Oud 01-02-2002, 20:09
anonieme_teddybeer
Avatar van anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline

dit is een oude foto

uiterlijk veranderingen:
BCD lamp unit (halogeenspotjes)
uitlaat NRX
discolampje achter
wit achterlicht glaasje
zwarte knipperlichtglaasjes
oranje (fluoriserende) gasveer
alle stickers eraf
(waarschijnlijk binnenkort, hoogglans zwart (uiterlijk van aerox 2002)

motorische veranderingen:
mallossi vario
mallossi starterskrans
mallossi koppeling
mallossi koppelingshuis
mallossi rollen (weet niet hoeveel hij wordt op dit moment door iemand getuned)
mallossi paarse drukveer
mallossi paarse trekveertjes
mallossi V-snaar
Std 50cc getuned
top 120 / 130

sorry ik moest het ff ergens planten
__________________
Fuck you! and you, and you and everybody else
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2002, 21:08
Verwijderd
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
scooter?
Dat is inderdaad een scooter ja. Goed gezien.

Heeft dit topic nut? Ik bedoel, je vertelt niet of het nou jou scooter is, of iemand anders zijn scooter die je misschien wilt kopen, of....
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 22:18
broed
broed is offline
zo ben je nu stoer ??

trieste scooter nicht


scooters zijn Domme trieste kut dingen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 23:15
BloodGod
BloodGod is offline
Citaat:
broed schreef:
zo ben je nu stoer ??

trieste scooter nicht


scooters zijn Domme trieste kut dingen
\

ja ja broed en daarvoor durft gij niet bij mij achterop ? hehehehehhe ben je bang dat je ook scooter wilt

ga maar achter je AMD XP 1800 zitte wanke

btw ik zie je maandag op skool
l8ersss

__________________
How start a revolution without executions. <><> Slaughter is a filthy business. But when i do it, it's called Art..... /-\()$ Art of
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 02:32
anonieme_teddybeer
Avatar van anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
broed schreef:
zo ben je nu stoer ??

trieste scooter nicht


scooters zijn Domme trieste kut dingen

jouw mening (waarschijnlijk omdat je er geen 1 kan betalen)
dus boeiend
__________________
Fuck you! and you, and you and everybody else
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 13:38
Psychoot
Avatar van Psychoot
Psychoot is offline
Je hebt een standaard 50cc eronder en hij loopt 120 / 130 ? Nou dat zal niet lang goed gaan en je hebt een vastloper, ik zou er dan een 70cc onder leggen.
ff hier een paar foto'kes van mijn lieve Honda Wallaroo.








Veranderingen:
Gianelli Sport Pro 5 uitlaat
Polini membraan
50cc snel
Pro Grip handvaten
Top: 85 k p/u

Wallaroo's rijden pas lekker fijn.
__________________
Fatal Error: Signature Not Found
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 22:44
broed
broed is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:

jouw mening (waarschijnlijk omdat je er geen 1 kan betalen)
dus boeiend

ik kan er zo 1 kopen als ik wil maar ik spaar liever voor een auto ofzo
kanker scooter's
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 09:50
ECKO*72
ECKO*72 is offline
Citaat:
broed schreef:
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:

jouw mening (waarschijnlijk omdat je er geen 1 kan betalen)
dus boeiend

ik kan er zo 1 kopen als ik wil maar ik spaar liever voor een auto ofzo
kanker scooter's
zo te horen ben je wel een stoere gozer
__________________
eckö unltd
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 14:24
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Psychoot schreef:
Je hebt een standaard 50cc eronder en hij loopt 120 / 130 ? Nou dat zal niet lang goed gaan en je hebt een vastloper, ik zou er dan een 70cc onder leggen.
mjaja.. Kan wel merken dat jij je brommer niet eigenhandig getuned hebt.. Dit is dus echt een redenatie van lik me reet.. Je kan zoveel vermogen uit je cilindertje pompen als je maar wilt, op een gegeven moment wil ie niet harder!!
Als je dan vervolgens NOG harder wilt, DAN kan je dr een 70cc onder leggen!

en euhm.. oh jah.. ik wilde hier nog even toevoegen dat ik er van uit ga dat 120/130 datgene is wat DE TELLER aangeeft, alhoewel je dat er niet bij vermeld.. Een normale scooterteller geeft namelijk bij de 60 op de teller meestal al 10/15 km teveel aan..

