. HIj zei oke, maar als ik je nog een keer hoor dan mep ik je helemaal in elkaar!!!! IK ben daarna naar een vriendin gegaan omdat iik compleet instorte. Toen ik dit aan m'n moeder vertelde heeft ze mijn bverhaal en dat van m'n broertje aangehoord, en zei dat het wel weer mijn schuld geweest zou zijn! M'n broertjes verhaal; heb ik ook deels gehoord en hij had het volkomen verdraaid, en dat geeft je zo'n onmachtig gevoel|> als er niemand is die je gelooft of wat dan ook en je er helemaal nix aan kunt doen.
__________________
---Ofcourse I'd like to meet your parents........................In the year 2017! :P ---
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2002, 16:45
Verwijderd
Hoe oud is hij?

Mwah, zie het als een wild hondje. Het haalt een streek uit en daarop kunnen 2 dingen gebeuren; de eerste mogelijkheid is dat er niks gebeurt en het hondje het gevoel krijgt dat het kan doen en laten wat het wil, met als gevolg dat 'ie steeds erger wordt. De tweede mogelijkheid is dat hij direct afgestraft wordt en dit onthoudt, met als gevolg dat 'ie de volgende keer voorzichtig is.

Waarom praat ik over een hondje? Nou simpel; hij houdt niet op zo lang hij merkt dat hij ermee doorkomt. In jouw geval zou ik hem pakken als jullie alleen zijn en hem nogal de schrik injagen

Hoe gedraagt hij zich eigenlijk tegenover andere kinderen van zijn leeftijd?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 16:46
Roosa
Avatar van Roosa
Roosa is offline
hee, ik herken je verhaal wel.
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar ik het het zelf ook een gehad, echt zo erg dat mn broertje met een mes achter me aan kwam en we wel eens deuren uit het huis hebben getrokken.
Het verschil bij mij was alleen dat ik zulke dingen niet van hem pikte en net zo hard terug sloeg en schopte als hij deed.
Mn ouders gaven mij ook altijd de schuld.
Ik denk dat het wel overgaat als je broertjes iets ouder is, mijn broertje is 13(en ik 16) en het komt nu zelden meer voor.
Maar het belangrijkste is denk ik dat jij wel aan je broertje laat merken dat jeje niet op je kop laat zitten door hem, dat jij duidelijk laat merken dat jij de oudste bent(en de sterkste)
Misschien moet je ook een keer gewoon serieus met je ouders gaan praten, dus niet na een ruzie want dan zijn ze toch shagrijnig, maar gewoon op een avond. Je kan ze dan vertellen wat je net getypt heb, je ouders moeten wel heel onredelijk zijn als ze dan vinden dat je zeurt.

Oja wat ik trouwens bij me zelf merkte, is dat ik de ruzie som sonbewust ook wel opzocht, probeer je broertje zoveel mogelijk te ontwijken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 16:57
Verwijderd
Ik denk dat:
1) Je ouders het of niet willen of niet kunnen zien wat je broertje doet.
2) Jij eens moet stoppen met alles van hem te pikken. Dit komt misschien harder over dan dat ik het bedoel. Je zegt zelf dat je groter/sterker/ouder bent. Laat hem maar eens voelen dat 'ie dat niet kan doen! Als hij er dan niet mee ophoudt, zoek dan eens wat hulp, want dan is het niet normaal. Volgens mij is het 'hondjesverhaal' hier zeker op van toepassing.

Maar ja, wie ben ik? Een enig kind...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 20:37
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Ik zou em absoluut laten voelen dat je et zat bent. Sla em als hij écht te ver gaat (aanvallen met mes oid) desnods et ziekenhuis in. Als je et blijft pikken blijft et maar erger worden. Alsie je keel dichtknijpt, dan hebben wij jongens een vreselijk gevoelige plek die op zulke momenten prima kan dienen om em KO te trapen...you know what I mean...
Maar denk ook eens na of je et onbewust uit aan et lokken bent..praat je écht niet erg hard aan de telefoon, etc.
Maar dat geeft em nóóit et recht om je aan te vallen...zeg dat maar es tegen je ouders..als ze niet luisteren, dan helpen vertrouwenspersonen op school erg veel. Die gaan nl met je ouders praten..(als je et kan: barst bij zo'n gast in tranen uit, helpt altijd )

iig. sterkte...

