Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2008, 22:47
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Omdat de grens tussen kunnen en er iets mee doen klein is. Daarnaast wordt een goede fraudeur natuurlijk niet gepakt
Ik heb een hoop fraudeurs gepakt, maar ruim 99% maakte in werkelijkheid gewoon misbruik van op de ouderwetse manier ontvreemde gegevens. Skimming is natuurlijk een ander verhaal, dat vergt professie van apparatuur en een veilig heenkomen (in het buitenland).

Maargoed, jij zou mijn gegevens dus kunnen kraken als je dat graag zou willen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2008, 22:56
Verwijderd
En als ik kort toegang tot je telefoon zou hebben; ja. Dan krijg ik dezelfde SMS'jes als jij. Een trojan planten op je PC is zo gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 07:09
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
En als ik kort toegang tot je telefoon zou hebben; ja. Dan krijg ik dezelfde SMS'jes als jij. Een trojan planten op je PC is zo gebeurd.
Maar ik heb een hele goeie virusscanner.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Maar ik heb een hele goeie virusscanner.
Virussen die niet publiekelijk beschikbaar worden en niet te gecompliceerd in elkaar zitten, worden vaak niet eens door een Advanced Heuristics Scanner gevonden
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 16:18
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
In dat geval is werken met een codelijst veiliger, mits ik het ding in de brandkast stop. Of weet je die ook te kraken met een stethoscoop?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 17:47
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ik heb een gewone rekening bij de Postbank. Gewoon, zo'n gewone Waarom zou ik een studentenrekening openen? Ik heb er niet echt informatie over gekregen.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 17:55
Verwijderd
Citaat:
In dat geval is werken met een codelijst veiliger, mits ik het ding in de brandkast stop. Of weet je die ook te kraken met een stethoscoop?
De oude TANlijsten zijn nog veel onveiliger dan het SMS systeem
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 18:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb een gewone rekening bij de Postbank. Gewoon, zo'n gewone Waarom zou ik een studentenrekening openen? Ik heb er niet echt informatie over gekregen.
Gratisss
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 18:12
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
De oude TANlijsten zijn nog veel onveiliger dan het SMS systeem
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 18:16
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Gratisss
Maar... Ik betaal nu echt 7,50 per jaar ofzo? Is het alleen daarvoor of zijn er nog andere 'verbeteringen'?
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 18:30
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Maar... Ik betaal nu echt 7,50 per jaar ofzo? Is het alleen daarvoor of zijn er nog andere 'verbeteringen'?
Als je wil roodstaan betaal je ongeveer de helft van de rente die je normaal betaalt voor een roodstand, daarnaast hoef je niet 1 keer in de 3 maanden positief te staan.

Je kan een creditcard aanvragen voor 12,50 per jaar ipv 20 eu voor de normale.

Normaal is de rekening 12,50 eu per jaar, dan gratis.

Je kan studentenkrediet aanvragen met lage rente.

En je kan jezelf heel goedkoop verzekeren. Studentenverzekering omvat ongevallenverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en inboedelverzekering voor volgens mij 2,70 eu per maand. Zie die maar ergens goedkoper te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Waarom?
Omdat die al gegenereerd en in roulering zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 18:54
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Omdat die al gegenereerd en in roulering zijn.
Dan nog, als het systeem aangeeft dat jij code nr. 70 moet gebruiken kan jij er nooit achterkomen welke code dat is.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 23:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Omdat die al gegenereerd en in roulering zijn.
En het algoritme, plus wie de codes ontving, is natuurlijk iets dat je bij de kruidenier op de hoek kunt navragen...

Daarvoor zijn er twee opties lijkt me. Al iemands gegevens stelen, of digitaal inbreken bij de bank. Alleen de eerste lijkt me zelfs maar in de verte haalbaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 02:43
koos20
koos20 is offline
En wat kosten die rekeningen per jaar?
Rabobank was bij mij gratis in ''studententijd'' jahaa.. maar tegenwoordig eisen ze 7euro per 3maand.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 07:42
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
En wat kosten die rekeningen per jaar?
Rabobank was bij mij gratis in ''studententijd'' jahaa.. maar tegenwoordig eisen ze 7euro per 3maand.
ABN Amro: 3,75 per kwartaal.
Postbank: 12,50 per jaar.
Rabobank: 7,- per kwartaal.

Even de drie grootste banken op een rij. Dat zijn natuurlijk de kosten voor een normale, kale rekening met een pasje. Als je er een creditcard bij wil (in een uitgebreider pakket) kost je dat natuurlijk meer.

Rabobank is veruit de duurste maar ik ben erg tevreden over hun service. Daarnaast, en dit weet bijna niemand, zijn zij de enige bank die een pinbedrag eenmalig kunnen verhogen, naar 10.000 of zelfs 100.000, in plaats van het besloten 2.500. Handig als je een auto koopt, of als er meubelen geleverd worden.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 10:50
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Als je wil roodstaan betaal je ongeveer de helft van de rente die je normaal betaalt voor een roodstand, daarnaast hoef je niet 1 keer in de 3 maanden positief te staan.

Je kan een creditcard aanvragen voor 12,50 per jaar ipv 20 eu voor de normale.

Normaal is de rekening 12,50 eu per jaar, dan gratis.

Je kan studentenkrediet aanvragen met lage rente.

En je kan jezelf heel goedkoop verzekeren. Studentenverzekering omvat ongevallenverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en inboedelverzekering voor volgens mij 2,70 eu per maand. Zie die maar ergens goedkoper te krijgen.
Buiten die 12,50 die het me scheelt heb ik het allemaal niet nodig Dus dan blijf ik nog even bij mn gewone rekening Bedankt voor de informatie in ieder geval!
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 12:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rabobank is veruit de duurste maar ik ben erg tevreden over hun service. Daarnaast, en dit weet bijna niemand, zijn zij de enige bank die een pinbedrag eenmalig kunnen verhogen, naar 10.000 of zelfs 100.000, in plaats van het besloten 2.500. Handig als je een auto koopt, of als er meubelen geleverd worden.
Bij de ABN AMRO kan dat ook. Postbank kan het sowieso voor zakelijke klanten, voor anderen weet ik het niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-09-2008, 17:39
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Buiten die 12,50 die het me scheelt heb ik het allemaal niet nodig Dus dan blijf ik nog even bij mn gewone rekening Bedankt voor de informatie in ieder geval!
Okee, als jij liever betaalt moet je dat vooral doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wie heeft er een Rabobank studentenrekening?
Verwijderd
2 29-11-2014 14:48
Vrije tijd Wie heeft er een Rabobank studentenrekening?
Verwijderd
1 29-11-2014 10:58
Studeren Studentenrekening
PieterdeBeer
20 05-08-2011 19:39
Werk, Geld & Recht Wie Heeft hier een studentenrekening Bij ABN. Rabo,of postbank!
kedilo
35 18-06-2007 11:19
Werk, Geld & Recht Studentenrekening vraagje
Lyne
9 29-10-2006 00:31
Werk, Geld & Recht Easy Blue rekening -> Girorekening / studentenrekening
Daantje_0705
37 26-07-2005 14:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.