Dan dien ik nog te vermelden dat je een mooie scoot hebt..
zal binnenkort ff foto's inscannen van mijn beide scoots op dit moment.. (if i don't forget )

Genesis
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 14:29
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Ik vind 't prima dat hier iedereen even z'n scooter showt, maar blijf dan wel lief tegen elkaar, okay?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 18:04
Psychoot
Avatar van Psychoot
Psychoot is offline
__________________
Fatal Error: Signature Not Found
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 20:05
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline






Alleen de begrenzers heb ik er uit gehaald. (Vario, luchtfilter, uitlaat.) Verder heb ik er een grotere sproeier in gezet. (Maat 74).

Ik ga nog wel iets aan de acceleratie doen, hij trekt echt fucking traag op, hij rijd met te weinig toeren weg, zo lijkt het, dus ik ga de veertjes van de koppeling wat verder aanspannen. Maar verder is hij ook standaard.

Ojah, de top is zo'n 70 km/h op de teller.

Ik heb ook een "snelle" uitlaat, zo'n cheap-ass Tecno, dan rijd hij 80 km/h op de teller, maar hij trekt niet echt fijn, met de standaard uitlaat trekt hij gewoon het beste, en rijd hij het best.

Op het moment ligt deze scoot een beetje uit elkaar, ik ben hem aan het reviseren, hij heeft nu bijna 9000 gelopen, en hij ziet er uit als nieuw, maar ik wilde alles eens goed reinigen. Ik ben de uitlaat opnieuw aan het spuiten, dus hij ziet er straks weer perfect uit. Dit doe ik meer uit hobby, want verder gebruik ik hem niet echt meer...

Verder heb ik er niks aan gedaan, om de reden dat ik in een grote stad woon waar ik het me niet kan permiteren om op de rollenbank gezet te worden, terwijl ik toch weinig rijd, ik heb nml. ook een auto.

Trouwens, Genesis (volgens mij ben jij hiero de scooter-guru ) wat kan ik nou het beste doen om te zorgen dat hij vanuit stilstand wat harder weg trekt? Het mag eigenlijk geen geld kosten...
Ik zat dus te denken om er andere veertjes in te zetten, strakere dus. Maar is die koppeling een beetje makkelijk los te halen? Wat voor sleutels heb ik daar voor nodig? Of is het beter als ik een andere drukveer er in zet dan? Is dat zelf te doen?
Ik neem aan dat als de koppeling later aanslaat, hij met meer toeren wegrijd, en zodoende het moment waarop de vario aangrijpt beter uit komt, of zie ik dat verkeerd?

Nu doet hij dus met lage toeren beginnen, dan "schakelt" hij, en gaat hij er met veel toeren best goed vandoor, waarnaar de toeren weer zakken en hij normaal naar de 60 trekt, waarop hij toeren gaat maken en dan snel naar de 70 trekt...

Lichtere rolletjes zitten er al in (niet veel, maar ze zijn lichter ).
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 22:35
broed
broed is offline
neo's zuigt
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 22:58
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
broed schreef:
neo's zuigt
jah echt?
i know...

neos sukt...
maar jah, toen ik hem kocht wist ik dat nog niet...
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 12:07
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Trouwens, GENESIS (volgens mij ben jij hiero de scooter-guru ) wat kan ik nou het beste doen om te zorgen dat hij vanuit stilstand wat harder weg trekt? Het mag eigenlijk geen geld kosten...
Ik zat dus te denken om er andere veertjes in te zetten, strakere dus. Maar is die koppeling een beetje makkelijk los te halen? Wat voor sleutels heb ik daar voor nodig? Of is het beter als ik een andere drukveer er in zet dan? Is dat zelf te doen?
Ik neem aan dat als de koppeling later aanslaat, hij met meer toeren wegrijd, en zodoende het moment waarop de vario aangrijpt beter uit komt, of zie ik dat verkeerd?

Nu doet hij dus met lage toeren beginnen, dan "schakelt" hij, en gaat hij er met veel toeren best goed vandoor, waarnaar de toeren weer zakken en hij normaal naar de 60 trekt, waarop hij toeren gaat maken en dan snel naar de 70 trekt...