D@mien
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 22:05
Zaza123
Avatar van Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
je ouders willen niet zien dat het ook aan je broertje kan liggen
KLopt dat willen ze ook niet > ze zien hem nopg steeds als het lieve kleine jongetje, dat vroeger toen hij nog heel klein was 'gepest'zou zijn door mij dus!! Schijnt gebeurt te zijn, maar dat was voordat ik 4 was!!! Dus daar kunnen ze niet meer over beginnen, vind ik !!!!

Citaat:
het hondje krijgt het gevoel dat ie alles kan flikken
Dat is ook zo omdat m'n ouders hem bij alles excuseren!

Citaat:
laat hem voelen dat ie niet alles kan flikken, mep gewoon terug
Dat is nou het probleem, aan de ene kant heb ik geen moeite om mensen te meppen maar op een of andere manier wel om hem te meppen > ik vind het misschien onbewust zielig ofzo, wat eigenlijk absurd is!! En daar komt nog eens bij dat ALS ik hem terug zou slaan dat hij dan een 'rode waas' (ofzo) voor z'n ogen krijgt en me dan waarschijnlijk helemaal het ziekenhuis in slaat!!!!
__________________
---Ofcourse I'd like to meet your parents........................In the year 2017! :P ---
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 23:05
Verwijderd
Als .. als .. als .. het kenmerk van de twijfel.

Corrigeer die snotaap gewoon!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 10:28
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:
als je et kan: barst bij zo'n gast in tranen uit, helpt altijd
Ghehehe



Citaat:
Zaza123 schreef:
KLopt dat willen ze ook niet > ze zien hem nopg steeds als het lieve kleine jongetje, dat vroeger toen hij nog heel klein was 'gepest'zou zijn door mij dus!! Schijnt gebeurt te zijn, maar dat was voordat ik 4 was!!! Dus daar kunnen ze niet meer over beginnen, vind ik !!!!
Ik vind eigenlijk ook niet dat je ouders daar nu nog over kunnen beginnen. Hoe oud ben je? Da's toch zeker ongeveer 10 jaar geleden, misschien wel bijna 20.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 11:00
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Heeft hij soms ADHD of is 'ie allergisch voor kleurstoffen of zo?
Misschien is het ook wel gewoon een verwend rotjong.
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 11:52
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef:
Heeft hij soms ADHD of is 'ie allergisch voor kleurstoffen of zo?
Misschien is het ook wel gewoon een verwend rotjong.
Da's ook een idee, dat eerste dan
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 21:29
Zaza123
Avatar van Zaza123
Zaza123 is offline
Hij is nog wel eens hyperactief, maar dat heeft er miniem mee te maken. Hij is door m'n ouders gewoon altijd verdedigd enz.

En naast die entourage met m'n broertje heb ik ook altijd ruzie met m'n ouders > ik wil heel erg graag hier weg!!!! Ik word nu al 3 dagen heen en weer gepingpongt > m'n moeder heeft me er 2 dagen geleden uitgeschopt: 'ik wil je voor vrijdag niet meer zien'! En vandaag m'n vader : ík wil dat je hier nooit meer in huis komt!'.
Ik ga zometeen ff kijken waar ik ga slapen.......

En een van de ergste dingen is dat niemand, maar dan ook niemand me begrijpt of het i.i.g. probeert > er is 1 iemand, maar die zit nu 3 weken in zuid frankrijk. Kennen jullie: 'het boek Estee' ? dat is wel een beetje met mij te vergelijken.

