Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2005, 20:02
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik heb trouwens ook veel kleine uitgaven (chipknip opladen om te kunnen eten op school, dingen in de uitverkoop enz.). Bij elkaar opgeteld zou dat wel een boosdoener kunnen zijn als ik te weinig geld zou hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2005, 20:08
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Ik geloof dat ik wel redelijk met geld om kan gaan, soms geef ik de ene maand iets teveel uit, maar dan zorg ik ervoor dat ik de volgende maand weer wat minder uitgeef. Meestal kom ik elke maand netjes uit wat inkomsten en uitgaven betreft. Sparen komt nog wel een keer.

Geld gaat op aan: telefoonrekening, rijlessen, boeken, kleding, cadeautjes, en kleine dingetjes. Tegenwoordig zijn mijn inkomsten wat vermindert, dus pas ik me daar op aan (wat niet altijd goed lukt, maar ik doe mijn best ) De laatste tijd bezuinig ik op kleding en boeken en uitjes.

Om grote aankopen te kunnen doen spaar ik altijd, maar ik vind het altijd weer zonde om al dat gespaarde geld weer uit te geven. Ik kan af en toe erg gierig zijn wat dat betreft.

Ik mag maximaal maar 10 euro rood staan ofzo, maar dat gebeurd nooit en dat wil ik graag zo houden.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 17:52
Verwijderd
Misschien ben ik een beetje jong om hier echt aan mee te praten..
Maar zo ga ik met geld om:

Ik krijg niet zo heel veel zakgeld, wel eens verjaardagsgeld ofzo..
Ook dat wordt minder, doordat.. naja iemand heel ziek is..
denk niet dat hij dan nog cadeau's gaat geven.. (kreeg van hem
altijd veel)
Ik doe het ook nog veel met het geld van "vroeger", sinds
groep 6 kreeg ik zakgeld, maar heb daar eigenlijk t/m groep 8
niet zoveel mee gedaan, dus had ik nu best veel geld.
Ik merk wel dat ik sinds de middelbare school veel meer uitgeef,
maar ook omdat je nu natuurlijk interesses krijgt enzo..
Ik geef veel geld uit aan broodjes, tijdschriften, sieraden
en dat soort onbenullige dingen. Ik ben wel van plan om
minder aan troep te gaan besteden, maar of het ook lukt?
Ik sta zeker niet rood.. sta nu ongeveer in de 400.

Ik ben niet makkelijk in kleding, ik ben namelijk vrij lang,
en vaak zijn goedkopere broeken dan te kort.. ook ben
ik best kieskeurig dus wil ik ook nog eens een móóie spijker-
broek, dus zijn die dingen vaak duur..
In schoenen ben ik ook een ramp, ik heb 42. Echt keimoeilijk
om dan léuke schoenen te krijgen.. gelukkig heb ik nu hele
mooie laarzen gevonden, niet eens zo heel duur! Ook zit
ik nog steeds te wachten op gympen, die ik besteld heb..

In de zomer was dat wel anders.. ik heb echt niks gevonden..
Ik vond heel veel leuk.. maar dan was er weer iemand anders
mee of vond ik het uiteindelijk toch niet staan enzo..

Niet dat dat veel met geld te maken heeft... maar het komt er
vaak wel op neer dat ik dúre kleren heb.. maar ook niet zoveel hoor!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 18:34
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Kawaii_ManOn* schreef op 23-10-2005 @ 18:52 :
Misschien ben ik een beetje jong om hier echt aan mee te praten..
Ach, elke scholier heeft tegenwoordig ook wat geld te besteden en doet dat op zijn/haar manier. Het is goed om om te leren gaan met geld, zodat je er later minder/geen problemen mee krijgt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 19:54
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 08-10-2005 @ 18:59 :
^

Waar geef jij veel geld aan uit?
Waar bezuinig jij op (als het moet)?
Spaar je geld om grote aankopen te kunnen doen?
Sta je weleens rood?

Ik ben aan de ene kant zuinig op mijn geld (schoolspullen, kleding). Een collegeblok kan 3 euro kosten, maar ook iets meer dan 1 euro, dan kies ik voor dat laatste, want papier is papier.
Ik hoef niet elke maand nieuwe kleren en al helemaal geen exclusieve merkkleding.
Ook boodschappen doen, kan ik goed. Ik koop niet de goedkoopste producten, maar ik kijk veel naar de aanbiedingen of huismerk. Ik ga altijd naar de AH en aldi.