Lichtere rolletjes zitten er al in (niet veel, maar ze zijn lichter ).
Wat je goed moet begrijpen is het verschil tussen het bedrijfstoerental (het toerental terwijl je gewoon rijdt) en het toerental voor het wegrijden. Die kan je in principe apart instellen..
Het bedrijfstoerental bepaal je dmv de rolletjes en de drukveer. Een sterkere drukveer heeft hetzelfde effect als lichtere rolletjes, namelijk een hoger bedrijfstoerental.
Wil je een hoger toerental voor het wegrijden, neem dan strakkere trekveertjes. Van 0-10 km/u heb je dan een hoger toerental. Die trekveertjes zijn niet zo duur..

Om bij je koppeling te komen:
Demonteer je carterdeksel dmv een hele rij bouten in je carter.
Je ziet nu links je variateur en rechts je koppeling, met daar tussenin je V-snaar..
Op de koppeling zit een grote bout. Die kan je alleen los draaien als je tegelijkertijd het koppelingshuis (= dat ronde ding over je koppeling heen met een aantal ronde gaten erin) tegenhoudt! dat kan bijvoorbeeld met een speciaal daarvoor bedoelde koppelingssleutel..
Heb je die moer los, bedenk je dan dat alles wat je er nu afhaalt er op precies dezelfde manier weer op moet, dus leg het op volgorde ofzo.. Pak je koppelingshuis er af, en daarna de koppeling, samen met de 2 poulies, waar je V-snaar tussen zit. Hierop zie je ook een grote moer zitten, deze draai je er af terwijl je je koppeling in een bankschroef zet ofzo. LET OP: als de moer er af is, schiet de koppeling open door de spanning van de drukveer!
Nu je dit allemaal uit elkaar hebt, kan je de drukveer en je trekveertjes vervangen.. Voor de trekveertjes moet je wellicht even langs dealer gaan, das een klusje waar iedereen zn eigen manier voor heeft..
Zet alles er dan weer op dezelfde manier op als dat je het er af haalde, en let er op dat je het stijf genoeg vast draait allemaal!

zuuk6

Genesis
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 12:13
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
Genesis schreef:
koppeling etc
Bedankt!

Misschien zou ik ook mijn scooter en al naar de dealer kunnen brengen en zeggen dat hij sneller moet optrekken.
En dan zeg ik d'r gelijk bij dat ze dan alleen maar sterkere veertjes in de koppeling moeten doen.

Zou dat duur zijn?

Ik heb nml. niet al dat gereedschap, mijn scoot ligt nu half uit elkaar, maar dat zijn alleen kappen en carburateur enzo, dat overige gereedschap heb ik niet.

Maar ik ga zodadelijk nog even mijn carterkap eraf halen, ff bekijken of ik dat daarbinnen los krijg...
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 13:26
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Bedankt!
geen dank, ik laat je mijn bankrekeningnummer nog wel weten voor de financiele bijdrage

Citaat:

Misschien zou ik ook mijn scooter en al naar de dealer kunnen brengen en zeggen dat hij sneller moet optrekken.
En dan zeg ik d'r gelijk bij dat ze dan alleen maar sterkere veertjes in de koppeling moeten doen.

Zou dat duur zijn?

Ik heb nml. niet al dat gereedschap, mijn scoot ligt nu half uit elkaar, maar dat zijn alleen kappen en carburateur enzo, dat overige gereedschap heb ik niet.

Dat kan inderdaad ook, is misschien nog wel beter. Gewoon afstellen is niet zo duur, is voor een vakman (?) ook niet zo heel veel werk.. het is, afhankelijk van de tijd die hij er mee bezig is, zo tussen de 30 en 40 euro schat ik.. Zeg dat je wilt dat hijmet meer toeren wegrijdt ofzo, dan weet hij het wel.. Misschien adviseert hij ook andere rolletjes/drukveer, dat moet je even bespreken, dan wordt het waarschijnlijk ietsje duurder..

Citaat:

Maar ik ga zodadelijk nog even mijn carterkap eraf halen, ff bekijken of ik dat daarbinnen los krijg...
succes

Genesis
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 14:25
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Hum, ik krijg die carterkap niet los, alle boutjes zijn er uit, maar dat ding zit muurvast...

Ik ben nu de uitlaat nog aan het opspuiten, en die moet eerst klaar voordat ik aan dat andere werk begin, want zonder uitlaat is het een beetje lastig rijden...