IK weet echt niet meer wat ik moet doen !!!! kan iemand me alsjeblieft tips of wat dan ook geven????!!!!!!
__________________
---Ofcourse I'd like to meet your parents........................In the year 2017! :P ---
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 23:15
Hippielove
Hippielove is offline
Voor een deel ken ik dit. Ik heb alleen het geluk dat mijn ouders door hebben hoe mijn broetje is en dus niet zijn kant kiezen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 23:22
Angeles
Angeles is offline
Zaza123, je moet je thuis veilig kunnen voelen en dat voel jij je absoluut niet. Jouw broertje terroriseert je en jouw ouders doen niks om hem te stoppen, sterker nog, ze verwijten je dingen die je gedaan hebt toen je nog maar een peuter was. De dingen die jouw ouders tegen je zeggen kunnen absoluut niet. Kortom, deze situatie mag niet langer zo doorgaan. Jouw huis is op deze manier geen "thuis" voor je.

Probeer in elk geval zo snel mogelijk een vertrouwenspersoon te vinden die je kan helpen met het vinden van een oplossing. Dit kun je bijna niet in je eentje oplossen. Als het thuis onhoudbaar wordt zijn er meestal wel opvangmogelijkheden te vinden, zoals begeleid kamerwonen of iets anders, afhankelijk van je leeftijd. Je hebt recht op veiligheid, op een plek waar je thuis kunt zijn.

Dus neem het recht in eigen hand, niet door geweld terug te gebruiken, maar door voor je eigen lot op te komen en met iemand te gaan praten. Doe het via een docent die je vertrouwt, via een huisarts of op een andere manier, maar doe er iets aan, zo snel mogelijk. En ik hoop dat je tot die tijd bij iemand anders terecht kunt. Dit kan echt ab-so-luut niet langer zo.

Heel veel sterkte!!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 10:14
Geraldine
Avatar van Geraldine
Geraldine is offline
Mjah, je ouders geven je broertje dus zo'n beetje het recht om jou in elkaar te slaan, omdat ze denken dat jij het uitlokt. Zelfs al zou dat zo zijn, dan zou dat jong je nog niet mogen slaan, das belachelijk. hij moet gewoon van je afblijven.
Maar je ouders houden hem gewoon de hand boven het hoofd omdattie zo zielig is, ze hebben niet door hoe vervelend hij eigenlijk is.
Als mijn broer mij in elkaar zou slaan dan zou hij echt problemen hebben met mijn ouders, en dat zou die niet zeer zomaar even goed kunnen praten denk ik. (t verschil is wle dat mijn broer ouder, groter een sterker is dan ik, maar toch, het gaat om het idee.)

Probeer eens met een vertrouwenspersoon oid te praten, misschien dat die je kan helpen, maar als je ouders echt niet (willen of kunnen) inzien dat je broertje de schuldige is kan je misschien beter (tijdelijk) buitens huis gaan wonen, t ligt er een beetje aan hoe oud je bent, misschien kan je naar een of ander begeleidend wonen project ofzo. Maar probeer eerst eens met zo'n vertrouwenspersoon (van je school misschien) te praten.
xxx
geertje
__________________
ja, en dus?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 16:58
Zaza123
Avatar van Zaza123
Zaza123 is offline
IK heb al een aantal keer geprobeert om info te vinden over begeleid zelfstandig wonen enz. Maar het kan volgens mij niet omdat ik nog te jong ben?!~Wat is de minimum leeftijd daarvoor?!

Het begint trouwens steeds erger uit de klauwen te lopen , want iik ben vandaag definitief door m'n pa uit huis geschopt > hij houd nu m'n zakgeld en waarschiijnlijk ook m'n alimentatie in!!! M'n moeder heeft me 2 dagen geleden uit huis geschopt!! En ik begin me steeds meer af te vragen of ik op sociaal gebied niet een stoornis heb ofzo??!! IK ben echt heel erg in de war en weet niet eens waar ik vanavond moet slapen !!!

