Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2005, 17:12
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Hallo iedereen!

Mijn moeder wilde een pastasalade gaan maken, maar ze had geen recept! Weet iemand van jullie een lekker italiaans recept, dus wel met koude pasta en groenten endoor, zoals tomaten, komkommer, bieslook enz?? En, natuurlijk heel belangrijk: de dressing! Thanx alvast mijn mam zou het heel fijn vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2005, 19:38
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
dat hebben wij vandaag nog gegeten, maar eignelijk gweoon n beetje zelf aangekloot, dat is atlijd wel lekker.

maar gewoon een salade met tomaten en komkommer en paprika en ijsbergsla en alles wat je er maar lekker in vind, en doe er ook iets van Feta of andere kaasblokjes in. dan kook je pasta, laat je die afkoelen en kiep je erbij, olijfolie erbij, klaar is je eten.
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:49
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
hee miss kun je er ook wat kip doordoen..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 07:31
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
Citaat:
TIEN schreef op 13-03-2005 @ 20:49 :
hee miss kun je er ook wat kip doordoen..
ja of vis, zoals tonijn of zo...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:50
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Bell schreef op 14-03-2005 @ 08:31 :
ja of vis, zoals tonijn of zo...
Gerookte zalm in combinatie met pasta = heerlijk.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 18:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb heel veel gerechten thuis, maar ik heb geen zin om alles over te tikken. Ik zal anders de titels wel even opschrijven en dan moet jij d'r maar eentje uitkiezen. Dan typ ik dat recept wel even over:

- Gebakken paprika, geitenkaas en walnootsalade
- Griekse pennesalade
- Mediterrane salade
- Raviolisalade
- Strikjesmacaroni met asperges en gebakken halloumi
- Caesarsalade met pasta
- Spinaziesalade met prosciutto
- Salade met kip, hazelnoot en rucola
- Zeevruchtensalade
- Gemengde pastasalade
- Kappertjessalsa met verse tomaten en penne
- Tonijnsalade met macaroni
- Pastasalade met garnalen en een groene dressing
- Pastasalade met tonijn
- Pastasalade met kip
- Pastasalade met eendenborst
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:13
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Hey!

Hee lief als je dat recept van 'mediterrane salade' zou willen uittypen! het gaat vooral om de dressing eigenlijk, eigenlijk kun je bij salade vanalles doen.. Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 11:55
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
Wil je dan ook het recept van gebakken paprika, geitenkaas en walnootsalade typen? Alvast bedankt!
__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 20:30
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-03-2005 @ 19:16 :
Ik heb heel veel gerechten thuis, maar ik heb geen zin om alles over te tikken. Ik zal anders de titels wel even opschrijven en dan moet jij d'r maar eentje uitkiezen. Dan typ ik dat recept wel even over:

- Spinaziesalade met prosciutto
- Pastasalade met kip
Die 2 wil ik wel hebben
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je zegt dat het je meer om de dressing gaat, maar bij de gerechten wordt de dressing niet echt apart genoemd (ze doen gewoon alles bij elkaar). Ik heb wel ergens anders nog een aparte ceasardressing voor (eigenlijk) over de caesarsalade met pasta, maar misschien heb je d'r wat aan:


Caesardressing

Ingrediënten:
1 ei
2 teentjes knoflook, in vieren gesneden
2 eetlepels citroensap
1 theelepel dijonmosterd
8 uitgelekte ansjovisfilets
180 ml olijfolie

Meng het ei, de knoflook, het citroensap, de mosterd en de ansjovis met de hand of staafmixer tot een gladde massa. Tijdens het mixen voegt u zo nu en dan wat olie erbij tot de dressing indikt.
Tip: de caesardressing kan een dag van tevoren worden bereid.


Mediterrane salade

Voorbereiding: 10 minuten
Bereiding: 15 minuten

Per portie: 34.4 g vet; 3322 kJ

Ingrediënten voor 4 personen
375 g elleboogmacaroni
350 g artisjokharten in olie
400 g half gedroogde tomaten
1/4 kopje losjes opgehoopte, verse oregano
400 g grofgehakte bocconcini
60 ml sherryazijn
2 uitgeperste teentjes knoflook


1. Kook de pasta beetgaar in een grote pan met kokend water zonder deksel. Laat de pasta uitlekken. Spoel af onder koud water. Laat opnieuw uitlekken.
2. Laat ondertussen de artisjokharten boven een kleine kom uitlekken; houd 2 eetlepels olie achter. Doe de rest van de olie weg. Snijd de artisjokharten in vieren.
3. Doe de pasta en de artisjokharten samen met de tomaten, de oregano, de kaas en de azijn, vermengd met knoflook en achtergehouden olie, in een grote schaal. Schep alles voorzichtig door elkaar.