Of ik koop een bougiestop, daar kan het ook prima mee, maar dan moet ik ook weer een bougiesleutel kopen enzo...

[Dit bericht is aangepast door Cryptic Winterstorm (06-02-2002).]
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2002, 17:10
anonieme_teddybeer
Avatar van anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
Genesis schreef:
mjaja.. Kan wel merken dat jij je brommer niet eigenhandig getuned hebt.. Dit is dus echt een redenatie van lik me reet.. Je kan zoveel vermogen uit je cilindertje pompen als je maar wilt, op een gegeven moment wil ie niet harder!!
Als je dan vervolgens NOG harder wilt, DAN kan je dr een 70cc onder leggen!

en euhm.. oh jah.. ik wilde hier nog even toevoegen dat ik er van uit ga dat 120/130 datgene is wat DE TELLER aangeeft, alhoewel je dat er niet bij vermeld.. Een normale scooterteller geeft namelijk bij de 60 op de teller meestal al 10/15 km teveel aan..

Dan dien ik nog te vermelden dat je een mooie scoot hebt..
zal binnenkort ff foto's inscannen van mijn beide scoots op dit moment.. (if i don't forget )

Genesis

neej hoor mijn teller wijkt 10 km naar beneden af, heb ik getest met auto, auto ging 70 en op teller ging ik 60, maar goed mijn bougie is dus te warm geworden en heeft een gaatje gebrandt in mijn zuiger (diet is nu in tweeen gebroken) mijn cilinder gaar, (pics binnenkort) er zit nu een 70cc op, moet alleen nog een 70cc uitlaatje halen ergens
__________________
Fuck you! and you, and you and everybody else
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 00:19
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
neej hoor mijn teller wijkt 10 km naar beneden af, heb ik getest met auto, auto ging 70 en op teller ging ik 60,


Citaat:

maar goed mijn bougie is dus te warm geworden en heeft een gaatje gebrandt in mijn zuiger (diet is nu in tweeen gebroken) mijn cilinder gaar, (pics binnenkort) er zit nu een 70cc op, moet alleen nog een 70cc uitlaatje halen ergens

bougie te warm? had je dr echt een slagje koudere bougie in moeten doen ofzo he.. of een tikie grotere sproeier wil ook nog wel eens helpen..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 00:24
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Hum, ik krijg die carterkap niet los, alle boutjes zijn er uit, maar dat ding zit muurvast...
whehe.. je kickstarter moet dr waarschijnlijk ook nog af it's not that hard.. gewoon dat schroefie wat dr op zit los draaien, en dan pak je dat pedaaltje dr zo af.. probeer het dan eens weer..

Citaat:
Of ik koop een bougiestop, daar kan het ook prima mee, maar dan moet ik ook weer een bougiesleutel kopen enzo...
euhm.. wat mij nu een beetje ontgaat, is wat je nou precies met de zuigerstop wilt? die heb je alleen nodig als je je variateur los wilt hebben, dus voor andere rolletjes.. wil je dat?

Genesis
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 13:20
Psychoot
Avatar van Psychoot
Psychoot is offline
Honda Wallaroo roeleert
Zie pics naar boven.
__________________
Fatal Error: Signature Not Found
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 13:28
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
Genesis schreef:
whehe.. je kickstarter moet dr waarschijnlijk ook nog af it's not that hard.. gewoon dat schroefie wat dr op zit los draaien, en dan pak je dat pedaaltje dr zo af.. probeer het dan eens weer..
Ik meende dat die carterkap er ook af kan, als de kickstarter er nog op zit... Maar dat weet ik niet zeker, maar dan ga ik dat iig even proberen.

Citaat:
Genesis schreef:
euhm.. wat mij nu een beetje ontgaat, is wat je nou precies met de zuigerstop wilt? die heb je alleen nodig als je je variateur los wilt hebben, dus voor andere rolletjes.. wil je dat?


Andere rolletjes op zich niet, er zitten al lichtere in, en hij heeft voldoende toeren, dat hoor ik gewoon. Jah aan zo'n zuigerstop heb ik niks, bedenk ik me nu ineens...

Ik vind het geen fijne scooter. Hij is standaard al zo traag (jah logisch, dat zijn al die standaard scooters), maar in vergelijking met een Aerox, die zijn gewoon standaard al snel.