IK weet echt niet meer wat ik moet doen en waar ik heen moet, of naar wie!! En als er een mogelijkheid is om uit huis te komen, hoe ik dat dan moet gaan betalen, want m'n vader doet dat niet en m'n moeder kan het niet betalen!!

Ik weet het echt niet meer!!!!
__________________
---Ofcourse I'd like to meet your parents........................In the year 2017! :P ---
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 17:13
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag ?
__________________
no fun
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 17:29
robijnbeertje
Avatar van robijnbeertje
robijnbeertje is offline
je broer eens flink doorlaten
__________________
knuffelen is het fijnste om te doen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 13:50
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Zaza123 schreef:
IK heb al een aantal keer geprobeert om info te vinden over begeleid zelfstandig wonen enz. Maar het kan volgens mij niet omdat ik nog te jong ben?!~Wat is de minimum leeftijd daarvoor?!

Het begint trouwens steeds erger uit de klauwen te lopen , want iik ben vandaag definitief door m'n pa uit huis geschopt > hij houd nu m'n zakgeld en waarschiijnlijk ook m'n alimentatie in!!! M'n moeder heeft me 2 dagen geleden uit huis geschopt!! En ik begin me steeds meer af te vragen of ik op sociaal gebied niet een stoornis heb ofzo??!! IK ben echt heel erg in de war en weet niet eens waar ik vanavond moet slapen !!!

IK weet echt niet meer wat ik moet doen en waar ik heen moet, of naar wie!! En als er een mogelijkheid is om uit huis te komen, hoe ik dat dan moet gaan betalen, want m'n vader doet dat niet en m'n moeder kan het niet betalen!!

Ik weet het echt niet meer!!!!
Er zijn heus wel instanties waar je tijdelijk terecht kan, opvangtehuizen enzo. Vroeger had je het J.A.C., tegenwoordig heb je waarschijnlijk ook wel iets vergelijkbaars. Ga anders naar iemand op school of naar je huisarts, zij zijn wel op de hoogte van hulpverleningsinstellingen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2002, 19:05
Zaza123
Avatar van Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
paco de taco schreef:
hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag ?
15. Ik kan opzich wel voor mezelf zorgen > is geen probleem, maar volgens mij is het te jong voor zo'n begelid wonen systeem.
__________________
---Ofcourse I'd like to meet your parents........................In the year 2017! :P ---
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 19:25
TMLWKY
Avatar van TMLWKY
TMLWKY is offline
Ik zal zowiezo kijken wat ik voor je kan doen, als mensen hier informatie hebben, stuur dat dan ff op naar Zaza!!!

Ik zal doen wat ik kan voor je meid... Hou je taai he!

Liefs,
F
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 19:36
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
wat een achterlijke, lepe axie van je ouders zeg.. ik zal es ff voor je gaan kijken waar je terechtkunt..

houdoe en veel sterkte enzo

*knuffel geef*

Jenneke
__________________
"ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun"
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 19:46
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
bij jip.org kun je even kijken.. maar weet niet of ze iets hebben.. je kunt ze wel altijd mailen natuurlijk.
__________________
"ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun"
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 23:11
Sincerely yours
Sincerely yours is offline
ga naar het jip or hoe het heet.

Volgens mij is het niet dat je je broer niet wilt slagen, je bent gewoon bang voor hem. Dat is normaal...maar wees niet bang om van jezelf af te bijten.

Als hij je nog is lastig valt, slaag hem dan met de achterkant van je hand hard in zijn gezicht. Zeg em dat echte mannen geen vrouwen slagen.

