Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2004, 11:28
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-01-2004 @ 00:36:
Het is in elk geval geen intellectueel uitdagend werk.
Naja, je moet wel kunnen lezen.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2004, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 17-01-2004 @ 12:28:
Naja, je moet wel kunnen lezen.
En begrijpen dat oplopende huisnummers geen logaritmisch verband zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 13:05
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 02-10-2003 @ 13:42:
als je maar je aantal vrijdag wel kan opnemen dat je op jaat basis zou moeten hebben dan zijn ze tot meer niet verplciht
jij zoekt zeker nog een baantje bij een uitgever, of zo ? godsamme, man, je hoeft geen zinnen te maken die onleesbaar zijn...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 14:34
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Unique schreef op 03-01-2004 @ 22:59:

En als je postbesteller bent, wat zijn dan de werktijden, het uurloon, enz? Is er iemand die mij daarover (uit eigen ervaring?) kan vertellen?

Niet dat ik te lui ben om om 6.00u te beginnen, maar ik heb jarenlang een ochtendkrantenwijk gehad en ik heb het wel een beetje gehad met dat vroege opstaan eigenlijk. De buitenlucht en de beweging vind ik wel erg lekker.

En volgens mij is er ook nog geen antwoord gegeven op de vraag of je muziek mag luisteren tijdens het bezorgen. Dat is voor mij namelijk wel een belangrijk iets.
uurloon verschilt natuurlijk per leeftijd.
staat vast wel een tabel op http://www.ikwilflexibelwerken.nl of http://www.tpgpost.nl

ik werk op zaterdag vanaf 6.00. ik begin bij de postbussen en ga rond 7.15 pas aan mijn eigen wijk beginnen.
bij ons begin je om 7.15 als je gewoon een ochtendwijk hebt.
hoe dat met middagwijken precies zit weet ik niet, maar een middagwijk lijkt me iig een optie als je niet vroeg op wilt staan.

ik heb vaak muziek aan tijdens het bezorgen, ik zet mn discman wel uit als ik bijvoorbeeld een pakketje aflever of als iemand me iets wil vragen (nogal logisch)
ik loop met een kar dus qua veiligheid maakt het niets uit, heb ook nog nooit gehoord dat het niet mag.
op de fiets zou ik kunnen begrijpen dat het wegens de veiligheid niet mag, maar het wordt iig wel gewoon gedaan.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 14:35
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
owja een vaste eindtijd is er niet, hangt er vanaf hoe veel post je hebt e.d. je gaat gewoon pas naar huis als je klaar bent. bij is dat de ene keer om half 12 en de andere keer pas om half 4.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 13:24
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb me net aangemeld. Ik ga niet meer naar school en ik moet toch een beetje geld verdienen...Maar ja, ik woon in een erg klein dorp dus het is maar de vraag of ze me nodig hebben.

BTW, Van de week kwam een jong menneke met mega koptelefoon mijn post brengen dus dat moet geen probleem zijn...
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 19:32
DjTiesto
Avatar van DjTiesto
DjTiesto is offline
hoe oud ben je en hoeveel verdien je per uur?
__________________
Almelo Pauper...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:15
Verwijderd
ik heb t een jaar gedaan, en ik vond t kut, te veel verantwoordelijkheid, en moeite enzo, want je kan er niet zomaar vandoor gaan, je moet je wijk natuurlijk afmaken, ik werkte van 10 tot 2 maar mijn wijken waren veelste groot, ochtenwijk ging nog wel, maar mijn middag wijk was te verveg (bijna een brommerwijkafstand) en ook nog es alleenmaar flats, dus veel post en vaak ook een postzak-adres waarik voor 2 uur moest zijn omdat die plek (postkantoor) anders dicht was, gelukkig liep ik niet in een apepakkie, want dat formulier had ik gewoon nooit opgestuurd twas dus gewoon kut, en als scholier kon ik natuurlijk alleen maar zaterdag ochtend werken, en t uurloon is dan wel lekker maar alsje maar 1 dagje werkt schiet t ook niet op,ben blij dat ik weg ben
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 11:03
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 17-01-2004 @ 15:34:
blablabla
(ik ben ook postbode op zaterdag in amsterdam, welke vestiging werk je? ik op de isaacgoogelweg, misschien ken ik je).