Aan de andere kant kan ik gemakkelijk geld uitgeven als het gaat om cadeaus of vakanties/uitstapjes. Niet dat ik dan al mijn geld er meteen doorjaag, maar ik zal niet op elke cent letten. Vaak heb ik ook wel een bepaald budget in gedachten. Ik vind het ook heerlijk om af en toe met mijn vriend(inn)(en) uit eten te gaan of wat dan ook.

Als ik aan de eind van de maand (dwz na de 24e) geld over heb, stort ik dat op mijn spaarrekening. Ik spaar voor later.
Overigens kan ik rood staan, maar dat is nooit meer dan 50 euro en daarnaast heb ik een spaarrekening, dus in principe sta ik dan niet echt rood.
Ik geef het meeste geld uit aan huur en school. Daarnaast is het ook niet goedkoop om eten voor jezelf te kopen. Gaat toch 150 euro per maand aan op. Soms doe ik boodschappen bij de Aldi, maar meestal is de AH dichterbij. Ik bezuinig niet echt op concrete dingen, maar ik koop weinig nieuwe kleren en als het even kan laat ik die door mijn moeder betalen
Ik spaar niet, maar zodra ik niet meer rood sta ga ik dat wel doen
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 08:35
Estar
Estar is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 08-10-2005 @ 18:59 :
^

Waar geef jij veel geld aan uit?
Waar bezuinig jij op (als het moet)?
Spaar je geld om grote aankopen te kunnen doen?
Sta je weleens rood?

Ik geef veel geld uit aan sport en eten/boodschappen, en ook verzekeringen kunnen aardig aantikken en schoolartikkelen.

Als ik moet bezuinigen dan is dat aan alle uitgaves dat kunnen wachten, net als uitgaan bijvoorbeeld.

Op dit moment kan ik langszaam aan gaan sparen voor volgend jaar, als ik met mijn vriend ga samenwonen en studeren, ik wil namelijk volgend jaar bereikt hebben dat ik in ieder geval het geld voor de boeken heb voor heel de studie.

Pas geleden heb ik voor het eerst in mijn leven rood gestaan, omdat ik een ongeluk had gehad en niet daardoor niet kon werken na mijn vorige studie, oftewel weinig geld van de studiefinanciering en geen extra inkomen maar wel partikulier verzekerd moeten zijn, en extra kosten van het ziekenhuis en tandarts erbij. Dat was erg pijnlijk
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 22:15
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik kan heel slecht met geld omgaan. Ik ben echt shop-verslaafd. Elke week koop ik een shirtje en nog dvd's, schoenen en nog meer spullen. Het is zelfs zo erg dat mijn ouders nu niet meer al mijn kleren willen betalen en ik het zelf moet doen en daardoor ben ik vaak blut.

Maar nu ben ik alweer op de goede weg! Ben weer aan het sparen!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 19:08
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Ik kan best wel goed met geld omgaan vind ik. Ik werk en krijg nog zakgeld van mijn mama en mijn ouders betalen mijn studiekosten.

Ik spaar elke maand ongeveer hetgeen ik verdien met het werken en mijn zakgeld gaat meestal op aan uitgaan, leuke dingen en eten/drinken tijdens de schooluren, ik heb zo'n soort budget per maand dat ik mag uitgeven aan zulke dingen en meestal kom ik daar wel aan. Ik koop best weinig kleding en wacht daarmee meestal tot het koopjes zijn, daarnaast volg ik naailes zodat ik mijn eigen kleding kan maken (= goedkoper). Als ik iets koop is het meestal in H&M of Zara, schoenen zijn ook niet duur bij mij.

Als ik moet besparen, en dat is meestal als ik mijn budget heb overschreden, dan stop ik met uitgaan en lekkere dingen kopen. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor, zodat ik toch lekker elke week kan weggaan :-)

In het rood staan, dat kan ik niet dus nog nooit problemen mee gehad. Ik leen ook nooit geld van iemand, want ik vind dat als je niets hebt, dat ook niet moet opdoen.
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 06:20
vrijgezel
Avatar van vrijgezel
vrijgezel is offline
Ik kan best wel goed met geld omgaan heb toen ik begon te verdienen een spaarrekening geopend en elke maand er een vast bedrag op gezet daar heb ik op mijn 18e mijn rijbewijs voor gehaald en op vakantie geweest...
moet er wel bij zeggen dat sinds de euro sparen wel moeilijker is het is net alsof ik minder opzij kan zetten..
Ik ga in januari op mijzelf dus zet nu elke maand extra geld opzij 600 naar mijn spaarrekening en dan heb ik nog 240 over om van te leven
__________________
...............................................................................................................
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 11:39
Verwijderd
Waar geef jij veel geld aan uit?
kleding, cadeautjes, leuke dingen doen, snoep