Wat ook zo leuk is, is dat als de motor koud is, dat hij lekker fel trekt en hoge top heeft, terwijl dat als hij warm is, de acceleratie gewoon helemaal wegvalt.

Trouwens, er is ook een leuks Neo's site, ik weet niet of dat je er al eens geweest bent: www.neosonline.cjb.net echt een topsite ook heel veel info enzo.

[Dit bericht is aangepast door Cryptic Winterstorm (08-02-2002).]
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 14:38
The-Offspring-GeeK
The-Offspring-GeeK is offline
ehm.. ja? en?


BOEIT DIT?
__________________
Sweet loving Death
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 14:48
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Ik meende dat die carterkap er ook af kan, als de kickstarter er nog op zit... Maar dat weet ik niet zeker, maar dan ga ik dat iig even proberen.
Bij sommige scooters wil dat wel, bij andere niet.. wil hij er nu nog niet af, dan ben je waarschijnlijk toch echt nog schroefie vergeten... goed kijken dus!! Kan je echt niks vinden, dan zit ie misschien gewoon beetje vastgerot.. pak gewoon ff hamertje en tik van een paar kanten ff op het deksel, dan komt ie vast wel los..

Citaat:
Andere rolletjes op zich niet, er zitten al lichtere in, en hij heeft voldoende toeren, dat hoor ik gewoon. Jah aan zo'n zuigerstop heb ik niks, bedenk ik me nu ineens...

Ik vind het geen fijne scooter. Hij is standaard al zo traag (jah logisch, dat zijn al die standaard scooters), maar in vergelijking met een Aerox, die zijn gewoon standaard al snel.

Wat ook zo leuk is, is dat als de motor koud is, dat hij lekker fel trekt en hoge top heeft, terwijl dat als hij warm is, de acceleratie gewoon helemaal wegvalt.

Trouwens, er is ook een leuks Neo's site, ik weet niet of dat je er al eens geweest bent: www.neosonline.cjb.net echt een topsite ook heel veel info enzo.
neo's wil standaard ook wel heel redelijk hoor.. tis nagenoeg hetzelfde blok wat er onder zit! Neo's is alleen luchtgekoeld, en aerox watergekoeld.. Maar bij een standaard scooter maakt dat niet zo vreselijk veel uit..

Bij een koude motor trekt ie hard en bij warme motor minder?? Als je een tijd volgas gereden hebt, en je moet vlak daarna weer optrekken, hoe gaat dat? wel normaal, of extreem langzaam? Dat je gewoon voelt dat ie inhoudt zegmaar..

ik zal die site even gaan bekijken

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2002, 15:24
Da King
Da King is offline
Citaat:
Genesis schreef:

Bij een koude motor trekt ie hard en bij warme motor minder?? Als je een tijd volgas gereden hebt, en je moet vlak daarna weer optrekken, hoe gaat dat? wel normaal, of extreem langzaam? Dat je gewoon voelt dat ie inhoudt zegmaar..
dat is bij mijn wallaroo ook. Niet dat hij inhoudt als ik optrek met een warme motor, maar met een koude motor trekt ie als een gek weg

Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 21:49
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
Da King schreef:
dat is bij mijn wallaroo ook. Niet dat hij inhoudt als ik optrek met een warme motor, maar met een koude motor trekt ie als een gek weg

Zover ik weet, heeft dat met de compressie te maken, als je cilinder heet/warm word, dan zet hij uit, waardoor de compressie minder word. Bij mijn Neo's is dat zo, dat de cilinderkop schijnbaar niet goed gevormd is, waardoor de zuiger "over" verhit raakt.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 00:18
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
nou ja oke.. Als hij namelijk na een tijd volgas rijden extra veel inhoudt, wil een andere/sterkere drukveer nog wel eens helpen. Als dat niet het geval is, is het gewoon je compressie inderdaad. Daarom voreg ik er even na

heb je die carterdeksel er nou al af?

Genesis
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 03:21
anonieme_teddybeer
Avatar van anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
The-Offspring-GeeK schreef:
ehm.. ja? en?