Als je broertje je daarna nog is slaagt, schop hem dan telkens in zijn kruis. Zo zal hij het nog wel leren
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 11:49
Verwijderd
Koop een grote stok en ros hém in elkaar. In dit soort situaties helpt dat gewoon het best.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 12:42
Sterrenkijkster
Avatar van Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
ik weet niet zozeer wat ik kan doen om je te helpen, ik wil gewoon zeggen dat ik je zeer veel sterkte toewens!

waarom ga je niet naar de politie? Je ouders mogen je toch niet zomaar het huis uitzetten???

veel succes
__________________
Manlómë
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2002, 13:01
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
nare man schreef:
Koop een grote stok en ros hém in elkaar. In dit soort situaties helpt dat gewoon het best.
Dat helpt in deze situaties helemaal niet het beste, daar maak je het op lange termijn alleen maar erger mee. Uiteindelijk krijgt zij bovendien dan de schuld, zeker als die ouders al op de hand van dat broertje zijn. Door geweld terug te gaan gebruiken begeef je je op zeer glad ijs. Je kunt beter een einde maken aan de situatie door gewoon legale stappen te ondernemen inplaats van eigen rechtertje te gaan spelen. Maar zorg wel dat er iets gebeurt, ga desnoods naar de politie of naar een hulpverleningsinstelling.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:53
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
zou em elke keer als paps en mams weg zijn vastbinden aan een stoel, en lekker overdreven hard praten als je aan het bellen bent [/niet-serieus]


[serieuzer]
Hm, lastige situatie inderdaad, maar durf je zelf niets terug te doen, 'k bedoel als hij je slaatn dan geef je em een flinke mep terug.
Als je ouders niet echt willen luisteren, zijn er geen ooms, tantes, opa's of oma's waar je terecht kunt? Die jou verhaal wél geloven?
En je vriendinnen, wat vinden zij er van?[/serieus]

[niet-serieus]je kunt ook zorgen dat je snel een vriendje hebt die em af-en-toe de hoeken van de kamer laat zien wneer jij je bedreigd voelt...[/niet-serieus]
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 16:18
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Je kunt ook een neutrale buitenstaande partij opzoeken. Via school bijv.
Die kunnen dan met je ouders gaan praten.

Verder, moet je gewoon harder terugslaan dan hij doet, daar is niks mis mee. Maar pas wel op als je broertje dan helemaal flipt, die ie niet echt hele rare dingen gaat doen.

Verder.. niet als belediging bedoeld, maar is je broertje wel helemaal .. normaal? Misschien heeft ie wel een vorm van ADHD ofzo .. don't know, maar je verhaal klinkt niet echt normaal..
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 16:20
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
p-chez schreef:

Misschien heeft ie wel een vorm van ADHD ofzo .. don't know, maar je verhaal klinkt niet echt normaal..
Dat zou dan vast niet de hele verklaring voor het probleem zijn, ik denk dat er nog wel veel meer gaande is. Mensen met ADHD zijn zeker niet per se agressief. Om zulk gedrag te vertonen als dat broertje moet er nog wel heel veel meer aan de hand zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 16:49
Chelsea
Chelsea is offline
ik zou hem maar gewoon klappen als ik jou was,,
__________________
*MaskedMage fan*
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 20:26
Zaza123
Avatar van Zaza123
Zaza123 is offline
thanks voor al jullie replies!!! I really needed some people who'd choose my side!!

En over dat terugslaan > Ik weet wel dat ik eigenlijk terug zou moeten slaan maar.......

1. Ik weet dat hij dan flipt en me gewoon het ziekenhuis in ramt.

2. Misschien heb ik me toch iets aangetrokken van die verhalen dat ik hem gepest zou hebben enz. Dat ik het onbewust niet m'n 'recht' vind ofzo om hem terug te slaan??!!!!

3. En om een of andere duistere reden vind ik het zielig??!!!!

4. En waarschijnlijk realiseer ik me op zo'n moment ( onbewust) dat IK de straf krijg en voorla als ik ook geslagen heb > want dan komt het verhaal dat ik begonnen ben , en dat ik altijd heel erg hard sla en hij niet!!!
__________________
---Ofcourse I'd like to meet your parents........................In the year 2017! :P ---
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 21:06
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Maar als jij niets doet eraan, dan gebeurd er niets, en beland jij misschien wel in het ziekenhuis. Of wordt het misschien zo erg dat je (psychische) opvang nodig hebt omdat je de thuis situatie niet (meer) aan kan.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 21:11
Hermes
Hermes is offline
Jij bent 15 en hij is 12. Begrijp ik dit goed?

