Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2009, 15:12
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Waarom twee subfora voor o.a. werk? Maak er dan Wonen & Inrichting van, dit is totaal niet logisch.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2009, 15:13
Verwijderd
We zijn zelf ook al bezig met andere namen ervoor, want zo ontstaat er inderdaad wel wat verwarring. Iemand anders met andere suggesties?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 15:33
PV
PV is offline
Eigen Huis & Tuin?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 15:40
Verwijderd
Ik denk dat we dan gezeik krijgen met RTL

Het is overigens tot nu toe wel de bedoeling dat W&W ook W&W blijft, maar er valt natuurlijk over alles na te denken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 15:45
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik denk dat we dan gezeik krijgen met RTL

Het is overigens tot nu toe wel de bedoeling dat W&W ook W&W blijft, maar er valt natuurlijk over alles na te denken.
Waarom is dat de bedoeling? Geld en Recht (vooral geld) staat onlosmakelijk verbonden met het werk dat je ervoor doet. Wonen en Werken staat in deze lijn veel verder van elkaar af. Dan kan je er beter alleen Wonen van maken. De topics mbt inrichting die je vaak op Lifestyle ziet kunnen dan mooi daar naartoe verplaatst worden.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 15:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja klopt, daar moeten we nog iets voor bedenken.

W&W is er gekomen als reactie op de vraag naar meer topics voor (ex-) studenten. Dus meer een beetje topics over gaan settelen, qua werk en wonen. Een huis kopen of huren, geen studentenkamertje meer. Een echte 9 tot 5 baan, niet meer van de 10 uurtjes bijbaan. Het huishouden runnen, etc.

Toen bleek dat bijbaantjes en 'echte banen' moeilijk te splitsen waren, is werk meer naar W&W gegaan. Het werk-gedeelte op W,G&R blijft dan meer gerelateerd aan de regels die je op je werk tegen komt, bijvoorbeeld als je door je baas genaaid wordt ofzo, en vragen als 'hoeveel uur mag ik officieel werken?'
Maar het is vrij lastig om titelgewijs dit onderscheid te maken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 16:02
Verwijderd
"Geld en Recht" als titel impliceert toch op zich dat voor werk-gerelateerde problemen betreffende regelgeving en dergelijke je daar het beste terecht kan. Dat vind ik wel logisch iig. Voor problemen met internet-bestellingen van dingen als kleding (lifestyle), hard- en software gaat men toch ook automatisch naar dat subforum?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 20:55
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
We zijn zelf ook al bezig met andere namen ervoor, want zo ontstaat er inderdaad wel wat verwarring. Iemand anders met andere suggesties?
Citaat:
arPos schreef:
Wetenschap &... (waarom staat dit niet onder het deel wetenschap & techniek?)
Filosofie (waarom niet samen met Geloof en psychologie onder lichaam en geest?)
Werk, Geld & Recht moet natuurlijk met de hele zooi aan huiswerkfora en die 2 daarboven onder School en werk.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 15-02-2009 om 22:27.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 21:06
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Juist, Arp, juist.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 22:24
Verwijderd
Dat lijkt me een andere discussie. Het gaat nu niet om welke fora waar staan, maar om hoe ze heten, dus laten we ons daar op concentreren.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 22:30
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat lijkt me een andere discussie. Het gaat nu niet om welke fora waar staan, maar om hoe ze heten, dus laten we ons daar op concentreren.
Lijkt me handig om het beide tegelijk te doen.

maargoed, religie zou dus filosofie en geloof moeten heten
wetenschap en filosofie moet vanwege dat eerst ontkoppeld worden van elkaar, ook voornamelijk daar ze 2 compleet verschillende disciplines zijn terwijl wetenschap wel goed met techniek samenkan.

nieuwe subfora wetenschap en technologie zijn geboren, beetje jammer alleen dat die discussies meestal op N&A komen.
Verder ga ik nog even kijken en nadenken.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
edit: zoiets:

Algemeen
-Welkom & Voorstellen
-De Kantine
-Onzin -> Afschaffen
-Tieners & Pubers
-Eten & Drinken
-Flora & Fauna
-Nieuws & Achtergronden
-Vraag & Aanbod
-Wonen & Werken -> Wonen & Lifestyle*
-Lifestyle -> overbodig*

School en werk
-Algemene schoolzaken -> Algemene school- en studiezaken**
-Studiezaken -> overbodig**
-Studiekeuze
-Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie -> Huiswerkvragen: Cultuur en maatschappelijke vorming
-Huiswerkvragen: Exacte vakken -> Additie, economie komt erbij in de beschrijving, is een vrij exact vak
-Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
-Werk, Geld & Recht