Tip: deze salade is zeer geschikt om in een goed afgesloten plastic doos mee te nemen naar een picknick



Gebakken paprika, geitenkaas en walnootsalade

Voorbereiding: 10 minuten
Bereiding: 20 minuten

Per portie: 31,5 g vet; 2703 kJ

Ingrediënten voor vier personen:
375 g grote spiraalpasta
2 middelgrote rode paprika's (400 g)
2 middelgrote gele paprika's (400 g)
150 g verkruimelde geitenkaas
35 g geroosterde, grofgehakte walnoten
1/2 kopje losjes opgehoopte, verse basilicumblaadjes
60 ml rode-wijnazijn
80 ml olijfolie
1 uitgeperst teentje knoflook
2 theelepels graanmosterd

1. Kook de pasta beetgaar in een grote pan met kokend water zonder deksel.Laat de pasta uitlekken. Spoel af onder koud water. Laat opnieuw uitlekken.
2. Snijd ondertussen de paprika's in vieren, verwijder de zaden en zaadlijsten. Bak de paprika's met de schil naar boven gekeerd onder de grill of de oven bij 240-250 graden C (stand 7) tot de schil barst en zwart wordt. Dek de paprikastukjes gedurende 5 minuten af met plastic of papier. Haal de schil eraf. Snijd de paprika in grote, dikke stukken.
3. Doe de pasta en paprika's samen met de kaas, de awolnoten, het basilicum en de overgebleven, vermengde ingrediënten in een grote schaal. Schep alles voorzichtig door elkaar.

Tip: gebruik eventueel feta of elke andere zachte, kruileige kaas in plaats van geitenkaas. Geroosterd, gehalveerde pecannnoten vormen een lekker alternatief voor walnoten.



@Knutselsmurfie: die van jou wil ik ook nog wel uittikken, maar dat doe ik dan later oke? ben even uitgetikt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 21:00
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
Bedankt!
__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 16:43
-Gurwl-
-Gurwl- is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-03-2005 @ 19:16 :
Ik heb heel veel gerechten thuis, maar ik heb geen zin om alles over te tikken. Ik zal anders de titels wel even opschrijven en dan moet jij d'r maar eentje uitkiezen. Dan typ ik dat recept wel even over:

- Zeevruchtensalade
- Gemengde pastasalade
- Pastasalade met kip
Wil je die uittypen? Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 19:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Sorry dat 't zo lang geduurd heeft. hier de twee van Knutselsmurfie:

Spinaziesalade met prosciutto
Voorbereiding: 10 minuten
Bereiding: 10 minuten

Ingrediënten (4 personen):
375 g grote spiraalpasta
12 dunne plakjes prosciutto (240 g)
150 g kleine spinazieblaadjes
2 eetlepels grove mosterd
2 uitgeperste teentjes knoflook
125 ml olijfolie
60 ml citroensap


1. Kook de pasta beetgaar in een grote pan met kokend water zonder deksel. Laat de pasta uitlekken. Spoel af onder koud water. Laat opnieuw uitlekken.
2. Bak onderutssen de prosciutto in porties bruine n knapperig in een grote, voorverhitte koekenpan. Laat de prosciutto op keukenpapier uitlekken; snijd in stukjes.
3. Doe de pasta en de prosciutto samen met de spinazie en de overgebleven, vermengde ingrediënten in een grote schaal. Schep alles voorzichtig door elkaar.

Per portie: 33,3 g vet, 2743 kkJ

Tip: snijd of hak twee hardgekookte eieren in kleine stukjes. Eventueel voegt u ze net voor het serveren bij de salade.



Pastasalade met kip

Ingrediënten voor 4 personen:
300 g korte gedroogde pasta, bijv. mezze rigatoni, fussilli of penne
1,5 el olijfolie
300 g gekookte kip
2 kleine rode en gele paprika's (circa 200 g)
125 g ontpitte groene olijven
4 bosuitjes, in ringen
3 el magere yoghurt
1 el wijnazijn
zout en versgemalen zwarte peper

1. Kook de pasta in ruim kokend water met zou al dente. Giet hem af en spoel af met koud water. Laat de pasta uitlekken en doe hem in een kom. Schep er olijfolie door en laat hem afkoelen.

2. Snijd de kip in blokjes. Snijd de paprika's in kleine stukken. Schep alle ingrediënten, behalve de pasta, door elkaar in een kom. Breng het geheel op smaak met zout en peper en roer het vervolgens door de pasta. Serveer gekoeld.