Hoe wil een 12-jarig jongetje iemand van 15 het ziekenhuis in rammen?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 15:03
June bug
June bug is offline
Cliche: Ga iig hulp zoeken. Deze situatie is echt belachelijk.
Wat mij te binnen schoot: eigenlijk slaat het nergens op, maar als je terugslaat, loop je het risico dat hij je het ziekenhuis inslaat. Hoe denk je dat je ouders reageren als jij na een avond met je broertje alleen met een dikke bloedneus of een blauw oog aankomt? Zien ze dan nog de realiteit niet? Of als je echt in het ziekenhuis komt? Ja, ik weet niet, ik kan gewoon niet bevatten dat je ouders niks zien...

Heel veel sterkte ermee
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 19:48
Zaza123
Avatar van Zaza123
Zaza123 is offline
M'n ouders vinden/ denken om een of andere reden dat dit zijn frustratie ( van vroeger) uiting is!!! IK snap het ook niet want als ik bijv. wel eens blauwe plekken aan m'n moeder liet zien > vond ze dat altijd wel erg, of ze deed net alsof!! En dan ging ze wel aan m'n broertje vragen (in de gunstigste gevallen) waarom hij dat gedaan had, en dan was zijn antwoord meestal iets van: ' Dat heb ik niet gedaan, ze zal zich wel gestoten hebben ofzo je weet hoe stuntelig ze soms kan doen, en trouwens ik sla haar bijna nooit en als ik haar sla is het meestal uit zelfverdedeging en dan sla ik nooit hard'. En dat gelooft ze dus gewoon!!! En het ois zo klote dat ze me niet eens geloven en dat ik er niks aan kan doen, dat ze me wel geloven!!!
Dat is echt pure onmacht + frustratie.

Ik mag nu ook niet meer mee op vakantie > m'n broertje heeft geklaagt bij m'n ouders, dat hij mij zat is met m'n arrogante gedoe en dat ik maar beter niet meekan op vakantie omdat ik het dan toch voor hem verpest zoals ik anders ook al doe!!!! Toen ik dat van m'n moeder hoorde (ik zou anders 2 keer op vakantie gaan 1keer met m'n pa en 1 keer met m'n ma), en ik zei dat ik hem ook zat was en niet zeker wist of hij wel meer reden had om MIJ zat te zijn dan ik hem. Zei m'n moeder : hij heeft z'n hele leven al last van je al sinds hij een baby was!!!
Dus voor mij ook al geen vakantie meer.
Geen leven EN geen vakantie!!!!
__________________
---Ofcourse I'd like to meet your parents........................In the year 2017! :P ---
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 19:58
Angeles
Angeles is offline
Het is echt niet normaal hoe jouw ouders met je omgaan. Jouw broertje is nog een kind, hij is ook verkeerd bezig, maar jouw ouders zouden ECHT beter moeten weten.

Zet de stap en zoek hulp van buitenaf. Kies voor jezelf.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-07-2002, 20:20
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Écht heel erg dat je ouders zo over je denken!
Hey, maar ga er niet bij de pakken neer zitten, zoek hulp! Dit kan immers niet langer zo.

Citaat:
hij heeft z'n hele leven al last van je al sinds hij een baby was!!!
Wow, dat een ouder dit kan zeggen tegen haar kind zeg! Echt verschrikkelijk.
Ok, je zit nu natuurlijk niet te wachten op medeleven...daar heb je immers niets aan.

Bedenk in iedergeval dat het niet jou schuld is, jij probeert, zoals ik het lees, het zo goed mogelijk te doen, het zijn je broertje en je ouders, die hem geloven waar 'een steekje' bij los zit.