Waar bezuinig jij op (als het moet)?
kledig

Spaar je geld om grote aankopen te kunnen doen?
ja

Sta je weleens rood?
dat kan ik niet eens


Ik kan wel goed met geld omgaan voor mn gevoel. Ben niet geboren met een gierig hart, zal leuke dingen nooit laten omdat ze te duur zijn. Maar ik heb wel het besef van hoeveel geldi k heb. Als ik ga winkelen vind ik het leuk om kleren te kopen, terugkomen zonder iets gekocht te hebben voelt vreselijk. Maar op de prijskaartjes let ik zeker.
Uitgaan doe ik erg weinig, maar maak wel veel uitstapjes met vrienden.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 12:45
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik kan heel goed met geld omgaan omdat ik altijd veel geld heb

Nu heb ik dus 2 maanden veel minder geld en is het binnen no-time op
Dan bezuinig ik op uitgaan, kleding en dure boodschappen. Als je nog maar 20 euro hebt voor heel de maand, moet je overal wel op bezuinigen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 17:56
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 08-10-2005 @ 18:59 :
Waar geef jij veel geld aan uit?
Computerspullen. Dat is niet vaak, maar het gaat dan wel met een paar honderd euro tegelijk. Bijvoorbeeld een nieuwe grafische kaart, € 200,-. Een tweede harde schijf, € 130,-.
Citaat:
*Juliah* schreef op 08-10-2005 @ 18:59 :
Waar bezuinig jij op (als het moet)?
Ik hoef niet te bezuinigen, dus doe ik dat ook niet.
Citaat:
*Juliah* schreef op 08-10-2005 @ 18:59 :
Spaar je geld om grote aankopen te kunnen doen?
Nee. Ik heb geld zat op de bank staan om te kunnen kopen wat ik wil, dus sparen hoef ik niet.
Citaat:
*Juliah* schreef op 08-10-2005 @ 18:59 :
Sta je weleens rood?
Nee.

Ja, ik vind dat ik goed met m'n geld om ga. Ik sta nooit rood, en ik kijk ook altijd wel of het een beetje te betalen is. Ook twijfel ik altijd redelijk lang over wat of ik koop, ik wil gewoon een goede prijs/prestatie-verhouding. Scheelt weer in de uitgaven.

Ohja, op school koop ik ook nog wel eens een boterkoek of een blikje cola, maar ik vind die twee euro per week gewoon verwaarloosbaar tegenover een paar honderd euro voor computershizzle.

Kleding betalen m'n ouders, en van studiekosten heb ik geen last aangezien ik nog op de middelbare school zit, waarvoor m'n ouders alles betalen. Verzekeringen etc. hoef ik me dus ook nog geen zorgen over te maken.