Lichaam en geest
-Drugs & Alcohol
-Lichaam & Gezondheid
-Liefde & Relatie
-Religie -> Filosofie & geloof (of Filosofie, geloof en levensbeschouwing, of gewoon filosofie, of gewoon levensbeschouwing, maargoed geloof zal er wel in moeten blijven ookal is het hetzelfde)
-Psychologie
-Seksualiteit -> zat te denken om deze bij lichaam en gezondheid te zetten maar lijkt me vawege de animo makkelijker apart

Vrije tijd
-Contact gezocht
-Reizen & Vakantie
-Verkeer & Vervoer
-Sport
-ARTistiek
-Dansen op Papier -> Letteren hier voortaan ook onder laten vallen, is ook dansen op papier***
-Letteren -> overbodig***
-Theater & Cultuur
-Films, TV, Internet & Radio ***** -> Multimedia
-Muziek
-Games

Wetenschap en technologie
-Wetenschap & Filosofie -> Wetenschap
-(nieuw) Technologie****
.-Software & Multimedia***** -> overbodig**** (multimedia = Films, TV, Internet & Radio*****)
.-Hardware -> overbodig****
.-Gadgets & Elektronica -> overbodig****

Scholieren.com
-Beleidszaken
-Meldpunt & Mededelingen
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 16-02-2009 om 03:10.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 23:26
Verwijderd
Je hebt 't niet zo op de groep fora onder W&T?
We zullen het in ieder geval meenemen in de discussie (en ja, ik ben me ervan bewust dat dit lame klinkt, maar geloof me, we doen er wel degelijk iets mee, al zul je dat waarschijnlijk pas over een paar maanden merken).
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 02:46
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Je hebt 't niet zo op de groep fora onder W&T?
Mwa ik kom er amper dus zal er niet wakker van liggen vind er alleen veel dubbele/onlogische (doorkruisen wat niet van toepassing is) dingen tussen staan.

Misschien kan je er wat meer mee zoals een subforum "nieuwe energie" maar dat vind natuurlijk net zo goed overlap met technologie.

en het is niet zo dat ik electronica, software, hardware etc. 'overbodig' vind (ookal snap ik dat dat er wel staat, het aantal * verwijst naar waar ik ze bij vind horen enzo) ik vind alleen dat ze allemaal prima onder technologie passen.

Hardware bv. is in deze context hetzelfde als electronica, wat op zijn beurt technologie is...

een andere optie kan zijn om een deel "Computers en multimedia" te maken.
maar dat vind dan weer overlap met en technologie en Films, TV, Internet & Radio/Multimedia en zelfs een beetje met N&A (immers het grootste deel van de onzin die we daar posten komt net zo goed uit multimedia)

Wetenschap kan je dan wel weer opdelen in bv. Wetenschappelijke grondbeginselen, Biochemische wetenschap, moderne wetenschap/innovatie (ben alleen niet overtuigd of dat a) een goed onderscheid is en b) of het nodig is (qua aantal posts) en c) of het sowiezo wenselijk is daar onderscheid in te maken)

het lijstje hierboven is de indeling die me het meest logisch lijkt maar je kan er verschillende afwegingen in maken.

Citaat:
We zullen het in ieder geval meenemen in de discussie (en ja, ik ben me ervan bewust dat dit lame klinkt, maar geloof me, we doen er wel degelijk iets mee, al zul je dat waarschijnlijk pas over een paar maanden merken).
Het forumvernieuwingsproces begon al toen Nieuws en actualiteit veranderde in Nieuws en achtergronden, nu een lay-out en een subforum tieners&pubers verder zul je mij niet horen klagen (ok misschien herhaaldelijk over religie ) over de tijd die het kost.

Dit soort dingen kosten tijd, je wilt eerst goede feedback (als het even kan van meer users dan arPos alleen ), overleg binnen de adminstructuur en dan moet je nog bepalen hoe het qua codering allemaal gaat kloppen. (al is een forumstructuur en namen van subfora nou niet de moeilijkste phpBB toepassing) en dan natuurlijk nog teksten in de FAQ en regels etc.

Kan me ergens herinneren dat ik een ergens een conceptversie had gemaakt ook nog.
nu ja, suc7 in ieder geval en ik zie het wel.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 16-02-2009 om 03:10.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 08:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
arPos, ik ben benieuwd naar jouw visie op multimedia.
Hoe zie jij dat internet-deel bij F,TV&R?
Aan wat voor onderwerpen moet ik denken?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 11:01
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
arPos, ik ben benieuwd naar jouw visie op multimedia.
Hoe zie jij dat internet-deel bij F,TV&R?
Aan wat voor onderwerpen moet ik denken?
"Problemen met Windows? Virusje opgelopen? Vragen over websites maken en grafisch ontwerp? Dit, en meer."