Praat er zoveel mogelijk over met vriendinnen en vrienden waar je van op aan kunt, laat je adviseren wat je het beste kunt doen.

Sterkte!!!
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 18:59
Steve Le Irwkin
Avatar van Steve Le Irwkin
Steve Le Irwkin is offline
Ik zou hem ook terug slaan. Ik ken het ook wel, alleen ben ik dan het kleine broertje. Mijn broer kreeg ook altijd de schuld. Vaak was het ook wel zijn schuld, vroeger, maar als we dan groter waren hadden mijn ouders onthouden dat het meestal aan mijn broer lag, dus gaven ze hem de schuld. Nu gaat het wel beter. Tot die tijd zou ik dat broertje gewoon slaan, heeft bij mij ook het beste gewerkt
__________________
So tell me, why is YOUR signature written in English?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Zaza123 schreef:
Geen leven EN geen vakantie!!!!
Hoezo geen leven?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 20:27
Zaza123
Avatar van Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
******** schreef:
Hoezo geen leven?
Je weet best wat ik bedoel!!

Dan toevallig wel bestaan als een levend 'iets' maar er helemaal geen lol aan beleven > en dat is dan nog niet eens m'n eigen schuld!!
__________________
---Ofcourse I'd like to meet your parents........................In the year 2017! :P ---
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 16:14
Verwijderd
Heb je geen familie, oma's, tantes oid die je zou kunnen helpen?
Anyway, ik vind dit totaal geen manier van doen van je broertje en je ouders. Ik denk dat iemand hun aan het verstand moet brengen dat ze totaal verkeerd bezig zijn.
maar: waar bevind je je nu dan?
en ben je alleen uit huis getrapt vanwege dat gedoe met je broertje of zijn er ook andere redenen?
maar goed wat het ook is, hun gedrag is zowiezo niet goed te praten.
Veel sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 17:52
QQQQ
QQQQ is offline
Ik heb dus precies hetzelfde met mijn oudere en wel sterkere broer.
Hij heeft macht niet alleen over mij maar over de hele familie.
Als hij mij irritant vind om wat voor reden dan ook slaat ie gewoon. Het is nu twee keer gebeurt dat hij me zo hard heeft geslagen dat ik een hele week mn arm amper kon optillen en dat mn arm helemaal vol met blauwe plekken zat.
Als ik het aan iemand vertel en hij komt erachter dan gaat ie aan iedereen vertellen op msn dat ik naar klassieke muziek luister terwijl hij zelf ook wel weet dat ik rock/metal op me pc heb staan en dan loop ik weer overal voor lul.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 19:50
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
hey
ik was vroeger ook vervelend tegen mijn zus
niet zo erg als je broertje (bij hem zit er duidelijk een steekje los, ik was alleen verwend en vervelend)
ik ging gelijk klagen bij mijn ouders en zo
ze sloeg me gewoon toen mijn ouders er niet waren. ik ging daarna gelijk aan min ouders zeggen dat ze me geslagen had en toen kreeg ze straf
dat ging zo door, maar na een tijdje heb ik het wel geleerd

dus als je je broertje lang genoeg slaat zal hij het heus wel leren.
en als je hem slaat moet je hem geen blauw oog of zo slaan, anders krijg je zeker de schuld van je ouders, maar met een boek of de hak van je schoen op zijn hoofd. PETS
of gewoon een knietje op die ene gevoelige plek.


Ik weet dat hij dan flipt en me gewoon het ziekenhuis in ramt.

als je hem in zijn kr**s trapt of heel erg stevig vastpakt bij zijn haar dan stopt dat hem wel.
je bent toch sterker dan hem?? enanders haal je iemand erbij die je broertje voor jou in elkaar slaat.

gewoon, een keertje als niemand het ziet, moet je hem helemaal kapot slaan, als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor mij



en offtopic
zaza123?
mooie naam
bedoel je zaza, die kakkerlijk uit die ene kinderboek die ging van petteflet