Ik geef nu zo weinig uit, omdat ik dan - hoop ik, ik hoop dat dat ook lukt - in m'n studententijd niet altijd zonder geldtekort zit. En dan is het dus wel handig als er een leuk bedrag op de bank staat.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 23:12
Verwijderd
Ik vind dat ik vrij goed met geld om kan gaan. Ik geef nooit meer uit dan ik heb. Bovendien sta ik nooit rood, want gelukkig heb ik die mogelijkheid niet. Ik zou het ook niet willen, want ik heb een hekel aan schulden.
Ik werk meestal veel in de zomer, zodat ik het half jaar daarna wel redelijk geld teveel heb op m'n rekening. Ik krijg ook genoeg van m'n ouders en daarnaast van de IB-groep
Ik bezuinig het eerste op uitgaan en shoppen als het even iets minder gaat. Dat scheelt meestal wel vrij veel, al shop ik niet heel veel.
Ik zou moeten sparen, omdat er eigenlijk teveel geld op m'n girorekening blijft staan. Als het er zo staat, is de neiging groter om het uit te geven. Als ik een deel van m'n verdiende geld op een spaarrekening zou storten, dan zou ik eerder wat rustiger aandoen. Maar ik ben nog steeds geen big spender.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 10:46
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Waar geef jij veel geld aan uit?
Op dit moment rijlessen.
Waar bezuinig jij op (als het moet)?
Onnodige boodschappen. (Eigenlijk doet mijn moeder altijd boodschappen, maar ik neem vaak wat mee van m'n werk en dat is toch wel duur. Ik moet het haar gewoon laten kopen. )
Spaar je geld om grote aankopen te kunnen doen?
Ik zet al het geld wat ik teveel op mijn betaalrekening heb (boven de 200-300 euro ofzoiets), over naar mijn spaarrekening. Niet perse om wat groots te kopen, maar vooral omdat ik dan rente krijg en het minder makkelijk uitgeef. Als ik rijlessen ed. moet kopen dan haal ik het er weer af.
Sta je weleens rood?
Ik vind dat ik dat nu niet nodig heb, dus ik kan niet rood staan. Gelukkig.
__________________
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:02
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Waar geef jij veel geld aan uit?
Aan kleding en onnodige prulletjes.
Waar bezuinig jij op (als het moet)?
Niet iets wat ik nodig heb en goed letten op de prijs.
Spaar je geld om grote aankopen te kunnen doen?
Ben nu aan het sparen voor een scooter, zet dus als ik weer geld heb en niet nodig het op de bank en mijn werkgeld.
Sta je weleens rood?
Nee, want als ik iets nodig heb, dan werk ik er wel weer een paar dagen voor!
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 10:56
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Uhm, ik heb zelden geld tekort. Dat komt deels doordat ik wel met geld kan omgaan (ik weet wat ik kan uitgeven) en deels doordat ik vrij veel te besteden heb (vind ik). Als ik iets niet kan betalen, koop ik het niet en ik koop niet allerlei zinloze boodschappen. Maar als ik een keer geen zin heb om te koken, bestel ik wel een pizza. Als ik geld overhoud, zet ik dat op m'n spaarrekening (voor vakantie o.i.d.).
Ik kan overigens niet rood staan (bewust voor gekozen).
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-10-2005 @ 22:42 :
maar heb af&toe weleens een crisismaand.
Die heb ik dus gehad toen ik weer thuis moest wonen, eigenlijk is het nu nog bezig. Mijn inkomsten waren ineens veel lager (want van 230 naar 70 stufi is niet fijn) dan mijn uitgaven... Denk alleen al aan een telefoonabbonnement van 25 euro, die ik met uitwonende stufi plus bijbaan makkelijk kon betalen, maar mn bijbaan heeft met middelbare scholieren te maken en is er dus niet in de vakantie, en de stufi was dus weg. Ik kan rood staan en dat is maar goed ook, want anders had ik de huur enzo nu niet kunnen betalen. Verder ben ik ook nog dom / lief genoeg om mijn vriend (die dus niet rood kan staan én niet met geld om kan gaan) geld te lenen voor de huur, zodat het nog erger werd. *zucht*
Maar, ik wil een gedeelde bankrekening met hem, zodat het niet allemaal míjn roodstaan is. En ik weet dat hij het wel terugbetaalt (het was ook overmacht) maar het is wel lastig dat hij dan wel whisky koopt, maar niet beseft dat dat mijn geld is wat hij uitgeeft. Hij snapt het gewoon niet.

Ik kan alleen goed met geld omgaan als inkomsten / uitgaven een beetje in balans zijn dus, () anders dan kost het me een hele poos om weer om te schakelen naar bijna niks uitgeven. Maar dat duurt maanden.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:23
Verwijderd
Eigenlijk slecht dus, als ik het zo lees.

Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 19:25
elledc
elledc is offline
Ik kan goed omgaan met geld, hoewel ik een genieter ben en dus niet spaar om te sparen. Ik hou graag reserves voor een vakantie of voor iets speciaals maar ik geniet van het moment. Ik leef niet voor later maar voor nu.
Mijn ouders zijn nogal gierig en geven niet snel veel geld uit, hoewel ze wel rijk zijn. Ze teren op hun geld
Mijn vriend daarentegen is het tegenovergestelde en daar erger ik me soms verschrikkelijk aan. Als hij 200 euro verdient dan zal hij dat onmiddellijk uitgeven aan een etentje. Dat terwijl hij anders niks heeft en afhankelijk blijft van zijn ouders.
Ideaal is ertussenin zoals ik probeer.
Ik heb nu een goedbetaalde job en ik ga sparen om een huis te huren en om een mooie reis te kunnen maken. Hoewel dit me niet belet iets te gaan eten met een vriendin of een weekenduitstap te doen. Het leven is al kort genoeg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Busstaking tijdens examens
T_ID
500 10-06-2008 18:47
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Enquete] Winkelen (verslag voor school)
VanillaCream
32 31-01-2006 16:28
Lifestyle pappie of self made man
Ninnoc
133 20-09-2003 16:20
Verhalen & Gedichten Dagboek Janne
Margriet
2 06-07-2003 19:33
Liefde & Relatie Op kamers, of toch niet...?!
20marianne12
26 12-05-2003 18:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.