BOEIT DIT?

mij wel
__________________
Fuck you! and you, and you and everybody else
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 03:22
anonieme_teddybeer
Avatar van anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Zover ik weet, heeft dat met de compressie te maken, als je cilinder heet/warm word, dan zet hij uit, waardoor de compressie minder word. Bij mijn Neo's is dat zo, dat de cilinderkop schijnbaar niet goed gevormd is, waardoor de zuiger "over" verhit raakt.
neej als je koppeling koud is grijpt hij eerder aan
__________________
Fuck you! and you, and you and everybody else
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 15:15
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
neej als je koppeling koud is grijpt hij eerder aan

dat KAN het geval zijn inderdaad.. maar dat zou eigenlijk alleen zo zijn als hij ook minder optrekt na een tijdje volgas rijden, dan zit het hem namelijk hoogstwaarschijnlijk in de drukveer..
Het probleem wat hier WAARSCHIJNLIJK aan de hand is, namelijk een verlies van compressie bij een warme cilinder, komt ook eigenlijk alleen maar voor bij luchtgekoelde scooters.. Heeft een watergekoelde scooter dezelfde symptomen als hierboven geschetst staat, dan zou ik het ook ergens anders gaan zoeken...

Genesis
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 03:48
ick
ick is offline
ff over je setup (topicstarter) 120-130 teller denk ik he? is rond de 90 digitaal afhankelijjk van je terller (sorry voor de teleurstelling)

ik rijd met std. bijna alles + pmultivar + 17,5mm + technigass next 64 digitaal, van de zoper Gilardoni Alu 70 (bruuuut getuned) + C16, tops rond de 110 digi denk ik
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 22:36
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:
ff over je setup (topicstarter) 120-130 teller denk ik he? is rond de 90 digitaal afhankelijjk van je terller (sorry voor de teleurstelling)
jah zoiets zei ik ook al, waarop hij reageerde dat zijn teller juist NAAR BENEDEN afwijkt.. zn scoot loopt dik 150 digitaal
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 19:09
anonieme_teddybeer
Avatar van anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
ick schreef:
ff over je setup (topicstarter) 120-130 teller denk ik he? is rond de 90 digitaal afhankelijjk van je terller (sorry voor de teleurstelling)

ik rijd met std. bijna alles + pmultivar + 17,5mm + technigass next 64 digitaal, van de zoper Gilardoni Alu 70 (bruuuut getuned) + C16, tops rond de 110 digi denk ik
ik rijdt naast een auto 120
__________________
Fuck you! and you, and you and everybody else
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 19:32
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik rijd niet zo vaak op mijn scooter, en nu zeker niet, nu het hard waait en regent. Dan sukt een scooter gewoon.

Dat ding van mij rijd nog maar net 50 als ik wind tegen heb, want net bij de 50 heeft ie een dip. (Jah door de vario, standaard enzo.) Als hij nu over de 50 is, dan trekt hij op zich wel door naar de 70, ook al heb ik wind tegen, maar als de wind net iets te veel is, dan wil ie echt niet harder dan 50...

Tjah, standaard heh... dan krijg je dat. Ik heb d'r een grotere sproeier ingezet, en hem lekker benzineslurpend afgesteld, zodat hij net dat beetje power extra heeft om door de wind heen te klieven.

Ik weet alleen niet of de cilinder dat zo fijn vind, al die extra benzine...

Ik kan de bougie ook niet bekijken, omdat ik geen bougiesleutel heb. Maar een beetje extra benzine (dus de verhouding lucht/benzine gewoon rijk afstellen, dus rijk aan benzine.) zal geen kwaad kunnen denk ik.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 14:00
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:
jah zoiets zei ik ook al, waarop hij reageerde dat zijn teller juist NAAR BENEDEN afwijkt.. zn scoot loopt dik 150 digitaal

hoe lange vertanding heb die der dan inzitte? de helft?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Wat voor een scooter?
BroodjeTonijn
8 14-09-2010 14:41
De Kantine Scooter troubles
lieske18
3 16-01-2006 19:42
Verkeer & Vervoer Scooters op de weg...
Verwijderd
157 17-11-2005 21:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap scooters, de regering moet nie zo zeiken
LinkinFre@k
317 29-10-2003 09:45
Software & Hardware Wie heeft er een scooter en welk merk ??
The Sentinal
79 15-10-2002 10:15
Software & Hardware Keuze scooters
Forza_Vak X
33 26-04-2002 02:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.