Voedingswaarde:
calorieën: 466
vetten: 9,6 g
verzadigde vetten: 1,89 g
Cholesterol: 46,6 mg
Vezels: 0 g
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 19:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
-Gurwl- schreef op 21-03-2005 @ 17:43 :
Wil je die uittypen? Alvast bedankt
Zeevruchtensalade
Voorbereiding: 5 minuten
Bereiding: 20 minuten

Ingrediënten voor 4 personen:
1 theelepel olijfolie
1 kleine, in dunne plakjes gesneden bruine ui (80 g)
1 uitgeperst teentje knoflook
500 g zeevruchten
375 g grote schelppasta
1 eetlepel droge witte wijn
150 g mayonaise
1 theelepel citroensap
2 theelepels worcestersaus
80 ml tomatensaus
1/4 theelepel tabascosaus
100 g kleine rucolablaadjes

1. Verhit de olie in een grote kokenpan. Fruit de ui en de knoflook tot de ui zacht wordt. Doe de gesorteerde zeevruchten erbij. Bak ongeveer 5 minuten al roerend, of net zolang tot de zeevruchten doorbakken zijn. Doe de gesorteerde zeevruchten in een grote , afgedekte schaal, laat afkoelen in de koelkast.
2. Kook intussen de pasta beetgaar in een grote pan met kokend water zonder deksel. Laat de pasta uitlekken. Spoel af onder koud water. Laat opnieuw uitlekken.
3. Doe de pasta en de wijn, vermengd met mayonaise, citroensap, sausjes en peterselie, in de schaal bij de gesorteerde zeevruchten. Schep alles voorzichtig door elkaar. Serveer de zeevruchtensalade op rucolablaadjes.

Per portie 15,2 g vet en 2650 kJ




Gemengde pastasalade
Voorbereiding: 10 minuten
Bereiding: 15 minuten

250 g geribbelde lasagne
150 g dikke plakken Spaanse salami
200 g in dikke plakken gesneden kastanjechampignons (als u geen kastanjechampignons kunt vinden, dan gebruikt u gewone, verse champignons)
1 in dunne plakken gesneden groene paprika (200 g)
2 dungesneden tomaten (380 g) zonder zaadlijsten
4 uitgelekte, grofgehakte ansjovissen
100 g kalamata-olijven zonder pit
125 ml groentenat
60 ml rode-wijnazijn
60 ml olijfolie
2 uitgeperste teentjes knoflook

1. Kook de pasta beetgaar in een grote pan met kokend water zonder deksel. Laat de pasta uitlekken. Spoel af onder koud water. laat opnieuw uitlekken.
2. Doe de pasta samen met de salami, de champignons, de paprika, de tomaten, de ansjovis, de olijven en de overgebleven, vermengde ingrediënten in een grote schaal. Schep alles voorzichtig door elkaar.

Per portie: 29,3 g vet en 2296 kJ

Tip: voor dit recept gebruikten wij pittige, gekruide Spaanse salami. U kunt echter ook de moildere cabanossi of peperoni nemen als u dat verkiest. In plaats van het groentenat mag u in de dressing eventueel ook tomatensap doen.




Die ander staat bij die van Knutselsmurfie

Laten jullie het weten als je iets hebt klaar gemaakt? Ben zelf ook wel benieuwd of ze lekker zijn!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 09:33
Keespees
Avatar van Keespees
Keespees is offline
          

         

       

      
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 11:05
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
koude pasta met zalm en , ach hoe heten die dngen nou... asperges! ja die dus. dat eten wij vaker in de zomer en het is geweldig! dan met modzarella blokjes erbij, beetje olijfolie + mayonaise erdoorheen, wat andere zooi, tomaten, bieslook, etc...
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 12:54
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
pasta koken, af laten koelen, daardoorheen kruidenkaas en pesto en dan cashewnoten erdoorheen.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken [fototopic]Wat heb je gekookt?
Sinqi
27 26-10-2008 19:33
Eten & Drinken Wat heb jij vandaag allemaal gegeten en gedronken #9
reine claude
500 23-07-2006 21:04
Eten & Drinken Pastasalade
Verwijderd
14 03-07-2006 14:10
Eten & Drinken Salades
reine claude
13 08-05-2006 21:42
Eten & Drinken De groenteburger van de Mac gaat er nu echt uit
Verwijderd
130 28-10-2005 12:53
Eten & Drinken Wat heb je vandaag allemaal gegeten? deel 2
Love_Fulfilled
500 22-06-2005 20:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.