IK werk dus ook op zaterdag, van 10 tot 2, officieel. De eindtijd kan nogal verschillen, dat hangt af van hoeveel post er die dag is, met kerst is dat altijd nogal veel en in de zomer is het meestal weinig. Ik kon om 10 uur binnen en ga dan mn eigen wijkvoorbereiden, omdat ik pas laat begin heb ik alleen een middagwijk. Die wijk loop ik dan ook en daar doe ik meestal een uurtje over, het sorteren duurt meestal wat langer aangezien het een grote wijk is en ik hem helemaal zelf moet voorbereiden.
Ik verdien 5.90 per uur en dan krijg ik ook nog fietsvergoeding ofzo, 5 euro permaand.
IK werk er nu 2,5 jaar en in het begin was het wel even vervelend, je kent niemand en je moet het werk nog helemaal leren, nu loop ik al 2 jaar dezefde wijk en die ken ik dus heel goed. Ook ken ik nu de mensen wat beter uit mijn team en dat is ook wel fijn, op zaterdag werken er zoiezo leukere mensen dan doordeweeks, veel studenten/scholieren, of mensen die niet genoeg verdienen aan hun andere baan(kunstenaars).
Soms werk ik in de vakanties doordeweeks een aantal dagen achter elkaar en dat vind ik altijd wel zwaar, het werk is fysiek best wel zwaar en niet geschikt voor mensen met rugklachten.
Maarja, het verdient beter dan bij een supermarkt en als je het eenmaal onder de knie hebt is het een makkie.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 11:50
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 10-03-2004 @ 21:15:
ik heb t een jaar gedaan, en ik vond t kut, te veel verantwoordelijkheid, en moeite enzo, want je kan er niet zomaar vandoor gaan, je moet je wijk natuurlijk afmaken, ik werkte van 10 tot 2 maar mijn wijken waren veelste groot, ochtenwijk ging nog wel, maar mijn middag wijk was te verveg (bijna een brommerwijkafstand) en ook nog es alleenmaar flats, dus veel post en vaak ook een postzak-adres waarik voor 2 uur moest zijn omdat die plek (postkantoor) anders dicht was, gelukkig liep ik niet in een apepakkie, want dat formulier had ik gewoon nooit opgestuurd twas dus gewoon kut, en als scholier kon ik natuurlijk alleen maar zaterdag ochtend werken, en t uurloon is dan wel lekker maar alsje maar 1 dagje werkt schiet t ook niet op,ben blij dat ik weg ben
Aansteller..
Lijkt me vrij normaal dat je tijdens het werk er niet zomaar vandoor kan gaan
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 13:51
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
keb nu al voor de 3e keer een brief teruggehad dat ik 'in het bestand blijf zitten'

Kgeloof er geen drol van.. Kom wonen in enkhuizen, er is geen werk! Nergens!
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:11
Verwijderd
Verdient het nog steeds boven het minimumloon?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:50
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-03-2004 @ 13:11:
Verdient het nog steeds boven het minimumloon?
Ik verdien nu 7,30, en als ik 21 ben 8 euro.. is wel een stukje boven het minimum geloof ik Toen ik begon op mn 16e was het maar 8 gulden ofzo geloof ik..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Loon postbode
Mangler
2 11-02-2016 21:04
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] postbodes met petten.
Vief.
7 27-10-2011 10:26
Verhalen & Gedichten [column] Avonturen van een postbode
-zen-Chris
1 19-07-2006 16:53
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Postbode
Verwijderd
3 17-05-2005 18:34
De Kantine [POLL] Meer postbodes of politieagenten?
Hans Kazan
17 17-08-2003 21:24
De Kantine mensen die je voor postbode aanzien
italianboy
3 09-05-2002 21:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.