Het hele lullige is dat grafisch ontwerp ook onder arT en software valt, virussen onder software, windows onder software, misschien is daarmee heel internet als extra bij multimedia overbodig behalve dan weer als je echt alle gerelateerde subfora eronder laat vallen (N&A incluus?).

Iets anders dan een
[NOOB] Hoe zoek ik iets op internet.
(deze heb ik gejat uit S&M) : \/
[Torrent] Films downloaden
Internet + vaste lijn aanvragen

verder kom ik niet, maarja 1 onzinnig dubbel subforum is nog altijd beter dan 2

of anders misschien:
Films & Theater
Multimedia (vragen betreffende alles gerelateerd om media, hoe beginnen, welke programma's gebruiken, favo radiostation weet ik veel)
N&A (alles in de media)

maarja ik heb sowieso niet erg veel te vertellen over media, behalve dan wat er in staat; het nieuws zelf, al projecteren ze het direct op het wolkendek
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 16-02-2009 om 11:13.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 11:50
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Een aantal fora die jij graag samen wilt zien zijn een aantal jaar terug bewust uit elkaar gehaald omdat hier echt behoefte aan was. Maar zoals Dittrich zegt, de opties worden besproken en hopelijk zie je binnenkort resultaat.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 14:40
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Lifestyle bij Wonen zie ik niet zitten. Totaaaaaaal verschillend qua inhoud.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 14:43
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik zou eerder de naam van W, G & R naar G&R veranderen ofzo... Vragen met betrekking tot hoe je aan een baan raakt, moet solliciteren etc: Wonen&Werken.

Vragen mbt je rechten als wn'er: G&R.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-02-2009, 15:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
"Problemen met Windows? Virusje opgelopen? Vragen over websites maken en grafisch ontwerp? Dit, en meer."

Het hele lullige is dat grafisch ontwerp ook onder arT en software valt, virussen onder software, windows onder software, misschien is daarmee heel internet als extra bij multimedia overbodig behalve dan weer als je echt alle gerelateerde subfora eronder laat vallen (N&A incluus?).

Iets anders dan een
[NOOB] Hoe zoek ik iets op internet.
(deze heb ik gejat uit S&M) : \/
[Torrent] Films downloaden
Internet + vaste lijn aanvragen

verder kom ik niet, maarja 1 onzinnig dubbel subforum is nog altijd beter dan 2

of anders misschien:
Films & Theater
Multimedia (vragen betreffende alles gerelateerd om media, hoe beginnen, welke programma's gebruiken, favo radiostation weet ik veel)
N&A (alles in de media)

maarja ik heb sowieso niet erg veel te vertellen over media, behalve dan wat er in staat; het nieuws zelf, al projecteren ze het direct op het wolkendek

Ah oke. Ik ga er even op reageren op Admin (zoals Dittrich al beloofde, is het meegenomen naar Admin), want anders moet ik steeds op 2 plekken mijn reactie zetten. Maar ik begrijp in elk geval wat je bedoelt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 15:50
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Lifestyle bij Wonen zie ik niet zitten. Totaaaaaaal verschillend qua inhoud.
Natuurlijk maar wonen is wel onderdeel van je lifestyle (buurt/omgeving/sociale samenhang)
dus lifestyle is überhaupt al enorm veelzijdig waarbij het topic vooral bepaald waar het over gaat.

de reden dan ik wonen bij lifstyle heb geplaatst is omdat ik wonen los zou koppelen van werk, maar te klein vind om als individueel subforum door te laten gaan.
maar op zich is ook dat weer een mogelijke afweging.

Citaat:
Ik zou eerder de naam van W, G & R naar G&R veranderen ofzo... Vragen met betrekking tot hoe je aan een baan raakt, moet solliciteren etc: Wonen&Werken.
Daar zat ik ook aan te denken, is ook een uitstekende combi.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 20:01
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik zou eerder de naam van W, G & R naar G&R veranderen ofzo... Vragen met betrekking tot hoe je aan een baan raakt, moet solliciteren etc: Wonen&Werken.

Vragen mbt je rechten als wn'er: G&R.
Plausibel.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 12:39
Verwijderd
Kan het subforum van vraag/aanbod ook niet naar wonen en werken?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 14:49
Verwijderd
Als subforum of geïntegreerd?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.