Laatst gewijzigd op 09-07-2002 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 22:51
Squall
Avatar van Squall
Squall is offline
Citaat:
Squall schreef:


Geef mij een minuut met je broertje alleen en hij ziet er nooit meer zo uit als daarvoor
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 12:42
Q
Avatar van Q
Q is offline
De waarheid ligt injezelf. Bekijk eens wat je fout doet en verbeter dat. Vraag jezelf vragen als:

Waarom vind mijn vader me niet lief?
Waarom vind mijn moeder me niet lief?
Wat doe ik om ze boos te maken?
Wat doe ik om mn broertje zo ver te krijgen?
[offtopic]
Wat is het rekening nummer van Q om geld te storten?
[ontopic]

Niet zo naief zijn en gelijk zeggen van:"ÏK DOE NIETS VERKEERD!"
Dat is namelijk zo'n antwoordt wat iedereen geeft.

success
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 13:20
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Probeer eerst eens een slaapplek te zoeken waar je een tijdje ( dus niet 1 nacht ) kan blijven. Dat kan bij een vriending zijn, maar ook iets als het JAC ( is allemaal al genoemd)

Daarna; hulp zoeken. Stap naar de kinderbescherming, of bel de kindertelefoon of een andere hulpdienst om te vragen waar je terecht kan als je het niet weet.

In deze situatie moet dus echt verandering komen, want het is wel duidelijk dat dit niet langer door kan gaan.
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 19:21
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
Squall schreef:
Geef mij een minuut met je broertje alleen en hij ziet er nooit meer zo uit als daarvoor
Misschien is het verhaal van het broertje wel zieliger en zeg je het tegenovergestelde. Ik vind dit zo'n flauwe opmerking.... moet je wel het verhaal van 2 kanten horen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 22:01
Verwijderd
Citaat:
QQQQ schreef:
Als ik het aan iemand vertel en hij komt erachter dan gaat ie aan iedereen vertellen op msn dat ik naar klassieke muziek luister terwijl hij zelf ook wel weet dat ik rock/metal op me pc heb staan en dan loop ik weer overal voor lul.
hier zou ik dus echt schijt aan hebben, dat slaan vind ik veel erger!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 06:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Koop een grote stok en ros hém in elkaar. In dit soort situaties helpt dat gewoon het best.
LOL @ nare man
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 19:03
mad operator
Avatar van mad operator
mad operator is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Ik zou em absoluut laten voelen dat je et zat bent. Sla em als hij écht te ver gaat (aanvallen met mes oid) desnods et ziekenhuis in. Als je et blijft pikken blijft et maar erger worden. Alsie je keel dichtknijpt, dan hebben wij jongens een vreselijk gevoelige plek die op zulke momenten prima kan dienen om em KO te trapen...you know what I mean...
Maar denk ook eens na of je et onbewust uit aan et lokken bent..praat je écht niet erg hard aan de telefoon, etc.
Maar dat geeft em nóóit et recht om je aan te vallen...zeg dat maar es tegen je ouders..als ze niet luisteren, dan helpen vertrouwenspersonen op school erg veel. Die gaan nl met je ouders praten..(als je et kan: barst bij zo'n gast in tranen uit, helpt altijd )

iig. sterkte...

D@mien
aanvallen met mes ben jij helemaal gek ofzo? geef dat joch gewoon een ropschop en zeg dat ie met zn poten eens van je af moet blijven... zeg dat ie elke keer zo'n klap/schop kan verwachten... dan wordt het vast rustiger... je moet gewoon laten zien dat jij de baas bent niet hij... dat is de rede dat ie je pakt...
__________________
Iedereen moet ergens in geloven-Ik geloof dat ik nog een biertje neem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [ verhaal ]
-Melody-
290 15-08-2004 14:54
Seksualiteit homsexualiteit
evil_elfje
87 10-08-2004 12:43
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 10:36
Verhalen & Gedichten ForumWEDSTRIJD verhalen !!!!
italianboy
16 18-12-2001 17:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.